quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste moet steeds zo huilen![]()
Vanochtend was zwaar. Ook nog onweer erbij, dus de krullenhond in paniek.
Dapper edoch was in redelijke doen, kon ook af en toe zonder kap ontspannen.
De dierenarts kwam aan de late kant van de afgesproken tijd, dus dat was wat erg lang wachten op 'ze kunnen hier elk moment zijn'.
Toen regende het niet, en het gras was droog genoeg, dus we zijn met z'n allen buiten in het gras gaan zitten. Dapper edoch, met kap, bij mij. En dan hield ik 'm even bezig met wat brokjes terwijl de dierenarts 'm achter die kap een prik gaf. Onderhuids, niet in de spier. Dan voelde hij minder van de prik (minder schrik- en bijtkans) en/maar duurt het in slaap sukkelen iets langer. Na de prik gelijk de kap af. Hij bleef bij mij, nog wat brokjes zoeken en peuzelen, daarna wat aandacht voor de verdomde bult, en langzaam steeds minder aandacht totdat hij snurkend met z'n kop op mijn benen lag. Toen infuus en toen was het in een oogwenk over.
We hebben 'm in een rieten hondenmand gelegd. Nu moeten we het graf nog delven, kan hij daar met mand en al in.
Het is vreselijk. Het is goed zo.
quote:
Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Nienke!quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Anthraxx het volgende:
Afgelopen dinsdag is Nienke geboren.
Het gaat goed met haar en met Anna. Weinig bijzonderheden. Mooie afsluiting van 9 jaar ellende.
Hey, lang niet gezien. Wat lief van je om even te posten. Ik hoop dat het jou een beetje goed gaat. En je hondjequote:Op donderdag 13 juli 2023 20:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat verdrietig Sigme. Heel veel sterkte met het verlies van jullie vriendje. Het zal nog lang onwerkelijk voelen. Hou de mooie herinneringen warm
Ach.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
De dierenarts kwam aan de late kant van de afgesproken tijd, dus dat was wat erg lang wachten op 'ze kunnen hier elk moment zijn'.
Toen regende het niet, en het gras was droog genoeg, dus we zijn met z'n allen buiten in het gras gaan zitten. Dapper edoch, met kap, bij mij. En dan hield ik 'm even bezig met wat brokjes terwijl de dierenarts 'm achter die kap een prik gaf. Onderhuids, niet in de spier. Dan voelde hij minder van de prik (minder schrik- en bijtkans) en/maar duurt het in slaap sukkelen iets langer. Na de prik gelijk de kap af. Hij bleef bij mij, nog wat brokjes zoeken en peuzelen, daarna wat aandacht voor de verdomde bult, en langzaam steeds minder aandacht totdat hij snurkend met z'n kop op mijn benen lag. Toen infuus en toen was het in een oogwenk over.
We hebben 'm in een rieten hondenmand gelegd. Nu moeten we het graf nog delven, kan hij daar met mand en al in.
Zeg maar niets, weet maar te goed waar jullie nu door gaanquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:19 schreef sigme het volgende:
@:kaatje1 ik heb je posts met je zorgen over Elin wel gelezen maar ik moet huilen als ik probeer er iets over te zeggen dus
Het is vreselijk om gedag te zeggen van je vriend. Ik vind het zo fijn dat het buiten kan zo is mijn hond ook ingeslapen. In plaats van een tafel in een praktijkquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:21 schreef sigme het volgende:
Allen, dank. Het grotere foknieuws doet me heus wel extra met de neus op de feiten drukken, maar ook dat nieuws sterkt me in de overtuiging dat fok een van de waardevolste plaatsen is om tijd door te brengen.
Ja, ik vond dit ook al zoveel mooier. Niet kil. Maar gewoon thuis, vertrouwde omgeving met de mensen die van hem houden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:27 schreef Soury het volgende:
Het is vreselijk om gedag te zeggen van je vriend. Ik vind het zo fijn dat het buiten kan zo is mijn hond ook ingeslapen. In plaats van een tafel in een praktijk
Moet al huilen als ik dit lees.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:26 schreef sigme het volgende:
Het graf is klaar, dapper edoch ligt er in z'n mand in. Kan 'ie vannacht even wennen (en wij ook) en dan morgen zand erover.
Ik trek al dat dierenleed ook maar slecht. Ook Sarabi en Kaatje hun kat bijvoorbeeld. Dan krijg ik ook de neiging onze arme kat helemaal maf te knuffelenquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:49 schreef gcjoel het volgende:
Moet al huilen als ik dit lees.
Even de hond extra knuffelen, kan zo over zijn.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
Dapper edoch
Knuffel m vooral veel. Elin pikte vannacht mijn hoofdkussen in. Normaal krijgt ze een zwiep, nu nietquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik trek al dat dierenleed ook maar slecht. Ook Sarabi en Kaatje hun kat bijvoorbeeld. Dan krijg ik ook de neiging onze arme kat helemaal maf te knuffelenHet idéé alleen al dat er iets met hem zou zijn. Of dat ie ook dood kan. Ugh.
Ik lees nog wel regelmatig mee. Maar ik struggle best wel met mijn geestelijke gezondheid. Echt actief mee posten heb ik geen energie voor.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Hey, lang niet gezien. Wat lief van je om even te posten. Ik hoop dat het jou een beetje goed gaat. En je hondje
Sterkte met Elin.. het is ook allemaal heel lastig ook. Hopelijk knapt ze op.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Knuffel m vooral veel. Elin pikte vannacht mijn hoofdkussen in. Normaal krijgt ze een zwiep, nu niet
Nee, je kan nu echt niet zwiepen!quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Knuffel m vooral veel. Elin pikte vannacht mijn hoofdkussen in. Normaal krijgt ze een zwiep, nu niet
Hij begint al wat meer in z’n poten te groeienquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En ons mannetje wat vandaag alweer 19 weken oud is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Er stonden allemaal bomen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, wij wel. In dat huis zou ik het nog niet weten…
🎄 Veel plezierZou er een boom staan?
Klinkt als een fijn verloop van de avondquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
Er stonden allemaal bomen.
Er was kerstmuziek en geweien voor op je kop.
Veel artsen (de oganisators) waren over de top gekleed![]()
Was leuk, gek, druk.
Ben lekker op tijd weer weggereden om in m'n up in de rust lekker nog ff naar de zee te koekeloeren. Beetje de zonsondergang gezien.
Nu weer lekker thuis.
Ja johquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
Wat leuk geregeld en een fijne afsluitingquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Er stonden allemaal bomen.
Er was kerstmuziek en geweien voor op je kop.
Veel artsen (de oganisators) waren over de top gekleed![]()
Was leuk, gek, druk.
Ben lekker op tijd weer weggereden om in m'n up in de rust lekker nog ff naar de zee te koekeloeren. Beetje de zonsondergang gezien.
Nu weer lekker thuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kan verder geen echte kerstfotoos posten van de andere kant. Allemaal mensies![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 13-07-2023 21:54:07 ]
quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:43 schreef Blues het volgende:
Geen spatader veranderd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kan verder geen echte kerstfotoos posten van de andere kant. Allemaal mensies![]()
![]()
Overheen gelezenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 00:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, maar Candaasje zei 'Deze langoor heeft net zoveel levens als een kat denk ik'
Ugh, bij ons ook meestal woensdag of donderdag.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Ook weer werken vandaag.
Waarom doen ze die feessies van het werk áltijd op een donderdag![]()
Bij ons eigenlijk altijd op vrijdag. Laatste keer met hotel of camping. Was top.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Waarom doen ze die feessies van het werk áltijd op een donderdag
Want een feestje op donderdagavond is wel tijd vd baas?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook (mn?) hippe bedrijven moeten gewoon van mn weekend afblijven
Nee, maar (als ik dan zou gaan/blijven) zou mijn kater wel in hun tijd vallen. En het zou me niet mn zaterdagochtend/middag kosten.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Want een feestje op donderdagavond is wel tijd vd baas?
Ach ja, ik word liever 1 of 2x per jaar rustig op zaterdagochtend wakker met een kater na een feestje dan dat ik die vrijdag nog op kantoor moet zitten. Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen, maar ik heb meer gelijk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee, maar (als ik dan zou gaan/blijven) zou mijn kater wel in hun tijd vallen. En het zou me niet mn zaterdagochtend/middag kosten.
Ik werk dan ook hip thuis op vrijdagquote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ach ja, ik word liever 1 of 2x per jaar rustig op zaterdagochtend wakker met een kater na een feestje dan dat ik die vrijdag nog op kantoor moet zitten. Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen, maar ik heb meer gelijk.
Bij ons omdat er bijna niemand werkt op de vrijdag, maar dat lijkt me bij jullie sterk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Ook weer werken vandaag.
Omdat ons kantoor op vrijdag meestal is uitgestorvenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:45 schreef Blues het volgende:
Ook weer werken vandaag.
Je was gisteren naar de DA toch? Wat zeiden ze?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu echt “mogge”
Nog een paar uurtjes kunnen slapen.
Elin is nu allemaal korstige plukjes haar aan het verliezen en heeft moeite met springen (op de bank etc)
ja ik ook, maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik werk dan ook hip thuis op vrijdag
Doorgaans.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu echt “mogge”
Nog een paar uurtjes kunnen slapen.
Elin is nu allemaal korstige plukjes haar aan het verliezen en heeft moeite met springen (op de bank etc)
1545.quote:
Naar, als je die dingen ziet gebeuren en niet weet wat de oorzaak is…. Hopelijk vinden ze wat er aan de hand is en laten ze de dame weer snel beter voelenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
1545.
Als op termijn al die korsten met haar eraf vallen heb ik straks een soort langharige sfinx in huis lopen
Ben benieuwd hoor, ik heb er hier ook nog een op zolder staan (1x gebruikt door mijn moeder, daarna nooit meer, en ik 1x gebruikt en daarna nooit meer).quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:30 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
Wij konden uitslapen. Elk nadeel hep z'n foordeel.
Ik ga vandaag naar de markt (in Stad). En m'n broodbakmachientje ophalen bij het postkantoor. Haal ik morgen echt meel bij de molen en dan ga ik eens proberen om broodbakmachinebrood onder de knie te krijgen.
M'n eerste poging, een paar weken geleden, met een zak gekregen meelmix en een geleende machine was spectaculair mislukt, het was een prestatie. Ik had geen rekening gehouden met een recept voor een pond mix op een zak van een kilo mix en had alle studie gestoken in ontraadselen van de handleiding van de machine.
Ik maakte er een tijd geleden pizzadeeg mee. Kneden lukt niet en toen dit gedaan, werkte als een tierelierquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:44 schreef anndb het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoor, ik heb er hier ook nog een op zolder staan (1x gebruikt door mijn moeder, daarna nooit meer, en ik 1x gebruikt en daarna nooit meer).
Zelf brood bakken lijkt me een mooie hobby maarja, tot nu toe is het nog niet weggelegd voor mij. Ook al een paar keer aan een desemstarter begonnen maar iedere keer te weinig zorg er voor. Enige fatsoenlijke broodjes bakken wat mij is gelukt zijn die no knead broodjes van minilot van jaren terug dat recept. Dat maakte ik toen nog wel eens in de avond alles mixen en klaarzetten en ochtend er na broodjes bakken.
Blasfemiequote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:30 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
Wij konden uitslapen. Elk nadeel hep z'n foordeel.
Ik ga vandaag naar de markt (in Stad). En m'n broodbakmachientje ophalen bij het postkantoor. Haal ik morgen echt meel bij de molen en dan ga ik eens proberen om broodbakmachinebrood onder de knie te krijgen.
M'n eerste poging, een paar weken geleden, met een zak gekregen meelmix en een geleende machine was spectaculair mislukt, het was een prestatie. Ik had geen rekening gehouden met een recept voor een pond mix op een zak van een kilo mix en had alle studie gestoken in ontraadselen van de handleiding van de machine.
In het broodbakken in de oven staat een filmpje van Vincent talleu. Begin daar mee. Als dat gaat, op een gegeven moment een lange gekoelde rijs toepassen, en je hoeveelheid gist verlagen. Daarna is de overstap naar desem een veel kleinere. en voor je het weet heb je 9 jaar een bakkerij.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:44 schreef anndb het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoor, ik heb er hier ook nog een op zolder staan (1x gebruikt door mijn moeder, daarna nooit meer, en ik 1x gebruikt en daarna nooit meer).
Zelf brood bakken lijkt me een mooie hobby maarja, tot nu toe is het nog niet weggelegd voor mij. Ook al een paar keer aan een desemstarter begonnen maar iedere keer te weinig zorg er voor. Enige fatsoenlijke broodjes bakken wat mij is gelukt zijn die no knead broodjes van minilot van jaren terug dat recept. Dat maakte ik toen nog wel eens in de avond alles mixen en klaarzetten en ochtend er na broodjes bakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een jaarlijks feestje![]()
@Blues leuk zo’n zomers kerstsfeertje. Op een donderdag.
Toevallig gister mail om een donderdagavond in oktober vrij te houden voor overleg en film in het theater.
Al die honde- en poezebeesten. Zorgen.![]()
😂 Ja hoi. Ben je er weer eens broodbakker!?quote:
Maar je bent wel een eckte fitgirl met je weekmenu en je spierpijnquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:57 schreef Tuindier het volgende:
En verder heb ik spierpijn in/onder mijn schouder. Ik wist niet dat dat kon.
Ja, maar zien hoe lang ik het vol ga houdenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 Ja hoi. Ben je er weer eens broodbakker!?
De bbm ging naar de kringloop. Sta-in-de-weg op aanrecht. Geen kastruimte.
Leuk en lang hoop ikquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, maar zien hoe lang ik het vol ga houden
He hoi!quote:
Ik moet daar echt niet aan dénkenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:59 schreef Isabeau het volgende:
Bedrijf van mijn broer 2 weken geleden van vrijdag t/m zondag. Naar Maastricht. Met touringcars. Mooi hotel met ontbijt. Twee keer fancy diner. Eén feestavond met band.
En wij hebben één keer in de zoveel jaar een tamme feestavond. En jaarlijks een teametentje. Verschil moet er zijn.
Moest lachen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar je bent wel een eckte fitgirl met je weekmenu en je spierpijn
Of je maakt een preferment. Maar goed, als je met rogge werkt ontkom je niet aan Desemquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(overigens zou ik thuis desembrood bakken alleen aanraden als je het leuk vind om te klooien met deeg en altijd veranderende omstandigheden. Ook met 150 a 200 broden per week blijft het geklooi als het ineens extreem warm of koud is, en deeg ontwikkeld zich pas echt een beetje mooi bij een kilo of zeven, acht. Als je gewoon brood op tafel wilt en er sochtends weinig werk aan wilt hebben, is gist met een lange vertraagde (cold retard) rijs ideaal. Je maakt je deeg daags van te voren en smijt het sochtends uit de koeling in een loeihete pan in de oven)
Paard wel nog vierbenig?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Twee dode katten terug, om precies te zijn
Nog wel, maar met compleet gebrek aan tijd vorig jaar cadeau gegeven aan bijrijdster.quote:
Ach, dat zal ook geen makkelijke beslissing geweest zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog wel, maar met compleet gebrek aan tijd vorig jaar cadeau gegeven aan bijrijdster.
Heb jij nog grootvee?
Ja kan ook, al is dat vooral een smaakding. Ik gebruik giststarters voor kaneelrollen, baba en focaccia (en die gaan allemaal overnight koud in bulk, vormen in de ochtend)quote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:30 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben weer een desem starter gemaakt dus van de week weer brood bakken. Hopelijk lukt het nu beter met goede ovens
Viel mee hoor, een paard staat niet elke ochtend op je aanrecht de kaas van je brood af te trekken, dus dat is toch anders dan een kat of een hondquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, dat zal ook geen makkelijke beslissing geweest zijn.
Geen grootvee. Wel nog altijd schapen. En de katten van toen zijn nog de katten van nu
Standmixers voor thuis zijn zelden goed. Ik ben matig tevreden met mijn k-mix (goed voor alles behalve brooddeeg, dan alleen als je tussen de 1 en 1.5 kilo wilt maken:') ).quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zegHij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op
En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.
Deze is het:
[ afbeelding ]
Ik ben wel blij dat ik deze niet zelf gekocht hebquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Standmixers voor thuis zijn zelden goed. Ik ben matig tevreden met mijn k-mix (goed voor alles behalve brooddeeg, dan alleen als je tussen de 1 en 1.5 kilo wilt maken:') ).
Wel super degelijk want die gebruiken we volop in de bakkerij voor zoetigheid.
Lauriekoekje had laatst een review van een goede kneedmachine (geen planeet menger) maar die is gewoon duurder dan de kleine (10 liter) die ik in de bakkerij heb staan
We wachten wel evenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nu de neiging mijn mixer van opa en oma gekregen toen ik het ouderlijk huis verliet maar uit de kast te pakken, want die doet alles uitstekend. Behalve dat ik die vast moet houden en dan niet hier kan typen.
Kan je de kneedhaken iets lager zetten? Dan maken ze meer contact met de bodem en wand. Was bij de haken van de kenwood de oplossingquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zegHij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op
En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.
Deze is het:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |