abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209435729
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:58 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh. Dat filmpje werd op Twitter verspreid door onder andere niemoller waar geclaimd wordt dat de medic een Rus is die Oekraners verzorgd
pi_209435766
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Huh. Dat filmpje werd op Twitter verspreid door onder andere niemoller waar geclaimd wordt dat de medic een Rus is die Oekraners verzorgd
Lijkt me meer op een Oekraner die Russen verzorgt. Je ziet geen gele of groene banden bij hun. Wat je tegenwoordig bij elke Oekraner wel ziet. En het is al duidelijk dat de Russen niks om hun soldaten geven. En dat ze lang niet zo goed zijn uitgerust met eerste hulp spullen. Tevens zijn het de Russen die met goedkopen Chinese meuk rondheulen.
pi_209435779
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee joh. Dat is sowieso onzin.De trolletjes zagen voer in dat de gewonde man zei schiet me dood en martel me niet, omdat hij zoveel pijn had en uiteraard extra pijn voelde bij handelingen die nodig waren zoals bewegen van zijn ledematen, lichaam.
pi_209435784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:39 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Lijkt me meer op een Oekraner die Russen verzorgen. Je ziet geen gele of groene banden bij hun. Wat je tegenwoordig bij elke Oekraner wel ziet. En het is al duidelijk dat de Russen niks om hun soldaten geven. En dat ze lang niet zo goed zijn uitgerust met eerste hulp spullen. Tevens zijn het de Russen die met goedkopen Chinese meuk rondheulen.
Zijn gewoon allemaal Oekrainers.
pi_209435822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:24 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Yep
[..]
:)
Volgens mij ligt daar een belangrijk deel van het probleem van de mensen die niet pro-Oekrane zijn. Veel daarvan beseffen zich niet hoe leugenachtig Rusland is. Niemand is brandschoon, ook Amerika en Oekrane niet, maar Rusland tilt liegen en bedriegen naar een heel ander niveau dan welk land dan ook. Rusland staat op eenzame hoogte als het gaat om liegen, bedriegen, valspelen en manipuleren. Nog niet genoeg mensen hebben dat door. Nog teveel mensen die proberen objectief te zijn, lopen te wikken en te wegen en "beide kanten" te bekijken alsof we naar een neutraal conflict tussen gelijken zitten te kijken. Poetin, Medvedev, Peskov, Lavrov.... ze braken constant leugens uit tot lachwekkende en absurdistische aan toe. Leugens worden nooit toegegeven en worden klakkeloos vervangen door nieuwe leugens zodra het uit komt. De waarheid wordt totaal niet gerespecteerd of nagestreefd door Rusland. Ik had dat vr begin vorig jaar nog niet door en m'n ogen zijn echt geopend door deze oorlog dagelijks te volgen en gewoon dagelijks het liegen van de Russen in de praktijk te zien. Ik zou willen dat meer mensen dit zouden zien (en dan met name het pro-Rusland kamp en de neutrale objectieve denkers).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 7 juni 2023 @ 20:50:24 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209435867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:41 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zijn gewoon allemaal Oekrainers.
Ik heb ik de afgelopen 1,5 jaar nog geen enkele Russische Medic gezien.

En dat filmpje van die Medic was na een mislukte aanval waarbij men in een mijnenveld belande en daarna bestookt werd door artillerie en mortieren, de beelden werden gemaakt door Oekraners.
Omdat het stukje ondanks de tegenslag alsnog in hun handen was.

Je kan simpel merken wanneer het Oekraense beelden betreft.

Helmet cam, deze zie je amper bij Russen laat staan relatief hoge kwaliteit.

Er zijn maar heel weinig Russen met de mogelijkheid om berhaupt het front te filmen.
Telefoons en communicatie materiaal word veelal afgenomen en de gene die wel filmen zijn vaak officieren.
Of cams op drones en vliegtuigen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 7 juni 2023 @ 20:54:31 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209435920
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Volgens mij ligt daar een belangrijk deel van het probleem van de mensen die niet pro-Oekrane zijn. Veel daarvan beseffen zich niet hoe leugenachtig Rusland is. Niemand is brandschoon, ook Amerika en Oekrane niet, maar Rusland tilt liegen en bedriegen naar een heel ander niveau dan welk land dan ook. Rusland staat op eenzame hoogte als het gaat om liegen, bedriegen, valspelen en manipuleren. Nog niet genoeg mensen hebben dat door. Nog teveel mensen die proberen objectief te zijn, lopen te wikken en te wegen en "beide kanten" te bekijken alsof we naar een neutraal conflict tussen gelijken zitten te kijken. Poetin, Medvedev, Peskov, Lavrov.... ze braken constant leugens uit tot lachwekkende en absurdistische aan toe. Leugens worden nooit toegegeven en worden klakkeloos vervangen door nieuwe leugens zodra het uit komt. De waarheid wordt totaal niet gerespecteerd of nagestreefd door Rusland. Ik had dat vr begin vorig jaar nog niet door en m'n ogen zijn echt geopend door deze oorlog dagelijks te volgen en gewoon dagelijks het liegen van de Russen in de praktijk te zien. Ik zou willen dat meer mensen dit zouden zien (en dan met name het pro-Rusland kamp en de neutrale objectieve denkers).
Het beeld veranderd ook constant de reden voor deze oorlog de redenen waarom men terug trok bij Kiev en andere gebieden.
Etc etc etc.

Men heeft echt een bord voor de kop.

Komt door dat ene ding VS is evil.
pi_209435952
Russen en medische hulp horen niet bij elkaar. Dat zie je ook bij Prigozhin:
"We hebben 20.000 gesneuvelden in Bakhmut."
En gewonden dan? "Ook 20.000 gewonden"

Verhouding doden en gewonden dus 1:1. Wat.
pi_209435986
Deze gast slam dunked em ook wel behoorlijk.

twitter
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_209436046
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:50 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik heb ik de afgelopen 1,5 jaar nog geen enkele Russische Medic gezien.

En dat filmpje van die Medic was na een mislukte aanval waarbij men in een mijnenveld belande en daarna bestookt werd door artillerie en mortieren, de beelden werden gemaakt door Oekraners.
Omdat het stukje ondanks de tegenslag alsnog in hun handen was.

Je kan simpel merken wanneer het Oekraense beelden betreft.

Helmet cam, deze zie je amper bij Russen laat staan relatief hoge kwaliteit.

Er zijn maar heel weinig Russen met de mogelijkheid om berhaupt het front te filmen.
Telefoons en communicatie materiaal word veelal afgenomen en de gene die wel filmen zijn vaak officieren.
Of cams op drones en vliegtuigen.
Telefoons enzovoort is zelfs verboden om bij je te hebben in het Russische leger zeker voor de gewone soldaten.
pi_209436049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Het beeld veranderd ook constant de reden voor deze oorlog de redenen waarom men terug trok bij Kiev en andere gebieden.
Etc etc etc.

Men heeft echt een bord voor de kop.

Komt door dat ene ding VS is evil.
Het is cultuur, je moet het niet vanuit westers perspectief bekijken. Ze zullen nooit van hun leven toegeven.
  woensdag 7 juni 2023 @ 21:17:33 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209436170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:13 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Maar wat doen de Russen in Bakhmut nou? Zijn ze nog aan het oprukken of zijn ze enkel de ruines van de stad aan het bezetten? Zitten daar nou tienduizenden manschappen te nietsen oid?
pi_209436329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar wat doen de Russen in Bakhmut nou? Zijn ze nog aan het oprukken of zijn ze enkel de ruines van de stad aan het bezetten? Zitten daar nou tienduizenden manschappen te nietsen oid?
Ze hebben al het stedelijk gebied bezet en proberen nu de flanken (de flanken bevinden zich in landelijk gebied) te versterken. Dat is lastig zat, want de Oekraeners zitten hoger en kunnen dus makkelijker hun artillerie inzetten.
  woensdag 7 juni 2023 @ 21:32:43 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209436395
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het is cultuur, je moet het niet vanuit westers perspectief bekijken. Ze zullen nooit van hun leven toegeven.
Ik heb het niet alleen over de Russen zelf maar sommige westerse pro-russen die de acties van Rusland goedkeuren.

Persoonlijk gezien zie ik het liefst al die lui naar Rusland vertrekken.

Als je zo blij bent met het land ga er dan heen.
Doei!
pi_209436426
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik heb het niet alleen over de Russen zelf maar sommige westerse pro-russen die de acties van Rusland goedkeuren.

Doei!
Als er een fonds wordt opgericht om de tickets van te betalen dan doe ik een forse donatie.
  woensdag 7 juni 2023 @ 21:36:08 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209436460
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ze zijn wat terrein aan het verliezen, plus er is nog een klein stukje wat nog steeds in handen van Oekrane is, het betreft maar enkele gebouwen en straten maar ze zitten er nog.

Doet me beetje denken aan hoogtepunt van Stalingrad waarbij Duitsland de stad claimde maar dat er alsnog een klein stuk er van in Russische handen was.

Daarna kwam de omsingeling over de flanken.

Het zou hilarisch zijn als Oekrane exact hetzelfde voor elkaar zou krijgen.

Een van de grootste overwinningen van Rusland die tegen hun word gebruikt.

Maar goed dat is een ALS!
pi_209436555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Doei!
Veel zijn gewoon tegen de status quo. Een Baudet verhaal, totale lockdown willen en zodra de overheid het doet wil je alles open hebben. Maakt niet uit wat de situatie is, zs zullen altijd het tegenovergestelde zeggen.

Geen tijd aan zulke lui besteden.
pi_209436660
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
het opvallende is dat in elke westerse taal dit fenomeen letterlijk voorkomt. het is dus gewoon professioneel getrol en Papagaai gedrag.

Ten tweede mensen die het niet interesseert / neutraal zijn, gaan niet topics een jaar lang vol kwakken met hun neutraliteit.

voorbeeld; wanneer iemand niks heeft met voetbal, kans is nihil dat die gene meerdere keren zich zal mengen in een voetbal discussies over twee specifieke top clubsen hun rivaliteit.
En als die uitzondering er wel is, dan is het nog veel uitzonderlijker dat 1000-en neutrale / het boeit me niet wie er spelen het is mijn sport toch niet, toevallig in alle europese landen / talen precies dezelfde discussie punten ziet aangedragen worden over die 2 specivieke clubs. Waar ze allemaal een hekel hebben aan de oude rivaal van een nu failiete niet meer bestaande club, waar een van de besproken clubs uitvoort is gekomen..
pi_209436711
Het is allemaal maar erg onduidelijk wat er nu speelt:
quote:
. In de nacht van maandag op dinsdag stortte een grote dam bij de Oekraense stad Nova Kakhovka in. Vanwege de overstromingen als gevolg van de damdoorbraak moesten duizenden mensen hun huis verlaten.
Een dag eerder had de Oekraense president Volodymyr Zelensky nog tegen The Wall Street Journal gezegd dat Oekrane klaar is voor een tegenoffensief.
De damdoorbraak kan gevolgen hebben voor de frontlinie bij de rivier de Dnipro, stellen Oekrane-experts Simon Schlegel van de internationale denktank Crisis Group en George Dimitriu van instituut Clingendael. Ook heeft de doorbraak indirect impact op het grote tegenoffensief.
De doorgebroken dam ligt ongeveer 60 kilometer ten oosten van de stad Kherson nabij de Dnipro, waar het water uit het reservoir van een waterkrachtcentrale naartoe stroomt. Die rivier scheidt de frontlinie. Het gebied ten noorden van de rivier, de rechteroever, staat onder controle van Oekrane. De linkeroever, dus ten zuiden van de rivier, is in Russische handen.
Frontlinie verschoven door overstromingen
Vanwege het verwachte Oekraense tegenoffensief hadden de Russen een verdedigingslinie aangelegd bij de rivier. Maar die werd overvallen door de overstromingen, waardoor de Russen zich iets moesten terugtrekken om op hoger gelegen grond te komen.
De frontlinie is daardoor verschoven, zegt Schlegel. Maar, merkt Dimitriu op, de frontlinie is wel 30 tot 40 kilometer diep. De verdedigende posities van Rusland blijven dus voor een groot deel intact.
De damdoorbraak heeft ook impact op militaire posities van Oekrane in het overstroomde gebied. Die moeten nu gevacueerd worden. Ook richten de overstromingen veel schade aan. Veel wegen en bruggen zijn bijvoorbeeld verwoest. Daardoor kan het zijn dat Oekraense plannen voor een eventuele aanval in dat gebied in de war zijn geschopt, zegt Schlegel.
Russen moeten posities verlaten.
Oekraners moeten dat ook
Duizenden mensen moesten evacueren

Andere Oekranse tweet zegt tienduizenden doden en miljoenen! evacuees.

Het gaat alle kanten op h, en tegelijkertijd heeft niemand een idee.
Vakman pur sang
pi_209436737
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is allemaal maar erg onduidelijk wat er nu speelt:
[..]
Russen moeten posities verlaten.
Oekraners moeten dat ook
Duizenden mensen moesten evacueren

Andere Oekranse tweet zegt tienduizenden doden en miljoenen! evacuees.

Het gaat alle kanten op h, en tegelijkertijd heeft niemand een idee.
iedereen heeft een idee. rusland heeft het gedaan. Net als met de mh17, Bachmut etc doen trollen braaf hun werk en proberen twijfel te zaaien.

Rusland pleegt genocide, ecocide en wil misschien wel geloven dat dit niet gepland is, want incompetentie lijkt de basis te zijn van het russissche leger.
  woensdag 7 juni 2023 @ 21:55:28 #147
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209436741
https://eenvandaag.avrotr(...)-gelekte-documenten/

Amerikaanse inlichtingendiensten wisten maanden van tevoren al dat er Oekraense plannen waren om de Nord Stream-pijplijn op te blazen, schrijft de Washington Post. Als ze dat al wilden voorkomen, was dat heel lastig, zegt defensiedeskundige Rob de Wijk.

De Amerikaanse krant baseert het nieuws op online gelekte informatie, afkomstig uit het Pentagon-lek van een paar maanden geleden.

Sabotagedaad
In september 2022 werd de pijpleiding van Nord Stream 1 en 2 op de bodem van de Oostzee beschadigd na verschillende explosies. Het incident wordt op dit moment door meerdere Europese landen onderzocht en er is nog geen schuldige aangewezen. De Verenigde Staten en de NAVO hebben het een 'sabotagedaad' genoemd.

De Amerikaanse inlichtingendienst CIA zou in juni vorig jaar via een Europees spionage-agentschap erachter zijn gekomen dat verschillende Oekraense teams een actie aan het voorbereiden waren. De informatie werd gedeeld met Duitsland en andere Europese landen.

Oke als dit waar is.
Dan heeft Oekrane geen recht op steun
Dan hebben ze namelijk een aanval op eu gedaan omdat een groot deel van de pijpleiding en zeker de deel wat kapot is .
Namelijk van de europese unie is.

Gelijk stoppen met oorlog troep sturen en muntie.
Gelijk de asielzoekers van Oekrane er uit zetten .

Zoals ik zeg als dit waar is namelijk.

Ik zie Amerika namelijk ook nep informatie geven om lekker de oorlog aan de gang te houden.

[ Bericht 23% gewijzigd door suijkerbuijk op 07-06-2023 22:01:19 ]
pi_209436813
quote:
defensiedeskundige Rob de Wijk.
Hier gestopt met lezen.
pi_209436816
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]
iedereen heeft een idee. rusland heeft het gedaan. Net als met de mh17, Bachmut etc doen trollen braaf hun werk en proberen twijfel te zaaien.

Rusland pleegt genocide, ecocide en wil misschien wel geloven dat dit niet gepland is, want incompetentie lijkt de basis te zijn van het russissche leger.
Denk dat de Dam ongepland gewoon is doorbroken in de chaos van oorlog.
Vakman pur sang
pi_209436822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 22:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Hier gestopt met lezen.
Toch wel de meest objectieve meest ingelezen expert in Nederland.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')