abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209391457
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Spiegel opbouwen van paracetamol inderdaad. Werd getriggerd door de post van Bloes.

Je mag 4 gram per dag hebben (oftewel 8 tabletten van 500mg) en die moet je gewoon nemen.

M'n ma probeert ook zoveel mogelijk alleen met paracetamol door te komen. Ander spul heeft toch teveel neveneffecten.
Dat heb ik inderdaad 4x2 pcm (moest van de HA). Omdat dat van de week niet genoeg hielp heb ik er tramadol 3x1 bij gekregen. Dat wil ik vandaag en morgen nog doen en dan dat eerst afbouwen
We have far more in common than that which devides us..
pi_209391588
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:16 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik zal voor je kijken of ze bij de Multi ook Jever Light hebben. Die heb ik sowieso wel eens in de supermarkt zien staan.
Ze hebben het wel, soms, een paar flesjes. Twee jaar geleden kwam ik het zomaar tegen, kende het niet, kocht een krat en was verkocht (voor de twee zuipweekenden per jaar). Maar toen ik een jaar later het opnieuw wou kopen, had ik na 5(!) supermarkten 30 flesjes veroverd :').
Dus dit jaar deed ik een poging tot bestellen, maar de slijterijen die ik een mail stuurde, stuurden geen mail terug. Ook Jever zelf niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209391620
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat het een superieur product is? Ik beschrijf alleen maar dat het een pilsner is dat bitterder is dan Nederpils. Bij een superieur product denk ik eerder aan een bier uit een brouwerijcafe, die er gelukkig nog zijn en steeds meer worden. Zoals Ürige of Fuchs in Düsseldorf, Schwanenbrau in Filderstadt.
Maar tussen een Heineken, Grolsch en Brand zit nog best wel wat verschil en zo bijzonder is Jever dus ook weer niet in het Duitse pilslandschap. Uerige is best okay, vooral het eten in de kroeg daar maar toch niet de beste Alt.
pi_209391624
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat is Jever Light dan? Heeft een zaak als Hofmann Getränke het niet?
Nee, die hebben het dus vaak ook niet. Het is in Duitsland geen succes blijkbaar - ik vroeg bij de slijter in Papenburg waarom ze het niet hadden en het antwoord was dat er geen vraag naar is. En dan wel rijen en rijen laagalocoholpils met brrrrrrrrr smáákjes. Citroenbier, kersbier, sinaasappelbier, brrrrrrr.
Nou ja, dan morgen maar doordrinken in Jever Fun (0%) en gewone Jever Pilsener.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209391712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Maar tussen een Heineken, Grolsch en Brand zit nog best wel wat verschil en zo bijzonder is Jever dus ook weer niet in het Duitse pilslandschap. Uerige is best okay, vooral het eten in de kroeg daar maar toch niet de beste Alt.
Ik drink best wat Duitse pils, en ik vind Jever er ook daar toch wel erg uitspringen hoor. Alle andere pils is slapper (of minder bitter, kan je ook zeggen).
Als de pilsvriend langskomt probeer ik er altijd een rondje mee te nemen van een pils die we nog niet kennen. Deze keer heb ik deze meegenomen:

Qua alcoholvrij vind ik Jever Fun sowieso het enige neppils dat te pruimen is. Het is geen echte pils, maar alle andere 0% vind ik toch allemaal een lichte ossezeiksmaak hebben. Paar jaar geleden uitgebreid alle alcoholvrij die ik te pakken kon krijgen geproefd.
Alcoholvrije IPA is blijkbaar makkelijker, daar zijn meer drinkbare merken van verkrijgbaar naar mijn smaak.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 21:20:15 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209391858
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:05 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, die hebben het dus vaak ook niet. Het is in Duitsland geen succes blijkbaar - ik vroeg bij de slijter in Papenburg waarom ze het niet hadden en het antwoord was dat er geen vraag naar is. En dan wel rijen en rijen laagalocoholpils met brrrrrrrrr smáákjes. Citroenbier, kersbier, sinaasappelbier, brrrrrrr.
Nou ja, dan morgen maar doordrinken in Jever Fun (0%) en gewone Jever Pilsener.
En als je die dan 50/50 mengt? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209391900
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:12 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik drink best wat Duitse pils, en ik vind Jever er ook daar toch wel erg uitspringen hoor. Alle andere pils is slapper (of minder bitter, kan je ook zeggen).
Als de pilsvriend langskomt probeer ik er altijd een rondje mee te nemen van een pils die we nog niet kennen. Deze keer heb ik deze meegenomen:
[ afbeelding ]

Qua alcoholvrij vind ik Jever Fun sowieso het enige neppils dat te pruimen is. Het is geen echte pils, maar alle andere 0% vind ik toch allemaal een lichte ossezeiksmaak hebben. Paar jaar geleden uitgebreid alle alcoholvrij die ik te pakken kon krijgen geproefd.
Alcoholvrije IPA is blijkbaar makkelijker, daar zijn meer drinkbare merken van verkrijgbaar naar mijn smaak.
Probeer Rothaus, dat is lekker Duitse grote merken pils (ook verkrijgbaar bij Multi). Hebben ook goed alcoholvrij spul (niet verkrijgbaar bij Multi). Bij Multi hebben ze ook een grote selectie van Stortebeker. Die hebben ook wel leuke dingen, zowel met als zonder alcohol. Maar dan moet je dus wel naar Leer willen ipv Papenburg. 8-)
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 21:26:22 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209391945
@sigme heb je deze al eens geprobeerd?
https://www.landhaus-brauerei.de/brauerei/die-biere.php

Deze staat hier over de grens bij de Edeka, in de koeling, want blijkbaar niet super lang houdbaar. Ze verkopen ook best imposante 5 liter (?) flessen met met een of andere stalen deksel, ziet er wel gaaf uit. Zit ook best wat statiegeld op dacht ik.

„Kraaft Beer" (Aussprache: krahft bär) ist die Emsländische Art den englischen Ausdruck „Craft Beer" auszusprechen. Denn; „bi us proat wi Platt!" :D

Papenburg is volgens mij ook nog net Landkreis Emsland, alle Edeka's in het Emsland waar ik ben geweest heb ik het gezien. Maar ja Lönne is wel zo ongeveer het meest zuidelijk stukje Emsland, Papenburg helemaal het noorden.
pi_209391954
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En als je die dan 50/50 mengt? :)
Ja, dat heb ik me ook afgevraagd. Ben ik net zo'n Engelse punk, met hun gemix van cider en pils :D
pi_209391979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:23 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Probeer Rothaus, dat is lekker Duitse grote merken pils (ook verkrijgbaar bij Multi). Hebben ook goed alcoholvrij spul (niet verkrijgbaar bij Multi). Bij Multi hebben ze ook een grote selectie van Stortebeker. Die hebben ook wel leuke dingen, zowel met als zonder alcohol. Maar dan moet je dus wel naar Leer willen ipv Papenburg. 8-)
Meestal ga ik naar Leer. Die Stortebeker stond ook in Papenburg waar ik vanochtend was trouwens.
Is die Rothaus goed bitter ja?
pi_209392085
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:26 schreef derLudolf het volgende:
@:sigme heb je deze al eens geprobeerd?
https://www.landhaus-brauerei.de/brauerei/die-biere.php

Deze staat hier over de grens bij de Edeka, in de koeling, want blijkbaar niet super lang houdbaar. Ze verkopen ook best imposante 5 liter (?) flessen met met een of andere stalen deksel, ziet er wel gaaf uit. Zit ook best wat statiegeld op dacht ik.

„Kraaft Beer" (Aussprache: krahft bär) ist die Emsländische Art den englischen Ausdruck „Craft Beer" auszusprechen. Denn; „bi us proat wi Platt!" :D

Papenburg is volgens mij ook nog net Landkreis Emsland, alle Edeka's in het Emsland waar ik ben geweest heb ik het gezien. Maar ja Lönne is wel zo ongeveer het meest zuidelijk stukje Emsland, Papenburg helemaal het noorden.
Ja Papenburg is wel op het randje, wat dat betreft kan ik ook beter naar Bünde of Leer, maar ik hoopte dat Papenburg wat meer grotere slijterijen heeft (dat klopt) en dat ik dan meer kans maakte (dat was dus niet zo).

Platt proaten is mooi daar net over de grens, je hoort ja het verschil niet tussen de Grönningers en de Duutsers :D
pi_209392229
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:25 schreef Vanyel het volgende:
Ummm
[ afbeelding ]
Benieuwd wat dit zou moeten zijn. Voor 2 euro zou ik zeggen: doen! Maar 3 voor 20 is wel een erg matige deal met 1 euro korting.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 21:59:55 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209392550
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Platt proaten is mooi daar net over de grens, je hoort ja het verschil niet tussen de Grönningers en de Duutsers :D
Mn ouders waren vandaag in de buurt van Papenburg, Aschendorf, bij de grote schoenenzaak aldaar.

Hadden een of ander krantje meegenomen, met een verhaal in het plat. Leest zo weg.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juni 2023 @ 22:08:51 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209392687
Beetje huiswerk aan het doen. Morgenmmiddag naar het Concertgebouw.
Het Ned Phil speelt de vijfde van Shostakovich en daarvoor het vioolconcert van Brahms.
Nu toch de stukken een keer luisteren zodat ik morgen weet wat ik kan verwachten :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209392780
Gaaf Boor O+
pi_209392895
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Meestal ga ik naar Leer. Die Stortebeker stond ook in Papenburg waar ik vanochtend was trouwens.
Is die Rothaus goed bitter ja?
Het is 1 van mijn favo grote merken pils, ik weet niet per se of ik het veel bitterder vind maar het is wel stukken beter dan Jever. :+
pi_209393009
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:23 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het is 1 van mijn favo grote merken pils, ik weet niet per se of ik het veel bitterder vind maar het is wel stukken beter dan Jever. :+
Zo te horen hou je niet echt van Jever, en dat is prima, maar dan is jouw smaak waarschijnlijk de mijne niet ;)
pi_209393198
Ik lees steeds jenever :')
pi_209393312
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:46 schreef Blues het volgende:
Gelukkig, dan ben ik niet alleen :D
pi_209393431
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:46 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg een keer geen tien voor m'n dictee omdat ik dat gespeld had als genever.
pi_209393437
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Zo te horen hou je niet echt van Jever, en dat is prima, maar dan is jouw smaak waarschijnlijk de mijne niet ;)
Ik vind Jever Fun geweldig, anders zou ik er niet meerdere kratten van kopen inderdaad. De normale versie kan me minder bekoren. Ten slotte is Jever ook maar een simpel merk van Dr. Oetker uiteindelijk.
pi_209393513
Apart, hier is een festival aan de gang, op ongeveer 2 km van mijn huis (balkondeur is open) en ik hoor niets, maar mensen in Oosterbeek, toch een stuk verder weg kunnen ze niet in de tuin zitten vanwege de herrie x
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:13:19 #98
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209393530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Apart, hier is een festival aan de gang, op ongeveer 2 km van mijn huis (balkondeur is open) en ik hoor niets, maar mensen in Oosterbeek, toch een stuk verder weg kunnen ze niet in de tuin zitten vanwege de herrie x
Andere positie t.o.v. de windrichting?
Hier is op 1 km afstand vaak een house/dance festival en soms horen we daar niks van. Het andere moment, als de wind onze kant op staat, is het alsof we ter plekke aanwezig zijn…
pi_209393546
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:13 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Andere positie t.o.v. de windrichting?
Hier is op 1 km afstand vaak een house/dance festival en de ene keer horen we niks, het andere moment, als de wind onze kant op staat, is het alsof we ter plekke aanwezig zijn…
Zeikende Nederlanders ook met ze kunnen niet in hun tuin zitten ;) :'(
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:15:05 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209393552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:14 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zeikende Nederlanders ook met ze kunnen niet in hun tuin zitten ;) :'(
Ging het daar dan over?

Edit: In de post van Kaatje wel.
10 Uur buiten zijn maakt me suf…