Oh dan heb ik 2 dingen door elkaar gehaald. Dan heet de salade wat anders. En dat is idd het dessert, ook erg lekkerquote:Op zondag 11 juni 2023 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, wat is nammoura salade? Zoekmachine zegt dat het een dessert met semolina is.
Oh was je weer op kamp met kinderen of zo? Helemaal gemist! Hoe was/is het?quote:Op zondag 11 juni 2023 22:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dan heb ik 2 dingen door elkaar gehaald. Dan heet de salade wat anders. En dat is idd het dessert, ook erg lekker
De salade heet fattoush.
* Tele6 heeft duidelijk een week niet in eigen bedje geslapen
Fattoush is inderdaad zo lekkerquote:Op zondag 11 juni 2023 22:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dan heb ik 2 dingen door elkaar gehaald. Dan heet de salade wat anders. En dat is idd het dessert, ook erg lekker
De salade heet fattoush.
Jup, weekje met middelbare scholieren in kampeerboerderij. Is gezellig en het koken voor de hele groep lukt erg goed.quote:Op zondag 11 juni 2023 22:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh was je weer op kamp met kinderen of zo? Helemaal gemist! Hoe was/is het?
Leuk!quote:Op zondag 11 juni 2023 22:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup, weekje met middelbare scholieren in kampeerboerderij. Is gezellig en het koken voor de hele groep lukt erg goed.
quote:Op zondag 11 juni 2023 22:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De salade heet fattoush.
Gaje wel naar de uitvaart?quote:
We moeten nu minstens 5 miljoen bezuinigen in een speciale Operation (kost ook weer geld, zo'n naam verzinnen)quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:47 schreef Isabeau het volgende:
(...)
Alhoewel, ze gaan voor 60 miljoen (zal dus wel minstens 70 worden) verbouwen en moest direct aan Bluezz' hospitaal denken en de problemen die het kreeg door te dure verbouwingen.
Jij had volgens mij een heel gaaf weekend.quote:
Gecondoleerd.quote:Op zondag 11 juni 2023 22:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze vriend is zojuist overledenHij heeft het nog 4,5 dag volgehouden, lekker eigenwijs.
De tranen zijn al een dag of wat op. Het is ook gewoon beter zo. Nou kan zijn vrouw ook verder met haar leven. Hij leek niet te lijden maar zijn omgeving des te meer.
Zelfhelend vermogen van ons lichaamquote:Op maandag 12 juni 2023 08:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Jij had volgens mij een heel gaaf weekend.
Gisteren maar 2x 2 paracetamol gehad. Ga dat vandaag ook proberen. Wat een verschil met een week geleden toen 8 paracetamol en 3 tramadol bijna niets deden.
Ga zo even wat strijkwerk wegwerken zolang het nog te doen is
OMG been there done thatquote:Op maandag 12 juni 2023 07:40 schreef Isabeau het volgende:
Iemand wees me ietwat stalkerig op een oud topic en daar stond dit ook in:
[..]
We moeten nu minstens 5 miljoen bezuinigen in een speciale Operation (kost ook weer geld, zo'n naam verzinnen)
Gewoon een document open zetten en erin typen wat in je op komt ?quote:Op maandag 12 juni 2023 08:40 schreef Barreltje het volgende:
ik heb ook wel een redelijke maandag ochtend mood..
eens zien of we er nog een goede dag van kunnen maken
Ons High Tech Nieuwe Operatiecentrum is net vorige maand opgeleverd. En ook 1000 andere lopende projectjes en verbouwingen gaande idd. Maar we moeten nu dus ook 5 miljoen extra bezuinigen. Ik zag het al aankomen.quote:Op maandag 12 juni 2023 08:52 schreef Blues het volgende:
OMG been there done that
En wat heeft mijn ziekenhuissie hiervan geleerd? Ik hoop een hoop
Lees en huiver: https://www.rkz.nl/bouw/
+ de 1000 projectjes die er binnen de muren gaande zijn
Ja dat lijkt een soort herhalende beweging te worden, nu nog versterkt door "Juiste Zorg op de Juiste Plek", waarbij die "juiste plek" op dit moment helemaal de menscapaciteit daar niet voor heeft, maar de inkomsten op de "niet juiste plek" dan wel teruglopen..quote:Op maandag 12 juni 2023 09:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ons High Tech Nieuwe Operatiecentrum is net vorige maand opgeleverd. En ook 1000 andere lopende projectjes en verbouwingen gaande idd. Maar we moeten nu dus ook 5 miljoen extra bezuinigen. Ik zag het al aankomen.
Yep, we willen in de toekomst mensen meer thuis gaan helpen en begeleiden (je kan ook een infuus van een wijkzuster krijgen ipv een dag in het ziekenhuis liggen), maar dat kost de ziekenhuizen die op veel patiënten ingericht zijn weer geld. En voor een ziekenhuis = hoe meer patiënten hoe meer inkomen.quote:Op maandag 12 juni 2023 09:59 schreef fietsie het volgende:
Ja dat lijkt een soort herhalende beweging te worden, nu nog versterkt door "Juiste Zorg op de Juiste Plek", waarbij die "juiste plek" op dit moment helemaal de menscapaciteit daar niet voor heeft, maar de inkomsten op de "niet juiste plek" dan wel teruglopen..
Ik ben in gesprek met dezelfde partij als waar jullie dat mee doenquote:Op maandag 12 juni 2023 10:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, we willen in de toekomst mensen meer thuis gaan helpen en begeleiden (je kan ook een infuus van een wijkzuster krijgen ipv een dag in het ziekenhuis liggen), maar dat kost de ziekenhuizen die op veel patiënten ingericht zijn weer geld. En voor een ziekenhuis = hoe meer patiënten hoe meer inkomen.
En er is ook natuurlijk een overschot aan wijkverpleegkundigenquote:Op maandag 12 juni 2023 10:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, we willen in de toekomst mensen meer thuis gaan helpen en begeleiden (je kan ook een infuus van een wijkzuster krijgen ipv een dag in het ziekenhuis liggen), maar dat kost de ziekenhuizen die op veel patiënten ingericht zijn weer geld. En voor een ziekenhuis = hoe meer patiënten hoe meer inkomen.
Ook een groot probleem inderdaadquote:Op maandag 12 juni 2023 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
En er is ook natuurlijk een overschot aan wijkverpleegkundigen
Nee klopt; in het grote plaatje wordt dat beroep ook interessanter als er meer voorzieningen voor deze beroepsgroep komen om het werk flexibel te kunnen doen, en minder behinderd te worden door bv patienten die onslagen worden zonder de juiste thuismedicatie en thuis-voorzieningenquote:Op maandag 12 juni 2023 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En er is ook natuurlijk een overschot aan wijkverpleegkundigen
De hoop is natuurlijk dat meer mensen gaan werken. Maar zolang werken voor een grote groep helemaal niet eens loont, kan je dat ook wel vergeten. Ik heb in mijn omgeving al diverse voorbeelden van mensen die wel kunnen en wel willen werken, maar het domweg niet doen omdat het niet echt loont om dat te doen. Of zelfs geld kost.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vraag me altijd af wie zulke dingen verzint. “Gratis” kinderopvang in 2025 maar er zijn nu al te weinig mensen. Idiote nieuwe regels voor gastouders die of prijs verhogend zijn of mensen stoppen
Dat niet alleen, maar ik zie soms vacatures tegenkomen, vragen ze hbo niveau wat je volgens mij echt wel met mavo/havo af kan. Ze geven niet eens aan welke hbo opleiding je gedaan moet hebben. Hbo verpleegkunde is hbo niveau, maar dan ben je echt niet opgeleid in de richting juridisch werk en andersomquote:Op maandag 12 juni 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De hoop is natuurlijk dat meer mensen gaan werken. Maar zolang werken voor een grote groep helemaal niet eens loont, kan je dat ook wel vergeten. Ik heb in mijn omgeving al diverse voorbeelden van mensen die wel kunnen en wel willen werken, maar het domweg niet doen omdat het niet echt loont om dat te doen. Of zelfs geld kost.
Ja, ook eens hoorquote:Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat niet alleen, maar ik zie soms vacatures tegenkomen, vragen ze hbo niveau wat je volgens mij echt wel met mavo/havo af kan. Ze geven niet eens aan welke hbo opleiding je gedaan moet hebben. Hbo verpleegkunde is hbo niveau, maar dan ben je echt niet opgeleid in de richting juridisch werk en andersom
Nou ja, de verzekeringsmaatschappijen in Nederland hebben ook belang bij een zo efficient mogelijk systeem natuurlijk. Die zijn dan ook gewoon gesprekspartner bij veranderingen/plannen.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het Britse systeem waar de verzekeraar ook de uitvoerende is, is zo gek nog niet, dan heeft "het systeem" belang bij optimaliseren en voorkomt zo veel mogelijk patiënten in het ziekenhuis te houden. Nadeel is weer dat het volledig uit de algemene middelen gefinancierd wordt en ondergefinancierd is.
Of mensen die niet of minder werken omdat er geen plek is op de kinderopvangquote:Op maandag 12 juni 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De hoop is natuurlijk dat meer mensen gaan werken. Maar zolang werken voor een grote groep helemaal niet eens loont, kan je dat ook wel vergeten. Ik heb in mijn omgeving al diverse voorbeelden van mensen die wel kunnen en wel willen werken, maar het domweg niet doen omdat het niet echt loont om dat te doen. Of zelfs geld kost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een rare dag voor jullie @Lucky_Strike & J. Zo’n eerste dag om te beseffen.
Hoezo ga jij niet naar de uitvaart, als ik vragen mag…
quote:Op maandag 12 juni 2023 12:50 schreef AnneX het volgende:
Sensatie: de eerste elec. auto op de rij.
Ik ga niet naar de uitvaart waar ik met alle mensen die daar zijn min of meer een conflict heb. Ik heb de vriendschap met de vrouw van de overledene verbroken en alle gezamenlijke vrienden hebben daarna nooit meer iets laten horen. Ze waren wel een stuk dikker bevriend met haar dus ik snap die keuze op zich wel. Maar ik wil gewoon geen moeilijkheden creëren op de dag van hun afscheid. Ik heb dit verdriet (om ziekte en vriendschap) al jaren alleen, de uitvaart kan er ook nog wel bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een rare dag voor jullie @:Lucky_Strike & J. Zo’n eerste dag om te beseffen.
Hoezo ga jij niet naar de uitvaart, als ik vragen mag…Spoilers!
Moeilijk maar heel goed te begrijpen. Misschien zeg ik het niet goed, maar dan zou je er voor jezelf heen gaan en omdat de anderen al jaren niets van zich hebben laten horen, ben je ook niemand tot steun en zal (behalve J.) niemand jou tot steun zijn. Dan kan je beter (denk ik) in gedachten afscheid nemen.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de uitvaart waar ik met alle mensen die daar zijn min of meer een conflict heb. Ik heb de vriendschap met de vrouw van de overledene verbroken en alle gezamenlijke vrienden hebben daarna nooit meer iets laten horen. Ze waren wel een stuk dikker bevriend met haar dus ik snap die keuze op zich wel. Maar ik wil gewoon geen moeilijkheden creëren op de dag van hun afscheid. Ik heb dit verdriet (om ziekte en vriendschap) al jaren alleen, de uitvaart kan er ook nog wel bij.
Misschien komt er een videolink beschikbaar?quote:Op maandag 12 juni 2023 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de uitvaart waar ik met alle mensen die daar zijn min of meer een conflict heb. Ik heb de vriendschap met de vrouw van de overledene verbroken en alle gezamenlijke vrienden hebben daarna nooit meer iets laten horen. Ze waren wel een stuk dikker bevriend met haar dus ik snap die keuze op zich wel. Maar ik wil gewoon geen moeilijkheden creëren op de dag van hun afscheid. Ik heb dit verdriet (om ziekte en vriendschap) al jaren alleen, de uitvaart kan er ook nog wel bij.
Vond het schrikbarend toen ik de verschillen ervoer tussen NL en D, de zorg in NL is in mijn ervaring stukken beter. Moderne ziekenhuizen, efficiënt en goed georganiseerd, terwijl het in D stukken duurder is (procent of 13), heel veel verouderde en soms zelfs smerige ziekenhuizen. Organisatie jaar NUL, bureaucratisch, mensen uren laten wachten om ze dan weer naar huis te sturen.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, de verzekeringsmaatschappijen in Nederland hebben ook belang bij een zo efficient mogelijk systeem natuurlijk. Die zijn dan ook gewoon gesprekspartner bij veranderingen/plannen.
Maar je hebt wel een belangrijk punt. Voor ziekenhuizen is het van belang om zoveel mogelijk patiënten te hebben en dan is meewerken aan systemen waarbij je er minder gaat krijgen wel wat raar. Leuk hoor, al die privatisering.
quote:Op maandag 12 juni 2023 14:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vond het schrikbarend toen ik de verschillen ervoer tussen NL en D, de zorg in NL is in mijn ervaring stukken beter. Moderne ziekenhuizen, efficiënt en goed georganiseerd, terwijl het in D stukken duurder is (procent of 13), heel veel verouderde en soms zelfs smerige ziekenhuizen. Organisatie jaar NUL, bureaucratisch, mensen uren laten wachten om ze dan weer naar huis te sturen.
Ik las vandaag ergens dat in DL ook veel ziekenhuizen zijn/worden gesloten. Met name die op het platteland.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vond het schrikbarend toen ik de verschillen ervoer tussen NL en D, de zorg in NL is in mijn ervaring stukken beter. Moderne ziekenhuizen, efficiënt en goed georganiseerd, terwijl het in D stukken duurder is (procent of 13), heel veel verouderde en soms zelfs smerige ziekenhuizen. Organisatie jaar NUL, bureaucratisch, mensen uren laten wachten om ze dan weer naar huis te sturen.
Ken de ziekenhuizen van Kleef, Emmerich, Bocholt, Münster, Duisburg, Oberhausen en Gogh uit eerste hand, en die in NL in Zutphen, Doetinchem, Enschede, Zwolle en Arnhem.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ken genoeg Nederlanders die denken dat we het hier slecht hebben en dat je béter naar Duitsland kan gaan
Ja, gebrek aan artsen en steeds verder gaande urbanisatie. Zijn gebieden zo groter dan Noord Brabant met minder inwoners dan Drente, die dan voornamelijk in een paar steden wonen. Net als in Frankrijk loopt dat leeg. Jongelui trekken weg.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las vandaag ergens dat in DL ook veel ziekenhuizen zijn/worden gesloten. Met name die op het platteland.
Het zal aan de ingreep liggen. Mijn stiefvader kon in Gronau met een robot geholpen worden aan prostaatkanker, daar waar dit in Nederland niet mogelijk was op dat moment. Dit scheelde aanmerkelijk in de risico's en herstelperiode.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ken genoeg Nederlanders die denken dat we het hier slecht hebben en dat je béter naar Duitsland kan gaan
Met corona hadden ze in Duitsland de capaciteit wel beter op orde. Volgens mij is het grote verschil dat je voor dezelfde behandeling in Duitsland veel langer in het ziekenhuis ligt terwijl je in Nederland alweer naar huis wordt gestuurd en hulp aan huis krijgt (voor zolang dat nog kan). Dat waren echt aanzienlijke verschillen.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Ligt eraan wat je ervoor terug krijgt.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat je dat niet van je partner kunt verwachten.
Ziekenhuis in Nederland wordt betaald per diagnose-behandelcombinatie. Dus hoe korter je hier ligt, hoe goedkoper voor het ziekenhuis.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:49 schreef Jeroboam het volgende:
Met corona hadden ze in Duitsland de capaciteit wel beter op orde. Volgens mij is het grote verschil dat je voor dezelfde behandeling in Duitsland veel langer in het ziekenhuis ligt terwijl je in Nederland alweer naar huis wordt gestuurd en hulp aan huis krijgt (voor zolang dat nog kan). Dat waren echt aanzienlijke verschillen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen zich hier zo druk om maken. Ik zou het niet echt heel erg vinden om voor mijn partner naar een stom feestje van zijn vrienden te gaan. En ik zou het niet erg vinden als mijn partner een stom feestje van mijn vrienden wil overslaan. Het leven is echt te kort om hier zo’n principieel punt van te maken hoor.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:50 schreef Kreator het volgende:
De babbelbox staat vandaag op de Utrechtse Heuvelrug en vraagt:
Wat overigens ook erg is, is dat ik binnenkort door mijn partner verwacht word op een gender reveal party van een goede vriendin van haar te verschijnen. Ik had al gezegd dat de hel dan wel eerst moet bevriezen, maar ook na 27 dagen ruzie hierover zijn we er nog niet uit. Vriendschap en genderreveal party, of deze mensen een dikke vinger geven en doorgaan met je leven, maar wel ruzie met je partner.
Ik bedoel, principes heb je niet voor niets toch.
Wat zou u doen?
Ik ben het hier enorm mee eens.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:Op maandag 12 juni 2023 15:02 schreef Myraela het volgende:
Ik vind nog steeds dat we eens een maatschappelijke dialoog moeten voeren over het vieren van welke levensgebeurtenis dan ook. De mensen die het vieren klagen want het is zoveel werk en drukte, de mensen die gaan klagen, want het is stom. Waarom doen we het nog. Voor wie doen we het.
Gut, wat vervelendquote:Op maandag 12 juni 2023 15:03 schreef Myraela het volgende:
Tevens had ik een derde ronde corona. Toch weer een paar dagen op bed gelegen. Maar we zijn weer in het land der levenden.
quote:Op maandag 12 juni 2023 14:50 schreef Kreator het volgende:
Wat overigens ook erg is, is dat ik binnenkort door mijn partner verwacht word op een gender reveal party van een goede vriendin van haar te verschijnen. Ik had al gezegd dat de hel dan wel eerst moet bevriezen, maar ook na 27 dagen ruzie hierover zijn we er nog niet uit. Vriendschap en genderreveal party, of deze mensen een dikke vinger geven en doorgaan met je leven, maar wel ruzie met je partner.
Wat zou u doen?
Kijk, gewoon lekker ouderwets alleen op kraamvisitequote:Op maandag 12 juni 2023 15:07 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond gaan we bij de pasgeboren baby van een vrienden kijken
Die heeft heel de gender reveal en babyshower gelukkig overgeslagen.
Tuurlijk er zijn wel wat grotere dingen om te vieren. Maar vaak omdat het dan ook echt leuk is om te vieren. Op z'n minst voor de mensen die het organiseren. Tenminste, ik vind niet elke bruiloft tof, maar het echtpaar gelukkig meestal wel.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is mooi hoor om bij bepaalde dingen stil te staan. Een jubileum, een verjaardag, een huwelijk. Maar iets nieuws gaan verzinnen waar mensen dan óók moeten komen opdraven omdat jij dat wil? Huh. (en dan doel ik dus vooral op de genderrevealparty's en babyshowers en vrijgezellenavonden)
Neem aan dat ook de goede vriendin wel weet dat jij geen fan bent? Jij loopt daar met een chagrijnig gevoel rond. Jij hebt geen leuke dag, je vriendin ook niet, en de aanstaande moeder ziet ook vast wel dat jij er liever niet bent.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:50 schreef Kreator het volgende:
Wat zou u doen?
Nou, dat dus ook. Voor wie is het dan uiteindelijk wel leuk als je mee gaat, Krea? Voor niemand toch?quote:Op maandag 12 juni 2023 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Neem aan dat ook de goede vriendin wel weet dat jij geen fan bent? Jij loopt daar met een chagrijnig gevoel rond. Jij hebt geen leuke dag, je vriendin ook niet, en de aanstaande moeder ziet ook vast wel dat jij er liever niet bent.
Voor ons.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat dus ook. Voor wie is het dan uiteindelijk wel leuk als je mee gaat, Krea? Voor niemand toch?
quote:Op maandag 12 juni 2023 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk, gewoon lekker ouderwets alleen op kraamvisite
Dat vind ik eigenlijk wel de beste reden (met een uitgebreid verslag)quote:
quote:Op maandag 12 juni 2023 15:29 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben wel blij dat ik door de kat nu een goed excuus heb als ik geen zin heb ik zo'n feestje![]()
Verder heb ik wel echt lichamelijke klachten nu door de stress om de kat, hopelijk trekt dat snel weg.
Mits live verslag.quote:
Los van de verwachting zou ik dat voor mijn partner doen als het haar echt blij zou maken, gewoon omdat blije partner fijn is.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook zo'n gezellig hooikoortsdagje? Of is het voor jou meer de warmte / zon ?quote:
De hooikoorts is in de ochtend het ergst. Ergens halverwege de ochtend doet mijn antihistamine het wel. Van de warmte had ik vooral gisterenochtend echt ENORM last. Maar toen was ik natuurlijk ook al 3 dagen buiten en dan is er echt geen ontsnappen aan.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ook zo'n gezellig hooikoortsdagje? Of is het voor jou meer de warmte / zon ?
Om 8.00 uur vanmorgen kwamen de blaadjes hier wel massaal uit de lucht vallen.quote:
Lekker hoorquote:Op maandag 12 juni 2023 15:47 schreef Blues het volgende:
Even een versnapering tijdens werk... (gazpacho door g gemaakt)![]()
[ afbeelding ]
Yeahquote:
Meh, waardeloos. Heb je al eens overwogen je antihistamine voor het slapen te nemen?quote:Op maandag 12 juni 2023 15:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De hooikoorts is in de ochtend het ergst. Ergens halverwege de ochtend doet mijn antihistamine het wel. Van de warmte had ik vooral gisterenochtend echt ENORM last. Maar toen was ik natuurlijk ook al 3 dagen buiten en dan is er echt geen ontsnappen aan.
Denk dat ik vandaag vooral van alles last hebTemperatuur daalt geloof ik wel, de komende tijd, toch?
Zo lang ik niet buiten kom, heb ik er relatief weinig last van.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De hooikoorts is in de ochtend het ergst. Ergens halverwege de ochtend doet mijn antihistamine het wel. Van de warmte had ik vooral gisterenochtend echt ENORM last. Maar toen was ik natuurlijk ook al 3 dagen buiten en dan is er echt geen ontsnappen aan.
Denk dat ik vandaag vooral van alles last hebTemperatuur daalt geloof ik wel, de komende tijd, toch?
Dan heb ik in de avonden lastquote:Op maandag 12 juni 2023 15:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meh, waardeloos. Heb je al eens overwogen je antihistamine voor het slapen te nemen?
Ja dalende tendens naar het weekend toe en dan weer iets omhoog op die maandag.
Maar binnen is het benauwdquote:Op maandag 12 juni 2023 15:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo lang ik niet buiten kom, heb ik er relatief weinig last van.
Gisteren een half uur op een terras gezeten, ver weg van de populieren en hun pluizen en toch kon ik daarna alleen met een blindenstok de auto terugvinden...
Ahja ik doe ceterizine savonds en een andere sochtends. En oogdruppels.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan heb ik in de avonden lastIn de avonden doe ik wel dingen, iit als ik net wakker ben.
Morgen is soberso alles beter want dan ben ik niet meer helemaal naar de getver.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja ik doe ceterizine savonds en een andere sochtends. En oogdruppels.
En mn collega (een praktiserend arts en zelf ook patient) adviseerde nu ik met mn motorhelm open rijdend sochtends nogal wat pollen naar binnen werk om ook een neusspray erbij te pakken..
Ja? Vind je? Ik vind eigenlijk 6:20 als mijn wekker gaat prima tijd om nog naar de getver te zijn ....quote:Op maandag 12 juni 2023 16:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Morgen is soberso alles beter want dan ben ik niet meer helemaal naar de getver.
Het is hier binnen in mijn kamer onder het platte dak 31.1 graden.quote:
Ik heb al ruim 40 jaar alles geslikt, gesnoven, gedruppeld en geïnjecteerd wat er voorhanden was.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:04 schreef AnneX het volgende:
Wat een narigheid zeg van die allergieën![]()
En al die middeltjes om het tegen te gaan.
Maakt dat het minder erg? Beter te verdragen? Pfff.
Veel plezierquote:Op maandag 12 juni 2023 15:08 schreef Candaasje het volgende:
Onderweg naar Corsica![]()
Of nouja, eerst Zwitserland, morgenavond pas met de boot dus we kunnen rustig aan doen.
Vriendin woont nu in ons huis, samen met haar kat en ze past op de konijnen. Dat is wel een fijn idee la.
Ik denk dat hier morgen alles wel beter is ja.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja? Vind je? Ik vind eigenlijk 6:20 als mijn wekker gaat prima tijd om nog naar de getver te zijn ....
Lekker dan.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:09 schreef Troel het volgende:
Zo. Terug in het land der fatsoenlijk internet.
En aan t wachten in het ziekenhuis bij oogheelkunde met mijn pa. 10 jaar geleden netvliesloslating op vakantie, nu gelukkig gewoon thuis. Maar druk druk om alle ballen hoog te houden, want ma houdt zich bezig met de pups.
Hier is het 25 in de woonkamer waar ik zit te werken met zo'n aircooldinges waar ijskoud water en vrieselementjes in gaanquote:Op maandag 12 juni 2023 16:14 schreef MadMaster het volgende:
Het is hier binnen in mijn kamer onder het platte dak 31.1 graden.
De ventilator staat aan, fles water bij de hand en daar red ik het wel mee...
Gratz! Gaat goed komen, over een uurtje eens een tentje opzetten. Met een beetje geluk op een camping aan een Zwitsers meer, en anders zonder meer maar wel lekker in het zonnetje.quote:
Ik ben nog te lui om de vrieselementen in onze aircooler te doenquote:Op maandag 12 juni 2023 16:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier is het 25 in de woonkamer waar ik zit te werken met zo'n aircooldinges waar ijskoud water en vrieselementjes in gaan
Heb ook zo'n ding boven, maar het effect is vrijwel nihil.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier is het 25 in de woonkamer waar ik zit te werken met zo'n aircooldinges waar ijskoud water en vrieselementjes in gaan
quote:Op maandag 12 juni 2023 14:50 schreef Kreator het volgende:
Wat zou u doen?
Spul werkt een uur of 12 goed.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan heb ik in de avonden lastIn de avonden doe ik wel dingen, iit als ik net wakker ben.
Oh hihaho ik kan ze natuurlijk gewoon doormidden breken ja. Dit kan ik wel eens proberen.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Spul werkt een uur of 12 goed.
Beste dus 's avonds en 's morgens op vaste tijden nemen dan?
7u ofzo
Doormidden ja?quote:Op maandag 12 juni 2023 17:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh hihaho ik kan ze natuurlijk gewoon doormidden breken ja. Dit kan ik wel eens proberen.
Dat kan...natuurlijk ook.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doormidden ja?
Op slechte dagen neem ik er gewoon 2.
Mag van mijn persoonlijk lijfarts.
quote:Op maandag 12 juni 2023 17:31 schreef Vanyel het volgende:
28,2 graden in de woonkamer. Mijn kind mag even tv voor het eten. Hoor ik vanuit de woonkamer
Eerst even een lekker dekentje pakken
quote:Op maandag 12 juni 2023 17:31 schreef Vanyel het volgende:
28,2 graden in de woonkamer. Mijn kind mag even tv voor het eten. Hoor ik vanuit de woonkamer
Eerst even een lekker dekentje pakken
De schapen zullen je dankbaar zijn denk ikquote:Op maandag 12 juni 2023 17:38 schreef sigme het volgende:
Binnen is het 24oC
Vanavond mogen wij nog schapen scheren. Lekker klusje is deze warmte
Owww maar wel lekker voor hullie🐏🐑🐏🐑🐏🐑quote:Op maandag 12 juni 2023 17:38 schreef sigme het volgende:
Binnen is het 24oC
Vanavond mogen wij nog schapen scheren. Lekker klusje is deze warmte
Soms moet je dingen doen voor je partner die je ruk vindt. Soms moet je als partner begrijpen dat dingen echt te ruk zijn. In dit geval vind ik het laatstequote:Op maandag 12 juni 2023 14:50 schreef Kreator het volgende:
Wat zou u doen?
Neuh, wel getwitterd via dm.quote:
Ik vind graag blij willen maken ook een hele andere insteek dan "jij moet dit gewoon en anders hommeles". "Pleasepleaseplease ga mee zodat we sociaal geaccepteerd kunnen doen en dan achteraf lekker samen judgen" ook een hele andere insteek dan "jij moet dit gewoon en anders hommeles"quote:Op maandag 12 juni 2023 15:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Los van de verwachting zou ik dat voor mijn partner doen als het haar echt blij zou maken, gewoon omdat blije partner fijn is.
Maar ik heb dan ook een hele leuke die ik graag blij maak als dat binnen mijn macht ligt¯\_(ツ)_/¯
Doet ze andersom ook voor mij
Ohquote:Op maandag 12 juni 2023 18:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind graag blij willen maken ook een hele andere insteek dan "jij moet dit gewoon en anders hommeles". "Pleasepleaseplease ga mee zodat we sociaal geaccepteerd kunnen doen en dan achteraf lekker samen judgen"
Ik hoop er stiekem wel doorheen te zijn. Jij nog in de aanbieding?quote:Op maandag 12 juni 2023 18:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh
Kunnen we samen naar een gender reveal?
quote:Op maandag 12 juni 2023 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De schapen zullen je dankbaar zijn denk ik
Isolatie hè? Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de hitte. Zonder wol hebben ze het warmer, en in deze hitte is dat best even oppassen komende dagen.quote:
Mijn bestie kwam er met zo 1 thuis. En toen was ik er al onmeug aan gehechtquote:Op maandag 12 juni 2023 18:26 schreef sigme het volgende:
Als (áls) ik vrienden had een eentje gooide een baby shower dan gooide ik die van m'n lijst.
Mogen ze nog wel een kind nemen of richt jij met je vrienden een clubje op ter bevordering van het einde van de mensheid (bij gebrek aan nazaat)quote:Op maandag 12 juni 2023 18:26 schreef sigme het volgende:
Als (áls) ik vrienden had een eentje gooide een baby shower dan gooide ik die van m'n lijst.
Welke vrienden?quote:Op maandag 12 juni 2023 18:41 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Mogen ze nog wel een kind nemen of richt jij met je vrienden een clubje op ter bevordering van het einde van de mensheid (bij gebrek aan nazaat)
Ik weet niet wat dit is en ik weet ook niet wat JI isquote:Op maandag 12 juni 2023 18:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Lonaa (en andere JI liefhebbers) al tijd gehad voor Weathervanes?
Alsof iets minder kinderen het einde van de mensheid gaat veroorzaken.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:41 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Mogen ze nog wel een kind nemen of richt jij met je vrienden een clubje op ter bevordering van het einde van de mensheid (bij gebrek aan nazaat)
quote:Op maandag 12 juni 2023 18:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik hoop er stiekem wel doorheen te zijn. Jij nog in de aanbieding?
Jason Isbell en zn nieuwe albumquote:Op maandag 12 juni 2023 19:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dit is en ik weet ook niet wat JI is
Oh! Oooooooooooh! Ja. Ok. Mijn brein doet het nog niet heul lekker. Ik heb er nog geen tijd voor gehad. De al eerder uitgebrachte tracks heb ik natuurlijk wel al uitgebreid gehoord.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jason Isbell en zn nieuwe album
Ik geloof dat ik in mijn huidge labiele staat moet huilen van If you insist.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ken ook echt de rust voor het album nog niet vinden. Schuld van Zelda. Maar alles wat jij zegt.
Ik zie geen probleem.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik in mijn huidge labiele staat moet huilen van If you insist.
Het huilen niet. De labiele staat is wat jammer. De oorzaak ook. Mja.quote:
De leef jonge. Komdrmaar even op.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het huilen niet. De labiele staat is wat jammer. De oorzaak ook. Mja.
quote:Op maandag 12 juni 2023 19:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De leef jonge. Komdrmaar even op.
Wel beetje zijwaarts zodat ik Zelda kan redden.
Fuck it man, ik weet.quote:
Weer wat geleerdquote:Op maandag 12 juni 2023 18:29 schreef sigme het volgende:
Isolatie hè? Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de hitte. Zonder wol hebben ze het warmer, en in deze hitte is dat best even oppassen komende dagen.
Maar tegen de maden is het wel zeer welkom, dat risico wordt met deze temperaturen steeds groter.
Laat even weten hoe het is. Wij zitten er in september.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:08 schreef Candaasje het volgende:
Onderweg naar Corsica![]()
Of nouja, eerst Zwitserland, morgenavond pas met de boot dus we kunnen rustig aan doen.
Vriendin woont nu in ons huis, samen met haar kat en ze past op de konijnen. Dat is wel een fijn idee la.
En wanneer is jullie babi showerquote:Op maandag 12 juni 2023 20:57 schreef Kreator het volgende:
Verder mooi om te lezen hoe verdeeld het is qua meningen. Reflecteert de thuissituatie.
Maar een babyshower is toch wat anders dan een genderreveal party? Met blauwe of roze confetti die je jaren later nog tegenkomtquote:Op maandag 12 juni 2023 21:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb niet per definitie iets tegen een babyshower. Ligt heel erg aan wat voor.
Twee babyshowers meegemaakt, en bij allebei was het hartstikke leuk. Wat vriendinnen, lekkere hapjes en drankjes, wat kadootjes, gezellig kletsen. Dan vind ik het prima. Bij de meest recente had de zwangere alle mogelijke soorten spelletjes gevetood en had haar zusje een baby-themed escape room gemaakt zelf, dus met puzzels die iets met baby te maken hadden, dat was oprecht nog best wel leuk. Bij de ander helemaal geen spelletjes. Bij allebei dus geen rare fratsen. Was meer gewoon een gezellige borrel maar dan met ook alcoholvrije champagne en kadootjes.
Die gender reveal is hopelijk dan in hun eigen huis.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar een babyshower is toch wat anders dan een genderreveal party? Met blauwe of roze confetti die je jaren later nog tegenkomt
Maar bij dit feestje (gender reveal) mag je zelf dan niet eens drinkenquote:Op maandag 12 juni 2023 21:35 schreef Vanyel het volgende:
Die gender reveal is hopelijk dan in hun eigen huis.
Ik vind het totale waanzin, maar tegelijk denk ik ook maar zo, als ik een excuus zocht voor een feestje, greep ik ook allerlei shit aan als excuus. Toen ik nog een leven had.
Ja dat zeg ik, waanzinquote:Op maandag 12 juni 2023 21:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar bij dit feestje (gender reveal) mag je zelf dan niet eens drinken
Levend en met alle pootjes op hun plek.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik hoop dat nog mee te mogen makenquote:Op maandag 12 juni 2023 19:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Alsof iets minder kinderen het einde van de mensheid gaat veroorzaken.
quote:Op maandag 12 juni 2023 21:57 schreef sigme het volgende:
De vacht is er af. Ik herhaal: de vacht is er af.Het valt me op hoe in 2 weken het gras allemaal weer zo droog is geworden en het is nog niet eens half juniSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind feestjes zonder drank een stuk beter te doen dan feestjes over/met baby’squote:Op maandag 12 juni 2023 21:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar bij dit feestje (gender reveal) mag je zelf dan niet eens drinken
De vacht is er af. Ik herhaal: de vacht is er af.Jerrycan zonnebrand erop gesmeerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
De vacht is er af. Ik herhaal: de vacht is er af.Wow, die hoorns van die ram (neem ik aan)…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen feestje bij een stukke babyquote:Op maandag 12 juni 2023 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Levend en met alle pootjes op hun plek.
Dat is inderdaad wat anders, maar er waren ook wat posts over babyshower geweest na de posts over gender reveal. Daar reageerde ik opquote:Op maandag 12 juni 2023 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar een babyshower is toch wat anders dan een genderreveal party? Met blauwe of roze confetti die je jaren later nog tegenkomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 juni 2023 22:26 schreef AnneX het volgende:
Vanavond een beklimming van een fort gedaan als onderdeel van een excursie.
Met een prettige uitleg van de waterbouwkundige over water en alles wat het betekent als kracht, bron etc. Het fort heeft als thema water, duh.Ah, onderdeel Hollandse Waterlinie? Mooi bedacht systeem was dat. Werelderfgoed zelfsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Mijn eerste huis ook (geboorte huis)quote:Op maandag 12 juni 2023 22:29 schreef Isabeau het volgende:
Mijn eerste huisje had een lavetSuper handig, serieus.
Je kunt hier prachtig wandelenquote:Op maandag 12 juni 2023 22:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, onderdeel Hollandse Waterlinie? Mooi bedacht systeem was dat. Werelderfgoed zelfs
Gewoon zoals een griep. Maar mijn schoonvader werd ziek nadat iedereen op een bruiloft corona bleek te hebben en ik wilde het weten voor het ziekenhuis.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:54 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela dat je op het idee kwam om te testen ook! Was je er zo beroerd van!
Ik ben wel benieuwd hoe het af gaat lopen met het gender reveal-festijn eigenlijk. Ik heb er niet echt een mening over. Wel over zo'n reveal maar niet over jullie conflict.quote:
Ik ga gewoon voor mijn vriendin maar ik ga heel demonstratief net iets minder vrolijk doen dan normaal.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het af gaat lopen met het gender reveal-festijn eigenlijk. Ik heb er niet echt een mening over. Wel over zo'n reveal maar niet over jullie conflict.
Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga gewoon voor mijn vriendin maar ik ga heel demonstratief net iets minder vrolijk doen dan normaal.
Misschien vind je er wel gelijkgestemde partners en kunnen jullie gezamenlijk met de ogen rollen over de gebeurtenis.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga gewoon voor mijn vriendin maar ik ga heel demonstratief net iets minder vrolijk doen dan normaal.
Zoals je hier bent of nog erger?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Klinkt als een leuke uitnodigingquote:Op maandag 12 juni 2023 22:52 schreef AnneX het volgende:
Je kunt hier prachtig wandelenover een klompenpad.
En lunchen bij mij of op een ander fort.
Edit 1 dan zo maar: @Isabeau En een boottochtje? Neem je wel een wandelmaatje mee evt.?quote:Op maandag 12 juni 2023 22:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je kunt hier prachtig wandelenover een klompenpad.
En lunchen bij mij of op een ander fort.
😂quote:
We zijn er redelijk rustig onder omdat we het natuurlijk al een keertje meegemaakt hebben. De eerste druppels zitten in het oog, inclusief pijnstiller, dus ik denk dat er zo een flinke naald het oog in gaatquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:53 schreef AnneX het volgende:
Nou ja, stom gedoe met edit en quote knopje dicht op elkaar.@:Danny
@:Troel gaat het al beter met je vader? Het is vast lekker koel daar.
De aanleiding is minder.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
We zijn er redelijk rustig onder omdat we het natuurlijk al een keertje meegemaakt hebben. De eerste druppels zitten in het oog, inclusief pijnstiller, dus ik denk dat er zo een flinke naald het oog in gaat
Oh daar stond ik een keertje naast bij mijn vader in het Ooglijdersgasthuis R’dam.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
We zijn er redelijk rustig onder omdat we het natuurlijk al een keertje meegemaakt hebben. De eerste druppels zitten in het oog, inclusief pijnstiller, dus ik denk dat er zo een flinke naald het oog in gaat
Oeh leuk!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Vandaag en morgen tennis kijken in RosmalenHopelijk vanmiddag Venus Williams in actie zien.
Toch wel bijzonder om zon grote ster nog op een relatief klein toernooi te zien, veel plezier.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Vandaag en morgen tennis kijken in RosmalenHopelijk vanmiddag Venus Williams in actie zien.
Ik ben op genderneutrale toiletblokken geweest waar ze gewoon urinoirs hadden, wel een beetje afgescheiden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:10 schreef derLudolf het volgende:
Bij de McD in Frankrijk viel me het ontbreken van mannen/vrouwen wc's op. Dat zal me eerlijk gezegd een zorg zijn, wat ik wil kwalijk vind is het ontbreken van pisbakken![]()
Of is dat dan weer ongewenst en zo. Want dan vind ik daar wat van.
Dit getypt hebbende, ff pissen
Nee, niet altijd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hebben herentoiletten eigenlijk altijd pisbakken? Ik heb geen idee. Gewoon even gaan zitten lijkt me geen probleem toch?
Opschepper.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb teveel rijpe aardbeien om ze nog te kunnen plukken, laat staan eten...
quote:Op maandag 12 juni 2023 22:26 schreef AnneX het volgende:
Vanavond een beklimming van een fort gedaan als onderdeel van een excursie.
Met een prettige uitleg van de waterbouwkundige over water en alles wat het betekent als kracht, bron etc. Het fort heeft als thema water, duh.Wat leuk en interessant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 juni 2023 22:29 schreef Isabeau het volgende:
Mijn eerste huisje had een lavetSuper handig, serieus.
Huis van mijn 1e vriend in Utreg had zo'n lavet.quote:Op maandag 12 juni 2023 22:10 schreef MadMaster het volgende:
Of het lavette of de wasbak…
[ afbeelding ]
Dat zal ze lerenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geen boter?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:39 schreef Blues het volgende:
om kaas te kopen mss en een ijsje op de botermarkt. Of een visje.
quote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
De oogst van zondag:
[ afbeelding ]
2 kilo
En nu ben ik denk ik op een derde tot de helft, maar ik moet echt werken.
[ afbeelding ]
Bak is 9 cm hoog, om precies te zijn.
Ik heb eigenlijk geen wandelmaatje meer. Iedereen heeft iets (knieproblemen, rugproblemen). @PdeHoog was mijn favoriete wandelmaatjequote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:51 schreef AnneX het volgende:
Edit 1 dan zo maar: @:Isabeau En een boottochtje? Neem je wel een wandelmaatje mee evt.?
@:P wandelt niet zo veel meer? Lurk je nog wel? 😉
Gut, ging ik elke dag douchen in een museumstukquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:34 schreef Blues het volgende:
Huis van mijn 1e vriend in Utreg had zo'n lavet.
Hij gebruikte de badkamer als DOKA
https://hetutrechtsarchie(...)=Lavet&rows=1&page=2
Met de paardenworstmevrouw op zaterdag...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Zou kunnenalleen zo heet dat plein
![]()
[ afbeelding ]
Ow, die principes/emotie heb ik niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik kan dat niet eten
Al is het vast zalig
#paardenmeisje
Bij ons heet het Beestenmarktquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Zou kunnenalleen zo heet dat plein
![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het ook stom van mezelf hoor met paardenvlees.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow, die principes/emotie heb ik niet.
Ken je die Berkshire Butcher op de Grote Markt op zaterdag?
Indien niet, dan bij deze de tip om daar eens worstjes (met o.a. truffel, appel/venkel e.d.) of hamburgers te kopen. Webzite:https://berkshirebutcher.com/markten-haarlem-amsterdam/
Geweldig!
Geen fan van jam én geen ijsmachine..quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:01 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel En jam maken? Of invriezen voor later jam maken? Of ijs maken?
Je hebt wel een ijsmaak machine?
Oh heerlijk…er is wind en gedraaid. Frips zelfs. Geen ventilator nodig buiten.
Geen idee hoe de visboer heette die ik op een zaterdag bezocht in het centrum, maar die had ook goeie visquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij ons heet het Beestenmarkten daar kocht ik net wat ooit beesten waren
[ afbeelding ]
Ik heb lang geleden wel eens ijs zonder machine gemaakt maar als ik google zie ik veel recepten maar niet die ik bedoel. Ik zie er een met mascarpone en daar lijkt het wel opquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:49 schreef Vanyel het volgende:
Aardbeienijszonderijsmachinerecept in de aanbieding anyone?
Nou ja, men neme plakjes bevroren banaan en na wat enorme herrie in je keukenmachine wordt dat een cremige ijssubstantie, daar een hand aardbeien door mixen in de keukenmachine is vast heerlijkquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:49 schreef Vanyel het volgende:
Aardbeienijszonderijsmachinerecept in de aanbieding anyone?
Die ken ik wel ja. Maar dat moet je idd direct opeten en ik zocht iets duurzamers.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, men neme plakjes bevroren banaan en na wat enorme herrie in je keukenmachine wordt dat een cremige ijssubstantie, daar een hand aardbeien door mixen in de keukenmachine is vast heerlijkDirect opeten. Alleen zet geen zoden aan de dijk met zoveel aardbeien
Gaat wel al wat beter met hem heb ik het gevoel.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh leuk!
Hoe gaat dat met poes? Kan dat er voor en er na? En hoe gaat het nu met het prikken?
Thanks! Ik keek al op de basisschool naar haar wedstrijden. Had nooit verwacht haar hier te zienquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:10 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder om zon grote ster nog op een relatief klein toernooi te zien, veel plezier.
Tja…eigengenaakte jamquote:
Je kan het ook gewoon in de vriezer gooien en ieder half uur ofzo roeren. Maar dan heb je wel meer kans op ijskristallen.quote:
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @Vanyelquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…eigengenaakte jamof je schaft een ijsmachine aan.
Of dan maar naar de buren, naar school.
Kom je brengen? 😎
Aaaahquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen wandelmaatje meer. Iedereen heeft iets (knieproblemen, rugproblemen). @:PdeHoog was mijn favoriete wandelmaatje(gezellig, lekker doorwandelen, houdt ook van terrasje/lekker eten). Dus, wie wil mee wandelen bij AnneX in de buurt
(incl boottochtje klinkt goed)
En wat doe je vervolgens met de rumpot?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:31 schreef sigme het volgende:
Aardbeien kan je ook gewoon zo in de diepvries mikken en dan later nog eens er een toepassing voor zoeken. Ze worden dan natuurlijk wel slap, en ze verliezen kleur.
Maar persoonlijk zou ik er rumpot van maken.
1. Zoek grote pot
2. Koop goedkope rum (Duitsland! Misschien heb je wel iemand in het durp die daar wel eens komt)
3. Weeg een zwik vruchten die je kwijt moet
4. Weeg net zoveel suiker af (zeggen de recepten, ik vind dat veeeeeeel te zoet, ik zou hooguit de helft nemen)
5. Mik zwik & suiker in pot
6. Kiep rum in de pot tot 2 cm boven vrucht
Bij nieuwe oogst: herhaal stappen 3 t/m 6 totdat pot vol
Laat pot minimaal een maand staan, mag tot kerst
Ivm met minder suiker: pak bij de Duitse Lidl de rum met extra alcohol.
He P! Hoe staat 't leven?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En wat doe je vervolgens met de rumpot?
Tikkie te druk en te chaotisch door werkgedoe helaas. Al maandenlang. Maar nog 3 weken en 1 dag en dan heb ik 3,5 week vakantie met wederom een bruiloft in Slowakijequote:
Dit klinkt als een experiment waar G gelukkig van kan worden. Ik ga dit doorsturenquote:De inhoud van de rumpot kan je naar believen leegeten als fruit bij toetjes/ijs etc en glaasjes vruchtenrum, danwel eten als bowl.
De pot zelf kan je daarna weer vullen volgens stappenplan zodra/zolang er nog vers fruit is.
[ afbeelding ]
Deze rum gebruik ik voor dergelijke toepassingen.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gaat wel al wat beter met hem heb ik het gevoel.
We spuiten nu om 10 en 22u dus dat komt helemaal goed uit vandaag.
Spuiten lijkt langzaamaan beter te gaan.
[..]
Thanks! Ik keek al op de basisschool naar haar wedstrijden. Had nooit verwacht haar hier te zien
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:54 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen aanhaken bij de bbq-meet, maar we zijn nu al met een mooi grote club Bourgondiërs![]()
Ik sprak gisteren uitgebreid met iemand die ik nog niet eerder had ontmoet. En ze was helemaal verbaasd dat ik een 'bucketlist' heb met restaurants waar ik graag nog eens wil gaan eten.
En ik kan me juist niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet hebben
Oh, nou, eigenlijk hoort het vooral met vanalles aan verschillend zacht zomerfruit. Dus niet alleen aardbeien, ook bessen, pruimen, en als je het koopt of heel toevallig in de tuin hebt kunnen er ook perziken en abrikozen etc in.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tikkie te druk en te chaotisch door werkgedoe helaas. Al maandenlang. Maar nog 3 weken en 1 dag en dan heb ik 3,5 week vakantie met wederom een bruiloft in Slowakije
[..]
Dit klinkt als een experiment waar G gelukkig van kan worden. Ik ga dit doorsturen
Wanneer valt het 25-jarig jubileum?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.
Over bucket list gesprokenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.
Jammer dat het niet afgerond is zeg. Nu lekker bijkomen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:37 schreef Troel het volgende:
Tnx allen. Weer thuis en op. Donderdag weer terug, was vandaag geen tijd.
Rum rozijnen door de oliebollen *hips*quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Rumtopf maakte mijn moeder ook vaak, regelmatig bijvullen. Zelf at ze er weinig van, ze werd al dronken wanneer ze de pot opendeed en de alcohol rook.
Ook maakte ze morellen op brandewijn, dat was me toch lekker
helemaal gemist dat er een apart topic wasquote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik gooi deze er nog enen in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S
Same! dus limonade en jam gemaakt deze weekquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb teveel rijpe aardbeien om ze nog te kunnen plukken, laat staan eten...
Jammer!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
helemaal gemist dat er een apart topic was
Ik ben denk ik op vakantie
Ja man! had wel eens een rondje door jouw moestuin willen lopenquote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:25 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @:vanyel
Zo! Ben je van plan wat gasten uit te nodigen?quote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:25 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @:vanyel
Dit doe ikquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:31 schreef sigme het volgende:
Aardbeien kan je ook gewoon zo in de diepvries mikken en dan later nog eens er een toepassing voor zoeken. Ze worden dan natuurlijk wel slap, en ze verliezen kleur.
Oh, voor de record: ik gooi fruit in elke drank die ik toevallig nog hebt staan van de Duitse super. Weinbrand bijvoorbeeld doet 't ook prima. Zelfs wodka gaat.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Weten jullie hoeveel werk het plukken is?
Dat top ik heus niet af met een bezorgservice
[..]
Dit doe ik
Bij rum haakte ik af. Weinig alcohol die ik niks find, maar deze trek ik alleen in de softe versie in de piña colada.
Ik heb nu wel 393837 lekkere ijsblokjes voor in de gintonic
Een panter heb je nu daar liggen. Deels 😂quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:19 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
De bejaarde hond en z'n broekje
Ik vind 't een aanwinst.
Hey hoi!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
AaaahJa sorry...het leven kwam voorbij
En ik hoorde ook weinig meer
Dit lijstje is op basis van door G verstrekte info en mijn ervaringen met de vorige bruiloftquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey hoi!Ja, corona kwam tussendoor en wat gedoe. En een nieuwe studie. Hier ook druk dus
Waai eens wat vaker langs op FOK
Als je er tijd voor hebt natuurlijk. En tof, weer een bruiloft in Slowakije. Wat is daar nou een traditie die we hier echt niet kennen?
Nieuwe studie?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey hoi!Ja, corona kwam tussendoor en wat gedoe. En een nieuwe studie. Hier ook druk dus
Waai eens wat vaker langs op FOK
Als je er tijd voor hebt natuurlijk. En tof, weer een bruiloft in Slowakije. Wat is daar nou een traditie die we hier echt niet kennen?
Vrienden van me (zij is half Italiaans) trouwden vorig jaar in Italië. De locatie daar wilde niets anders dan wijn en water verzorgen qua drinken, want ja, ander drinken hoort niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit lijstje is op basis van door G verstrekte info en mijn ervaringen met de vorige bruiloft
• Bruiloften zijn alleen op zaterdag.
• Een dag van te voren worden dozen met gebakjes naar alle genodigden gebracht (raad eens wat ik mag doen de vrijdag voor de bruiloft.....).
• De bruiloft wordt bijna altijd gevierd in de kerk (dus ik mag een uur naar een Rooms-Katholieke dienst gaan luisteren in het Slowaaks. Vorig jaar was het een Oosters-Orthodoxe dienst. Dat was al geen feest.)
• Met de hele familie en alle genodigden in een gehuurde bus naar de feestlocatie. Onderweg schijnt er al ingedronken te worden
• Frisdrank en drank wordt niet door de locatie geregeld. Dat moet je zelf inkopen en op tafel zetten.
• Om 12 uur gaan bruid en bruidegom zich omkleden naar normale kleding. Tot die tijd MOETEN ze in pak en jurk blijven.
• Na 12 uur mogen de heren geld bieden om met de bruid te dansen.
• Het feest gaat door tot een uur of 5. Daarna gaat men met de gehuurde bus weer terug naar huis.
Het Engels van de jonge Slowaken verbetert gedurende de avond. Ook de schroom om de minder fatsoenlijke termen uit de Slowaakse taal te delen.
Dit is echt geweldig tofquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit lijstje is op basis van door G verstrekte info en mijn ervaringen met de vorige bruiloft
• Bruiloften zijn alleen op zaterdag.
• Een dag van te voren worden dozen met gebakjes naar alle genodigden gebracht (raad eens wat ik mag doen de vrijdag voor de bruiloft.....).
• De bruiloft wordt bijna altijd gevierd in de kerk (dus ik mag een uur naar een Rooms-Katholieke dienst gaan luisteren in het Slowaaks. Vorig jaar was het een Oosters-Orthodoxe dienst. Dat was al geen feest.)
• Met de hele familie en alle genodigden in een gehuurde bus naar de feestlocatie. Onderweg schijnt er al ingedronken te worden
• Frisdrank en drank wordt niet door de locatie geregeld. Dat moet je zelf inkopen en op tafel zetten.
• De bruid en bruidegom moeten gezamelijk het op de grond kapot gegooide servies opruimen.
• Tijdens het feest beginnen we met nog veel meer van de bij punt 2 genoemde gebakjes. Echt heel veel meer. En shotjes. En gebak. En shotjes. En toespraken. En shotjes.
• Rond 7 uur is het diner: soep en daarna een hoofdgerecht
• Daarna veel dansen, drank, gebakjes, drank, dansen
• Om 11 uur opent het buffet
• Om 12 uur gaan bruid en bruidegom zich omkleden naar normale kleding. Tot die tijd MOETEN ze in pak en jurk blijven.
• Na 12 uur mogen de heren geld bieden om met de bruid te dansen.
• Het feest gaat door tot een uur of 5. Daarna gaat men met de gehuurde bus weer terug naar huis.
Het Engels van de jonge Slowaken verbetert gedurende de avond. Ook de schroom om de minder fatsoenlijke termen uit de Slowaakse taal te delen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |