alleen heeft putin enkel een druiper meer en is de navo nog niet eens begonnenquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:28 schreef byah het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af wat de long game van de NAVO is, het lijkt inmiddels een wedstrijdje ver pissen tussen Putin en de Navo.
quote:Many within the political and business elite are tired of the war and want it to stop, though they doubt Putin will halt the fighting, according to seven people familiar with the situation, who asked not to be identified because the matter is sensitive. While nobody's willing to stand up to the president over the invasion, absolute belief in his leadership has been shaken by it, four of the people said.
The most favorable prospect would be negotiations later in the year that would turn it into a "frozen" conflict and allow Putin to proclaim a Pyrrhic victory to Russians by holding on to some seized Ukrainian territory, two of the people said.
"There is elite deadlock: they are afraid to become scapegoats for a meaningless war," said Kirill Rogov, a former Russian government advisor who left the country after the invasion and now heads Re:Russia, a Vienna-based think tank. "It is really surprising how widespread among the Russian elite became the idea of a chance that Putin won't win this war."
quote:The growing despondency is likely to intensify a blame game over responsibility for the faltering invasion that's already stirred bitter public divisions between nationalist hardliners and Russia's Defense Ministry. With the Kremlin facing a Ukrainian counteroffensive that's backed by billions in weapons from the US and Europe, expectations are low among Russian officials for any significant advances on the battlefield after a winter in which Moscow's forces made little progress and incurred huge casualties.
...
Attacks inside Russia are adding to a sense of insecurity, including the largest drone strikes last week targeting Moscow since the war began. Fighting has spread into the Belgorod region bordering Ukraine, challenging Putin's image as the guarantor of Russia's security.
https://www.bloomberg.com(...)lite-isn-t-convincedquote:Most in the elite are keeping their heads down and getting on with their work, convinced they can't influence events, according to four of the people with knowledge of the situation. Putin shows no indication of wanting to end the war, five of the people said.
The ruling United Russia party began an investigation after a senior State Duma lawmaker, Konstantin Zatulin, told a forum that the invasion had achieved none of its declared aims, Vedomosti reported Monday. "Let's get out of this somehow," Zatulin said.
...
"Officials have adapted to the situation but no one sees any light at the end of the tunnel - they're pessimistic about the future," said Alexandra Prokopenko, a former Russian journalist and central bank advisor who's now a non-resident scholar at the Berlin-based Carnegie Russia Eurasia Center. "The best they hope for is that Russia will lose without humiliation
Ik betwijfel sterk of Rusland alles al heeft laten zien. Zou het me niet kunnen voorstellen dat die geen beter materieel tot hun beschikking hebben. Wellicht dat ze dat gewoon niet (durven te) sturen omdat de kans groot is dat het anders vernietigd gaat worden en/of in Westerse handen gaat vallen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
alleen heeft putin enkel een druiper meer en is de navo nog niet eens begonnen
Rusland heeft alleen nog NOEKSquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik betwijfel sterk of Rusland alles al heeft laten zien. Zou het me niet kunnen voorstellen dat die geen beter materieel tot hun beschikking hebben. Wellicht dat ze dat gewoon niet (durven te) sturen omdat de kans groot is dat het anders vernietigd gaat worden en/of in Westerse handen gaat vallen.
En de Armata's dan?quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rusland heeft alleen nog NOEKS
Voor de rest hebben ze hun ouwe museumvloot al ingezet
Dat nieuwe spul is kapot en kan niet gerepareerd worden want sancties of is kapot geschoten/buitgemaakt door Oekraine.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik betwijfel sterk of Rusland alles al heeft laten zien. Zou het me niet kunnen voorstellen dat die geen beter materieel tot hun beschikking hebben. Wellicht dat ze dat gewoon niet (durven te) sturen omdat de kans groot is dat het anders vernietigd gaat worden en/of in Westerse handen gaat vallen.
Daar hebben we nog niets van gezien in oorlogsgebied. Wel op parade of fotoshoots bij oefening.quote:
Die handvol Armata's die ze mogelijk nog hebben (al denk ik dat ze niet werken, anders waren ze al ingezet) gaan nog geen deuk in een pak boter slaan. De productie is er al van gestopt, en diegene die gefabriceerd zijn, zijn met de hand gemaakt.quote:
Mocht Rusland nukes gaan gebruiken dan moeten ze asap verpletterd worden door NATO. Polen zet iig alle puzzelstukjes op de juiste plaats alvastquote:Op donderdag 8 juni 2023 07:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn bijna 800 stuksIs Polen van plan om Rusland te bevrijden ofzo?
Waarvan je jezelf moet afvragen of dequote:Op donderdag 8 juni 2023 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rusland heeft alleen nog NOEKS
Voor de rest hebben ze hun ouwe museumvloot al ingezet
Op papier zullen ze best wat hebben.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Rusland tovert straks 1000en Armata's tevoorschijn uit een geheim depot en stoot door tot Lissabonquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar hebben we nog niets van gezien in oorlogsgebied. Wel op parade of fotoshoots bij oefening.
De vraag is of het betrouwbaar genoeg is om ingezet te worden
Leest als: "Ja, de Brandweer van Amsterdam heeft een vloot van de modernste wagens en kwalitatief hoogwaardig blusmaterieel, maar die gebruiken we alleen in extreme gevallen. En mochten er zich extreme gevallen voor doen, dan gebruiken we dit materieel in principe niet, want anders gaat het zo naar rook stinken allemaal. En wie weet waar er nog meer brand uitbreekt. Of straks wordt de commandowagen gejat. Dus we hebben het wel, maar we gebruiken het nooit. Maar het zou wel kunnen hoor, dus het is een goeie investering geweest... ter afschrikking."quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Na de oorlog hoop ik want anders is de shit echt aan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:26 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)ormer-alliance-chief
Ik denk dat je het anders moet zien. Polen heeft uiteraard ruzie met de EU en dat zal alleen maar erger worden. Dan is het voor Polen fijn, en voor Brussel niet, dat Polen een groot leger heeft.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral omdat ze de Russen om historische redenen niet heel erg vertrouwen. De bakken militaire steun die Polen aan Oekraïne levert is niet bedoeld om mooi weer te spelen richting Brussel hoor.
Moeten ze wel voorzichtig zijn dat ze niet te hard gaan en in de oceaan kieperen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Rusland tovert straks 1000en Armata's tevoorschijn uit een geheim depot en stoot door tot Lissabon![]()
Nou, dat staat er niet. Polen is echt helemaal klaar met Rusland en zou - in theorie - individueel troepen kunnen sturen. Dus niet in NAVO verband.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Na de oorlog hoop ik want anders is de shit echt aan.
Uitstekende vergelijkingquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Leest als: "Ja, de Brandweer van Amsterdam heeft een vloot van de modernste wagens en kwalitatief hoogwaardig blusmaterieel, maar die gebruiken we alleen in extreme gevallen. En mochten er zich extreme gevallen voor doen, dan gebruiken we dit materieel in principe niet, want anders gaat het zo naar rook stinken allemaal. En wie weet waar er nog meer brand uitbreekt. Of straks wordt de commandowagen gejat. Dus we hebben het wel, maar we gebruiken het nooit. Maar het zou wel kunnen hoor, dus het is een goeie investering geweest... ter afschrikking."
Ach, ik weet niet, wat wil Putin er aan doen als we troepen naar Oekraïne sturen?quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Na de oorlog hoop ik want anders is de shit echt aan.
12 stuks waarvan er misschien 3 operationeel zijn dus die gaan het verschil echt niet maken.quote:
Ja dat kun je je mooi afvragen inderdaad. Het is duidelijk dat de oorlog aan het slijten is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarvan je jezelf moet afvragen of denog wel goed werken
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |