abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2023 @ 09:31:06 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_209384580
Insert random bierfoto :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209384594
Pups? @Troel dat was nog iets te vroeg toch? Of gaat de tijd zo snel? :')
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 09:38:01 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209384638
Goed topic wel :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 juni 2023 @ 09:51:37 #4
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209384812
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 09:31 schreef Troel het volgende:
Insert random bierfoto :P
Ik dacht we krijgen een puppie TT maar bier is meer on your mind? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209384834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 09:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik was ook een beetje verbaasd.
pi_209384955
Semicrosspost

:9~
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209384961
quote:

[..]
Puppies zuipen vast ook :+ (hondenmelk ruikt heel typisch vind ik :o )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209384962
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:10 schreef Vanyel het volgende:
Semicrosspost
[ afbeelding ]
Je weet waar ik woon O-)
pi_209385075
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 08:03 schreef sigme het volgende:
Sterkte met de hond, Troel.

Ik ga naar Duitsland. Op Jeverjacht.
Gisteren nog 2 kratjes gehaald voor 9,50 euro per stuk, dat doe je in Nederland niet (meer)
pi_209385158
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je weet waar ik woon O-)
Not rly. Ik raak dat altijd kwijt.

Over een week of 2 krijgen we ze ws niet meer op, dan kun je misschien de tuinkabouter komen plunderen *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209385237
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Not rly. Ik raak dat altijd kwijt.

Over een week of 2 krijgen we ze ws niet meer op, dan kun je misschien de tuinkabouter komen plunderen *)
Ik had tot gisteren een slinger met de naam van baby voor het raam hangen. En anders is het achter de glasbus }:| (voor iedereen die niet van ons-kent-ons-gesprekken houdt: de medewerker van een glaszetbedrijf die hier in de straat woont zet bij voorkeur zijn bus bij ons voor de deur het hele weekend. Vooral niet voor zijn eigen. Het kreng staat zelfs op streetview. Ik vind het irritant).

Maar de tuinkabouter is ook een optie ^O^
pi_209385301
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 08:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Spannend! Hopelijk gaat het straks met mama en de kinderen goed :* (of heb je al nieuws?)
[..]
Dat is iets wat ik heel regelmatig naar de HAP zie lopen bij ons in het zkh: mensen met theedoek/handdoek/dikke lagen keukenpapier etc tegen hun neus gedrukt. Soms moet de kno er aan te pas komen. Lijkt me echt super vervelend als je daar zelf mee zit. Maar gelukkig hield het uiteindelijk toch op. (is zo'n tampon in je neus heel erg vervelend?)

En ik hoor hier de hele tijd een ekster lawaai maken. Mama ekster denk ik. Eén van haar kuikens is uit het nest en scharrelt op straat rond en kan nog niet vliegen. Zo moeilijk om er niet heen te gaan en te vangen. Maar ik lees online dat je het dus gewoon zo moet laten en dat het een spoedcursus survival is voor het kind. maar het hupt op de weg waar auto's rijden, het valt steeds op het snoetje bij pogingen op de stoep te komen èn we hebben hier akelig veel katten :{
Mij is verteld dat zo'n tampon in je neus idd heel vervelend is. Ten eerste omdat je dan niet meer normaal door je neus kan ademen. Als je de KNO richtlijn erbij googelt staat er ook "neem paracetamol tegen de hoofdpijn die vrijwel zeker zal ontstaan door het niet door de neus kunnen ademen met de neustampon". Ten tweede moet die tampon er ook een keer uit en dat schijnt heel naar te zijn. Tot nu toe heb ik dat gelukkig kunnen vermijden *G*

Ik heb normaal gesproken een hoop "trucjes" die eigenlijk beter helpen dan minutenlang dichtknijpen, maar die gingen gisteravond niet echt omdat het te hard ging.

Vorige keer dat ik ervoor bij de huisarts was (en ze er 2 huisartsen en 2 coassistenten bij haalde omdat ze niks te doen hadden en het wel interessant vonden) konden ze zien dat de bloeding heel hoog zat, voorbij het tussenschotje. En ze zeiden dat ze het dan niet dicht konden laten branden. Maar als ik bij iedere verkoudheid dit soort ellende heb, wil ik er een keer een echte KNO-arts over spreken ipv op de 3 huisartsen en 2 coassistenten af te gaan :+

Vanochtend ook weer een stuk minder verkouden dus dat gaat allemaal echt weer beter *G*
pi_209385304
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik had tot gisteren een slinger met de naam van baby voor het raam hangen. En anders is het achter de glasbus }:| (voor iedereen die niet van ons-kent-ons-gesprekken houdt: de medewerker van een glaszetbedrijf die hier in de straat woont zet bij voorkeur zijn bus bij ons voor de deur het hele weekend. Vooral niet voor zijn eigen. Het kreng staat zelfs op streetview. Ik vind het irritant).

Niet echt helpend :D
pi_209385454
Shut post delete…

Heb de Puppies gemist in de TT.
Ging de sectio bij jou thuis Troel? Op de keukentafel?
Vertel eens…

@Lonaa Een dagje werken zal anders moe zijn dan 2 x sport op een dag.
Het lijkt mij afwisselend werk op lokatie met steeds andere mensen cateren.
Is het gelukt met het witte overhemd?

@Kaatje1 wat fijn van de slaap.
Hopelijk weer wat zin vandaag in doen. Ondertussen ieder uur voorovergebogen bungelen binnen de pijngrens en water drinken.
Opruimen die ontstekingshandel ~O>

@Tele6 is de neustampon evt niet afdoende in éen neusgat.
Mn.X viel flauw bij het verwijderen, kwam de kno arts verbaasd vertellen aan mij in de wachtkamer.
De nabloeding thuis heb ik gestelpt met natte gazen erin en knijpen.
Nat, omdat dan niet het verse korstje weer wordt verwijderd.

Buiten brunch en de tjiftjaf opgeroepen. Een gekwetter van jewelste nu.😉
pi_209385467
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mij is verteld dat zo'n tampon in je neus idd heel vervelend is. Ten eerste omdat je dan niet meer normaal door je neus kan ademen. Als je de KNO richtlijn erbij googelt staat er ook "neem paracetamol tegen de hoofdpijn die vrijwel zeker zal ontstaan door het niet door de neus kunnen ademen met de neustampon". Ten tweede moet die tampon er ook een keer uit en dat schijnt heel naar te zijn. Tot nu toe heb ik dat gelukkig kunnen vermijden *G*

Ik heb normaal gesproken een hoop "trucjes" die eigenlijk beter helpen dan minutenlang dichtknijpen, maar die gingen gisteravond niet echt omdat het te hard ging.

Vorige keer dat ik ervoor bij de huisarts was (en ze er 2 huisartsen en 2 coassistenten bij haalde omdat ze niks te doen hadden en het wel interessant vonden) konden ze zien dat de bloeding heel hoog zat, voorbij het tussenschotje. En ze zeiden dat ze het dan niet dicht konden laten branden. Maar als ik bij iedere verkoudheid dit soort ellende heb, wil ik er een keer een echte KNO-arts over spreken ipv op de 3 huisartsen en 2 coassistenten af te gaan :+

Vanochtend ook weer een stuk minder verkouden dus dat gaat allemaal echt weer beter *G*
Oh ja, hij moet er ook weer uit. Met gestold bloed en zo. Auw. :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209385477
In de achtertuin: gisteravond waren de bloemen gesloten . Sort of.
Lastig fotograferen met het klaterende rood.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:11:00 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_209385504
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Pups? @:Troel dat was nog iets te vroeg toch? Of gaat de tijd zo snel? :')
Zo snel ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:11:31 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_209385510
quote:

[..]
Ik heb wel een koelkast vol bier maar geen koelkast vol puppies :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:12:37 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_209385520
quote:

[..]

Zo'n buurman had ik ook. Eigen oprit, ruimte zat, maar de bus voor mijn raam. Scheelde wel inkijk :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209385544
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb wel een koelkast vol bier maar geen koelkast vol puppies :P
Zijn de puppies ook vergeven? Is het een gewild ras?
Doet moederhond het allemaal zelf dag en nacht?
kWeet dus niks van honden.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:15:31 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_209385547
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:04 schreef AnneX het volgende:
Shut post delete…

Heb de Puppies gemist in de TT.
Ging de sectio bij jou thuis Troel? Op de keukentafel?
Vertel eens…

@:Lonaa Een dagje werken zal anders moe zijn dan 2 x sport op een dag.
Het lijkt mij afwisselend werk op lokatie met steeds andere mensen cateren.
Is het gelukt met het witte overhemd?

@:Kaatje1 wat fijn van de slaap.
Hopelijk weer wat zin vandaag in doen. Ondertussen ieder uur voorovergebogen bungelen binnen de pijngrens en water drinken.
Opruimen die ontstekingshandel ~O>

@:Tele6 is de neustampon evt niet afdoende in éen neusgat.
Mn.X viel flauw bij het verwijderen, kwam de kno arts verbaasd vertellen aan mij in de wachtkamer.
De nabloeding thuis heb ik gestelpt met natte gazen erin en knijpen.
Nat, omdat dan niet het verse korstje weer wordt verwijderd.

Buiten brunch en de tjiftjaf opgeroepen. Een gekwetter van jewelste nu.😉
[ link | afbeelding ]
Nee, dierenarts was hier geweest en daarna hond naar dierenarts voor de operatie. Ben wel blij dat ik niet thuis sliep vannacht, want zal wel lawaai geweest zijn.
Ze zijn wel grappig, verder heb ik niet zo heel veel met ze. De andere hond is mijn favoriet :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:16:42 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_209385555
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zijn de puppies ook vergeven? Is het een gewild ras?
Doet moederhond het allemaal zelf dag en nacht?
kWeet dus niks van honden.
Entlebucher. Ik denk dat ze allemaal besproken zijn ja, er zijn aardig wat gezinnen op sollicitatiegesprek geweest. Mijn ma is samen met de hond op de kraamkamer en ik heb net zo weinig verstand ervan :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209385562
Oh. (“Hier” en “thuis” werkt wat verwarrend) .
Affijn, ze zijn eruit. *)

En jij bent helemaal geen hondenfluisteraar!? Ok.

Aha…de kleinste Sennenhond. Er lopen in het dorp Twee Grote. Hele Grote.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:19:09 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209385568
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:10 schreef Vanyel het volgende:
Semicrosspost
[ afbeelding ]
Is dat scheurgras?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209385579
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:07 schreef AnneX het volgende:
In de achtertuin: gisteravond waren de bloemen gesloten . Sort of.
Lastig fotograferen met het klaterende rood.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het rood op die tweede foto is volgens mij best heel erg nabij de werkelijkheid! O+ Prachtig. De bermen staan er nu vol mee langs snelwege. Zo'n mooi gezicht.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:24:30 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_209385602
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:18 schreef AnneX het volgende:
Oh. (“Hier” en “thuis” werkt wat verwarrend) .
Affijn, ze zijn eruit. *)

En jij bent helemaal geen hondenfluisteraar!? Ok.
Hahaha. Het is niet mijn hond maar van mijn ouders. We hebben een duowoning in het buitengebied. Dus dat is thuis en hier voor mij. Was vannacht bij kerel en dus niet hier, maar ook wel thuis :7
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209385711
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Hahaha. Het is niet mijn hond maar van mijn ouders. We hebben een duowoning in het buitengebied. Dus dat is thuis en hier voor mij. Was vannacht bij kerel en dus niet hier, maar ook wel thuis :7
😂
Je snapte mij.
pi_209385767
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Is dat scheurgras?
:Y

Duidelijk de scheur. Dat moet verrijkt worden met neutronenkorrels en bavianenprigment.
pi_209385834
_O-
In Lux hadden ze ook volop scheurgras. :+
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 12:02:29 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209385842
quote:

[..]

Indien MAN TGE, Iveco Dialy, Mercedes Sprinter of iets in dat formaat: grote kans dat ie niet in de bebouwde kom mag staan ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 12:10:30 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209385884
Heb vanochtend een ijskar gefabriceerd voor straatversiering voor het stukje Italië.

Zoiets moet het worden

Als het timmeren klaar is mogen anderen het verven.
pi_209385942
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:10 schreef derLudolf het volgende:
Heb vanochtend een ijskar gefabriceerd voor straatversiering voor het stukje Italië.

Zoiets moet het worden
[ afbeelding ]

Als het timmeren klaar is mogen anderen het verven.
_O_ Laat je hem zien als het verven ook klaar is. _O_

(Dat zijn de tafelpoten van de eettafel toen ik op kamers woonde 😂)
pi_209385967
Tof project @derLudolf ^O^

Ik vind de kortharige sennenhonden wel heel tof, gisteren liep er een grote bij ons op het werk. O+

Heb nu voor dit weekend weer een logeetje. De helft qua grootte van de vorige, maar ik heb een extra paar ogen nodig om deze ondeugende stuiterbal in de smiezen te houden.

Vriend blijkt alleen hoogstwaarschijnlijk toch allergisch…..

:'(
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 12:30:16 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209386038
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
_O_ Laat je hem zien als het verven ook klaar is. _O_

(Dat zijn de tafelpoten van de eettafel toen ik op kamers woonde 😂)
Oh hij wordt wel een stuk simpeler hoor, gewoon balk recht omhoog. Wel sierlijke randjes langs het dak.
pi_209386230
@Candaasje nu toch allergisch? ;(
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:56:56 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209386254
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:21 schreef Candaasje het volgende:
Tof project @:derLudolf ^O^

Ik vind de kortharige sennenhonden wel heel tof, gisteren liep er een grote bij ons op het werk. O+

Heb nu voor dit weekend weer een logeetje. De helft qua grootte van de vorige, maar ik heb een extra paar ogen nodig om deze ondeugende stuiterbal in de smiezen te houden.

Vriend blijkt alleen hoogstwaarschijnlijk toch allergisch…..

:'(
Dan wordt het een designer labradoodle
_O-

Wel stom als het zo is. ;(
pi_209386272
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:23 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Gisteren nog 2 kratjes gehaald voor 9,50 euro per stuk, dat doe je in Nederland niet (meer)
Jever? Dan wil ik dat adresje :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209386672
Ik heb mijn witte blouse nog niet nodig gehad @AnneX :') Donderdag uitvaart voor 180 man en daar deed ik de keuken, dus buis aan. :Y (Goed ik deed ook wel heel veel andere dingen :') ) Was een Hele Lange Dag. 10:30 beginnen, 23:00 als eindtijd opgeschreven.

En stiekem heb ik gisteren ook nog even 8 uur een BBQ gedaan op een bruiloft. Want iedereen was supergaar van de uitvaart de dag ervoor (en de 12 uur opbouw van de dag daarvoor), dus extra handjes welkom.

Het waren 2 beste eerste officiele dagen :')
pi_209386695
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Is dat scheurgras?
Scheurgras?

Ah nvm. Niet mijn humor, nooit vrijwillig gekeken.
pi_209386698
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Jever? Dan wil ik dat adresje :+
Woonde jij niet in het noorden?

t/m vandaag zijn ze 9,49 bij de Multi https://multi-markt.app/angebote

Bij de Kaufland 10.99. Het is bijna altijd wel ergens bij 1 van de ketens in de aanbieding.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 15:05:02 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209387362
Zo, dat is het eerst voor vandaag. Nu gedoucht en nog even de hort op.

Ik wou eigenlijk nog even "ramptoerist" spelen en langs de markt fietsen in Ter Apel. M'n broertje was het even vergeten en wou er naar de Jumbo, hij schatte het gemiddelde IQ niet hoger dan de wanghoogte van een autoband :+
pi_209387663
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb mijn witte blouse nog niet nodig gehad @:AnneX :') Donderdag uitvaart voor 180 man en daar deed ik de keuken, dus buis aan. :Y (Goed ik deed ook wel heel veel andere dingen :') ) Was een Hele Lange Dag. 10:30 beginnen, 23:00 als eindtijd opgeschreven.

En stiekem heb ik gisteren ook nog even 8 uur een BBQ gedaan op een bruiloft. Want iedereen was supergaar van de uitvaart de dag ervoor (en de 12 uur opbouw van de dag daarvoor), dus extra handjes welkom.

Het waren 2 beste eerste officiele dagen :')
Wow _O_ Had je het naar je zin?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juni 2023 @ 15:56:10 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209387817
Ik bracht een bezoekje aan Almere Haven. :+.
Centrum is wel grappig. De wijken zijn niet zo boeiend.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 16:27:59 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209388391
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:56 schreef borisz het volgende:
Ik bracht een bezoekje aan Almere Haven. :+.
Centrum is wel grappig. De wijken zijn niet zo boeiend.
Niet zo boeiend is wel een understatement als het om Almere gaat :D
pi_209388467
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:01 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Woonde jij niet in het noorden?

t/m vandaag zijn ze 9,49 bij de Multi https://multi-markt.app/angebote

Bij de Kaufland 10.99. Het is bijna altijd wel ergens bij 1 van de ketens in de aanbieding.
Oh ja, daar kijk ik nooit naar :+.
Heb ze nu gekocht voor 17,- per krat. En eerstvolgende keer koop ik ze weer duur, niet uit snobisme maar omdat ik speciaal graag Jever Light wil hebben en dat kan je *&^%$%$ nergens zomaar kopen dus ik moet het bestellen en bestellen bij Duutsers is een verhaal apart. Ik denk (hoop/verwacht) dat ik nu een slijter gevonden heb die een bestelling ook daadwerkelijk aanneemt, e-mail beantwoordt en dan de boel ook werkelijk voor me gaat hebben. Over twee maandjes, als ik weer die kant op ga.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:45:34 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_209388733
2 reutjes, 1 teefje ;(

En alles klaar voor mijn feestje *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 16:55:45 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209388966
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Heb ze nu gekocht voor 17,- per krat. En eerstvolgende keer koop ik ze weer duur, niet uit snobisme maar omdat ik speciaal graag Jever Light wil hebben en dat kan je *&^%$%$ nergens zomaar kopen dus ik moet het bestellen en bestellen bij Duutsers is een verhaal apart. Ik denk (hoop/verwacht) dat ik nu een slijter gevonden heb die een bestelling ook daadwerkelijk aanneemt, e-mail beantwoordt en dan de boel ook werkelijk voor me gaat hebben. Over twee maandjes, als ik weer die kant op ga.
Wat is Jever Light dan? Heeft een zaak als Hofmann Getränke het niet?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:02:35 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209389090
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:55 schreef derLudolf het volgende:
Jever Light
Een soort dun-pilsner met minder alcohol en kcal.
Kan je ook gewoon Jever nemen en het 2 op 1 verdunnen met spa rood.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:05:22 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209389148
Jever is toch geen pilsner? :? Jever is Schwarzbier.
pi_209389294
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, Jever is zeker geen schwarzbier.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:14:10 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209389316
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, Jever is een Oost-Fries pilsner met een relatief hoog hopgehalte. Als je Heineken, Amstel, Grolsch of Brand gewend bent zal je het als erg bitter ervaren.

https://www.jever.de/biere/jever-light/
https://www.jever.de/
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:14:47 #53
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209389328
Waterijsje in de tuin O+
Spoilers!
pi_209389347
Huis gepoetst. Bikini aangeschaft. (Waarom nemen mensen hun kinderen mee naar de Decathlon alsof het een leuk uitje is? Lekker met alle sportspullen spelen. Het is een WINKEL) Fietstas teruggejat van broer. Jaarlijkse Amazing Oriental rondje gedaan, ik herinnerde me wat van vorig jaar dus het ging wat sneller.
Productieve dag *G*
pi_209389357
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik zal voor je kijken of ze bij de Multi ook Jever Light hebben. Die heb ik sowieso wel eens in de supermarkt zien staan.
pi_209389367
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, Jever is een Oost-Fries pilsner met een relatief hoog hopgehalte. Als je Heineken, Amstel, Grolsch of Brand gewend bent zal je het als erg bitter ervaren.

https://www.jever.de/biere/jever-light/
https://www.jever.de/
Jever is verder gewoon een redelijk standaard Duitse pilsner maar we begrijpen waarom jij het een superieur product vindt. :+ Ze maken alleen 1 van de beste alcoholvrije varianten pils, dat maakt Jever bijzonder.
pi_209389471
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waterijsje in de tuin O+
Net deze gekocht, het lijkt ook nog op de snoepjesvariant :9

zaterdag 3 juni 2023 @ 17:26:26 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209389489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:17 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jever is verder gewoon een redelijk standaard Duitse pilsner maar we begrijpen waarom jij het een superieur product vindt. :+ Ze maken alleen 1 van de beste alcoholvrije varianten pils, dat maakt Jever bijzonder.
Waar zeg ik dat het een superieur product is? Ik beschrijf alleen maar dat het een pilsner is dat bitterder is dan Nederpils. Bij een superieur product denk ik eerder aan een bier uit een brouwerijcafe, die er gelukkig nog zijn en steeds meer worden. Zoals Ürige of Fuchs in Düsseldorf, Schwanenbrau in Filderstadt.
pi_209389579
Ik kan even geen bier meer zien :')
Gisteren erg lange (maar ook succesvolle) festivaldag gehad.
En morgen mogen we weer om 7.30 vertrekken voor het volgende festival.
Ik snap niet hoe mijn man dit naast een fulltime baan allemaal volhoudt.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:40:04 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209389610
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:37 schreef Sarabi het volgende:
Ik kan even geen bier meer zien :')
Gisteren erg lange (maar ook succesvolle) festivaldag gehad.
En morgen mogen we weer om 7.30 vertrekken voor het volgende festival.
Ik snap niet hoe mijn man dit naast een fulltime baan allemaal volhoudt.
Ik moet er niet aan denken, ik ben blij dat ik in het weekeinde kan uitrusten. Goed, ben inmiddels achter in de 50, toen ik 20 jaar jonger was, was het ook de hele week feest.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 18:34:43 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209390167
IK ben ook 50 jaaaaa *O*
pi_209390301
64 Jihoeeeeee *O* *O* *O*
pi_209390566
Ummm
pi_209390581
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:45 schreef Troel het volgende:
2 reutjes, 1 teefje ;(

Veel feest plezier 🎉
pi_209390588
Vandaag een kilometer of zes met maatje gewandeld, ik voel me nu ook oud :')

Protip van mijn maatje: ‘mensen met een blindegeleidestok mag je NOOIT plagen!’ O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:38:51 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_209390758
Ik ben lekker nog 40 *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 19:43:19 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209390802
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:45 schreef Troel het volgende:
2 reutjes, 1 teefje ;(

Wat is ;( ?
Teven brengen meer op ofzo?
pi_209390929
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:46 schreef Blues het volgende:
64 Jihoeeeeee *O* *O* *O*
Veel jonkies hier ;)

Update: nog wel erg pijnlijk maar iets meer beweging in de arm. Heb het idee ook dat paracetamol beter werkt dan tramadol dus dat neem ik wel in voordat ik naar bed ga.
Buurvrouw heeft hier wat klusjes gedaan en die vond dat ik er beter uitzag dan van de week.
Gisteren en vandaag de serie Diplomat gekeken. Maar ik denk dat ik bij de laatste aflevering een stukje geslapen heb :@ die snap ik niet helemaal. Opnieuw kijken morgen

Komt er ook een foto update van de puppies @Troel?
We have far more in common than that which devides us..
pi_209390987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik moet er niet aan denken, ik ben blij dat ik in het weekeinde kan uitrusten. Goed, ben inmiddels achter in de 50, toen ik 20 jaar jonger was, was het ook de hele week feest.
Ik merk toch ook al wel dat ik geen 18 meer ben :')
pi_209391184
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Veel jonkies hier ;)

Update: nog wel erg pijnlijk maar iets meer beweging in de arm. Heb het idee ook dat paracetamol beter werkt dan tramadol dus dat neem ik wel in voordat ik naar bed ga.
Buurvrouw heeft hier wat klusjes gedaan en die vond dat ik er beter uitzag dan van de week.
Gisteren en vandaag de serie Diplomat gekeken. Maar ik denk dat ik bij de laatste aflevering een stukje geslapen heb :@ die snap ik niet helemaal. Opnieuw kijken morgen

Komt er ook een foto update van de puppies @:troel?
PCM werkt echt goed, vooral als je een spiegel opbouwt de komende dagen.
pi_209391188
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:25 schreef Vanyel het volgende:
Ummm
[ afbeelding ]
Kopie :+
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 20:28:54 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209391249
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Veel jonkies hier ;)

Komt er ook een foto update van de puppies @:troel?
Spiegel opbouwen van paracetamol inderdaad. Werd getriggerd door de post van Bloes.

Je mag 4 gram per dag hebben (oftewel 8 tabletten van 500mg) en die moet je gewoon nemen.

M'n ma probeert ook zoveel mogelijk alleen met paracetamol door te komen. Ander spul heeft toch teveel neveneffecten.
pi_209391342
Ben ik de enige in team-more-like-guidelines-anyway? :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:44:57 #74
63722 z80
I fink you freaky
pi_209391414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben ik de enige in team-more-like-guidelines-anyway? :@
In wat???
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:45:48 #75
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209391423
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik merk toch ook al wel dat ik geen 18 meer ben :')
Hier ook. Na een dag tuinieren kan ik geen beweging meer maken zonder te kreunen :')

Vandaag was wel heerlijk trouwens. Weer veel kleine dingen gedaan, bijna alles in de moestuin. Ook daar zijn weer veel vinkjes gezet.

Ik was alleen dus ik schoot heerlijk op. Toch fijn als ik alleen met mijn eigen werk bezig hoef te zijn. Geen overleg, geen discussie, geen rekening houden met de ander. Best fijn af en toe. Al ben ik ook blij dat we nu nog twee dagen samen buiten zijn *;

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Net deze gekocht, het lijkt ook nog op de snoepjesvariant :9

[ afbeelding ]
Daar zou ik geen nee tegen zeggen, klinkt best goed.

Ik schrok trouwens afgelopen week best van de prijzen van waterijsjes.
Spoilers!
pi_209391457
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Spiegel opbouwen van paracetamol inderdaad. Werd getriggerd door de post van Bloes.

Je mag 4 gram per dag hebben (oftewel 8 tabletten van 500mg) en die moet je gewoon nemen.

M'n ma probeert ook zoveel mogelijk alleen met paracetamol door te komen. Ander spul heeft toch teveel neveneffecten.
Dat heb ik inderdaad 4x2 pcm (moest van de HA). Omdat dat van de week niet genoeg hielp heb ik er tramadol 3x1 bij gekregen. Dat wil ik vandaag en morgen nog doen en dan dat eerst afbouwen
pi_209391588
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:16 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik zal voor je kijken of ze bij de Multi ook Jever Light hebben. Die heb ik sowieso wel eens in de supermarkt zien staan.
Ze hebben het wel, soms, een paar flesjes. Twee jaar geleden kwam ik het zomaar tegen, kende het niet, kocht een krat en was verkocht (voor de twee zuipweekenden per jaar). Maar toen ik een jaar later het opnieuw wou kopen, had ik na 5(!) supermarkten 30 flesjes veroverd :').
Dus dit jaar deed ik een poging tot bestellen, maar de slijterijen die ik een mail stuurde, stuurden geen mail terug. Ook Jever zelf niet.
pi_209391620
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat het een superieur product is? Ik beschrijf alleen maar dat het een pilsner is dat bitterder is dan Nederpils. Bij een superieur product denk ik eerder aan een bier uit een brouwerijcafe, die er gelukkig nog zijn en steeds meer worden. Zoals Ürige of Fuchs in Düsseldorf, Schwanenbrau in Filderstadt.
Maar tussen een Heineken, Grolsch en Brand zit nog best wel wat verschil en zo bijzonder is Jever dus ook weer niet in het Duitse pilslandschap. Uerige is best okay, vooral het eten in de kroeg daar maar toch niet de beste Alt.
pi_209391624
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat is Jever Light dan? Heeft een zaak als Hofmann Getränke het niet?
Nee, die hebben het dus vaak ook niet. Het is in Duitsland geen succes blijkbaar - ik vroeg bij de slijter in Papenburg waarom ze het niet hadden en het antwoord was dat er geen vraag naar is. En dan wel rijen en rijen laagalocoholpils met brrrrrrrrr smáákjes. Citroenbier, kersbier, sinaasappelbier, brrrrrrr.
Nou ja, dan morgen maar doordrinken in Jever Fun (0%) en gewone Jever Pilsener.
pi_209391712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Maar tussen een Heineken, Grolsch en Brand zit nog best wel wat verschil en zo bijzonder is Jever dus ook weer niet in het Duitse pilslandschap. Uerige is best okay, vooral het eten in de kroeg daar maar toch niet de beste Alt.
Ik drink best wat Duitse pils, en ik vind Jever er ook daar toch wel erg uitspringen hoor. Alle andere pils is slapper (of minder bitter, kan je ook zeggen).
Als de pilsvriend langskomt probeer ik er altijd een rondje mee te nemen van een pils die we nog niet kennen. Deze keer heb ik deze meegenomen:

Qua alcoholvrij vind ik Jever Fun sowieso het enige neppils dat te pruimen is. Het is geen echte pils, maar alle andere 0% vind ik toch allemaal een lichte ossezeiksmaak hebben. Paar jaar geleden uitgebreid alle alcoholvrij die ik te pakken kon krijgen geproefd.
Alcoholvrije IPA is blijkbaar makkelijker, daar zijn meer drinkbare merken van verkrijgbaar naar mijn smaak.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 21:20:15 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209391858
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:05 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, die hebben het dus vaak ook niet. Het is in Duitsland geen succes blijkbaar - ik vroeg bij de slijter in Papenburg waarom ze het niet hadden en het antwoord was dat er geen vraag naar is. En dan wel rijen en rijen laagalocoholpils met brrrrrrrrr smáákjes. Citroenbier, kersbier, sinaasappelbier, brrrrrrr.
Nou ja, dan morgen maar doordrinken in Jever Fun (0%) en gewone Jever Pilsener.
En als je die dan 50/50 mengt? :)
pi_209391900
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:12 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik drink best wat Duitse pils, en ik vind Jever er ook daar toch wel erg uitspringen hoor. Alle andere pils is slapper (of minder bitter, kan je ook zeggen).
Als de pilsvriend langskomt probeer ik er altijd een rondje mee te nemen van een pils die we nog niet kennen. Deze keer heb ik deze meegenomen:
[ afbeelding ]

Qua alcoholvrij vind ik Jever Fun sowieso het enige neppils dat te pruimen is. Het is geen echte pils, maar alle andere 0% vind ik toch allemaal een lichte ossezeiksmaak hebben. Paar jaar geleden uitgebreid alle alcoholvrij die ik te pakken kon krijgen geproefd.
Alcoholvrije IPA is blijkbaar makkelijker, daar zijn meer drinkbare merken van verkrijgbaar naar mijn smaak.
Probeer Rothaus, dat is lekker Duitse grote merken pils (ook verkrijgbaar bij Multi). Hebben ook goed alcoholvrij spul (niet verkrijgbaar bij Multi). Bij Multi hebben ze ook een grote selectie van Stortebeker. Die hebben ook wel leuke dingen, zowel met als zonder alcohol. Maar dan moet je dus wel naar Leer willen ipv Papenburg. 8-)
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 21:26:22 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209391945
@sigme heb je deze al eens geprobeerd?
https://www.landhaus-brauerei.de/brauerei/die-biere.php

Deze staat hier over de grens bij de Edeka, in de koeling, want blijkbaar niet super lang houdbaar. Ze verkopen ook best imposante 5 liter (?) flessen met met een of andere stalen deksel, ziet er wel gaaf uit. Zit ook best wat statiegeld op dacht ik.

„Kraaft Beer" (Aussprache: krahft bär) ist die Emsländische Art den englischen Ausdruck „Craft Beer" auszusprechen. Denn; „bi us proat wi Platt!" :D

Papenburg is volgens mij ook nog net Landkreis Emsland, alle Edeka's in het Emsland waar ik ben geweest heb ik het gezien. Maar ja Lönne is wel zo ongeveer het meest zuidelijk stukje Emsland, Papenburg helemaal het noorden.
pi_209391954
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En als je die dan 50/50 mengt? :)
Ja, dat heb ik me ook afgevraagd. Ben ik net zo'n Engelse punk, met hun gemix van cider en pils :D
pi_209391979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:23 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Probeer Rothaus, dat is lekker Duitse grote merken pils (ook verkrijgbaar bij Multi). Hebben ook goed alcoholvrij spul (niet verkrijgbaar bij Multi). Bij Multi hebben ze ook een grote selectie van Stortebeker. Die hebben ook wel leuke dingen, zowel met als zonder alcohol. Maar dan moet je dus wel naar Leer willen ipv Papenburg. 8-)
Meestal ga ik naar Leer. Die Stortebeker stond ook in Papenburg waar ik vanochtend was trouwens.
Is die Rothaus goed bitter ja?
pi_209392085
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:26 schreef derLudolf het volgende:
@:sigme heb je deze al eens geprobeerd?
https://www.landhaus-brauerei.de/brauerei/die-biere.php

Deze staat hier over de grens bij de Edeka, in de koeling, want blijkbaar niet super lang houdbaar. Ze verkopen ook best imposante 5 liter (?) flessen met met een of andere stalen deksel, ziet er wel gaaf uit. Zit ook best wat statiegeld op dacht ik.

„Kraaft Beer" (Aussprache: krahft bär) ist die Emsländische Art den englischen Ausdruck „Craft Beer" auszusprechen. Denn; „bi us proat wi Platt!" :D

Papenburg is volgens mij ook nog net Landkreis Emsland, alle Edeka's in het Emsland waar ik ben geweest heb ik het gezien. Maar ja Lönne is wel zo ongeveer het meest zuidelijk stukje Emsland, Papenburg helemaal het noorden.
Ja Papenburg is wel op het randje, wat dat betreft kan ik ook beter naar Bünde of Leer, maar ik hoopte dat Papenburg wat meer grotere slijterijen heeft (dat klopt) en dat ik dan meer kans maakte (dat was dus niet zo).

Platt proaten is mooi daar net over de grens, je hoort ja het verschil niet tussen de Grönningers en de Duutsers :D
pi_209392229
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:25 schreef Vanyel het volgende:
Ummm
[ afbeelding ]
Benieuwd wat dit zou moeten zijn. Voor 2 euro zou ik zeggen: doen! Maar 3 voor 20 is wel een erg matige deal met 1 euro korting.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 21:59:55 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209392550
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Platt proaten is mooi daar net over de grens, je hoort ja het verschil niet tussen de Grönningers en de Duutsers :D
Mn ouders waren vandaag in de buurt van Papenburg, Aschendorf, bij de grote schoenenzaak aldaar.

Hadden een of ander krantje meegenomen, met een verhaal in het plat. Leest zo weg.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juni 2023 @ 22:08:51 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209392687
Beetje huiswerk aan het doen. Morgenmmiddag naar het Concertgebouw.
Het Ned Phil speelt de vijfde van Shostakovich en daarvoor het vioolconcert van Brahms.
Nu toch de stukken een keer luisteren zodat ik morgen weet wat ik kan verwachten :P
pi_209392780
Gaaf Boor O+
pi_209392895
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Meestal ga ik naar Leer. Die Stortebeker stond ook in Papenburg waar ik vanochtend was trouwens.
Is die Rothaus goed bitter ja?
Het is 1 van mijn favo grote merken pils, ik weet niet per se of ik het veel bitterder vind maar het is wel stukken beter dan Jever. :+
pi_209393009
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:23 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het is 1 van mijn favo grote merken pils, ik weet niet per se of ik het veel bitterder vind maar het is wel stukken beter dan Jever. :+
Zo te horen hou je niet echt van Jever, en dat is prima, maar dan is jouw smaak waarschijnlijk de mijne niet ;)
pi_209393198
Ik lees steeds jenever :')
pi_209393312
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:46 schreef Blues het volgende:
Gelukkig, dan ben ik niet alleen :D
pi_209393431
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:46 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg een keer geen tien voor m'n dictee omdat ik dat gespeld had als genever.
pi_209393437
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Zo te horen hou je niet echt van Jever, en dat is prima, maar dan is jouw smaak waarschijnlijk de mijne niet ;)
Ik vind Jever Fun geweldig, anders zou ik er niet meerdere kratten van kopen inderdaad. De normale versie kan me minder bekoren. Ten slotte is Jever ook maar een simpel merk van Dr. Oetker uiteindelijk.
pi_209393513
Apart, hier is een festival aan de gang, op ongeveer 2 km van mijn huis (balkondeur is open) en ik hoor niets, maar mensen in Oosterbeek, toch een stuk verder weg kunnen ze niet in de tuin zitten vanwege de herrie x
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:13:19 #98
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209393530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Apart, hier is een festival aan de gang, op ongeveer 2 km van mijn huis (balkondeur is open) en ik hoor niets, maar mensen in Oosterbeek, toch een stuk verder weg kunnen ze niet in de tuin zitten vanwege de herrie x
Andere positie t.o.v. de windrichting?
Hier is op 1 km afstand vaak een house/dance festival en soms horen we daar niks van. Het andere moment, als de wind onze kant op staat, is het alsof we ter plekke aanwezig zijn…
pi_209393546
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:13 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Hier is op 1 km afstand vaak een house/dance festival en de ene keer horen we niks, het andere moment, als de wind onze kant op staat, is het alsof we ter plekke aanwezig zijn…
Zeikende Nederlanders ook met ze kunnen niet in hun tuin zitten ;) :'(
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:15:05 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209393552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:14 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zeikende Nederlanders ook met ze kunnen niet in hun tuin zitten ;) :'(
Ging het daar dan over?

Edit: In de post van Kaatje wel.
10 Uur buiten zijn maakt me suf…
pi_209393586
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:04 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik kreeg een keer geen tien voor m'n dictee omdat ik dat gespeld had als genever.
Tssk }:|
pi_209393635
quote:

[..]
Hier is op 1 km afstand vaak een house/dance festival en soms horen we daar niks van. Het andere moment, als de wind onze kant op staat, is het alsof we ter plekke aanwezig zijn…
Dat denk ik zeker. Wanneer ik naar Oosterbeek fiets kom ik langs dat terrein en moet nog 2 of 3 x die afstand fietsen .
Paar weken geleden was er ook een festival en toen gingen ze behoorlijk over de toegestane geluidsregels heen. Dat deed deze organisatie nooit dus dat zal nu ook niet zo zijn.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:27:22 #103
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209393663
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat denk ik zeker. Wanneer ik naar Oosterbeek fiets kom ik langs dat terrein en moet nog 2 of 3 x die afstand fietsen .
Paar weken geleden was er ook een festival en toen gingen ze behoorlijk over de toegestane geluidsregels heen. Dat deed deze organisatie nooit dus dat zal nu ook niet zo zijn.
Die geluidsmetingen zijn sowieso niet waterdicht.
Hier plaatsen ze altijd decibelmeters bij de woningen als er festivals zijn en wordt er continue gemeten. Het is echter vaak niet het volume op zich, maar de monotone bassen die mensen horen/voelen. Zeker als de wind in hun richting staat…
pi_209393708
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Die geluidsmetingen zijn sowieso niet waterdicht.
Hier plaatsen ze altijd decibelmeters bij de woningen als er festivals zijn en wordt er continue gemeten. Het is echter vaak niet het volume op zich, maar de monotone bassen die mensen horen/voelen. Zeker als de wind in hun richting staat…
Ja, en dit festival heeft die bassen anders staan. Dat festival van een paar weken geleden was georganiseerd door wat “amateurs “ en dit is echt een professionele organisatie. En inderdaad zijn hier ook metingen bij de huizen in de buurt (maar vast niet in Oosterbeek en Renkum)
pi_209393744
quote:

[..]
M erin en goaaaaaan!!! Lekker op de eigen bank en alles O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209393757
quote:

[..]
M erin en goaaaaaan!!! Lekker op de eigen bank en alles O+
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:04 schreef sigme het volgende:

[..]
'Genverbrander' heeft eens iemand een lucratieve tv carrière als charlatan gekost. Dan valt zo'n puntje aftrek in het niet :Y
  zondag 4 juni 2023 @ 00:04:34 #107
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209393934
Goedenavond
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209393964
Bikie *G*
  zondag 4 juni 2023 @ 00:08:07 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209393970
148 km gestuurd vandaag :)

Nu best.... moe. Maar voldaan :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209394769
Ik wil mijn verbazing graag met jullie delen: https://www.medischcontac(...)mns/column/lourdes-2

Blijkbaar kan je gedeeltelijk op kosten van CZ naar Lourdes (religieus toerisme, staat in de column). Het werd voorheen zelfs volledig bekostigd :o Je moest wel 'iets' hebben. Hoge bloeddruk, sombere gevoelens waren al genoeg. Hoopt CZ op miraculeuze genezingen waardoor de zorgkosten dalen of wtf??
  zondag 4 juni 2023 @ 07:47:46 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209395017
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 05:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil mijn verbazing graag met jullie delen: https://www.medischcontac(...)mns/column/lourdes-2

Blijkbaar kan je gedeeltelijk op kosten van CZ naar Lourdes (religieus toerisme, staat in de column). Het werd voorheen zelfs volledig bekostigd :o Je moest wel 'iets' hebben. Hoge bloeddruk, sombere gevoelens waren al genoeg. Hoopt CZ op miraculeuze genezingen waardoor de zorgkosten dalen of wtf??
Wtf inderdaad. Daar vind ik wel wat van zo op de vroege zondagochtend.
Spoilers!
pi_209395095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Benieuwd wat dit zou moeten zijn. Voor 2 euro zou ik zeggen: doen! Maar 3 voor 20 is wel een erg matige deal met 1 euro korting.
Zeker als de B&J 2 voor 8 is.
pi_209395108
quote:

Tf?
Dat wel, en oneindig veel zinnige dingen worden wegbezuinigd. Stuitend.
  zondag 4 juni 2023 @ 08:54:39 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_209395273
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat is ;( ?
Teven brengen meer op ofzo?
Nee, eentje overleden ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 4 juni 2023 @ 08:55:56 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209395277
tm Donderdag zon, zon, zon, de Mais gaat de grond uit schieten.
  zondag 4 juni 2023 @ 08:57:48 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_209395283
Ik ben niet brak, maar wel heel, heel, heel erg moe. Maar feestje was geslaagd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 4 juni 2023 @ 08:57:49 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209395284
quote:

Ik denk dat het eerder een marketing reden heeft, net zoals sommige verzekeraars antroposofische of homeopatisch
suikerwerk vergoeden.
  zondag 4 juni 2023 @ 09:01:10 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_209395292
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
tm Donderdag zon, zon, zon, de Mais gaat de grond uit schieten.
Daarna toch ook nog steeds hoop ik :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 4 juni 2023 @ 09:15:30 #119
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_209395351
Mogge!

Ik had ooit eens een reis op de planning staan die ook naar Lourdes ging, leek me wel apart om daar eens te gaan kijken. Maar weet nu dat ik beter kan overstappen naar een andere verzekeraar, :D

Weer best goed geslapen vannacht en weer iets meer beweging in de arm.s
  zondag 4 juni 2023 @ 09:39:36 #120
63722 z80
I fink you freaky
pi_209395508
quote:

CZ, een oorspronkelijk katholieke zorgverzekeraar, tot nu toe niet. Aangezien verzekeraars zelf mogen bepalen wat ze in hun aanvullende pakket stoppen.
Bingo. En alleen voor aanvullend verzekerd. Ik heb de polis niet doorgenomen, maar verwacht dat dit in het duurste pakket zit. Kun je iets van vinden, maar dit wordt door de verzekerde indirect betaald. En waarschijnlijk een veelvoud hiervan indien jarenlang dit pakket.
  zondag 4 juni 2023 @ 09:43:55 #121
63722 z80
I fink you freaky
pi_209395554
Roodborstje begint vliegkilometers te maken. Partner zit zeer waarschijnlijk op eieren.
Hopelijk worden ze dit jaar niet uitgekookt door de zon op het dak.
Eten is er wel in overvloed. De appelboom zit vol rupsen, de bomen vol met spinnetjes en ander klein kruipend spul. En zaden van allerlei onkruid is ook ruim voorhanden.
pi_209395593
Dan doe ik mee met wat z80 ervan zegt.
Het gaat altijd over geld. Een verdienmodel. Net als de ProLife zorgverzekering.

Home alone. Straks loop ik heeeel voorzichtig de trap af.
Fijn van de slaap @Kaatje1 . Babysteps.
Vandaag is zondag…het grind kraakt van de auto’s van de kerkgangers. B-)
De dienst begint om 10 uur. De klok beiert.
Dan sta ik maar eens op.
pi_209395975
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:39 schreef z80 het volgende:

[..]
CZ, een oorspronkelijk katholieke zorgverzekeraar, tot nu toe niet. Aangezien verzekeraars zelf mogen bepalen wat ze in hun aanvullende pakket stoppen.
Bingo. En alleen voor aanvullend verzekerd. Ik heb de polis niet doorgenomen, maar verwacht dat dit in het duurste pakket zit. Kun je iets van vinden, maar dit wordt door de verzekerde indirect betaald. En waarschijnlijk een veelvoud hiervan indien jarenlang dit pakket.
In de hoop dat ‘als je ooit naar Lourdes moet’ het dan van de verzekering mag :')

Ik vind daar ook wat van. Maar aan de andere kant, het best aangetoonde effect is het placebo-effect dus dan zou het wel verdedigbaar zijn om juist gelovige mensen met relatief milde klachten een retourtje Lourdes te geven.

Alleen voor mij wel reden om nooit een polis bij CZ af te sluiten.
  zondag 4 juni 2023 @ 10:51:05 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209396108
Zeg mensen. Is er interesse in een CUL barbecue bij ons thuis?
Spoilers!
pi_209396134
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oei…ik zag net een filmpje met een variatie op @Barreltje ‘s groene asperges. :Y) https://ottolenghi.co.uk/(...)tter-and-burnt-lemon

Als het bij jou in de oven kan of op de bbq.
De rest kan ik thuis wel voorbereiden, geloof ik.
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 10:56:35 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209396144
quote:
Joah, op zich wel. Ik heb best wel al veel in de planning staan, dus even afhankelijk van of ik tijd heb :)
  zondag 4 juni 2023 @ 10:57:26 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209396153
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oei…ik zag net een filmpje met een variatie op @:Barreltjes groene asperges. :Y) https://ottolenghi.co.uk/(...)tter-and-burnt-lemon

Als het bij jou in de oven kan of op de bbq.
De rest kan ik thuis wel voorbereiden, geloof ik.
Barrels asperges gingen ook op de bbq dus dat kan prima. Ze had er een stuk of 5 met satestokjes aan elkaar gemaakt, dat was makkelijk draaien toen.
Spoilers!
pi_209396161
:( ik heb dan dat ene met V :(
  zondag 4 juni 2023 @ 10:59:08 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209396165
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Joah, op zich wel. Ik heb best wel al veel in de planning staan, dus even afhankelijk van of ik tijd heb :)
Leuk! De agenda begint hier ook vol te stromen. Ik maak vanavond een appgroep aan om een bbq met vrienden te plannen. De data die dan over blijven gooi ik hier in de groep.
Spoilers!
  zondag 4 juni 2023 @ 10:59:51 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209396172
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Noes! Zo onverwacht :'(
Spoilers!
pi_209396194
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Noes! Zo onverwacht :'(
Volgende keer!!
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 11:07:03 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209396218
quote:
Enkel als @Lonaa satésaus maakt :9
pi_209396242
Archiefbeelden:
SPOILER
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 11:14:12 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209396277
LS+J, Lonaa, fietsie, Maarten, AnneX+MrX, kaatje, z80, zeefje, Barreltje en Morgane. Of wie waren er toen allemaal? Geen idee of dat nou m'n eerst fok meat was of dat ik al een keer eerder een rondje had getreind door NRW.

Welk jaar zijn we met de haai naar Lüdenscheid geweest @Dr_Flash?
pi_209396318
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:14 schreef derLudolf het volgende:
LS+J, Lonaa, fietsie, Maarten, AnneX+MrX, kaatje, z80, zeefje, Barreltje en Morgane. Of wie waren er toen allemaal? Geen idee of dat nou m'n eerst fok meat was of dat ik al een keer eerder een rondje had getreind door NRW.

Welk jaar zijn we met de haai naar Lüdenscheid geweest @:dr_Flash?
Borisz zag ik net op de archiefbeelden.
En minilot in de keuken. Er kwam nog iemand (?) even langs met een plateau vol kazen.

Hoest met het vijgenboompje verlopen @Lucky_Strike ?
Het was zo’n prachtige en gezellige en lekkere dag. O+
  zondag 4 juni 2023 @ 11:22:29 #136
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_209396339
quote:
Wanneer ik met iemand kan meerijden zeer zeker. Zo leuk om jullie allemaal weer te zien
pi_209396358
quote:
Yes O+
pi_209396377
quote:

Zeefje! Die heb ik hier ook nooit meer gezien. Die was nog wel bij de meet in Utrecht bij -ik ben haar foknaam kwijt :@ :@ - op fb moi ik.
  zondag 4 juni 2023 @ 11:27:19 #139
217702 Lonaa
Honger!
pi_209396382
quote:
Natuurlijk. Als ik kan :')
pi_209396412
Jullie zullen Lonaa moeten boeken vrees ik *O*
pi_209396431
:W

Rondje hardgelopen. Werd net geen 25 km. Geen zin om een bonusrondje om het blok te doen om aan afgeronde km's te komen.
Grappig om te zien hoe tussen 8 en 9 nog ongeveer niemand op de paden was -- alleen wat hondenuitlaters en hardlopers -- en hoe ik daarna steeds meer moest gaan slalommen tussen wandelaars.
Kléin route-inschattingsfoutje gemaakt waardoor ik middenover het terras van een boerderijrestaurant liep. Woeps :')

Vanmiddag suppen met M *G*
pi_209396437
Meet bij @Lucky_Strike -- als er ook dingen te eten zijn die niet vlees zijn kom ik ook :)
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 11:34:05 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209396453
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:32 schreef Tele6 het volgende:
Meet bij @:Lucky_Strike -- als er ook dingen te eten zijn die niet vlees zijn kom ik ook :)
LS heeft nog niet gezegd of de vijgenboom nog leeft :+
  zondag 4 juni 2023 @ 11:34:45 #144
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_209396457
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:32 schreef Tele6 het volgende:
Meet bij @:Lucky_Strike -- als er ook dingen te eten zijn die niet vlees zijn kom ik ook :)
Ik zal in ieder geval borrelbrood maken ;)
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 11:36:32 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209396466
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
En minilot in de keuken. Er kwam nog iemand (?) even langs met een plateau vol kazen.

Hoest met het vijgenboompje verlopen @:Lucky_Strike ?
Oh ja, borisz en minilot, natuurlijk!

Die kazen zijn me ontgaan. Maar ja, :r kaas :r selectief geheugen, das niet de moeite waard om te onthouden :+
  zondag 4 juni 2023 @ 11:39:08 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209396495
quote:
8 juni 2019
  zondag 4 juni 2023 @ 11:40:22 #147
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_209396507
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hoest met het vijgenboompje verlopen @:Lucky_Strike ?
Was dat noet Zeefje met de kazen?
  zondag 4 juni 2023 @ 11:41:14 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209396514
quote:
Wat Luudie zegt :D Ik heb ook al best een boel in de planning :@ Waar is "bij ons thuis" ongeveer eigenlijk? :?
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2023 @ 11:43:49 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209396533
quote:
Si. :)
Wel met overnachting of er moet een taxi terug gaan :s)
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 11:48:42 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209396575
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Was dat noet Zeefje met de kazen?
@fietsie in elk geval niet. Die had wel wat eetbaars bij zich overigens :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2023 @ 11:52:10 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209396601
quote:
84s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat Luudie zegt :D Ik heb ook al best een boel in de planning :@ Waar is "bij ons thuis" ongeveer eigenlijk? :?
Bij Franske B om de hoek :+.
  zondag 4 juni 2023 @ 11:54:04 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209396609
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:52 schreef borisz het volgende:

[..]
Je hebt het tegen een geograaf he. Niet tegen een recensent van hollandse smartlappen.
pi_209396633
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:33 schreef yinu het volgende:

[..]
In de hoop dat ‘als je ooit naar Lourdes moet’ het dan van de verzekering mag :')

Ik vind daar ook wat van. Maar aan de andere kant, het best aangetoonde effect is het placebo-effect dus dan zou het wel verdedigbaar zijn om juist gelovige mensen met relatief milde klachten een retourtje Lourdes te geven.

Alleen voor mij wel reden om nooit een polis bij CZ af te sluiten.
Dit.
En ondertussen vragen ze wel om, zelfs bij een volledige restitutiepolis, vooraf toestemming te vragen voor een ggz behandeling, ondanks privacyverklaring.
pi_209396641
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja ik was er ook al wat verdrietig over
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 12:00:11 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209396652
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:52 schreef borisz het volgende:

[..]
Ik moest even kijken, maar bij poging 2 vond ik de twee dingen waaraan ik casa LS kon herkennen :+

[ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 04-06-2023 15:07:05 ]
  zondag 4 juni 2023 @ 12:01:58 #156
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209396659
quote:
Sure, afhankelijk van de datum uiteraard…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')