abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209433714
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat propaganda nog een stuk verder gaat dan vroeger. De Duitsers gaven in de Nederlandse kranten gewoon toe als ze ergens terugtrokken, weliswaar met termen als 'strategische terugtrekking' maar ze schreven het wel gewoon op en gaven soms zelfs verliescijfers in publieke documenten.

Ik heb natuurlijk geen tijd om honderden kranten van toen door te pluizen maar ik vind het wel opmerkelijk dat de NOS geen enkele toegang heeft tot iets meer dan 'Rusland zegt dat' of 'Oekraïne zegt dit'. 80 jaar later in een tijd waarin informatie razendsnel beschikbaar is.
De manier van oorlog voeren wordt over de jaren heen steeds smeriger. Van de tweede Wereldoorlog weet ik het niet zeker maar ten tijde van de eerste Wereldoorlog sprak men na een veldslag af dat er x-tijd was om de lichamen achter de linies te brengen en gingen ze daarna weer door met schieten en bombarderen. Tot in de late middeleeuwen spraken beide partijen voor aanvang van een veldslag gewoon een paar regels af, schudde de hand en sloeg elkaar vervolgens dood.

In een tijd waarin informatie steeds waardevoller is kan ik me best voorstellen dat je de tegenstander niet wijzer maakt dan hij denkt te zijn.
pi_209433729
Na afloop van een slag misschien.
pi_209433743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat propaganda nog een stuk verder gaat dan vroeger. De Duitsers gaven in de Nederlandse kranten gewoon toe als ze ergens terugtrokken, weliswaar met termen als 'strategische terugtrekking' maar ze schreven het wel gewoon op en gaven soms zelfs verliescijfers in publieke documenten.

Ik heb natuurlijk geen tijd om honderden kranten van toen door te pluizen maar ik vind het wel opmerkelijk dat de NOS geen enkele toegang heeft tot iets meer dan 'Rusland zegt dat' of 'Oekraïne zegt dit'. 80 jaar later in een tijd waarin informatie razendsnel beschikbaar is.
Denk dat je niet moet onderschatten wat het post-romantisch denken doet. Er was iets glorieus aan het sterven voor je land.

Poetin kan het geen oorlog noemen want, misschien onrust, nu leven we in eenn data gestuurde mindhiv. dus doden worden verzwegen gebagitaliseerd. Andersom zijn ze erg bezig om het nutteloos te maken om oekrainers te steunen dus die sterven bij bosjes want rusland gaat toch wel winnen, dus geen wapens meer sturen is echty zinloos. visa versa, ook misschien maar niet zo als russisch naratief. Het is dan ook veel moeilijker te controleren.zie de val van de russische economie, zoveel evaluaties die allemaa andere cijfers narekenen. nazi duitsland had minder rekening te houden met dit soort cijfers en balansen.
  woensdag 7 juni 2023 @ 17:56:35 #54
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209433769
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:27 schreef Slayage het volgende:

[..]
Beschrijving van het thema van American History X
Nu denk ik niet dat een Niemoller of Wierd Duk in hun vrije tijd naar nazi-bijeenkomsten gaan, maar in feite is het normaliseren van extreme meningen wel gevaarlijk voor de samenleving. Beetje zoals in AHX ook geschetst wordt.
Dit, dus.
pi_209433843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 16:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vuile NSB-er. Wat zou deze man fout zijn geweest in 1940 zeg.
Niemöller zou in de meidagen van 1940 in een interneringskamp gesmeten zijn.
pi_209433897
Er zijn zoveel dingen gebeurd in deze oorlog waarvan we de volledige waarheid over tientallen jaren pas zullen weten en mogelijk nooit. Velen van ons zullen het vrijgeven van die documenten niet eens meemaken. Vele op het moment strikt geheime overheidsdocumenten zullen alleen worden vrijgegeven totdat iedereen die erbij betrokken was dood is zodat het geen politieke impact meer kan hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peppert op 07-06-2023 18:39:42 ]
pi_209433940
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:04 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Of omgelegd door partizanen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209434018
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:38 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Want dit is wel de waarheid?
Neuh, ik was sarcastisch. Het was een scenario waar het ging om de dam opblazen als Rusland weer Kherson zou proberen in te nemen.

Daar was nu totaal geen sprake van. Maar deze mensen blijven maar onzin verspreiden in plaats van eens echt kritisch na te denken en zich af te vragen waarom ze juichen voor de genocidale, agressieve partij in dit conflict.
pi_209434085
quote:

[..]
Het is een groot probleem dat Rusland juridisch gezien niet als vijand is aangemerkt. Dat maakt het zuiveren van vijandige geluiden vrijwel onmogelijk, terwijl aan de andere kant we wel miljarden sturen om de vijand te doden. Dan kan binnenlandse ondermijning ernstig zijn, hoewel de binnenlandse verraders nu nog een klein bereik hebben. Een charismatische man kan dat echter zo doen veranderen.
pi_209434098
quote:

[..]
Hopelijk worden dat soort NSB'ers eens aangepakt.
pi_209434108
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:30 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
Ik vertrouw beide kanten niet. Het zal even duren voordat de echte dader naar voren komt, voorlopig wijzen ze naar elkaar. Maar het kan net zo goed Oekraïne zijn geweest, die vandaag ook weer in het nieuws kwam betreft de Nord Stream leiding .. gevaarlijke spelletjes worden er gespeeld.
pi_209434109
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nu denk ik niet dat een Niemoller of Wierd Duk in hun vrije tijd naar nazi-bijeenkomsten gaan, maar in feite is het normaliseren van extreme meningen wel gevaarlijk voor de samenleving. Beetje zoals in AHX ook geschetst wordt.
Niemoller ken ik niet zo. Maar die Wierd Duk vond het geen probleem om zijn lul in een Turkse dame te steken, waardoor hij nu een Turks kind heeft, dus een nazi zal hij zeker niet zijn. Maar ik begrijp wat je bedoelt, wat betreft het , waar trek je de grens voor wat betreft vrijheid van meningsuiting? Dat is toch een lastige.
Back in the day heeft Rutte het extreme retoriek van Wilders politiek salonfähig gemaakt door er een politieke alliantie mee aan te gaan. Uiteindelijk is de samenwerking geklapt niet omdat Wilders te extreem was, maar omdat hij niet betrouwbaar was als partner, wanneer het niet zo lekker ging en er bezuinigd moest worden. Nu doet Rutte alsof hij Wilders uitsluit als politieke partner, omdat hij hele bevolkingsgroepen zou uitsluiten
Waarheid is eerder dat Wilders een onbetrouwbare populist is waar je geen zaken mee kan doen. En ik vermoed dat Wilders zijn uitsluiting stiekem helemaal prima vindt, omdat de politiek gemiddeld genomen een behoorlijke ruk richting Wilders heeft gemaakt. Hij hoeft dus niet eens in een regering te zitten om macht uit te oefenen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209434121
quote:

[..]
In juni 1944 had ie hard staan bleren tegen de geallieërden. Hoezo komen zij oorlog voeren in Europa?
pi_209434162
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De manier van oorlog voeren wordt over de jaren heen steeds smeriger. Van de tweede Wereldoorlog weet ik het niet zeker maar ten tijde van de eerste Wereldoorlog sprak men na een veldslag af dat er x-tijd was om de lichamen achter de linies te brengen en gingen ze daarna weer door met schieten en bombarderen. Tot in de late middeleeuwen spraken beide partijen voor aanvang van een veldslag gewoon een paar regels af, schudde de hand en sloeg elkaar vervolgens dood.

In een tijd waarin informatie steeds waardevoller is kan ik me best voorstellen dat je de tegenstander niet wijzer maakt dan hij denkt te zijn.
Dat afspreken met je tegenstander was ook maar in individuele gevallen, dat zie je in deze oorlog ook weleens.
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:35:17 #65
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209434223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:21 schreef Confetti het volgende:
Het is een groot probleem dat Rusland juridisch gezien niet als vijand is aangemerkt. Dat maakt het zuiveren van vijandige geluiden vrijwel onmogelijk, terwijl aan de andere kant we wel miljarden sturen om de vijand te doden.
Nou ja; ik denk dat wettelijk niet echt geld dat ALS oorlog DAN gaan we verrraders aanpakken. ALS oorlog DAN nemen we doorgaans wetten aan die dat mogelijk maken. Maar dat zouden we nu ook kunnen doen.

Los van het hellend vlak, wat je dan op gaat...
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:35:24 #66
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209434225
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2023 15:58 schreef ExTec het volgende: [..] Over chinees wapentuig: [ twitter ] Maar ook dit is weer een mooi grijs gebied. Strikt genomen mag jan en alleman deze kopen.
Kwam die ook tegen inderdaad.
China handelt onder de tafel.
Grijs gebied inderdaad.

Maar buiten dat hebben ze geprobeerd te onderhandelen.

Iran en Noord-korea handelen boven tafel en stuk duidelijker wat ze leveren.

Iran drones en artillerie munitie.

En Noord Korea munitie.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:36:45 #67
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209434244
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kwam die ook tegen inderdaad.
China handelt onder de tafel.
Grijs gebied inderdaad.

Maar buiten dat hebben ze geprobeerd te onderhandelen.

Iran en Noord-korea handelen boven tafel en stuk duidelijker wat ze leveren.

Iran drones en artillerie munitie.

En Noord Korea munitie.
Zeker. Maar China valt verder te boycotten, en daar zijn zat dingen te bedenken die pijn gaan doen, geld niet echt voor de rest.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:36:53 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209434245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:23 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik vertrouw beide kanten niet. Het zal even duren voordat de echte dader naar voren komt, voorlopig wijzen ze naar elkaar. Maar het kan net zo goed Oekraïne zijn geweest, die vandaag ook weer in het nieuws kwam betreft de Nord Stream leiding .. gevaarlijke spelletjes worden er gespeeld.
Misschien was het de NAVO?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:38:03 #69
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_209434260
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:30 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
Je post een tweet van een man die een screenshot maakt van een stukje dat hij niet begrijpt.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:40:12 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209434288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef fjs het volgende:
Heb trouwens nog geen foto's gezien van Leopards of Marders etc. Jullie wel in het offensief(je)?
Alleen in de vorm van harvesters en Franse pantservoertuigen.

Maar volgens Rusland zijn er al behoorlijk aantal vernietigd.

Zonder enige vorm van bewijs.
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:40:51 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209434299
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker. Maar China valt verder te boycotten, en daar zijn zat dingen te bedenken die pijn gaan doen, geld niet echt voor de rest.
Ali expres en tiktok blokkeren.
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:46:51 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209434374
quote:
Heb trouwens nog geen foto's gezien van Leopards of Marders etc. Jullie wel in het offensief(je)?
Geen foto's maar wel bewegende beelden:
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:59:31 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209434519
twitter
pi_209434576
250 vliegtuigen :Y)

quote:
NAVO houdt grootste oefening ooit boven Duitsland met 250 vliegtuigen

Duitsland loopt zich warm voor Air Defender 23, de grootste luchtoefening in de geschiedenis van de NAVO die boven het Duitse luchtruim zal worden gehouden. Volgens functionarissen is de simulatie bedoeld als training én om indruk te maken op bondgenoten en potentiële tegenstanders zoals Rusland. https://www.bnr.nl/nieuws(...)-met-250-vliegtuigen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209434587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:59 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ken_through_russian/
Ukraine offensive has "broken through" Russian lines: Prigozhin
Kan je reddit ook zonder account lezen?
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:06:19 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209434600
quote:
5s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Kan je reddit ook zonder account lezen?
https://www.newsweek.com/(...)zaporizhzhia-1804946
Link naar het artikel wat in de reddit post staat.
pi_209434605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:59 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ken_through_russian/
Ukraine offensive has "broken through" Russian lines: Prigozhin
Gaat LEKKAH volgens prigozhin :Y)
-Rabia Al-Basri
pi_209434626
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:23 schreef Slayage het volgende:

[..]
Niemoller ken ik niet zo. Maar die Wierd Duk vond het geen probleem om zijn lul in een Turkse dame te steken, waardoor hij nu een Turks kind heeft, dus een nazi zal hij zeker niet zijn. Maar ik begrijp wat je bedoelt, wat betreft het , waar trek je de grens voor wat betreft vrijheid van meningsuiting? Dat is toch een lastige.
Back in the day heeft Rutte het extreme retoriek van Wilders politiek salonfähig gemaakt door er een politieke alliantie mee aan te gaan. Uiteindelijk is de samenwerking geklapt niet omdat Wilders te extreem was, maar omdat hij niet betrouwbaar was als partner, wanneer het niet zo lekker ging en er bezuinigd moest worden. Nu doet Rutte alsof hij Wilders uitsluit als politieke partner, omdat hij hele bevolkingsgroepen zou uitsluiten
Waarheid is eerder dat Wilders een onbetrouwbare populist is waar je geen zaken mee kan doen. En ik vermoed dat Wilders zijn uitsluiting stiekem helemaal prima vindt, omdat de politiek gemiddeld genomen een behoorlijke ruk richting Wilders heeft gemaakt. Hij hoeft dus niet eens in een regering te zitten om macht uit te oefenen.
Ho ho, het CDA wilde zich niet aan hun afspraken houden. Dààrom stapte de PVV uit de gedoogcoalitie. Niet omdat ze geen verantwoordelijkheid wilde nemen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:11:54 #81
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209434666
quote:
4s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:08 schreef vosss het volgende:

[..]
Ho ho, het CDA wilde zich niet aan hun afspraken houden. Dààrom stapte de PVV uit de coalitie. Niet omdat ze geen verantwoordelijkheid wilde nemen.
PVV-debieltje gespot O+
pi_209434673
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
PVV-debieltje gespot O+
Nee hoor. Nog niet misschien dat ik op die schlemiel stem. :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209434745
twitter
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:19:13 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209434756
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209434786
quote:
4s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:08 schreef vosss het volgende:

[..]
Ho ho, het CDA wilde zich niet aan hun afspraken houden. Dààrom stapte de PVV uit de gedoogcoalitie. Niet omdat ze geen verantwoordelijkheid wilde nemen.
Naar mijn weten wilde Wilders niet meegaan met de noodzakelijke bezuinigingen, maar het is alweer een tijdje terug.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:24:01 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209434797
Ik kan me niet voorstellen dat er tienduizenden mensen zijn verzopen door dit. Hoe dan?
Misschien honderden doordat ze dikke pech hadden maar meer dan dat? 🤔

twitter
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:24:54 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:32:49 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209434905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)an_expected_us_says/
Offensive Going Better Than Expected, U.S. Says
Raar ik zie nog niet veel veranderingen behalve weer een stuk grond bij Bakhmut.

Verder veel tegenstrijdige berichten over en weer.

Lijkt er op dat Oekraïne nog steeds stukken aan het aftasten zijn voor een zwakte punt, maar het is veelal een grote mijnenveld zooi.
pi_209434912
quote:
Nee, niet echt nog nee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209434913
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wierd is nog wel net weer iets anders dan Niemöller.
pi_209434978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:51 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Omdat toen voor Nederland de oorlog voorbij was. Dan maakt het geen reet meer uit.
:D 2 maanden na mei 1940 dit.
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:38:11 #94
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209434983
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wierd is nog wel net weer iets anders dan Niemöller.
Letterlijk precies dezelfde werkwijze.
Dit, dus.
pi_209435038
Iemand dat filmpje gezien van die Ukrainse medic? Echt indrukwekkend, raakt je ziel.
Helaas zonder ondertiteling.
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:41:53 #96
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209435040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:51 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Omdat toen voor Nederland de oorlog voorbij was. Dan maakt het geen reet meer uit.
Pietjeaids is geobsedeerd door cijfers, relevantie is ondergeschikt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_209435057
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Raar ik zie nog niet veel veranderingen behalve weer een stuk grond bij Bakhmut.

Verder veel tegenstrijdige berichten over en weer.

Lijkt er op dat Oekraïne nog steeds stukken aan het aftasten zijn voor een zwakte punt, maar het is veelal een grote mijnenveld zooi.
Gewoon die Finse kaart in de gaten houden. Altijd betrouwbaar gebleken, verwacht morgen weer een update.

https://widgets.scribblemaps.com/sm/?d&z&l&mt&gc&mv&id=091194
pi_209435060
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Letterlijk precies dezelfde werkwijze.
Is dat zo?
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:43:37 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209435063
Een van de dames die afgelopen weekend met een bebloede jurk op het Leidseplein stond is een vluchteling uit Rusland :Y

Interview met haar:
Russische Ulla (23) demonstreert in bloed doordrenkte jurk: ’Er worden Oekraïners vermoord! Hoe kún je dat steunen?’
pi_209435076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:D 2 maanden na mei 1940 dit.
Ja, toen was het voor Nederland toch al voorbij :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')