abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209888603
Achter fikst de dakdekker uit Leersum nog iets aan de dakgoot van de gezamenlijke schuur.
Hij gaat ook nog kijken naar ons platte dak of dat in goede staat is.
Ondertussen gaat de jeugd 16-21 een discofeest - met Hollandse hits en meegalmen - tent bouwen voor morgenavond voor >1500 mensen voor onze deur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een jaarlijks feestje *O*

@Blues leuk zo’n zomers kerstsfeertje. Op een donderdag.
Toevallig gister mail om een donderdagavond in oktober vrij te houden voor overleg en film in het theater.

Al die honde- en poezebeesten. Zorgen. -O-
pi_209888622
En verder heb ik spierpijn in/onder mijn schouder. Ik wist niet dat dat kon.
pi_209888630
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Blasfemie :+
😂 Ja hoi. Ben je er weer eens broodbakker!?

De bbm ging naar de kringloop. Sta-in-de-weg op aanrecht. Geen kastruimte.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 10:58:26 #179
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209888632
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:57 schreef Tuindier het volgende:
En verder heb ik spierpijn in/onder mijn schouder. Ik wist niet dat dat kon.
Maar je bent wel een eckte fitgirl met je weekmenu en je spierpijn *O*
Spoilers!
pi_209888675
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
😂 Ja hoi. Ben je er weer eens broodbakker!?

De bbm ging naar de kringloop. Sta-in-de-weg op aanrecht. Geen kastruimte.
Ja, maar zien hoe lang ik het vol ga houden :+
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_209888683
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja, maar zien hoe lang ik het vol ga houden :+
Leuk en lang hoop ik
We have far more in common than that which devides us..
pi_209888697
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Blasfemie :+
He hoi!

Dat is vele honden geleden...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209888707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:59 schreef Isabeau het volgende:
Bedrijf van mijn broer 2 weken geleden van vrijdag t/m zondag. Naar Maastricht. Met touringcars. Mooi hotel met ontbijt. Twee keer fancy diner. Eén feestavond met band.

En wij hebben één keer in de zoveel jaar een tamme feestavond. En jaarlijks een teametentje. Verschil moet er zijn.
Ik moet daar echt niet aan dénken :N ik vind een kerstborrel en een etentje echt meer dan genoeg ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209888711
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Maar je bent wel een eckte fitgirl met je weekmenu en je spierpijn *O*
Moest lachen.

Je hebt wel gelijk *) . Gaat vast wel weer over.
pi_209888727
Ik kan trouwens prima brood bakken in de oven, en doe dat ook wel eens.
Maar we willen nu standaardbrood van echt volkorenmeel, voor liefste om mee te nemen naar het werk. En dat moet er dan zijn op dagen dat ik nauwelijks tijd heb om er nog een klus bij te nemen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209888956
V is best kritisch, maar die is volgens mij best lyrisch over dr dagelijkse broodbakmachine brood :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:30:47 #187
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209888989
Wij hebben weer een desem starter gemaakt dus van de week weer brood bakken. Hopelijk lukt het nu beter met goede ovens *O*
pi_209889066
(overigens zou ik thuis desembrood bakken alleen aanraden als je het leuk vind om te klooien met deeg en altijd veranderende omstandigheden. Ook met 150 a 200 broden per week blijft het geklooi als het ineens extreem warm of koud is, en deeg ontwikkeld zich pas echt een beetje mooi bij een kilo of zeven, acht. Als je gewoon brood op tafel wilt en er sochtends weinig werk aan wilt hebben, is gist met een lange vertraagde (cold retard :D ) rijs ideaal. Je maakt je deeg daags van te voren en smijt het sochtends uit de koeling in een loeihete pan in de oven)
pi_209889080
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:04 schreef sigme het volgende:

[..]
He hoi!

Dat is vele honden geleden...
Twee dode katten terug, om precies te zijn :o
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:40:33 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209889082
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(overigens zou ik thuis desembrood bakken alleen aanraden als je het leuk vind om te klooien met deeg en altijd veranderende omstandigheden. Ook met 150 a 200 broden per week blijft het geklooi als het ineens extreem warm of koud is, en deeg ontwikkeld zich pas echt een beetje mooi bij een kilo of zeven, acht. Als je gewoon brood op tafel wilt en er sochtends weinig werk aan wilt hebben, is gist met een lange vertraagde (cold retard :D ) rijs ideaal. Je maakt je deeg daags van te voren en smijt het sochtends uit de koeling in een loeihete pan in de oven)
Of je maakt een preferment. Maar goed, als je met rogge werkt ontkom je niet aan Desem
pi_209889092
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Twee dode katten terug, om precies te zijn :o
Paard wel nog vierbenig?
pi_209889114
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Paard wel nog vierbenig?
Nog wel, maar met compleet gebrek aan tijd vorig jaar cadeau gegeven aan bijrijdster.

Heb jij nog grootvee?
pi_209889126
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nog wel, maar met compleet gebrek aan tijd vorig jaar cadeau gegeven aan bijrijdster.

Heb jij nog grootvee?
Ach, dat zal ook geen makkelijke beslissing geweest zijn.

Geen grootvee. Wel nog altijd schapen. En de katten van toen zijn nog de katten van nu O+
pi_209889133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Of je maakt een preferment
Ja kan ook, al is dat vooral een smaakding. Ik gebruik giststarters voor kaneelrollen, baba en focaccia (en die gaan allemaal overnight koud in bulk, vormen in de ochtend)
pi_209889142
En rogge boven de 35ish procent alleen desem ja.
pi_209889183
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zeg :X Hij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op :') En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.

Deze is het:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209889204
Ik heb nu de neiging mijn mixer van opa en oma gekregen toen ik het ouderlijk huis verliet maar uit de kast te pakken, want die doet alles uitstekend. Behalve dat ik die vast moet houden en dan niet hier kan typen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209889209
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:30 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben weer een desem starter gemaakt dus van de week weer brood bakken. Hopelijk lukt het nu beter met goede ovens *O*
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Ach, dat zal ook geen makkelijke beslissing geweest zijn.

Geen grootvee. Wel nog altijd schapen. En de katten van toen zijn nog de katten van nu O+
Viel mee hoor, een paard staat niet elke ochtend op je aanrecht de kaas van je brood af te trekken, dus dat is toch anders dan een kat of een hond :D
pi_209889242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zeg :X Hij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op :') En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.

Deze is het:
[ afbeelding ]
Standmixers voor thuis zijn zelden goed. Ik ben matig tevreden met mijn k-mix (goed voor alles behalve brooddeeg, dan alleen als je tussen de 1 en 1.5 kilo wilt maken:') ).

Wel super degelijk want die gebruiken we volop in de bakkerij voor zoetigheid.

Lauriekoekje had laatst een review van een goede kneedmachine (geen planeet menger) maar die is gewoon duurder dan de kleine (10 liter) die ik in de bakkerij heb staan
pi_209889253
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Standmixers voor thuis zijn zelden goed. Ik ben matig tevreden met mijn k-mix (goed voor alles behalve brooddeeg, dan alleen als je tussen de 1 en 1.5 kilo wilt maken:') ).

Wel super degelijk want die gebruiken we volop in de bakkerij voor zoetigheid.

Lauriekoekje had laatst een review van een goede kneedmachine (geen planeet menger) maar die is gewoon duurder dan de kleine (10 liter) die ik in de bakkerij heb staan
Ik ben wel blij dat ik deze niet zelf gekocht heb :X Mijn handmixer is echt zoveel beter _O_ En gaat dus echt al decennia mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')