quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Huh. Dat filmpje werd op Twitter verspreid door onder andere niemoller waar geclaimd wordt dat de medic een Rus is die Oekraners verzorgdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me meer op een Oekraner die Russen verzorgt. Je ziet geen gele of groene banden bij hun. Wat je tegenwoordig bij elke Oekraner wel ziet. En het is al duidelijk dat de Russen niks om hun soldaten geven. En dat ze lang niet zo goed zijn uitgerust met eerste hulp spullen. Tevens zijn het de Russen die met goedkopen Chinese meuk rondheulen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh. Dat filmpje werd op Twitter verspreid door onder andere niemoller waar geclaimd wordt dat de medic een Rus is die Oekraners verzorgd
Nee joh. Dat is sowieso onzin.De trolletjes zagen voer in dat de gewonde man zei schiet me dood en martel me niet, omdat hij zoveel pijn had en uiteraard extra pijn voelde bij handelingen die nodig waren zoals bewegen van zijn ledematen, lichaam.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh. Dat filmpje werd op Twitter verspreid door onder andere niemoller waar geclaimd wordt dat de medic een Rus is die Oekraners verzorgd
Zijn gewoon allemaal Oekrainers.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:39 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Lijkt me meer op een Oekraner die Russen verzorgen. Je ziet geen gele of groene banden bij hun. Wat je tegenwoordig bij elke Oekraner wel ziet. En het is al duidelijk dat de Russen niks om hun soldaten geven. En dat ze lang niet zo goed zijn uitgerust met eerste hulp spullen. Tevens zijn het de Russen die met goedkopen Chinese meuk rondheulen.
Volgens mij ligt daar een belangrijk deel van het probleem van de mensen die niet pro-Oekrane zijn. Veel daarvan beseffen zich niet hoe leugenachtig Rusland is. Niemand is brandschoon, ook Amerika en Oekrane niet, maar Rusland tilt liegen en bedriegen naar een heel ander niveau dan welk land dan ook. Rusland staat op eenzame hoogte als het gaat om liegen, bedriegen, valspelen en manipuleren. Nog niet genoeg mensen hebben dat door. Nog teveel mensen die proberen objectief te zijn, lopen te wikken en te wegen en "beide kanten" te bekijken alsof we naar een neutraal conflict tussen gelijken zitten te kijken. Poetin, Medvedev, Peskov, Lavrov.... ze braken constant leugens uit tot lachwekkende en absurdistische aan toe. Leugens worden nooit toegegeven en worden klakkeloos vervangen door nieuwe leugens zodra het uit komt. De waarheid wordt totaal niet gerespecteerd of nagestreefd door Rusland. Ik had dat vr begin vorig jaar nog niet door en m'n ogen zijn echt geopend door deze oorlog dagelijks te volgen en gewoon dagelijks het liegen van de Russen in de praktijk te zien. Ik zou willen dat meer mensen dit zouden zien (en dan met name het pro-Rusland kamp en de neutrale objectieve denkers).quote:
Ik heb ik de afgelopen 1,5 jaar nog geen enkele Russische Medic gezien.quote:
Het beeld veranderd ook constant de reden voor deze oorlog de redenen waarom men terug trok bij Kiev en andere gebieden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Volgens mij ligt daar een belangrijk deel van het probleem van de mensen die niet pro-Oekrane zijn. Veel daarvan beseffen zich niet hoe leugenachtig Rusland is. Niemand is brandschoon, ook Amerika en Oekrane niet, maar Rusland tilt liegen en bedriegen naar een heel ander niveau dan welk land dan ook. Rusland staat op eenzame hoogte als het gaat om liegen, bedriegen, valspelen en manipuleren. Nog niet genoeg mensen hebben dat door. Nog teveel mensen die proberen objectief te zijn, lopen te wikken en te wegen en "beide kanten" te bekijken alsof we naar een neutraal conflict tussen gelijken zitten te kijken. Poetin, Medvedev, Peskov, Lavrov.... ze braken constant leugens uit tot lachwekkende en absurdistische aan toe. Leugens worden nooit toegegeven en worden klakkeloos vervangen door nieuwe leugens zodra het uit komt. De waarheid wordt totaal niet gerespecteerd of nagestreefd door Rusland. Ik had dat vr begin vorig jaar nog niet door en m'n ogen zijn echt geopend door deze oorlog dagelijks te volgen en gewoon dagelijks het liegen van de Russen in de praktijk te zien. Ik zou willen dat meer mensen dit zouden zien (en dan met name het pro-Rusland kamp en de neutrale objectieve denkers).
Telefoons enzovoort is zelfs verboden om bij je te hebben in het Russische leger zeker voor de gewone soldaten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb ik de afgelopen 1,5 jaar nog geen enkele Russische Medic gezien.
En dat filmpje van die Medic was na een mislukte aanval waarbij men in een mijnenveld belande en daarna bestookt werd door artillerie en mortieren, de beelden werden gemaakt door Oekraners.
Omdat het stukje ondanks de tegenslag alsnog in hun handen was.
Je kan simpel merken wanneer het Oekraense beelden betreft.
Helmet cam, deze zie je amper bij Russen laat staan relatief hoge kwaliteit.
Er zijn maar heel weinig Russen met de mogelijkheid om berhaupt het front te filmen.
Telefoons en communicatie materiaal word veelal afgenomen en de gene die wel filmen zijn vaak officieren.
Of cams op drones en vliegtuigen.
Het is cultuur, je moet het niet vanuit westers perspectief bekijken. Ze zullen nooit van hun leven toegeven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het beeld veranderd ook constant de reden voor deze oorlog de redenen waarom men terug trok bij Kiev en andere gebieden.
Etc etc etc.
Men heeft echt een bord voor de kop.
Komt door dat ene ding VS is evil.
Maar wat doen de Russen in Bakhmut nou? Zijn ze nog aan het oprukken of zijn ze enkel de ruines van de stad aan het bezetten? Zitten daar nou tienduizenden manschappen te nietsen oid?quote:
Ze hebben al het stedelijk gebied bezet en proberen nu de flanken (de flanken bevinden zich in landelijk gebied) te versterken. Dat is lastig zat, want de Oekraeners zitten hoger en kunnen dus makkelijker hun artillerie inzetten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar wat doen de Russen in Bakhmut nou? Zijn ze nog aan het oprukken of zijn ze enkel de ruines van de stad aan het bezetten? Zitten daar nou tienduizenden manschappen te nietsen oid?
Ik heb het niet alleen over de Russen zelf maar sommige westerse pro-russen die de acties van Rusland goedkeuren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is cultuur, je moet het niet vanuit westers perspectief bekijken. Ze zullen nooit van hun leven toegeven.
Als er een fonds wordt opgericht om de tickets van te betalen dan doe ik een forse donatie.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de Russen zelf maar sommige westerse pro-russen die de acties van Rusland goedkeuren.
Persoonlijk gezien zie ik het liefst al die lui naar Rusland vertrekken.
Als je zo blij bent met het land ga er dan heen.
Doei!
Ze zijn wat terrein aan het verliezen, plus er is nog een klein stukje wat nog steeds in handen van Oekrane is, het betreft maar enkele gebouwen en straten maar ze zitten er nog.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar wat doen de Russen in Bakhmut nou? Zijn ze nog aan het oprukken of zijn ze enkel de ruines van de stad aan het bezetten? Zitten daar nou tienduizenden manschappen te nietsen oid?
Veel zijn gewoon tegen de status quo. Een Baudet verhaal, totale lockdown willen en zodra de overheid het doet wil je alles open hebben. Maakt niet uit wat de situatie is, zs zullen altijd het tegenovergestelde zeggen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de Russen zelf maar sommige westerse pro-russen die de acties van Rusland goedkeuren.
Persoonlijk gezien zie ik het liefst al die lui naar Rusland vertrekken.
Als je zo blij bent met het land ga er dan heen.
Doei!
het opvallende is dat in elke westerse taal dit fenomeen letterlijk voorkomt. het is dus gewoon professioneel getrol en Papagaai gedrag.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Volgens mij ligt daar een belangrijk deel van het probleem van de mensen die niet pro-Oekrane zijn. Veel daarvan beseffen zich niet hoe leugenachtig Rusland is. Niemand is brandschoon, ook Amerika en Oekrane niet, maar Rusland tilt liegen en bedriegen naar een heel ander niveau dan welk land dan ook. Rusland staat op eenzame hoogte als het gaat om liegen, bedriegen, valspelen en manipuleren. Nog niet genoeg mensen hebben dat door. Nog teveel mensen die proberen objectief te zijn, lopen te wikken en te wegen en "beide kanten" te bekijken alsof we naar een neutraal conflict tussen gelijken zitten te kijken. Poetin, Medvedev, Peskov, Lavrov.... ze braken constant leugens uit tot lachwekkende en absurdistische aan toe. Leugens worden nooit toegegeven en worden klakkeloos vervangen door nieuwe leugens zodra het uit komt. De waarheid wordt totaal niet gerespecteerd of nagestreefd door Rusland. Ik had dat vr begin vorig jaar nog niet door en m'n ogen zijn echt geopend door deze oorlog dagelijks te volgen en gewoon dagelijks het liegen van de Russen in de praktijk te zien. Ik zou willen dat meer mensen dit zouden zien (en dan met name het pro-Rusland kamp en de neutrale objectieve denkers).
Russen moeten posities verlaten.quote:. In de nacht van maandag op dinsdag stortte een grote dam bij de Oekraense stad Nova Kakhovka in. Vanwege de overstromingen als gevolg van de damdoorbraak moesten duizenden mensen hun huis verlaten.
Een dag eerder had de Oekraense president Volodymyr Zelensky nog tegen The Wall Street Journal gezegd dat Oekrane klaar is voor een tegenoffensief.
De damdoorbraak kan gevolgen hebben voor de frontlinie bij de rivier de Dnipro, stellen Oekrane-experts Simon Schlegel van de internationale denktank Crisis Group en George Dimitriu van instituut Clingendael. Ook heeft de doorbraak indirect impact op het grote tegenoffensief.
De doorgebroken dam ligt ongeveer 60 kilometer ten oosten van de stad Kherson nabij de Dnipro, waar het water uit het reservoir van een waterkrachtcentrale naartoe stroomt. Die rivier scheidt de frontlinie. Het gebied ten noorden van de rivier, de rechteroever, staat onder controle van Oekrane. De linkeroever, dus ten zuiden van de rivier, is in Russische handen.
Frontlinie verschoven door overstromingen
Vanwege het verwachte Oekraense tegenoffensief hadden de Russen een verdedigingslinie aangelegd bij de rivier. Maar die werd overvallen door de overstromingen, waardoor de Russen zich iets moesten terugtrekken om op hoger gelegen grond te komen.
De frontlinie is daardoor verschoven, zegt Schlegel. Maar, merkt Dimitriu op, de frontlinie is wel 30 tot 40 kilometer diep. De verdedigende posities van Rusland blijven dus voor een groot deel intact.
De damdoorbraak heeft ook impact op militaire posities van Oekrane in het overstroomde gebied. Die moeten nu gevacueerd worden. Ook richten de overstromingen veel schade aan. Veel wegen en bruggen zijn bijvoorbeeld verwoest. Daardoor kan het zijn dat Oekraense plannen voor een eventuele aanval in dat gebied in de war zijn geschopt, zegt Schlegel.
iedereen heeft een idee. rusland heeft het gedaan. Net als met de mh17, Bachmut etc doen trollen braaf hun werk en proberen twijfel te zaaien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is allemaal maar erg onduidelijk wat er nu speelt:
[..]
Russen moeten posities verlaten.
Oekraners moeten dat ook
Duizenden mensen moesten evacueren
Andere Oekranse tweet zegt tienduizenden doden en miljoenen! evacuees.
Het gaat alle kanten op h, en tegelijkertijd heeft niemand een idee.
Denk dat de Dam ongepland gewoon is doorbroken in de chaos van oorlog.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
iedereen heeft een idee. rusland heeft het gedaan. Net als met de mh17, Bachmut etc doen trollen braaf hun werk en proberen twijfel te zaaien.
Rusland pleegt genocide, ecocide en wil misschien wel geloven dat dit niet gepland is, want incompetentie lijkt de basis te zijn van het russissche leger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |