Ik dacht we krijgen een puppie TT maar bier is meer on your mind?quote:
Ik was ook een beetje verbaasd.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 09:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht we krijgen een puppie TT maar bier is meer on your mind?
Puppies zuipen vast ookquote:Op zaterdag 3 juni 2023 09:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gisteren nog 2 kratjes gehaald voor 9,50 euro per stuk, dat doe je in Nederland niet (meer)quote:Op zaterdag 3 juni 2023 08:03 schreef sigme het volgende:
Sterkte met de hond, Troel.
Ik ga naar Duitsland. Op Jeverjacht.
Not rly. Ik raak dat altijd kwijt.quote:
Ik had tot gisteren een slinger met de naam van baby voor het raam hangen. En anders is het achter de glasbusquote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Not rly. Ik raak dat altijd kwijt.
Over een week of 2 krijgen we ze ws niet meer op, dan kun je misschien de tuinkabouter komen plunderen
Mij is verteld dat zo'n tampon in je neus idd heel vervelend is. Ten eerste omdat je dan niet meer normaal door je neus kan ademen. Als je de KNO richtlijn erbij googelt staat er ook "neem paracetamol tegen de hoofdpijn die vrijwel zeker zal ontstaan door het niet door de neus kunnen ademen met de neustampon". Ten tweede moet die tampon er ook een keer uit en dat schijnt heel naar te zijn. Tot nu toe heb ik dat gelukkig kunnen vermijdenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 08:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Spannend! Hopelijk gaat het straks met mama en de kinderen goed(of heb je al nieuws?)
[..]
Dat is iets wat ik heel regelmatig naar de HAP zie lopen bij ons in het zkh: mensen met theedoek/handdoek/dikke lagen keukenpapier etc tegen hun neus gedrukt. Soms moet de kno er aan te pas komen. Lijkt me echt super vervelend als je daar zelf mee zit. Maar gelukkig hield het uiteindelijk toch op. (is zo'n tampon in je neus heel erg vervelend?)
En ik hoor hier de hele tijd een ekster lawaai maken. Mama ekster denk ik. Eén van haar kuikens is uit het nest en scharrelt op straat rond en kan nog niet vliegen. Zo moeilijk om er niet heen te gaan en te vangen. Maar ik lees online dat je het dus gewoon zo moet laten en dat het een spoedcursus survival is voor het kind. maar het hupt op de weg waar auto's rijden, het valt steeds op het snoetje bij pogingen op de stoep te komen èn we hebben hier akelig veel katten![]()
Niet echt helpendquote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik had tot gisteren een slinger met de naam van baby voor het raam hangen. En anders is het achter de glasbus(voor iedereen die niet van ons-kent-ons-gesprekken houdt: de medewerker van een glaszetbedrijf die hier in de straat woont zet bij voorkeur zijn bus bij ons voor de deur het hele weekend. Vooral niet voor zijn eigen. Het kreng staat zelfs op streetview. Ik vind het irritant).
Maar de tuinkabouter is ook een optie
Oh ja, hij moet er ook weer uit. Met gestold bloed en zo. Auw.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mij is verteld dat zo'n tampon in je neus idd heel vervelend is. Ten eerste omdat je dan niet meer normaal door je neus kan ademen. Als je de KNO richtlijn erbij googelt staat er ook "neem paracetamol tegen de hoofdpijn die vrijwel zeker zal ontstaan door het niet door de neus kunnen ademen met de neustampon". Ten tweede moet die tampon er ook een keer uit en dat schijnt heel naar te zijn. Tot nu toe heb ik dat gelukkig kunnen vermijden
Ik heb normaal gesproken een hoop "trucjes" die eigenlijk beter helpen dan minutenlang dichtknijpen, maar die gingen gisteravond niet echt omdat het te hard ging.
Vorige keer dat ik ervoor bij de huisarts was (en ze er 2 huisartsen en 2 coassistenten bij haalde omdat ze niks te doen hadden en het wel interessant vonden) konden ze zien dat de bloeding heel hoog zat, voorbij het tussenschotje. En ze zeiden dat ze het dan niet dicht konden laten branden. Maar als ik bij iedere verkoudheid dit soort ellende heb, wil ik er een keer een echte KNO-arts over spreken ipv op de 3 huisartsen en 2 coassistenten af te gaan
Vanochtend ook weer een stuk minder verkouden dus dat gaat allemaal echt weer beter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo snelquote:Op zaterdag 3 juni 2023 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Pups? @:Troel dat was nog iets te vroeg toch? Of gaat de tijd zo snel?
Ik heb wel een koelkast vol bier maar geen koelkast vol puppiesquote:Op zaterdag 3 juni 2023 09:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo'n buurman had ik ook. Eigen oprit, ruimte zat, maar de bus voor mijn raam. Scheelde wel inkijkquote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik had tot gisteren een slinger met de naam van baby voor het raam hangen. En anders is het achter de glasbus(voor iedereen die niet van ons-kent-ons-gesprekken houdt: de medewerker van een glaszetbedrijf die hier in de straat woont zet bij voorkeur zijn bus bij ons voor de deur het hele weekend. Vooral niet voor zijn eigen. Het kreng staat zelfs op streetview. Ik vind het irritant).
Zijn de puppies ook vergeven? Is het een gewild ras?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb wel een koelkast vol bier maar geen koelkast vol puppies
Nee, dierenarts was hier geweest en daarna hond naar dierenarts voor de operatie. Ben wel blij dat ik niet thuis sliep vannacht, want zal wel lawaai geweest zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:04 schreef AnneX het volgende:
Shut post delete…
Heb de Puppies gemist in de TT.
Ging de sectio bij jou thuis Troel? Op de keukentafel?
Vertel eens…
@:Lonaa Een dagje werken zal anders moe zijn dan 2 x sport op een dag.
Het lijkt mij afwisselend werk op lokatie met steeds andere mensen cateren.
Is het gelukt met het witte overhemd?
@:Kaatje1 wat fijn van de slaap.
Hopelijk weer wat zin vandaag in doen. Ondertussen ieder uur voorovergebogen bungelen binnen de pijngrens en water drinken.
Opruimen die ontstekingshandel![]()
@:Tele6 is de neustampon evt niet afdoende in éen neusgat.
Mn.X viel flauw bij het verwijderen, kwam de kno arts verbaasd vertellen aan mij in de wachtkamer.
De nabloeding thuis heb ik gestelpt met natte gazen erin en knijpen.
Nat, omdat dan niet het verse korstje weer wordt verwijderd.
Buiten brunch en de tjiftjaf opgeroepen. Een gekwetter van jewelste nu.😉
[ link | afbeelding ]
Entlebucher. Ik denk dat ze allemaal besproken zijn ja, er zijn aardig wat gezinnen op sollicitatiegesprek geweest. Mijn ma is samen met de hond op de kraamkamer en ik heb net zo weinig verstand ervanquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zijn de puppies ook vergeven? Is het een gewild ras?
Doet moederhond het allemaal zelf dag en nacht?
kWeet dus niks van honden.
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:07 schreef AnneX het volgende:
In de achtertuin: gisteravond waren de bloemen gesloten . Sort of.
Lastig fotograferen met het klaterende rood.Maar het rood op die tweede foto is volgens mij best heel erg nabij de werkelijkheid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prachtig. De bermen staan er nu vol mee langs snelwege. Zo'n mooi gezicht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Hahaha. Het is niet mijn hond maar van mijn ouders. We hebben een duowoning in het buitengebied. Dus dat is thuis en hier voor mij. Was vannacht bij kerel en dus niet hier, maar ook wel thuisquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:18 schreef AnneX het volgende:
Oh. (“Hier” en “thuis” werkt wat verwarrend) .
Affijn, ze zijn eruit.
En jij bent helemaal geen hondenfluisteraar!? Ok.
😂quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Hahaha. Het is niet mijn hond maar van mijn ouders. We hebben een duowoning in het buitengebied. Dus dat is thuis en hier voor mij. Was vannacht bij kerel en dus niet hier, maar ook wel thuis
Indien MAN TGE, Iveco Dialy, Mercedes Sprinter of iets in dat formaat: grote kans dat ie niet in de bebouwde kom mag staanquote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:10 schreef derLudolf het volgende:
Heb vanochtend een ijskar gefabriceerd voor straatversiering voor het stukje Italië.
Zoiets moet het worden
[ afbeelding ]
Als het timmeren klaar is mogen anderen het verven.
Oh hij wordt wel een stuk simpeler hoor, gewoon balk recht omhoog. Wel sierlijke randjes langs het dak.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:18 schreef AnneX het volgende:
[..]Laat je hem zien als het verven ook klaar is.
(Dat zijn de tafelpoten van de eettafel toen ik op kamers woonde 😂)
Dan wordt het een designer labradoodlequote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:21 schreef Candaasje het volgende:
Tof project @:derLudolf![]()
Ik vind de kortharige sennenhonden wel heel tof, gisteren liep er een grote bij ons op het werk.
Heb nu voor dit weekend weer een logeetje. De helft qua grootte van de vorige, maar ik heb een extra paar ogen nodig om deze ondeugende stuiterbal in de smiezen te houden.
Vriend blijkt alleen hoogstwaarschijnlijk toch allergisch…..
Jever? Dan wil ik dat adresjequote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:23 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gisteren nog 2 kratjes gehaald voor 9,50 euro per stuk, dat doe je in Nederland niet (meer)
Scheurgras?quote:
Woonde jij niet in het noorden?quote:
Wowquote:Op zaterdag 3 juni 2023 13:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb mijn witte blouse nog niet nodig gehad @:AnneXDonderdag uitvaart voor 180 man en daar deed ik de keuken, dus buis aan.
(Goed ik deed ook wel heel veel andere dingen
) Was een Hele Lange Dag. 10:30 beginnen, 23:00 als eindtijd opgeschreven.
En stiekem heb ik gisteren ook nog even 8 uur een BBQ gedaan op een bruiloft. Want iedereen was supergaar van de uitvaart de dag ervoor (en de 12 uur opbouw van de dag daarvoor), dus extra handjes welkom.
Het waren 2 beste eerste officiele dagen
Niet zo boeiend is wel een understatement als het om Almere gaatquote:Op zaterdag 3 juni 2023 15:56 schreef borisz het volgende:
Ik bracht een bezoekje aan Almere Haven..
Centrum is wel grappig. De wijken zijn niet zo boeiend.
Oh ja, daar kijk ik nooit naarquote:Op zaterdag 3 juni 2023 14:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Woonde jij niet in het noorden?
t/m vandaag zijn ze 9,49 bij de Multi https://multi-markt.app/angebote
Bij de Kaufland 10.99. Het is bijna altijd wel ergens bij 1 van de ketens in de aanbieding.
Wat is Jever Light dan? Heeft een zaak als Hofmann Getränke het niet?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, daar kijk ik nooit naar.
Heb ze nu gekocht voor 17,- per krat. En eerstvolgende keer koop ik ze weer duur, niet uit snobisme maar omdat ik speciaal graag Jever Light wil hebben en dat kan je *&^%$%$ nergens zomaar kopen dus ik moet het bestellen en bestellen bij Duutsers is een verhaal apart. Ik denk (hoop/verwacht) dat ik nu een slijter gevonden heb die een bestelling ook daadwerkelijk aanneemt, e-mail beantwoordt en dan de boel ook werkelijk voor me gaat hebben. Over twee maandjes, als ik weer die kant op ga.
Een soort dun-pilsner met minder alcohol en kcal.quote:
Nee, Jever is zeker geen schwarzbier.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Jever is toch geen pilsner?Jever is Schwarzbier.
Nee, Jever is een Oost-Fries pilsner met een relatief hoog hopgehalte. Als je Heineken, Amstel, Grolsch of Brand gewend bent zal je het als erg bitter ervaren.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Jever is toch geen pilsner?Jever is Schwarzbier.
Ik zal voor je kijken of ze bij de Multi ook Jever Light hebben. Die heb ik sowieso wel eens in de supermarkt zien staan.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, daar kijk ik nooit naar.
Heb ze nu gekocht voor 17,- per krat. En eerstvolgende keer koop ik ze weer duur, niet uit snobisme maar omdat ik speciaal graag Jever Light wil hebben en dat kan je *&^%$%$ nergens zomaar kopen dus ik moet het bestellen en bestellen bij Duutsers is een verhaal apart. Ik denk (hoop/verwacht) dat ik nu een slijter gevonden heb die een bestelling ook daadwerkelijk aanneemt, e-mail beantwoordt en dan de boel ook werkelijk voor me gaat hebben. Over twee maandjes, als ik weer die kant op ga.
Jever is verder gewoon een redelijk standaard Duitse pilsner maar we begrijpen waarom jij het een superieur product vindt.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, Jever is een Oost-Fries pilsner met een relatief hoog hopgehalte. Als je Heineken, Amstel, Grolsch of Brand gewend bent zal je het als erg bitter ervaren.
https://www.jever.de/biere/jever-light/
https://www.jever.de/
Waar zeg ik dat het een superieur product is? Ik beschrijf alleen maar dat het een pilsner is dat bitterder is dan Nederpils. Bij een superieur product denk ik eerder aan een bier uit een brouwerijcafe, die er gelukkig nog zijn en steeds meer worden. Zoals Ürige of Fuchs in Düsseldorf, Schwanenbrau in Filderstadt.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:17 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Jever is verder gewoon een redelijk standaard Duitse pilsner maar we begrijpen waarom jij het een superieur product vindt.Ze maken alleen 1 van de beste alcoholvrije varianten pils, dat maakt Jever bijzonder.
Ik moet er niet aan denken, ik ben blij dat ik in het weekeinde kan uitrusten. Goed, ben inmiddels achter in de 50, toen ik 20 jaar jonger was, was het ook de hele week feest.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:37 schreef Sarabi het volgende:
Ik kan even geen bier meer zien![]()
Gisteren erg lange (maar ook succesvolle) festivaldag gehad.
En morgen mogen we weer om 7.30 vertrekken voor het volgende festival.
Ik snap niet hoe mijn man dit naast een fulltime baan allemaal volhoudt.
Veel feest plezier 🎉quote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:45 schreef Troel het volgende:
2 reutjes, 1 teefje![]()
En alles klaar voor mijn feestje
Wat isquote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:45 schreef Troel het volgende:
2 reutjes, 1 teefje![]()
En alles klaar voor mijn feestje
Veel jonkies hierquote:
Ik merk toch ook al wel dat ik geen 18 meer benquote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken, ik ben blij dat ik in het weekeinde kan uitrusten. Goed, ben inmiddels achter in de 50, toen ik 20 jaar jonger was, was het ook de hele week feest.
PCM werkt echt goed, vooral als je een spiegel opbouwt de komende dagen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Veel jonkies hier![]()
Update: nog wel erg pijnlijk maar iets meer beweging in de arm. Heb het idee ook dat paracetamol beter werkt dan tramadol dus dat neem ik wel in voordat ik naar bed ga.
Buurvrouw heeft hier wat klusjes gedaan en die vond dat ik er beter uitzag dan van de week.
Gisteren en vandaag de serie Diplomat gekeken. Maar ik denk dat ik bij de laatste aflevering een stukje geslapen hebdie snap ik niet helemaal. Opnieuw kijken morgen
Komt er ook een foto update van de puppies @:troel?
Spiegel opbouwen van paracetamol inderdaad. Werd getriggerd door de post van Bloes.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Veel jonkies hier![]()
Update: nog wel erg pijnlijk maar iets meer beweging in de arm. Heb het idee ook dat paracetamol beter werkt dan tramadol dus dat neem ik wel in voordat ik naar bed ga.
Buurvrouw heeft hier wat klusjes gedaan en die vond dat ik er beter uitzag dan van de week.
Gisteren en vandaag de serie Diplomat gekeken. Maar ik denk dat ik bij de laatste aflevering een stukje geslapen hebdie snap ik niet helemaal. Opnieuw kijken morgen
Komt er ook een foto update van de puppies @:troel?
In wat???quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben ik de enige in team-more-like-guidelines-anyway?
Hier ook. Na een dag tuinieren kan ik geen beweging meer maken zonder te kreunenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik merk toch ook al wel dat ik geen 18 meer ben
Daar zou ik geen nee tegen zeggen, klinkt best goed.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Net deze gekocht, het lijkt ook nog op de snoepjesvariant![]()
[ afbeelding ]
Dat heb ik inderdaad 4x2 pcm (moest van de HA). Omdat dat van de week niet genoeg hielp heb ik er tramadol 3x1 bij gekregen. Dat wil ik vandaag en morgen nog doen en dan dat eerst afbouwenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Spiegel opbouwen van paracetamol inderdaad. Werd getriggerd door de post van Bloes.
Je mag 4 gram per dag hebben (oftewel 8 tabletten van 500mg) en die moet je gewoon nemen.
M'n ma probeert ook zoveel mogelijk alleen met paracetamol door te komen. Ander spul heeft toch teveel neveneffecten.
Ze hebben het wel, soms, een paar flesjes. Twee jaar geleden kwam ik het zomaar tegen, kende het niet, kocht een krat en was verkocht (voor de twee zuipweekenden per jaar). Maar toen ik een jaar later het opnieuw wou kopen, had ik na 5(!) supermarkten 30 flesjes veroverdquote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik zal voor je kijken of ze bij de Multi ook Jever Light hebben. Die heb ik sowieso wel eens in de supermarkt zien staan.
Maar tussen een Heineken, Grolsch en Brand zit nog best wel wat verschil en zo bijzonder is Jever dus ook weer niet in het Duitse pilslandschap. Uerige is best okay, vooral het eten in de kroeg daar maar toch niet de beste Alt.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het een superieur product is? Ik beschrijf alleen maar dat het een pilsner is dat bitterder is dan Nederpils. Bij een superieur product denk ik eerder aan een bier uit een brouwerijcafe, die er gelukkig nog zijn en steeds meer worden. Zoals Ürige of Fuchs in Düsseldorf, Schwanenbrau in Filderstadt.
Nee, die hebben het dus vaak ook niet. Het is in Duitsland geen succes blijkbaar - ik vroeg bij de slijter in Papenburg waarom ze het niet hadden en het antwoord was dat er geen vraag naar is. En dan wel rijen en rijen laagalocoholpils met brrrrrrrrr smáákjes. Citroenbier, kersbier, sinaasappelbier, brrrrrrr.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is Jever Light dan? Heeft een zaak als Hofmann Getränke het niet?
Ik drink best wat Duitse pils, en ik vind Jever er ook daar toch wel erg uitspringen hoor. Alle andere pils is slapper (of minder bitter, kan je ook zeggen).quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:05 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Maar tussen een Heineken, Grolsch en Brand zit nog best wel wat verschil en zo bijzonder is Jever dus ook weer niet in het Duitse pilslandschap. Uerige is best okay, vooral het eten in de kroeg daar maar toch niet de beste Alt.
En als je die dan 50/50 mengt?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, die hebben het dus vaak ook niet. Het is in Duitsland geen succes blijkbaar - ik vroeg bij de slijter in Papenburg waarom ze het niet hadden en het antwoord was dat er geen vraag naar is. En dan wel rijen en rijen laagalocoholpils met brrrrrrrrr smáákjes. Citroenbier, kersbier, sinaasappelbier, brrrrrrr.
Nou ja, dan morgen maar doordrinken in Jever Fun (0%) en gewone Jever Pilsener.
Probeer Rothaus, dat is lekker Duitse grote merken pils (ook verkrijgbaar bij Multi). Hebben ook goed alcoholvrij spul (niet verkrijgbaar bij Multi). Bij Multi hebben ze ook een grote selectie van Stortebeker. Die hebben ook wel leuke dingen, zowel met als zonder alcohol. Maar dan moet je dus wel naar Leer willen ipv Papenburg.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik drink best wat Duitse pils, en ik vind Jever er ook daar toch wel erg uitspringen hoor. Alle andere pils is slapper (of minder bitter, kan je ook zeggen).
Als de pilsvriend langskomt probeer ik er altijd een rondje mee te nemen van een pils die we nog niet kennen. Deze keer heb ik deze meegenomen:
[ afbeelding ]
Qua alcoholvrij vind ik Jever Fun sowieso het enige neppils dat te pruimen is. Het is geen echte pils, maar alle andere 0% vind ik toch allemaal een lichte ossezeiksmaak hebben. Paar jaar geleden uitgebreid alle alcoholvrij die ik te pakken kon krijgen geproefd.
Alcoholvrije IPA is blijkbaar makkelijker, daar zijn meer drinkbare merken van verkrijgbaar naar mijn smaak.
Ja, dat heb ik me ook afgevraagd. Ben ik net zo'n Engelse punk, met hun gemix van cider en pilsquote:
Meestal ga ik naar Leer. Die Stortebeker stond ook in Papenburg waar ik vanochtend was trouwens.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:23 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Probeer Rothaus, dat is lekker Duitse grote merken pils (ook verkrijgbaar bij Multi). Hebben ook goed alcoholvrij spul (niet verkrijgbaar bij Multi). Bij Multi hebben ze ook een grote selectie van Stortebeker. Die hebben ook wel leuke dingen, zowel met als zonder alcohol. Maar dan moet je dus wel naar Leer willen ipv Papenburg.
Ja Papenburg is wel op het randje, wat dat betreft kan ik ook beter naar Bünde of Leer, maar ik hoopte dat Papenburg wat meer grotere slijterijen heeft (dat klopt) en dat ik dan meer kans maakte (dat was dus niet zo).quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:26 schreef derLudolf het volgende:
@:sigme heb je deze al eens geprobeerd?
https://www.landhaus-brauerei.de/brauerei/die-biere.php
Deze staat hier over de grens bij de Edeka, in de koeling, want blijkbaar niet super lang houdbaar. Ze verkopen ook best imposante 5 liter (?) flessen met met een of andere stalen deksel, ziet er wel gaaf uit. Zit ook best wat statiegeld op dacht ik.
„Kraaft Beer" (Aussprache: krahft bär) ist die Emsländische Art den englischen Ausdruck „Craft Beer" auszusprechen. Denn; „bi us proat wi Platt!"
Papenburg is volgens mij ook nog net Landkreis Emsland, alle Edeka's in het Emsland waar ik ben geweest heb ik het gezien. Maar ja Lönne is wel zo ongeveer het meest zuidelijk stukje Emsland, Papenburg helemaal het noorden.
Benieuwd wat dit zou moeten zijn. Voor 2 euro zou ik zeggen: doen! Maar 3 voor 20 is wel een erg matige deal met 1 euro korting.quote:
Mn ouders waren vandaag in de buurt van Papenburg, Aschendorf, bij de grote schoenenzaak aldaar.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Platt proaten is mooi daar net over de grens, je hoort ja het verschil niet tussen de Grönningers en de Duutsers
Het is 1 van mijn favo grote merken pils, ik weet niet per se of ik het veel bitterder vind maar het is wel stukken beter dan Jever.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Meestal ga ik naar Leer. Die Stortebeker stond ook in Papenburg waar ik vanochtend was trouwens.
Is die Rothaus goed bitter ja?
Zo te horen hou je niet echt van Jever, en dat is prima, maar dan is jouw smaak waarschijnlijk de mijne nietquote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:23 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het is 1 van mijn favo grote merken pils, ik weet niet per se of ik het veel bitterder vind maar het is wel stukken beter dan Jever.
Ik kreeg een keer geen tien voor m'n dictee omdat ik dat gespeld had als genever.quote:
Ik vind Jever Fun geweldig, anders zou ik er niet meerdere kratten van kopen inderdaad. De normale versie kan me minder bekoren. Ten slotte is Jever ook maar een simpel merk van Dr. Oetker uiteindelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo te horen hou je niet echt van Jever, en dat is prima, maar dan is jouw smaak waarschijnlijk de mijne niet
Andere positie t.o.v. de windrichting?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Apart, hier is een festival aan de gang, op ongeveer 2 km van mijn huis (balkondeur is open) en ik hoor niets, maar mensen in Oosterbeek, toch een stuk verder weg kunnen ze niet in de tuin zitten vanwege de herrie x
Zeikende Nederlanders ook met ze kunnen niet in hun tuin zittenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Andere positie t.o.v. de windrichting?
Hier is op 1 km afstand vaak een house/dance festival en de ene keer horen we niks, het andere moment, als de wind onze kant op staat, is het alsof we ter plekke aanwezig zijn…
Ging het daar dan over?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:14 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zeikende Nederlanders ook met ze kunnen niet in hun tuin zitten![]()
Tsskquote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kreeg een keer geen tien voor m'n dictee omdat ik dat gespeld had als genever.
Dat denk ik zeker. Wanneer ik naar Oosterbeek fiets kom ik langs dat terrein en moet nog 2 of 3 x die afstand fietsen .quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hier is op 1 km afstand vaak een house/dance festival en soms horen we daar niks van. Het andere moment, als de wind onze kant op staat, is het alsof we ter plekke aanwezig zijn…
Die geluidsmetingen zijn sowieso niet waterdicht.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat denk ik zeker. Wanneer ik naar Oosterbeek fiets kom ik langs dat terrein en moet nog 2 of 3 x die afstand fietsen .
Paar weken geleden was er ook een festival en toen gingen ze behoorlijk over de toegestane geluidsregels heen. Dat deed deze organisatie nooit dus dat zal nu ook niet zo zijn.
Ja, en dit festival heeft die bassen anders staan. Dat festival van een paar weken geleden was georganiseerd door wat “amateurs “ en dit is echt een professionele organisatie. En inderdaad zijn hier ook metingen bij de huizen in de buurt (maar vast niet in Oosterbeek en Renkum)quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die geluidsmetingen zijn sowieso niet waterdicht.
Hier plaatsen ze altijd decibelmeters bij de woningen als er festivals zijn en wordt er continue gemeten. Het is echter vaak niet het volume op zich, maar de monotone bassen die mensen horen/voelen. Zeker als de wind in hun richting staat…
M erin en goaaaaaan!!! Lekker op de eigen bank en allesquote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hier is op 1 km afstand vaak een house/dance festival en soms horen we daar niks van. Het andere moment, als de wind onze kant op staat, is het alsof we ter plekke aanwezig zijn…
M erin en goaaaaaan!!! Lekker op de eigen bank en allesquote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Genverbrander' heeft eens iemand een lucratieve tv carrière als charlatan gekost. Dan valt zo'n puntje aftrek in het nietquote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kreeg een keer geen tien voor m'n dictee omdat ik dat gespeld had als genever.
Wtf inderdaad. Daar vind ik wel wat van zo op de vroege zondagochtend.quote:Op zondag 4 juni 2023 05:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil mijn verbazing graag met jullie delen: https://www.medischcontac(...)mns/column/lourdes-2
Blijkbaar kan je gedeeltelijk op kosten van CZ naar Lourdes (religieus toerisme, staat in de column). Het werd voorheen zelfs volledig bekostigdJe moest wel 'iets' hebben. Hoge bloeddruk, sombere gevoelens waren al genoeg. Hoopt CZ op miraculeuze genezingen waardoor de zorgkosten dalen of wtf??
Zeker als de B&J 2 voor 8 is.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Benieuwd wat dit zou moeten zijn. Voor 2 euro zou ik zeggen: doen! Maar 3 voor 20 is wel een erg matige deal met 1 euro korting.
Tf?quote:Op zondag 4 juni 2023 05:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil mijn verbazing graag met jullie delen: https://www.medischcontac(...)mns/column/lourdes-2
Blijkbaar kan je gedeeltelijk op kosten van CZ naar Lourdes (religieus toerisme, staat in de column). Het werd voorheen zelfs volledig bekostigdJe moest wel 'iets' hebben. Hoge bloeddruk, sombere gevoelens waren al genoeg. Hoopt CZ op miraculeuze genezingen waardoor de zorgkosten dalen of wtf??
Nee, eentje overledenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is?
Teven brengen meer op ofzo?
Ik denk dat het eerder een marketing reden heeft, net zoals sommige verzekeraars antroposofische of homeopatischquote:Op zondag 4 juni 2023 05:31 schreef Isabeau het volgende:
Daarna toch ook nog steeds hoop ikquote:Op zondag 4 juni 2023 08:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
tm Donderdag zon, zon, zon, de Mais gaat de grond uit schieten.
CZ, een oorspronkelijk katholieke zorgverzekeraar, tot nu toe niet. Aangezien verzekeraars zelf mogen bepalen wat ze in hun aanvullende pakket stoppen.quote:Op zondag 4 juni 2023 05:31 schreef Isabeau het volgende:
In de hoop dat ‘als je ooit naar Lourdes moet’ het dan van de verzekering magquote:Op zondag 4 juni 2023 09:39 schreef z80 het volgende:
[..]
CZ, een oorspronkelijk katholieke zorgverzekeraar, tot nu toe niet. Aangezien verzekeraars zelf mogen bepalen wat ze in hun aanvullende pakket stoppen.
Bingo. En alleen voor aanvullend verzekerd. Ik heb de polis niet doorgenomen, maar verwacht dat dit in het duurste pakket zit. Kun je iets van vinden, maar dit wordt door de verzekerde indirect betaald. En waarschijnlijk een veelvoud hiervan indien jarenlang dit pakket.
Oei…ik zag net een filmpje met een variatie op @Barreltje ‘s groene asperges.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeg mensen. Is er interesse in een CUL barbecue bij ons thuis?
Joah, op zich wel. Ik heb best wel al veel in de planning staan, dus even afhankelijk van of ik tijd hebquote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Barrels asperges gingen ook op de bbq dus dat kan prima. Ze had er een stuk of 5 met satestokjes aan elkaar gemaakt, dat was makkelijk draaien toen.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei…ik zag net een filmpje met een variatie op @:Barreltjes groene asperges.https://ottolenghi.co.uk/(...)tter-and-burnt-lemon
Als het bij jou in de oven kan of op de bbq.
De rest kan ik thuis wel voorbereiden, geloof ik.
Leuk! De agenda begint hier ook vol te stromen. Ik maak vanavond een appgroep aan om een bbq met vrienden te plannen. De data die dan over blijven gooi ik hier in de groep.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Joah, op zich wel. Ik heb best wel al veel in de planning staan, dus even afhankelijk van of ik tijd heb
Volgende keer!!quote:
Enkel als @Lonaa satésaus maaktquote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Borisz zag ik net op de archiefbeelden.quote:Op zondag 4 juni 2023 11:14 schreef derLudolf het volgende:
LS+J, Lonaa, fietsie, Maarten, AnneX+MrX, kaatje, z80, zeefje, Barreltje en Morgane. Of wie waren er toen allemaal? Geen idee of dat nou m'n eerst fok meat was of dat ik al een keer eerder een rondje had getreind door NRW.
Welk jaar zijn we met de haai naar Lüdenscheid geweest @:dr_Flash?
Wanneer ik met iemand kan meerijden zeer zeker. Zo leuk om jullie allemaal weer te zienquote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yesquote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeefje! Die heb ik hier ook nooit meer gezien. Die was nog wel bij de meet in Utrecht bij -ik ben haar foknaam kwijtquote:Op zondag 4 juni 2023 11:14 schreef derLudolf het volgende:
LS+J, Lonaa, fietsie, Maarten, AnneX+MrX, kaatje, z80, zeefje, Barreltje en Morgane. Of wie waren er toen allemaal? Geen idee of dat nou m'n eerst fok meat was of dat ik al een keer eerder een rondje had getreind door NRW.
Natuurlijk. Als ik kanquote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
LS heeft nog niet gezegd of de vijgenboom nog leeftquote:Op zondag 4 juni 2023 11:32 schreef Tele6 het volgende:
Meet bij @:Lucky_Strike -- als er ook dingen te eten zijn die niet vlees zijn kom ik ook
Ik zal in ieder geval borrelbrood makenquote:Op zondag 4 juni 2023 11:32 schreef Tele6 het volgende:
Meet bij @:Lucky_Strike -- als er ook dingen te eten zijn die niet vlees zijn kom ik ook
Oh ja, borisz en minilot, natuurlijk!quote:Op zondag 4 juni 2023 11:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Borisz zag ik net op de archiefbeelden.
En minilot in de keuken. Er kwam nog iemand (?) even langs met een plateau vol kazen.
Hoest met het vijgenboompje verlopen @:Lucky_Strike ?
Het was zo’n prachtige en gezellige en lekkere dag.
8 juni 2019quote:Op zondag 4 juni 2023 11:14 schreef derLudolf het volgende:
Was dat noet Zeefje met de kazen?quote:Op zondag 4 juni 2023 11:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Borisz zag ik net op de archiefbeelden.
En minilot in de keuken. Er kwam nog iemand (?) even langs met een plateau vol kazen.
Hoest met het vijgenboompje verlopen @:Lucky_Strike ?
Het was zo’n prachtige en gezellige en lekkere dag.
Wat Luudie zegtquote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Si.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij Franske B om de hoekquote:Op zondag 4 juni 2023 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat Luudie zegtIk heb ook al best een boel in de planning
Waar is "bij ons thuis" ongeveer eigenlijk?
Je hebt het tegen een geograaf he. Niet tegen een recensent van hollandse smartlappen.quote:
Dit.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:33 schreef yinu het volgende:
[..]
In de hoop dat ‘als je ooit naar Lourdes moet’ het dan van de verzekering mag![]()
Ik vind daar ook wat van. Maar aan de andere kant, het best aangetoonde effect is het placebo-effect dus dan zou het wel verdedigbaar zijn om juist gelovige mensen met relatief milde klachten een retourtje Lourdes te geven.
Alleen voor mij wel reden om nooit een polis bij CZ af te sluiten.
Ja ik was er ook al wat verdrietig overquote:
Ik moest even kijken, maar bij poging 2 vond ik de twee dingen waaraan ik casa LS kon herkennenquote:
Sure, afhankelijk van de datum uiteraard…quote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgende keerquote:
Aubergines en maiskolven vd BBQquote:Op zondag 4 juni 2023 11:32 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben voor.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Boedelbak huren 😉?quote:Op zondag 4 juni 2023 12:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben voor.
Ik denk alleen niet dat het me lukt een BBQ. tuinstoelen en een braadpan mee te nemen dan dit keer.
Niet op de motor. Nee.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben voor.
Ik denk alleen niet dat het me lukt een BBQ. tuinstoelen en een braadpan mee te nemen dan dit keer.
Ja, dat was echt een dag met een sterretje. Leuke mensen, lekker eten mooie locatie, ik ben ook heel benieuwd hoe huis en tuin er nu uitziet.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niet op de motor. Nee.![]()
Ondertussen zit ik mij te bedenken hoe of wat die dag…en andere meets.
Op de een of andere manier is het een beetje spannend in de aanloop en uiteindelijk was dit zeker toen een onbezorgde dag.![]()
Er is één weekend dat wij niet kunnen. En een aantal vaardagen.
Dan kom ik alleen 😂
Ja, dit wel. Gelukkig zo naar het stadion.quote:Op zondag 4 juni 2023 08:57 schreef Troel het volgende:
Ik ben niet brak, maar wel heel, heel, heel erg moe. Maar feestje was geslaagd.
Toen lag ik er net in.quote:
Dank! Ik herinnerde me door jouw post de groene asperges die nog op moesten. Ik lunchte ermeequote:Op zondag 4 juni 2023 10:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei…ik zag net een filmpje met een variatie op @:Barreltje ‘s groene asperges.https://ottolenghi.co.uk/(...)tter-and-burnt-lemon
Als het bij jou in de oven kan of op de bbq.
De rest kan ik thuis wel voorbereiden, geloof ik.
Maar zeefje was daar toen ook bij, in ieder geval 1xquote:Op zondag 4 juni 2023 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk dat jullie willen komenIndien tijd, vervoer, vega-opties, etc. Dat komt vast goed.
@:blues, moi ik is niet Zeefje maar degene die bij haar thuis een Indonesische avond in elkaar flanste
@:DerLudolf, wil je de info over waar mijn huis en auto staan even weghalen? Het wordt zo wel heel duidelijk
Ik weet dat zeefje en moi ik niet dezelfde zijn. Maar ben de foknaam van E. / moi ik vergetenquote:Op zondag 4 juni 2023 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk dat jullie willen komenIndien tijd, vervoer, vega-opties, etc. Dat komt vast goed.
@:blues, moi ik is niet Zeefje maar degene die bij zich thuis een Indonesische avond in elkaar flanste
@:DerLudolf, wil je de info over waar mijn huis en auto staan even weghalen? Het wordt zo wel heel duidelijk
Ik hoor het nog wel gok ikquote:Op zondag 4 juni 2023 12:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Toen lag ik er net in.
De terugweg was wel een klein avontuurtje hoor.![]()
Ik was ook diep aan het nadenken. @liedetectorquote:Op zondag 4 juni 2023 13:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weet dat zeefje en moi ik niet dezelfde zijn. Maar ben de foknaam van E. / moi ik vergeten
Excuus. Mijn aanknopingspunten zonder woonplaats laten genoeg ruimte voor mysterie maar was even vergeten dat je woonplaats een publiek geheim is.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:blues, moi ik is niet Zeefje maar degene die bij zich thuis een Indonesische avond in elkaar flanste
Ja. Hier is de agenda nog leeg.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja!!!!quote:Op zondag 4 juni 2023 14:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik was ook diep aan het nadenken. @:liedetector
Poah, dan heb je flink doorgetrapt. 60km op een gewone fiets vind ik wel de max/daarna vind ik het niet heel leuk meer. Of misschien moet ik anders gewoon eerder weg gaan, kan ookquote:Op zondag 4 juni 2023 16:51 schreef z80 het volgende:
Vandaag "even"een rondje fiets. Werd een rondje van 79Km. Gemiddeld 25Kmh.
Via Emmerich richting het pondje over het Pannerdensch kanaal. Dit was al 35Km. Vanuit daar tot bij Tele om de hoek nog eens 20Km. Toen nog naar huis met tegenwind.
Nadeel van een sloot die in de weg ligt.quote:Op zondag 4 juni 2023 17:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Poah, dan heb je flink doorgetrapt. 60km op een gewone fiets vind ik wel de max/daarna vind ik het niet heel leuk meer. Of misschien moet ik anders gewoon eerder weg gaan, kan ook![]()
Ben er net weer van 45km trappen.
Lekker hangen tegen de wind, in de bocht.quote:Op zondag 4 juni 2023 17:49 schreef fietsie het volgende:
Het waaide hier veel te hard voor de trappersfiets dus het werd de euro98fiets
Ja wind was bij de stopjes bij de bruggen wel fijn; beetje doorwaaienquote:Op zondag 4 juni 2023 18:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lekker hangen tegen de wind, in de bocht.
Ja heb ik ook als ik richting Haren fiets, langs de Ems (vanaf hier gezien aan de overkant) is een mooi fietspad, maar eigenlijk steek ik direct bij de eerste sluis weer over, want de volgende gelegenheid is ook een heel stuk verder.quote:Op zondag 4 juni 2023 17:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Nadeel van een sloot die in de weg ligt.
Probleem is dat er na het pondje bij Pannerden er vlak na nog 1 voetveer komt richting Millingen. En daarna de eerste optie de Waalbrug bij Nijmegen.
Misschien wil je 1x powerwalken langs mijn huis en waarschuwen zodat ik voor het raam kan gaan zitten?quote:Op zondag 4 juni 2023 13:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dank! Ik herinnerde me door jouw post de groene asperges die nog op moesten. Ik lunchte ermee![]()
Buiten gesport in korte broekVanaf volgende week mag ik gaan opbouwen met hardlopen en hoef ik niet meer te
powerwalken
![]()
quote:Op zondag 4 juni 2023 19:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een klant en klaar maaltijd gegeten. Is heel makkelijk nu koken een uitdaging is, maar ik vond ze best wel prijzig. Valt mee, ik eet er 2x van. De 3 perziken kunnen ook meegespeeld hebben![]()
Ook lesje geleerd, wanneerer op internet staat dat je het een paar weken rustig aan moet doen, ook na een injectie, moet je dat ook doen. Het was een rotmiddag
Vanmiddag maar een paar blouses besteld met knoopjes, dat zal vast makkelijker (en minder pijnlijk) aankleden dan t-shirts
Sommige klanten moet je ook opeten. Die zijn niet uit te staan.quote:
Aankleden: met mouwen: eerst de “zieke arm” dan de gezonde.quote:Op zondag 4 juni 2023 19:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een klant en klaar maaltijd gegeten. Is heel makkelijk nu koken een uitdaging is, maar ik vond ze best wel prijzig. Valt mee, ik eet er 2x van. De 3 perziken kunnen ook meegespeeld hebben![]()
Ook lesje geleerd, wanneerer op internet staat dat je het een paar weken rustig aan moet doen, ook na een injectie, moet je dat ook doen. Het was een rotmiddag
Vanmiddag maar een paar blouses besteld met knoopjes, dat zal vast makkelijker (en minder pijnlijk) aankleden dan t-shirts
Neem op?quote:Op zondag 4 juni 2023 19:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien wil je 1x powerwalken langs mijn huis en waarschuwen zodat ik voor het raam kan gaan zitten?
Nee hoor, je komt maar mooi op zondagochtend daarheen waar je kind de komende week iedereen avond is om mij in volle glorie te zienquote:Op zondag 4 juni 2023 19:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien wil je 1x powerwalken langs mijn huis en waarschuwen zodat ik voor het raam kan gaan zitten?
Ik vrees dat het bij rustig aan doen nog steeds geen pretje zou zijn geweest, dus jezelf vooral niet de schuld gevenquote:Op zondag 4 juni 2023 19:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Jij huppelt daar?quote:Op zondag 4 juni 2023 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee hoor, je komt maar mooi op zondagochtend daarheen waar je kind de komende week iedereen avond is om mij in volle glorie te zien
Brrr, daar zou ik ook bang voor zijn geweest.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vrees dat het bij rustig aan doen nog steeds geen pretje zou zijn geweest, dus jezelf vooral niet de schuld gevenBeterschap. Ik weet hoe kut het voelt, maar het wordt heus beter.
(Toen het bij mij net wat beter ging kwam ik in aanmerking voor de nierdonatie en werd mij verteld dat ze het liefst de linkernier wilden verwijderen en ik dus urenlang op een ok-tafel op mijn linkerzij kwam te liggen....ik raakte direct in paniek omdat dat de verkeerde schouder was en ik bang was weer van voor af aan te moeten beginnen qua pijn etc. Viel godzijdank reuze mee)
Gelukkig ben je thuis, maar lang leve de NS.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:11 schreef borisz het volgende:
Concertgebouw was![]()
Borrel bij Brouwerij Troost ook![]()
OV terug werd een dingetje. https://nos.nl/artikel/24(...)sterdam-opnieuw-plat
Haarlem was al gepland plat, maar er kwam dus een lading mensen bij. Mijn normale bus op Zuid was al overvol vertrokken. Ik kon in een overvolle bus mee naar Schiphol Noord en daar in een normaal volle bus terug naar Haarlem gelukkig.
Ja dit jaar veel meer onderhoud dan normaal idd En daar komt plots de gehele Amsterdamse Ellende bij.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig ben je thuis, maar lang leve de NS.
Dit is de derde keer dit jaar al dat de systemen vast lopen.
Bijzonder weer…
Het hele weekend zijn ze al het grind op het spoor tussen Sloterdijk en Haarlem aan het vervangen of zo. Oorverdovend lawaai 's avonds en 's nachts, oordoppen doen hun werk…
Zou je ook begin juli nog een lang weekend kunnen inplannen? Je hebt het zo drukquote:Op zondag 4 juni 2023 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Kaatje1wat rot dat je nog steeds zoveel pijn hebt!
Ik moest om 15.00 hockeyen (vlakbij Club en Vanyel) en was daarna helemaal leeg. Het was een kutwedstrijd, en ik zat er zelf ook niet lekker in. En het was veel te warm om te rennen. Was zo leeg dat ik ook nog een fijne huilbui kreeg want kut gespeeld - maar eigenlijk vooral moe en alles (m.n. werk) is een beetje teveel en kut gespeeld was de druppel. Daarna weer opgevrolijkt door teamgenootjes en toen kwamen ze via twee net bevallen teamgenoten op of ze zelf al dat zouden willen of nog ver van bedshow is en toen moest ik weer huilenmaar die voelde ik aankomen, dus ik was even weggelopen 'om kan met water te vullen', dus dat hebben ze niet gezien.
Werk is al week of drie nu echt vrij druk weer. Veel scripties bij allebei mn banen, coördinatie van bachelor en master scripties bij één baan en over 3 weken moet ik mn portfolio inleveren voor de basiskwalificatie onderwijs opleiding. Heb morgen hele dag geblokt voor portfolio, dus dat is fijn, kan ik echt even meters maken. Deadline is vrijdag 23e, en ik neem dan maandag en dinsdag na dat weekend mooi vrij om even bij te komen. En eind juli vier weken vrij
Voor volgend jaar ook contract aan laten passen bij tweede baan, ga van 5 naar 4.5 dag in totaal
Eind juni heb ik dus wel lang weekend dan, maar half juli zou ook nog wel kunnen. Vanaf tweede week juli wordt het een heel stuk rustiger ook dus dat is fijnquote:Op zondag 4 juni 2023 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou je ook begin juli nog een lang weekend kunnen inplannen? Je hebt het zo druk
Vanaf morgen 3 weken geen treinverkeer tussen Meppel en Assenquote:Op zondag 4 juni 2023 22:46 schreef borisz het volgende:
Ja dit jaar veel meer onderhoud dan normaal idd En daar komt plots de gehele Amsterdamse Ellende bij.
Op Zuid was al een overvolle 346 vertrokken. En de bus naar Schiphol Noord kon ook niet eens iedereen vervoeren vanaf Zuid. .Gelukkig viel 356 vanaf Schiphol Noord mee. En dan nog stonden er nog mensen op de bushalte die niet mee konden...
Dat was super vroeg johquote:
Ik ken het. Dan ga ik graag even wandelen, want dan is het zo mooi stil buitenquote:Op maandag 5 juni 2023 06:22 schreef Lonaa het volgende:
Ja. Was ook niet helemaal de bedoelingOok echt wakker-wakker
Eensch!quote:This is one of the funniest things I have ever seen
Ja, ik ben er al uit geweest met Dora. Zo even trainen, boodschappen, weer meh Dora, paar uur werken.quote:Op maandag 5 juni 2023 06:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken het. Dan ga ik graag even wandelen, want dan is het zo mooi stil buiten(alhoewel de snelweg serieus áltijd door lijkt te gaan). Jij moet natuurlijk sowieso wandelen.
Oh ja die is leuk! Ik zag 'm op twitter.quote:Op maandag 5 juni 2023 06:44 schreef Isabeau het volgende:
Dit is fantastisch![]()
https://imgur.com/gallery/pZrOblD
De video is geweldig. Ik ben weer helemaal vrolijk.
Uit de comments:
[..]
Eensch!
Succesquote:Op maandag 5 juni 2023 07:30 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Later vanochtend is m'n sollicitatiegesprek
Beroerd geslapen natuurlijk
Daarna op weg naar weekje vrijwilligerswerk. Goeie om naar uit te kijken daarna
quote:Op maandag 5 juni 2023 06:44 schreef Isabeau het volgende:
Dit is fantastisch![]()
Uit de comments:
[..]
Eensch!
Waar zou je zijn zonder de trein...quote:
Ik heb de baby al ingeschrevenquote:Op maandag 5 juni 2023 08:09 schreef Morgane89 het volgende:
Succes Tele6!
Ik heb ook een week vakantie, maar omdat m'n man woensdag naar een concert gaat en we allerlei andere afspraken hebben gaan we niet op vakantie.
1 of 2 rondleidingen op basisscholen.
Ons zoontje is pas net 2, maar omdat ze hier met een lotingssysteem werken moeten we al vroeg beginnen
Morgen naar de dierentuin![]()
Ja, die is super hequote:Op maandag 5 juni 2023 06:44 schreef Isabeau het volgende:
Dit is fantastisch![]()
Uit de comments:
[..]
Eensch!
Het was erg leukquote:Op maandag 5 juni 2023 08:36 schreef AnneX het volgende:
Hé Tele hoe ging suppen met M? Goed gelachen?
Succes straks!
Zet 'm op!quote:Op maandag 5 juni 2023 07:30 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Later vanochtend is m'n sollicitatiegesprek
Beroerd geslapen natuurlijk
Daarna op weg naar weekje vrijwilligerswerk. Goeie om naar uit te kijken daarna
Ribhouse Texas?quote:Op maandag 5 juni 2023 08:34 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Mooi weer hoor, vandaag. Gister kwamen de gasten. We hebben steak gegeten bij het lokale steakhouse. Rare tent met indianenbeelden en cowboy-achtig verklede obers, maar met steak weten ze wel raad.
[ afbeelding ]
Als ze de surprisetaart naar een tafel brengen dossen ze zich nog gekker uit, zie hierboven.
Als gepland veel pils gedronken (ik denk ongeveer 10 flesjes pp) en nu ben ik een rondje wandelen met honden zodat alle anderen nog rustig kunnen slapen. Dus eigenlijk zit ik nu stil, met honden, op een bruggetje over de beek.
[ afbeelding ]
Straks lekker met z’n allen buiten koffie en ontbijten en lummelen. Heerlijk zo.
Ja & jaquote:Op maandag 5 juni 2023 08:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ribhouse Texas?
Is de vriendin van je vriend leuk bevonden?
Fijn! Ik kan het ook heel goed vinden met de partners van mijn beste vrienden. Bij vlagen heb ik meer contact met de partners zelfs. Het is zo fijn als dat gewoon goed zit.quote:
Vrijgezellenfeestjes zonder piemelpakken zijn sowieso de bestequote:Op maandag 5 juni 2023 09:29 schreef yinu het volgende:
Klinkt als een goed weekeind voor veel mensen, o.a. @:tele6 en @:sigme!![]()
Envoor wie dat niet zo was (@:kaatje1 en @:vlindertje89)
@:kaatje1, shirts uittrekken is echt de hel. Ik heb ook vaak schouderklachten gehad en die beweging is echt vreselijk, zoveel momenten waarop de scherpe stekende pijn kan toeslaan![]()
Ik had ook een erg leuk en ongewoon sociaal weekeind, een vrijgezellenfeestje van een van mijn oudste vriendinnen op zaterdag met veel dierbare mensen (en veel tammer dan het klinkt, de hoofdactiviteit was barbecue met kampvuur in een volkstuin en er kwamen geen piemelpakken oid aan te pas, en de andere bruid kwam zelfs ook nog langs). En op zondag naar een optreden van een andere dierbare vriend en daarna onverwacht met leuke mensen samen koken en eten en lang in de tuin zitten
Het was wel echt vrijgezellenfeestweekeind trouwens, ik heb 1 man in een rubberen politiepak gezien en 3 vrouwen met een variatie op een bruidssluier. En nee, dat was niet op de pride in Utrecht. Die we dus gemist hebben want we zaten ergens op een volkstuin. Prima.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vrijgezellenfeestjes zonder piemelpakken zijn sowieso de beste![]()
Ai, hoe oud zijn ze?quote:Op maandag 5 juni 2023 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Afspraak voor morgen gemaakt bij de dierenartseen van de katten begint nu toch wel veel ouderdomskwaaltjes te krijgen. Veel kleine dingen die eerst niet zo opvallen, maar als je nu goed nadenkt is het toch flink veranderd in een half jaar tijd.
Net 12, dus tja dan begint het gezeik een beetje.quote:
Dat klinkt niet goed nee. Hopelijk dat andere medicatie beter/anders werktquote:Op maandag 5 juni 2023 11:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Net 12, dus tja dan begint het gezeik een beetje.
En deze heeft al 1,5 jaar zware medicatie voor een tumor in zijn kop, en dat is ook geen heel fijn spul om zo lang te slikken.
Dus we gaan het zien.....
Haha, ze gaan het mij wel iets moeilijker maken vrees ik.quote:Op maandag 5 juni 2023 10:12 schreef Lonaa het volgende:
@:Tele6 veel succes! Ik hoop dat jouw sollicitatie net zo gaat als de mijne ging.
Heet dat zo tegenwoordig..quote:Op maandag 5 juni 2023 08:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het was erg leuk
En hij heeft m'n sollicitatiegesprek met me geoefend
Ik vond het eigenlijk ook wel leuk! Ik heb hier en daar ook lekker de kans gekregen om enthousiast uit te weiden over gave dingen die ik de afgelopen jaren gedaan heb, dat doe ik wel graag eigenlijkquote:Op maandag 5 juni 2023 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Klinkt goed Tele!
Ik vind, gek genoeg, sollicitatiegesprekken altijd heel leuk en dit klinkt als een goede!
quote:Op maandag 5 juni 2023 12:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk ook wel leuk! Ik heb hier en daar ook lekker de kans gekregen om enthousiast uit te weiden over gave dingen die ik de afgelopen jaren gedaan heb, dat doe ik wel graag eigenlijk![]()
Dit keer zonder halverwege de draad kwijt te raken of wel heel erg te gaan uitweiden. * Tele6 blij
Heel snel leren het op zijn stoeremans te doen, 1 hand over je hoofd naar je nek, shirt zo over je hoofd trekken, dan hoeft de rest alleen nog maar vooruit te bewegen om het shirt kwijt te raken.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:29 schreef yinu het volgende:
@:kaatje1, shirts uittrekken is echt de hel. Ik heb ook vaak schouderklachten gehad en die beweging is echt vreselijk, zoveel momenten waarop de scherpe stekende pijn kan toeslaan![]()
quote:
Maar arm vooruit/achteruit/zijwaarts bewegen is al snerpend pijnlijk (al gaat het nu wel wat beter dan gisteren)quote:Op maandag 5 juni 2023 13:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel snel leren het op zijn stoeremans te doen, 1 hand over je hoofd naar je nek, shirt zo over je hoofd trekken, dan hoeft de rest alleen nog maar vooruit te bewegen om het shirt kwijt te raken.
Manier 1 dus, maar dan met 1 hand.
Ik doe (nog steeds, dat leer je niet zomaar af) met goeie arm over hoofd trekken, dan met diezelfde arm de mouw recht naar beneden van de moeilijke arm af stropen.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar arm vooruit/achteruit/zijwaarts bewegen is al snerpend pijnlijk (al gaat het nu wel wat beter dan gisteren)
Het was niet superdruk maar wel heel gezellig. Echt een mooie locatie ookquote:Op maandag 5 juni 2023 11:51 schreef Troel het volgende:
@:Sarabi hoe was Hengelo?
Wij sliepen pas om drie uur dus ik heb verstek laten gaan
Ja dat heb ik toen ook zo geleerd. Met de goede arm. Maar het bleef ook in het ‘afschudden’ toch altijd spannend.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel snel leren het op zijn stoeremans te doen, 1 hand over je hoofd naar je nek, shirt zo over je hoofd trekken, dan hoeft de rest alleen nog maar vooruit te bewegen om het shirt kwijt te raken.
Manier 1 dus, maar dan met 1 hand.
Jep, dank jequote:Op maandag 5 juni 2023 18:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! (Denk ik? Maar felicitaties kunnen nooit kwaad)
Schudden?quote:Op maandag 5 juni 2023 18:44 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja dat heb ik toen ook zo geleerd. Met de goede arm. Maar het bleef ook in het ‘afschudden’ toch altijd spannend.
Vanaf wanneer ben je een oude taart danquote:Op maandag 5 juni 2023 19:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
* MadMaster checkt profiel…
Gefeliciteerd!
Nog lang geen oude taart, in ieder geval…
quote:Op maandag 5 juni 2023 19:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had het natuurlijk over de afbeelding van de taart die je eerder postte…
Nom nom nomquote:Op maandag 5 juni 2023 19:59 schreef Barreltje het volgende:
en in CUL gerelateerd nieuws hadden we gister wildzwijn poot![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We aten met 7 volwassenen en 3 kinderen![]()
Ohhhhquote:Op maandag 5 juni 2023 19:59 schreef Barreltje het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 juni 2023 19:59 schreef Barreltje het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, ben er ook heel blij mee. Helaas pas over twee weken pas echt weer tijd om langdurig in de keuken te staanquote:Op maandag 5 juni 2023 21:44 schreef AnneX het volgende:
Ja Troel gefeliciteerd! 🎁 Wat een leuke kookboeken cadeau dag 🎉
Dat is ook een felicitatie waard!quote:Op maandag 5 juni 2023 20:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, dit was het laatste lange weekend voorlopig. De achtertuin is officieel klaar*. De moestuin eigenlijk ook wel.
We zijn ook nog even naar de wasstraat geweest. De auto's zaten zo erg onder de plakkerigheid die uit de vlier komt, dat de ruitenwissers vast zaten. Ik heb ook schimmel die afgelopen winter op mijn dashboard gegroeid was verwijderd![]()
* We moeten nog verlichting, stroom, internet, diverse waterdingen en nog een wat beplanting. En volgend jaar een overkapping. Maar voor nu is het klaar, functioneel en mooi'ish. Het is vooral nog kaal maar dat komt wel goed.
👍🏼 Benen hoog en genieten maar!quote:Op maandag 5 juni 2023 20:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, dit was het laatste lange weekend voorlopig. De achtertuin is officieel klaar*. De moestuin eigenlijk ook wel.
We zijn ook nog even naar de wasstraat geweest. De auto's zaten zo erg onder de plakkerigheid die uit de vlier komt, dat de ruitenwissers vast zaten. Ik heb ook schimmel die afgelopen winter op mijn dashboard gegroeid was verwijderd![]()
* We moeten nog verlichting, stroom, internet, diverse waterdingen en nog een wat beplanting. En volgend jaar een overkapping. Maar voor nu is het klaar, functioneel en mooi'ish. Het is vooral nog kaal maar dat komt wel goed.
De caravan is al wat langer weg gelukkigquote:Op maandag 5 juni 2023 22:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
👍🏼 Benen hoog en genieten maar!
Zag op de archiefbeelden nog de caravan voorbijkomen 🙃
hier is de zon weer vertrokken.. hopelijk komt ie vanmiddag weer terugquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |