abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juni 2023 @ 14:46:55 #276
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209498630
Wauw, drie sterren :D
pi_209498707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Tikkie te druk en te chaotisch door werkgedoe helaas. Al maandenlang. Maar nog 3 weken en 1 dag en dan heb ik 3,5 week vakantie met wederom een bruiloft in Slowakije :P
[..]
Dit klinkt als een experiment waar G gelukkig van kan worden. Ik ga dit doorsturen :D
Oh, nou, eigenlijk hoort het vooral met vanalles aan verschillend zacht zomerfruit. Dus niet alleen aardbeien, ook bessen, pruimen, en als je het koopt of heel toevallig in de tuin hebt kunnen er ook perziken en abrikozen etc in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209498717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.
Wanneer valt het 25-jarig jubileum?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:12:35 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209498837
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Wanneer valt het 25-jarig jubileum?
Over 4 jaar en 10 maanden.
Spoilers!
pi_209498955
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.
Over bucket list gesproken _O_ :9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209499022
Rumtopf maakte mijn moeder ook vaak, regelmatig bijvullen. Zelf at ze er weinig van, ze werd al dronken wanneer ze de pot opendeed en de alcohol rook.
Ook maakte ze morellen op brandewijn, dat was me toch lekker
We have far more in common than that which devides us..
pi_209499036
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 juni 2023 @ 15:37:34 #283
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_209499074
Tnx allen. Weer thuis en op. Donderdag weer terug, was vandaag geen tijd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:40:53 #284
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209499113
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:37 schreef Troel het volgende:
Tnx allen. Weer thuis en op. Donderdag weer terug, was vandaag geen tijd.
Jammer dat het niet afgerond is zeg. Nu lekker bijkomen.
Spoilers!
  Redactie Frontpage dinsdag 13 juni 2023 @ 15:41:04 #285
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_209499116
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Rumtopf maakte mijn moeder ook vaak, regelmatig bijvullen. Zelf at ze er weinig van, ze werd al dronken wanneer ze de pot opendeed en de alcohol rook.
Ook maakte ze morellen op brandewijn, dat was me toch lekker
Rum rozijnen door de oliebollen *hips*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:58:28 #286
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209499292
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik gooi deze er nog enen in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S
helemaal gemist dat er een apart topic was :D
Ik ben denk ik op vakantie ;(
  dinsdag 13 juni 2023 @ 16:00:14 #287
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209499313
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb teveel rijpe aardbeien om ze nog te kunnen plukken, laat staan eten...
Same! dus limonade en jam gemaakt deze week *O*
  dinsdag 13 juni 2023 @ 16:02:04 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209499329
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
helemaal gemist dat er een apart topic was :D
Ik ben denk ik op vakantie ;(
Jammer!
Spoilers!
  dinsdag 13 juni 2023 @ 16:06:40 #289
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209499385
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jammer!
Ja man! had wel eens een rondje door jouw moestuin willen lopen :D
Tenslotte ben je mijn grote voorbeeld O+
pi_209499472
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:25 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @:vanyel
:{w
Weten jullie hoeveel werk het plukken is?
Dat top ik heus niet af met een bezorgservice :N
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209499481
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zo! Ben je van plan wat gasten uit te nodigen?
pi_209499483
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:25 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @:vanyel
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:31 schreef sigme het volgende:
Aardbeien kan je ook gewoon zo in de diepvries mikken en dan later nog eens er een toepassing voor zoeken. Ze worden dan natuurlijk wel slap, en ze verliezen kleur.
Dit doe ik :Y

Bij rum haakte ik af. Weinig alcohol die ik niks find, maar deze trek ik alleen in de softe versie in de piña colada.

Ik heb nu wel 393837 lekkere ijsblokjes voor in de gintonic
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209499495
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Dit doe ik :Y

Bij rum haakte ik af. Weinig alcohol die ik niks find, maar deze trek ik alleen in de softe versie in de piña colada.

Ik heb nu wel 393837 lekkere ijsblokjes voor in de gintonic
Oh, voor de record: ik gooi fruit in elke drank die ik toevallig nog hebt staan van de Duitse super. Weinbrand bijvoorbeeld doet 't ook prima. Zelfs wodka gaat.
pi_209499505

De bejaarde hond en z'n broekje

Ik vind 't een aanwinst.
pi_209499667
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:19 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
De bejaarde hond en z'n broekje

Ik vind 't een aanwinst.
Een panter heb je nu daar liggen. Deels 😂
pi_209499975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:34 schreef PdeHoog het volgende:

Aaaah O+ Ja sorry...het leven kwam voorbij :P En ik hoorde ook weinig meer -O-
Hey hoi! *O* Ja, corona kwam tussendoor en wat gedoe. En een nieuwe studie. Hier ook druk dus :+ Waai eens wat vaker langs op FOK *) Als je er tijd voor hebt natuurlijk. En tof, weer een bruiloft in Slowakije. Wat is daar nou een traditie die we hier echt niet kennen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209500496
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hey hoi! *O* Ja, corona kwam tussendoor en wat gedoe. En een nieuwe studie. Hier ook druk dus :+ Waai eens wat vaker langs op FOK *) Als je er tijd voor hebt natuurlijk. En tof, weer een bruiloft in Slowakije. Wat is daar nou een traditie die we hier echt niet kennen?
Dit lijstje is op basis van door G verstrekte info en mijn ervaringen met de vorige bruiloft :P

• Bruiloften zijn alleen op zaterdag.
• Een dag van te voren worden dozen met gebakjes naar alle genodigden gebracht (raad eens wat ik mag doen de vrijdag voor de bruiloft..... :') ).
• De bruiloft wordt bijna altijd gevierd in de kerk (dus ik mag een uur naar een Rooms-Katholieke dienst gaan luisteren in het Slowaaks. Vorig jaar was het een Oosters-Orthodoxe dienst. Dat was al geen feest.)
• Met de hele familie en alle genodigden in een gehuurde bus naar de feestlocatie. Onderweg schijnt er al ingedronken te worden
• Frisdrank en drank wordt niet door de locatie geregeld. Dat moet je zelf inkopen en op tafel zetten.
• De bruid en bruidegom moeten gezamelijk het op de grond kapot gegooide servies opruimen.
• Tijdens het feest beginnen we met nog veel meer van de bij punt 2 genoemde gebakjes. Echt heel veel meer. En shotjes. En gebak. En shotjes. En toespraken. En shotjes.
• Rond 7 uur is het diner: soep en daarna een hoofdgerecht
• Daarna veel dansen, drank, gebakjes, drank, dansen
• Om 11 uur opent het buffet
• Om 12 uur gaan bruid en bruidegom zich omkleden naar normale kleding. Tot die tijd MOETEN ze in pak en jurk blijven.
• Na 12 uur mogen de heren geld bieden om met de bruid te dansen.
• Het feest gaat door tot een uur of 5. Daarna gaat men met de gehuurde bus weer terug naar huis.

Het Engels van de jonge Slowaken verbetert gedurende de avond. Ook de schroom om de minder fatsoenlijke termen uit de Slowaakse taal te delen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_209500506
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nieuwe studie?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 17:55:16 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209500691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Dit lijstje is op basis van door G verstrekte info en mijn ervaringen met de vorige bruiloft :P

• Een dag van te voren worden dozen met gebakjes naar alle genodigden gebracht (raad eens wat ik mag doen de vrijdag voor de bruiloft..... :') ).
• De bruiloft wordt bijna altijd gevierd in de kerk (dus ik mag een uur naar een Rooms-Katholieke dienst gaan luisteren in het Slowaaks. Vorig jaar was het een Oosters-Orthodoxe dienst. Dat was al geen feest.)
• Met de hele familie en alle genodigden in een gehuurde bus naar de feestlocatie. Onderweg schijnt er al ingedronken te worden
• Frisdrank en drank wordt niet door de locatie geregeld. Dat moet je zelf inkopen en op tafel zetten.

• Om 12 uur gaan bruid en bruidegom zich omkleden naar normale kleding. Tot die tijd MOETEN ze in pak en jurk blijven.
• Het feest gaat door tot een uur of 5. Daarna gaat men met de gehuurde bus weer terug naar huis.

Het Engels van de jonge Slowaken verbetert gedurende de avond. Ook de schroom om de minder fatsoenlijke termen uit de Slowaakse taal te delen.
Vrienden van me (zij is half Italiaans) trouwden vorig jaar in Italië. De locatie daar wilde niets anders dan wijn en water verzorgen qua drinken, want ja, ander drinken hoort niet. :') Als ze dat zouden willen, moesten ze dat zelf verzorgen.

Wat gebeurd er met het geld wat wordt geboden? Niet hoeven dansen zou ik eerder geld op bieden overigens :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209500713
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

• De bruid en bruidegom moeten gezamelijk het op de grond kapot gegooide servies opruimen.
• Tijdens het feest beginnen we met nog veel meer van de bij punt 2 genoemde gebakjes. Echt heel veel meer. En shotjes. En gebak. En shotjes. En toespraken. En shotjes.
• Rond 7 uur is het diner: soep en daarna een hoofdgerecht
• Daarna veel dansen, drank, gebakjes, drank, dansen
• Om 11 uur opent het buffet

Dit is echt geweldig tof _O_ Ook dat het tot laat in de nacht door gaat. Eh, ochtend. Hier om middernacht lampen aan en broodjes met koffie _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')