quote:
Die gaat straks nog lekker een uurtje de kelder in.quote:
Tja, de SP wil geen rechts kabinet, dus dat lijkt me een onmogelijke missie.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:12 schreef capricia het volgende:
Carolien nogmaals: ik stap niet in de boot met Rutte als premier.
Ze wil een rechts kabinet. Met de SP erin. Zegt ze net.
ik wil Den Uyl terugquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
Willen jullie ook Elco Brinkman terug?
Dat is toch bizar... Een nog rechtser kabinet met de SP.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, de SP wil geen rechts kabinet, dus dat lijkt me een onmogelijke missie.
De SP gaat weer zetels verliezen met Lilian.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:12 schreef capricia het volgende:
Carolien nogmaals: ik stap niet in de boot met Rutte als premier.
Ze wil een rechts kabinet. Met de SP erin. Zegt ze net.
Ja. De firma Marijnissen kaapt die hele partij.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De SP gaat weer zetels verliezen met Lilian.
Heb je geld?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:21 schreef KingRoland het volgende:
ik zou graag mezelf verkiesbaar willen stellen maar dan wil ik wel minister-president worden
Zolang Jan nog niet in een kist ligt blijft dat zo.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. De firma Marijnissen kaapt die hele partij.
Nou kun je moeilijk ontkennen dat de landbouw zoals die doorgaans werd georganiseerd door Broeder Leider altijd van wereldklasse is geweest.quote:
Dat lees ik nou al zo lang hier dat ik denk dat je inmiddels al bijna de pensioenleeftijd hebt bereikt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:23 schreef KingRoland het volgende:
[..]
nog niet maar daarom wil ik bij de big 4 werken
balkenende is de meeste ondergewaardeerde minister-president ooit in de Nederlandse geschiedenis.quote:
Het is een enorme act, maandag weer pallets sorteren waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat lees ik nou al zo lang hier dat ik denk dat je inmiddels al bijna de pensioenleeftijd hebt bereikt.
Haha. Ja. En die blijft gewoon weer zitten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De SP gaat weer zetels verliezen met Lilian.
PVDA in de jaren 70 ookquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:25 schreef KingRoland het volgende:
Prime CDA was echt een goede partij
nu echt bagger.
Als je goed luistert hoor je het gezoem van van Mierlo die op lichtsnelheid rondjes draait in z'n graf.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:18 schreef KingRoland het volgende:
Zul je waarschijnlijk dat lijk van een Hans Wiegel ook weer zien
mi gado
Lilian interrumpeert nooit rechtse partijen, valt alleen het kabinet aan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch bizar... Een nog rechtser kabinet met de SP.
Hoezo, is het fvd betrokken?quote:
Dat zou dom zijn geweest, want dat lost helemaal niks op.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:24 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die balen dat ze zelf de stekker er niet hebben uitgetrokken tijdens de stikstof ophef.
Ja, die heeft zoveel gezopen dat dat lijk de alcohol nu nog aan het afbreken is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je goed luistert hoor je het gezoem van van Mierlo die op lichtsnelheid rondjes draait in z'n graf.
Yikesquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, die heeft zoveel gezopen dat dat lijk de alcohol nu nog aan het afbreken is.
Die mongool van Farmers Defence Force.quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die mongool van Farmers Defence Force.
Baudet vond dat de Russische doelen om de krim te annexeren, oost Oekraïne te bezetten en Oekraïne de denazificeren "redelijke" doelen waren van Rusland.quote:
Daar hebben ze echt geen ruimte voor figuren die heel de dag posten op Fokquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:23 schreef KingRoland het volgende:
[..]
nog niet maar daarom wil ik bij de big 4 werken
Rijk aan overuren op zich wel.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:28 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Daar hebben ze echt geen ruimte voor figuren die heel de dag posten op Fok
Nog los van het feit dat je daar niet rijk wordt
doorbijten eerste jaren, maar uiteindelijk compenseer je dat als je eenmaal partner bentquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:28 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Daar hebben ze echt geen ruimte voor figuren die heel de dag posten op Fok
Nog los van het feit dat je daar niet rijk wordt
Het uurloon van die gasten is echt om te huilen, helemaal als je het uitdrukt naar daadwerkelijk gemaakte urenquote:
dan komt de 13de maand en de winstuitkering en je zakken zitten overvol.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:30 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het uurloon van die gasten is echt om te huilen, helemaal als je het uitdrukt naar daadwerkelijk gemaakte uren
Ik zie hier iemand die alvast aan de campagne begonnen is.quote:CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma noemt de val van het kabinet "heel slecht voor Nederland". Hij heeft harde kritiek op het optreden van premier Rutte, die de discussie de afgelopen week op scherp zette en de toekomst van het kabinet op het spel zette. "Zijn opstelling was onverantwoord hard, bijna roekeloos", zegt Heerma. Het heeft er volgens hem niet toe geleid dat we meer grip krijgen op migratie. "En het heeft ons ook niet dichter bij elkaar gebracht."
Die van de Belastingdienst ja. Gaat meer van de helft vanaf hier.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:31 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dan komt de 13de maand en de winstuitkering en je zakken zitten overvol.
Die andere helft gaat in je zak, niet zo klagenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die van de Belastingdienst ja. Gaat meer van de helft vanaf hier.
Buma in mn zakquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:32 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Die andere helft gaat in je zak, niet zo klagen![]()
Ik ben de echte maar gok dat hij geen idee (meer) heeft wie kingflopland isquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
doorbijten eerste jaren, maar uiteindelijk compenseer je dat als je eenmaal partner bent
trouwens als je de echte hmf bent doe Kapi de groeten van mij
Die heeft sowieso mijn stem dan.quote:
Die begint een partij en zit over 5 maanden overspannen thuis.quote:
Die zitten vol zonder te hoeven conformeren aan de verdorven werksfeer van een big-4 orgaquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:31 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dan komt de 13de maand en de winstuitkering en je zakken zitten overvol.
3% is toch best veel hoor als je vergelijkt met de MBB.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:33 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ik ben de echte maar gok dat hij geen idee (meer) heeft wie kingflopland is
Ongeveer drie procent van de mensen bij big4 worden partner. Wat doet je denken dat dat je wel makkelijk af zal gaan?
Ik zeg wel meer dingenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:36 schreef KingRoland het volgende:
[..]
3% is toch best veel hoor als je vergelijkt met de MBB.
trouwens wat een toon weer, je zei laatst dat je niet meer zou posten en toch kom je terug.
Uh, okquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:37 schreef KingRoland het volgende:
mevrouw hmf zou moest eens weten wat voor taal je hier uitspuwt.
Hype, ophef en dan gaan we gewoon door op de oude voet, ik zie al 40 jaar niets anders.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:37 schreef stropdaz het volgende:
Nieuwe verkiezingen.
Dat gaat me nog wat worden
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Op RTL4 is Gerard Joling aanwezig om de situatie te duiden.
Nee, zoek hulp.quote:
Zo af en toe heb je toch verstandige teksten, ouwe reus.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:36 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Die zitten vol zonder te hoeven conformeren aan de verdorven werksfeer van een big-4 orga
Dat hebben we nodig.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Op RTL4 is Gerard Joling aanwezig om de situatie te duiden.
RutteWegquote:
Maar zelf conclusies trekken over zijn faalbeleid of leugens, dat kan hij dan weer niet. Nare manquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Rutte heeft dit echt onnodig hard gespeeld in mijn ogen. Los dat er iets moest gebeuren, maar de manier waarop is puur omdat ie beloftes tegen z'n achterban gedaan die hij niet waar kon maken.
Niet als een onderwerp controversieel wordt verklaard.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
Begrijp ik het goed van Rutte dat je als demissionair kabinet gewoon beslissingen mag maken?
zou toch heel raar zijn
Nee, dat is niet raar, geen staatsinrichting gehad op school?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
Begrijp ik het goed van Rutte dat je als demissionair kabinet gewoon beslissingen mag maken?
zou toch heel raar zijn
Behalve op de (nog) te bepalen controversiële onderwerpen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
zou toch heel raar zijn
De luxe van een niet al te kritische groep kiezers die het wel best vinden zo.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar zelf conclusies trekken over zijn faalbeleid of leugens, dat kan hij dan weer niet. Nare man
Je moet wat hèquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo af en toe heb je toch verstandige teksten, ouwe reus.
Rutte ‘grapte’ ooit nog dat hij dan toch niet weggestuurd kon worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
zou toch heel raar zijn
Yup, je hebt er echt geen fuck aan op de korte termijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef Joooo-pi het volgende:
Je zal maar in Ter Apel wonen. Wordt weer een zooitje deze zomer.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Rutte heeft dit echt onnodig hard gespeeld in mijn ogen. Los dat er iets moest gebeuren, maar de manier waarop is puur omdat ie beloftes tegen z'n achterban gedaan die hij niet waar kon maken.
over lopende zaken idd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
zou toch heel raar zijn
Helder.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:40 schreef Vallon het volgende:
De dingen waar ze het over eens zijn, gaat gewoon demissionair door.
Die onderwerpen bepaalt de kamer.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:42 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Helder.
En waar discussie over ontstaat moet geparkeerd worden dus.
quote:Van der Plas sluit premierschap niet uit: ’Als het ervan komt, komt het ervan’
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Updated 11 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - Oppositiepartijen reageren verheugd op de val van het kabinet-Rutte IV. „
Hoe keek u toen het kabinet viel?” twittert BBB-voorvrouw Caroline van der Plas, met een foto waarop zij glimlacht.
Ook zegt ze dat er BBB-vlaggen in het land in top worden gehangen. „
Adieu Rutte, Kaag en de rest!”, schrijft PVV-leider Geert Wilders.
Hij heeft een Tweede Kamerdebat aangevraagd.
Hoewel hij eerder een nieuwe samenwerking met VVD-leider Mark Rutte uitsloot, houdt hij nu de deur open.
quote:BBB werd tijdens de Provinciale Statenverkiezingen in maart in één klap de grootste partij in alle provinciehuizen. Als BBB de grootste partij wordt bij de Tweede Kamer verkiezingen hoeft Caroline van der Plas niet per se premier te worden, herhaalt ze haar eerdere boodschap. „We hebben goede kandidaten in ons hoofd die dat zouden kunnen. Die ga ik niet nu noemen. Die mensen hebben nu nog een baan.”
Maar Van der Plas sluit het premierschap ook niet bij voorbaat uit. Als het ervan komt, komt het ervan.
De BBB-voorvrouw zei eerder tegen De Telegraaf dat zij niet met de VVD in zee wil zolang Rutte daar aan het roer staat
. Deze week herhaalde ze die boodschap.
Caroline van der Plas: ’Zolang Rutte er aan het roer staat, gaat BBB niet met VVD in coalitie’
„Ongekend dat de premier een nieuwe crisis creëerde in een poging om zijn eigen hachje te redden. Laat dit het definitieve einde zijn van het tijdperk Rutte.
En het begin van een gezonde en groene toekomst. De PvdD is er klaar voor”, zegt fractievoorzitter Esther Ouwehand. „
Demissionair gaat terug op het Latijnse demissio, dat precies dezelfde betekenis heeft als missio. 'wegzending' of 'ontslag'. De oud-Romeinse term voor eervol ontslag is dan ook missio honesta. Op zichzelf zou een naar huis gestuurde ministersploeg dus evengoed missionair kabinet kunnen heten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:41 schreef KingRoland het volgende:
demissionair lol
ben benieuwd waar dat woord vandaan komt.
Die gaat meedoen in november. Anders had ie nu meteen gezegd dat er niets ging gebeuren.quote:
dit is een leuk feitje!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Demissionair gaat terug op het Latijnse demissio, dat precies dezelfde betekenis heeft als missio. 'wegzending' of 'ontslag'. De oud-Romeinse term voor eervol ontslag is dan ook missio honesta. Op zichzelf zou een naar huis gestuurde ministersploeg dus evengoed missionair kabinet kunnen heten.
volgende maand heeft ie toch geen actieve herinnering meerquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:43 schreef TheVulture het volgende:
Rutte wil vooral niet de zwarte piet krijgen met "we hebben dit gezamenlijk besproken"
Yep, tenzij een beslissing moet worden genomen dat dan de Tweede Kamer mag bepalen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:42 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Helder.
En waar discussie over ontstaat moet geparkeerd worden dus.
Het mooie is, is dat er geen vertaling is naar andere talen. het is een echt woord dat alleen in Nederland word gebruikt, als je het vertaald naar spaans krijg je Extrovertido wat iets als "heel sociaal in de omgang" betekendquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:41 schreef KingRoland het volgende:
demissionair lol
ben benieuwd waar dat woord vandaan komt.
Hier heb ik heel weinig zin inquote:
Dit lijkt me geen goed idee. Ik zie wel ruimte voor een groen-links en een pvda waarbij pvda meer een lichte sp is. Het zijn echt twee andere kiezersgroepen waarbij de ene duidelijk meer progressief en groen is en de andere meer gericht op arbeid/klasse.quote:
Hey, scheelt voor mij toch weer één partij om in overweging te nemen als ze dit doorzetten.quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Stel je voor, VD Plas in Brussel bij de EU, die gaat gewoon aardappels schillen met haar voeten in een teiltje.
Dat is genant en onvermijdelijk tegelijk denk ik ja...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Oh God, nee. Hij gaat het gewoon weer doen. En hij gaat gewoon weer winnen.
Hij moest nog nadenken of zijn partij er ook iets van vindt.....quote:
Zo'n beetje de complete middenklasse en alles daaronder hebben dat liever, alleen de PvdA zelf is helemaal blind.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb liever een PvdA die iets meer richting de SP kruipt.
Tot zover mijn mening.
Die heeft geen bord voor zijn kop maar de hele A1.quote:
De enige manier hoe de PvdA boven kan komen is door een fusie met GL met klimaatpaus Timmermans als partijleiderquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot zover mijn mening.
ik heb nog nooit VVD gestemdquote:
Zeker.quote:
Ja, dat lijkt me logischer dan richting GL.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot zover mijn mening.
Dan moeten ze terug naar de jaren 80.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot zover mijn mening.
Dat gaat Klaver nooit trekkenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:47 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
De enige manier hoe de PvdA boven kan komen is door een fusie met GL met klimaatpaus Timmermans als partijleider
Wil hij dat zelf ook ?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:47 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
De enige manier hoe de PvdA boven kan komen is door een fusie met GL met klimaatpaus Timmermans als partijleider
Wat zullen D66, CU en waarschijnlijk zelfs het CDA balen dat ze Rutte de hand boven het hoofd hebben gehouden op 1 april 2021. Daar hadden ze definitief met hem kunnen afrekenen, maar ze hadden het lef niet om hem het laatste zetje te geven. Dat komt ze nu duur te staan, want Rutte zelf heeft er geen enkele moeite mee om hen pootje te lichten. Met name D66 en CDA gaan bloeden en Rutte gaat vrolijk op voor zijn volgende termijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik zie hier iemand die alvast aan de campagne begonnen is.
Als je denkt dat je met 65k daadwerkelijk profiteert van wat de afgelopen tijd "VVD beleid" is geweest zit je er best wel naast.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:48 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Zeker.
En je komt uit een ei als je niet snapt waarom mensen met een loon van boven de, pakweg 65k, dat doen.
Echt tergend slechte journalisten daar altijd ja. Maargoed dat was met de hele pandemie ook al zichtbaarquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Rutte heeft nu negen vragen gehad, waarvan vier dezelfde (of hij wel of niet mee gaat doen). Een andere vraag had meer weg van een discussie wat de betekenis is van de term 'ongeval'.
Kijk enes op de klok kerelquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:51 schreef Fok-it het volgende:
Echt tergend slechte journalisten daar altijd ja.
held functie elders Pieter Omtzigtquote:
Een kans op het premierschap? Die moet z'n stijve lul echt naar beneden drukken bij de gedachtequote:
Timmermans.quote:
Dat is niet wat ik denk, dat is wat de gemiddelde 65k+'er denkt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je denkt dat je met 65k daadwerkelijk profiteert van wat de afgelopen tijd "VVD beleid" is geweest zit je er best wel naast.
Bovendien is er meer dan alleen financieel voorspoed
Natuurlijk niet. De pers werkt op dit soort momenten gewoon dag/nacht doorquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:52 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Kijk enes op de klok kerel
daar zitten de stagiaires nu
Die man of Carolien.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:54 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Deze man en Carolien kunnen groot worden in november.
Verstandig persoon die ver gaat komen.quote:
Joost mag het wetenquote:
quote:
omtzigtquote:
Die belt die Italiaanse voor een goede wip.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef stropdaz het volgende:
Zal Rutte straks dronken in bed belanden, heftig vloekend en vervolgens in tranen uitbarsten?
Die vraag is gesteldquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef koos_vriendloos het volgende:
Waarom stelt niemand gvd de vraag of rutte als partijleider verder gaat naar de nieuwe verkiezingen. Tijdens de vorige tk verkiezingen zij hij namelijk dat het zijn laatste rodeo zou zijn.
Allemaal omdat powervrouw Sophie kritische vragen aan het kabinet heeft gesteld!!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:54 schreef Faraday01 het volgende:
Kan Sophie Hermans niet verbannen worden van de tv.
Die vraag is maar 4 keer gesteld.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef koos_vriendloos het volgende:
Waarom stelt niemand gvd de vraag of rutte als partijleider verder gaat naar de nieuwe verkiezingen. Tijdens de vorige tk verkiezingen zij hij namelijk dat het zijn laatste rodeo zou zijn.
Nog even over nadenken, overleg met partij blabla. Die blijft gewoon zitten uiteraardquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Wat was het antwoord dan heb ik het gemist
Is gevraagd. Antwoord: Nu Ja, maar hij wil nog nadenken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef koos_vriendloos het volgende:
Dat vind ik zo'n lichtgewicht.quote:
Ze is opgewonden. Ze vindt het een beetje spannend allemaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:54 schreef Faraday01 het volgende:
Kan Sophie Hermans niet verbannen worden van de tv.
Hij moest erover nadenken en zijn partij had er ook nog wat over te zeggen...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Wat was het antwoord dan heb ik het gemist
De verkiezingen zijn begonnen en paternotte geeft meteen een veeg uit de pan aan de vvd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Allemaal omdat powervrouw Sophie kritische vragen aan het kabinet heeft gesteld!!
Ze is gewoon totaal ongeschikt als fractievoorzitterquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:58 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ze is opgewonden. Ze vindt het een beetje spannend allemaal.
Het zou me verbazen als de Eerste Kamer die niet controversieel verklaard.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wel fijn dat gister not het klimaatfonds is aangenomen.
Die hadden ze echt nooit een leidende rol bij de VVD moeten gevenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Allemaal omdat powervrouw Sophie kritische vragen aan het kabinet heeft gesteld!!
Bas gaat zich opwerpen als lijsttrekker, is mijn vermoeden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn begonnen en paternotte geeft meteen een veeg uit de pan aan de vvd.
Je doet je naam dan wel eer aan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:59 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik ben namelijk van plan om lid te worden van de VVD om zo stemrecht te krijgen.
Jan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Bas gaat zich opwerpen als lijsttrekker, is mijn vermoeden.
Daar mag Marjolein wel komen ja.quote:
Tassendrager van Rutte, he.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die hadden ze echt nooit een leidende rol bij de VVD moeten geven
Dit moet een act zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:59 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik ben namelijk van plan om lid te worden van de VVD om zo stemrecht te krijgen. Hopende dat VVD eindelijk een wat conservatievere leider krijgt
Haha, ja. Dat was lachen met Wilders.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Wilders voelt de adem van Caroline en wil best met Rutte regeren
Je hoeft geen lid te zijn om te mogen stemmen.quote:
Mwah, denk het juist niet eigenlijk.quote:
Ledenvergadering kneusquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je hoeft geen lid te zijn om te mogen stemmen.
Kijkt altijd eerst even of Jesse een goedkeurend knikje geeft.quote:
Die hebben een stabiele achterban helaas.quote:
Ik vond dat ze best aardig uitlegde wat er nu werkelijk aan de hand is. Die schijnheilige microlachjes van Hermans en Ollongren kan ik nauwelijks verdragen. Doe mij dan maar een boze Attje.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze is gewoon totaal ongeschikt als fractievoorzitter
Zoals de vlag er nu bij hangt twijfel ik, zoals altijd, tussen D66 en GL. Het zal wel weer een van die twee worden. Dat is veruit het verstandigste.quote:
Over boze vrouwen gesproken, is Lilian nog wakker?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond dat ze best aardig uitlegde wat er nu werkelijk aan de hand is. Die neppe microlachjes van Hermans en Ollongren kan ik nauwelijks verdragen. Doe mij dan maar een boze Attje.
Er staat geen krachtig figuur, totaal verkeerde uitstraling ook, alsof ze ieder moment kan gaan huilen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond dat ze best aardig uitlegde wat er nu werkelijk aan de hand is. Die schijnheilige microlachjes van Hermans en Ollongren kan ik nauwelijks verdragen. Doe mij dan maar een boze Attje.
Terugkomen voor poppenkast.quote:
Zou best kunnenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:05 schreef TheVulture het volgende:
Zou Rutte niet gewoon naar de NAVO willen?
Neejoh, prima excuus voor lekker stukje zelf sturen in de GOV.quote:
Dat zie ik niet. Ik zal zelf niet op de PvdA stemmen, maar dat ligt niet aan Attje.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er staat geen krachtig figuur, totaal verkeerde uitstraling ook, alsof ze ieder moment kan gaan huilen.
Voor slechts een jaar...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:06 schreef koos_vriendloos het volgende:
Stoltenberg is al herkozen voor nog een termijn
Moet 'ie wel geduld hebben, Stoltenberg gaat nog even door.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat hij eerder een baantje in Europa wil, hoewel hij dat altijd ontkent.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:05 schreef TheVulture het volgende:
Zeg dat soort dingen nou nietquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:05 schreef TheVulture het volgende:
Daarvoor zie ik eerder De Hoop Scheffer in aanmerking komen dan Mark.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:06 schreef koos_vriendloos het volgende:
Hij had een tweet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
Zijn er eigenlijk aanwijzingen t.a.v. wat Omtzigt gaat doen of is het gissen waar hij over een paar weken mee komt?
Een jaartje, d8 ik. Na 8 maanden RutteV proberen te zwengelen komt die vacature vrij en internationaal ligt Rutte er goed bij.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:06 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik vond dat Hermans nu juist een vrij onsamenhangend verhaal hield, waarbij je echt de vraag kan stellen of dit niet oplosbaar was.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond dat ze best aardig uitlegde wat er nu werkelijk aan de hand is. Die schijnheilige microlachjes van Hermans en Ollongren kan ik nauwelijks verdragen. Doe mij dan maar een boze Attje.
Ik vraag het naar aanleiding van die tweet.quote:
Ah ok.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag het naar aanleiding van die tweet.
Ik heb nog nooit een goed verhaal van Hermans gehoord.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vond dat Hermans nu juist een vrij onsamenhangend verhaal hield, waarbij je echt de vraag kan stellen of dit niet oplosbaar was.
Dan weet je dat 'ie nog geen besluit genomen heeft.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag het naar aanleiding van die tweet.
Natuurlijk was het oplosbaar, niet voor niets trekt Rutte dit breed naar alle betrokkenen en dat ook migratie een thema was waar "we" niet uitkwamen. Punt is dat voor enige geloofwaardigheid (in VVD met Rutte), er geen andere optie meer was in de hele constellatie van crises. VVD koos handig het exit onderwerp waar zij punten mee scoort.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vond dat Hermans nu juist een vrij onsamenhangend verhaal hield, waarbij je echt de vraag kan stellen of dit niet oplosbaar was.
Je vond net toch dat ze het best goed uitlegde?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een goed verhaal van Hermans gehoord.
Alleen trapt niemand daar meer inquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk was het oplosbaar, niet voor niets trekt Rutte dit breed naar alle betrokkenen en dat ook migratie een thema was waar "we" niet uitkwamen. Punt is dat voor enige geloofwaardigheid, er gene andere optie meer was in de hele constellatie van crises. VVD koos handig het exit onderwerp waar zij punten meer scoort.
Een maand geleden was het nog allemaal onverantwoord om een Kabinet te laten klappen.
Wat we zien is een geregisseerde show.
Ik ben benieuwd of er speculaties zijn, of hij met iemand in een lunchroom is gespot of zo. Ik heb alleen V/d Plas niet lang geleden horen zeggen dat ze het nooit met hem over een samenwerking heeft gehad.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan weet je dat 'ie nog geen besluit genomen heeft.
Wat betreft intellect geen hoogvlieger maar ik vind haar hang naar het compromis en samenwerken wel sympathiek. Het lijkt me wel verfrissend om een minder stevige premier te hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een goed verhaal van Hermans gehoord.
Overschat deze 17 miljoen mensen niet.quote:
Het lijkt mij vooral verfrissend om weer eens een echte liberaal aan het hoofd van de partij te zien, en geen Rutte 2.0.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat betreft intellect geen hoogvlieger maar ik vind haar hang naar het compromis en samenwerken wel sympathiek. Het lijkt me wel verfrissend om een minder stevige premier te hebben.
Dit ondemocratische kutkabinet is in ieder geval weg.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:15 schreef Breekfast het volgende:
Als de VVD/BBB over rechts willen regeren dan moeten ze met de PVV in zee. Anders zijn ze gewoon weer veroordeeld tot één of meer links-liberale partijen.
Oftewel: verkiezingen gaan echt helemaal niks oplossen.
Niemand meer, want het uiteindelijke resultaat is toch dat er wederom een of andere kutregering komt met Rutte aan het roer en aan dat toneelstuk doe ik niet meer mee.quote:
De liberalen zitten bij D66, de VVD is aartsconservatiefquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt mij vooral verfrissend om weer eens een echte liberaal aan het hoofd van de partij te zien, en geen Rutte 2.0.
Je moet dat ook willen... menig persoon in mijn omgeving wil heel graag geloven met hoe het wordt geschetst.quote:
Wat zou jij dan graag zien?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit ondemocratische kutkabinet is in ieder geval weg.
Misschien bedoelt ze klassiek-liberaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De liberalen zitten bij D66, de VVD is aartsconservatief
We zijn een land van technocraten geworden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt mij vooral verfrissend om weer eens een echte liberaal aan het hoofd van de partij te zien, en geen Rutte 2.0.
omtzigt , bbb , leijtens, kleine vvdquote:
Ik vroeg het aan -XOR-, niet aan jou.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omtzigt , bbb , leijtens, kleine vvd
We hebben vooral veel te veel partijen, compleet onwerkbaar.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We zijn een land van technocraten geworden.
Ik hoor Rob Jetten als opvolger van Kaag genoemd worden.quote:
Dit dus. De enige manier om zit systeem weer werkend te krijgen is een hogere kiesdrempel.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We hebben vooral veel te veel partijen, compleet onwerkbaar.
Nee, daar hoeven we ook niet blij mee te zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
Ik hoor Rob Jetten als opvolger van Kaag genoemd worden.
Weet niet of ik daar onverdeeld blij van wordt.
Gehersenspoeld? Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:24 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Nee, daar hoeven we ook niet blij mee te zijn.
Rob is helemaal gehersenspoeld (door overwerkt?) op gebied van klimaat als je het mij vraagt
Het liefst een kabinet met een hoofdzakelijk sociaal-democratische signatuur, maar ik vind het menselijk kapitaal van de PvdA abominabel en zie ook weinig geschikte bestuurders. Op een paarsig kabinet heb ik ook weinig tegen, maar dan niet onder leiding van Rutte.quote:
Kaag gaat niet door denk ik. Dat heeft ze eerder al laten doorschemeren en ze ziet er vandaag ook uit alsof ze weet dat het over is. Had Rutte en Hoekstra ook maar zulk inzicht, dan hadden we misschien een beter werkbare democratie.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles op 1 voor klimaat.quote:
Inderdaad wel bijzonder als je minister van Klimaat bentquote:
Wel heel gek inderdaad voor een Minister voor Klimaat en Energie.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:26 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Alles op 1 voor klimaat.
Terwijl er mijn inziens meer is dan alleen klimaat. Maar dat is natuurlijk een persoonline mening
Ik heb Jetten eens in een kleinschaliger setting mogen aanschouwen en ik vond dat hij zich de klimaatdossiers in vrij korte tijd behoorlijk eigen had gemaakt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, democratie betekent ook dat Rutte relevant blijft zolang hij en zijn partij veel stemmen krijgen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kaag gaat niet door denk ik. Dat heeft ze eerder al laten doorschemeren en ze ziet er vandaag ook uit alsof ze weet dat het over is. Had Rutte en Hoekstra ook maar zulk inzicht, dan hadden we misschien een beter werkbare democratie.
Politiek ook om draagvlak.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap die vd Plas niet zo. Je sluit toch niks uit?
Het gaat om het resultaat en niet "wie" het resultaat uitvoert.
A
Ja, om te beginnen de kraan dicht doen, dan kun je gaan dweilen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:28 schreef TheVulture het volgende:
goed punt bij Op1 van de hoogleraar Asiel, het is geen asielcrisis maar een opvangcrisis. Daar moet je juist iets aan doen zo snel mogelijk.
Maar democratie is ook dat er nog altijd veel meer mensen zijn die niet op Rutte stemmen dan wel. Die soort van heiligverklaring van de grootste slaat nergens op.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, democratie betekent ook dat Rutte relevant blijft zolang hij en zijn partij veel stemmen krijgen.
De Fok!-deskundigen waren het er de vorige keer ook over eens dat Rutte uitgerangeerd was.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:30 schreef TheVulture het volgende:
De VVD gaat hier wel degelijk een probleem mee krijgen in de campagne hopelijk. Want er zijn echt minder asielzoekers dan vorig jaar, dus om juist nu daarom de stekker eruit te trekken omdat "we het niet aan kunnen' slaat nergens op. Je moet er juist voor zorgen dat die problemen worden opgelost.
Jetten heeft zich echt wel goed ontwikkelt in vergelijking tot de tijd dat hij de hamer van Pechtold kreeg...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb Jetten eens in een kleinschaliger setting mogen aanschouwen en ik vond dat hij zich de klimaatdossiers in vrij korte tijd behoorlijk eigen had gemaakt.
Stabiele achterban van minstens 25 zetels dus dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:30 schreef TheVulture het volgende:
De VVD gaat hier wel degelijk een probleem mee krijgen in de campagne hopelijk. Want er zijn echt minder asielzoekers dan vorig jaar, dus om juist nu daarom de stekker eruit te trekken omdat "we het niet aan kunnen' slaat nergens op. Je moet er juist voor zorgen dat die problemen worden opgelost.
Was hij ook. Wat heeft hij klaargespeeld dan?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De Fok!-deskundigen waren het er de vorige keer ook over eens dat Rutte uitgerangeerd was.
Nu is er BBBquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De Fok!-deskundigen waren het er de vorige keer ook over eens dat Rutte uitgerangeerd was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |