Jason Isbell en zn nieuwe albumquote:Op maandag 12 juni 2023 19:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dit is en ik weet ook niet wat JI is
Oh! Oooooooooooh! Ja. Ok. Mijn brein doet het nog niet heul lekker. Ik heb er nog geen tijd voor gehad. De al eerder uitgebrachte tracks heb ik natuurlijk wel al uitgebreid gehoord.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jason Isbell en zn nieuwe album
Ik geloof dat ik in mijn huidge labiele staat moet huilen van If you insist.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ken ook echt de rust voor het album nog niet vinden. Schuld van Zelda. Maar alles wat jij zegt.
Ik zie geen probleem.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik in mijn huidge labiele staat moet huilen van If you insist.
Het huilen niet. De labiele staat is wat jammer. De oorzaak ook. Mja.quote:
De leef jonge. Komdrmaar even op.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het huilen niet. De labiele staat is wat jammer. De oorzaak ook. Mja.
quote:Op maandag 12 juni 2023 19:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De leef jonge. Komdrmaar even op.
Wel beetje zijwaarts zodat ik Zelda kan redden.
Fuck it man, ik weet.quote:
Weer wat geleerdquote:Op maandag 12 juni 2023 18:29 schreef sigme het volgende:
Isolatie hè? Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de hitte. Zonder wol hebben ze het warmer, en in deze hitte is dat best even oppassen komende dagen.
Maar tegen de maden is het wel zeer welkom, dat risico wordt met deze temperaturen steeds groter.
Laat even weten hoe het is. Wij zitten er in september.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:08 schreef Candaasje het volgende:
Onderweg naar Corsica![]()
Of nouja, eerst Zwitserland, morgenavond pas met de boot dus we kunnen rustig aan doen.
Vriendin woont nu in ons huis, samen met haar kat en ze past op de konijnen. Dat is wel een fijn idee la.
En wanneer is jullie babi showerquote:Op maandag 12 juni 2023 20:57 schreef Kreator het volgende:
Verder mooi om te lezen hoe verdeeld het is qua meningen. Reflecteert de thuissituatie.
Maar een babyshower is toch wat anders dan een genderreveal party? Met blauwe of roze confetti die je jaren later nog tegenkomtquote:Op maandag 12 juni 2023 21:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb niet per definitie iets tegen een babyshower. Ligt heel erg aan wat voor.
Twee babyshowers meegemaakt, en bij allebei was het hartstikke leuk. Wat vriendinnen, lekkere hapjes en drankjes, wat kadootjes, gezellig kletsen. Dan vind ik het prima. Bij de meest recente had de zwangere alle mogelijke soorten spelletjes gevetood en had haar zusje een baby-themed escape room gemaakt zelf, dus met puzzels die iets met baby te maken hadden, dat was oprecht nog best wel leuk. Bij de ander helemaal geen spelletjes. Bij allebei dus geen rare fratsen. Was meer gewoon een gezellige borrel maar dan met ook alcoholvrije champagne en kadootjes.
Die gender reveal is hopelijk dan in hun eigen huis.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar een babyshower is toch wat anders dan een genderreveal party? Met blauwe of roze confetti die je jaren later nog tegenkomt
Maar bij dit feestje (gender reveal) mag je zelf dan niet eens drinkenquote:Op maandag 12 juni 2023 21:35 schreef Vanyel het volgende:
Die gender reveal is hopelijk dan in hun eigen huis.
Ik vind het totale waanzin, maar tegelijk denk ik ook maar zo, als ik een excuus zocht voor een feestje, greep ik ook allerlei shit aan als excuus. Toen ik nog een leven had.
Ja dat zeg ik, waanzinquote:Op maandag 12 juni 2023 21:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar bij dit feestje (gender reveal) mag je zelf dan niet eens drinken
Levend en met alle pootjes op hun plek.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik hoop dat nog mee te mogen makenquote:Op maandag 12 juni 2023 19:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Alsof iets minder kinderen het einde van de mensheid gaat veroorzaken.
quote:Op maandag 12 juni 2023 21:57 schreef sigme het volgende:
De vacht is er af. Ik herhaal: de vacht is er af.Het valt me op hoe in 2 weken het gras allemaal weer zo droog is geworden en het is nog niet eens half juniSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind feestjes zonder drank een stuk beter te doen dan feestjes over/met baby’squote:Op maandag 12 juni 2023 21:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar bij dit feestje (gender reveal) mag je zelf dan niet eens drinken
De vacht is er af. Ik herhaal: de vacht is er af.Jerrycan zonnebrand erop gesmeerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
De vacht is er af. Ik herhaal: de vacht is er af.Wow, die hoorns van die ram (neem ik aan)…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen feestje bij een stukke babyquote:Op maandag 12 juni 2023 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Levend en met alle pootjes op hun plek.
Dat is inderdaad wat anders, maar er waren ook wat posts over babyshower geweest na de posts over gender reveal. Daar reageerde ik opquote:Op maandag 12 juni 2023 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar een babyshower is toch wat anders dan een genderreveal party? Met blauwe of roze confetti die je jaren later nog tegenkomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 juni 2023 22:26 schreef AnneX het volgende:
Vanavond een beklimming van een fort gedaan als onderdeel van een excursie.
Met een prettige uitleg van de waterbouwkundige over water en alles wat het betekent als kracht, bron etc. Het fort heeft als thema water, duh.Ah, onderdeel Hollandse Waterlinie? Mooi bedacht systeem was dat. Werelderfgoed zelfsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Mijn eerste huis ook (geboorte huis)quote:Op maandag 12 juni 2023 22:29 schreef Isabeau het volgende:
Mijn eerste huisje had een lavetSuper handig, serieus.
Je kunt hier prachtig wandelenquote:Op maandag 12 juni 2023 22:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, onderdeel Hollandse Waterlinie? Mooi bedacht systeem was dat. Werelderfgoed zelfs
Gewoon zoals een griep. Maar mijn schoonvader werd ziek nadat iedereen op een bruiloft corona bleek te hebben en ik wilde het weten voor het ziekenhuis.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:54 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela dat je op het idee kwam om te testen ook! Was je er zo beroerd van!
Ik ben wel benieuwd hoe het af gaat lopen met het gender reveal-festijn eigenlijk. Ik heb er niet echt een mening over. Wel over zo'n reveal maar niet over jullie conflict.quote:
Ik ga gewoon voor mijn vriendin maar ik ga heel demonstratief net iets minder vrolijk doen dan normaal.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het af gaat lopen met het gender reveal-festijn eigenlijk. Ik heb er niet echt een mening over. Wel over zo'n reveal maar niet over jullie conflict.
Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga gewoon voor mijn vriendin maar ik ga heel demonstratief net iets minder vrolijk doen dan normaal.
Misschien vind je er wel gelijkgestemde partners en kunnen jullie gezamenlijk met de ogen rollen over de gebeurtenis.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga gewoon voor mijn vriendin maar ik ga heel demonstratief net iets minder vrolijk doen dan normaal.
Zoals je hier bent of nog erger?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Klinkt als een leuke uitnodigingquote:Op maandag 12 juni 2023 22:52 schreef AnneX het volgende:
Je kunt hier prachtig wandelenover een klompenpad.
En lunchen bij mij of op een ander fort.
Edit 1 dan zo maar: @Isabeau En een boottochtje? Neem je wel een wandelmaatje mee evt.?quote:Op maandag 12 juni 2023 22:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je kunt hier prachtig wandelenover een klompenpad.
En lunchen bij mij of op een ander fort.
😂quote:
We zijn er redelijk rustig onder omdat we het natuurlijk al een keertje meegemaakt hebben. De eerste druppels zitten in het oog, inclusief pijnstiller, dus ik denk dat er zo een flinke naald het oog in gaatquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:53 schreef AnneX het volgende:
Nou ja, stom gedoe met edit en quote knopje dicht op elkaar.@:Danny
@:Troel gaat het al beter met je vader? Het is vast lekker koel daar.
De aanleiding is minder.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
We zijn er redelijk rustig onder omdat we het natuurlijk al een keertje meegemaakt hebben. De eerste druppels zitten in het oog, inclusief pijnstiller, dus ik denk dat er zo een flinke naald het oog in gaat
Oh daar stond ik een keertje naast bij mijn vader in het Ooglijdersgasthuis R’dam.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
We zijn er redelijk rustig onder omdat we het natuurlijk al een keertje meegemaakt hebben. De eerste druppels zitten in het oog, inclusief pijnstiller, dus ik denk dat er zo een flinke naald het oog in gaat
Oeh leuk!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Vandaag en morgen tennis kijken in RosmalenHopelijk vanmiddag Venus Williams in actie zien.
Toch wel bijzonder om zon grote ster nog op een relatief klein toernooi te zien, veel plezier.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Vandaag en morgen tennis kijken in RosmalenHopelijk vanmiddag Venus Williams in actie zien.
Ik ben op genderneutrale toiletblokken geweest waar ze gewoon urinoirs hadden, wel een beetje afgescheiden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:10 schreef derLudolf het volgende:
Bij de McD in Frankrijk viel me het ontbreken van mannen/vrouwen wc's op. Dat zal me eerlijk gezegd een zorg zijn, wat ik wil kwalijk vind is het ontbreken van pisbakken![]()
Of is dat dan weer ongewenst en zo. Want dan vind ik daar wat van.
Dit getypt hebbende, ff pissen
Nee, niet altijd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hebben herentoiletten eigenlijk altijd pisbakken? Ik heb geen idee. Gewoon even gaan zitten lijkt me geen probleem toch?
Opschepper.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb teveel rijpe aardbeien om ze nog te kunnen plukken, laat staan eten...
quote:Op maandag 12 juni 2023 22:26 schreef AnneX het volgende:
Vanavond een beklimming van een fort gedaan als onderdeel van een excursie.
Met een prettige uitleg van de waterbouwkundige over water en alles wat het betekent als kracht, bron etc. Het fort heeft als thema water, duh.Wat leuk en interessant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 juni 2023 22:29 schreef Isabeau het volgende:
Mijn eerste huisje had een lavetSuper handig, serieus.
Huis van mijn 1e vriend in Utreg had zo'n lavet.quote:Op maandag 12 juni 2023 22:10 schreef MadMaster het volgende:
Of het lavette of de wasbak…
[ afbeelding ]
Dat zal ze lerenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geen boter?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:39 schreef Blues het volgende:
om kaas te kopen mss en een ijsje op de botermarkt. Of een visje.
quote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
De oogst van zondag:
[ afbeelding ]
2 kilo
En nu ben ik denk ik op een derde tot de helft, maar ik moet echt werken.
[ afbeelding ]
Bak is 9 cm hoog, om precies te zijn.
Ik heb eigenlijk geen wandelmaatje meer. Iedereen heeft iets (knieproblemen, rugproblemen). @PdeHoog was mijn favoriete wandelmaatjequote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:51 schreef AnneX het volgende:
Edit 1 dan zo maar: @:Isabeau En een boottochtje? Neem je wel een wandelmaatje mee evt.?
@:P wandelt niet zo veel meer? Lurk je nog wel? 😉
Gut, ging ik elke dag douchen in een museumstukquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:34 schreef Blues het volgende:
Huis van mijn 1e vriend in Utreg had zo'n lavet.
Hij gebruikte de badkamer als DOKA
https://hetutrechtsarchie(...)=Lavet&rows=1&page=2
Met de paardenworstmevrouw op zaterdag...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Zou kunnenalleen zo heet dat plein
![]()
[ afbeelding ]
Ow, die principes/emotie heb ik niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik kan dat niet eten
Al is het vast zalig
#paardenmeisje
Bij ons heet het Beestenmarktquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Zou kunnenalleen zo heet dat plein
![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het ook stom van mezelf hoor met paardenvlees.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow, die principes/emotie heb ik niet.
Ken je die Berkshire Butcher op de Grote Markt op zaterdag?
Indien niet, dan bij deze de tip om daar eens worstjes (met o.a. truffel, appel/venkel e.d.) of hamburgers te kopen. Webzite:https://berkshirebutcher.com/markten-haarlem-amsterdam/
Geweldig!
Geen fan van jam én geen ijsmachine..quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:01 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel En jam maken? Of invriezen voor later jam maken? Of ijs maken?
Je hebt wel een ijsmaak machine?
Oh heerlijk…er is wind en gedraaid. Frips zelfs. Geen ventilator nodig buiten.
Geen idee hoe de visboer heette die ik op een zaterdag bezocht in het centrum, maar die had ook goeie visquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij ons heet het Beestenmarkten daar kocht ik net wat ooit beesten waren
[ afbeelding ]
Ik heb lang geleden wel eens ijs zonder machine gemaakt maar als ik google zie ik veel recepten maar niet die ik bedoel. Ik zie er een met mascarpone en daar lijkt het wel opquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:49 schreef Vanyel het volgende:
Aardbeienijszonderijsmachinerecept in de aanbieding anyone?
Nou ja, men neme plakjes bevroren banaan en na wat enorme herrie in je keukenmachine wordt dat een cremige ijssubstantie, daar een hand aardbeien door mixen in de keukenmachine is vast heerlijkquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:49 schreef Vanyel het volgende:
Aardbeienijszonderijsmachinerecept in de aanbieding anyone?
Die ken ik wel ja. Maar dat moet je idd direct opeten en ik zocht iets duurzamers.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, men neme plakjes bevroren banaan en na wat enorme herrie in je keukenmachine wordt dat een cremige ijssubstantie, daar een hand aardbeien door mixen in de keukenmachine is vast heerlijkDirect opeten. Alleen zet geen zoden aan de dijk met zoveel aardbeien
Gaat wel al wat beter met hem heb ik het gevoel.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh leuk!
Hoe gaat dat met poes? Kan dat er voor en er na? En hoe gaat het nu met het prikken?
Thanks! Ik keek al op de basisschool naar haar wedstrijden. Had nooit verwacht haar hier te zienquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:10 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder om zon grote ster nog op een relatief klein toernooi te zien, veel plezier.
Tja…eigengenaakte jamquote:
Je kan het ook gewoon in de vriezer gooien en ieder half uur ofzo roeren. Maar dan heb je wel meer kans op ijskristallen.quote:
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @Vanyelquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…eigengenaakte jamof je schaft een ijsmachine aan.
Of dan maar naar de buren, naar school.
Kom je brengen? 😎
Aaaahquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen wandelmaatje meer. Iedereen heeft iets (knieproblemen, rugproblemen). @:PdeHoog was mijn favoriete wandelmaatje(gezellig, lekker doorwandelen, houdt ook van terrasje/lekker eten). Dus, wie wil mee wandelen bij AnneX in de buurt
(incl boottochtje klinkt goed)
En wat doe je vervolgens met de rumpot?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:31 schreef sigme het volgende:
Aardbeien kan je ook gewoon zo in de diepvries mikken en dan later nog eens er een toepassing voor zoeken. Ze worden dan natuurlijk wel slap, en ze verliezen kleur.
Maar persoonlijk zou ik er rumpot van maken.
1. Zoek grote pot
2. Koop goedkope rum (Duitsland! Misschien heb je wel iemand in het durp die daar wel eens komt)
3. Weeg een zwik vruchten die je kwijt moet
4. Weeg net zoveel suiker af (zeggen de recepten, ik vind dat veeeeeeel te zoet, ik zou hooguit de helft nemen)
5. Mik zwik & suiker in pot
6. Kiep rum in de pot tot 2 cm boven vrucht
Bij nieuwe oogst: herhaal stappen 3 t/m 6 totdat pot vol
Laat pot minimaal een maand staan, mag tot kerst
Ivm met minder suiker: pak bij de Duitse Lidl de rum met extra alcohol.
He P! Hoe staat 't leven?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En wat doe je vervolgens met de rumpot?
Tikkie te druk en te chaotisch door werkgedoe helaas. Al maandenlang. Maar nog 3 weken en 1 dag en dan heb ik 3,5 week vakantie met wederom een bruiloft in Slowakijequote:
Dit klinkt als een experiment waar G gelukkig van kan worden. Ik ga dit doorsturenquote:De inhoud van de rumpot kan je naar believen leegeten als fruit bij toetjes/ijs etc en glaasjes vruchtenrum, danwel eten als bowl.
De pot zelf kan je daarna weer vullen volgens stappenplan zodra/zolang er nog vers fruit is.
[ afbeelding ]
Deze rum gebruik ik voor dergelijke toepassingen.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gaat wel al wat beter met hem heb ik het gevoel.
We spuiten nu om 10 en 22u dus dat komt helemaal goed uit vandaag.
Spuiten lijkt langzaamaan beter te gaan.
[..]
Thanks! Ik keek al op de basisschool naar haar wedstrijden. Had nooit verwacht haar hier te zien
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:54 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen aanhaken bij de bbq-meet, maar we zijn nu al met een mooi grote club Bourgondiërs![]()
Ik sprak gisteren uitgebreid met iemand die ik nog niet eerder had ontmoet. En ze was helemaal verbaasd dat ik een 'bucketlist' heb met restaurants waar ik graag nog eens wil gaan eten.
En ik kan me juist niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet hebben
Oh, nou, eigenlijk hoort het vooral met vanalles aan verschillend zacht zomerfruit. Dus niet alleen aardbeien, ook bessen, pruimen, en als je het koopt of heel toevallig in de tuin hebt kunnen er ook perziken en abrikozen etc in.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tikkie te druk en te chaotisch door werkgedoe helaas. Al maandenlang. Maar nog 3 weken en 1 dag en dan heb ik 3,5 week vakantie met wederom een bruiloft in Slowakije
[..]
Dit klinkt als een experiment waar G gelukkig van kan worden. Ik ga dit doorsturen
Wanneer valt het 25-jarig jubileum?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.
Over bucket list gesprokenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.
Jammer dat het niet afgerond is zeg. Nu lekker bijkomen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:37 schreef Troel het volgende:
Tnx allen. Weer thuis en op. Donderdag weer terug, was vandaag geen tijd.
Rum rozijnen door de oliebollen *hips*quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Rumtopf maakte mijn moeder ook vaak, regelmatig bijvullen. Zelf at ze er weinig van, ze werd al dronken wanneer ze de pot opendeed en de alcohol rook.
Ook maakte ze morellen op brandewijn, dat was me toch lekker
helemaal gemist dat er een apart topic wasquote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik gooi deze er nog enen in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S
Same! dus limonade en jam gemaakt deze weekquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb teveel rijpe aardbeien om ze nog te kunnen plukken, laat staan eten...
Jammer!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
helemaal gemist dat er een apart topic was
Ik ben denk ik op vakantie
Ja man! had wel eens een rondje door jouw moestuin willen lopenquote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:25 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @:vanyel
Zo! Ben je van plan wat gasten uit te nodigen?quote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:25 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @:vanyel
Dit doe ikquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:31 schreef sigme het volgende:
Aardbeien kan je ook gewoon zo in de diepvries mikken en dan later nog eens er een toepassing voor zoeken. Ze worden dan natuurlijk wel slap, en ze verliezen kleur.
Oh, voor de record: ik gooi fruit in elke drank die ik toevallig nog hebt staan van de Duitse super. Weinbrand bijvoorbeeld doet 't ook prima. Zelfs wodka gaat.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Weten jullie hoeveel werk het plukken is?
Dat top ik heus niet af met een bezorgservice
[..]
Dit doe ik
Bij rum haakte ik af. Weinig alcohol die ik niks find, maar deze trek ik alleen in de softe versie in de piña colada.
Ik heb nu wel 393837 lekkere ijsblokjes voor in de gintonic
Een panter heb je nu daar liggen. Deels 😂quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:19 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
De bejaarde hond en z'n broekje
Ik vind 't een aanwinst.
Hey hoi!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
AaaahJa sorry...het leven kwam voorbij
En ik hoorde ook weinig meer
Dit lijstje is op basis van door G verstrekte info en mijn ervaringen met de vorige bruiloftquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey hoi!Ja, corona kwam tussendoor en wat gedoe. En een nieuwe studie. Hier ook druk dus
Waai eens wat vaker langs op FOK
Als je er tijd voor hebt natuurlijk. En tof, weer een bruiloft in Slowakije. Wat is daar nou een traditie die we hier echt niet kennen?
Nieuwe studie?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey hoi!Ja, corona kwam tussendoor en wat gedoe. En een nieuwe studie. Hier ook druk dus
Waai eens wat vaker langs op FOK
Als je er tijd voor hebt natuurlijk. En tof, weer een bruiloft in Slowakije. Wat is daar nou een traditie die we hier echt niet kennen?
Vrienden van me (zij is half Italiaans) trouwden vorig jaar in Italië. De locatie daar wilde niets anders dan wijn en water verzorgen qua drinken, want ja, ander drinken hoort niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit lijstje is op basis van door G verstrekte info en mijn ervaringen met de vorige bruiloft
• Bruiloften zijn alleen op zaterdag.
• Een dag van te voren worden dozen met gebakjes naar alle genodigden gebracht (raad eens wat ik mag doen de vrijdag voor de bruiloft.....).
• De bruiloft wordt bijna altijd gevierd in de kerk (dus ik mag een uur naar een Rooms-Katholieke dienst gaan luisteren in het Slowaaks. Vorig jaar was het een Oosters-Orthodoxe dienst. Dat was al geen feest.)
• Met de hele familie en alle genodigden in een gehuurde bus naar de feestlocatie. Onderweg schijnt er al ingedronken te worden
• Frisdrank en drank wordt niet door de locatie geregeld. Dat moet je zelf inkopen en op tafel zetten.
• Om 12 uur gaan bruid en bruidegom zich omkleden naar normale kleding. Tot die tijd MOETEN ze in pak en jurk blijven.
• Na 12 uur mogen de heren geld bieden om met de bruid te dansen.
• Het feest gaat door tot een uur of 5. Daarna gaat men met de gehuurde bus weer terug naar huis.
Het Engels van de jonge Slowaken verbetert gedurende de avond. Ook de schroom om de minder fatsoenlijke termen uit de Slowaakse taal te delen.
Dit is echt geweldig tofquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit lijstje is op basis van door G verstrekte info en mijn ervaringen met de vorige bruiloft
• Bruiloften zijn alleen op zaterdag.
• Een dag van te voren worden dozen met gebakjes naar alle genodigden gebracht (raad eens wat ik mag doen de vrijdag voor de bruiloft.....).
• De bruiloft wordt bijna altijd gevierd in de kerk (dus ik mag een uur naar een Rooms-Katholieke dienst gaan luisteren in het Slowaaks. Vorig jaar was het een Oosters-Orthodoxe dienst. Dat was al geen feest.)
• Met de hele familie en alle genodigden in een gehuurde bus naar de feestlocatie. Onderweg schijnt er al ingedronken te worden
• Frisdrank en drank wordt niet door de locatie geregeld. Dat moet je zelf inkopen en op tafel zetten.
• De bruid en bruidegom moeten gezamelijk het op de grond kapot gegooide servies opruimen.
• Tijdens het feest beginnen we met nog veel meer van de bij punt 2 genoemde gebakjes. Echt heel veel meer. En shotjes. En gebak. En shotjes. En toespraken. En shotjes.
• Rond 7 uur is het diner: soep en daarna een hoofdgerecht
• Daarna veel dansen, drank, gebakjes, drank, dansen
• Om 11 uur opent het buffet
• Om 12 uur gaan bruid en bruidegom zich omkleden naar normale kleding. Tot die tijd MOETEN ze in pak en jurk blijven.
• Na 12 uur mogen de heren geld bieden om met de bruid te dansen.
• Het feest gaat door tot een uur of 5. Daarna gaat men met de gehuurde bus weer terug naar huis.
Het Engels van de jonge Slowaken verbetert gedurende de avond. Ook de schroom om de minder fatsoenlijke termen uit de Slowaakse taal te delen.
Vorig jaar ben ik om 23:30 afgehaaktquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is echt geweldig tofOok dat het tot laat in de nacht door gaat. Eh, ochtend. Hier om middernacht lampen aan en broodjes met koffie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |