Je moet wat hèquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo af en toe heb je toch verstandige teksten, ouwe reus.
Rutte ‘grapte’ ooit nog dat hij dan toch niet weggestuurd kon worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
Begrijp ik het goed van Rutte dat je als demissionair kabinet gewoon beslissingen mag maken?
zou toch heel raar zijn
Yup, je hebt er echt geen fuck aan op de korte termijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef Joooo-pi het volgende:
Je zal maar in Ter Apel wonen. Wordt weer een zooitje deze zomer.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Rutte heeft dit echt onnodig hard gespeeld in mijn ogen. Los dat er iets moest gebeuren, maar de manier waarop is puur omdat ie beloftes tegen z'n achterban gedaan die hij niet waar kon maken.
over lopende zaken idd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:39 schreef stropdaz het volgende:
Begrijp ik het goed van Rutte dat je als demissionair kabinet gewoon beslissingen mag maken?
zou toch heel raar zijn
Helder.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:40 schreef Vallon het volgende:
De dingen waar ze het over eens zijn, gaat gewoon demissionair door.
Die onderwerpen bepaalt de kamer.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:42 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Helder.
En waar discussie over ontstaat moet geparkeerd worden dus.
quote:Van der Plas sluit premierschap niet uit: ’Als het ervan komt, komt het ervan’
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Updated 11 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - Oppositiepartijen reageren verheugd op de val van het kabinet-Rutte IV. „
Hoe keek u toen het kabinet viel?” twittert BBB-voorvrouw Caroline van der Plas, met een foto waarop zij glimlacht.
Ook zegt ze dat er BBB-vlaggen in het land in top worden gehangen. „
Adieu Rutte, Kaag en de rest!”, schrijft PVV-leider Geert Wilders.
Hij heeft een Tweede Kamerdebat aangevraagd.
Hoewel hij eerder een nieuwe samenwerking met VVD-leider Mark Rutte uitsloot, houdt hij nu de deur open.
quote:BBB werd tijdens de Provinciale Statenverkiezingen in maart in één klap de grootste partij in alle provinciehuizen. Als BBB de grootste partij wordt bij de Tweede Kamer verkiezingen hoeft Caroline van der Plas niet per se premier te worden, herhaalt ze haar eerdere boodschap. „We hebben goede kandidaten in ons hoofd die dat zouden kunnen. Die ga ik niet nu noemen. Die mensen hebben nu nog een baan.”
Maar Van der Plas sluit het premierschap ook niet bij voorbaat uit. Als het ervan komt, komt het ervan.
De BBB-voorvrouw zei eerder tegen De Telegraaf dat zij niet met de VVD in zee wil zolang Rutte daar aan het roer staat
. Deze week herhaalde ze die boodschap.
Caroline van der Plas: ’Zolang Rutte er aan het roer staat, gaat BBB niet met VVD in coalitie’
„Ongekend dat de premier een nieuwe crisis creëerde in een poging om zijn eigen hachje te redden. Laat dit het definitieve einde zijn van het tijdperk Rutte.
En het begin van een gezonde en groene toekomst. De PvdD is er klaar voor”, zegt fractievoorzitter Esther Ouwehand. „
Demissionair gaat terug op het Latijnse demissio, dat precies dezelfde betekenis heeft als missio. 'wegzending' of 'ontslag'. De oud-Romeinse term voor eervol ontslag is dan ook missio honesta. Op zichzelf zou een naar huis gestuurde ministersploeg dus evengoed missionair kabinet kunnen heten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:41 schreef KingRoland het volgende:
demissionair lol
ben benieuwd waar dat woord vandaan komt.
Die gaat meedoen in november. Anders had ie nu meteen gezegd dat er niets ging gebeuren.quote:
dit is een leuk feitje!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Demissionair gaat terug op het Latijnse demissio, dat precies dezelfde betekenis heeft als missio. 'wegzending' of 'ontslag'. De oud-Romeinse term voor eervol ontslag is dan ook missio honesta. Op zichzelf zou een naar huis gestuurde ministersploeg dus evengoed missionair kabinet kunnen heten.
volgende maand heeft ie toch geen actieve herinnering meerquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:43 schreef TheVulture het volgende:
Rutte wil vooral niet de zwarte piet krijgen met "we hebben dit gezamenlijk besproken"
Yep, tenzij een beslissing moet worden genomen dat dan de Tweede Kamer mag bepalen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:42 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Helder.
En waar discussie over ontstaat moet geparkeerd worden dus.
Het mooie is, is dat er geen vertaling is naar andere talen. het is een echt woord dat alleen in Nederland word gebruikt, als je het vertaald naar spaans krijg je Extrovertido wat iets als "heel sociaal in de omgang" betekendquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:41 schreef KingRoland het volgende:
demissionair lol
ben benieuwd waar dat woord vandaan komt.
Hier heb ik heel weinig zin inquote:
Dit lijkt me geen goed idee. Ik zie wel ruimte voor een groen-links en een pvda waarbij pvda meer een lichte sp is. Het zijn echt twee andere kiezersgroepen waarbij de ene duidelijk meer progressief en groen is en de andere meer gericht op arbeid/klasse.quote:
Hey, scheelt voor mij toch weer één partij om in overweging te nemen als ze dit doorzetten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |