De hoop is natuurlijk dat meer mensen gaan werken. Maar zolang werken voor een grote groep helemaal niet eens loont, kan je dat ook wel vergeten. Ik heb in mijn omgeving al diverse voorbeelden van mensen die wel kunnen en wel willen werken, maar het domweg niet doen omdat het niet echt loont om dat te doen. Of zelfs geld kost.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vraag me altijd af wie zulke dingen verzint. “Gratis” kinderopvang in 2025 maar er zijn nu al te weinig mensen. Idiote nieuwe regels voor gastouders die of prijs verhogend zijn of mensen stoppen
Dat niet alleen, maar ik zie soms vacatures tegenkomen, vragen ze hbo niveau wat je volgens mij echt wel met mavo/havo af kan. Ze geven niet eens aan welke hbo opleiding je gedaan moet hebben. Hbo verpleegkunde is hbo niveau, maar dan ben je echt niet opgeleid in de richting juridisch werk en andersomquote:Op maandag 12 juni 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De hoop is natuurlijk dat meer mensen gaan werken. Maar zolang werken voor een grote groep helemaal niet eens loont, kan je dat ook wel vergeten. Ik heb in mijn omgeving al diverse voorbeelden van mensen die wel kunnen en wel willen werken, maar het domweg niet doen omdat het niet echt loont om dat te doen. Of zelfs geld kost.
Ja, ook eens hoorquote:Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat niet alleen, maar ik zie soms vacatures tegenkomen, vragen ze hbo niveau wat je volgens mij echt wel met mavo/havo af kan. Ze geven niet eens aan welke hbo opleiding je gedaan moet hebben. Hbo verpleegkunde is hbo niveau, maar dan ben je echt niet opgeleid in de richting juridisch werk en andersom
Nou ja, de verzekeringsmaatschappijen in Nederland hebben ook belang bij een zo efficient mogelijk systeem natuurlijk. Die zijn dan ook gewoon gesprekspartner bij veranderingen/plannen.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het Britse systeem waar de verzekeraar ook de uitvoerende is, is zo gek nog niet, dan heeft "het systeem" belang bij optimaliseren en voorkomt zo veel mogelijk patiënten in het ziekenhuis te houden. Nadeel is weer dat het volledig uit de algemene middelen gefinancierd wordt en ondergefinancierd is.
Of mensen die niet of minder werken omdat er geen plek is op de kinderopvangquote:Op maandag 12 juni 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De hoop is natuurlijk dat meer mensen gaan werken. Maar zolang werken voor een grote groep helemaal niet eens loont, kan je dat ook wel vergeten. Ik heb in mijn omgeving al diverse voorbeelden van mensen die wel kunnen en wel willen werken, maar het domweg niet doen omdat het niet echt loont om dat te doen. Of zelfs geld kost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een rare dag voor jullie @Lucky_Strike & J. Zo’n eerste dag om te beseffen.
Hoezo ga jij niet naar de uitvaart, als ik vragen mag…
quote:Op maandag 12 juni 2023 12:50 schreef AnneX het volgende:
Sensatie: de eerste elec. auto op de rij.
Ik ga niet naar de uitvaart waar ik met alle mensen die daar zijn min of meer een conflict heb. Ik heb de vriendschap met de vrouw van de overledene verbroken en alle gezamenlijke vrienden hebben daarna nooit meer iets laten horen. Ze waren wel een stuk dikker bevriend met haar dus ik snap die keuze op zich wel. Maar ik wil gewoon geen moeilijkheden creëren op de dag van hun afscheid. Ik heb dit verdriet (om ziekte en vriendschap) al jaren alleen, de uitvaart kan er ook nog wel bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een rare dag voor jullie @:Lucky_Strike & J. Zo’n eerste dag om te beseffen.
Hoezo ga jij niet naar de uitvaart, als ik vragen mag…Spoilers!
Moeilijk maar heel goed te begrijpen. Misschien zeg ik het niet goed, maar dan zou je er voor jezelf heen gaan en omdat de anderen al jaren niets van zich hebben laten horen, ben je ook niemand tot steun en zal (behalve J.) niemand jou tot steun zijn. Dan kan je beter (denk ik) in gedachten afscheid nemen.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de uitvaart waar ik met alle mensen die daar zijn min of meer een conflict heb. Ik heb de vriendschap met de vrouw van de overledene verbroken en alle gezamenlijke vrienden hebben daarna nooit meer iets laten horen. Ze waren wel een stuk dikker bevriend met haar dus ik snap die keuze op zich wel. Maar ik wil gewoon geen moeilijkheden creëren op de dag van hun afscheid. Ik heb dit verdriet (om ziekte en vriendschap) al jaren alleen, de uitvaart kan er ook nog wel bij.
Misschien komt er een videolink beschikbaar?quote:Op maandag 12 juni 2023 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de uitvaart waar ik met alle mensen die daar zijn min of meer een conflict heb. Ik heb de vriendschap met de vrouw van de overledene verbroken en alle gezamenlijke vrienden hebben daarna nooit meer iets laten horen. Ze waren wel een stuk dikker bevriend met haar dus ik snap die keuze op zich wel. Maar ik wil gewoon geen moeilijkheden creëren op de dag van hun afscheid. Ik heb dit verdriet (om ziekte en vriendschap) al jaren alleen, de uitvaart kan er ook nog wel bij.
Vond het schrikbarend toen ik de verschillen ervoer tussen NL en D, de zorg in NL is in mijn ervaring stukken beter. Moderne ziekenhuizen, efficiënt en goed georganiseerd, terwijl het in D stukken duurder is (procent of 13), heel veel verouderde en soms zelfs smerige ziekenhuizen. Organisatie jaar NUL, bureaucratisch, mensen uren laten wachten om ze dan weer naar huis te sturen.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, de verzekeringsmaatschappijen in Nederland hebben ook belang bij een zo efficient mogelijk systeem natuurlijk. Die zijn dan ook gewoon gesprekspartner bij veranderingen/plannen.
Maar je hebt wel een belangrijk punt. Voor ziekenhuizen is het van belang om zoveel mogelijk patiënten te hebben en dan is meewerken aan systemen waarbij je er minder gaat krijgen wel wat raar. Leuk hoor, al die privatisering.
quote:Op maandag 12 juni 2023 14:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vond het schrikbarend toen ik de verschillen ervoer tussen NL en D, de zorg in NL is in mijn ervaring stukken beter. Moderne ziekenhuizen, efficiënt en goed georganiseerd, terwijl het in D stukken duurder is (procent of 13), heel veel verouderde en soms zelfs smerige ziekenhuizen. Organisatie jaar NUL, bureaucratisch, mensen uren laten wachten om ze dan weer naar huis te sturen.
Ik las vandaag ergens dat in DL ook veel ziekenhuizen zijn/worden gesloten. Met name die op het platteland.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vond het schrikbarend toen ik de verschillen ervoer tussen NL en D, de zorg in NL is in mijn ervaring stukken beter. Moderne ziekenhuizen, efficiënt en goed georganiseerd, terwijl het in D stukken duurder is (procent of 13), heel veel verouderde en soms zelfs smerige ziekenhuizen. Organisatie jaar NUL, bureaucratisch, mensen uren laten wachten om ze dan weer naar huis te sturen.
Ken de ziekenhuizen van Kleef, Emmerich, Bocholt, Münster, Duisburg, Oberhausen en Gogh uit eerste hand, en die in NL in Zutphen, Doetinchem, Enschede, Zwolle en Arnhem.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ken genoeg Nederlanders die denken dat we het hier slecht hebben en dat je béter naar Duitsland kan gaan
Ja, gebrek aan artsen en steeds verder gaande urbanisatie. Zijn gebieden zo groter dan Noord Brabant met minder inwoners dan Drente, die dan voornamelijk in een paar steden wonen. Net als in Frankrijk loopt dat leeg. Jongelui trekken weg.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las vandaag ergens dat in DL ook veel ziekenhuizen zijn/worden gesloten. Met name die op het platteland.
Het zal aan de ingreep liggen. Mijn stiefvader kon in Gronau met een robot geholpen worden aan prostaatkanker, daar waar dit in Nederland niet mogelijk was op dat moment. Dit scheelde aanmerkelijk in de risico's en herstelperiode.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ken genoeg Nederlanders die denken dat we het hier slecht hebben en dat je béter naar Duitsland kan gaan
Met corona hadden ze in Duitsland de capaciteit wel beter op orde. Volgens mij is het grote verschil dat je voor dezelfde behandeling in Duitsland veel langer in het ziekenhuis ligt terwijl je in Nederland alweer naar huis wordt gestuurd en hulp aan huis krijgt (voor zolang dat nog kan). Dat waren echt aanzienlijke verschillen.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Ligt eraan wat je ervoor terug krijgt.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat je dat niet van je partner kunt verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |