Uitstel van betaling https://www.parool.nl/ams(...)-the-drain~ba08de6e/quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:25 schreef Barreltje het volgende:
wat is er allemaal met die vanMoof aan de hand dan?
In het begin superhip. Toen kocht ik er 1 met korting. Nooit een probleem mee gehad, maar kennelijk ben ik niet de gewenste doelgroep en ging het door mijn aankoop steeds slechter met het bedrijf (imagoschade).quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:25 schreef Barreltje het volgende:
wat is er allemaal met die vanMoof aan de hand dan?
quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
In het begin superhip. Toen kocht ik er 1 met korting. Nooit een probleem mee gehad, maar kennelijk ben ik niet de gewenste doelgroep en ging het door mijn aankoop steeds slechter met het bedrijf (imagoschade).
FB / E N D G A M Equote:Op donderdag 13 juli 2023 10:02 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel behoefte om er over te praten? Klinkt niet fijn
jup, met soep, Jam en pasta ook , of met ALLES wat je zelf maakt eigenlijk wel..quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:14 schreef Kreator het volgende:
Even heel wat anders hè. Hebben jullie dat ook, dat als je 5 minuten spendeert en zelf je eier- of tonijnsalade maakt dat het dan áltijd lekkerder smaakt? Ik wel.
Bij dit soort dingen denk ik altijd dat veel van die enkele/losse berichtjes op zich echt geen verschil maken, maar dat de hoeveelheid in zichzelf hopelijk iets van steun biedt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:16 schreef Barreltje het volgende:
verder weet ik niet zo goed hoe ik op het bericht van Danny moet reageren.. de situatie lijkt me verschrikkelijk..
Zo werkt het hequote:Op donderdag 13 juli 2023 11:21 schreef sigme het volgende:
Ik wou nog zeggen dat ik zoveel steun heb aan dat ik op fok post, als de boel moeilijk is. Jullie helpen.
Ik hoop dat dit ook voor Danny geldt.
Ik ken mensen die hun 16 jarige zoon tijdens een vakantie verloren. Dat is zeker 30 jaar geleden. Die vader is daar nooit meer boven op gekomen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:00 schreef Kreator het volgende:
Een vriendin van mij die ik op fok heb leren kennen is jaren geleden overleden en destijds was haar dochter ook heel blij met alle berichten e.d.
Denk dat het gewoon wel goed is, ook al is dat niet nu meteen.
(al denk ik wel dat er iets definitief kapot gaat als je een relatief jong kind verliest)
Ja, onbegrijpelijk. Ik hoop dat Danny en fam. hulp krijgen bij deze vraag. Niet te doen tochquote:Op donderdag 13 juli 2023 12:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp niets van zelfmoord. Hoe vreselijk moet je jezelf wel niet voelen mocht je tot die stap komen. En ik lees alleen maar over een jonge vrolijke knul die midden in het leven stond. Waarom nou
Ik hoop dat hij toch iets heeft uitgelegd in de briefquote:Op donderdag 13 juli 2023 12:23 schreef Blues het volgende:
Ja, onbegrijpelijk. Ik hoop dat Danny en fam. hulp krijgen bij deze vraag. Niet te doen toch
het lijkt me zo frustrerend.. dat er een uitleg is in een brief, die je wsl helemaal niet kan bergijpen.. dat je zo graag met de persoon had willen praten dat de wereld helemaal niet zo donker is.. en dat het dan nu te laat is..quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij toch iets heeft uitgelegd in de brief
De zwager van een vroegere vriendin had niets achter gelaten. Stond ook midden in het leven. Niet bekend met depressie of sombere inborst. Week er voor concert tickets gekocht. Ging in september een nieuwe opleiding doen. Nog even bij moeder thuis geweest omdat lunchtrommeltje vergeten. En 's middags hing hij zichzelf op. Zeg het maar. Die mensen hebben het nooit begrepen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:33 schreef Barreltje het volgende:
het lijkt me zo frustrerend.. dat er een uitleg is in een brief, die je wsl helemaal niet kan bergijpen.. dat je zo graag met de persoon had willen praten dat de wereld helemaal niet zo donker is.. en dat het dan nu te laat is..
bwuh
Prijs je gelukkig. Dan is jouw lijdensdruk prima in orde.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp niets van zelfmoord. Hoe vreselijk moet je jezelf wel niet voelen mocht je tot die stap komen. En ik lees alleen maar over een jonge vrolijke knul die midden in het leven stond. Waarom nou
Dit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Prijs je gelukkig. Dan is jouw lijdensdruk prima in orde.
Ik kan me best wat voorstellen bij ondraaglijk lijden en dat je het allemaal echt niet meer hoeft. De kans dat je euthanasie 'krijgt' is superklein, voor psychische shit. Zeker als je zo jong bent.
Dan heb je niet zoveel andere opties.
Ja he.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik verdrietig vind bij de 'niemand zag het aankomen, zo'n persoon die altijd vrolijk was' is dat je niet weet of er iets aan te doen was geweest als iemand in staat was geweest om het te delen. Misschien had het niet uitgemaakt, maar misschien was er ook wel een behandeling geweest die het leven lichter had kunnen maken. Het lijkt me als nabestaanden zo moeilijk dat je die kans niet hebt gekregen en voor de persoon zelf vooral zo intens eenzaam
Ja, daarom schreef ik ook hoe vreselijk moet je jezelf wel niet voelen voor je tot die stap komt. En zo te lezen voorbereid. Dus zich al langere tijd zo naar voelen dat dit de beste oplossing leek.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik verdrietig vind bij de 'niemand zag het aankomen, zo'n persoon die altijd vrolijk was' is dat je niet weet of er iets aan te doen was geweest als iemand in staat was geweest om het te delen. Misschien had het niet uitgemaakt, maar misschien was er ook wel een behandeling geweest die het leven lichter had kunnen maken. Het lijkt me als nabestaanden zo moeilijk dat je die kans niet hebt gekregen en voor de persoon zelf vooral zo intens eenzaam
Dank je voor de tip. Kom nooit in de GC.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
GC / Crowdfunding uitvaart Jayden
Getver, ook echt vervelend voor dr dit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgenmiddag afspraak voor Elin. Ze heeft nu ook een bult onder haar oog, die is nog wel heel. Fijn voor mij dat ik geen naaktkat heb, dan zou het zo ecpng zichtbaar zijn (al was ik er dan wel eerder achter gekomen).
Boodschappen gedaan. Nu weet ik ook weer waarom ik ze liever thuis laat bezorgen, had zoveel moeite om het in de fietstassen te doen. Op de heenweg regen, op de terugweg veel tegenwind. Ik dacht dat het een goed plan was om flink om te fietsen voor frisse lucht en beweging, maar was even vergeten dat ik gisteren bij fysiofitness weer veel oefeningen een tandje hoger had gezet en mijn spieren het er niet mee eens waren. Ben nu moed aan het verzamelen om de boodschappen uit te pakken en op te ruimen
Ik hoop ook echt dat het de schildklier medicatie is en dat er wat anders voor te geven is. Aan plotseling opkomende tumoren denk ik ook een beetje, maar zo plotseling in 4-5 dagen zoveel? Dat lijkt me raarquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Getver, ook echt vervelend voor dr dit.
Laat ze maar gewoon kijken joh. Je kunt 101 dingen bedenken en dan is het net dat ding waar je nog niet aan gedacht had...quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoop ook echt dat het de schildklier medicatie is en dat er wat anders voor te geven is. Aan plotseling opkomende tumoren denk ik ook een beetje, maar zo plotseling in 4-5 dagen zoveel? Dat lijkt me raar
quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Afgelopen dinsdag is Nienke geboren.
Het gaat goed met haar en met Anna. Weinig bijzonderheden. Mooie afsluiting van 9 jaar ellende.
Van harte gefeliciteerd met de kleine meidquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Het gaat goed met haar en met Anna. Weinig bijzonderheden. Mooie afsluiting van 9 jaar ellende.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Gefeliciteerd! Fijn om te horen dat alles goed gaatquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Wat een mooi nieuws (mooie naam ook) gefeliciteerd! Hoe denkt Marijn over zijn zus?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoop ook echt dat het de schildklier medicatie is en dat er wat anders voor te geven is. Aan plotseling opkomende tumoren denk ik ook een beetje, maar zo plotseling in 4-5 dagen zoveel? Dat lijkt me raar
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Hij is heel lief voor haar. Echt heel erg mee bezig. Op een leuke manierquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een mooi nieuws (mooie naam ook) gefeliciteerd! Hoe denkt Marijn over zijn zus?
Moe. Maar verder goed hoor. Vooral wennen aan een andere dynamiek.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd met de kleine meidalles goed met moeder en kind dus, heel fijn (En papa
)
Niet heel lang geleden (jaar?) heeft iemand waarmee ik in hockeyteam en commissie heb gezeten (jaar of twee jonger dan ik), euthanasie gepleegd vanwege ondraaglijk psychisch lijden. Het heeft iets van 3 jaar geduurd om het verzoek goedgekeurd te krijgen. Ze is meerdere keren (langdurig) opgenomen geweest, allerlei therapieën geprobeerd, maar het werkte gewoon niet voor haar. Ik vond het best heftig, zelfs nog van zo 'veraf', maar ik was zó blij voor haar dat het uiteindelijk op deze manier kon.. want inderdaad, in veruit de meeste gevallen krijg je die goedkeuring als jongere of jongvolwassene niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Prijs je gelukkig. Dan is jouw lijdensdruk prima in orde.
Ik kan me best wat voorstellen bij ondraaglijk lijden en dat je het allemaal echt niet meer hoeft. De kans dat je euthanasie 'krijgt' is superklein, voor psychische shit. Zeker als je zo jong bent.
Dan heb je niet zoveel andere opties.
Gefeliciteerd met de geboorte van Nienke 💐quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Wat superfijn. Gefeliciteerd! Genietenquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Je woont toch 'op vakantie' ?quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:42 schreef AnneX het volgende:
Shocking op een andere manier: er komt een huis te koop op het rijtje binnenkort.
Dat is 8 jaar geleden voor het laatst.
Wie wil hier nou wonen?
#in de buurtapp.
Veel plezierquote:Op donderdag 13 juli 2023 16:47 schreef Blues het volgende:
Nou mensen, ik heb mijn kerstshirt aan en ga nu naar het werkkerstffeest op het strand![]()
![]()
Ik vind het zo geweldig voor julliequote:Op donderdag 13 juli 2023 15:25 schreef Anthraxx het volgende:
Moe. Maar verder goed hoor. Vooral wennen aan een andere dynamiek.
Van harte gefeliciteerd. Nu even wennen. Straks gaat het ‘vanzelf’.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Gefeliciteerd met de geboorte van Nienke en dat het goed gaat met haar en vrouw!quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Sterktequote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste moet steeds zo huilen![]()
Vanochtend was zwaar. Ook nog onweer erbij, dus de krullenhond in paniek.
Dapper edoch was in redelijke doen, kon ook af en toe zonder kap ontspannen.
De dierenarts kwam aan de late kant van de afgesproken tijd, dus dat was wat erg lang wachten op 'ze kunnen hier elk moment zijn'.
Toen regende het niet, en het gras was droog genoeg, dus we zijn met z'n allen buiten in het gras gaan zitten. Dapper edoch, met kap, bij mij. En dan hield ik 'm even bezig met wat brokjes terwijl de dierenarts 'm achter die kap een prik gaf. Onderhuids, niet in de spier. Dan voelde hij minder van de prik (minder schrik- en bijtkans) en/maar duurt het in slaap sukkelen iets langer. Na de prik gelijk de kap af. Hij bleef bij mij, nog wat brokjes zoeken en peuzelen, daarna wat aandacht voor de verdomde bult, en langzaam steeds minder aandacht totdat hij snurkend met z'n kop op mijn benen lag. Toen infuus en toen was het in een oogwenk over.
We hebben 'm in een rieten hondenmand gelegd. Nu moeten we het graf nog delven, kan hij daar met mand en al in.
Het is vreselijk. Het is goed zo.
Gefeliciteerd huize Anthraxx.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Vreselijk. Mooi.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
De dierenarts kwam aan de late kant van de afgesproken tijd, dus dat was wat erg lang wachten op 'ze kunnen hier elk moment zijn'.
Toen regende het niet, en het gras was droog genoeg, dus we zijn met z'n allen buiten in het gras gaan zitten. Dapper edoch, met kap, bij mij. En dan hield ik 'm even bezig met wat brokjes terwijl de dierenarts 'm achter die kap een prik gaf. Onderhuids, niet in de spier. Dan voelde hij minder van de prik (minder schrik- en bijtkans) en/maar duurt het in slaap sukkelen iets langer. Na de prik gelijk de kap af. Hij bleef bij mij, nog wat brokjes zoeken en peuzelen, daarna wat aandacht voor de verdomde bult, en langzaam steeds minder aandacht totdat hij snurkend met z'n kop op mijn benen lag. Toen infuus en toen was het in een oogwenk over.
We hebben 'm in een rieten hondenmand gelegd. Nu moeten we het graf nog delven, kan hij daar met mand en al in.
Wat verdrietig Sigme. Heel veel sterkte met het verlies van jullie vriendje. Het zal nog lang onwerkelijk voelen. Hou de mooie herinneringen warmquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
quote:
Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Nienke!quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Hey, lang niet gezien. Wat lief van je om even te posten. Ik hoop dat het jou een beetje goed gaat. En je hondjequote:Op donderdag 13 juli 2023 20:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat verdrietig Sigme. Heel veel sterkte met het verlies van jullie vriendje. Het zal nog lang onwerkelijk voelen. Hou de mooie herinneringen warm
Ach.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
Zeg maar niets, weet maar te goed waar jullie nu door gaanquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:19 schreef sigme het volgende:
@:kaatje1 ik heb je posts met je zorgen over Elin wel gelezen maar ik moet huilen als ik probeer er iets over te zeggen dus
Het is vreselijk om gedag te zeggen van je vriend. Ik vind het zo fijn dat het buiten kan zo is mijn hond ook ingeslapen. In plaats van een tafel in een praktijkquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:21 schreef sigme het volgende:
Allen, dank. Het grotere foknieuws doet me heus wel extra met de neus op de feiten drukken, maar ook dat nieuws sterkt me in de overtuiging dat fok een van de waardevolste plaatsen is om tijd door te brengen.
Ja, ik vond dit ook al zoveel mooier. Niet kil. Maar gewoon thuis, vertrouwde omgeving met de mensen die van hem houden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:27 schreef Soury het volgende:
Het is vreselijk om gedag te zeggen van je vriend. Ik vind het zo fijn dat het buiten kan zo is mijn hond ook ingeslapen. In plaats van een tafel in een praktijk
Moet al huilen als ik dit lees.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:26 schreef sigme het volgende:
Het graf is klaar, dapper edoch ligt er in z'n mand in. Kan 'ie vannacht even wennen (en wij ook) en dan morgen zand erover.
Ik trek al dat dierenleed ook maar slecht. Ook Sarabi en Kaatje hun kat bijvoorbeeld. Dan krijg ik ook de neiging onze arme kat helemaal maf te knuffelenquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:49 schreef gcjoel het volgende:
Moet al huilen als ik dit lees.
Even de hond extra knuffelen, kan zo over zijn.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
Dapper edoch
Knuffel m vooral veel. Elin pikte vannacht mijn hoofdkussen in. Normaal krijgt ze een zwiep, nu nietquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik trek al dat dierenleed ook maar slecht. Ook Sarabi en Kaatje hun kat bijvoorbeeld. Dan krijg ik ook de neiging onze arme kat helemaal maf te knuffelenHet idéé alleen al dat er iets met hem zou zijn. Of dat ie ook dood kan. Ugh.
Ik lees nog wel regelmatig mee. Maar ik struggle best wel met mijn geestelijke gezondheid. Echt actief mee posten heb ik geen energie voor.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Hey, lang niet gezien. Wat lief van je om even te posten. Ik hoop dat het jou een beetje goed gaat. En je hondje
Sterkte met Elin.. het is ook allemaal heel lastig ook. Hopelijk knapt ze op.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Knuffel m vooral veel. Elin pikte vannacht mijn hoofdkussen in. Normaal krijgt ze een zwiep, nu niet
Nee, je kan nu echt niet zwiepen!quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Knuffel m vooral veel. Elin pikte vannacht mijn hoofdkussen in. Normaal krijgt ze een zwiep, nu niet
Hij begint al wat meer in z’n poten te groeienquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En ons mannetje wat vandaag alweer 19 weken oud is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Er stonden allemaal bomen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, wij wel. In dat huis zou ik het nog niet weten…
🎄 Veel plezierZou er een boom staan?
Klinkt als een fijn verloop van de avondquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
Er stonden allemaal bomen.
Er was kerstmuziek en geweien voor op je kop.
Veel artsen (de oganisators) waren over de top gekleed![]()
Was leuk, gek, druk.
Ben lekker op tijd weer weggereden om in m'n up in de rust lekker nog ff naar de zee te koekeloeren. Beetje de zonsondergang gezien.
Nu weer lekker thuis.
Ja johquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
Wat leuk geregeld en een fijne afsluitingquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Er stonden allemaal bomen.
Er was kerstmuziek en geweien voor op je kop.
Veel artsen (de oganisators) waren over de top gekleed![]()
Was leuk, gek, druk.
Ben lekker op tijd weer weggereden om in m'n up in de rust lekker nog ff naar de zee te koekeloeren. Beetje de zonsondergang gezien.
Nu weer lekker thuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kan verder geen echte kerstfotoos posten van de andere kant. Allemaal mensies![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 13-07-2023 21:54:07 ]
quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:43 schreef Blues het volgende:
Geen spatader veranderd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kan verder geen echte kerstfotoos posten van de andere kant. Allemaal mensies![]()
![]()
Overheen gelezenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 00:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, maar Candaasje zei 'Deze langoor heeft net zoveel levens als een kat denk ik'
Ugh, bij ons ook meestal woensdag of donderdag.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Ook weer werken vandaag.
Waarom doen ze die feessies van het werk áltijd op een donderdag![]()
Bij ons eigenlijk altijd op vrijdag. Laatste keer met hotel of camping. Was top.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Waarom doen ze die feessies van het werk áltijd op een donderdag
Want een feestje op donderdagavond is wel tijd vd baas?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook (mn?) hippe bedrijven moeten gewoon van mn weekend afblijven
Nee, maar (als ik dan zou gaan/blijven) zou mijn kater wel in hun tijd vallen. En het zou me niet mn zaterdagochtend/middag kosten.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Want een feestje op donderdagavond is wel tijd vd baas?
Ach ja, ik word liever 1 of 2x per jaar rustig op zaterdagochtend wakker met een kater na een feestje dan dat ik die vrijdag nog op kantoor moet zitten. Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen, maar ik heb meer gelijk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee, maar (als ik dan zou gaan/blijven) zou mijn kater wel in hun tijd vallen. En het zou me niet mn zaterdagochtend/middag kosten.
Ik werk dan ook hip thuis op vrijdagquote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ach ja, ik word liever 1 of 2x per jaar rustig op zaterdagochtend wakker met een kater na een feestje dan dat ik die vrijdag nog op kantoor moet zitten. Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen, maar ik heb meer gelijk.
Bij ons omdat er bijna niemand werkt op de vrijdag, maar dat lijkt me bij jullie sterk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Ook weer werken vandaag.
Omdat ons kantoor op vrijdag meestal is uitgestorvenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Ook weer werken vandaag.
Je was gisteren naar de DA toch? Wat zeiden ze?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu echt “mogge”
Nog een paar uurtjes kunnen slapen.
Elin is nu allemaal korstige plukjes haar aan het verliezen en heeft moeite met springen (op de bank etc)
ja ik ook, maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik werk dan ook hip thuis op vrijdag
Doorgaans.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu echt “mogge”
Nog een paar uurtjes kunnen slapen.
Elin is nu allemaal korstige plukjes haar aan het verliezen en heeft moeite met springen (op de bank etc)
1545.quote:
Naar, als je die dingen ziet gebeuren en niet weet wat de oorzaak is…. Hopelijk vinden ze wat er aan de hand is en laten ze de dame weer snel beter voelenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
1545.
Als op termijn al die korsten met haar eraf vallen heb ik straks een soort langharige sfinx in huis lopen
Ben benieuwd hoor, ik heb er hier ook nog een op zolder staan (1x gebruikt door mijn moeder, daarna nooit meer, en ik 1x gebruikt en daarna nooit meer).quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:30 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
Wij konden uitslapen. Elk nadeel hep z'n foordeel.
Ik ga vandaag naar de markt (in Stad). En m'n broodbakmachientje ophalen bij het postkantoor. Haal ik morgen echt meel bij de molen en dan ga ik eens proberen om broodbakmachinebrood onder de knie te krijgen.
M'n eerste poging, een paar weken geleden, met een zak gekregen meelmix en een geleende machine was spectaculair mislukt, het was een prestatie. Ik had geen rekening gehouden met een recept voor een pond mix op een zak van een kilo mix en had alle studie gestoken in ontraadselen van de handleiding van de machine.
Ik maakte er een tijd geleden pizzadeeg mee. Kneden lukt niet en toen dit gedaan, werkte als een tierelierquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:44 schreef anndb het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoor, ik heb er hier ook nog een op zolder staan (1x gebruikt door mijn moeder, daarna nooit meer, en ik 1x gebruikt en daarna nooit meer).
Zelf brood bakken lijkt me een mooie hobby maarja, tot nu toe is het nog niet weggelegd voor mij. Ook al een paar keer aan een desemstarter begonnen maar iedere keer te weinig zorg er voor. Enige fatsoenlijke broodjes bakken wat mij is gelukt zijn die no knead broodjes van minilot van jaren terug dat recept. Dat maakte ik toen nog wel eens in de avond alles mixen en klaarzetten en ochtend er na broodjes bakken.
Blasfemiequote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:30 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
Wij konden uitslapen. Elk nadeel hep z'n foordeel.
Ik ga vandaag naar de markt (in Stad). En m'n broodbakmachientje ophalen bij het postkantoor. Haal ik morgen echt meel bij de molen en dan ga ik eens proberen om broodbakmachinebrood onder de knie te krijgen.
M'n eerste poging, een paar weken geleden, met een zak gekregen meelmix en een geleende machine was spectaculair mislukt, het was een prestatie. Ik had geen rekening gehouden met een recept voor een pond mix op een zak van een kilo mix en had alle studie gestoken in ontraadselen van de handleiding van de machine.
In het broodbakken in de oven staat een filmpje van Vincent talleu. Begin daar mee. Als dat gaat, op een gegeven moment een lange gekoelde rijs toepassen, en je hoeveelheid gist verlagen. Daarna is de overstap naar desem een veel kleinere. en voor je het weet heb je 9 jaar een bakkerij.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:44 schreef anndb het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoor, ik heb er hier ook nog een op zolder staan (1x gebruikt door mijn moeder, daarna nooit meer, en ik 1x gebruikt en daarna nooit meer).
Zelf brood bakken lijkt me een mooie hobby maarja, tot nu toe is het nog niet weggelegd voor mij. Ook al een paar keer aan een desemstarter begonnen maar iedere keer te weinig zorg er voor. Enige fatsoenlijke broodjes bakken wat mij is gelukt zijn die no knead broodjes van minilot van jaren terug dat recept. Dat maakte ik toen nog wel eens in de avond alles mixen en klaarzetten en ochtend er na broodjes bakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een jaarlijks feestje![]()
@Blues leuk zo’n zomers kerstsfeertje. Op een donderdag.
Toevallig gister mail om een donderdagavond in oktober vrij te houden voor overleg en film in het theater.
Al die honde- en poezebeesten. Zorgen.![]()
😂 Ja hoi. Ben je er weer eens broodbakker!?quote:
Maar je bent wel een eckte fitgirl met je weekmenu en je spierpijnquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:57 schreef Tuindier het volgende:
En verder heb ik spierpijn in/onder mijn schouder. Ik wist niet dat dat kon.
Ja, maar zien hoe lang ik het vol ga houdenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 Ja hoi. Ben je er weer eens broodbakker!?
De bbm ging naar de kringloop. Sta-in-de-weg op aanrecht. Geen kastruimte.
Leuk en lang hoop ikquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, maar zien hoe lang ik het vol ga houden
He hoi!quote:
Ik moet daar echt niet aan dénkenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:59 schreef Isabeau het volgende:
Bedrijf van mijn broer 2 weken geleden van vrijdag t/m zondag. Naar Maastricht. Met touringcars. Mooi hotel met ontbijt. Twee keer fancy diner. Eén feestavond met band.
En wij hebben één keer in de zoveel jaar een tamme feestavond. En jaarlijks een teametentje. Verschil moet er zijn.
Moest lachen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar je bent wel een eckte fitgirl met je weekmenu en je spierpijn
Of je maakt een preferment. Maar goed, als je met rogge werkt ontkom je niet aan Desemquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(overigens zou ik thuis desembrood bakken alleen aanraden als je het leuk vind om te klooien met deeg en altijd veranderende omstandigheden. Ook met 150 a 200 broden per week blijft het geklooi als het ineens extreem warm of koud is, en deeg ontwikkeld zich pas echt een beetje mooi bij een kilo of zeven, acht. Als je gewoon brood op tafel wilt en er sochtends weinig werk aan wilt hebben, is gist met een lange vertraagde (cold retard) rijs ideaal. Je maakt je deeg daags van te voren en smijt het sochtends uit de koeling in een loeihete pan in de oven)
Paard wel nog vierbenig?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Twee dode katten terug, om precies te zijn
Nog wel, maar met compleet gebrek aan tijd vorig jaar cadeau gegeven aan bijrijdster.quote:
Ach, dat zal ook geen makkelijke beslissing geweest zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog wel, maar met compleet gebrek aan tijd vorig jaar cadeau gegeven aan bijrijdster.
Heb jij nog grootvee?
Ja kan ook, al is dat vooral een smaakding. Ik gebruik giststarters voor kaneelrollen, baba en focaccia (en die gaan allemaal overnight koud in bulk, vormen in de ochtend)quote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:30 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben weer een desem starter gemaakt dus van de week weer brood bakken. Hopelijk lukt het nu beter met goede ovens
Viel mee hoor, een paard staat niet elke ochtend op je aanrecht de kaas van je brood af te trekken, dus dat is toch anders dan een kat of een hondquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, dat zal ook geen makkelijke beslissing geweest zijn.
Geen grootvee. Wel nog altijd schapen. En de katten van toen zijn nog de katten van nu
Standmixers voor thuis zijn zelden goed. Ik ben matig tevreden met mijn k-mix (goed voor alles behalve brooddeeg, dan alleen als je tussen de 1 en 1.5 kilo wilt maken:') ).quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zegHij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op
En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.
Deze is het:
[ afbeelding ]
Ik ben wel blij dat ik deze niet zelf gekocht hebquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Standmixers voor thuis zijn zelden goed. Ik ben matig tevreden met mijn k-mix (goed voor alles behalve brooddeeg, dan alleen als je tussen de 1 en 1.5 kilo wilt maken:') ).
Wel super degelijk want die gebruiken we volop in de bakkerij voor zoetigheid.
Lauriekoekje had laatst een review van een goede kneedmachine (geen planeet menger) maar die is gewoon duurder dan de kleine (10 liter) die ik in de bakkerij heb staan
We wachten wel evenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nu de neiging mijn mixer van opa en oma gekregen toen ik het ouderlijk huis verliet maar uit de kast te pakken, want die doet alles uitstekend. Behalve dat ik die vast moet houden en dan niet hier kan typen.
Kan je de kneedhaken iets lager zetten? Dan maken ze meer contact met de bodem en wand. Was bij de haken van de kenwood de oplossingquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zegHij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op
En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.
Deze is het:
[ afbeelding ]
Grapjasquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
V is best kritisch, maar die is volgens mij best lyrisch over dr dagelijkse broodbakmachine brood
Nee, ik geloof het niet? En het is altijd maar 1 haak en dat is denk ik mede het probleem. Mijn moeder had een standmixer die er net zo uitzag als de handmixer (met altijd 2 haken) en dat ging prima.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan je de kneedhaken iets lager zetten? Dan maken ze meer contact met de bodem en wand. Was bij de haken van de kenwood de oplossing
Ik heb regelmatig spierpijn in m'n oksel. Ook zo'n rare plaatsquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:57 schreef Tuindier het volgende:
En verder heb ik spierpijn in/onder mijn schouder. Ik wist niet dat dat kon.
quote:Mixt beslag niet gelijkmatig: langs randen en onderin blijft erg veel onaangeroerd liggen. Dus altijd met spatel alles tussentijds goed doorroeren en namixen.
quote:Onder op de bodem word niets gemengd
En een te ondiepe kom waardoor heel veel erover heen vliegt. Helaas geen machine voor mij.
Het ligt niet aan mijquote:vermeng het beslag onvoldoende ook al laat je hem lang draaien dan zijn de zijwanden niet gemengd.
Vroegah had je voor handmixers een standaard zodat je handmixer een standmixer werd. Met brooddeeg wel tricky omdat niet alle handmixers het even lang doen op brooddeeg.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik geloof het niet? En het is altijd maar 1 haak en dat is denk ik mede het probleem. Mijn moeder had een standmixer die er net zo uitzag als de handmixer (met altijd 2 haken) en dat ging prima.
Nee dat is echt bijna altijd, en die apparaten zijn teringduur ook nog. Voor KitchenAid verkopen mensen op eBay zelf gemaakte spiralen die het wel goed doen. En de Kenwood doet het dus alleen goed als er genoeg deeg in zit, maar bij te veel dan kruipt het op (geen klachten bij k-mix over de ballongarde en andere hulpstukken. En ook de babas, wat voor ons kleine hoeveelheden zijn, doen we daar in. Dat ding draait denk ik zeker een uur per week, en dat dus al 9+ jaar)quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:04 schreef Isabeau het volgende:
Reviews online:
[..]
[..]
[..]
Het ligt niet aan mij
In professionele keukens worden vaak gasbranders (of creme brulee branders, hoe je het ook wilt noemen) gepakt om even de kom te verwarmen. Dan laat alles los, en mengt de machine veel beter. Ook bij de duurdere merken gebeurd dit veel.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:04 schreef Isabeau het volgende:
Reviews online:
[..]
[..]
[..]
Het ligt niet aan mij
Kan je draaien aan dat dingetje waar de haak in moet? Bij de kenwood zit zo’n draaimogelijkheid op iedere haak.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik geloof het niet? En het is altijd maar 1 haak en dat is denk ik mede het probleem. Mijn moeder had een standmixer die er net zo uitzag als de handmixer (met altijd 2 haken) en dat ging prima.
Hmm, ik heb wel een creme brulee branderquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:09 schreef Marsenal het volgende:
In professionele keukens worden vaak gasbranders (of creme brulee branders, hoe je het ook wilt noemen) gepakt om even de kom te verwarmen. Dan laat alles los, en mengt de machine veel beter. Ook bij de duurdere merken gebeurd dit veel.
De bodem is niet echt het probleem. De wanden van de kom haalt ie gewoon niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan je draaien aan dat dingetje waar de haak in moet? Bij de kenwood zit zo’n draaimogelijkheid op iedere haak.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zelfs bij de KitchenAid een probleem zou zijn. Die is idd teringduur.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nee dat is echt bijna altijd, en die apparaten zijn teringduur ook nog. Voor KitchenAid verkopen mensen op eBay zelf gemaakte spiralen die het wel goed doen. En de Kenwood doet het dus alleen goed als er genoeg deeg in zit, maar bij te veel dan kruipt het op (geen klachten bij k-mix over de ballongarde en andere hulpstukken. En ook de babas, wat voor ons kleine hoeveelheden zijn, doen we daar in. Dat ding draait denk ik zeker een uur per week, en dat dus al 9+ jaar)
Ja, dit had mijn moeder! En werkte prima.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vroegah had je voor handmixers een standaard zodat je handmixer een standmixer werd. Met brooddeeg wel tricky omdat niet alle handmixers het even lang doen op brooddeeg.
KitchenAid was ooit van Hobart. Hobart is een super degelijk profi merk, de beste planeetmengers die je kan vinden nadat je een nier hebt verkocht.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zelfs bij de KitchenAid een probleem zou zijn. Die is idd teringduur.
Ja zolang er geen rook uit komt is dat ideaalquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit had mijn moeder! En werkte prima.
Ik kreeg een cadeaubon van 50 euro voor mijn nier. Denk niet dat dat een Hobart oplevert.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
KitchenAid was ooit van Hobart. Hobart is een super degelijk profi merk, de beste planeetmengers die je kan vinden nadat je een nier hebt verkocht.
KitchenAid wás hun degelijke consumentenlijn, tot het aan whirlpool werd verkocht en die gewoon dertien-uit-een-dozijn machines uit China gingen halen. Goede naam die ze hebben teert op oude historie.
Je hebt niet dat wat Isa omschreef, of juist dat je deeg omhoog kruipt en in je machine eindigt?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben prima tevreden met mijn KitchenAid hoor, ook voor brooddeeg. Maar ik ben geen bakker
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg een cadeaubon van 50 euro voor mijn nier. Denk niet dat dat een Hobart oplevert.
Die bestaat nogquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vroegah had je voor handmixers een standaard zodat je handmixer een standmixer werd. Met brooddeeg wel tricky omdat niet alle handmixers het even lang doen op brooddeeg.
Er kruipt sowieso niks omhoog. Brooddeeg kwak ik erin en dan 10 minuten later is het prima gekneed. Als ik een kleine hoeveelheid boter en suiker wil mengen, dan wil het nog wel eens aan de rand plakken maar even eraf schrapen en het gaat weer goed.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt niet dat wat Isa omschreef, of juist dat je deeg omhoog kruipt en in je machine eindigt?
Ik schoot in de lachquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
nee
(Misschien krijg je meer voor die andere? :x )
Ik ookquote:
Same. Ben dan ook superblij dat ik bij mijn vriendje een kitchenaid kreegquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er kruipt sowieso niks omhoog. Brooddeeg kwak ik erin en dan 10 minuten later is het prima gekneed. Als ik een kleine hoeveelheid boter en suiker wil mengen, dan wil het nog wel eens aan de rand plakken maar even eraf schrapen en het gaat weer goed.
Ik heb mijne maar schaamtevol in een kastje gezet omdat hij niet meer bij de keuken pastquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Ook helemaal blij met Kitchenaid.Die ik nu overigens tijdelijk niet heb, want ik wacht nog altijd tot ik een nieuwe kan kopen in de kleur die wel bij de nieuwe keuken past.
Wie valt er nou niet voor een KitchenAid als je ze op rij ziet in de prachtigste kleurenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:06 schreef Myraela het volgende:
Maar ik ben geen hele betrouwbare bron als het om keukenmachines gaat. Ik ben ook gewoon heel gevoelig voor hoe dingen eruit zien.en voor marketing, hypes, trends, merken en al die andere dingen waar je eigenlijk niet voor zou moeten vallen.
Noooo.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:09 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb mijne maar schaamtevol in een kastje gezet omdat hij niet meer bij de keuken past
Maxima is een beetje hit or miss. Mijn beide spiraalkneders (msm10 en msm50) zijn van hun, en zijn helemaal prima. Maar wel bijvoorbeeld de schroefgaten voor de bijhorende wielen op de verkeerde plek waardoor die niet te monteren zijn. En hun (!) Monteur gaf aan ovens en koelingen te vermijden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:29 schreef sigme het volgende:
Ik heb 1 apparaat (een worststopper) van Maxima en zou alles het liefste van Maxima kopen.
Doet je pureeknijper het nog?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:14 schreef Myraela het volgende:
Ik heb overigens mijn 10 jaar oude KitchenAid destijds 350 euro oid verkocht voor 300 euro.Dus dat was niet slecht. Nadeel dat een nieuwe kopen ondertussen ook een stuk duurder is geworden, maar dat negeren we dan gewoon even.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie valt er nou niet voor een KitchenAid als je ze op rij ziet in de prachtigste kleuren
Nee, het zou in overeenkomst zijn met mijn huidige verbruik. Best apart, ik kook, douche, doe de was, apparaten staan gewoon aan. Dus ik neem dat risico mooi niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:27 schreef Myraela het volgende:
4 euro klinkt heel apart. Maar is dat dan omdat je de afgelopen maanden gewoon veel teveel hebt betaald?
Ik moest even googlen. Maar maken die alleen staafmixers? (met toebehoren)quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:31 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Bamix![]()
Nou is dat natuurlijk geen standmixer dus stomme vergelijking maar door de Bamix heb ik me nog immer kunnen weerhouden een standmixer te kopen.
Ik heb wel vaker dit soort vreemde praktijken van Vattenfall gelezenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
wauw...ik krijg van Vattenfall een "seintje" met advies om mijn maandbedrag te verlagen naar (tromgeroffel) VIER euro. Dachutniet
Rood. En de keuken heeft roze details dus ik wil de roze.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Noooo.Ik hou van keukenmachines uit het zicht, maar de KitchenAid staande mixer is juist de enige die wat mij betreft niet weggestopt mag worden.
Welke kleur heb je?
Je bent te ou-oud. Gewoon leeftijdsdiscriminatie, iets anders is het niet. Want je bent vast volkomen capabel en gekwalificeerd en ook nog eens een super fijn persoon en dus leuke collega.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
mmm...had dus zondag geschreven op een vacature die vrijdag eind van de middag online was gekomen. Dinsdagochtend kreeg ik een mail dat ze iemand een aanbod hadden gedaan en dus niet verder mensen gingen uitnodigen. Nu staat de vacature weer online
Mocht het te veel zijn dan heb je uiteindelijk een prima sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, het zou in overeenkomst zijn met mijn huidige verbruik. Best apart, ik kook, douche, doe de was, apparaten staan gewoon aan. Dus ik neem dat risico mooi niet.
Je kan ook gewoon nog een keer mailen dat je zag dat die persoon blijkbaar niet op het aanbod is ingegaan, maar dat jij nog met alle plezier daar wilt komen werkenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
mmm...had dus zondag geschreven op een vacature die vrijdag eind van de middag online was gekomen. Dinsdagochtend kreeg ik een mail dat ze iemand een aanbod hadden gedaan en dus niet verder mensen gingen uitnodigen. Nu staat de vacature weer online
Zo'n 40 jaar geleden had ik dit soort afwijzingen ook. Toen heb ik 2 brieven gestuurd, identiek, andere geboortedatum en geboorte plaats en ander adres (dat van een vriendin). Maar de ene brief met mijn eigen naam en de andere met Anneke Meijer. Die werd wel uitgenodigd, ik (met buitenlandse voor en achternaam) niet. En dan nu weer, nu op leeftijd.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent te ou-oud. Gewoon leeftijdsdiscriminatie, iets anders is het niet. Want je bent vast volkomen capabel en gekwalificeerd en ook nog eens een super fijn persoon en dus leuke collega.
Dat heb ik een maand of wat geleden ook gedaan. Werd toen wel uitgenodigd (en niet aangenomen, die vacature staat ook weer online)quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon nog een keer mailen dat je zag dat die persoon blijkbaar niet op het aanbod is ingegaan, maar dat jij nog met alle plezier daar wilt komen werkenDat ze zien dat je het wel hebt gezien
Mja, discrimineren gebeurt op allerlei niveau's. Welke wijk je woont, wat je naam is, of je man of vrouw bent, je leeftijd etc.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo'n 40 jaar geleden had ik dit soort afwijzingen ook. Toen heb ik 2 brieven gestuurd, identiek, andere geboortedatum en geboorte plaats en ander adres (dat van een vriendin). Maar de ene brief met mijn eigen naam en de andere met Anneke Meijer. Die werd wel uitgenodigd, ik (met buitenlandse voor en achternaam) niet. En dan nu weer, nu op leeftijd.
Kleine roze details? Want de basis van jouw keuken is toch zwart met hout? Dat zou ik nog best neerzetten dan.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Rood. En de keuken heeft roze details dus ik wil de roze.
Zo'n advies hebben we maanden geleden ook ontvangen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
wauw...ik krijg van Vattenfall een "seintje" met advies om mijn maandbedrag te verlagen naar (tromgeroffel) VIER euro. Dachutniet
Hoewel ik ook wel weet hoe de wereld op dit gebied in elkaar steekt, blijft het bizar om dit soort concrete zaken te horen...quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo'n 40 jaar geleden had ik dit soort afwijzingen ook. Toen heb ik 2 brieven gestuurd, identiek, andere geboortedatum en geboorte plaats en ander adres (dat van een vriendin). Maar de ene brief met mijn eigen naam en de andere met Anneke Meijer. Die werd wel uitgenodigd, ik (met buitenlandse voor en achternaam) niet. En dan nu weer, nu op leeftijd.
Snel gekeken, maar ik sta nog op m'n oude bedragquote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo'n advies hebben we maanden geleden ook ontvangen.
Sterker nog, Vattenfall had het bedrag zelf al aangepast.
Komt ongetwijfeld deels door de zonnepanelen die we sinds begin dit jaar hebben, maar ik heb tot nog toe meer verbruikt, dan terug geleverd.
Aardig van ze dat ze met hun klanten meedenken (lees: algoritmes loslaten op je verbruiksgegevens e.d.), maar ik heb het toen ook weer terug gezet via de website. Liever later iets terug ontvangen (volgens hen nu meer dan 1500 euro) dan onverwacht een berg bijbetalen.
Mooi.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Snel gekeken, maar ik sta nog op m'n oude bedrag
Ik had het van de week met S en zijn vriendin erover. Al zijn klasgenoten met een arabische naam kregen het niet voor elkaar om op eigen kracht een stageplek te krijgen. En dat hoor ik al langere tijd. De kennis die al 10 jaar tandarts was kon hier alleen terecht bij een tandartsenpraktijk met een arabische eigenaar.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoewel ik ook wel weet hoe de wereld op dit gebied in elkaar steekt, blijft het bizar om dit soort concrete zaken te horen...
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had het van de week met S en zijn vriendin erover. Al zijn klasgenoten met een arabische naam kregen het niet voor elkaar om op eigen kracht een stageplek te krijgen. En dat hoor ik al langere tijd. De kennis die al 10 jaar tandarts was kon hier alleen terecht bij een tandartsenpraktijk met een arabische eigenaar.
Maar discrimineren doen we niet in Nederland.
Mocht je het nog aandurven weer eens onder twee namen te solliciteren dan wil ik wel assisteren bij een relletje hoor.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:30 schreef Kaatje1 het volgende:
En nu komt een vacature online waar ik vorige week voor ben afgewezen na de eerste selectie.
Wil ik daar eigenlijk nog een sollicitatie naar sturen? Want wil ik daar wel werken?
Zal het onthouden. Ze zullen nooit zeggen dat het discriminatie is. Maar ik ga denk ik nu wel een overzicht bijhouden en dat in ieder geval met de man van het UWV bespreken (al herkende hij míjn verhalen wel).quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mocht je het nog aandurven weer eens onder twee namen te solliciteren dan wil ik wel assisteren bij een relletje hoor.
Ik ben al jaren van mening dat Nederland stilletjes heel erg xenofoob is.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had het van de week met S en zijn vriendin erover. Al zijn klasgenoten met een arabische naam kregen het niet voor elkaar om op eigen kracht een stageplek te krijgen. En dat hoor ik al langere tijd. De kennis die al 10 jaar tandarts was kon hier alleen terecht bij een tandartsenpraktijk met een arabische eigenaar.
Maar discrimineren doen we niet in Nederland.
Stilletjes?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben al jaren van mening dat Nederland stilletjes heel erg xenofoob is.
Tijdje geleden stond er ook nog een mooi artikel over online. Dat mensen boven de 50 eigenlijk gewoon amper kans maakten op de arbeidsmarkt. Oók in de sectoren waar ze zeggen te schreeuwen om werknemersquote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Zal het onthouden. Ze zullen nooit zeggen dat het discriminatie is. Maar ik ga denk ik nu wel een overzicht bijhouden en dat in ieder geval met de man van het UWV bespreken (al herkende hij míjn verhalen wel).
In een relletje heb ik nu niet zo heel veel puf, iets te veel aan m'n hoofd nu.
De Hoereca is heel erg, meeste willen vrouwelijke scholieren, die net mogen werken, moet zo goedkoop mogelijk zijnquote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tijdje geleden stond er ook nog een mooi artikel over online. Dat mensen boven de 50 eigenlijk gewoon amper kans maakten op de arbeidsmarkt. Oók in de sectoren waar ze zeggen te schreeuwen om werknemers![]()
En kom op, een tijdje geleden was het voorpaginanieuws van De Telegraaf (I know) dat een strandtent een vrouw van 45 had aangenomen omdat de nood zo hoog was dat ze wel een gepensioneerde bejaarde iets oudere vrouw hadden moeten aannemen. Voorpaginanieuws. Zo uniek.
Vorig jaar, ook deze tijd, een restaurant eigenaar die werd geprezen omdat hij een statushouder had aangenomen in de bediening. De verbazing dat deze vrouw zoveel kennis had, zo goed Nederlands sprak. Tja, de nood is hoog anders had ik haar nooit aangenomen was zijn reactie. Misschien kan ze wel langer blijven.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tijdje geleden stond er ook nog een mooi artikel over online. Dat mensen boven de 50 eigenlijk gewoon amper kans maakten op de arbeidsmarkt. Oók in de sectoren waar ze zeggen te schreeuwen om werknemers![]()
En kom op, een tijdje geleden was het voorpaginanieuws van De Telegraaf (I know) dat een strandtent een vrouw van 45 had aangenomen omdat de nood zo hoog was dat ze wel een gepensioneerde bejaarde iets oudere vrouw hadden moeten aannemen. Voorpaginanieuws. Zo uniek.
Ik herinner me nog een terras in Zwolle waar we echt steeds achterlijk lang moesten wachten voor we een kaart kregen, voor we iets konden bestellen. Maar er stonden wel steeds 6 huppelkutjes met elkaar te kwekken en te lachen. Kan je beter 2 duurdere horecatijgers hebben die het wel begrijpen dan 6 tuttebellen die komen werken om te socializen met elkaar. Toen ik online naar reviews ging kijken gingen alle klachten over hetzelfde, en dat al maanden lang. Eten was overigens niets mis mee. De keuken deed prima werkquote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De Hoereca is heel erg, meeste willen vrouwelijke scholieren, die net mogen werken, moet zo goedkoop mogelijk zijn
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Vorig jaar, ook deze tijd, een restaurant eigenaar die werd geprezen omdat hij een statushouder had aangenomen in de bediening. De verbazing dat deze vrouw zoveel kennis had, zo goed Nederlands sprak. Tja, de nood is hoog anders had ik haar nooit aangenomen was zijn reactie. Misschien kan ze wel langer blijven.
Dat was dus ook dat mij het meest verbaasde en de toon van het artikel. De man werd zowat heilig verklaard, zo "out of the box" denkend want statushouder gezocht en ook nog eens aangenomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
![]()
en dan ook zo'n bord voor je kop hebben dat je niet door hebt wat je eigenlijk zegt.
Ja, het is een genot bediend te worden door een Horetijger die je weet te vertellen wat het eten op de kaart is (en niet moet navragen) en welke wijn smaakt bij wat. Goed gastgeverschap waardeer ik zeer.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een terras in Zwolle waar we echt steeds achterlijk lang moesten wachten voor we een kaart kregen, voor we iets konden bestellen. Maar er stonden wel steeds 6 huppelkutjes met elkaar te kwekken en te lachen. Kan je beter 2 duurdere horecatijgers hebben die het wel begrijpen dan 6 tuttebellen die komen werken om te socializen met elkaar. Toen ik online naar reviews ging kijken gingen alle klachten over hetzelfde, en dat al maanden lang. Eten was overigens niets mis mee. De keuken deed prima werk
Zegt ook veel over degene die het artikel schreef en redigeerde.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat was dus ook dat mij het meest verbaasde en de toon van het artikel. De man werd zowat heilig verklaard, zo "out of the box" denkend want statushouder gezocht en ook nog eens aangenomen.
Ik vind het zo bijzonder dat dat voor veel gelegenheden een studentenbaantje is. Mensen komen niet alleen terug als je eten lekker is, maar ook als het personeel verstand van zaken heeft en je het gevoel geeft er lekker even uit te zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ja, het is een genot bediend te worden door een Horetijger die je weet te vertellen wat het eten op de kaart is (en niet moet navragen) en welke wijn smaakt bij wat. Goed gastgeverschap waardeer ik zeer.
Of de persoon drukt zich wat ongelukkig uit? Als er geen tekort op de arbeidsmarkt zou zijn geweest had ie makkelijker/voor de hand liggender wegen bewandeld?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
![]()
en dan ook zo'n bord voor je kop hebben dat je niet door hebt wat je eigenlijk zegt.
Dan had hij nooit van z'n leven een statushouder gezocht, laat staan aangenomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of de persoon drukt zich wat ongelukkig uit? Als er geen tekort op de arbeidsmarkt zou zijn geweest had ie makkelijker/voor de hand liggender wegen bewandeld?
Dat je op bepaalde sites op "oud" klikt en het getoonde aanbod jonger is dan ikzelf benquote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
een gepensioneerde bejaarde iets oudere vrouw[/i]
Bij een betere zaak wel, ja. Bij een simpele zaak hoeft het van mij echt allemaal niet zo ingewikkeld.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ja, het is een genot bediend te worden door een Horetijger die je weet te vertellen wat het eten op de kaart is (en niet moet navragen) en welke wijn smaakt bij wat. Goed gastgeverschap waardeer ik zeer.
Eens.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:49 schreef Myraela het volgende:
Overigens vind ik het ook stereotyperend om jonge mensen allemaal op de hoop te gooien van kwekkende huppelkutjes en oudere mensen als hardwerkende mensen met meer (relevante) ervaring. Er zijn ook gewoon banen die je met max 1 jaar werkervaring gewoon al op een prima niveau uit kunt voeren, en waar al die extra jaren niet per se een enorme toegevoegde waarde zijn.
Lief, dankjewel.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:45 schreef yinu het volgende:
Och die beestjes. Sterkte @:kaatje1 en @:sarabi
Hier een beetje weinig zin om echt te starten met de dingen die moeten gebeuren deze dag.
Dank hiervoorquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens is de baktip die ik 12 jaar geleden wel had willen hebben dat gluten vrijwel volledig oplossen in zuur. Giet azijn over je aanrecht en vaste klodders deeg worden dun en vloeibaar, verliezen elke samenhang, en spoelen zo door je gootsteen.
Beetje contrast is toch juist fijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kleine roze details? Want de basis van jouw keuken is toch zwart met hout? Dat zou ik nog best neerzetten dan.
Mijne was ook rood. Ik wil naar Pebbled Palm (mat donkergroen) voor bij de groene keuken.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hopelijk helpt de medicatie snelquote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh bah @:sarabi om moedeloos van te worden.
Wij zijn weer terug, Elin heeft vrijwel zeker last van een voedselallergie. Toen ze een paar weken geleden zo ziek was wilde ze niet eten en heb ik voer gehaald waarvan ik wist dat ze dat lekker vond, en dat ging goed naar binnen. Daardoor ging ze ook weer haar normale natvoer eten en kon ik haar langzaam ook weer opnhaar normale brokjes terugzetten. De lekkere brokjes zijn waarschijnlijk de boosdoeners maar dat kan 6 weken duren voordat het uit het systeem is. Gelukkig zit ze nu als eenweek of 2 weer op normaal voer. Ze heeft een prednison injecte gekregen en voor vanaf zondag tabletjes.
Zeker, maar niet met rood.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:45 schreef Vanyel het volgende:
Beetje contrast is toch juist fijn.
Alles matchen
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Waren jullie nu onder behandeling bij een kliniek als waar @Candaasje werkt of bij een gewone dierenarts?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hopelijk helpt de medicatie snel![]()
Hier kan ik eigenlijk alleen maar janken nu. We lijken nu gewoon weer terug bij af te zijn. Na 5,5 week had ik toch wel gehoopt dat het wat beter zou gaan.
Dat is al best netjes in een paar weken!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Waren jullie nu onder behandeling bij een kliniek als waar @:candaasje werkt of bij een gewone dierenarts?
Er is ook nog een klein pluske bij Elin. Waar ze eerst enorm was afgevallen, van 4.1 kg naar 3.3 kg is ze in een paar weken weer aangekomen naar 3.72 kg
Het gaat natuurlijk niet goedkoop zijn, maar zouden er geen specialisten zijn? Weet @Candaasje dat?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is al best netjes in een paar weken!
Gewone dierenarts en dan vooral een van de assistenten. Die heeft er nascholing in gedaan.
De tegels op de muur zijn lichtroze. Ik vind dat rood er echt niet bij passen helaas.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kleine roze details? Want de basis van jouw keuken is toch zwart met hout? Dat zou ik nog best neerzetten dan.
Mijne was ook rood. Ik wil naar Pebbled Palm (mat donkergroen) voor bij de groene keuken.
Geen idee....quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet goedkoop zijn, maar zouden er geen specialisten zijn? Weet @:candaasje dat?
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Geen idee....
Kosten zijn nog niet zo belangrijk maar reistijd wel, ik wil hem dat niet te veel/vaak aan doen.
Ondertussen ben ik wel al weer iets rustiger. We gaan gewoon doen wat we kunnen, piekeren over alles heeft sowieso geen nut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |