Informatie oorlog.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-gelekte-documenten/
Amerikaanse inlichtingendiensten wisten maanden van tevoren al dat er Oekraense plannen waren om de Nord Stream-pijplijn op te blazen, schrijft de Washington Post. Als ze dat al wilden voorkomen, was dat heel lastig, zegt defensiedeskundige Rob de Wijk.
De Amerikaanse krant baseert het nieuws op online gelekte informatie, afkomstig uit het Pentagon-lek van een paar maanden geleden.
Sabotagedaad
In september 2022 werd de pijpleiding van Nord Stream 1 en 2 op de bodem van de Oostzee beschadigd na verschillende explosies. Het incident wordt op dit moment door meerdere Europese landen onderzocht en er is nog geen schuldige aangewezen. De Verenigde Staten en de NAVO hebben het een 'sabotagedaad' genoemd.
De Amerikaanse inlichtingendienst CIA zou in juni vorig jaar via een Europees spionage-agentschap erachter zijn gekomen dat verschillende Oekraense teams een actie aan het voorbereiden waren. De informatie werd gedeeld met Duitsland en andere Europese landen.
Oke als dit waar is.
Dan heeft Oekrane geen recht op steun
Dan hebben ze namelijk een aanval op eu gedaan omdat een groot deel van de pijpleiding en zeker de deel wat kapot is .
Namelijk van de europese unie is.
Gelijk stoppen met oorlog troep sturen en muntie.
Gelijk de asielzoekers van Oekrane er uit zetten .
Zoals ik zeg als dit waar is namelijk.
Ik zie Amerika namelijk ook nep informatie geven om lekker de oorlog aan de gang te houden.
Als je zo wil focussen op die pijpleiding, waarvan maar beter is dat de EU er niet meer van afhankelijk is, dan heb je een probleem met het grotere plaatje zien van goed en kwaad.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-gelekte-documenten/
Amerikaanse inlichtingendiensten wisten maanden van tevoren al dat er Oekraense plannen waren om de Nord Stream-pijplijn op te blazen, schrijft de Washington Post. Als ze dat al wilden voorkomen, was dat heel lastig, zegt defensiedeskundige Rob de Wijk.
De Amerikaanse krant baseert het nieuws op online gelekte informatie, afkomstig uit het Pentagon-lek van een paar maanden geleden.
Sabotagedaad
In september 2022 werd de pijpleiding van Nord Stream 1 en 2 op de bodem van de Oostzee beschadigd na verschillende explosies. Het incident wordt op dit moment door meerdere Europese landen onderzocht en er is nog geen schuldige aangewezen. De Verenigde Staten en de NAVO hebben het een 'sabotagedaad' genoemd.
De Amerikaanse inlichtingendienst CIA zou in juni vorig jaar via een Europees spionage-agentschap erachter zijn gekomen dat verschillende Oekraense teams een actie aan het voorbereiden waren. De informatie werd gedeeld met Duitsland en andere Europese landen.
Oke als dit waar is.
Dan heeft Oekrane geen recht op steun
Dan hebben ze namelijk een aanval op eu gedaan omdat een groot deel van de pijpleiding en zeker de deel wat kapot is .
Namelijk van de europese unie is.
Gelijk stoppen met oorlog troep sturen en muntie.
Gelijk de asielzoekers van Oekrane er uit zetten .
Zoals ik zeg als dit waar is namelijk.
Ik zie Amerika namelijk ook nep informatie geven om lekker de oorlog aan de gang te houden.
Nee, was in 1Vandaag en aan het einde zet hij zijn eigen mening erbij.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet eens gelezen. Geen bronvermelding is niet de moeite waard kan hij het net zo goed zelfs geschreven hebben of van die vage googletranslate artikelen zoals eerdere die bleken te komen uit een opinieblad.
Geef is gewoon de bron van de stukken die je quote. Het is behoorlijk irritant zonder bronvermelding (ik lees het gewoon niet eens).quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is allemaal maar erg onduidelijk wat er nu speelt:
[..]
Russen moeten posities verlaten.
Oekraners moeten dat ook
Duizenden mensen moesten evacueren
Andere Oekranse tweet zegt tienduizenden doden en miljoenen! evacuees.
Het gaat alle kanten op h, en tegelijkertijd heeft niemand een idee.
Ik had het door dacht dat het weer om een post ging van Lospedrosa die constant komt met stukken zonder bronvermelding. Behoorlijk irritant.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee, was in 1Vandaag en aan het einde zet hij zijn eigen mening erbij.
Zo makkelijk is het niet, het heeft 10 jaar en tig miljard gekost, de eigendomsrechten en aandelen waren van Gazprom 51%, Basf, Gasunie, Engie, OMV. (Elk ong 10%)quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je zo wil focussen op die pijpleiding, waarvan maar beter is dat de EU er niet meer van afhankelijk is, dan heb je een probleem met het grotere plaatje zien van goed en kwaad.
Is al afgeschreven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het niet, het heeft 10 jaar en tig miljard gekost, de eigendomsrechten en aandelen waren van Gazprom 51%, Basf, Gasunie, Engie, OMV. (Elk ong 10%)
Die investering moest nog wel terugbetaald worden. Dat kan niet even worden afgeschreven.
Dus wie gaat dat dokken?
Natuurlijk kan dat wel even afgeschreven worden, dat zal waarschijnlijk ook gewoon al gedaan zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het niet, het heeft 10 jaar en tig miljard gekost, de eigendomsrechten en aandelen waren van Gazprom 51%, Basf, Gasunie, Engie, OMV. (Elk ong 10%)
Die investering moest nog wel terugbetaald worden. Dat kan niet even worden afgeschreven.
Dus wie gaat dat dokken?
Tuurlijk niet. Ook Gasunie had 1 miljard in NS2 zitten. Dat betaalt zich niet terug.quote:
Tuurlijk niet gek, 1 miljard. Zal met alle moeite nog proberen verhaalt te worden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel even afgeschreven worden, dat zal waarschijnlijk ook gewoon al gedaan zijn.
Laat ze maar gewoon lopen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er een fonds wordt opgericht om de tickets van te betalen dan doe ik een forse donatie.
Hij verwijst hiernaar.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geef is gewoon de bron van de stukken die je quote. Het is behoorlijk irritant zonder bronvermelding (ik lees het gewoon niet eens).
1 miljard is niks, de redding van Uniper alleen al heeft tientallen miljarden gekost.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet gek, 1 miljard. Zal met alle moeite nog proberen verhaalt te worden.
Niet voor een investering van een commercile onderneming.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
1 miljard is niks, de redding van Uniper alleen al heeft tientallen miljarden gekost.
Herstelbetalingen van de Russen eisen en anders nuken we hun, te beginnen met Moskou. Niet in problemen, maar in oplossingen denken.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet gek, 1 miljard. Zal met alle moeite nog proberen verhaalt te worden.
Hier slechte zelf zoekers:quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is allemaal maar erg onduidelijk wat er nu speelt:
[..]
Russen moeten posities verlaten.
Oekraners moeten dat ook
Duizenden mensen moesten evacueren
Andere Oekranse tweet zegt tienduizenden doden en miljoenen! evacuees.
Het gaat alle kanten op h, en tegelijkertijd heeft niemand een idee.
Rusland had het volledige aandeel en de helft van de investering gedaan. Die waren het sowieso nietquote:Op woensdag 7 juni 2023 22:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Herstelbetalingen van de Russen eisen en anders nuken we hun, te beginnen met Moskou. Niet in problemen, maar in oplossingen denken.![]()
? Waarom moet ik iets opzoeken wat je gewoon er zelf bij kan zetten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier slechte zelf zoekers:
https://www.nu.nl/spannin(...)offensief.html#nujij
Naar Omsk? Is een mooie stad, heb ik gehoord. Wel wat ver weg.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ik had tickets voor een trojka in gedachten.
In dat geval mogen ze naar Omsk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ik had tickets voor een trojka in gedachten.
Combinatie volgens mij. Dit zijn die beelden die we eerdere voorbij zagen komen van Oekraners die een mijnenveld inreden en daarna artillerie over zich heen kregen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:37 schreef BlaZ het volgende:
Nog wat beelden van het front. Het is me niet duidelijk of dit artillerie of mijnen zijn of een combinatie.
https://vk.com/video-133441491_456269295
Omsk is een mooie stad maar net iets te ver weg.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In dat geval mogen ze naar Omsk.
Ik zou zeggen stuur ze een brief op hoge poten, Karen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
Maar eh, waar blijft die intel van de VS. Of zijn ze onzekerder geworden of Rusland het wel gedaan heeft?
Dat is een vreemde constatering, vooral omdat de bedrijven in kwestie een aanzienlijk deel van hun investering al hadden afgeschreven voordat die pijpleiding berhaupt de lucht in ging:quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet voor een investering van een commercile onderneming.
Je laat toch niet zomaar door een clubje obscure vrijheidsstrijders je investering ongestraft in rook opgaan.
En wat met andere infra als internet, elektra en dergelijke op de internationale bodems.
Kortom, de investering was al de lucht in gegaan door de misdragingen van de Russen, kwestie van ondernemersrisico.quote:Engie boekte overigens wel een afschrijving van ongeveer 50 mln op zijn belang in Nord Stream 1 (totale afschrijving is nu 300 mln), nadat het nutsbedrijf in het eerste kwartaal al een afschrijving van 1 mld boekte op Nord Stream 2.
Interesse bij een ticket?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
Maar eh, waar blijft die intel van de VS. Of zijn ze onzekerder geworden of Rusland het wel gedaan heeft?
Lijkt me dezelfde actie ja.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Combinatie volgens mij. Dit zijn die beelden die we eerdere voorbij zagen komen van Oekraners die een mijnenveld inreden en daarna artillerie over zich heen kregen.
Als je rob genoeg betaalt is de wereld plat en 1+1 = 3.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch wel de meest objectieve meest ingelezen expert in Nederland.
Misschien weten ze het gewoon niet?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
Was dat ding een beetje goed verzekerd?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is een vreemde constatering, vooral omdat de bedrijven in kwestie een aanzienlijk deel van hun investering al hadden afgeschreven voordat die pijpleiding berhaupt de lucht in ging:
Fundamentele Analyse: ENGIE
maandag 5 september 2022
https://www.ingsprinters.nl/analyses/273290/engie
[..]
Kortom, de investering was al de lucht in gegaan door de misdragingen van de Russen, kwestie van ondernemersrisico.
Je weet wat "afschrijven" betekent, of niet?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook wel leuk propaganda account dit. Post echt overdreven veel positief niet bevestigd nieuws.quote:
Zachtjes snort de samovarquote:Op woensdag 7 juni 2023 22:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omsk is een mooie stad maar net iets te ver weg.
Yeah. Ze mogen best (te) positief zijn, maar dan wel met onderbouwing.quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ook wel leuk propaganda account dit. Post echt overdreven veel positief niet bevestigd nieuws.
Thee zet apparaat noemde we dat altijdquote:Op woensdag 7 juni 2023 23:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Zachtjes snort de samovar
Geen idee wat een samovar is maar geniaal bedacht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |