SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard. Ook wel goed dat er af en toe wat wordt genuanceerd, alleen leek me dat op basis van een filmpje van 2 ontploffende jeeps vrij onzinnig. En dat doet Rpcke wel vaker, een filmpje van niets erbij slepen om zijn punt te maken.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Alsof er geen grote fouten worden gemaakt binnen een leger wat in oorlogstijd zo enorm heeft moeten groeien.
De realiteit ligt anders dan “joepie we trekken weer een kilometer verder over de lichamen van Russen”.
Tja, maar dan nog is het oppassen. Je weet ook niet of hij ongelijk heeft. De goede verhalen neemt men sneller over dan de negatieve.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Uiteraard. Ook wel goed dat er af en toe wat wordt genuanceerd, alleen leek me dat op basis van een filmpje van 2 ontploffende jeeps vrij onzinnig. En dat doet Rpcke wel vaker, een filmpje van niets erbij slepen om zijn punt te maken.
Ook niet van het Russische feestje gehoord waar hij spreker was? Gezellig met de Russische ambassadeur de oorlog goedpratenquote:Op woensdag 7 juni 2023 16:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tot vandaag nog nooit van deze "onafhankelijke journalist" gehoord
kritische denker
Ik vind het nog steeds wel apart dat we nog geen enkele onafhankelijke bron met betrouwbare verliescijfers hebben van beide partijen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, maar dan nog is het oppassen. Je weet ook niet of hij ongelijk heeft. De goede verhalen neemt men sneller over dan de negatieve.
Caf Weltschmerz staat ook weer netjes tussen dat rijtje. Het is ook allemaal te voorspellen he, foute clubjes.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ook niet van het Russische feestje gehoord waar hij spreker was? Gezellig met de Russische ambassadeur de oorlog goedpraten
https://fvd.nl/events/understanding-the-conflict-in-ukraine
Extreemrechts is niet meer per s kaalkoppen met tatoos van hakenkruizen. Dit is de nieuwe lichting.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Caf Weltschmerz staat ook weer netjes tussen dat rijtje. Het is ook allemaal te voorspellen he, foute clubjes.
Zomaar een idee h, maar mss heeft dat iets te maken met dat die oorlog voorbij is?quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In de Tweede Wereldoorlog hebben we van vrijwel elke kleine slag zorgvuldige documentatie (bijvoorbeeld slag om Arnhem) met bijna tot op de man nauwkeurige verliezen, en in 2023 krijgen we het niet voor elkaar daar een wat beter inzicht in te verkrijgen.
Deze is toevallig wel kaalquote:Op woensdag 7 juni 2023 16:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Extreemrechts is niet meer per s kaalkoppen met tatoos van hakenkruizen. Dit is de nieuwe lichting.
Dat maakt het ook zo gevaarlijk. Zeker sinds steeds meer "BN'ers" en influencers die kant op zijn gegaan. Toch blijft het mij intrigeren wat deze mensen zo drijft, het geld of daadwerkelijk een enorme haat tegen het systeem.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Extreemrechts is niet meer per s kaalkoppen met tatoos van hakenkruizen. Dit is de nieuwe lichting.
Mijn vader ook 😱quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Deze is toevallig wel kaal[ twitter ]
Deels wel maar het is wel goed dat hij het beseft.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zomaar een idee h, maar mss heeft dat iets te maken met dat die oorlog voorbij is?
Denk je dat ze die aantallen jn 1941 ook al hadden?quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds wel apart dat we nog geen enkele onafhankelijke bron met betrouwbare verliescijfers hebben van beide partijen.
In de Tweede Wereldoorlog hebben we van vrijwel elke kleine slag zorgvuldige documentatie (bijvoorbeeld slag om Arnhem) met bijna tot op de man nauwkeurige verliezen, en in 2023 krijgen we het niet voor elkaar daar een wat beter inzicht in te verkrijgen.
Schattingen lopen nu zo uiteen dat het bijna onmogelijk is een goed beeld te krijgen.
Dat wordt nu geheimgehouden, al is het maar voor het moraalquote:Op woensdag 7 juni 2023 16:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds wel apart dat we nog geen enkele onafhankelijke bron met betrouwbare verliescijfers hebben van beide partijen.
Schattingen lopen nu zo uiteen dat het bijna onmogelijk is een goed beeld te krijgen.
Ja, want de frequentie is hoger. We hebben hier bv wat droeftoeters, die het engels niet machtig zijn. Zal geen namen noemen. En die komen dus met "nieuws" aankakken als de rest van de wereld al 24 uur verder is.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deels wel maar het is wel goed dat hij het beseft.
We denken met zijn allen heel erg veel te zien met al die online rommel. Maar ik vraag me af of je er daadwerkelijk beter genformeerd vanaf komt.
Stilhouden is een beter woord denk ik.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat wordt nu geheimgehouden, al is het maar voor het moraal
Over 5 jaar weet je dat vast wel.
quote:
Pak er eens een krant bij uit dat jaar en je vindt je antwoord: Ja.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Denk je dat ze die aantallen jn 1941 ook al hadden?
Shit, die krant heb ik net in de kattenbak gegooid.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Pak er eens een krant bij uit dat jaar en je vindt je antwoord: Ja.
Heb je een linkje?quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Welke? Het Parool of de Telegraaf?quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
"Countries in Asia, Africa, Latin America, and the Middle East have refused to condemn and sanction Russia for what Moscow claims is a defensive operation to protect Russia’s national security and interests."quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ook niet van het Russische feestje gehoord waar hij spreker was? Gezellig met de Russische ambassadeur de oorlog goedpraten
https://fvd.nl/events/understanding-the-conflict-in-ukraine
Een trol is ie niet. Ik ken hem vooral van het Syri topic waar hij heel pro rebellen was, dus anti Assad en anti Rusland, maar soms zag ik tweets van hem langskomen waar hij gewoon niet zo snugger overkomt. Net als nu weer met het oekrine conflict. Ik heb hem ook nooit helemaal begrepen. Hij is een aparte in ieder geval.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vraag me bij hem altijd af of het niet een soort troll is. Aan de ene kant extreem pro-Oekraense posts maar bij beschrijvingen van het front vaak veel te pessimistisch. Rare combi.
Confirmation bias inderdaad. Geldt uiteraard voor alle partijen in het conflict.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, maar dan nog is het oppassen. Je weet ook niet of hij ongelijk heeft. De goede verhalen neemt men sneller over dan de negatieve.
Als je er verder rekening mee houdt dat Tucker Carlson een Russian asset is dan is het best leuk om naar hem te luisteren om verstopte leugens te vinden en omdat hij welbespraakt is.quote:
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0002&rowid=1quote:
Beschrijving van het thema van American History Xquote:Op woensdag 7 juni 2023 16:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Deutsche Grndlichkeit.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0002&rowid=1
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0003&rowid=1
https://www.delpher.nl/nl(...)peg21:a0086&rowid=10
Kan nog wel even doorgaan. De cijfers in de Nederlandse kranten bleken na afloop vaak opvallend nauwkeurig. De Duitsers hielden het goed bij.
Niet in de krant nee.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Deutsche Grndlichkeit.
Werden de cijfers van de mensen die naar de gaskamers werden gestuurd ook gepubliceerd in de krant?
quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er worden hier ook cijfers in de krant genoemd, zegt echter niks over of het klopt of niet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0002&rowid=1
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0003&rowid=1
https://www.delpher.nl/nl(...)peg21:a0086&rowid=10
Kan nog wel even doorgaan. De cijfers in de Nederlandse kranten bleken na afloop vaak opvallend nauwkeurig. De Duitsers hielden het goed bij.
Ik zeg heus niet dat het beter was vroeger. Maar met al die deepfake rotzooi, oude beelden in een nieuw jasje, troll accounts (aan weerszijden), open source meuk wat wordt gedeeld als een malle zonder controle. Overzicht wordt er niet makkelijker op.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want de frequentie is hoger. We hebben hier bv wat droeftoeters, die het engels niet machtig zijn. Zal geen namen noemen. En die komen dus met "nieuws" aankakken als de rest van de wereld al 24 uur verder is.
Ook mag jij jezelf blijkbaar afvragen of dat als ze op een krantenredactie ergens bepalen of iets nieuwswaardig is, en het daarom in de krant zetten, die je dan 8 uur later leest, dat nou echt het summum van geinformeerdheid is.
Maar goed; ik persoonlijk kan me de tijd dat er niet meer was dan 1 maal daags de krant, en het 8 uur journaal, nog goed herinneren. Jij ook? Of beeld je je een andere situatie in, die dan vast wel beter was, ofzo?
Ik zie oekraine mbt schermutselingen, en die konashenko clown ook altijd wel cijfers geven. Tenzij ik het mis in je links, zie ik geen cijfers die uiteenzetten hoeveel tot nu toe, over het gehele conflict.quote:
Bizar, wist niet dat Rusland op het punt stond Kherson weer in te nemen. Zo zie je maar weer, kritisch blijven denken.quote:
Daar prikt men zo doorheen hoor. Als een beeld oud of fake is, dan staan er bijna direct factchecks in de reacties. Er zijn ook accounts die zich alleen bezighouden met het factchecken en georefereren van beelden en foto's op socialmedia.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zeg heus niet dat het beter was vroeger. Maar met al die deepfake rotzooi, oude beelden in een nieuw jasje, troll accounts (aan weerszijden), open source meuk wat wordt gedeeld als een malle zonder controle. Overzicht wordt er niet makkelijker op.
Dan lijkt me een krantje wat minimaal 3 maal redactioneel overleg heeft over o.a. betrouwbaarheid, nieuwswaardigheid etc. Helemaal niet zo slecht..
Want dit is wel de waarheid?quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Bizar, wist niet dat Rusland op het punt stond Kherson weer in te nemen. Zo zie je maar weer, kritisch blijven denken.
quote:
Dikgedrukt is nu duidelijk het geval jaquote:The Ukrainians, he said, even conducted a test strike with a HIMARS launcher on one of the floodgates at the Nova Kakhovka dam, making three holes in the metal to see if the Dnieper’s water could be raised enough to stymie Russian crossings but not flood nearby villages.
Ik denk vooral dat propaganda nog een stuk verder gaat dan vroeger. De Duitsers gaven in de Nederlandse kranten gewoon toe als ze ergens terugtrokken, weliswaar met termen als 'strategische terugtrekking' maar ze schreven het wel gewoon op en gaven soms zelfs verliescijfers in publieke documenten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie oekraine mbt schermutselingen, en die konashenko clown ook altijd wel cijfers geven. Tenzij ik het mis in je links, zie ik geen cijfers die uiteenzetten hoeveel tot nu toe, over het gehele conflict.
Als je punt is dat "vroegah alles betur was", dan heb je dat wmb beslist niet aannemelijk gemaakt.
Wel grappig, dat dit online te vinden is
Dat doet Rusland toch ook?quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat propaganda nog een stuk verder gaat dan vroeger. De Duitsers gaven in de Nederlandse kranten gewoon toe als ze ergens terugtrokken, weliswaar met termen als 'strategische terugtrekking' maar ze schreven het wel gewoon op en gaven soms zelfs verliescijfers in publieke documenten.
Ik heb natuurlijk geen tijd om honderden kranten van toen door te pluizen maar ik vind het wel opmerkelijk dat de NOS geen enkele toegang heeft tot iets meer dan 'Rusland zegt dat' of 'Oekrane zegt dit'. 80 jaar later in een tijd waarin informatie razendsnel beschikbaar is.
Jawel, die Leopards die aan het oogsten waren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef fjs het volgende:
Heb trouwens nog geen foto's gezien van Leopards of Marders etc. Jullie wel in het offensief(je)?
Voorbeeld: De verliescijfers van 3000 Nederlandse doden in mei 1940 in deze krant.quote:
Omdat toen voor Nederland de oorlog voorbij was. Dan maakt het geen reet meer uit.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voorbeeld: De verliescijfers van 3000 Nederlandse doden in mei 1940 in deze krant.
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0020&rowid=1
Die zijn achteraf zeer nauwkeurig gebleken.
De manier van oorlog voeren wordt over de jaren heen steeds smeriger. Van de tweede Wereldoorlog weet ik het niet zeker maar ten tijde van de eerste Wereldoorlog sprak men na een veldslag af dat er x-tijd was om de lichamen achter de linies te brengen en gingen ze daarna weer door met schieten en bombarderen. Tot in de late middeleeuwen spraken beide partijen voor aanvang van een veldslag gewoon een paar regels af, schudde de hand en sloeg elkaar vervolgens dood.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat propaganda nog een stuk verder gaat dan vroeger. De Duitsers gaven in de Nederlandse kranten gewoon toe als ze ergens terugtrokken, weliswaar met termen als 'strategische terugtrekking' maar ze schreven het wel gewoon op en gaven soms zelfs verliescijfers in publieke documenten.
Ik heb natuurlijk geen tijd om honderden kranten van toen door te pluizen maar ik vind het wel opmerkelijk dat de NOS geen enkele toegang heeft tot iets meer dan 'Rusland zegt dat' of 'Oekrane zegt dit'. 80 jaar later in een tijd waarin informatie razendsnel beschikbaar is.
Denk dat je niet moet onderschatten wat het post-romantisch denken doet. Er was iets glorieus aan het sterven voor je land.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nu denk ik niet dat een Niemoller of Wierd Duk in hun vrije tijd naar nazi-bijeenkomsten gaan, maar in feite is het normaliseren van extreme meningen wel gevaarlijk voor de samenleving. Beetje zoals in AHX ook geschetst wordt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Beschrijving van het thema van American History X
Niemller zou in de meidagen van 1940 in een interneringskamp gesmeten zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vuile NSB-er. Wat zou deze man fout zijn geweest in 1940 zeg.
Of omgelegd door partizanen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Niemller zou in de meidagen van 1940 in een interneringskamp gesmeten zijn.
Neuh, ik was sarcastisch. Het was een scenario waar het ging om de dam opblazen als Rusland weer Kherson zou proberen in te nemen.quote:
Het is een groot probleem dat Rusland juridisch gezien niet als vijand is aangemerkt. Dat maakt het zuiveren van vijandige geluiden vrijwel onmogelijk, terwijl aan de andere kant we wel miljarden sturen om de vijand te doden. Dan kan binnenlandse ondermijning ernstig zijn, hoewel de binnenlandse verraders nu nog een klein bereik hebben. Een charismatische man kan dat echter zo doen veranderen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hopelijk worden dat soort NSB'ers eens aangepakt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik vertrouw beide kanten niet. Het zal even duren voordat de echte dader naar voren komt, voorlopig wijzen ze naar elkaar. Maar het kan net zo goed Oekrane zijn geweest, die vandaag ook weer in het nieuws kwam betreft de Nord Stream leiding .. gevaarlijke spelletjes worden er gespeeld.quote:
Niemoller ken ik niet zo. Maar die Wierd Duk vond het geen probleem om zijn lul in een Turkse dame te steken, waardoor hij nu een Turks kind heeft, dus een nazi zal hij zeker niet zijn. Maar ik begrijp wat je bedoelt, wat betreft het , waar trek je de grens voor wat betreft vrijheid van meningsuiting? Dat is toch een lastige.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu denk ik niet dat een Niemoller of Wierd Duk in hun vrije tijd naar nazi-bijeenkomsten gaan, maar in feite is het normaliseren van extreme meningen wel gevaarlijk voor de samenleving. Beetje zoals in AHX ook geschetst wordt.
In juni 1944 had ie hard staan bleren tegen de geallierden. Hoezo komen zij oorlog voeren in Europa?quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat afspreken met je tegenstander was ook maar in individuele gevallen, dat zie je in deze oorlog ook weleens.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De manier van oorlog voeren wordt over de jaren heen steeds smeriger. Van de tweede Wereldoorlog weet ik het niet zeker maar ten tijde van de eerste Wereldoorlog sprak men na een veldslag af dat er x-tijd was om de lichamen achter de linies te brengen en gingen ze daarna weer door met schieten en bombarderen. Tot in de late middeleeuwen spraken beide partijen voor aanvang van een veldslag gewoon een paar regels af, schudde de hand en sloeg elkaar vervolgens dood.
In een tijd waarin informatie steeds waardevoller is kan ik me best voorstellen dat je de tegenstander niet wijzer maakt dan hij denkt te zijn.
Nou ja; ik denk dat wettelijk niet echt geld dat ALS oorlog DAN gaan we verrraders aanpakken. ALS oorlog DAN nemen we doorgaans wetten aan die dat mogelijk maken. Maar dat zouden we nu ook kunnen doen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:21 schreef Confetti het volgende:
Het is een groot probleem dat Rusland juridisch gezien niet als vijand is aangemerkt. Dat maakt het zuiveren van vijandige geluiden vrijwel onmogelijk, terwijl aan de andere kant we wel miljarden sturen om de vijand te doden.
Kwam die ook tegen inderdaad.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:58 schreef ExTec het volgende: [..] Over chinees wapentuig: [ twitter ] Maar ook dit is weer een mooi grijs gebied. Strikt genomen mag jan en alleman deze kopen.
Zeker. Maar China valt verder te boycotten, en daar zijn zat dingen te bedenken die pijn gaan doen, geld niet echt voor de rest.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kwam die ook tegen inderdaad.
China handelt onder de tafel.
Grijs gebied inderdaad.
Maar buiten dat hebben ze geprobeerd te onderhandelen.
Iran en Noord-korea handelen boven tafel en stuk duidelijker wat ze leveren.
Iran drones en artillerie munitie.
En Noord Korea munitie.
Misschien was het de NAVO?quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:23 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik vertrouw beide kanten niet. Het zal even duren voordat de echte dader naar voren komt, voorlopig wijzen ze naar elkaar. Maar het kan net zo goed Oekrane zijn geweest, die vandaag ook weer in het nieuws kwam betreft de Nord Stream leiding .. gevaarlijke spelletjes worden er gespeeld.
Je post een tweet van een man die een screenshot maakt van een stukje dat hij niet begrijpt.quote:
Alleen in de vorm van harvesters en Franse pantservoertuigen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef fjs het volgende:
Heb trouwens nog geen foto's gezien van Leopards of Marders etc. Jullie wel in het offensief(je)?
Ali expres en tiktok blokkeren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker. Maar China valt verder te boycotten, en daar zijn zat dingen te bedenken die pijn gaan doen, geld niet echt voor de rest.
Geen foto's maar wel bewegende beelden:quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef fjs het volgende:
quote:NAVO houdt grootste oefening ooit boven Duitsland met 250 vliegtuigen
Duitsland loopt zich warm voor Air Defender 23, de grootste luchtoefening in de geschiedenis van de NAVO die boven het Duitse luchtruim zal worden gehouden. Volgens functionarissen is de simulatie bedoeld als training n om indruk te maken op bondgenoten en potentile tegenstanders zoals Rusland. https://www.bnr.nl/nieuws(...)-met-250-vliegtuigen
Kan je reddit ook zonder account lezen?quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:59 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ken_through_russian/
Ukraine offensive has "broken through" Russian lines: Prigozhin
https://www.newsweek.com/(...)zaporizhzhia-1804946quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Kan je reddit ook zonder account lezen?
Gaat LEKKAH volgens prigozhinquote:Op woensdag 7 juni 2023 18:59 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ken_through_russian/
Ukraine offensive has "broken through" Russian lines: Prigozhin
Ho ho, het CDA wilde zich niet aan hun afspraken houden. Drom stapte de PVV uit de gedoogcoalitie. Niet omdat ze geen verantwoordelijkheid wilde nemen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Niemoller ken ik niet zo. Maar die Wierd Duk vond het geen probleem om zijn lul in een Turkse dame te steken, waardoor hij nu een Turks kind heeft, dus een nazi zal hij zeker niet zijn. Maar ik begrijp wat je bedoelt, wat betreft het , waar trek je de grens voor wat betreft vrijheid van meningsuiting? Dat is toch een lastige.
Back in the day heeft Rutte het extreme retoriek van Wilders politiek salonfhig gemaakt door er een politieke alliantie mee aan te gaan. Uiteindelijk is de samenwerking geklapt niet omdat Wilders te extreem was, maar omdat hij niet betrouwbaar was als partner, wanneer het niet zo lekker ging en er bezuinigd moest worden. Nu doet Rutte alsof hij Wilders uitsluit als politieke partner, omdat hij hele bevolkingsgroepen zou uitsluiten
Waarheid is eerder dat Wilders een onbetrouwbare populist is waar je geen zaken mee kan doen. En ik vermoed dat Wilders zijn uitsluiting stiekem helemaal prima vindt, omdat de politiek gemiddeld genomen een behoorlijke ruk richting Wilders heeft gemaakt. Hij hoeft dus niet eens in een regering te zitten om macht uit te oefenen.
PVV-debieltje gespotquote:Op woensdag 7 juni 2023 19:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ho ho, het CDA wilde zich niet aan hun afspraken houden. Drom stapte de PVV uit de coalitie. Niet omdat ze geen verantwoordelijkheid wilde nemen.
Nee hoor. Nog niet misschien dat ik op die schlemiel stem.quote:
Scott Ritterquote:
Naar mijn weten wilde Wilders niet meegaan met de noodzakelijke bezuinigingen, maar het is alweer een tijdje terug.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ho ho, het CDA wilde zich niet aan hun afspraken houden. Drom stapte de PVV uit de gedoogcoalitie. Niet omdat ze geen verantwoordelijkheid wilde nemen.
Raar ik zie nog niet veel veranderingen behalve weer een stuk grond bij Bakhmut.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)an_expected_us_says/
Offensive Going Better Than Expected, U.S. Says
Nee, niet echt nog nee.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef fjs het volgende:
Wierd is nog wel net weer iets anders dan Niemller.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu denk ik niet dat een Niemoller of Wierd Duk in hun vrije tijd naar nazi-bijeenkomsten gaan, maar in feite is het normaliseren van extreme meningen wel gevaarlijk voor de samenleving. Beetje zoals in AHX ook geschetst wordt.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat toen voor Nederland de oorlog voorbij was. Dan maakt het geen reet meer uit.
Letterlijk precies dezelfde werkwijze.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wierd is nog wel net weer iets anders dan Niemller.
Pietjeaids is geobsedeerd door cijfers, relevantie is ondergeschikt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat toen voor Nederland de oorlog voorbij was. Dan maakt het geen reet meer uit.
Gewoon die Finse kaart in de gaten houden. Altijd betrouwbaar gebleken, verwacht morgen weer een update.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Raar ik zie nog niet veel veranderingen behalve weer een stuk grond bij Bakhmut.
Verder veel tegenstrijdige berichten over en weer.
Lijkt er op dat Oekrane nog steeds stukken aan het aftasten zijn voor een zwakte punt, maar het is veelal een grote mijnenveld zooi.
Is dat zo?quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Letterlijk precies dezelfde werkwijze.
De Russen zien nu ook wel de ernst van de situatie in begrijp ik? Beter komt er een staakt het vuren oid zodat Oekrane veilig met helikopters mensen kan redden.quote:
quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:41 schreef poenhunter het volgende:
Iemand dat filmpje gezien van die Ukrainse medic? Echt indrukwekkend, raakt je ziel.
Helaas zonder ondertiteling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de tweede tweet lees ik eigenlijk dat de Russen niks doen en dat mensen hun eigen evacuatie aan het organiseren zijn. Het klopt dat er beter daar een tijdelijke wapenstilstand komt om mensen te reden maar gisteren en vandaag waarschijnlijk ook hebben de Russen constant gebombardeerd met artillerie.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Russen zien nu ook wel de ernst van de situatie in begrijp ik? Beter komt er een staakt het vuren oid zodat Oekrane veilig met helikopters mensen kan redden.
Al is dit misschien een beetje naef gezien de resultaten uit het verleden.
Veel republikeinen steunen Oekrane.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben benieuwd wie zijn puppetmaster is, zijn het de republikeinen in het Congres die banden hebben met Rusland die Elon financiele en politieke steun beloofd hebben in ruil voor zijn inzet om Rusland te steunen?
[ twitter ]
Maar Fox en Tucker Carlson zijn ook republikeinen en die zijn pro Ruslandquote:Op woensdag 7 juni 2023 19:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Veel republikeinen steunen Oekrane.
Dat is ook de reden waarom er veel geld en materiaal word toegezegd.
De Russen doen niets inderdaad. Daarom zou het fijn zijn als ze een klein beetje menselijkheid tonen en Oekrane de kans geven mensen te evacueren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de tweede tweet lees ik eigenlijk dat de Russen niks doen en dat mensen hun eigen evacuatie aan het organiseren zijn. Het klopt dat er beter daar een tijdelijke wapenstilstand komt om mensen te reden maar gisteren en vandaag waarschijnlijk ook hebben de Russen constant gebombardeerd met artillerie.
Ga daar maar niet van uit. Dat is deze hele oorlog nog nooit gebeurt (en als het gebeurt is het meteen een groot mediaoffensief).quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Russen doen niets inderdaad. Daarom zou het fijn zijn als ze een klein beetje menselijkheid tonen en Oekrane de kans geven mensen te evacueren.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Klopte dus met wat ik dacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, versta jij het of heb je het ergens gelezen?
Of als ze het doen, dan schenden ze het na een uurtje alweer. Zoals vorig jaar meerdere keren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ga daar maar niet van uit. Dat is deze hele oorlog nog nooit gebeurt (en als het gebeurt is het meteen een groot mediaoffensief).
Nu klopt het.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Veel republikeinen steunen Oekrane het Amerikaanse militair-industrieel complex.
Dat is ook de reden waarom er veel geld en materiaal word toegezegd.
Je zou denken dat als het Oekraense 'regime' de dam opgeblazen heeft dat Rusland dit in de media flink uitmelkt door het tonen van beelden van reddingsacties.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de tweede tweet lees ik eigenlijk dat de Russen niks doen en dat mensen hun eigen evacuatie aan het organiseren zijn. Het klopt dat er beter daar een tijdelijke wapenstilstand komt om mensen te reden maar gisteren en vandaag waarschijnlijk ook hebben de Russen constant gebombardeerd met artillerie.
Of ze geven de Oekraners de kans een hulphelicopter te sturen en schieten die helicopter dan neer.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of als ze het doen, dan schenden ze het na een uurtje alweer. Zoals vorig jaar meerdere keren.
Werd erbij gepost door iemand op Reddit, daar zijn er ook wel Oekrainers die het dan vertalen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:07 schreef poenhunter het volgende:
[..]
Klopte dus met wat ik dacht.
Bedankt, versta jij het of heb je het ergens gelezen?
Tucker werkt niet meer voor fox.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar Fox en Tucker Carlson zijn ook republikeinen en die zijn pro Rusland
Yepquote:
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die mensen die naar hun mening wordt gevraagd in de media doen stuk voor stuk alsof elk incident opzich bekeken moet worden, vanaf een schone lei. Track record van Rusland om alles wat los en vast zit constant bij elkaar te liegen hoor je ze nooit over.
https://www.ewmagazine.nl(...)kraine-staat-42285w/quote:
quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Huh. Dat filmpje werd op Twitter verspreid door onder andere niemoller waar geclaimd wordt dat de medic een Rus is die Oekraners verzorgdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me meer op een Oekraner die Russen verzorgt. Je ziet geen gele of groene banden bij hun. Wat je tegenwoordig bij elke Oekraner wel ziet. En het is al duidelijk dat de Russen niks om hun soldaten geven. En dat ze lang niet zo goed zijn uitgerust met eerste hulp spullen. Tevens zijn het de Russen die met goedkopen Chinese meuk rondheulen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh. Dat filmpje werd op Twitter verspreid door onder andere niemoller waar geclaimd wordt dat de medic een Rus is die Oekraners verzorgd
Nee joh. Dat is sowieso onzin.De trolletjes zagen voer in dat de gewonde man zei schiet me dood en martel me niet, omdat hij zoveel pijn had en uiteraard extra pijn voelde bij handelingen die nodig waren zoals bewegen van zijn ledematen, lichaam.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh. Dat filmpje werd op Twitter verspreid door onder andere niemoller waar geclaimd wordt dat de medic een Rus is die Oekraners verzorgd
Zijn gewoon allemaal Oekrainers.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:39 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Lijkt me meer op een Oekraner die Russen verzorgen. Je ziet geen gele of groene banden bij hun. Wat je tegenwoordig bij elke Oekraner wel ziet. En het is al duidelijk dat de Russen niks om hun soldaten geven. En dat ze lang niet zo goed zijn uitgerust met eerste hulp spullen. Tevens zijn het de Russen die met goedkopen Chinese meuk rondheulen.
Volgens mij ligt daar een belangrijk deel van het probleem van de mensen die niet pro-Oekrane zijn. Veel daarvan beseffen zich niet hoe leugenachtig Rusland is. Niemand is brandschoon, ook Amerika en Oekrane niet, maar Rusland tilt liegen en bedriegen naar een heel ander niveau dan welk land dan ook. Rusland staat op eenzame hoogte als het gaat om liegen, bedriegen, valspelen en manipuleren. Nog niet genoeg mensen hebben dat door. Nog teveel mensen die proberen objectief te zijn, lopen te wikken en te wegen en "beide kanten" te bekijken alsof we naar een neutraal conflict tussen gelijken zitten te kijken. Poetin, Medvedev, Peskov, Lavrov.... ze braken constant leugens uit tot lachwekkende en absurdistische aan toe. Leugens worden nooit toegegeven en worden klakkeloos vervangen door nieuwe leugens zodra het uit komt. De waarheid wordt totaal niet gerespecteerd of nagestreefd door Rusland. Ik had dat vr begin vorig jaar nog niet door en m'n ogen zijn echt geopend door deze oorlog dagelijks te volgen en gewoon dagelijks het liegen van de Russen in de praktijk te zien. Ik zou willen dat meer mensen dit zouden zien (en dan met name het pro-Rusland kamp en de neutrale objectieve denkers).quote:
Ik heb ik de afgelopen 1,5 jaar nog geen enkele Russische Medic gezien.quote:
Het beeld veranderd ook constant de reden voor deze oorlog de redenen waarom men terug trok bij Kiev en andere gebieden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Volgens mij ligt daar een belangrijk deel van het probleem van de mensen die niet pro-Oekrane zijn. Veel daarvan beseffen zich niet hoe leugenachtig Rusland is. Niemand is brandschoon, ook Amerika en Oekrane niet, maar Rusland tilt liegen en bedriegen naar een heel ander niveau dan welk land dan ook. Rusland staat op eenzame hoogte als het gaat om liegen, bedriegen, valspelen en manipuleren. Nog niet genoeg mensen hebben dat door. Nog teveel mensen die proberen objectief te zijn, lopen te wikken en te wegen en "beide kanten" te bekijken alsof we naar een neutraal conflict tussen gelijken zitten te kijken. Poetin, Medvedev, Peskov, Lavrov.... ze braken constant leugens uit tot lachwekkende en absurdistische aan toe. Leugens worden nooit toegegeven en worden klakkeloos vervangen door nieuwe leugens zodra het uit komt. De waarheid wordt totaal niet gerespecteerd of nagestreefd door Rusland. Ik had dat vr begin vorig jaar nog niet door en m'n ogen zijn echt geopend door deze oorlog dagelijks te volgen en gewoon dagelijks het liegen van de Russen in de praktijk te zien. Ik zou willen dat meer mensen dit zouden zien (en dan met name het pro-Rusland kamp en de neutrale objectieve denkers).
Telefoons enzovoort is zelfs verboden om bij je te hebben in het Russische leger zeker voor de gewone soldaten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb ik de afgelopen 1,5 jaar nog geen enkele Russische Medic gezien.
En dat filmpje van die Medic was na een mislukte aanval waarbij men in een mijnenveld belande en daarna bestookt werd door artillerie en mortieren, de beelden werden gemaakt door Oekraners.
Omdat het stukje ondanks de tegenslag alsnog in hun handen was.
Je kan simpel merken wanneer het Oekraense beelden betreft.
Helmet cam, deze zie je amper bij Russen laat staan relatief hoge kwaliteit.
Er zijn maar heel weinig Russen met de mogelijkheid om berhaupt het front te filmen.
Telefoons en communicatie materiaal word veelal afgenomen en de gene die wel filmen zijn vaak officieren.
Of cams op drones en vliegtuigen.
Het is cultuur, je moet het niet vanuit westers perspectief bekijken. Ze zullen nooit van hun leven toegeven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het beeld veranderd ook constant de reden voor deze oorlog de redenen waarom men terug trok bij Kiev en andere gebieden.
Etc etc etc.
Men heeft echt een bord voor de kop.
Komt door dat ene ding VS is evil.
Maar wat doen de Russen in Bakhmut nou? Zijn ze nog aan het oprukken of zijn ze enkel de ruines van de stad aan het bezetten? Zitten daar nou tienduizenden manschappen te nietsen oid?quote:
Ze hebben al het stedelijk gebied bezet en proberen nu de flanken (de flanken bevinden zich in landelijk gebied) te versterken. Dat is lastig zat, want de Oekraeners zitten hoger en kunnen dus makkelijker hun artillerie inzetten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar wat doen de Russen in Bakhmut nou? Zijn ze nog aan het oprukken of zijn ze enkel de ruines van de stad aan het bezetten? Zitten daar nou tienduizenden manschappen te nietsen oid?
Ik heb het niet alleen over de Russen zelf maar sommige westerse pro-russen die de acties van Rusland goedkeuren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is cultuur, je moet het niet vanuit westers perspectief bekijken. Ze zullen nooit van hun leven toegeven.
Als er een fonds wordt opgericht om de tickets van te betalen dan doe ik een forse donatie.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de Russen zelf maar sommige westerse pro-russen die de acties van Rusland goedkeuren.
Persoonlijk gezien zie ik het liefst al die lui naar Rusland vertrekken.
Als je zo blij bent met het land ga er dan heen.
Doei!
Ze zijn wat terrein aan het verliezen, plus er is nog een klein stukje wat nog steeds in handen van Oekrane is, het betreft maar enkele gebouwen en straten maar ze zitten er nog.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar wat doen de Russen in Bakhmut nou? Zijn ze nog aan het oprukken of zijn ze enkel de ruines van de stad aan het bezetten? Zitten daar nou tienduizenden manschappen te nietsen oid?
Veel zijn gewoon tegen de status quo. Een Baudet verhaal, totale lockdown willen en zodra de overheid het doet wil je alles open hebben. Maakt niet uit wat de situatie is, zs zullen altijd het tegenovergestelde zeggen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de Russen zelf maar sommige westerse pro-russen die de acties van Rusland goedkeuren.
Persoonlijk gezien zie ik het liefst al die lui naar Rusland vertrekken.
Als je zo blij bent met het land ga er dan heen.
Doei!
het opvallende is dat in elke westerse taal dit fenomeen letterlijk voorkomt. het is dus gewoon professioneel getrol en Papagaai gedrag.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Volgens mij ligt daar een belangrijk deel van het probleem van de mensen die niet pro-Oekrane zijn. Veel daarvan beseffen zich niet hoe leugenachtig Rusland is. Niemand is brandschoon, ook Amerika en Oekrane niet, maar Rusland tilt liegen en bedriegen naar een heel ander niveau dan welk land dan ook. Rusland staat op eenzame hoogte als het gaat om liegen, bedriegen, valspelen en manipuleren. Nog niet genoeg mensen hebben dat door. Nog teveel mensen die proberen objectief te zijn, lopen te wikken en te wegen en "beide kanten" te bekijken alsof we naar een neutraal conflict tussen gelijken zitten te kijken. Poetin, Medvedev, Peskov, Lavrov.... ze braken constant leugens uit tot lachwekkende en absurdistische aan toe. Leugens worden nooit toegegeven en worden klakkeloos vervangen door nieuwe leugens zodra het uit komt. De waarheid wordt totaal niet gerespecteerd of nagestreefd door Rusland. Ik had dat vr begin vorig jaar nog niet door en m'n ogen zijn echt geopend door deze oorlog dagelijks te volgen en gewoon dagelijks het liegen van de Russen in de praktijk te zien. Ik zou willen dat meer mensen dit zouden zien (en dan met name het pro-Rusland kamp en de neutrale objectieve denkers).
Russen moeten posities verlaten.quote:. In de nacht van maandag op dinsdag stortte een grote dam bij de Oekraense stad Nova Kakhovka in. Vanwege de overstromingen als gevolg van de damdoorbraak moesten duizenden mensen hun huis verlaten.
Een dag eerder had de Oekraense president Volodymyr Zelensky nog tegen The Wall Street Journal gezegd dat Oekrane klaar is voor een tegenoffensief.
De damdoorbraak kan gevolgen hebben voor de frontlinie bij de rivier de Dnipro, stellen Oekrane-experts Simon Schlegel van de internationale denktank Crisis Group en George Dimitriu van instituut Clingendael. Ook heeft de doorbraak indirect impact op het grote tegenoffensief.
De doorgebroken dam ligt ongeveer 60 kilometer ten oosten van de stad Kherson nabij de Dnipro, waar het water uit het reservoir van een waterkrachtcentrale naartoe stroomt. Die rivier scheidt de frontlinie. Het gebied ten noorden van de rivier, de rechteroever, staat onder controle van Oekrane. De linkeroever, dus ten zuiden van de rivier, is in Russische handen.
Frontlinie verschoven door overstromingen
Vanwege het verwachte Oekraense tegenoffensief hadden de Russen een verdedigingslinie aangelegd bij de rivier. Maar die werd overvallen door de overstromingen, waardoor de Russen zich iets moesten terugtrekken om op hoger gelegen grond te komen.
De frontlinie is daardoor verschoven, zegt Schlegel. Maar, merkt Dimitriu op, de frontlinie is wel 30 tot 40 kilometer diep. De verdedigende posities van Rusland blijven dus voor een groot deel intact.
De damdoorbraak heeft ook impact op militaire posities van Oekrane in het overstroomde gebied. Die moeten nu gevacueerd worden. Ook richten de overstromingen veel schade aan. Veel wegen en bruggen zijn bijvoorbeeld verwoest. Daardoor kan het zijn dat Oekraense plannen voor een eventuele aanval in dat gebied in de war zijn geschopt, zegt Schlegel.
iedereen heeft een idee. rusland heeft het gedaan. Net als met de mh17, Bachmut etc doen trollen braaf hun werk en proberen twijfel te zaaien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is allemaal maar erg onduidelijk wat er nu speelt:
[..]
Russen moeten posities verlaten.
Oekraners moeten dat ook
Duizenden mensen moesten evacueren
Andere Oekranse tweet zegt tienduizenden doden en miljoenen! evacuees.
Het gaat alle kanten op h, en tegelijkertijd heeft niemand een idee.
Denk dat de Dam ongepland gewoon is doorbroken in de chaos van oorlog.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
iedereen heeft een idee. rusland heeft het gedaan. Net als met de mh17, Bachmut etc doen trollen braaf hun werk en proberen twijfel te zaaien.
Rusland pleegt genocide, ecocide en wil misschien wel geloven dat dit niet gepland is, want incompetentie lijkt de basis te zijn van het russissche leger.
Informatie oorlog.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-gelekte-documenten/
Amerikaanse inlichtingendiensten wisten maanden van tevoren al dat er Oekraense plannen waren om de Nord Stream-pijplijn op te blazen, schrijft de Washington Post. Als ze dat al wilden voorkomen, was dat heel lastig, zegt defensiedeskundige Rob de Wijk.
De Amerikaanse krant baseert het nieuws op online gelekte informatie, afkomstig uit het Pentagon-lek van een paar maanden geleden.
Sabotagedaad
In september 2022 werd de pijpleiding van Nord Stream 1 en 2 op de bodem van de Oostzee beschadigd na verschillende explosies. Het incident wordt op dit moment door meerdere Europese landen onderzocht en er is nog geen schuldige aangewezen. De Verenigde Staten en de NAVO hebben het een 'sabotagedaad' genoemd.
De Amerikaanse inlichtingendienst CIA zou in juni vorig jaar via een Europees spionage-agentschap erachter zijn gekomen dat verschillende Oekraense teams een actie aan het voorbereiden waren. De informatie werd gedeeld met Duitsland en andere Europese landen.
Oke als dit waar is.
Dan heeft Oekrane geen recht op steun
Dan hebben ze namelijk een aanval op eu gedaan omdat een groot deel van de pijpleiding en zeker de deel wat kapot is .
Namelijk van de europese unie is.
Gelijk stoppen met oorlog troep sturen en muntie.
Gelijk de asielzoekers van Oekrane er uit zetten .
Zoals ik zeg als dit waar is namelijk.
Ik zie Amerika namelijk ook nep informatie geven om lekker de oorlog aan de gang te houden.
Als je zo wil focussen op die pijpleiding, waarvan maar beter is dat de EU er niet meer van afhankelijk is, dan heb je een probleem met het grotere plaatje zien van goed en kwaad.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-gelekte-documenten/
Amerikaanse inlichtingendiensten wisten maanden van tevoren al dat er Oekraense plannen waren om de Nord Stream-pijplijn op te blazen, schrijft de Washington Post. Als ze dat al wilden voorkomen, was dat heel lastig, zegt defensiedeskundige Rob de Wijk.
De Amerikaanse krant baseert het nieuws op online gelekte informatie, afkomstig uit het Pentagon-lek van een paar maanden geleden.
Sabotagedaad
In september 2022 werd de pijpleiding van Nord Stream 1 en 2 op de bodem van de Oostzee beschadigd na verschillende explosies. Het incident wordt op dit moment door meerdere Europese landen onderzocht en er is nog geen schuldige aangewezen. De Verenigde Staten en de NAVO hebben het een 'sabotagedaad' genoemd.
De Amerikaanse inlichtingendienst CIA zou in juni vorig jaar via een Europees spionage-agentschap erachter zijn gekomen dat verschillende Oekraense teams een actie aan het voorbereiden waren. De informatie werd gedeeld met Duitsland en andere Europese landen.
Oke als dit waar is.
Dan heeft Oekrane geen recht op steun
Dan hebben ze namelijk een aanval op eu gedaan omdat een groot deel van de pijpleiding en zeker de deel wat kapot is .
Namelijk van de europese unie is.
Gelijk stoppen met oorlog troep sturen en muntie.
Gelijk de asielzoekers van Oekrane er uit zetten .
Zoals ik zeg als dit waar is namelijk.
Ik zie Amerika namelijk ook nep informatie geven om lekker de oorlog aan de gang te houden.
Nee, was in 1Vandaag en aan het einde zet hij zijn eigen mening erbij.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet eens gelezen. Geen bronvermelding is niet de moeite waard kan hij het net zo goed zelfs geschreven hebben of van die vage googletranslate artikelen zoals eerdere die bleken te komen uit een opinieblad.
Geef is gewoon de bron van de stukken die je quote. Het is behoorlijk irritant zonder bronvermelding (ik lees het gewoon niet eens).quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekraners moeten dat ook
Ik had het door dacht dat het weer om een post ging van Lospedrosa die constant komt met stukken zonder bronvermelding. Behoorlijk irritant.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee, was in 1Vandaag en aan het einde zet hij zijn eigen mening erbij.
Zo makkelijk is het niet, het heeft 10 jaar en tig miljard gekost, de eigendomsrechten en aandelen waren van Gazprom 51%, Basf, Gasunie, Engie, OMV. (Elk ong 10%)quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je zo wil focussen op die pijpleiding, waarvan maar beter is dat de EU er niet meer van afhankelijk is, dan heb je een probleem met het grotere plaatje zien van goed en kwaad.
Is al afgeschreven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het niet, het heeft 10 jaar en tig miljard gekost, de eigendomsrechten en aandelen waren van Gazprom 51%, Basf, Gasunie, Engie, OMV. (Elk ong 10%)
Die investering moest nog wel terugbetaald worden. Dat kan niet even worden afgeschreven.
Dus wie gaat dat dokken?
Natuurlijk kan dat wel even afgeschreven worden, dat zal waarschijnlijk ook gewoon al gedaan zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het niet, het heeft 10 jaar en tig miljard gekost, de eigendomsrechten en aandelen waren van Gazprom 51%, Basf, Gasunie, Engie, OMV. (Elk ong 10%)
Die investering moest nog wel terugbetaald worden. Dat kan niet even worden afgeschreven.
Dus wie gaat dat dokken?
Tuurlijk niet. Ook Gasunie had 1 miljard in NS2 zitten. Dat betaalt zich niet terug.quote:
Tuurlijk niet gek, 1 miljard. Zal met alle moeite nog proberen verhaalt te worden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel even afgeschreven worden, dat zal waarschijnlijk ook gewoon al gedaan zijn.
Laat ze maar gewoon lopen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er een fonds wordt opgericht om de tickets van te betalen dan doe ik een forse donatie.
Hij verwijst hiernaar.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geef is gewoon de bron van de stukken die je quote. Het is behoorlijk irritant zonder bronvermelding (ik lees het gewoon niet eens).
1 miljard is niks, de redding van Uniper alleen al heeft tientallen miljarden gekost.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet gek, 1 miljard. Zal met alle moeite nog proberen verhaalt te worden.
Niet voor een investering van een commercile onderneming.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
1 miljard is niks, de redding van Uniper alleen al heeft tientallen miljarden gekost.
Herstelbetalingen van de Russen eisen en anders nuken we hun, te beginnen met Moskou. Niet in problemen, maar in oplossingen denken.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet gek, 1 miljard. Zal met alle moeite nog proberen verhaalt te worden.
Hier slechte zelf zoekers:quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekraners moeten dat ook
Rusland had het volledige aandeel en de helft van de investering gedaan. Die waren het sowieso nietquote:Op woensdag 7 juni 2023 22:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Herstelbetalingen van de Russen eisen en anders nuken we hun, te beginnen met Moskou. Niet in problemen, maar in oplossingen denken.![]()
? Waarom moet ik iets opzoeken wat je gewoon er zelf bij kan zetten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier slechte zelf zoekers:
https://www.nu.nl/spannin(...)offensief.html#nujij
Naar Omsk? Is een mooie stad, heb ik gehoord. Wel wat ver weg.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ik had tickets voor een trojka in gedachten.
In dat geval mogen ze naar Omsk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ik had tickets voor een trojka in gedachten.
Combinatie volgens mij. Dit zijn die beelden die we eerdere voorbij zagen komen van Oekraners die een mijnenveld inreden en daarna artillerie over zich heen kregen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:37 schreef BlaZ het volgende:
Nog wat beelden van het front. Het is me niet duidelijk of dit artillerie of mijnen zijn of een combinatie.
https://vk.com/video-133441491_456269295
Omsk is een mooie stad maar net iets te ver weg.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In dat geval mogen ze naar Omsk.
Ik zou zeggen stuur ze een brief op hoge poten, Karen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
Maar eh, waar blijft die intel van de VS. Of zijn ze onzekerder geworden of Rusland het wel gedaan heeft?
Dat is een vreemde constatering, vooral omdat de bedrijven in kwestie een aanzienlijk deel van hun investering al hadden afgeschreven voordat die pijpleiding berhaupt de lucht in ging:quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet voor een investering van een commercile onderneming.
Je laat toch niet zomaar door een clubje obscure vrijheidsstrijders je investering ongestraft in rook opgaan.
En wat met andere infra als internet, elektra en dergelijke op de internationale bodems.
Kortom, de investering was al de lucht in gegaan door de misdragingen van de Russen, kwestie van ondernemersrisico.quote:Engie boekte overigens wel een afschrijving van ongeveer 50 mln op zijn belang in Nord Stream 1 (totale afschrijving is nu 300 mln), nadat het nutsbedrijf in het eerste kwartaal al een afschrijving van 1 mld boekte op Nord Stream 2.
Interesse bij een ticket?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
Maar eh, waar blijft die intel van de VS. Of zijn ze onzekerder geworden of Rusland het wel gedaan heeft?
Lijkt me dezelfde actie ja.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Combinatie volgens mij. Dit zijn die beelden die we eerdere voorbij zagen komen van Oekraners die een mijnenveld inreden en daarna artillerie over zich heen kregen.
Als je rob genoeg betaalt is de wereld plat en 1+1 = 3.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch wel de meest objectieve meest ingelezen expert in Nederland.
Misschien weten ze het gewoon niet?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
Was dat ding een beetje goed verzekerd?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is een vreemde constatering, vooral omdat de bedrijven in kwestie een aanzienlijk deel van hun investering al hadden afgeschreven voordat die pijpleiding berhaupt de lucht in ging:
Fundamentele Analyse: ENGIE
maandag 5 september 2022
https://www.ingsprinters.nl/analyses/273290/engie
[..]
Kortom, de investering was al de lucht in gegaan door de misdragingen van de Russen, kwestie van ondernemersrisico.
Je weet wat "afschrijven" betekent, of niet?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook wel leuk propaganda account dit. Post echt overdreven veel positief niet bevestigd nieuws.quote:
Zachtjes snort de samovarquote:Op woensdag 7 juni 2023 22:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omsk is een mooie stad maar net iets te ver weg.
Yeah. Ze mogen best (te) positief zijn, maar dan wel met onderbouwing.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ook wel leuk propaganda account dit. Post echt overdreven veel positief niet bevestigd nieuws.
Thee zet apparaat noemde we dat altijdquote:Op woensdag 7 juni 2023 23:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Zachtjes snort de samovar
Geen idee wat een samovar is maar geniaal bedacht
Rusland is wel vele keren groter dan Letland h. En je komt niet makkelijk als Rus Rusland uit naar het rijke westen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Oud filmpje van 4 jaar geleden maar vraag me af hoe ze een Russische inval zouden moeten tegenhouden als alle jongeren weg zijn en het een land vol bejaarden is geworden.
Dit overkomt Oekrane ook als se eenmaal bij de EU komen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Oud filmpje van 4 jaar geleden maar vraag me af hoe ze een Russische inval zouden moeten tegenhouden als alle jongeren weg zijn en het een land vol bejaarden is geworden.
En wat is daar erg aan?quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit overkomt Oekrane ook als se eenmaal bij de EU komen.
Wat er erg aan is als je jeugd naar het buitenland trekt en je alleen met bejaarden achterblijft in je land?quote:
Steeds uit voorraad leverbaarquote:Op woensdag 7 juni 2023 23:06 schreef TLC het volgende:
[..]
De markt word dan overspoeld met goedkope krachten waardoor de lonen laag blijven waardoor inheemse bevolking niet meer voor dat loontje wil werken, goedkope krachten woorden uitgebuit door slime ZZP trucjes, weten dat ze zelf ook uitgebuit worden en gaan 9 van de 10 keer terug naar land van herkomst.quote:
samovor is russich voor waterkokerquote:Op woensdag 7 juni 2023 23:06 schreef TLC het volgende:
[..]
@cherrycoke spreekt 23 talen, vloeiend.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
samovor is russich voor waterkoker
Ik heb vals gespeeld met google.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
@:cherrycoke spreekt 23 talen, vloeiend.
De investering rendeert niet (meer) dus moeten ze die wel afschrijven, dat betekent niet dat ze een claim afwijzen die kosten kan verhalen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet wat "afschrijven" betekent, of niet?
alles beter dan in russische invloed sfeer. nu kunnen jongeren iets maken van hun leven, indien je ervoor wil werken en je schouders eronder wil zetten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat er erg aan is als je jeugd naar het buitenland trekt en je alleen met bejaarden achterblijft in je land?
En bij wie gaan ze die claim dan neerleggen, bij de door jou eerder genoemde "obscure vrijheidsstrijders"? Hebben die soms een kantoor op de zuidas ofzo?quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De investering rendeert niet (meer) dus moeten ze die wel afschrijven, dat betekent niet dat ze een claim afwijzen die kosten kan verhalen.
Ja, zeker weten, helemaal gelijk in, goe gezien jochie; onderzeese infra die in verbinding staat met rusland = altijd een slecht idee.quote:Verder zegt het veel over de veiligheid en borging van toekomstige investeringen van onderzeese infrastructuur en de bewaking daarvan.
Laten we hier geen energie aan verspillen. Die hele pijpleiding interesseert niemand meer iets behoudens een paar Poetin-adepten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De investering rendeert niet (meer) dus moeten ze die wel afschrijven, dat betekent niet dat ze een claim afwijzen die kosten kan verhalen.
Verder zegt het veel over de veiligheid en borging van toekomstige investeringen van onderzeese infrastructuur en de bewaking daarvan.
Daar hebben ze de NAVO dan voor.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Die pas na twee weken echt op gang komt. Rusland zou kunnen proberen Letland razendsnel in te nemen en dan de wereld voor een voldongen feit te stellen. Net zoals China dat met Taiwan wilt doen.quote:
Letland =/= de Krim.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die pas na twee weken echt op gang komt. Rusland zou kunnen proberen Letland razendsnel in te nemen en dan de wereld voor een voldongen feit te stellen. Net zoals China dat met Taiwan wilt doen.
Ik weet niet in welke alternatieve realiteit jij dit ziet gebeuren, maar iig niet in de realiteit waar wij wonen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die pas na twee weken echt op gang komt. Rusland zou kunnen proberen Letland razendsnel in te nemen en dan de wereld voor een voldongen feit te stellen. Net zoals China dat met Taiwan wilt doen.
Even de geolocatie afwachten, ik denk dat het twee verschillende locaties zijn, bij een ander gevecht stonden de vernietigde voertuigen ver uit elkaar.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Combinatie volgens mij. Dit zijn die beelden die we eerdere voorbij zagen komen van Oekraners die een mijnenveld inreden en daarna artillerie over zich heen kregen.
Zou kunnen hoor ik heb toen alleen eigenlijk een paar foto's gezien en ook dezelfde kwaliteit en dat zag er redelijk hetzelfde uit. Sowieso is het vaak afwachten in deze oorlog want is al vaker gebeurt waar vandaag dit lijkt morgen het weer anders is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 00:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Even de geolocatie afwachten, ik denk dat het twee verschillende locaties zijn, bij een ander gevecht stonden de vernietigde voertuigen ver uit elkaar.
Op te merken is dat bij beide gevechten nog geen zware tanks gebruikt worden en het voornamelijk om oudere panzervoertuigen gaat.
Dat kan. Maar dan worden ze er meteen weer uitgetrapt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nou zijn er wel altijd heel beel onbevestigde berichten, soms staat het er ook gewoon bij. Maar dit is een quote die van Deepstate komt, tot nu toe is dat volgens mij altijd vrij betrouwbaar gebleken.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ook wel leuk propaganda account dit. Post echt overdreven veel positief niet bevestigd nieuws.
Dat zijn bijna 800 stuksquote:
Zou dat niet zijn om de positie in de EU te verstevigen?quote:Op donderdag 8 juni 2023 07:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn bijna 800 stuksIs Polen van plan om Rusland te bevrijden ofzo?
Of ze vallen er brussel mee binnen, als die moeilijk blijven doen over hun ontmachting van een onafhankelijke rechtspraak en hun Hoogste rechters.quote:Op donderdag 8 juni 2023 07:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jan Sobieski III approves this messagequote:Op donderdag 8 juni 2023 07:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vraag me af hoe ze aan de gigantische aantallen raketten hiervoor komen. Kopen ze die allemaal extern in of komt er een Poolse fabriek om het in eigen land te produceren.quote:Op donderdag 8 juni 2023 04:45 schreef michaelmoore het volgende:
[ twitter ]
The first piece of Poland’s new HOMAR-K MLRS system was presented today in South Korea.
“The Polish HIMARS” consists of the South Korean K239 Chunmoo being combined with the Polish Jelcz chassis.
Poland is buying 288 of these and another 500 HIMARS from USA.
Deze oorlog zal de Polen geleerd hebben daar een eigen fabriek voor te bouwen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 08:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vraag me af hoe ze aan de gigantische aantallen raketten hiervoor komen. Kopen ze die allemaal extern in of komt er een Poolse fabriek om het in eigen land te produceren.
Via Frankrijk nota bene. Vechten kunnen ze dus wel, kaartlezen niet..quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Akhmat Special Forces hebben ze er vertrouwen in dat ze Duitsland gaan bereiken.
quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:15 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Via Frankrijk nota bene. Vechten kunnen ze dus wel, kaartlezen niet..
"Change their tactics?" Dus als we ons verdedigen gebeurt het niet? Ja, dat is logisch.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Akhmat Special Forces hebben ze er vertrouwen in dat ze Duitsland gaan bereiken.
quote:Op donderdag 8 juni 2023 07:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ormer-alliance-chiefquote:Nato members may send troops to Ukraine, warns former alliance chief
Rasmussen said: "If Nato cannot agree on a clear path forward for Ukraine, there is a clear possibility that some countries individually might take action. We know that Poland is very engaged in providing concrete assistance to Ukraine. And I wouldn't exclude the possibility that Poland would engage even stronger in this context on a national basis and be followed by the Baltic states, maybe including the possibility of troops on the ground.
"I think the Poles would seriously consider going in and assemble a coalition of the willing if Ukraine doesn't get anything in Vilnius. We shouldn't underestimate the Polish feelings, the Poles feel that for too long western Europe did not listen to their warnings against the true Russian mentality."
Vooral omdat ze de Russen om historische redenen niet heel erg vertrouwen. De bakken militaire steun die Polen aan Oekrane levert is niet bedoeld om mooi weer te spelen richting Brussel hoor.quote:Op donderdag 8 juni 2023 07:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou dat niet zijn om de positie in de EU te verstevigen?
Ik vraag me sowieso af wat de long game van de NAVO is, het lijkt inmiddels een wedstrijdje ver pissen tussen Putin en de Navo.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:26 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)ormer-alliance-chief
alleen heeft putin enkel een druiper meer en is de navo nog niet eens begonnenquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:28 schreef byah het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af wat de long game van de NAVO is, het lijkt inmiddels een wedstrijdje ver pissen tussen Putin en de Navo.
quote:Many within the political and business elite are tired of the war and want it to stop, though they doubt Putin will halt the fighting, according to seven people familiar with the situation, who asked not to be identified because the matter is sensitive. While nobody's willing to stand up to the president over the invasion, absolute belief in his leadership has been shaken by it, four of the people said.
The most favorable prospect would be negotiations later in the year that would turn it into a "frozen" conflict and allow Putin to proclaim a Pyrrhic victory to Russians by holding on to some seized Ukrainian territory, two of the people said.
"There is elite deadlock: they are afraid to become scapegoats for a meaningless war," said Kirill Rogov, a former Russian government advisor who left the country after the invasion and now heads Re:Russia, a Vienna-based think tank. "It is really surprising how widespread among the Russian elite became the idea of a chance that Putin won't win this war."
quote:The growing despondency is likely to intensify a blame game over responsibility for the faltering invasion that's already stirred bitter public divisions between nationalist hardliners and Russia's Defense Ministry. With the Kremlin facing a Ukrainian counteroffensive that's backed by billions in weapons from the US and Europe, expectations are low among Russian officials for any significant advances on the battlefield after a winter in which Moscow's forces made little progress and incurred huge casualties.
...
Attacks inside Russia are adding to a sense of insecurity, including the largest drone strikes last week targeting Moscow since the war began. Fighting has spread into the Belgorod region bordering Ukraine, challenging Putin's image as the guarantor of Russia's security.
https://www.bloomberg.com(...)lite-isn-t-convincedquote:Most in the elite are keeping their heads down and getting on with their work, convinced they can't influence events, according to four of the people with knowledge of the situation. Putin shows no indication of wanting to end the war, five of the people said.
The ruling United Russia party began an investigation after a senior State Duma lawmaker, Konstantin Zatulin, told a forum that the invasion had achieved none of its declared aims, Vedomosti reported Monday. "Let's get out of this somehow," Zatulin said.
...
"Officials have adapted to the situation but no one sees any light at the end of the tunnel - they're pessimistic about the future," said Alexandra Prokopenko, a former Russian journalist and central bank advisor who's now a non-resident scholar at the Berlin-based Carnegie Russia Eurasia Center. "The best they hope for is that Russia will lose without humiliation
Ik betwijfel sterk of Rusland alles al heeft laten zien. Zou het me niet kunnen voorstellen dat die geen beter materieel tot hun beschikking hebben. Wellicht dat ze dat gewoon niet (durven te) sturen omdat de kans groot is dat het anders vernietigd gaat worden en/of in Westerse handen gaat vallen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
alleen heeft putin enkel een druiper meer en is de navo nog niet eens begonnen
Rusland heeft alleen nog NOEKSquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik betwijfel sterk of Rusland alles al heeft laten zien. Zou het me niet kunnen voorstellen dat die geen beter materieel tot hun beschikking hebben. Wellicht dat ze dat gewoon niet (durven te) sturen omdat de kans groot is dat het anders vernietigd gaat worden en/of in Westerse handen gaat vallen.
En de Armata's dan?quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rusland heeft alleen nog NOEKS
Voor de rest hebben ze hun ouwe museumvloot al ingezet
Dat nieuwe spul is kapot en kan niet gerepareerd worden want sancties of is kapot geschoten/buitgemaakt door Oekraine.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik betwijfel sterk of Rusland alles al heeft laten zien. Zou het me niet kunnen voorstellen dat die geen beter materieel tot hun beschikking hebben. Wellicht dat ze dat gewoon niet (durven te) sturen omdat de kans groot is dat het anders vernietigd gaat worden en/of in Westerse handen gaat vallen.
Daar hebben we nog niets van gezien in oorlogsgebied. Wel op parade of fotoshoots bij oefening.quote:
Die handvol Armata's die ze mogelijk nog hebben (al denk ik dat ze niet werken, anders waren ze al ingezet) gaan nog geen deuk in een pak boter slaan. De productie is er al van gestopt, en diegene die gefabriceerd zijn, zijn met de hand gemaakt.quote:
Mocht Rusland nukes gaan gebruiken dan moeten ze asap verpletterd worden door NATO. Polen zet iig alle puzzelstukjes op de juiste plaats alvastquote:Op donderdag 8 juni 2023 07:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarvan je jezelf moet afvragen of dequote:Op donderdag 8 juni 2023 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rusland heeft alleen nog NOEKS
Voor de rest hebben ze hun ouwe museumvloot al ingezet
Op papier zullen ze best wat hebben.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Rusland tovert straks 1000en Armata's tevoorschijn uit een geheim depot en stoot door tot Lissabonquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar hebben we nog niets van gezien in oorlogsgebied. Wel op parade of fotoshoots bij oefening.
De vraag is of het betrouwbaar genoeg is om ingezet te worden
Leest als: "Ja, de Brandweer van Amsterdam heeft een vloot van de modernste wagens en kwalitatief hoogwaardig blusmaterieel, maar die gebruiken we alleen in extreme gevallen. En mochten er zich extreme gevallen voor doen, dan gebruiken we dit materieel in principe niet, want anders gaat het zo naar rook stinken allemaal. En wie weet waar er nog meer brand uitbreekt. Of straks wordt de commandowagen gejat. Dus we hebben het wel, maar we gebruiken het nooit. Maar het zou wel kunnen hoor, dus het is een goeie investering geweest... ter afschrikking."quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Na de oorlog hoop ik want anders is de shit echt aan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:26 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)ormer-alliance-chief
Ik denk dat je het anders moet zien. Polen heeft uiteraard ruzie met de EU en dat zal alleen maar erger worden. Dan is het voor Polen fijn, en voor Brussel niet, dat Polen een groot leger heeft.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral omdat ze de Russen om historische redenen niet heel erg vertrouwen. De bakken militaire steun die Polen aan Oekrane levert is niet bedoeld om mooi weer te spelen richting Brussel hoor.
Moeten ze wel voorzichtig zijn dat ze niet te hard gaan en in de oceaan kieperen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Rusland tovert straks 1000en Armata's tevoorschijn uit een geheim depot en stoot door tot Lissabon![]()
Nou, dat staat er niet. Polen is echt helemaal klaar met Rusland en zou - in theorie - individueel troepen kunnen sturen. Dus niet in NAVO verband.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Na de oorlog hoop ik want anders is de shit echt aan.
Uitstekende vergelijkingquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Leest als: "Ja, de Brandweer van Amsterdam heeft een vloot van de modernste wagens en kwalitatief hoogwaardig blusmaterieel, maar die gebruiken we alleen in extreme gevallen. En mochten er zich extreme gevallen voor doen, dan gebruiken we dit materieel in principe niet, want anders gaat het zo naar rook stinken allemaal. En wie weet waar er nog meer brand uitbreekt. Of straks wordt de commandowagen gejat. Dus we hebben het wel, maar we gebruiken het nooit. Maar het zou wel kunnen hoor, dus het is een goeie investering geweest... ter afschrikking."
Ach, ik weet niet, wat wil Putin er aan doen als we troepen naar Oekrane sturen?quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Na de oorlog hoop ik want anders is de shit echt aan.
12 stuks waarvan er misschien 3 operationeel zijn dus die gaan het verschil echt niet maken.quote:
Ja dat kun je je mooi afvragen inderdaad. Het is duidelijk dat de oorlog aan het slijten is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarvan je jezelf moet afvragen of denog wel goed werken
![]()
Dan nog is dat een majeure escalatie waar de VS en de rest van Europa niet op zit te wachten. Dat maakt Polen vanzelfsprekend ook een doelwit voor Russische aanvallen. En dan?quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat staat er niet. Polen is echt helemaal klaar met Rusland en zou - in theorie - individueel troepen kunnen sturen. Dus niet in NAVO verband.
Erop en erover. Volgens mij is er al geen weg meer terug, de confrontatie gaat gewoon komenquote:Op donderdag 8 juni 2023 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan nog is dat een majeure escalatie waar de VS en de rest van Europa niet op zit te wachten. Dat maakt Polen vanzelfsprekend ook een doelwit voor Russische aanvallen. En dan?
De laatste paar dagen hebben al laten zien waar de successen gehaald worden. Oekrane heeft zo ongeveer elke slag gewonnen. En al heel wat land teruggewonnen (relatief dan). De russen zitten zo in hun broek te schijten dat ze al twee dammen opgeblazen hebben om troepen vrij te maken om naar het front te sturen. Nadat ze troepen van het front weggehaald hebben om hun eigen grens te versterken (met weinig success zover).quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Het zal nog wel even duren voor we weten welke partij de successen aan het halen is.
Hoge verliezen zullen beide partijen niet onderuit komen.
Vergis je niet er zijn behoorlijk wat aanvallen geweest van Oekrane in het zuiden die belanden constant in een mijnenveld waarna men bestookt word met artillerie.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:13 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De laatste paar dagen hebben al laten zien waar de successen gehaald worden. Oekrane heeft zo ongeveer elke slag gewonnen. En al heel wat land teruggewonnen (relatief dan). De russen zitten zo in hun broek te schijten dat ze al twee dammen opgeblazen hebben om troepen vrij te maken om naar het front te sturen. Nadat ze troepen van het front weggehaald hebben om hun eigen grens te versterken (met weinig success zover).
Rusland heeft de hele oorlog al burgerdoelen aangevallen. Ziekenhuizen, scholen, steden, burgers, musea, winkelcentra enz.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat kun je je mooi afvragen inderdaad. Het is duidelijk dat de oorlog aan het slijten is.
En nu gaan ze burgerdoelen aanvallen, waarvan -waarschijnlijk- die dam er eentje was. Maar wat volgt?
Ik vind de kop in de telegraaf prachtig en zo triest tegelijk: LIVE | Zelenski belt met Macron na dam-doorbraak: ’De doden drijven voorbij’
Europa moet maar eens gaan aangeven wat zij nu eigenlijk wil.
Eh nee, er is op geen enkele wijze sprake van een militair conflict tussen Polen en de EU. Er valt ook niets af te dwingen met een leger in het kader van bilaterale handelsafspraken en financile steun.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik denk dat je het anders moet zien. Polen heeft uiteraard ruzie met de EU en dat zal alleen maar erger worden. Dan is het voor Polen fijn, en voor Brussel niet, dat Polen een groot leger heeft.
Niet dat ik verwacht dat ze Duitsland aan gaan vallen uiteindelijk maar je kan toch net wat harder blaffen met een groot leger achter je.
In paniek zijn er ook al verschillende Russen op hun eigen mijnen belandt. Maar ja er zijn zeker aanvallen die niet gelukt zijn. Maar zover zijn het relatief kleine verliezen die Oekrane geleden heeft daarin, en de meeste van die aanvallen waren meer om het water te testen. In de afgelopen dagen heeft Oekrane laten zien tactisch 1000x beter te zijn. En ook hun materiaal en moreel is 1000x beter.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vergis je niet er zijn behoorlijk wat aanvallen geweest van Oekrane in het zuiden die belanden constant in een mijnenveld waarna men bestookt word met artillerie.
En zo ziet vrijwel het gehele front er uit.
Ik hoop dat Oekrane alsnog een zwakke plek vind of een pad kunnen maken door al die mijnen.
Dank je, dat vond ik ook. Ga je er ook nog inhoudelijk op reageren?quote:
hij vergat er aan toe tevoegen dat e de healve stad en omliggende dorpen in brand staan.quote:
iedere offensieve strategie leid tot hoge eigen slachtoffers-aantallen ... niet voor niks geeft men aan dat een aanvallende partij minimaal driemaal zo sterk moet zijn als de verdedigende, om ook maar minimale progressie te kunnen boeken tegen ingegraven verdedigingsstellingen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:19 schreef theguyver het volgende:
Vergis je niet er zijn behoorlijk wat aanvallen geweest van Oekrane in het zuiden die belanden constant in een mijnenveld waarna men bestookt word met artillerie.
Ik denk dat Polen ook wel voorbereid wil zijn op een scenario waar een type Trump of Tucker Carlson president van Amerika wordt en dat Europa er alleen voor staat.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan nog is dat een majeure escalatie waar de VS en de rest van Europa niet op zit te wachten. Dat maakt Polen vanzelfsprekend ook een doelwit voor Russische aanvallen. En dan?
Beter gaat Polen dat doen!quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat staat er niet. Polen is echt helemaal klaar met Rusland en zou - in theorie - individueel troepen kunnen sturen. Dus niet in NAVO verband.
zou hij dit nu vrij zeggen of vanuit kremlin georganiseerde propaganda om de massa in rusland voor te bereiden er moeten meer mensen sterven voor deze speciale operatie.quote:
Ze hebben nog een redelijk intacte luchtmacht en een noordelijke marinevloot. Voor de rest staat alles wel zo'n beetje in het veld.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Prizoghin is de nieuwe Girkin aan het worden. Gebruikt en uitgerangeerd (ik denk dat hij niet volledig vrijwillig zich uit Oekrane heeft teruggetrokken), nu een beetje frusti. Vandaar zijn aanvallen op Shoigu en Gerasimov en dit soort voorspellingen: zonder mij gebeurt er dit.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zou hij dit nu vrij zeggen of vanuit kremlin georganiseerde propaganda om de massa in rusland voor te bereiden er moeten meer mensen sterven voor deze speciale operatie.
Oekrane zit nog steeds in Bakhmut ook al is het maar een relatief klein gedeelte.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:29 schreef Delenlill het volgende:
[..]
In paniek zijn er ook al verschillende Russen op hun eigen mijnen belandt. Maar ja er zijn zeker aanvallen die niet gelukt zijn. Maar zover zijn het relatief kleine verliezen die Oekrane geleden heeft daarin, en de meeste van die aanvallen waren meer om het water te testen. In de afgelopen dagen heeft Oekrane laten zien tactisch 1000x beter te zijn. En ook hun materiaal en moreel is 1000x beter.
Het is maanden geleden dat Rusland een echte overwinning heeft gehad. (bakhmut noem ik geen overwinning voor de Russen)
Niet zoveel, alhoewel artikel 5 niet opgaat als Polen zelf eerst aanvalt, zorgt de NAVO er wel voor dat Rusland geen incursies Polen in kan maken. Rusland gaat ook echt geen noeks gooien want dan hadden ze dat al in Oekrane gedaan. Het enige dat Polen dus kan verwachten is zo nu en dan een raket, maar die zullen toch ook wel de AD klaar hebben staan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat Prigozhin allemaal zegt wordt uiteraard gewoon gecontroleerd vanuit het Kremlin. Rusland heeft er belang bij dat de Oekrane zowel zwak en belachelijk als heel sterk wordt neergezet. Prigozhin is er om dat laatste te doen. Hoe groter een gepercipieerde dreiging, hoe welwillender het volk wordt voor acties tegen die dreiging.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zou hij dit nu vrij zeggen of vanuit kremlin georganiseerde propaganda om de massa in rusland voor te bereiden er moeten meer mensen sterven voor deze speciale operatie.
is er al wat bekend over de presentie van de russische luchtmacht?quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:35 schreef speknek het volgende:
Ze hebben nog een redelijk intacte luchtmacht
Wat ik denk is dat Prigozhin de mensen aan zijn kant wil krijgen die moe aan he worden zijn van Putin and zijn mislukte oorlog. Zodat hij de verkiezingen kan winnen (of mogelijk een staatsgreep plegen). Daarom was Bakhmut zo belangrijk voor hem om een overwinning op uit te roepen. En hij was direct weg daar na deze "overwinning". Het was de eerste "grote" overwinning voor Rusland in een lange tijd.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat Prigozhin allemaal zegt wordt uiteraard gewoon gecontroleerd vanuit het Kremlin. Rusland heeft er belang bij dat de Oekrane zowel zwak en belachelijk als heel sterk wordt neergezet. Prigozhin is er om dat laatste te doen. Hoe groter een gepercipieerde dreiging, hoe welwillender het volk wordt voor acties tegen die dreiging.
Ik heb er niet zo'n zicht op, ik woon wel in de buurt van een aanvliegroute en het is zeker drukker dan voor de invasie.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is er al wat bekend over de presentie van de russische luchtmacht?
ik woon zelf vlak onder spangdahlem en Baumholder en ik merk dat daar behoorlijk wat extra verkeer nu is wegens tankvliegtuigen, F16s, een B1B Lancer en recentelijk zelfs nog een B-52 (AWACS, die deels vanaf Luxemburg vliegen en daar geregistreerd staan vliegen iig niet van hier, maar de vaste basis ligt volgens mij ook noordelijker, bij Aken... twee maanden terug zag je die veel, nu niet meer).
Air Defender 2023 gaat volgende week van start, de grootste NATO luchtoefening over duits luchtruim ooit en dan zal het duitse luchtruim helemaal vol moeten gaan zitten met zoveel mogelijk militaire nato vliegtuigen, en de onderlinge communicatie en operationele samenwerking getest worden...
Heel bewust ook als teken aan rusland, dat NATO ook klaar staat om op te treden.
Enerzijds zullen de russen hun luchtmacht enorm goed kunnen gebruiken om een offensief weerstand te bieden, maar ik vermoed dat de russen ook doodsbang zijn als dat tot grote verliezen aan hun zijde kan leiden en ze juist een van hun laatste sterke punten tov NATO dan snel verliezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |