We wachten wel evenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nu de neiging mijn mixer van opa en oma gekregen toen ik het ouderlijk huis verliet maar uit de kast te pakken, want die doet alles uitstekend. Behalve dat ik die vast moet houden en dan niet hier kan typen.
Kan je de kneedhaken iets lager zetten? Dan maken ze meer contact met de bodem en wand. Was bij de haken van de kenwood de oplossingquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een mixer gekregen van een familielid en wat een waardeloos ding is dat zegHij plakt alles aan de buitenkant van de kom vast en aait dan alleen over het binnenste randje. De rest blijft vastgeplakt. Ik moet eerst boter + suiker mixen. Maar als ik dat met de hand doe dan wordt het een zachte, smeuige massa. Nu blijft het korrelig en nou ja, het lijkt er niet op
En heb ook al een aantal keer zitten schrapen. Maar dat lijkt me toch niet moeten.
Deze is het:
[ afbeelding ]
Grapjasquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
V is best kritisch, maar die is volgens mij best lyrisch over dr dagelijkse broodbakmachine brood
Nee, ik geloof het niet? En het is altijd maar 1 haak en dat is denk ik mede het probleem. Mijn moeder had een standmixer die er net zo uitzag als de handmixer (met altijd 2 haken) en dat ging prima.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan je de kneedhaken iets lager zetten? Dan maken ze meer contact met de bodem en wand. Was bij de haken van de kenwood de oplossing
Ik heb regelmatig spierpijn in m'n oksel. Ook zo'n rare plaatsquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:57 schreef Tuindier het volgende:
En verder heb ik spierpijn in/onder mijn schouder. Ik wist niet dat dat kon.
quote:Mixt beslag niet gelijkmatig: langs randen en onderin blijft erg veel onaangeroerd liggen. Dus altijd met spatel alles tussentijds goed doorroeren en namixen.
quote:Onder op de bodem word niets gemengd
En een te ondiepe kom waardoor heel veel erover heen vliegt. Helaas geen machine voor mij.
Het ligt niet aan mijquote:vermeng het beslag onvoldoende ook al laat je hem lang draaien dan zijn de zijwanden niet gemengd.
Vroegah had je voor handmixers een standaard zodat je handmixer een standmixer werd. Met brooddeeg wel tricky omdat niet alle handmixers het even lang doen op brooddeeg.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik geloof het niet? En het is altijd maar 1 haak en dat is denk ik mede het probleem. Mijn moeder had een standmixer die er net zo uitzag als de handmixer (met altijd 2 haken) en dat ging prima.
Nee dat is echt bijna altijd, en die apparaten zijn teringduur ook nog. Voor KitchenAid verkopen mensen op eBay zelf gemaakte spiralen die het wel goed doen. En de Kenwood doet het dus alleen goed als er genoeg deeg in zit, maar bij te veel dan kruipt het op (geen klachten bij k-mix over de ballongarde en andere hulpstukken. En ook de babas, wat voor ons kleine hoeveelheden zijn, doen we daar in. Dat ding draait denk ik zeker een uur per week, en dat dus al 9+ jaar)quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:04 schreef Isabeau het volgende:
Reviews online:
[..]
[..]
[..]
Het ligt niet aan mij
In professionele keukens worden vaak gasbranders (of creme brulee branders, hoe je het ook wilt noemen) gepakt om even de kom te verwarmen. Dan laat alles los, en mengt de machine veel beter. Ook bij de duurdere merken gebeurd dit veel.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:04 schreef Isabeau het volgende:
Reviews online:
[..]
[..]
[..]
Het ligt niet aan mij
Kan je draaien aan dat dingetje waar de haak in moet? Bij de kenwood zit zo’n draaimogelijkheid op iedere haak.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik geloof het niet? En het is altijd maar 1 haak en dat is denk ik mede het probleem. Mijn moeder had een standmixer die er net zo uitzag als de handmixer (met altijd 2 haken) en dat ging prima.
Hmm, ik heb wel een creme brulee branderquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:09 schreef Marsenal het volgende:
In professionele keukens worden vaak gasbranders (of creme brulee branders, hoe je het ook wilt noemen) gepakt om even de kom te verwarmen. Dan laat alles los, en mengt de machine veel beter. Ook bij de duurdere merken gebeurd dit veel.
De bodem is niet echt het probleem. De wanden van de kom haalt ie gewoon niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan je draaien aan dat dingetje waar de haak in moet? Bij de kenwood zit zo’n draaimogelijkheid op iedere haak.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zelfs bij de KitchenAid een probleem zou zijn. Die is idd teringduur.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nee dat is echt bijna altijd, en die apparaten zijn teringduur ook nog. Voor KitchenAid verkopen mensen op eBay zelf gemaakte spiralen die het wel goed doen. En de Kenwood doet het dus alleen goed als er genoeg deeg in zit, maar bij te veel dan kruipt het op (geen klachten bij k-mix over de ballongarde en andere hulpstukken. En ook de babas, wat voor ons kleine hoeveelheden zijn, doen we daar in. Dat ding draait denk ik zeker een uur per week, en dat dus al 9+ jaar)
Ja, dit had mijn moeder! En werkte prima.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vroegah had je voor handmixers een standaard zodat je handmixer een standmixer werd. Met brooddeeg wel tricky omdat niet alle handmixers het even lang doen op brooddeeg.
KitchenAid was ooit van Hobart. Hobart is een super degelijk profi merk, de beste planeetmengers die je kan vinden nadat je een nier hebt verkocht.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zelfs bij de KitchenAid een probleem zou zijn. Die is idd teringduur.
Ja zolang er geen rook uit komt is dat ideaalquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit had mijn moeder! En werkte prima.
Ik kreeg een cadeaubon van 50 euro voor mijn nier. Denk niet dat dat een Hobart oplevert.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
KitchenAid was ooit van Hobart. Hobart is een super degelijk profi merk, de beste planeetmengers die je kan vinden nadat je een nier hebt verkocht.
KitchenAid wás hun degelijke consumentenlijn, tot het aan whirlpool werd verkocht en die gewoon dertien-uit-een-dozijn machines uit China gingen halen. Goede naam die ze hebben teert op oude historie.
Je hebt niet dat wat Isa omschreef, of juist dat je deeg omhoog kruipt en in je machine eindigt?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben prima tevreden met mijn KitchenAid hoor, ook voor brooddeeg. Maar ik ben geen bakker
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg een cadeaubon van 50 euro voor mijn nier. Denk niet dat dat een Hobart oplevert.
Die bestaat nogquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vroegah had je voor handmixers een standaard zodat je handmixer een standmixer werd. Met brooddeeg wel tricky omdat niet alle handmixers het even lang doen op brooddeeg.
Er kruipt sowieso niks omhoog. Brooddeeg kwak ik erin en dan 10 minuten later is het prima gekneed. Als ik een kleine hoeveelheid boter en suiker wil mengen, dan wil het nog wel eens aan de rand plakken maar even eraf schrapen en het gaat weer goed.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt niet dat wat Isa omschreef, of juist dat je deeg omhoog kruipt en in je machine eindigt?
Ik schoot in de lachquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
nee
(Misschien krijg je meer voor die andere? :x )
Ik ookquote:
Same. Ben dan ook superblij dat ik bij mijn vriendje een kitchenaid kreegquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er kruipt sowieso niks omhoog. Brooddeeg kwak ik erin en dan 10 minuten later is het prima gekneed. Als ik een kleine hoeveelheid boter en suiker wil mengen, dan wil het nog wel eens aan de rand plakken maar even eraf schrapen en het gaat weer goed.
Ik heb mijne maar schaamtevol in een kastje gezet omdat hij niet meer bij de keuken pastquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Ook helemaal blij met Kitchenaid.Die ik nu overigens tijdelijk niet heb, want ik wacht nog altijd tot ik een nieuwe kan kopen in de kleur die wel bij de nieuwe keuken past.
Wie valt er nou niet voor een KitchenAid als je ze op rij ziet in de prachtigste kleurenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:06 schreef Myraela het volgende:
Maar ik ben geen hele betrouwbare bron als het om keukenmachines gaat. Ik ben ook gewoon heel gevoelig voor hoe dingen eruit zien.en voor marketing, hypes, trends, merken en al die andere dingen waar je eigenlijk niet voor zou moeten vallen.
Noooo.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:09 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb mijne maar schaamtevol in een kastje gezet omdat hij niet meer bij de keuken past
Maxima is een beetje hit or miss. Mijn beide spiraalkneders (msm10 en msm50) zijn van hun, en zijn helemaal prima. Maar wel bijvoorbeeld de schroefgaten voor de bijhorende wielen op de verkeerde plek waardoor die niet te monteren zijn. En hun (!) Monteur gaf aan ovens en koelingen te vermijden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:29 schreef sigme het volgende:
Ik heb 1 apparaat (een worststopper) van Maxima en zou alles het liefste van Maxima kopen.
Doet je pureeknijper het nog?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:14 schreef Myraela het volgende:
Ik heb overigens mijn 10 jaar oude KitchenAid destijds 350 euro oid verkocht voor 300 euro.Dus dat was niet slecht. Nadeel dat een nieuwe kopen ondertussen ook een stuk duurder is geworden, maar dat negeren we dan gewoon even.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie valt er nou niet voor een KitchenAid als je ze op rij ziet in de prachtigste kleuren
Nee, het zou in overeenkomst zijn met mijn huidige verbruik. Best apart, ik kook, douche, doe de was, apparaten staan gewoon aan. Dus ik neem dat risico mooi niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:27 schreef Myraela het volgende:
4 euro klinkt heel apart. Maar is dat dan omdat je de afgelopen maanden gewoon veel teveel hebt betaald?
Ik moest even googlen. Maar maken die alleen staafmixers? (met toebehoren)quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:31 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Bamix![]()
Nou is dat natuurlijk geen standmixer dus stomme vergelijking maar door de Bamix heb ik me nog immer kunnen weerhouden een standmixer te kopen.
Ik heb wel vaker dit soort vreemde praktijken van Vattenfall gelezenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
wauw...ik krijg van Vattenfall een "seintje" met advies om mijn maandbedrag te verlagen naar (tromgeroffel) VIER euro. Dachutniet
Rood. En de keuken heeft roze details dus ik wil de roze.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Noooo.Ik hou van keukenmachines uit het zicht, maar de KitchenAid staande mixer is juist de enige die wat mij betreft niet weggestopt mag worden.
Welke kleur heb je?
Je bent te ou-oud. Gewoon leeftijdsdiscriminatie, iets anders is het niet. Want je bent vast volkomen capabel en gekwalificeerd en ook nog eens een super fijn persoon en dus leuke collega.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
mmm...had dus zondag geschreven op een vacature die vrijdag eind van de middag online was gekomen. Dinsdagochtend kreeg ik een mail dat ze iemand een aanbod hadden gedaan en dus niet verder mensen gingen uitnodigen. Nu staat de vacature weer online
Mocht het te veel zijn dan heb je uiteindelijk een prima sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, het zou in overeenkomst zijn met mijn huidige verbruik. Best apart, ik kook, douche, doe de was, apparaten staan gewoon aan. Dus ik neem dat risico mooi niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |