quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Even klagen hoor, ik verveel me kapot. Kan niets, boek “pakt” nog niet. Heb wel gedoucht, wel een fijn schoon gevoel nu maar dat zorgde wel voor extra pijn. Heb nu ook verhoging en ben zo moe dat ik liefst naar bed wil, maar dan doe ik vannacht geen oog dicht.
Ik heb nog heel veel naaiwerk liggen maar dat is te pijnlijk, balkon is klaar, mailbox ook. Tablet heb ik zaterdag gedaan toen ik de nieuwe kreeg.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Heb je nog iets uit te zoeken voor het naaien van kleren? Heb je al een nieuw kleed voor op je balkon? Kan je je mailbox opschonen? Uitschrijven voor nieuwsbrieven? Online opslag (Dropbox, Google, etc) opschonen in het kader van minder data in energieslurpende datacenters? Apps op tablet en telefoon opschonen en updaten?
Als het goed is, kan hij dat tegenwoordig beter en zijn die dus niet nodigquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Jij bent de ergste niet![]()
Er zijn al fietssleepkabels besproken om weer sommige mensen thuis te laten komen. Op voorhand.
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Heb je nog iets uit te zoeken voor het naaien van kleren? Heb je al een nieuw kleed voor op je balkon? Kan je je mailbox opschonen? Uitschrijven voor nieuwsbrieven? Online opslag (Dropbox, Google, etc) opschonen in het kader van minder data in energieslurpende datacenters? Apps op tablet en telefoon opschonen en updaten?
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gloeiende, mijn post is weer verdwenen. Ik had een hele lijst met opties voor Kaatje geschreven maar mijn post is weer weg:
- iets uitzoeken voor nieuwe kleding die je wilt naaien
- spullen voor je balkon uitzoeken
- je online opslag opschonen zodat je niet nutteloos energie verbruikt in datacenters
- apps updaten op telefoon en tablet
- online een bloemetje voor jezelf kopen
![]()
![]()
Alles staat er gewoon?quote:
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee psst Lucky we zitten op de volgende pagina
Dat ik bij mijn slijmbeurzen ook geen injecties kreeg en het zelfs niet ter sprake kwam.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:58 schreef Blues het volgende:
@:Vanyel idd had ik een slijmbeurs. Net als kaat toch? En dan krijg je juist geen injectie? Ik snap het niet helemaal wat jij eerder bedoelde.
Ja, uiteindelijk stond het er. Mijn eerste reactie verscheen niet. ctrl-F5 deed niets. Een nieuwe reactie plaatsen verscheen niet. Na nogmaals plaatsen en nogmaals ctrl-F5 verschenen beide reacties.quote:
Danny het Grote Geldspook waart rond!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb dit dus sinds de dag dat mijn abo is afgelopen.
Dat zal het zijnquote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Danny het Grote Geldspook waart rond!
Dus theoretisch gezien heeft @Kaatje1 geen slijmbeurs.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat ik bij mijn slijmbeurzen ook geen injecties kreeg en het zelfs niet ter sprake kwam.
Ja. Maar nee, ik ben lang op zoek geweest voor ik de perfecte browser had en ik ga niet weer terug. Het gebruiksgemak van Brave is zo goed, dat ga ik niet opgeven.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Of een wat meer gangbare browser, kan misschien ook helpen
Ik ben nog steeds wel tevreden met Google.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja. Maar nee, ik ben lang op zoek geweest voor ik de perfecte browser had en ik ga niet weer terug. Het gebruiksgemak van Brave is zo goed, dat ga ik niet opgeven.
Dat was ik ook. Maar ik wil niet dat Google mijn hele hebben en houden verzamelt. Brave is speciaal gemaakt om alle mogelijke pop-ups, cookies en andere tracking te blokkeren. Voor de enkele pagina die ik in mijn huidige browser niet prettig kan gebruiken, heb ik Chrome als back-up. Googlen doe ik ook in Chrome. Voor de meeste zoekopdrachten gebruik ik echter Ecosia in Brave.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds wel tevreden met Google.
Ik zei niks over Kaatjequote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Dus theoretisch gezien heeft @:kaatje1 geen slijmbeurs.
Ik kreeg m ook niet.... maar mss als het langer zou duren dan wel werd me gezegd, jaaaaren geleden hoor.
Of ik begrijp het niet goed?
Ik ken het allebei nietquote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat was ik ook. Maar ik wil niet dat Google mijn hele hebben en houden verzamelt. Brave is speciaal gemaakt om alle mogelijke pop-ups, cookies en andere tracking te blokkeren. Voor de enkele pagina die ik in mijn huidige browser niet prettig kan gebruiken, heb ik Chrome als back-up. Googlen doe ik ook in Chrome. Voor de meeste zoekopdrachten gebruik ik echter Ecosia in Brave.
Heel vervelend.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:17 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind mezelf ook even weer heel erg zielig.
Door de verkoudheid ben ik weer aan een serie steeds ergere bloedneuzen begonnen en ik denk nu, wat als ik er eentje eens niet gestelpt krijg? Ik kan zo niet fietsen of het wordt een horrorshow. Nou ja, wie dan leeft wie dan zorgt enz enz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fixed...quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als ik me binnenkort weer zo erger, zal ik eens een maandje abo afsluiten als test.
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 14:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Heel vervelend.Ik ben aan het thuiswerkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe rustig aan. Er zijn wat dingen over te dragen voor ik met vakantie ga en nieuwe collega die ingewerkt wordt stelt vragen. Als nieuwe collega er niet was geweest, had ik die taak gehad dus wel mooi dat zij al het werk doet en ik alleen maar wat vragen hoef te beantwoorden
Vanochtend was ik het helderst, en ik had ook meteen 9:00 een overleg dus dat kwam goed uit. Nu na bloedneus en lunch is het eigenlijk niet veel meer, maar ik maak m'n dingetjes af en dan zal het wel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 02-06-2023 14:29:04 ]
Het is echt a la minute opgelost. Niets hoeven rebooten of uitloggen ofzo zelfs.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 14:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd of je nog ellende hebt of niet.
Verder geen verplichtingen...
OK, test dus geslaagd en dan hef ik je abo weer op...quote:Op vrijdag 2 juni 2023 14:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is echt a la minute opgelost. Niets hoeven rebooten of uitloggen ofzo zelfs.
Mja, het is een browser met ingebakken adblocker dus het is wel te begrijpen dat dat impact heeft op hoe de site werkt. Ik had alleen niet verwacht dat het plaatsen van posts zo moeilijk zou worden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 14:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, test dus geslaagd en dan hef ik je abo weer op...
Maar serieus: Wel bizar dat dit zo'n impact heeft.
Er is er maar één die de code kent en de hickups kan verklaren.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja, het is een browser met ingebakken adblocker dus het is wel te begrijpen dat dat impact heeft op hoe de site werkt. Ik had alleen niet verwacht dat het plaatsen van posts zo moeilijk zou worden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Volgens mij is de boodschap dat jee geen adblockers moet gebruiken omdat anders je functionaliteit naar de klote gaat best duidelijk (en invasief). Dus ik gok dat het zeker wel de bedoeling is.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja, het is een browser met ingebakken adblocker dus het is wel te begrijpen dat dat impact heeft op hoe de site werkt. Ik had alleen niet verwacht dat het plaatsen van posts zo moeilijk zou worden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Die melding is prima duidelijk.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij is de boodschap dat jee geen adblockers moet gebruiken omdat anders je functionaliteit naar de klote gaat best duidelijk (en invasief). Dus ik gok dat het zeker wel de bedoeling is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom gebruikt de hele wereld dat niet danquote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Maar nee, ik ben lang op zoek geweest voor ik de perfecte browser had en ik ga niet weer terug. Het gebruiksgemak van Brave is zo goed, dat ga ik niet opgeven.
Hoop op snel resultaat !quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis, injectie gehad. Nu afwachten wat het doet.
Wat een verschil met de cortisone injectie die ik 50!!!! Jaar geleden had. Toen kneep ik de hand va den verpleegkundige bont en blauw.
Moet wel de paracetamol ophogen nu, complete chemische fabriek in mijn maag
Omdat het niet preinstalled is op welke device dan ookquote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom gebruikt de hele wereld dat niet dan
Firefox met Disconnet en ClearURLs add-on. En de meeste zooi verdwijnd als sneeuw voor de zon. Zonder addblokker. Die kan er ook bij, maar dat mag ik niet zeggen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat was ik ook. Maar ik wil niet dat Google mijn hele hebben en houden verzamelt. Brave is speciaal gemaakt om alle mogelijke pop-ups, cookies en andere tracking te blokkeren. Voor de enkele pagina die ik in mijn huidige browser niet prettig kan gebruiken, heb ik Chrome als back-up. Googlen doe ik ook in Chrome. Voor de meeste zoekopdrachten gebruik ik echter Ecosia in Brave.
Ik heb het een tijd geleden geprobeerd maar geloof dat ik alles eraan onhandig vond. Ben dus maar weer teruggegaan naar Firefox.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat het niet preinstalled is op welke device dan ook
Goede tip van Chrome portable. Zal er eens naar kijken binnenkort.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Firefox met Disconnet en ClearURLs add-on. En de meeste zooi verdwijnd als sneeuw voor de zon. Zonder addblokker. Die kan er ook bij, maar dat mag ik niet zeggen.
Daarnaast Chrome portable downloaden. Dan draait Chrome in een eigen omgeving zonder weet van wat er nog meer op het apparaat te vinden is.
Had er laatst zelf één in/op mijn bovenarm.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Pff dit jaar is een ramp met teken. Vandaag alleen al 8 teken (van die kleintjes) die op mevrouw de Hont rondliepen en 7 op Reu. Vrijwel iedere dag zijn het zoveel. Zitten ook in de tuin.
Oh, wat sneuquote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:38 schreef AnneX het volgende:
Grrr @ teken!
Het zit hier vol met tjiftjaf en het reageert hierop: https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/tjiftjaf
De gewonevink ook.
De ooievaarsjongen hebben het niet gered. Té koud en té nat in april/mei. RIP 😥
Brrrr, ik vind teken zo smerigquote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:35 schreef MadMaster het volgende:
Had er laatst zelf één in/op mijn bovenarm.
Geen idee waar die vandaan kwam, had niet liggen rollenbollen in het gras of in de bossen gewandeld.
Had zelfs een shirt met lange mouwen aan.
Dacht dat ik me 's nachts in mijn slaap gekrabt had of zo en dat dat was gaan bloeden.
Toen ik het aanraakte, viel het er af en liep het weg…
Oh, onze ooievaarsjongen doen het goed, gelukkig. Ik weet alleen nog steeds niet of het er drie of vier zijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:38 schreef AnneX het volgende:
Grrr @ teken!
Het zit hier vol met tjiftjaf en het reageert hierop: https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/tjiftjaf
De gewonevink ook.
Awwquote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:38 schreef AnneX het volgende:
Grrr @ teken!
De gewonevink ook.
Hier in de regio zitten heel veel ooievaars. In elk dorp minimaal 1 nest. En dit jaar zijn er veel jongen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Aww
In de polder ergens tussen Zyfflich en Millingen zaten drie ooievaarsparen vlakbij elkaar, eentje op de paal die ervoor bedoeld was, eentje op een silo en eentje op het dak van de boerderij. En klepperen dat ze deden, wat een herrie. Ik kon de jongen niet goed zien maar ik hoop dan maar dat ze in orde waren.
Rip kieviten, jonge hazen etc.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier in de regio zitten heel veel ooievaars. In elk dorp minimaal 1 nest. En dit jaar zijn er veel jongen.
In Portugal heb ik mijn ogen uitgekeken naar de tientallen of misschien wel honderden ooievaars die daar bivakkeren op een relatief klein gebied. Prachtige, statige vogels die zo mooi door de lucht kunnen zweven met hun gespreide vleugels. En dat klepperen van ze…quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier in de regio zitten heel veel ooievaars. In elk dorp minimaal 1 nest. En dit jaar zijn er veel jongen.
Fan is een groot woord, maar ik zal proberen het te onthouden, mochten we in de buurt zijn…quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je ooievaarfan bent, ga eens naar Voorst, in het gebied tussen Voorst en de IJssel wemelt het ervan, letterlijk, heb er op een avond wel eens 40 in een weiland geteld. Vooral in de Voorsterklei, loop vanaf gemaal Nijenbeek naar de Grote Plas, daar is ook een kijk hut. Sowieso is die omgeving erg mooi.
Heb vrienden in Artis werken en de eerste jaren hebben mw. MM en ik ook geholpen tijdens de avond.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:17 schreef borisz het volgende:
Zit op terras bij De Groene Olifant. Achter Artis. Het is Kinderfeestbeest Kortom er kwam net iedere tien minuten weer Ambulances, Brandweerwagens, Amerikaanse politieauto's etc met Kinderen die een avondje uit kunnen gebruiken naar Artis. Mooie traditie inmiddels. 🤩
Dit wilde ik ook zeggen. Natuurlijk is dit de bedoeling. Op mijn telefoon heb ik geen adblocker en nooit problemen, op mijn laptop ook voortdurend wat jij beschrijft. Ik ben gelukkig uitzonderlijk koppigquote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij is de boodschap dat jee geen adblockers moet gebruiken omdat anders je functionaliteit naar de klote gaat best duidelijk (en invasief). Dus ik gok dat het zeker wel de bedoeling is.
Ik installeer mijn browser ook altijd zelf, dus dat zegt nog niets.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Boh. Lekker gesport. Helaas de enige keer deze week dus extra hard mijn best gedaan. Daarna heel verstandige boodschappen gedaan. Ik ga maar weer eens vaker biologische producten kopen.
Ik installeer mijn browser ook altijd zelf, dus dat zegt nog niets.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Boh. Lekker gesport. Helaas de enige keer deze week dus extra hard mijn best gedaan. Daarna heel verstandige boodschappen gedaan. Ik ga maar weer eens vaker biologische producten kopen.
Je gebruikt geen antiteek? Hier krijgen de honden standaard elke zoveel tijd iets tegen teken. Als ik het bos in ga deet ik mijzelf in.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Pff dit jaar is een ramp met teken. Vandaag alleen al 8 teken (van die kleintjes) die op mevrouw de Hont rondliepen en 7 op Reu. Vrijwel iedere dag zijn het zoveel. Zitten ook in de tuin.
Oh, wel degelijk, maar neemt niet weg dat ze bij bosjes over de honden lopenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 23:15 schreef Troel het volgende:
Je gebruikt geen antiteek? Hier krijgen de honden standaard elke zoveel tijd iets tegen teken. Als ik het bos in ga deet ik mijzelf in.
Dat herken ik hier gelukkig nietquote:Op vrijdag 2 juni 2023 23:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh, wel degelijk, maar neemt niet weg dat ze bij bosjes over de honden lopen
Hier ook niet volgens mij. Ik heb er nog nooit een gehad en Jul en de kinders ook niet.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:02 schreef sigme het volgende:
Teken vinden mij (en liefste) niet erg lekker.
Ik heb gewoon een abo. Kost bijzonder weinig per minuut die ik op fok doorbreng. Ik heb bovendien geen zin om me te ergeren aan disfunctionele dingen, dat verhoogt mijn lijdensdruk teveel.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit wilde ik ook zeggen. Natuurlijk is dit de bedoeling. Op mijn telefoon heb ik geen adblocker en nooit problemen, op mijn laptop ook voortdurend wat jij beschrijft. Ik ben gelukkig uitzonderlijk koppig
Moet jij niet een neustampon om de hele shit eens lekker dicht te branden?quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2681403[quote]
[b]Op vrijdag 2 juni 2023 23:42 schreef Tele6 het volgende:
Leuke avond
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 23:48 schreef Vanyel het volgende:
Mijn kinderen ook nog nooit luizen. Dat bevalt me ook uitzonderlijk goed
Stop je neus tussen je knieën ?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 23:41 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik hing net aan de lijn met de huisartsenpost voor m'n neus. Het eerste moment dat ze me kunnen helpen is om 1 uur. Medelijden met alle mensen die voor 1 uur aan de beurt zijn want die zijn er dan dus erger aan toe dan mijn neus.
Zodra het woord "neustampon" genoemd werd, voelde de neus zich geïntimideerd genoeg om -- na meer dan een uur dichtgeknepen te hebben! -- wel weer mee te werken.
Dat scheelt me weer een horror-fiets/ov-rit naar de HAP (hier 40 minuten vandaan ook nog).
Ik had dáár rekening mee moeten houden bij de huizenzoektocht en een flat moeten zoeken tegenover de HAP. Nu te laat.
Ik denk dat ik maar een "neustampon" liedje ga bedenken in de hoop dat dat de neus ervan overtuigt om niet meer na sluitingstijd van de huisarts stom te doen.
Spannend! Hopelijk gaat het straks met mama en de kinderen goedquote:Op zaterdag 3 juni 2023 07:32 schreef Troel het volgende:
Hond krijgt as we speak keizersnee. Ben heel erg benieuwd of het goed gaat komen. Dierenarts is zelfs aan huis geweest en beest heeft weeopwekkers gehad maar zat er eentje dwars.
Dat is iets wat ik heel regelmatig naar de HAP zie lopen bij ons in het zkh: mensen met theedoek/handdoek/dikke lagen keukenpapier etc tegen hun neus gedrukt. Soms moet de kno er aan te pas komen. Lijkt me echt super vervelend als je daar zelf mee zit. Maar gelukkig hield het uiteindelijk toch op. (is zo'n tampon in je neus heel erg vervelend?)quote:Op vrijdag 2 juni 2023 23:41 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik hing net aan de lijn met de huisartsenpost voor m'n neus. Het eerste moment dat ze me kunnen helpen is om 1 uur. Medelijden met alle mensen die voor 1 uur aan de beurt zijn want die zijn er dan dus erger aan toe dan mijn neus.
Zodra het woord "neustampon" genoemd werd, voelde de neus zich geïntimideerd genoeg om -- na meer dan een uur dichtgeknepen te hebben! -- wel weer mee te werken.
Dat scheelt me weer een horror-fiets/ov-rit naar de HAP (hier 40 minuten vandaan ook nog).
Ik had dáár rekening mee moeten houden bij de huizenzoektocht en een flat moeten zoeken tegenover de HAP. Nu te laat.
Ik denk dat ik maar een "neustampon" liedje ga bedenken in de hoop dat dat de neus ervan overtuigt om niet meer na sluitingstijd van de huisarts stom te doen.
Ik vrees dat ik straks een plat eksterkuiken op straat vind.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 08:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Arme ekster Isa.
Wij hebben hier twee jaar terug bijna een week een jonge kauw in het gras gehad. Die werd de hele dag bewaakt door vader en moeder die om de beurt voerden. Ze joegen eventuele roofdieren ook weg. Maar ja, in een drukke omgeving is dat toch anders, een stuk gevaarlijker.
Grote kans jaquote:Op zaterdag 3 juni 2023 08:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik straks een plat eksterkuiken op straat vind.
Soort Dead Bird Hopping nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |