abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:20:34 #251
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209497382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik kan dat niet eten ;(
Al is het vast zalig ;(

#paardenmeisje
Ow, die principes/emotie heb ik niet.

Ken je die Berkshire Butcher op de Grote Markt op zaterdag?
Indien niet, dan bij deze de tip om daar eens worstjes (met o.a. truffel, appel/venkel e.d.) of hamburgers te kopen. Webzite:https://berkshirebutcher.com/markten-haarlem-amsterdam/
Geweldig!
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:25:16 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209497417
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Zou kunnen :+ alleen zo heet dat plein :7

[ afbeelding ]

Bij ons heet het Beestenmarkt :P en daar kocht ik net wat ooit beesten waren :+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_209497427
Kibbeling? c_/
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:26:59 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209497429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:26 schreef Blues het volgende:
Kibbeling? c_/
Jaaaaa :~

Grote portie, mooi opgestapeld :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_209497437
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:20 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ow, die principes/emotie heb ik niet.

Ken je die Berkshire Butcher op de Grote Markt op zaterdag?
Indien niet, dan bij deze de tip om daar eens worstjes (met o.a. truffel, appel/venkel e.d.) of hamburgers te kopen. Webzite:https://berkshirebutcher.com/markten-haarlem-amsterdam/
Geweldig!
Ik vind het ook stom van mezelf hoor met paardenvlees.

Ken ik niet want ik kom nooit in de stad op een zaterdag :D Maar dank voor de tip!
(Net als nooit naar zee in het weekend :+ )
pi_209497513
Ik heb net 6 bananen in plakjes in de diepvries gedaan *O* Vanavond bananenijs :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209497566
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:01 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel En jam maken? Of invriezen voor later jam maken? Of ijs maken?
Je hebt wel een ijsmaak machine?

Oh heerlijk…er is wind en gedraaid. Frips zelfs. Geen ventilator nodig buiten.
Geen fan van jam én geen ijsmachine..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209497589
Aardbeienijszonderijsmachinerecept in de aanbieding anyone?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 12:57:14 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209497668
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Bij ons heet het Beestenmarkt :P en daar kocht ik net wat ooit beesten waren :+

[ afbeelding ]
Geen idee hoe de visboer heette die ik op een zaterdag bezocht in het centrum, maar die had ook goeie vis :9 en heel veel soorten verse vis. Wordt ik altijd blij van, hoewel ik de meeste soorten toch niet zal kopen :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209497675
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb lang geleden wel eens ijs zonder machine gemaakt maar als ik google zie ik veel recepten maar niet die ik bedoel. Ik zie er een met mascarpone en daar lijkt het wel op
We have far more in common than that which devides us..
pi_209497677
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:49 schreef Vanyel het volgende:
Nou ja, men neme plakjes bevroren banaan en na wat enorme herrie in je keukenmachine wordt dat een cremige ijssubstantie, daar een hand aardbeien door mixen in de keukenmachine is vast heerlijk :+ Direct opeten. Alleen zet geen zoden aan de dijk met zoveel aardbeien _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209497843
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou ja, men neme plakjes bevroren banaan en na wat enorme herrie in je keukenmachine wordt dat een cremige ijssubstantie, daar een hand aardbeien door mixen in de keukenmachine is vast heerlijk :+ Direct opeten. Alleen zet geen zoden aan de dijk met zoveel aardbeien _O-
Die ken ik wel ja. Maar dat moet je idd direct opeten en ik zocht iets duurzamers.
pi_209497990
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:07 schreef sigme het volgende:

[..]
Oeh leuk!

Hoe gaat dat met poes? Kan dat er voor en er na? En hoe gaat het nu met het prikken?
Gaat wel al wat beter met hem heb ik het gevoel.
We spuiten nu om 10 en 22u dus dat komt helemaal goed uit vandaag.
Spuiten lijkt langzaamaan beter te gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:10 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Toch wel bijzonder om zon grote ster nog op een relatief klein toernooi te zien, veel plezier.
Thanks! Ik keek al op de basisschool naar haar wedstrijden. Had nooit verwacht haar hier te zien
pi_209498089
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Tja…eigengenaakte jam :9 of je schaft een ijsmachine aan.
Of dan maar naar de buren, naar school.
Kom je brengen? 😎
pi_209498169
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je kan het ook gewoon in de vriezer gooien en ieder half uur ofzo roeren. Maar dan heb je wel meer kans op ijskristallen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 13:54:59 #266
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209498178
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen aanhaken bij de bbq-meet, maar we zijn nu al met een mooi grote club Bourgondiërs *O*

Ik sprak gisteren uitgebreid met iemand die ik nog niet eerder had ontmoet. En ze was helemaal verbaasd dat ik een 'bucketlist' heb met restaurants waar ik graag nog eens wil gaan eten.
En ik kan me juist niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet hebben :D
pi_209498452
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:45 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja…eigengenaakte jam :9 of je schaft een ijsmachine aan.
Of dan maar naar de buren, naar school.
Kom je brengen? 😎
Ik wil m’n adres ook wel even dm’en hoor @Vanyel
pi_209498513
Aardbeien kan je ook gewoon zo in de diepvries mikken en dan later nog eens er een toepassing voor zoeken. Ze worden dan natuurlijk wel slap, en ze verliezen kleur.

Maar persoonlijk zou ik er rumpot van maken.
1. Zoek grote pot
2. Koop goedkope rum (Duitsland! Misschien heb je wel iemand in het durp die daar wel eens komt)
3. Weeg een zwik vruchten die je kwijt moet
4. Weeg net zoveel suiker af (zeggen de recepten, ik vind dat veeeeeeel te zoet, ik zou hooguit de helft nemen)
5. Mik zwik & suiker in pot
6. Kiep rum in de pot tot 2 cm boven vrucht

Bij nieuwe oogst: herhaal stappen 3 t/m 6 totdat pot vol
Laat pot minimaal een maand staan, mag tot kerst

Ivm met minder suiker: pak bij de Duitse Lidl de rum met extra alcohol.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209498537
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk geen wandelmaatje meer. Iedereen heeft iets (knieproblemen, rugproblemen). @:PdeHoog was mijn favoriete wandelmaatje *O* (gezellig, lekker doorwandelen, houdt ook van terrasje/lekker eten). Dus, wie wil mee wandelen bij AnneX in de buurt *) (incl boottochtje klinkt goed)
Aaaah O+ Ja sorry...het leven kwam voorbij :P En ik hoorde ook weinig meer -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_209498542
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:31 schreef sigme het volgende:
Aardbeien kan je ook gewoon zo in de diepvries mikken en dan later nog eens er een toepassing voor zoeken. Ze worden dan natuurlijk wel slap, en ze verliezen kleur.

Maar persoonlijk zou ik er rumpot van maken.
1. Zoek grote pot
2. Koop goedkope rum (Duitsland! Misschien heb je wel iemand in het durp die daar wel eens komt)
3. Weeg een zwik vruchten die je kwijt moet
4. Weeg net zoveel suiker af (zeggen de recepten, ik vind dat veeeeeeel te zoet, ik zou hooguit de helft nemen)
5. Mik zwik & suiker in pot
6. Kiep rum in de pot tot 2 cm boven vrucht

Bij nieuwe oogst: herhaal stappen 3 t/m 6 totdat pot vol
Laat pot minimaal een maand staan, mag tot kerst

Ivm met minder suiker: pak bij de Duitse Lidl de rum met extra alcohol.
En wat doe je vervolgens met de rumpot? :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_209498547
Maar goed, verder maak ik van vers fruit graag yoghurtijsjes op een stokje. Fruit, suiker (is wel echt beter voor de structuur), vette Griekse yoghurt. Ik doe eigenlijk altijd bevroren fruit, ongeveer 2x zoveel als de yoghurt. Dus 100 ml yoghurt, 200 gram fruit. Schep suiker erbij. Bamix erop. In ijsvormpjes doen. Terug in de vriezer. Uurtje later: opeten.
pi_209498565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
En wat doe je vervolgens met de rumpot? :o
He P! Hoe staat 't leven?

De inhoud van de rumpot kan je naar believen leegeten als fruit bij toetjes/ijs etc en glaasjes vruchtenrum, danwel eten als bowl.
De pot zelf kan je daarna weer vullen volgens stappenplan zodra/zolang er nog vers fruit is.

Deze rum gebruik ik voor dergelijke toepassingen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209498599
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:37 schreef sigme het volgende:

[..]
He P! Hoe staat 't leven?
Tikkie te druk en te chaotisch door werkgedoe helaas. Al maandenlang. Maar nog 3 weken en 1 dag en dan heb ik 3,5 week vakantie met wederom een bruiloft in Slowakije :P

quote:
De inhoud van de rumpot kan je naar believen leegeten als fruit bij toetjes/ijs etc en glaasjes vruchtenrum, danwel eten als bowl.
De pot zelf kan je daarna weer vullen volgens stappenplan zodra/zolang er nog vers fruit is.

[ afbeelding ]
Deze rum gebruik ik voor dergelijke toepassingen.
Dit klinkt als een experiment waar G gelukkig van kan worden. Ik ga dit doorsturen :D
  dinsdag 13 juni 2023 @ 14:44:50 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209498621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Gaat wel al wat beter met hem heb ik het gevoel.
We spuiten nu om 10 en 22u dus dat komt helemaal goed uit vandaag.
Spuiten lijkt langzaamaan beter te gaan.
[..]
Thanks! Ik keek al op de basisschool naar haar wedstrijden. Had nooit verwacht haar hier te zien
Goed nieuws :)
Spoilers!
  dinsdag 13 juni 2023 @ 14:46:15 #275
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209498626
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:54 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen aanhaken bij de bbq-meet, maar we zijn nu al met een mooi grote club Bourgondiërs *O*

Ik sprak gisteren uitgebreid met iemand die ik nog niet eerder had ontmoet. En ze was helemaal verbaasd dat ik een 'bucketlist' heb met restaurants waar ik graag nog eens wil gaan eten.
En ik kan me juist niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet hebben :D
Ik ook niet echt. Al doen we niets met die lijst wegens geld, tijd, etc. We stoppen wel elke maand 25 euro in een potje om met ons 25-jarig jubileum naar The Fat Duck te gaan.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')