De vraag vooral is hoeveel miljard ze zijn misgelopen doordat het nu verkocht wordt aan China i.p.v. het westen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Opvallend aan die tweet is vooral dat deze rus de handel tussen china en rusland in dollar rekent, maar ik eerder betwijfel of beide landen kunnen of willen handelen met elkaar in dollars.
De export van Rusland naar China groeit schijnbaar met een ruime 8 mijard dollar aan goederen (ik verwacht vooral gas, olie en zelfs kolen... Zaken die Rusland nu in overvloed hebben....
Tegelijkertijd lijkt de export van chinese goederen nog véél sterker te groeien, ik kom op zo'n 13/14 miljard dollar aan chinese goederen naar rusland toe.
Dat doet me vermoeden dat dit uiteindelijk gewoon ruilhandel is... China Rusland dwingt om meer chinese producten af te nemen.
En in ruil voor een lage prijs toeslaat in de russische energiegrondstoffen.
Weinig voordelig voor Rusland, china knijpt hen nu uit.
Kans lijkt me ook groot dat china aan rusland 'westerse' prijzen rekent voor chinese immitatie producten die nu uit het westen niet meer ingevoerd mogen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 89% gewijzigd door slashdotter3 op 07-06-2023 14:46:33 ]
China heeft nog steeds niet tegen Rusland gezegd dat ze zich terug moeten trekken. Dat was geen onderdeel van het 'vredesplan' dat China had geopperd.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
[..]
China steunde onlangs een VN-resolutie die zich uitspreekt tegen de Russische agressie.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ina-smeken-om-wapens
Plus er is geen directe indicatie dat China Rusland van wapens voorziet.
Schoon drinkwater is heel belangrijk ook al is het maar een halve liter.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Mwah... een halve liter water, tis beter dan niets maar verder ook niet heel veel waard
Ja, tot rus uit elkaar tieft, en het een grote anarchistische bende wordt waar elke PMC met elkaar gaat matten voor de troon.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:35 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het doel is niet evenaren maar de Russische economie op een acceptabel niveau te laten doorsputteren en een vriendelijke regering overeind te houden.
Owjee, het beloofde Wappieland geeft de schuld aan Rusland. Er gaat nu iets mis in de bovenkamers van de Poetinadepten.quote:
Is dit werkelijk nog een vraag?quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zou Rusland de dam opgeblazen hebben, omdat ze ervanuit gaan Crimea te verliezen, en ze het liever als wasteland achterlaten?
offtopic: maar hoezo is Israel het beloofdewappie land?quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Owjee, het beloofde Wappieland geeft de schuld aan Rusland. Er gaat nu iets mis in de bovenkamers van de Poetinadepten.
Ropcke met zijn bekende doomdenken. Volgens mij riep hij toen met het kharkiv offensief, toen er wat beelden waren van opgeblazen oekrinse voertuigen dat het offensief een ramp was.quote:
Zouden de Russen ten oosten van de rivier ook zoveel moeite doen om Oekraïnse burgers te evacueren?quote:
Neequote:Op woensdag 7 juni 2023 15:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zouden de Russen ten oosten van de rivier ook zoveel moeite doen om Oekraïnse burgers te evacueren?
Er liggen heel veel lijken in, olie en chemicaliën zijn erin gelekt. Nee, ik denk dat je dit ook gekookt beter niet kan drinken. Als je in een ondergelopen huis überhaupt nog kan koken. Misschien zou je met behulp van zonnewarmte kunnen destileten, maar dan zou ik nog niet weten hoe de chemische stoffen die erin gelekt zijn zich gedragen. Als die meegaan in het destilaat wordt de concentratie misschien hoger,quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:50 schreef Tengano het volgende:
Als ze dat water om zich heen zouden koken, zou dat ook kunnen? Dat zie ik namelijk altijd in die survival video's. Dat lijkt mij iig een beter plan dan niets drinken.
Moet de gasleiding het nog wel doen, en de eerste verdieping waar fornuis doorgaans staat niet tot het plafond onder water staan.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:50 schreef Tengano het volgende:
Als ze dat water om zich heen zouden koken, zou dat ook kunnen? Dat zie ik namelijk altijd in die survival video's. Dat lijkt mij iig een beter plan dan niets drinken.
omdat de regering op dit moment even rechts is als de mensen die ooit hun groot ouders hebben vervolgdquote:Op woensdag 7 juni 2023 15:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
offtopic: maar hoezo is Israel het beloofdewappie land?
Ooh en de mensen die flessen water krijgen zitten aan de Russische kant van de rivier.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zouden de Russen ten oosten van de rivier ook zoveel moeite doen om Oekraïnse burgers te evacueren?
Kan, maar israelische intelligence is alom geroemd als de allerbeste.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:36 schreef Sabata het volgende:
[..]
omdat de regering op dit moment even rechts is als de mensen die ooit hun groot ouders hebben vervolgd
Waar DeepL van maakt:quote:До 1 января 2028 г. техническое расследование аварий на опасных производственных объектах и аварий гидротехнических сооружений, произошедших вследствие военных действий, диверсий и террористических актов, не проводится.
hydraulische = hydro elektrische?quote:Tot 1 januari 2028 wordt geen technisch onderzoek verricht naar ongevallen in gevaarlijke productie-installaties en ongevallen met hydraulische constructies als gevolg van militaire activiteiten, sabotage en terroristische daden
Zag gister een tweet voorbijkomen met veel legermaterieel op treinen wat vanuit China, dóór Kazachstan (daar was filmpje gemaakt), naar China. Kon hem om eoa reden niet quotenquote:
Veel van die FvD complotwappies hebben een vlaggetje van Israël in hun Twitternaam staan.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik kom er tot mijn verbazing achter dat ik die cyrrilische tekens nog enigszins kan ontcijferen, hoewel die twee jaar dat ik Russisch volgde op de middelbare school echt al een tijd terug liggenquote:Op woensdag 7 juni 2023 15:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
Was deze ook al voorbij gekomen?
Resolutie van de Russen die vorige week (30 mei) was aangenomen, te lezen op de site van de Russische overheid: http://publication.pravo.gov.ru/document/0001202305310067?index=1
Met op de laatste pagina:
[..]
Waar DeepL van maakt:
[..]
hydraulische = hydro elektrische?
DunDunDunn
Nederlandse wappies zijn geëvolueerd vanuit de PVV. En Israel is het land dat terroristische Moslims heeft verslagen, wat de PVV leuk vindt. En je hebt linkse partijen die dan weer fel tegen Israel zijn, dus daar moet je ook tegen zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag me bij hem altijd af of het niet een soort troll is. Aan de ene kant extreem pro-Oekraïense posts maar bij beschrijvingen van het front vaak veel te pessimistisch. Rare combi.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ropcke met zijn bekende doomdenken. Volgens mij riep hij toen met het kharkiv offensief, toen er wat beelden waren van opgeblazen oekrinse voertuigen dat het offensief een ramp was.
Wilders heeft in zijn jeugd ook in een kibboets gezetenquote:Op woensdag 7 juni 2023 15:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederlandse wappies zijn geëvolueerd vanuit de PVV. En Israel is het land dat terroristische Moslims heeft verslagen, wat de PVV leuk vindt. En je hebt linkse partijen die dan weer fel tegen Israel zijn, dus daar moet je ook tegen zijn.
Over chinees wapentuig:quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:53 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Zag gister een tweet voorbijkomen met veel legermaterieel op treinen wat vanuit China, dóór Kazachstan (daar was filmpje gemaakt), naar China. Kon hem om eoa reden niet quoten
PS Ah ben spuit elf; is reactie op heel oud bericht
Tekenend weer. Ga je niet mee in de hosannahysterie ben je een troll.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vraag me bij hem altijd af of het niet een soort troll is. Aan de ene kant extreem pro-Oekraïense posts maar bij beschrijvingen van het front vaak veel te pessimistisch. Rare combi.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over chinees wapentuig:
[ twitter ]
Maar ook dit is weer een mooi grijs gebied. Strikt genomen mag jan en alleman deze kopen.
Voor hun TikTok is het wel leuk spul natuurlijkquote:https://en.wikipedia.org/wiki/ZFB-05
The ZFB-05 Xinxing (Chinese: 新星; pinyin: Xīnxīng; lit. 'new star') is a Chinese armored personnel carrier developed mainly for the People's Liberation Army Ground Force, the People's armed Police, police forces, Chinese UN peacekeepers, and the export market. It is a simple and low-cost vehicle.[1] The ZFB-05 has a all-steel armored hull, making it marginally effective against small arms fire and artillery shrapnel.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:58 schreef ExTec het volgende:
Zag gister een tweet voorbijkomen met veel legermaterieel op treinen wat vanuit China, dóór Kazachstan (daar was filmpje gemaakt), naar China. Kon hem om eoa reden niet quoten
Dongfeng Mengshi voertuigen van de Dongfeng Motor Group. Die verkopen ze aan iedereen van Afrikaanse landen tot Latijns Amerika en doen sommige zelfs 'cadeau' zodat men het kan uitproberen en wie weet tot meer verkopen leidt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over chinees wapentuig:
[ twitter ]
Maar ook dit is weer een mooi grijs gebied. Strikt genomen mag jan en alleman deze kopen.
Er zijn wel mee smaken dan die twee.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tekenend weer. Ga je niet mee in de hosannahysterie ben je een troll.
Niemoller heeft onder een steen gezeten en de filmpjes van onthoofdingen en executies gemist. De rat.quote:
Eens, dat lijkt me toch ook.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn wel mee smaken dan die twee.
[..]
Niemoller heeft onder een steen gezeten en de filmpjes van onthoofdingen en executies gemist. De rat.
Ja het lijkt er lang niet altijd op, dat geef ik grif toe.quote:
Ik denk dat we even af moeten wachten wat de VS en de EU er van vinden, op het moment dat oekraine er ongetwijfeld 1 kan jatten in een gevechtssituatie.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:13 schreef Peppert het volgende:
[..]
[..]
Dongfeng Mengshi voertuigen van de Dongfeng Motor Group. Die verkopen ze aan iedereen van Afrikaanse landen tot Latijns Amerika en doen sommige zelfs 'cadeau' zodat men het kan uitproberen en wie weet tot meer verkopen leidt.
Alsof er geen grote fouten worden gemaakt binnen een leger wat in oorlogstijd zo enorm heeft moeten groeien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vraag me bij hem altijd af of het niet een soort troll is. Aan de ene kant extreem pro-Oekraïense posts maar bij beschrijvingen van het front vaak veel te pessimistisch. Rare combi.
Jij kan er ook een kopen. Een mooie grote familie stichten, inladen en gaan met die banaan.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat we even af moeten wachten wat de VS en de EU er van vinden, op het moment dat oekraine er ongetwijfeld 1 kan jatten in een gevechtssituatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |