abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 09:20:00 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:23:26 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_209874284
@sigme sterkte vandaag :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 09:24:39 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209874303
Collega had net 'op tijd' zijn fiets terug van een mechanisch belmankement. Heeft z'n ding nu drie jaar en twee keer moest die terug (al werd hij opgeroepen). Bel fixen duurde wel twee weken _O-.
Een VanMoofbel is wat anders dan een
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:25:22 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209874312
wat is er allemaal met die vanMoof aan de hand dan?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_209874325
@sigme en man :* sterkte vandaag
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 09:26:38 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209874329
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:25 schreef Barreltje het volgende:
Uitstel van betaling https://www.parool.nl/ams(...)-the-drain~ba08de6e/
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 09:30:17 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209874365
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:25 schreef Barreltje het volgende:
In het begin superhip. Toen kocht ik er 1 met korting. Nooit een probleem mee gehad, maar kennelijk ben ik niet de gewenste doelgroep en ging het door mijn aankoop steeds slechter met het bedrijf (imagoschade).

Vervolgens waren er ook nog wat piepkleine leveringsproblemen, dachten ze dat ze Tesla vd fietsen waren, was het onmogelijk om de fiets elders te laten repareren en bleken de fietsen vol met fouten te zitten.

En nu zijn ze zo goed als failliet.
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:37:09 #8
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209874464
Sterkte @sigme
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209874471
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:30 schreef Kreator het volgende:

[..]
In het begin superhip. Toen kocht ik er 1 met korting. Nooit een probleem mee gehad, maar kennelijk ben ik niet de gewenste doelgroep en ging het door mijn aankoop steeds slechter met het bedrijf (imagoschade).

:D _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:51:31 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209874734
@Troel behoefte om er over te praten? Klinkt niet fijn :{
pi_209874772
Sterkte @sigme en familie en buren.

Het lijkt me ondanks alle ware woorden over het prachtige leven en dat het nodig is en verder lijden bespaard enzo toch een zware dag. Net mijn beestjes nog even extra geknuffeld.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:08:50 #13
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209874804
Ja inderdaad...Ik moest net een willekeurige mus in de kliko donderen omdat onze kat 'm om zeep had geholpen en daar ben ik al verdrietig over :D
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:19:53 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_209874929
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:02 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel behoefte om er over te praten? Klinkt niet fijn :{
FB / E N D G A M E
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209875055
quote:
Wow -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:34:23 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209875142
Ik ben er ook wel even stil van.
Spoilers!
pi_209875168
quote:
Oh wow ;( -O- snap dat je daarvan van de kaart bent. Ben er ook stil van. Heftig..
pi_209875227
Jemig
pi_209875246
Stil van, wat verschrikkelijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_209875376
De fok zeg...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209875473
Here god.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 11:14:44 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209875645
Even heel wat anders hè. Hebben jullie dat ook, dat als je 5 minuten spendeert en zelf je eier- of tonijnsalade maakt dat het dan áltijd lekkerder smaakt? Ik wel.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 11:15:01 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209875648
Kan ook zijn dat ik gewoon heel erg goed ben in het maken van lekkere eier- of tonijnsalade.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:16:04 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209875659
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:14 schreef Kreator het volgende:
Even heel wat anders hè. Hebben jullie dat ook, dat als je 5 minuten spendeert en zelf je eier- of tonijnsalade maakt dat het dan áltijd lekkerder smaakt? Ik wel.
jup, met soep, Jam en pasta ook , of met ALLES wat je zelf maakt eigenlijk wel..
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:16:49 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209875671
verder weet ik niet zo goed hoe ik op het bericht van Danny moet reageren.. de situatie lijkt me verschrikkelijk..
pi_209875725
Ik wou nog zeggen dat ik zoveel steun heb aan dat ik op fok post, als de boel moeilijk is. Jullie helpen.
Ik hoop dat dit ook voor Danny geldt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209875758
Ik heb altijd als ik 3 minuten loop dat het dan nog lekkerder is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209875768
Maar dat ik dat dan alleen maar weet omdat de man alterneert tussen die 2 en ik altijd gewoon voor pulled pork ga.
pi_209875789
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:16 schreef Barreltje het volgende:
verder weet ik niet zo goed hoe ik op het bericht van Danny moet reageren.. de situatie lijkt me verschrikkelijk..
Bij dit soort dingen denk ik altijd dat veel van die enkele/losse berichtjes op zich echt geen verschil maken, maar dat de hoeveelheid in zichzelf hopelijk iets van steun biedt.

Ik moest heel melo denken aan hoe er vroeger nog wel eens een handjesketting werd gemaakt bij echt intense dingen en dat dat eigenlijk ook heel mooi was.
pi_209875831
Ik heb Disana's nabestaanden een print van haar condoleance-topic gestuurd.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 12:00:23 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209876256
Een vriendin van mij die ik op fok heb leren kennen is jaren geleden overleden en destijds was haar dochter ook heel blij met alle berichten e.d.
Denk dat het gewoon wel goed is, ook al is dat niet nu meteen.

(al denk ik wel dat er iets definitief kapot gaat als je een relatief jong kind verliest)
pi_209876373
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:21 schreef sigme het volgende:
Ik wou nog zeggen dat ik zoveel steun heb aan dat ik op fok post, als de boel moeilijk is. Jullie helpen.
Ik hoop dat dit ook voor Danny geldt.
Zo werkt het he :Y
pi_209876481
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:00 schreef Kreator het volgende:
Een vriendin van mij die ik op fok heb leren kennen is jaren geleden overleden en destijds was haar dochter ook heel blij met alle berichten e.d.
Denk dat het gewoon wel goed is, ook al is dat niet nu meteen.

(al denk ik wel dat er iets definitief kapot gaat als je een relatief jong kind verliest)
Ik ken mensen die hun 16 jarige zoon tijdens een vakantie verloren. Dat is zeker 30 jaar geleden. Die vader is daar nooit meer boven op gekomen.

Ik begrijp niets van zelfmoord. Hoe vreselijk moet je jezelf wel niet voelen mocht je tot die stap komen. En ik lees alleen maar over een jonge vrolijke knul die midden in het leven stond. Waarom nou :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209876517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:20 schreef Isabeau het volgende:

Ik begrijp niets van zelfmoord. Hoe vreselijk moet je jezelf wel niet voelen mocht je tot die stap komen. En ik lees alleen maar over een jonge vrolijke knul die midden in het leven stond. Waarom nou :{
Ja, onbegrijpelijk. Ik hoop dat Danny en fam. hulp krijgen bij deze vraag. Niet te doen toch ;(
pi_209876586
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:23 schreef Blues het volgende:
Ja, onbegrijpelijk. Ik hoop dat Danny en fam. hulp krijgen bij deze vraag. Niet te doen toch ;(
Ik hoop dat hij toch iets heeft uitgelegd in de brief
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:33:05 #37
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209876638
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik hoop dat hij toch iets heeft uitgelegd in de brief
het lijkt me zo frustrerend.. dat er een uitleg is in een brief, die je wsl helemaal niet kan bergijpen.. dat je zo graag met de persoon had willen praten dat de wereld helemaal niet zo donker is.. en dat het dan nu te laat is..
bwuh ;(
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 12:39:20 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209876701
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:30 schreef Kreator het volgende:

En nu zijn ze zo goed als failliet.
O+ _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 12:39:37 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209876705
Sterkte @sigme
pi_209876709
Triest zeg ;( .
pi_209876824
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:33 schreef Barreltje het volgende:

het lijkt me zo frustrerend.. dat er een uitleg is in een brief, die je wsl helemaal niet kan bergijpen.. dat je zo graag met de persoon had willen praten dat de wereld helemaal niet zo donker is.. en dat het dan nu te laat is..
bwuh ;(
De zwager van een vroegere vriendin had niets achter gelaten. Stond ook midden in het leven. Niet bekend met depressie of sombere inborst. Week er voor concert tickets gekocht. Ging in september een nieuwe opleiding doen. Nog even bij moeder thuis geweest omdat lunchtrommeltje vergeten. En 's middags hing hij zichzelf op. Zeg het maar. Die mensen hebben het nooit begrepen.
pi_209876850
Ik ken verhalen (en mensen) waarbij ik de keuze voor zelfmoord van hun kant uit kan begrijpen.
Alleen is het als nabestaande niet te bevatten, niet uit te leggen. Dat je, hoeveel liefde er ook is, je niet alles op kunt lossen. Vreselijk waar ze nu doorheen gaan.

Het mag wel even stoppen zeg deze week… eerst stiefdochter van een fokker, toen tailfox, nu de zoon van Danny. En natuurlijk ook afscheid van de hond van sigme.

Als je het hebt over ‘individuele zaken roeren intern wellicht weinig’… de aantallen zijn nu wel stilmakend ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209876865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Prijs je gelukkig. Dan is jouw lijdensdruk prima in orde.

Ik kan me best wat voorstellen bij ondraaglijk lijden en dat je het allemaal echt niet meer hoeft. De kans dat je euthanasie 'krijgt' is superklein, voor psychische shit. Zeker als je zo jong bent.
Dan heb je niet zoveel andere opties.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:02:33 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_209876954
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik kan me best wat voorstellen bij ondraaglijk lijden en dat je het allemaal echt niet meer hoeft. De kans dat je euthanasie 'krijgt' is superklein, voor psychische shit. Zeker als je zo jong bent.
Dit.

Ik ken het gevoel en ik weet dat meer mensen in mijn omgeving het gevoel ook kenden. Wat mij overeind hield is mijn jongens. Maar als ik dan zie wat zij allemaal al achter de kiezen hebben en hun rugzak dan ben ik bang dat ook zij die gevoelens nog wel tegen gaan komen. Verder ben ik al een paar dagen volledig overprikkeld, dus ik ben toch al jankerig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209877274
Wat ik verdrietig vind bij de 'niemand zag het aankomen, zo'n persoon die altijd vrolijk was' is dat je niet weet of er iets aan te doen was geweest als iemand in staat was geweest om het te delen. Misschien had het niet uitgemaakt, maar misschien was er ook wel een behandeling geweest die het leven lichter had kunnen maken. Het lijkt me als nabestaanden zo moeilijk dat je die kans niet hebt gekregen en voor de persoon zelf vooral zo intens eenzaam ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209877298
Ik ken ook wel de gedachtes aan het bereiken van de ultieme rust in je hoofd door zelfdoding.
Methodes opgezocht in de bieb (nog geen internet in de jaren 70)
Vanaf mijn 16e ging dit wel op de achtergrond, maar mijn eckte gedachtes zijn nooit zonnig.
Heb geleerd om positiever in het leven te staan, maar ging en gaat niet vanzelf.

Heb zo met Danny en fam te doen ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 13:26:45 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209877322
Op de middelbare school was er in een andere klas ook een keer een zelfmoord. Die liet openlijk blijken en de zin van het leven niet te snappen en trok eens een conclusie.
Een klasgenoot van de basisschool waarmee ik om ging, na de middelbare school verwaterde het contact, had uiteindelijk ook de ultieme beslissing genomen. Reden weet ik niet, maar het was wel iemand die in alles het negatieve zag.
Iemand die te horen heeft gekregen dat ie ziek was en al in de nog geen last van fase de vlucht naar voren kiest, maar ook de 'niemand zag het aankomen' is bekend.

Doet me nog steeds wat dat bericht van Danny. ;(
pi_209877328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik verdrietig vind bij de 'niemand zag het aankomen, zo'n persoon die altijd vrolijk was' is dat je niet weet of er iets aan te doen was geweest als iemand in staat was geweest om het te delen. Misschien had het niet uitgemaakt, maar misschien was er ook wel een behandeling geweest die het leven lichter had kunnen maken. Het lijkt me als nabestaanden zo moeilijk dat je die kans niet hebt gekregen en voor de persoon zelf vooral zo intens eenzaam ;(
Ja he.
Je weet ook niet of hij zijn gedachtes heeft gedeeld met iemand.
Wie weet zat ie wel in 1 of andere online groep...

Overigens als ouders ken je meestal ook niet de diepste gedachtes en gevoelens van je kind.
pi_209877394
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, daarom schreef ik ook hoe vreselijk moet je jezelf wel niet voelen voor je tot die stap komt. En zo te lezen voorbereid. Dus zich al langere tijd zo naar voelen dat dit de beste oplossing leek.

En ja, ik prijs me heel erg gelukkig, Vanyel. Ik begrijp wel dat als elke dag lange tijd een geestelijke worsteling is wat niet beter lijkt te worden dat zelfmoord een aantrekkelijke optie wordt. Maar dan nog. Zo jong. Zulke liefhebbende mensen om je heen. Een toekomst voor je. Moeilijk te begrijpen wat er dan in je omgaat. Ja, heel eenzaam.
pi_209877802
pi_209878135
Mijn beste vriendin is haar hele leven al meer of minder suïcidaal. Nooit helemaal niet. Ik ben er dus zeer bekend mee en begrijp die gevoelens zeker. In elk geval de uitzichtloosheid van haar ziekte. Ik geef haar groot gelijk dat ze pogingen doet. Helaas voor haar en gelukkig voor mij is ze op haar diepste momenten een enorme kneus en brengt ze er zichzelf alleen maar mee op de IC. Altijd met blijvende lichamelijke klachten tot gevolg en dus een nog zwaarder bestaan.
Spoilers!
pi_209878272
quote:
Dank je voor de tip. Kom nooit in de GC.
Weggeweest, boodschappen, thuisgekomen en het onbegrijpelijke blijft dreunen door mijn hoofd. En dan ben ik slechts een user.
Geldzorgen kunnen wij wel regelen, toch!?
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:47:58 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209878532
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209878544
Morgenmiddag afspraak voor Elin. Ze heeft nu ook een bult onder haar oog, die is nog wel heel. Fijn voor mij dat ik geen naaktkat heb, dan zou het zo ecpng zichtbaar zijn (al was ik er dan wel eerder achter gekomen).

Boodschappen gedaan. Nu weet ik ook weer waarom ik ze liever thuis laat bezorgen, had zoveel moeite om het in de fietstassen te doen. Op de heenweg regen, op de terugweg veel tegenwind. Ik dacht dat het een goed plan was om flink om te fietsen voor frisse lucht en beweging, maar was even vergeten dat ik gisteren bij fysiofitness weer veel oefeningen een tandje hoger had gezet en mijn spieren het er niet mee eens waren. Ben nu moed aan het verzamelen om de boodschappen uit te pakken en op te ruimen
pi_209878734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgenmiddag afspraak voor Elin. Ze heeft nu ook een bult onder haar oog, die is nog wel heel. Fijn voor mij dat ik geen naaktkat heb, dan zou het zo ecpng zichtbaar zijn (al was ik er dan wel eerder achter gekomen).

Boodschappen gedaan. Nu weet ik ook weer waarom ik ze liever thuis laat bezorgen, had zoveel moeite om het in de fietstassen te doen. Op de heenweg regen, op de terugweg veel tegenwind. Ik dacht dat het een goed plan was om flink om te fietsen voor frisse lucht en beweging, maar was even vergeten dat ik gisteren bij fysiofitness weer veel oefeningen een tandje hoger had gezet en mijn spieren het er niet mee eens waren. Ben nu moed aan het verzamelen om de boodschappen uit te pakken en op te ruimen
Getver, ook echt vervelend voor dr dit.
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:13:04 #56
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_209878838
Heftig bericht :X. Wat een kl*te situatie. Erg aangrijpend :'(. Sprakeloos…
pi_209878856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Getver, ook echt vervelend voor dr dit.
Ik hoop ook echt dat het de schildklier medicatie is en dat er wat anders voor te geven is. Aan plotseling opkomende tumoren denk ik ook een beetje, maar zo plotseling in 4-5 dagen zoveel? Dat lijkt me raar
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:15:05 #58
13783 Anthraxx
pi_209878873
Afgelopen dinsdag is Nienke geboren.

Het gaat goed met haar en met Anna. Weinig bijzonderheden. Mooie afsluiting van 9 jaar ellende.
pi_209878922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik hoop ook echt dat het de schildklier medicatie is en dat er wat anders voor te geven is. Aan plotseling opkomende tumoren denk ik ook een beetje, maar zo plotseling in 4-5 dagen zoveel? Dat lijkt me raar
Laat ze maar gewoon kijken joh. Je kunt 101 dingen bedenken en dan is het net dat ding waar je nog niet aan gedacht had...
pi_209878932
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:

Het gaat goed met haar en met Anna. Weinig bijzonderheden. Mooie afsluiting van 9 jaar ellende.
O+ gefeliciteerd!!
pi_209878943
quote:

Van harte gefeliciteerd met de kleine meid O+ alles goed met moeder en kind dus, heel fijn (En papa :+ )
pi_209878951
quote:

Gefeliciteerd!
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:18:52 #63
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209878956
quote:

Gefeliciteerd! Fijn om te horen dat alles goed gaat :)
pi_209878983
quote:

Wat een mooi nieuws (mooie naam ook) gefeliciteerd! Hoe denkt Marijn over zijn zus?
pi_209878989
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
-O- Hopelijk is het een bijwerking en is het op te lossen door andere medicatie.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 15:23:04 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209879028
quote:

Gefeliciteerd *O*
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:24:59 #67
13783 Anthraxx
pi_209879051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een mooi nieuws (mooie naam ook) gefeliciteerd! Hoe denkt Marijn over zijn zus?
Hij is heel lief voor haar. Echt heel erg mee bezig. Op een leuke manier :).
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:25:40 #68
13783 Anthraxx
pi_209879064
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Van harte gefeliciteerd met de kleine meid O+ alles goed met moeder en kind dus, heel fijn (En papa :+ )
Moe. Maar verder goed hoor. Vooral wennen aan een andere dynamiek.
pi_209879102
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet heel lang geleden (jaar?) heeft iemand waarmee ik in hockeyteam en commissie heb gezeten (jaar of twee jonger dan ik), euthanasie gepleegd vanwege ondraaglijk psychisch lijden. Het heeft iets van 3 jaar geduurd om het verzoek goedgekeurd te krijgen. Ze is meerdere keren (langdurig) opgenomen geweest, allerlei therapieën geprobeerd, maar het werkte gewoon niet voor haar. Ik vond het best heftig, zelfs nog van zo 'veraf', maar ik was zó blij voor haar dat het uiteindelijk op deze manier kon.. want inderdaad, in veruit de meeste gevallen krijg je die goedkeuring als jongere of jongvolwassene niet.

En een :* voor jou.
pi_209879246
quote:

Gefeliciteerd met de geboorte van Nienke 💐

En fini met de ellende :*
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 15:54:33 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209879383
quote:

Gefeliciteerd.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 15:56:57 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209879428
congrats, Annie.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 16:13:24 #73
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209879633
M'n fiets liep net helemaal vast toen ik de firmware aan het updaten was. Niks werkte meer. Genieten. Gelukkig doet alles het weer na een cold boot en software herinstallatie.

#fietsen.
pi_209879984
quote:

Wat superfijn. Gefeliciteerd! Genieten *O*
pi_209880061
Shocking op een andere manier: er komt een huis te koop op het rijtje binnenkort.
Dat is 8 jaar geleden voor het laatst.
Wie wil hier nou wonen?
#in de buurtapp.
pi_209880136
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:42 schreef AnneX het volgende:
Shocking op een andere manier: er komt een huis te koop op het rijtje binnenkort.
Dat is 8 jaar geleden voor het laatst.
Wie wil hier nou wonen?
#in de buurtapp.
Je woont toch 'op vakantie' ? ;)
pi_209880146
Nou mensen, ik heb mijn kerstshirt aan en ga nu naar het werkkerstffeest op het strand :D _O- :W
pi_209880174
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:47 schreef Blues het volgende:
Nou mensen, ik heb mijn kerstshirt aan en ga nu naar het werkkerstffeest op het strand :D _O- :W
Veel plezier
  donderdag 13 juli 2023 @ 17:02:13 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_209880342
Gefelciiteerd Annie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209880431
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:25 schreef Anthraxx het volgende:
Moe. Maar verder goed hoor. Vooral wennen aan een andere dynamiek.
Ik vind het zo geweldig voor jullie O+ ook een heel andere zwangerschap.

@Blues merry christmas en heel veel plezier
pi_209880460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Je woont toch 'op vakantie' ? ;)
Ja, wij wel. In dat huis zou ik het nog niet weten…

🎄 Veel plezier >:O Zou er een boom staan?
pi_209880575
quote:

Van harte gefeliciteerd. Nu even wennen. Straks gaat het ‘vanzelf’. O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_209880605
quote:

Gefeliciteerd met de geboorte van Nienke en dat het goed gaat met haar en vrouw!
pi_209880695
quote:

Gefeliciteerd O+ Geen bijzonderheden O+

Fijn dat er toch nog iemand goed nieuws heeft hier.
Spoilers!
pi_209880717
quote:

Gefeliciteerd
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_209881009
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Gefeliciteerd
Hey!
Spoilers!
pi_209881058
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hey!
Hoi :W
pi_209881117
quote:

Gefeliciteerd!
pi_209881157
Hoe was het bij jou vandaag, sigme?
pi_209881351
Mijn liefste moet steeds zo huilen :'(
Vanochtend was zwaar. Ook nog onweer erbij, dus de krullenhond in paniek.
Dapper edoch was in redelijke doen, kon ook af en toe zonder kap ontspannen.
De dierenarts kwam aan de late kant van de afgesproken tijd, dus dat was wat erg lang wachten op 'ze kunnen hier elk moment zijn'.

Toen regende het niet, en het gras was droog genoeg, dus we zijn met z'n allen buiten in het gras gaan zitten. Dapper edoch, met kap, bij mij. En dan hield ik 'm even bezig met wat brokjes terwijl de dierenarts 'm achter die kap een prik gaf. Onderhuids, niet in de spier. Dan voelde hij minder van de prik (minder schrik- en bijtkans) en/maar duurt het in slaap sukkelen iets langer. Na de prik gelijk de kap af. Hij bleef bij mij, nog wat brokjes zoeken en peuzelen, daarna wat aandacht voor de verdomde bult, en langzaam steeds minder aandacht totdat hij snurkend met z'n kop op mijn benen lag. Toen infuus en toen was het in een oogwenk over.

We hebben 'm in een rieten hondenmand gelegd. Nu moeten we het graf nog delven, kan hij daar met mand en al in.

Het is vreselijk. Het is goed zo.
pi_209881386
Ik moet ook af en toe huilen hoor.
pi_209881411
sigme :'(
pi_209881434
Ow sigme :'(
Toen het vanmiddag ging onweren moest ik nog aan jullie denken
pi_209881448
;(
Spoilers!
pi_209881461
Sigme ;(

Treffend, je laatste twee zinnen :*

Hoe is krullenhond eronder?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 13 juli 2023 @ 19:10:07 #96
13783 Anthraxx
pi_209881613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
De dierenarts kwam aan de late kant van de afgesproken tijd, dus dat was wat erg lang wachten op 'ze kunnen hier elk moment zijn'.

Toen regende het niet, en het gras was droog genoeg, dus we zijn met z'n allen buiten in het gras gaan zitten. Dapper edoch, met kap, bij mij. En dan hield ik 'm even bezig met wat brokjes terwijl de dierenarts 'm achter die kap een prik gaf. Onderhuids, niet in de spier. Dan voelde hij minder van de prik (minder schrik- en bijtkans) en/maar duurt het in slaap sukkelen iets langer. Na de prik gelijk de kap af. Hij bleef bij mij, nog wat brokjes zoeken en peuzelen, daarna wat aandacht voor de verdomde bult, en langzaam steeds minder aandacht totdat hij snurkend met z'n kop op mijn benen lag. Toen infuus en toen was het in een oogwenk over.

We hebben 'm in een rieten hondenmand gelegd. Nu moeten we het graf nog delven, kan hij daar met mand en al in.

Sterkte ;(
pi_209881663
Och @sigme en je liefste zo moeilijk dit
  donderdag 13 juli 2023 @ 19:14:36 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_209881672
quote:

Gefeliciteerd huize Anthraxx.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_209881736
quote:

Vreselijk. Mooi.

Huilen is goed.
pi_209881739
SC van uitersten wel.

Gefeliciteerd @Anthraxx !

En ik ga duimen voor Elin, @Kaatje1 :*

Heel veel sterkte @sigme . Het klinkt als een heel fijne, maar verdrietige manier van moeten gaan.

Goede reis dappere! O+
pi_209882242
quote:

Wat verdrietig Sigme. Heel veel sterkte met het verlies van jullie vriendje. Het zal nog lang onwerkelijk voelen. Hou de mooie herinneringen warm *;
I solemnly swear i'm up to no good
pi_209882259
quote:

:'(

Mooi, zo.
quote:
pi_209882278
quote:

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Nienke!
pi_209882450
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wat verdrietig Sigme. Heel veel sterkte met het verlies van jullie vriendje. Het zal nog lang onwerkelijk voelen. Hou de mooie herinneringen warm *;
Hey, lang niet gezien. Wat lief van je om even te posten. Ik hoop dat het jou een beetje goed gaat. En je hondje :*
pi_209882452
@Kaatje1 ik heb je posts met je zorgen over Elin wel gelezen maar ik moet huilen als ik probeer er iets over te zeggen dus :*
pi_209882492
Allen, dank. Het grotere foknieuws doet me heus wel extra met de neus op de feiten drukken, maar ook dat nieuws sterkt me in de overtuiging dat fok een van de waardevolste plaatsen is om tijd door te brengen.
pi_209882521
quote:

Ach.

Wat een rare dag op fok.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:24:19 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_209882549
Sigme, het klinkt wel fijn ondanks dat het niet fijn was. Je snapt vast wel wat ik probeer te zeggen, maar bij het teruglezen ziet het er wat raar uit. Maar weet het even niet beter te omschrijven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209882571
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:19 schreef sigme het volgende:
@:kaatje1 ik heb je posts met je zorgen over Elin wel gelezen maar ik moet huilen als ik probeer er iets over te zeggen dus :*
Zeg maar niets, weet maar te goed waar jullie nu door gaan :*
pi_209882582
Het graf is klaar, dapper edoch ligt er in z'n mand in. Kan 'ie vannacht even wennen (en wij ook) en dan morgen zand erover.
pi_209882598
quote:

Het is vreselijk om gedag te zeggen van je vriend. Ik vind het zo fijn dat het buiten kan zo is mijn hond ook ingeslapen. In plaats van een tafel in een praktijk
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209882627
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:21 schreef sigme het volgende:
Allen, dank. Het grotere foknieuws doet me heus wel extra met de neus op de feiten drukken, maar ook dat nieuws sterkt me in de overtuiging dat fok een van de waardevolste plaatsen is om tijd door te brengen.
:*
Knuffel elkaar fijn vannacht
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:46:02 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209882890
Sterkte @sigme
pi_209882926
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:27 schreef Soury het volgende:

Het is vreselijk om gedag te zeggen van je vriend. Ik vind het zo fijn dat het buiten kan zo is mijn hond ook ingeslapen. In plaats van een tafel in een praktijk
Ja, ik vond dit ook al zoveel mooier. Niet kil. Maar gewoon thuis, vertrouwde omgeving met de mensen die van hem houden.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:49:34 #116
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209882956
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:26 schreef sigme het volgende:
Het graf is klaar, dapper edoch ligt er in z'n mand in. Kan 'ie vannacht even wennen (en wij ook) en dan morgen zand erover.
Moet al huilen als ik dit lees. ;(

Even de hond extra knuffelen, kan zo over zijn.
pi_209882980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:49 schreef gcjoel het volgende:

Moet al huilen als ik dit lees. ;(

Even de hond extra knuffelen, kan zo over zijn.
Ik trek al dat dierenleed ook maar slecht. Ook Sarabi en Kaatje hun kat bijvoorbeeld. Dan krijg ik ook de neiging onze arme kat helemaal maf te knuffelen :+ Het idéé alleen al dat er iets met hem zou zijn. Of dat ie ook dood kan. Ugh.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:53:11 #118
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209883026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik trek al dat dierenleed ook maar slecht. Ook Sarabi en Kaatje hun kat bijvoorbeeld. Dan krijg ik ook de neiging onze arme kat helemaal maf te knuffelen :+ Het idéé alleen al dat er iets met hem zou zijn. Of dat ie ook dood kan. Ugh.
Knuffel m vooral veel. Elin pikte vannacht mijn hoofdkussen in. Normaal krijgt ze een zwiep, nu niet
pi_209883027
Ja zeg hou nu op hoor ;( Ik ga bijna uien snijden bij de teruglees ;(

*katten extra knuffelt*
pi_209883031
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Hey, lang niet gezien. Wat lief van je om even te posten. Ik hoop dat het jou een beetje goed gaat. En je hondje :*
Ik lees nog wel regelmatig mee. Maar ik struggle best wel met mijn geestelijke gezondheid. Echt actief mee posten heb ik geen energie voor.

Heb je ook iets waar je later iets aan zou kunnen hebben? Een plukje haar, poot afdrukje wat je maar kan verzinnen. Als je daar niks mee hebt prima. Maar soms wordt dat vergeten.

Heb zelf laatst de poot afdruk van Loebes op mijn enkel laten tatoeëren.

Onze pupper Odin doet het echt zo goed en groeit echt zooo hard. Het is een hele lieve knuffelige hond.
pi_209883046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Knuffel m vooral veel. Elin pikte vannacht mijn hoofdkussen in. Normaal krijgt ze een zwiep, nu niet
Sterkte met Elin.. het is ook allemaal heel lastig ook. Hopelijk knapt ze op.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 20:55:08 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209883055
Sterkte sigme. Een huisdier is en blijft onderdeel van je gezin.
pi_209883072
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:

Nee, je kan nu echt niet zwiepen!
pi_209883083
pi_209883130
Onze Loebes is ook thuis ingeslapen. Lekker op het kleed in de woonkamer op de plek waar hij altijd het liefste lag.

Daarna mee naar het crematorium. Ook zelf heengebracht. Daar is hij opgebaard en hebben we nog een laatste keer afscheid kunnen nemen. Nu staat hij thuis in de kast. Op zijn eigen plankje.

pi_209883205
En ons mannetje wat vandaag alweer 19 weken oud is.

pi_209883214
@sigme je hond is familie....sterkte met jullie verlies....
pi_209883329
Dat blijft altijd wel het zwaarste aan de zorg voor een dier hebben: dit soort keuzes moeten maken en ook helaas moeten laten gaan. Het mooie/bitterzoete is dan wel weer dat ze zo enorm geliefd werden O+

Dat gezegd hebbende heb ik vannacht slechts 3 uur geslapen, en had ik niet verwacht Cas levend mee terug naar huis te brengen vandaag. (Prolaps, ik laat hem niet meer opereren, z’n lijf is hem natuurlijk al een tijdje aan het inhalen, ondanks dat hij eigenwijs blijft terug bouncen. Deze langoor heeft net zoveel levens als een kat denk ik :D )

En het blijft de komende dagen nog nog wel spannend, ondanks dat Cas zelf doet alsof er niks aan de hand is. We gaan het zien, hij blijft nog even bij ons zolang hij er zin in heeft en zolang het geen lijdensweg wordt. In elk geval niet te groot; ik denk niet dat ie per se blij is als ik me weer met hem kon bemoeien, maar de rest van de dag hupt ie goed rond. Gelukkig heb ik een stel heel fijne collega’s die met me meedenken als ik te labiel ben om dat nog te kunnen.
pi_209883349
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En ons mannetje wat vandaag alweer 19 weken oud is.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Hij begint al wat meer in z’n poten te groeien O+
pi_209883899
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja, wij wel. In dat huis zou ik het nog niet weten…

🎄 Veel plezier >:O Zou er een boom staan?
Er stonden allemaal bomen.
Er was kerstmuziek en geweien voor op je kop.
Veel artsen (de oganisators) waren over de top gekleed ~:)
Was leuk, gek, druk.
Ben lekker op tijd weer weggereden om in m'n up in de rust lekker nog ff naar de zee te koekeloeren. Beetje de zonsondergang gezien.
Nu weer lekker thuis. O+
pi_209883928
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
Was leuk, gek, druk.
Ben lekker op tijd weer weggereden om in m'n up in de rust lekker nog ff naar de zee te koekeloeren. Beetje de zonsondergang gezien.
Nu weer lekker thuis. O+
Klinkt als een fijn verloop van de avond O+ Met als heerlijk serene afsluiting de zonsondergang in je uppie.
pi_209883955
quote:

Ja joh ;( :* !!
pi_209883988
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Was leuk, gek, druk.
Nu weer lekker thuis. O+
Wat leuk geregeld en een fijne afsluiting
pi_209884008
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D ~:)

Kan verder geen echte kerstfotoos posten van de andere kant. Allemaal mensies (8> 8-)

[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 13-07-2023 21:54:07 ]
pi_209884264
@sigme ;(
@Anthraxx gefeliciteerd.

Ander FOK!nieuws. :{

Ik ben gesloopt.
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2023 @ 22:42:10 #137
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209885061
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:43 schreef Blues het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D ~:)

Kan verder geen echte kerstfotoos posten van de andere kant. Allemaal mensies (8> 8-)
Geen spatader veranderd.
pi_209885159
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:42 schreef Kreator het volgende:

[..]
Geen spatader veranderd.
4everjong 8-) :P
pi_209885190
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209885686
@sigme :'( :* ik moet er al van huilen als ik het lees. Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen behalve veel sterkte en ik leef met jullie mee. Het lijkt me verschrikkelijk ;(

@Candaasje ook :* voor de zorgen over Cas. Hopelijk heeft hij nog wat kattenlevens over met voldoende kwaliteit!

@Kaatje1 succes morgen met Elin. Hopelijk inderdaad bijwerking medicatie oid en dat het dan met andere medicatie makkelijk opgelost kan worden of zo!

@Anthraxx van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
pi_209885764
Cas is toch een konijn?
pi_209885832
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:01 schreef Blues het volgende:
Cas is toch een konijn?
Ja, maar Candaasje zei 'Deze langoor heeft net zoveel levens als een kat denk ik' ;)
pi_209885870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:19 schreef vlindertje89 het volgende:

Ja, maar Candaasje zei 'Deze langoor heeft net zoveel levens als een kat denk ik' ;)
Overheen gelezen ^O^
  vrijdag 14 juli 2023 @ 06:53:58 #144
217702 Lonaa
Honger!
pi_209886211
Vroeg. Again.
pi_209886256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 06:53 schreef Lonaa het volgende:
Vroeg. Again.
Ik lig ook al een uur wakker -O-
  vrijdag 14 juli 2023 @ 07:12:58 #146
217702 Lonaa
Honger!
pi_209886259
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik lig ook al een uur wakker -O-
Ik word over half uur opgehaald voor nog een dag sleepkever spelen. :+
pi_209886282
@Candaasje Cas heeft een superbaasje!

@Kaatje1 hopelijk heeft de dierenarts een snelle diagnose en behandeling voor Elin
pi_209886417
Ook weer werken vandaag.
Waarom doen ze die feessies van het werk áltijd op een donderdag :% oO<
pi_209886651
Goedemorgen :O
Vanmiddag weer glucose meten bij de kat, ik merk dat ik het toch wel weer spannend vind.
pi_209886966
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Ook weer werken vandaag.
Ugh, bij ons ook meestal woensdag of donderdag.

Goedemorgen. Ik wilde vanmorgen eens lekker uitslapen. Word ik wakker met een heel zwaar hoofd. Vandaag 2 taarten maken voor een verjaardag morgen. Dat is dan weer wel leuk. Een mokkataart en een lemon cheesecake.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 08:49:39 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209887014
quote:

Waarom doen ze die feessies van het werk áltijd op een donderdag
Bij ons eigenlijk altijd op vrijdag. Laatste keer met hotel of camping. Was top.
Je moet gewoon voor een hip bedrijf gaan werken, dan krijg je dat.
pi_209887100
Ook (mn?) hippe bedrijven moeten gewoon van mn weekend afblijven *O*
pi_209887141
Bedrijf van mijn broer 2 weken geleden van vrijdag t/m zondag. Naar Maastricht. Met touringcars. Mooi hotel met ontbijt. Twee keer fancy diner. Eén feestavond met band.

En wij hebben één keer in de zoveel jaar een tamme feestavond. En jaarlijks een teametentje. Verschil moet er zijn.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 09:02:50 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209887168
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook (mn?) hippe bedrijven moeten gewoon van mn weekend afblijven *O*
Want een feestje op donderdagavond is wel tijd vd baas?
pi_209887177
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:02 schreef Kreator het volgende:

[..]
Want een feestje op donderdagavond is wel tijd vd baas?
Nee, maar (als ik dan zou gaan/blijven) zou mijn kater wel in hun tijd vallen. En het zou me niet mn zaterdagochtend/middag kosten.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 09:06:13 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209887194
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nee, maar (als ik dan zou gaan/blijven) zou mijn kater wel in hun tijd vallen. En het zou me niet mn zaterdagochtend/middag kosten.
Ach ja, ik word liever 1 of 2x per jaar rustig op zaterdagochtend wakker met een kater na een feestje dan dat ik die vrijdag nog op kantoor moet zitten. Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen, maar ik heb meer gelijk.
pi_209887204
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:06 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ach ja, ik word liever 1 of 2x per jaar rustig op zaterdagochtend wakker met een kater na een feestje dan dat ik die vrijdag nog op kantoor moet zitten. Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen, maar ik heb meer gelijk.
Ik werk dan ook hip thuis op vrijdag *O*
Doorgaans.
pi_209887248
quote:
Ook weer werken vandaag.
Bij ons omdat er bijna niemand werkt op de vrijdag, maar dat lijkt me bij jullie sterk. :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juli 2023 @ 09:11:04 #159
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209887257
quote:
Ook weer werken vandaag.
Omdat ons kantoor op vrijdag meestal is uitgestorven :P. De helft is vrij en een kwart werkt thuis.
(in ben er ook maar de helft vd vrijdagen) Bij ons is donderdag ook altijd feestjesdag.
pi_209887295
Nu echt “mogge”
Nog een paar uurtjes kunnen slapen.

Elin is nu allemaal korstige plukjes haar aan het verliezen en heeft moeite met springen (op de bank etc) -O-
pi_209887304
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu echt “mogge”

Elin is nu allemaal korstige plukjes haar aan het verliezen en heeft moeite met springen (op de bank etc) -O-
Je was gisteren naar de DA toch? Wat zeiden ze?

O lees het al, vanmiddag. Pfff sterkte.
pi_209887314
Ik vond het de laatste borrel vooral wel grappig om te merken dat er gewoon collega's zijn die ik al maaaaaanden niet gezien heb omdat ze nooit naar kantoor komen. En ondertussen proberen managers elke keer maar op te roepen om vaker te komen, maar dat slaat duidelijk nog niet bij iedereen aan. :') Ik was van sommige collega's het hele bestaan vergeten.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 09:16:14 #163
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209887315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik werk dan ook hip thuis op vrijdag *O*
Doorgaans.
ja ik ook, maar daar gaat het niet om.
pi_209887479
Goedemorgen.
Wij konden uitslapen. Elk nadeel hep z'n foordeel.

Ik ga vandaag naar de markt (in Stad). En m'n broodbakmachientje ophalen bij het postkantoor. Haal ik morgen echt meel bij de molen en dan ga ik eens proberen om broodbakmachinebrood onder de knie te krijgen.
M'n eerste poging, een paar weken geleden, met een zak gekregen meelmix en een geleende machine was spectaculair mislukt, het was een prestatie. Ik had geen rekening gehouden met een recept voor een pond mix op een zak van een kilo mix en had alle studie gestoken in ontraadselen van de handleiding van de machine :+.
pi_209887495
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu echt “mogge”

-O- hoe laat is de afspraak?
pi_209887655
Och die beestjes. Sterkte @Kaatje1 en @Sarabi

Hier een beetje weinig zin om echt te starten met de dingen die moeten gebeuren deze dag.
pi_209887766
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]
-O- hoe laat is de afspraak?
1545.
Als op termijn al die korsten met haar eraf vallen heb ik straks een soort langharige sfinx in huis lopen ;)
pi_209888368
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
1545.
Als op termijn al die korsten met haar eraf vallen heb ik straks een soort langharige sfinx in huis lopen ;)
Naar, als je die dingen ziet gebeuren en niet weet wat de oorzaak is…. Hopelijk vinden ze wat er aan de hand is en laten ze de dame weer snel beter voelen :*
pi_209888383
Vakantie *O*

Al moet ik dadelijk nog even de laptop aanslingeren want de info over een last minute klusje klopte niet en dus moet ik nog wat aanpassen :')

Verder huis beetje opkalefateren, wasjes doen, koffertje pakken, katten knuffelen O+
pi_209888428
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:30 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.

Ik ga vandaag naar de markt (in Stad). En m'n broodbakmachientje ophalen bij het postkantoor. Haal ik morgen echt meel bij de molen en dan ga ik eens proberen om broodbakmachinebrood onder de knie te krijgen.
M'n eerste poging, een paar weken geleden, met een zak gekregen meelmix en een geleende machine was spectaculair mislukt, het was een prestatie. Ik had geen rekening gehouden met een recept voor een pond mix op een zak van een kilo mix en had alle studie gestoken in ontraadselen van de handleiding van de machine :+.
Ben benieuwd hoor, ik heb er hier ook nog een op zolder staan (1x gebruikt door mijn moeder, daarna nooit meer, en ik 1x gebruikt en daarna nooit meer).

Zelf brood bakken lijkt me een mooie hobby maarja, tot nu toe is het nog niet weggelegd voor mij. Ook al een paar keer aan een desemstarter begonnen maar iedere keer te weinig zorg er voor. Enige fatsoenlijke broodjes bakken wat mij is gelukt zijn die no knead broodjes van minilot van jaren terug dat recept. Dat maakte ik toen nog wel eens in de avond alles mixen en klaarzetten en ochtend er na broodjes bakken.
pi_209888504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:44 schreef anndb het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoor, ik heb er hier ook nog een op zolder staan (1x gebruikt door mijn moeder, daarna nooit meer, en ik 1x gebruikt en daarna nooit meer).

Zelf brood bakken lijkt me een mooie hobby maarja, tot nu toe is het nog niet weggelegd voor mij. Ook al een paar keer aan een desemstarter begonnen maar iedere keer te weinig zorg er voor. Enige fatsoenlijke broodjes bakken wat mij is gelukt zijn die no knead broodjes van minilot van jaren terug dat recept. Dat maakte ik toen nog wel eens in de avond alles mixen en klaarzetten en ochtend er na broodjes bakken.
Ik maakte er een tijd geleden pizzadeeg mee. Kneden lukt niet en toen dit gedaan, werkte als een tierelier
  vrijdag 14 juli 2023 @ 10:50:24 #172
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209888507
Over brood gesproken, vrijdag is hier de 'luie lunch'-dag.
Dus zo even de lunch inslaan bij de lokale slager/kaasboer/broodjesmaker...
pi_209888512
Oh no knead broodjes, da's een goede!

Ik heb zitten puzzelen en heb het weekmenu, incl boodschappenbestelling, afgestemd op de inhoud van het groentepakket en de beschikbare kooktijd en -energie af. Dat is altijd een klus om te maken, maar erg fijn als het dan af is.Dan hoef ik er de rest van de week niet meer over na te denken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tuindier op 14-07-2023 10:57:20 ]
pi_209888551
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:30 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.

Blasfemie :+
pi_209888587
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:44 schreef anndb het volgende:

[..]

In het broodbakken in de oven staat een filmpje van Vincent talleu. Begin daar mee. Als dat gaat, op een gegeven moment een lange gekoelde rijs toepassen, en je hoeveelheid gist verlagen. Daarna is de overstap naar desem een veel kleinere. en voor je het weet heb je 9 jaar een bakkerij.
pi_209888603
Achter fikst de dakdekker uit Leersum nog iets aan de dakgoot van de gezamenlijke schuur.
Hij gaat ook nog kijken naar ons platte dak of dat in goede staat is.
Ondertussen gaat de jeugd 16-21 een discofeest - met Hollandse hits en meegalmen - tent bouwen voor morgenavond voor >1500 mensen voor onze deur.
SPOILER
Een jaarlijks feestje *O*

@Blues leuk zo’n zomers kerstsfeertje. Op een donderdag.
Toevallig gister mail om een donderdagavond in oktober vrij te houden voor overleg en film in het theater.

Al die honde- en poezebeesten. Zorgen. -O-
pi_209888622
En verder heb ik spierpijn in/onder mijn schouder. Ik wist niet dat dat kon.
pi_209888630
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
😂 Ja hoi. Ben je er weer eens broodbakker!?

De bbm ging naar de kringloop. Sta-in-de-weg op aanrecht. Geen kastruimte.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 10:58:26 #179
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209888632
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:57 schreef Tuindier het volgende:
Maar je bent wel een eckte fitgirl met je weekmenu en je spierpijn *O*
Spoilers!
pi_209888675
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
😂 Ja hoi. Ben je er weer eens broodbakker!?

De bbm ging naar de kringloop. Sta-in-de-weg op aanrecht. Geen kastruimte.
Ja, maar zien hoe lang ik het vol ga houden :+
pi_209888683
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja, maar zien hoe lang ik het vol ga houden :+
Leuk en lang hoop ik
pi_209888697
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
He hoi!

Dat is vele honden geleden...
pi_209888707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:59 schreef Isabeau het volgende:
Bedrijf van mijn broer 2 weken geleden van vrijdag t/m zondag. Naar Maastricht. Met touringcars. Mooi hotel met ontbijt. Twee keer fancy diner. Eén feestavond met band.

En wij hebben één keer in de zoveel jaar een tamme feestavond. En jaarlijks een teametentje. Verschil moet er zijn.
Ik moet daar echt niet aan dénken :N ik vind een kerstborrel en een etentje echt meer dan genoeg ^O^
pi_209888711
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Maar je bent wel een eckte fitgirl met je weekmenu en je spierpijn *O*
Moest lachen.

Je hebt wel gelijk *) . Gaat vast wel weer over.
pi_209888727
Ik kan trouwens prima brood bakken in de oven, en doe dat ook wel eens.
Maar we willen nu standaardbrood van echt volkorenmeel, voor liefste om mee te nemen naar het werk. En dat moet er dan zijn op dagen dat ik nauwelijks tijd heb om er nog een klus bij te nemen.
pi_209888956
V is best kritisch, maar die is volgens mij best lyrisch over dr dagelijkse broodbakmachine brood :Y
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:30:47 #187
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209888989
Wij hebben weer een desem starter gemaakt dus van de week weer brood bakken. Hopelijk lukt het nu beter met goede ovens *O*
pi_209889066
(overigens zou ik thuis desembrood bakken alleen aanraden als je het leuk vind om te klooien met deeg en altijd veranderende omstandigheden. Ook met 150 a 200 broden per week blijft het geklooi als het ineens extreem warm of koud is, en deeg ontwikkeld zich pas echt een beetje mooi bij een kilo of zeven, acht. Als je gewoon brood op tafel wilt en er sochtends weinig werk aan wilt hebben, is gist met een lange vertraagde (cold retard :D ) rijs ideaal. Je maakt je deeg daags van te voren en smijt het sochtends uit de koeling in een loeihete pan in de oven)
pi_209889080
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:04 schreef sigme het volgende:

[..]
He hoi!

Dat is vele honden geleden...
Twee dode katten terug, om precies te zijn :o
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:40:33 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209889082
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(overigens zou ik thuis desembrood bakken alleen aanraden als je het leuk vind om te klooien met deeg en altijd veranderende omstandigheden. Ook met 150 a 200 broden per week blijft het geklooi als het ineens extreem warm of koud is, en deeg ontwikkeld zich pas echt een beetje mooi bij een kilo of zeven, acht. Als je gewoon brood op tafel wilt en er sochtends weinig werk aan wilt hebben, is gist met een lange vertraagde (cold retard :D ) rijs ideaal. Je maakt je deeg daags van te voren en smijt het sochtends uit de koeling in een loeihete pan in de oven)
Of je maakt een preferment. Maar goed, als je met rogge werkt ontkom je niet aan Desem
pi_209889092
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Twee dode katten terug, om precies te zijn :o
Paard wel nog vierbenig?
pi_209889114
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Paard wel nog vierbenig?
Nog wel, maar met compleet gebrek aan tijd vorig jaar cadeau gegeven aan bijrijdster.

Heb jij nog grootvee?
pi_209889126
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nog wel, maar met compleet gebrek aan tijd vorig jaar cadeau gegeven aan bijrijdster.

Heb jij nog grootvee?
Ach, dat zal ook geen makkelijke beslissing geweest zijn.

Geen grootvee. Wel nog altijd schapen. En de katten van toen zijn nog de katten van nu O+
pi_209889133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Of je maakt een preferment
Ja kan ook, al is dat vooral een smaakding. Ik gebruik giststarters voor kaneelrollen, baba en focaccia (en die gaan allemaal overnight koud in bulk, vormen in de ochtend)
pi_209889142
En rogge boven de 35ish procent alleen desem ja.
pi_209889183
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zeg :X Hij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op :') En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.

Deze is het:
pi_209889204
Ik heb nu de neiging mijn mixer van opa en oma gekregen toen ik het ouderlijk huis verliet maar uit de kast te pakken, want die doet alles uitstekend. Behalve dat ik die vast moet houden en dan niet hier kan typen.
pi_209889209
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:30 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben weer een desem starter gemaakt dus van de week weer brood bakken. Hopelijk lukt het nu beter met goede ovens *O*
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Ach, dat zal ook geen makkelijke beslissing geweest zijn.

Geen grootvee. Wel nog altijd schapen. En de katten van toen zijn nog de katten van nu O+
Viel mee hoor, een paard staat niet elke ochtend op je aanrecht de kaas van je brood af te trekken, dus dat is toch anders dan een kat of een hond :D
pi_209889242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zeg :X Hij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op :') En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.

Deze is het:
[ afbeelding ]
Standmixers voor thuis zijn zelden goed. Ik ben matig tevreden met mijn k-mix (goed voor alles behalve brooddeeg, dan alleen als je tussen de 1 en 1.5 kilo wilt maken:') ).

Wel super degelijk want die gebruiken we volop in de bakkerij voor zoetigheid.

Lauriekoekje had laatst een review van een goede kneedmachine (geen planeet menger) maar die is gewoon duurder dan de kleine (10 liter) die ik in de bakkerij heb staan
pi_209889253
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Standmixers voor thuis zijn zelden goed. Ik ben matig tevreden met mijn k-mix (goed voor alles behalve brooddeeg, dan alleen als je tussen de 1 en 1.5 kilo wilt maken:') ).

Wel super degelijk want die gebruiken we volop in de bakkerij voor zoetigheid.

Lauriekoekje had laatst een review van een goede kneedmachine (geen planeet menger) maar die is gewoon duurder dan de kleine (10 liter) die ik in de bakkerij heb staan
Ik ben wel blij dat ik deze niet zelf gekocht heb :X Mijn handmixer is echt zoveel beter _O_ En gaat dus echt al decennia mee.
pi_209889261
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nu de neiging mijn mixer van opa en oma gekregen toen ik het ouderlijk huis verliet maar uit de kast te pakken, want die doet alles uitstekend. Behalve dat ik die vast moet houden en dan niet hier kan typen.
We wachten wel even :D
pi_209889267
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:

Deze is het:
[ afbeelding ]
Kan je de kneedhaken iets lager zetten? Dan maken ze meer contact met de bodem en wand. Was bij de haken van de kenwood de oplossing
pi_209889272
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
V is best kritisch, maar die is volgens mij best lyrisch over dr dagelijkse broodbakmachine brood :Y
Grapjas :{w

* Vanyel is al een jaar geleden overgestapt op brood in de oven bakken. No knead met kefir. Rijs van 2 uur met suiker, of hele nacht zonder. Veel lekkerderderder.
Maar ook zomer dus dan bakken we minder want heet.
pi_209889274
Daarvoor overigens wel een jaar of 8 broodbakmachinebrood gegeten heur.
pi_209889293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan je de kneedhaken iets lager zetten? Dan maken ze meer contact met de bodem en wand. Was bij de haken van de kenwood de oplossing
Nee, ik geloof het niet? En het is altijd maar 1 haak en dat is denk ik mede het probleem. Mijn moeder had een standmixer die er net zo uitzag als de handmixer (met altijd 2 haken) en dat ging prima.
pi_209889316
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:57 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb regelmatig spierpijn in m'n oksel. Ook zo'n rare plaats :D
pi_209889332
Reviews online:

quote:
Mixt beslag niet gelijkmatig: langs randen en onderin blijft erg veel onaangeroerd liggen. Dus altijd met spatel alles tussentijds goed doorroeren en namixen.
quote:
Onder op de bodem word niets gemengd
En een te ondiepe kom waardoor heel veel erover heen vliegt. Helaas geen machine voor mij.
quote:
vermeng het beslag onvoldoende ook al laat je hem lang draaien dan zijn de zijwanden niet gemengd.
Het ligt niet aan mij :+
pi_209889339
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, ik geloof het niet? En het is altijd maar 1 haak en dat is denk ik mede het probleem. Mijn moeder had een standmixer die er net zo uitzag als de handmixer (met altijd 2 haken) en dat ging prima.
Vroegah had je voor handmixers een standaard zodat je handmixer een standmixer werd. Met brooddeeg wel tricky omdat niet alle handmixers het even lang doen op brooddeeg.
pi_209889343
Irritant zo'n keukenapparaat dat niet doet waar het voor is :( @Isabeau
pi_209889358
Wij hebben deeg/beslag voor zachte broodjes en voor koekjes wel eens door de keukenmachine gedaan. Bosch keukenmachine heeft kneedhaken, er kan maar heel weinig in per keer maar het kneedt als een malle. Wel uitkijken dat het beslag niet tijdens het kneden zoveel uitzet dat het door het middelste gat de motor in loopt :X (op laten drogen, even geschud en de stukken deeg kwamen uit de motor vallen)
pi_209889361
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:04 schreef Isabeau het volgende:
Reviews online:
[..]
[..]
[..]
Nee dat is echt bijna altijd, en die apparaten zijn teringduur ook nog. Voor KitchenAid verkopen mensen op eBay zelf gemaakte spiralen die het wel goed doen. En de Kenwood doet het dus alleen goed als er genoeg deeg in zit, maar bij te veel dan kruipt het op (geen klachten bij k-mix over de ballongarde en andere hulpstukken. En ook de babas, wat voor ons kleine hoeveelheden zijn, doen we daar in. Dat ding draait denk ik zeker een uur per week, en dat dus al 9+ jaar)
pi_209889369
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:04 schreef Isabeau het volgende:
Reviews online:
[..]
[..]
[..]
In professionele keukens worden vaak gasbranders (of creme brulee branders, hoe je het ook wilt noemen) gepakt om even de kom te verwarmen. Dan laat alles los, en mengt de machine veel beter. Ook bij de duurdere merken gebeurd dit veel.
-nee-
pi_209889387
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Kan je draaien aan dat dingetje waar de haak in moet? Bij de kenwood zit zo’n draaimogelijkheid op iedere haak.
pi_209889397
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:09 schreef Marsenal het volgende:
In professionele keukens worden vaak gasbranders (of creme brulee branders, hoe je het ook wilt noemen) gepakt om even de kom te verwarmen. Dan laat alles los, en mengt de machine veel beter. Ook bij de duurdere merken gebeurd dit veel.
Hmm, ik heb wel een creme brulee brander _O- maar om nou de kom met vuur te lijf te gaan.

Ik heb dit beslag al heel vaak gemaakt, maar het lijkt totaal niet op hoe het er normaal uitziet :') Ik hoop niet dat ik straks weer naar de winkel moet voor nog een keer alle ingrediënten.
pi_209889403
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan je draaien aan dat dingetje waar de haak in moet? Bij de kenwood zit zo’n draaimogelijkheid op iedere haak.
De bodem is niet echt het probleem. De wanden van de kom haalt ie gewoon niet.
pi_209889411
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Nee dat is echt bijna altijd, en die apparaten zijn teringduur ook nog. Voor KitchenAid verkopen mensen op eBay zelf gemaakte spiralen die het wel goed doen. En de Kenwood doet het dus alleen goed als er genoeg deeg in zit, maar bij te veel dan kruipt het op (geen klachten bij k-mix over de ballongarde en andere hulpstukken. En ook de babas, wat voor ons kleine hoeveelheden zijn, doen we daar in. Dat ding draait denk ik zeker een uur per week, en dat dus al 9+ jaar)
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zelfs bij de KitchenAid een probleem zou zijn. Die is idd teringduur.
pi_209889422
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Vroegah had je voor handmixers een standaard zodat je handmixer een standmixer werd. Met brooddeeg wel tricky omdat niet alle handmixers het even lang doen op brooddeeg.
Ja, dit had mijn moeder! En werkte prima.
pi_209889475
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zelfs bij de KitchenAid een probleem zou zijn. Die is idd teringduur.
KitchenAid was ooit van Hobart. Hobart is een super degelijk profi merk, de beste planeetmengers die je kan vinden nadat je een nier hebt verkocht.

KitchenAid wás hun degelijke consumentenlijn, tot het aan whirlpool werd verkocht en die gewoon dertien-uit-een-dozijn machines uit China gingen halen. Goede naam die ze hebben teert op oude historie.
pi_209889496
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dit had mijn moeder! En werkte prima.
Ja zolang er geen rook uit komt is dat ideaal :+
pi_209889522
Ik ben prima tevreden met mijn KitchenAid hoor, ook voor brooddeeg. Maar ik ben geen bakker ;)
pi_209889541
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

KitchenAid was ooit van Hobart. Hobart is een super degelijk profi merk, de beste planeetmengers die je kan vinden nadat je een nier hebt verkocht.

KitchenAid wás hun degelijke consumentenlijn, tot het aan whirlpool werd verkocht en die gewoon dertien-uit-een-dozijn machines uit China gingen halen. Goede naam die ze hebben teert op oude historie.
Ik kreeg een cadeaubon van 50 euro voor mijn nier. Denk niet dat dat een Hobart oplevert.
pi_209889552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben prima tevreden met mijn KitchenAid hoor, ook voor brooddeeg. Maar ik ben geen bakker ;)
Je hebt niet dat wat Isa omschreef, of juist dat je deeg omhoog kruipt en in je machine eindigt?
pi_209889565
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kreeg een cadeaubon van 50 euro voor mijn nier. Denk niet dat dat een Hobart oplevert.
:D nee
(Misschien krijg je meer voor die andere? :x )
pi_209889582
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Die bestaat nog :Y
Ik zag 'm een maandje geleden bij de Mediamarkt. Ik overweeg soms het kopen van een handmixer. Maar ik sla m'n slagroom toch wel gewoon echt met de hand, nog steeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 14-07-2023 12:36:22 ]
pi_209889597
Ik heb 1 apparaat (een worststopper) van Maxima en zou alles het liefste van Maxima kopen.
pi_209889598
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Je hebt niet dat wat Isa omschreef, of juist dat je deeg omhoog kruipt en in je machine eindigt?
Er kruipt sowieso niks omhoog. Brooddeeg kwak ik erin en dan 10 minuten later is het prima gekneed. Als ik een kleine hoeveelheid boter en suiker wil mengen, dan wil het nog wel eens aan de rand plakken maar even eraf schrapen en het gaat weer goed.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 12:31:35 #227
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209889654
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

:D nee
(Misschien krijg je meer voor die andere? :x )
Ik schoot in de lach :D
pi_209889860
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik schoot in de lach :D
Ik ook :D
  vrijdag 14 juli 2023 @ 13:01:07 #230
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209889939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Er kruipt sowieso niks omhoog. Brooddeeg kwak ik erin en dan 10 minuten later is het prima gekneed. Als ik een kleine hoeveelheid boter en suiker wil mengen, dan wil het nog wel eens aan de rand plakken maar even eraf schrapen en het gaat weer goed.
Same. Ben dan ook superblij dat ik bij mijn vriendje een kitchenaid kreeg :D
pi_209889958
Ook helemaal blij met Kitchenaid. O+ Die ik nu overigens tijdelijk niet heb, want ik wacht nog altijd tot ik een nieuwe kan kopen in de kleur die wel bij de nieuwe keuken past.
pi_209890000
Maar ik ben geen hele betrouwbare bron als het om keukenmachines gaat. Ik ben ook gewoon heel gevoelig voor hoe dingen eruit zien. :') en voor marketing, hypes, trends, merken en al die andere dingen waar je eigenlijk niet voor zou moeten vallen.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 13:09:24 #233
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209890035
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Ook helemaal blij met Kitchenaid. O+ Die ik nu overigens tijdelijk niet heb, want ik wacht nog altijd tot ik een nieuwe kan kopen in de kleur die wel bij de nieuwe keuken past.
Ik heb mijne maar schaamtevol in een kastje gezet omdat hij niet meer bij de keuken past ;(
pi_209890041
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:06 schreef Myraela het volgende:
Maar ik ben geen hele betrouwbare bron als het om keukenmachines gaat. Ik ben ook gewoon heel gevoelig voor hoe dingen eruit zien. :') en voor marketing, hypes, trends, merken en al die andere dingen waar je eigenlijk niet voor zou moeten vallen.
Wie valt er nou niet voor een KitchenAid als je ze op rij ziet in de prachtigste kleuren O+
pi_209890065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:09 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb mijne maar schaamtevol in een kastje gezet omdat hij niet meer bij de keuken past ;(
Noooo. ;( Ik hou van keukenmachines uit het zicht, maar de KitchenAid staande mixer is juist de enige die wat mij betreft niet weggestopt mag worden. O+ Welke kleur heb je?
pi_209890077
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:29 schreef sigme het volgende:
Ik heb 1 apparaat (een worststopper) van Maxima en zou alles het liefste van Maxima kopen.
Maxima is een beetje hit or miss. Mijn beide spiraalkneders (msm10 en msm50) zijn van hun, en zijn helemaal prima. Maar wel bijvoorbeeld de schroefgaten voor de bijhorende wielen op de verkeerde plek waardoor die niet te monteren zijn. En hun (!) Monteur gaf aan ovens en koelingen te vermijden.
pi_209890096
Ik heb overigens mijn 10 jaar oude KitchenAid destijds 350 euro oid verkocht voor 300 euro. :D Dus dat was niet slecht. Nadeel dat een nieuwe kopen ondertussen ook een stuk duurder is geworden, maar dat negeren we dan gewoon even.
pi_209890102
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:14 schreef Myraela het volgende:
Ik heb overigens mijn 10 jaar oude KitchenAid destijds 350 euro oid verkocht voor 300 euro. :D Dus dat was niet slecht. Nadeel dat een nieuwe kopen ondertussen ook een stuk duurder is geworden, maar dat negeren we dan gewoon even.
Doet je pureeknijper het nog? :D
pi_209890114
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Doet je pureeknijper het nog? :D
Ik zit een paar maanden bij m'n schoonvader, dus die zit ergens in een doos. :D
pi_209890260
wauw...ik krijg van Vattenfall een "seintje" met advies om mijn maandbedrag te verlagen naar (tromgeroffel) VIER euro. Dachutniet
pi_209890283
4 euro klinkt heel apart. Maar is dat dan omdat je de afgelopen maanden gewoon veel teveel hebt betaald?
pi_209890325
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wie valt er nou niet voor een KitchenAid als je ze op rij ziet in de prachtigste kleuren O+
:Y)
Bamix O+ O+

Nou is dat natuurlijk geen standmixer dus stomme vergelijking maar door de Bamix heb ik me nog immer kunnen weerhouden een standmixer te kopen.
pi_209890326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:27 schreef Myraela het volgende:
4 euro klinkt heel apart. Maar is dat dan omdat je de afgelopen maanden gewoon veel teveel hebt betaald?
Nee, het zou in overeenkomst zijn met mijn huidige verbruik. Best apart, ik kook, douche, doe de was, apparaten staan gewoon aan. Dus ik neem dat risico mooi niet.
pi_209890569
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:31 schreef Vanyel het volgende:

:Y)
Bamix O+ O+

Nou is dat natuurlijk geen standmixer dus stomme vergelijking maar door de Bamix heb ik me nog immer kunnen weerhouden een standmixer te kopen.
Ik moest even googlen. Maar maken die alleen staafmixers? (met toebehoren)
Ik ben ook heel erg gek op mijn staafmixer. Kan bijna alles wat ik wil.
pi_209890575
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
wauw...ik krijg van Vattenfall een "seintje" met advies om mijn maandbedrag te verlagen naar (tromgeroffel) VIER euro. Dachutniet
Ik heb wel vaker dit soort vreemde praktijken van Vattenfall gelezen 8)7
pi_209890609
mmm...had dus zondag geschreven op een vacature die vrijdag eind van de middag online was gekomen. Dinsdagochtend kreeg ik een mail dat ze iemand een aanbod hadden gedaan en dus niet verder mensen gingen uitnodigen. Nu staat de vacature weer online _O-
  vrijdag 14 juli 2023 @ 13:52:23 #247
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209890618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Noooo. ;( Ik hou van keukenmachines uit het zicht, maar de KitchenAid staande mixer is juist de enige die wat mij betreft niet weggestopt mag worden. O+ Welke kleur heb je?
Rood. En de keuken heeft roze details dus ik wil de roze.
pi_209890623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
mmm...had dus zondag geschreven op een vacature die vrijdag eind van de middag online was gekomen. Dinsdagochtend kreeg ik een mail dat ze iemand een aanbod hadden gedaan en dus niet verder mensen gingen uitnodigen. Nu staat de vacature weer online _O-
Je bent te ou-oud. Gewoon leeftijdsdiscriminatie, iets anders is het niet. Want je bent vast volkomen capabel en gekwalificeerd en ook nog eens een super fijn persoon en dus leuke collega.
pi_209890645
Overigens is de baktip die ik 12 jaar geleden wel had willen hebben dat gluten vrijwel volledig oplossen in zuur. Giet azijn over je aanrecht en vaste klodders deeg worden dun en vloeibaar, verliezen elke samenhang, en spoelen zo door je gootsteen.
pi_209890663
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, het zou in overeenkomst zijn met mijn huidige verbruik. Best apart, ik kook, douche, doe de was, apparaten staan gewoon aan. Dus ik neem dat risico mooi niet.
Mocht het te veel zijn dan heb je uiteindelijk een prima sigaar uit eigen doos.
pi_209890675
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Je kan ook gewoon nog een keer mailen dat je zag dat die persoon blijkbaar niet op het aanbod is ingegaan, maar dat jij nog met alle plezier daar wilt komen werken :+ Dat ze zien dat je het wel hebt gezien _O-
pi_209890680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je bent te ou-oud. Gewoon leeftijdsdiscriminatie, iets anders is het niet. Want je bent vast volkomen capabel en gekwalificeerd en ook nog eens een super fijn persoon en dus leuke collega.
Zo'n 40 jaar geleden had ik dit soort afwijzingen ook. Toen heb ik 2 brieven gestuurd, identiek, andere geboortedatum en geboorte plaats en ander adres (dat van een vriendin). Maar de ene brief met mijn eigen naam en de andere met Anneke Meijer. Die werd wel uitgenodigd, ik (met buitenlandse voor en achternaam) niet. En dan nu weer, nu op leeftijd.
pi_209890698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon nog een keer mailen dat je zag dat die persoon blijkbaar niet op het aanbod is ingegaan, maar dat jij nog met alle plezier daar wilt komen werken :+ Dat ze zien dat je het wel hebt gezien _O-
Dat heb ik een maand of wat geleden ook gedaan. Werd toen wel uitgenodigd (en niet aangenomen, die vacature staat ook weer online)
pi_209890703
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo'n 40 jaar geleden had ik dit soort afwijzingen ook. Toen heb ik 2 brieven gestuurd, identiek, andere geboortedatum en geboorte plaats en ander adres (dat van een vriendin). Maar de ene brief met mijn eigen naam en de andere met Anneke Meijer. Die werd wel uitgenodigd, ik (met buitenlandse voor en achternaam) niet. En dan nu weer, nu op leeftijd.
Mja, discrimineren gebeurt op allerlei niveau's. Welke wijk je woont, wat je naam is, of je man of vrouw bent, je leeftijd etc.
pi_209890802
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Rood. En de keuken heeft roze details dus ik wil de roze.
Kleine roze details? Want de basis van jouw keuken is toch zwart met hout? Dat zou ik nog best neerzetten dan. :D

Mijne was ook rood. Ik wil naar Pebbled Palm (mat donkergroen) voor bij de groene keuken.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:06:14 #256
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209890850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo'n advies hebben we maanden geleden ook ontvangen.
Sterker nog, Vattenfall had het bedrag zelf al aangepast.
Komt ongetwijfeld deels door de zonnepanelen die we sinds begin dit jaar hebben, maar ik heb tot nog toe meer verbruikt, dan terug geleverd.

Aardig van ze dat ze met hun klanten meedenken (lees: algoritmes loslaten op je verbruiksgegevens e.d.), maar ik heb het toen ook weer terug gezet via de website. Liever later iets terug ontvangen (volgens hen nu meer dan 1500 euro) dan onverwacht een berg bijbetalen.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:07:56 #257
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209890886
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoewel ik ook wel weet hoe de wereld op dit gebied in elkaar steekt, blijft het bizar om dit soort concrete zaken te horen...
pi_209890911
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zo'n advies hebben we maanden geleden ook ontvangen.
Sterker nog, Vattenfall had het bedrag zelf al aangepast.
Komt ongetwijfeld deels door de zonnepanelen die we sinds begin dit jaar hebben, maar ik heb tot nog toe meer verbruikt, dan terug geleverd.

Aardig van ze dat ze met hun klanten meedenken (lees: algoritmes loslaten op je verbruiksgegevens e.d.), maar ik heb het toen ook weer terug gezet via de website. Liever later iets terug ontvangen (volgens hen nu meer dan 1500 euro) dan onverwacht een berg bijbetalen.
Snel gekeken, maar ik sta nog op m'n oude bedrag
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:12:06 #259
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209890963
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Snel gekeken, maar ik sta nog op m'n oude bedrag
Mooi.
Hou het wel in de gaten, ze zijn soms heel creatief én pro-actief bij Vattenfall...
pi_209891007
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Hoewel ik ook wel weet hoe de wereld op dit gebied in elkaar steekt, blijft het bizar om dit soort concrete zaken te horen...
Ik had het van de week met S en zijn vriendin erover. Al zijn klasgenoten met een arabische naam kregen het niet voor elkaar om op eigen kracht een stageplek te krijgen. En dat hoor ik al langere tijd. De kennis die al 10 jaar tandarts was kon hier alleen terecht bij een tandartsenpraktijk met een arabische eigenaar.
Maar discrimineren doen we niet in Nederland.
pi_209891138
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik had het van de week met S en zijn vriendin erover. Al zijn klasgenoten met een arabische naam kregen het niet voor elkaar om op eigen kracht een stageplek te krijgen. En dat hoor ik al langere tijd. De kennis die al 10 jaar tandarts was kon hier alleen terecht bij een tandartsenpraktijk met een arabische eigenaar.
-O-

Triest hoor.
pi_209891240
En nu komt een vacature online waar ik vorige week voor ben afgewezen na de eerste selectie.
Wil ik daar eigenlijk nog een sollicitatie naar sturen? Want wil ik daar wel werken?
pi_209891359
Je wil er niet werken, maar je zou wel een zeker meldpunt kunnen informeren... en dan loslaten...
pi_209891474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:30 schreef Kaatje1 het volgende:
En nu komt een vacature online waar ik vorige week voor ben afgewezen na de eerste selectie.
Wil ik daar eigenlijk nog een sollicitatie naar sturen? Want wil ik daar wel werken?
Mocht je het nog aandurven weer eens onder twee namen te solliciteren dan wil ik wel assisteren bij een relletje hoor.
pi_209891533
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Mocht je het nog aandurven weer eens onder twee namen te solliciteren dan wil ik wel assisteren bij een relletje hoor.
Zal het onthouden. Ze zullen nooit zeggen dat het discriminatie is. Maar ik ga denk ik nu wel een overzicht bijhouden en dat in ieder geval met de man van het UWV bespreken (al herkende hij míjn verhalen wel).

In een relletje heb ik nu niet zo heel veel puf, iets te veel aan m'n hoofd nu.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:56:32 #266
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209891585
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ben al jaren van mening dat Nederland stilletjes heel erg xenofoob is.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:58:35 #267
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209891622
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben al jaren van mening dat Nederland stilletjes heel erg xenofoob is.
Stilletjes?
pi_209891624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:52 schreef Kaatje1 het volgende:

Zal het onthouden. Ze zullen nooit zeggen dat het discriminatie is. Maar ik ga denk ik nu wel een overzicht bijhouden en dat in ieder geval met de man van het UWV bespreken (al herkende hij míjn verhalen wel).

In een relletje heb ik nu niet zo heel veel puf, iets te veel aan m'n hoofd nu.
Tijdje geleden stond er ook nog een mooi artikel over online. Dat mensen boven de 50 eigenlijk gewoon amper kans maakten op de arbeidsmarkt. Oók in de sectoren waar ze zeggen te schreeuwen om werknemers :')

En kom op, een tijdje geleden was het voorpaginanieuws van De Telegraaf (I know :') ) dat een strandtent een vrouw van 45 had aangenomen omdat de nood zo hoog was dat ze wel een gepensioneerde bejaarde iets oudere vrouw hadden moeten aannemen. Voorpaginanieuws. Zo uniek.
pi_209891648
Nou, mijn schzus is 53 en een super goede serveerster op een toeristische plek *O*

(en beklaagde zich onlangs over hoe walgelijk onbeschoft en brutaal veel Nederlanders waren geworden de afgelopen jaren en dat ze vele malen liever Duitsers op het terras had)
  vrijdag 14 juli 2023 @ 15:01:10 #270
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209891658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Tijdje geleden stond er ook nog een mooi artikel over online. Dat mensen boven de 50 eigenlijk gewoon amper kans maakten op de arbeidsmarkt. Oók in de sectoren waar ze zeggen te schreeuwen om werknemers :')

En kom op, een tijdje geleden was het voorpaginanieuws van De Telegraaf (I know :') ) dat een strandtent een vrouw van 45 had aangenomen omdat de nood zo hoog was dat ze wel een gepensioneerde bejaarde iets oudere vrouw hadden moeten aannemen. Voorpaginanieuws. Zo uniek.
De Hoereca is heel erg, meeste willen vrouwelijke scholieren, die net mogen werken, moet zo goedkoop mogelijk zijn
pi_209891702
quote:

[..]

Vorig jaar, ook deze tijd, een restaurant eigenaar die werd geprezen omdat hij een statushouder had aangenomen in de bediening. De verbazing dat deze vrouw zoveel kennis had, zo goed Nederlands sprak. Tja, de nood is hoog anders had ik haar nooit aangenomen was zijn reactie. Misschien kan ze wel langer blijven.
pi_209891704
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De Hoereca is heel erg, meeste willen vrouwelijke scholieren, die net mogen werken, moet zo goedkoop mogelijk zijn
Ik herinner me nog een terras in Zwolle waar we echt steeds achterlijk lang moesten wachten voor we een kaart kregen, voor we iets konden bestellen. Maar er stonden wel steeds 6 huppelkutjes met elkaar te kwekken en te lachen. Kan je beter 2 duurdere horecatijgers hebben die het wel begrijpen dan 6 tuttebellen die komen werken om te socializen met elkaar. Toen ik online naar reviews ging kijken gingen alle klachten over hetzelfde, en dat al maanden lang. Eten was overigens niets mis mee. De keuken deed prima werk ^O^
pi_209891710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Vorig jaar, ook deze tijd, een restaurant eigenaar die werd geprezen omdat hij een statushouder had aangenomen in de bediening. De verbazing dat deze vrouw zoveel kennis had, zo goed Nederlands sprak. Tja, de nood is hoog anders had ik haar nooit aangenomen was zijn reactie. Misschien kan ze wel langer blijven.
:X :X :X en dan ook zo'n bord voor je kop hebben dat je niet door hebt wat je eigenlijk zegt.
pi_209891729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:X :X :X en dan ook zo'n bord voor je kop hebben dat je niet door hebt wat je eigenlijk zegt.
Dat was dus ook dat mij het meest verbaasde en de toon van het artikel. De man werd zowat heilig verklaard, zo "out of the box" denkend want statushouder gezocht en ook nog eens aangenomen.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 15:08:14 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209891738
quote:

[..]
Ik herinner me nog een terras in Zwolle waar we echt steeds achterlijk lang moesten wachten voor we een kaart kregen, voor we iets konden bestellen. Maar er stonden wel steeds 6 huppelkutjes met elkaar te kwekken en te lachen. Kan je beter 2 duurdere horecatijgers hebben die het wel begrijpen dan 6 tuttebellen die komen werken om te socializen met elkaar. Toen ik online naar reviews ging kijken gingen alle klachten over hetzelfde, en dat al maanden lang. Eten was overigens niets mis mee. De keuken deed prima werk ^O^
Ja, het is een genot bediend te worden door een Horetijger die je weet te vertellen wat het eten op de kaart is (en niet moet navragen) en welke wijn smaakt bij wat. Goed gastgeverschap waardeer ik zeer.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 15:08:50 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209891746
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat was dus ook dat mij het meest verbaasde en de toon van het artikel. De man werd zowat heilig verklaard, zo "out of the box" denkend want statushouder gezocht en ook nog eens aangenomen.
Zegt ook veel over degene die het artikel schreef en redigeerde.
pi_209891811
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Ja, het is een genot bediend te worden door een Horetijger die je weet te vertellen wat het eten op de kaart is (en niet moet navragen) en welke wijn smaakt bij wat. Goed gastgeverschap waardeer ik zeer.
Ik vind het zo bijzonder dat dat voor veel gelegenheden een studentenbaantje is. Mensen komen niet alleen terug als je eten lekker is, maar ook als het personeel verstand van zaken heeft en je het gevoel geeft er lekker even uit te zijn.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 15:14:44 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209891826
quote:

[..]
Of de persoon drukt zich wat ongelukkig uit? Als er geen tekort op de arbeidsmarkt zou zijn geweest had ie makkelijker/voor de hand liggender wegen bewandeld?
pi_209891919
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of de persoon drukt zich wat ongelukkig uit? Als er geen tekort op de arbeidsmarkt zou zijn geweest had ie makkelijker/voor de hand liggender wegen bewandeld?
Dan had hij nooit van z'n leven een statushouder gezocht, laat staan aangenomen.
pi_209891935
Elin zit zielig te miauwen in de transport bak. De wonden zijn weer groter geworden -O-
En op FB stond een bericht van de praktijk. De vaste DA die op vakantie was heeft z'n enkel gebroken en zal een paar weken niet op de praktijk zijn -O- Daar hadden we volgende week een afspraak mee voor schildklier controle. Hopelijk kan dat nu allemaal in 1x
pi_209891960
quote:

[..]

een gepensioneerde bejaarde iets oudere vrouw[/i]
Dat je op bepaalde sites op "oud" klikt en het getoonde aanbod jonger is dan ikzelf ben :')
pi_209892019
Bij mij is laatst een collega van 61 gestart, dus het ken wel.
pi_209892129
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij een betere zaak wel, ja. Bij een simpele zaak hoeft het van mij echt allemaal niet zo ingewikkeld.
pi_209892246
Overigens vind ik het ook stereotyperend om jonge mensen allemaal op de hoop te gooien van kwekkende huppelkutjes en oudere mensen als hardwerkende mensen met meer (relevante) ervaring. Er zijn ook gewoon banen die je met max 1 jaar werkervaring gewoon al op een prima niveau uit kunt voeren, en waar al die extra jaren niet per se een enorme toegevoegde waarde zijn.
pi_209892291
Waarmee ik overigens niets wil goedpraten. Al verwacht ik dat zolang er jeugdlonen zijn, het toch altijd wel een financiële afweging blijft in zulke branches.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 16:06:38 #286
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209892454
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:49 schreef Myraela het volgende:
Overigens vind ik het ook stereotyperend om jonge mensen allemaal op de hoop te gooien van kwekkende huppelkutjes en oudere mensen als hardwerkende mensen met meer (relevante) ervaring. Er zijn ook gewoon banen die je met max 1 jaar werkervaring gewoon al op een prima niveau uit kunt voeren, en waar al die extra jaren niet per se een enorme toegevoegde waarde zijn.
Eens.
In een restaurant hier vlakbij lopen de vriendelijke, gastvrije tieners de poten uit hun lijf, terwijl de soms wat knorrige oudere garde de kantjes er van af loopt. Maar de situatie andersom ken ik ook.
In de horeca ligt het er volgens mij vooral aan hoe het management het personeel instrueert/stuurt. Als je je daarmee niet bezig houdt, loop je het risico dat je personeel ieder voor zich z'n eigen insteek bedenkt en daar naar handelt…

Als ik nieuwe personeelsleden aanneem (of eerst de CV's daarvoor beoordeel), kijk ik vooral naar hun attitude, minder naar hun papieren en vrijwel niet naar hun leeftijd.
We krijgen regelmatig jonge, vaak hoog opgeleide, stagiares met een migratie achtergrond over de vloer en daar zit vaak genoeg potentie in, waardoor we ze een baan aanbieden, mits ze de Nederlandse taal goed beheersen. We hebben er gehad die die job zo graag wilde, dat ze een spoed taalcursus bij de 'nonnen in Vught' (is niet helemaal meer zo…) hebben gevolgd, net als Maxima… ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 14-07-2023 16:45:28 ]
pi_209892495
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:45 schreef yinu het volgende:
Och die beestjes. Sterkte @:kaatje1 en @:sarabi

Hier een beetje weinig zin om echt te starten met de dingen die moeten gebeuren deze dag.
Lief, dankjewel.

Vandaag was de waarde helaas weer onmeetbaar hoog -O- Maandag weer opnieuw meten maar ik word er wel wat moedeloos van.
pi_209892906
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens is de baktip die ik 12 jaar geleden wel had willen hebben dat gluten vrijwel volledig oplossen in zuur. Giet azijn over je aanrecht en vaste klodders deeg worden dun en vloeibaar, verliezen elke samenhang, en spoelen zo door je gootsteen.
Dank hiervoor O+
Nul bakkersambitie maar minder werk is sowieso fantastisch.
pi_209892914
Oh bah @Sarabi om moedeloos van te worden.

Wij zijn weer terug, Elin heeft vrijwel zeker last van een voedselallergie. Toen ze een paar weken geleden zo ziek was wilde ze niet eten en heb ik voer gehaald waarvan ik wist dat ze dat lekker vond, en dat ging goed naar binnen. Daardoor ging ze ook weer haar normale natvoer eten en kon ik haar langzaam ook weer opnhaar normale brokjes terugzetten. De lekkere brokjes zijn waarschijnlijk de boosdoeners maar dat kan 6 weken duren voordat het uit het systeem is. Gelukkig zit ze nu als eenweek of 2 weer op normaal voer. Ze heeft een prednison injecte gekregen en voor vanaf zondag tabletjes.
pi_209892937
.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:03 schreef Myraela het volgende:

[..]
Kleine roze details? Want de basis van jouw keuken is toch zwart met hout? Dat zou ik nog best neerzetten dan. :D

Mijne was ook rood. Ik wil naar Pebbled Palm (mat donkergroen) voor bij de groene keuken.
Beetje contrast is toch juist fijn.

Alles matchen :N
pi_209892963
quote:

[..]

:o
Ommegot het zou mij kunnen overkomen :o

Al heb ik geen strandtentambitie
pi_209893006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh bah @:sarabi om moedeloos van te worden.

Wij zijn weer terug, Elin heeft vrijwel zeker last van een voedselallergie. Toen ze een paar weken geleden zo ziek was wilde ze niet eten en heb ik voer gehaald waarvan ik wist dat ze dat lekker vond, en dat ging goed naar binnen. Daardoor ging ze ook weer haar normale natvoer eten en kon ik haar langzaam ook weer opnhaar normale brokjes terugzetten. De lekkere brokjes zijn waarschijnlijk de boosdoeners maar dat kan 6 weken duren voordat het uit het systeem is. Gelukkig zit ze nu als eenweek of 2 weer op normaal voer. Ze heeft een prednison injecte gekregen en voor vanaf zondag tabletjes.
Hopelijk helpt de medicatie snel :)

Hier kan ik eigenlijk alleen maar janken nu. We lijken nu gewoon weer terug bij af te zijn. Na 5,5 week had ik toch wel gehoopt dat het wat beter zou gaan.
pi_209893019
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 16:45 schreef Vanyel het volgende:
Beetje contrast is toch juist fijn.

Alles matchen :N
Zeker, maar niet met rood. :D
pi_209893149
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 16:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hopelijk helpt de medicatie snel :)

Hier kan ik eigenlijk alleen maar janken nu. We lijken nu gewoon weer terug bij af te zijn. Na 5,5 week had ik toch wel gehoopt dat het wat beter zou gaan.
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Waren jullie nu onder behandeling bij een kliniek als waar @Candaasje werkt of bij een gewone dierenarts?

Er is ook nog een klein pluske bij Elin. Waar ze eerst enorm was afgevallen, van 4.1 kg naar 3.3 kg is ze in een paar weken weer aangekomen naar 3.72 kg
pi_209893251
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Waren jullie nu onder behandeling bij een kliniek als waar @:candaasje werkt of bij een gewone dierenarts?

Er is ook nog een klein pluske bij Elin. Waar ze eerst enorm was afgevallen, van 4.1 kg naar 3.3 kg is ze in een paar weken weer aangekomen naar 3.72 kg
Dat is al best netjes in een paar weken!

Gewone dierenarts en dan vooral een van de assistenten. Die heeft er nascholing in gedaan.
pi_209893660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat is al best netjes in een paar weken!

Gewone dierenarts en dan vooral een van de assistenten. Die heeft er nascholing in gedaan.
Het gaat natuurlijk niet goedkoop zijn, maar zouden er geen specialisten zijn? Weet @Candaasje dat?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 17:46:06 #297
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209893762
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

De tegels op de muur zijn lichtroze. Ik vind dat rood er echt niet bij passen helaas.
pi_209893826
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk niet goedkoop zijn, maar zouden er geen specialisten zijn? Weet @:candaasje dat?
Geen idee....
Kosten zijn nog niet zo belangrijk maar reistijd wel, ik wil hem dat niet te veel/vaak aan doen.

Ondertussen ben ik wel al weer iets rustiger. We gaan gewoon doen wat we kunnen, piekeren over alles heeft sowieso geen nut.
pi_209894322
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Geen idee....
Kosten zijn nog niet zo belangrijk maar reistijd wel, ik wil hem dat niet te veel/vaak aan doen.

Ondertussen ben ik wel al weer iets rustiger. We gaan gewoon doen wat we kunnen, piekeren over alles heeft sowieso geen nut.
:*
pi_209894338
Alles is verschrikkelijk.
pi_209894343
Het is goed zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')