Je moet wat hèquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo af en toe heb je toch verstandige teksten, ouwe reus.
Rutte ‘grapte’ ooit nog dat hij dan toch niet weggestuurd kon worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
Begrijp ik het goed van Rutte dat je als demissionair kabinet gewoon beslissingen mag maken?
zou toch heel raar zijn
Yup, je hebt er echt geen fuck aan op de korte termijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef Joooo-pi het volgende:
Je zal maar in Ter Apel wonen. Wordt weer een zooitje deze zomer.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Rutte heeft dit echt onnodig hard gespeeld in mijn ogen. Los dat er iets moest gebeuren, maar de manier waarop is puur omdat ie beloftes tegen z'n achterban gedaan die hij niet waar kon maken.
over lopende zaken idd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
Begrijp ik het goed van Rutte dat je als demissionair kabinet gewoon beslissingen mag maken?
zou toch heel raar zijn
Helder.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:40 schreef Vallon het volgende:
De dingen waar ze het over eens zijn, gaat gewoon demissionair door.
Die onderwerpen bepaalt de kamer.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:42 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Helder.
En waar discussie over ontstaat moet geparkeerd worden dus.
quote:Van der Plas sluit premierschap niet uit: ’Als het ervan komt, komt het ervan’
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Updated 11 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - Oppositiepartijen reageren verheugd op de val van het kabinet-Rutte IV. „
Hoe keek u toen het kabinet viel?” twittert BBB-voorvrouw Caroline van der Plas, met een foto waarop zij glimlacht.
Ook zegt ze dat er BBB-vlaggen in het land in top worden gehangen. „
Adieu Rutte, Kaag en de rest!”, schrijft PVV-leider Geert Wilders.
Hij heeft een Tweede Kamerdebat aangevraagd.
Hoewel hij eerder een nieuwe samenwerking met VVD-leider Mark Rutte uitsloot, houdt hij nu de deur open.
quote:BBB werd tijdens de Provinciale Statenverkiezingen in maart in één klap de grootste partij in alle provinciehuizen. Als BBB de grootste partij wordt bij de Tweede Kamer verkiezingen hoeft Caroline van der Plas niet per se premier te worden, herhaalt ze haar eerdere boodschap. „We hebben goede kandidaten in ons hoofd die dat zouden kunnen. Die ga ik niet nu noemen. Die mensen hebben nu nog een baan.”
Maar Van der Plas sluit het premierschap ook niet bij voorbaat uit. Als het ervan komt, komt het ervan.
De BBB-voorvrouw zei eerder tegen De Telegraaf dat zij niet met de VVD in zee wil zolang Rutte daar aan het roer staat
. Deze week herhaalde ze die boodschap.
Caroline van der Plas: ’Zolang Rutte er aan het roer staat, gaat BBB niet met VVD in coalitie’
„Ongekend dat de premier een nieuwe crisis creëerde in een poging om zijn eigen hachje te redden. Laat dit het definitieve einde zijn van het tijdperk Rutte.
En het begin van een gezonde en groene toekomst. De PvdD is er klaar voor”, zegt fractievoorzitter Esther Ouwehand. „
Demissionair gaat terug op het Latijnse demissio, dat precies dezelfde betekenis heeft als missio. 'wegzending' of 'ontslag'. De oud-Romeinse term voor eervol ontslag is dan ook missio honesta. Op zichzelf zou een naar huis gestuurde ministersploeg dus evengoed missionair kabinet kunnen heten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:41 schreef KingRoland het volgende:
demissionair lol
ben benieuwd waar dat woord vandaan komt.
Die gaat meedoen in november. Anders had ie nu meteen gezegd dat er niets ging gebeuren.quote:
dit is een leuk feitje!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Demissionair gaat terug op het Latijnse demissio, dat precies dezelfde betekenis heeft als missio. 'wegzending' of 'ontslag'. De oud-Romeinse term voor eervol ontslag is dan ook missio honesta. Op zichzelf zou een naar huis gestuurde ministersploeg dus evengoed missionair kabinet kunnen heten.
volgende maand heeft ie toch geen actieve herinnering meerquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:43 schreef TheVulture het volgende:
Rutte wil vooral niet de zwarte piet krijgen met "we hebben dit gezamenlijk besproken"
Yep, tenzij een beslissing moet worden genomen dat dan de Tweede Kamer mag bepalen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:42 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Helder.
En waar discussie over ontstaat moet geparkeerd worden dus.
Het mooie is, is dat er geen vertaling is naar andere talen. het is een echt woord dat alleen in Nederland word gebruikt, als je het vertaald naar spaans krijg je Extrovertido wat iets als "heel sociaal in de omgang" betekendquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:41 schreef KingRoland het volgende:
demissionair lol
ben benieuwd waar dat woord vandaan komt.
Hier heb ik heel weinig zin inquote:
Dit lijkt me geen goed idee. Ik zie wel ruimte voor een groen-links en een pvda waarbij pvda meer een lichte sp is. Het zijn echt twee andere kiezersgroepen waarbij de ene duidelijk meer progressief en groen is en de andere meer gericht op arbeid/klasse.quote:
Hey, scheelt voor mij toch weer één partij om in overweging te nemen als ze dit doorzetten.quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Stel je voor, VD Plas in Brussel bij de EU, die gaat gewoon aardappels schillen met haar voeten in een teiltje.
Dat is genant en onvermijdelijk tegelijk denk ik ja...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Oh God, nee. Hij gaat het gewoon weer doen. En hij gaat gewoon weer winnen.
Hij moest nog nadenken of zijn partij er ook iets van vindt.....quote:
Zo'n beetje de complete middenklasse en alles daaronder hebben dat liever, alleen de PvdA zelf is helemaal blind.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb liever een PvdA die iets meer richting de SP kruipt.
Tot zover mijn mening.
Die heeft geen bord voor zijn kop maar de hele A1.quote:
De enige manier hoe de PvdA boven kan komen is door een fusie met GL met klimaatpaus Timmermans als partijleiderquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot zover mijn mening.
ik heb nog nooit VVD gestemdquote:
Zeker.quote:
Ja, dat lijkt me logischer dan richting GL.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot zover mijn mening.
Dan moeten ze terug naar de jaren 80.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot zover mijn mening.
Dat gaat Klaver nooit trekkenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:47 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
De enige manier hoe de PvdA boven kan komen is door een fusie met GL met klimaatpaus Timmermans als partijleider
Wil hij dat zelf ook ?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:47 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
De enige manier hoe de PvdA boven kan komen is door een fusie met GL met klimaatpaus Timmermans als partijleider
Wat zullen D66, CU en waarschijnlijk zelfs het CDA balen dat ze Rutte de hand boven het hoofd hebben gehouden op 1 april 2021. Daar hadden ze definitief met hem kunnen afrekenen, maar ze hadden het lef niet om hem het laatste zetje te geven. Dat komt ze nu duur te staan, want Rutte zelf heeft er geen enkele moeite mee om hen pootje te lichten. Met name D66 en CDA gaan bloeden en Rutte gaat vrolijk op voor zijn volgende termijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik zie hier iemand die alvast aan de campagne begonnen is.
Als je denkt dat je met 65k daadwerkelijk profiteert van wat de afgelopen tijd "VVD beleid" is geweest zit je er best wel naast.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:48 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Zeker.
En je komt uit een ei als je niet snapt waarom mensen met een loon van boven de, pakweg 65k, dat doen.
Echt tergend slechte journalisten daar altijd ja. Maargoed dat was met de hele pandemie ook al zichtbaarquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Rutte heeft nu negen vragen gehad, waarvan vier dezelfde (of hij wel of niet mee gaat doen). Een andere vraag had meer weg van een discussie wat de betekenis is van de term 'ongeval'.
Kijk enes op de klok kerelquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:51 schreef Fok-it het volgende:
Echt tergend slechte journalisten daar altijd ja.
held functie elders Pieter Omtzigtquote:
Een kans op het premierschap? Die moet z'n stijve lul echt naar beneden drukken bij de gedachtequote:
Timmermans.quote:
Dat is niet wat ik denk, dat is wat de gemiddelde 65k+'er denkt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je denkt dat je met 65k daadwerkelijk profiteert van wat de afgelopen tijd "VVD beleid" is geweest zit je er best wel naast.
Bovendien is er meer dan alleen financieel voorspoed
Natuurlijk niet. De pers werkt op dit soort momenten gewoon dag/nacht doorquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:52 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Kijk enes op de klok kerel
daar zitten de stagiaires nu
Die man of Carolien.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:54 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Deze man en Carolien kunnen groot worden in november.
Verstandig persoon die ver gaat komen.quote:
Joost mag het wetenquote:
quote:
omtzigtquote:
Die belt die Italiaanse voor een goede wip.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef stropdaz het volgende:
Zal Rutte straks dronken in bed belanden, heftig vloekend en vervolgens in tranen uitbarsten?
Die vraag is gesteldquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef koos_vriendloos het volgende:
Waarom stelt niemand gvd de vraag of rutte als partijleider verder gaat naar de nieuwe verkiezingen. Tijdens de vorige tk verkiezingen zij hij namelijk dat het zijn laatste rodeo zou zijn.
Allemaal omdat powervrouw Sophie kritische vragen aan het kabinet heeft gesteld!!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:54 schreef Faraday01 het volgende:
Kan Sophie Hermans niet verbannen worden van de tv.
Die vraag is maar 4 keer gesteld.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef koos_vriendloos het volgende:
Waarom stelt niemand gvd de vraag of rutte als partijleider verder gaat naar de nieuwe verkiezingen. Tijdens de vorige tk verkiezingen zij hij namelijk dat het zijn laatste rodeo zou zijn.
Nog even over nadenken, overleg met partij blabla. Die blijft gewoon zitten uiteraardquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Wat was het antwoord dan heb ik het gemist
Is gevraagd. Antwoord: Nu Ja, maar hij wil nog nadenken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef koos_vriendloos het volgende:
Dat vind ik zo'n lichtgewicht.quote:
Ze is opgewonden. Ze vindt het een beetje spannend allemaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:54 schreef Faraday01 het volgende:
Kan Sophie Hermans niet verbannen worden van de tv.
Hij moest erover nadenken en zijn partij had er ook nog wat over te zeggen...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Wat was het antwoord dan heb ik het gemist
De verkiezingen zijn begonnen en paternotte geeft meteen een veeg uit de pan aan de vvd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Allemaal omdat powervrouw Sophie kritische vragen aan het kabinet heeft gesteld!!
Ze is gewoon totaal ongeschikt als fractievoorzitterquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:58 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ze is opgewonden. Ze vindt het een beetje spannend allemaal.
Het zou me verbazen als de Eerste Kamer die niet controversieel verklaard.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wel fijn dat gister not het klimaatfonds is aangenomen.
Die hadden ze echt nooit een leidende rol bij de VVD moeten gevenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Allemaal omdat powervrouw Sophie kritische vragen aan het kabinet heeft gesteld!!
Bas gaat zich opwerpen als lijsttrekker, is mijn vermoeden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn begonnen en paternotte geeft meteen een veeg uit de pan aan de vvd.
Je doet je naam dan wel eer aan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:59 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik ben namelijk van plan om lid te worden van de VVD om zo stemrecht te krijgen.
Jan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Bas gaat zich opwerpen als lijsttrekker, is mijn vermoeden.
Daar mag Marjolein wel komen ja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |