Wat voor ranzigheid verberg jij hier met subtiliteit?quote:
Bij de slijmbeurs?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:22 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg heel geen spuit vd h.a. toen.
Moest t eerst maar eens 2 weken zo proberen
Hoe staat het er voor met je midlifecrisis?quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:48 schreef fietsie het volgende:
Ik heb geen zin meer.
Wil eigenlijk gewoon ff motorkleren shoppen en gaan kijken bij een specifieke machien.
Die hashtag geeft ChatGPT me om een van mijn sauzen aan te prijzen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat voor ranzigheid verberg jij hier met subtiliteit?
Peterselie bewaart niet goed. Rucola en koriander is 50% kans dat het opkomt na een jaar of 5 in mijn ervaring.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben eens m'n voorraad zaadjes aan het inspecteren, nu ik toch het brein niet heb om iets zinnigers te doen.
Vier soorten zaadjes door elkaar... ik herken rucola, koriander en dan.....???
Misschien peterselie.
En dan nog een hoop kleine, grijzige, gepunte zaadjes.
Het zaad is al heel oud, dus misschien dat ik het maar gewoon allemaal zaai en dan kijk of er überhaupt nog iets op wil komen.
Ik heb ze nu iig allemaal uitgesorteerd
Dus dat de helft nog opkomt na 5 jaar? In dat geval moet ik niet alles zaaien want dan heb ik een kilometer rucolaquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Peterselie bewaart niet goed. Rucola en koriander is 50% kans dat het opkomt na een jaar of 5 in mijn ervaring.
Mooi mooiquote:Ik ben net, uiteraard weer op het warmst van de dag, in de tuin geweest. 5 Zonnebloemen langs een stok gezet, 6 peperplanten geplant. De hele bubs heeft ook weer water.
Het voelt hier wel als een graag of 22 buiten, het is 19. Het is wel lekker maar ik ben er nog niet aan gewend, ook al ben ik al veel buiten geweest.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dus dat de helft nog opkomt na 5 jaar? In dat geval moet ik niet alles zaaien want dan heb ik een kilometer rucola![]()
Als ik hier een foto plaats van de zaden, kun je ze dan herkennen? Anders vraag ik m'n vader, want van hem heb ik ze ooit gehad en ik denk dat hij nog vergelijkingsmateriaal in huis heeft. (Al zaait hij al jaren niet meer, hij laat het gewoon doorschieten en dan komt het het volgende jaar weer op.)
[..]
Mooi mooi
Het is vandaag niet zo heel erg vreselijk heet toch? Ik heb de ramen nog open en vind het precies goed
quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het voelt hier wel als een graag of 22 buiten, het is 19. Het is wel lekker maar ik ben er nog niet aan gewend, ook al ben ik al veel buiten geweest.
Maak maar een foto, dan kunnen we altijd even kijken
Sla.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben eens m'n voorraad zaadjes aan het inspecteren, nu ik toch het brein niet heb om iets zinnigers te doen.
Vier soorten zaadjes door elkaar... ik herken rucola, koriander en dan.....???
Misschien peterselie.
En dan nog een hoop kleine, grijzige, gepunte zaadjes.
Het zaad is al heel oud, dus misschien dat ik het maar gewoon allemaal zaai en dan kijk of er überhaupt nog iets op wil komen.
Ik heb ze nu iig allemaal uitgesorteerd
Klok meequote:
Die die jij als radijs labelt ben ik vrij zeker van dat het rucola is. Maar misschien zitten rucola en radijs door elkaar in het bakjequote:Op donderdag 1 juni 2023 15:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Koriander, radijs, kennikniet, dille.
Links.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die die jij als radijs labelt ben ik vrij zeker van dat het rucola is. Maar misschien zitten rucola en radijs door elkaar in het bakje![]()
Dus de kleine grijze rechtsonder zijn dille? Als ik het google is het meer bruin dan grijs.
Ziet idd uit als allebei.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die die jij als radijs labelt ben ik vrij zeker van dat het rucola is. Maar misschien zitten rucola en radijs door elkaar in het bakje![]()
Het ruikt idd anijzig, maar dan kan het nog steeds van alles zijn toch?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ziet idd uit als allebei.
[ afbeelding ]
Google ff plaatje dillezaad en venkelzaad, dan weet je het vast. Dille had je ws wel geweten aan de geur.
Ja, vast, maar dan vast geen dille. Dat ruikt heel specifiek.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het ruikt idd anijzig, maar dan kan het nog steeds van alles zijn toch?
Kervel ?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het ruikt idd anijzig, maar dan kan het nog steeds van alles zijn toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 01-06-2023 22:26:07 ]
Heb je niet een zaadje in je snater gestoken om te ontdekken?quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:35 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik heb de mysterieuze anijsachtige zaadjes gezaaid en de mysterieuze grijze zaadjes. Even onthouden dat ik de grijze zaadjes in de net iets grotere pot heb gedaan (want het waren er meer).
Rucola en radijs zou ik een grotere pot voor nodig hebben, en die heb ik niet meer. Ik heb ook geen potgrond meer.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:02 schreef fietsie het volgende:
En toen werd het ineens eng concreet en heb ik een afspraak voor een bezichtiging van een motor.
Nee rechts is zeker geen dille. Google maar eens.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgens mij is linksonder venkel. Rechtsonder dille?
Rechtsboven inderdaad radijs of rucola.
Nee. Met m'n snothoofd proef ik toch amper iets. We zullen het wel zien als het opkomtquote:Op donderdag 1 juni 2023 17:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je niet een zaadje in je snater gestoken om te ontdekken?
Het doet me ergens aan denken maar ik kan er niet opkomen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee rechts is zeker geen dille. Google maar eens.
Ja het ruikt niet naar komijn maar anijsachtig, dus misschien is het inderdaad karwij.quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:34 schreef sigme het volgende:
Karwij (kummel)
edit: lijkt sprekend op komijn maar dat zou je geroken hebben
Dat is zeer goed mogelijk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja het ruikt niet naar komijn maar anijsachtig, dus misschien is het inderdaad karwij.
Ik heb m'n vader geappt, we zullen zien wanneer hij het ziet en of hij het nog weet.
Was het de dip waard?quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Soooow ik heb een enorme Day After dip eigenlijk gewoon
Nou ik heb bepaald niet enorm lopen feesten of zoquote:
Ik denk linksboven koriander, rechtsboven iets van radijsachtig of rucola oid, linksonder venkel, rechtsonder peterselie.quote:
Dit kljnkt alsof je een supertoffe vriendin bentquote:Op donderdag 1 juni 2023 19:23 schreef sigme het volgende:
Dit weekend krijg ik een vriend over de vloer en hij neemt z'n vriendin (nieuw nieuw nieuw) mee![]()
En we gaan steak eten bij lokale tent, daarom had ik 'm genood en nu komt hij dus met haar en ze blijven slapen en dan kan ik voor bier (veel) en eten (altijd meer dan ze opkunnen) zorgen
Ik ben in elk geval een uiterst exclusieve vriendinquote:Op donderdag 1 juni 2023 19:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit kljnkt alsof je een supertoffe vriendin bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval een uiterst exclusieve vriendinMaar dat is toch helemaal niet erg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ja was een heerlijke dag. Lekker relaxed opstaan en als eerste zag ik een filmpje van kzonen J&Aquote:Op donderdag 1 juni 2023 18:39 schreef Isabeau het volgende:
Blues nog van harte gefeliciteerd, jonge blomZo te lezen was het tot nu toe al een geweldige dag
Nog een fijne avond gewenst.
Sodemietersquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:57 schreef Barreltje het volgende:
zo. 2,5 uur later, maar het gras is gemaaid![]()
![]()
nouja, het bewoonde stuk dan, de wild groei en het grote veld komen nog wel.. ooit..
quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe staat het er voor met je midlifecrisis?
Hier viel afgelopen weekend het woord 'motorrijbewijs'
Ik kan m vanaf volgende week wel even gek komen makenquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe staat het er voor met je midlifecrisis?
Hier viel afgelopen weekend het woord 'motorrijbewijs'
[..]
Ja doe maar. Er moet meer CO2 de lucht in, veel te koud om 's avonds buiten nog wat te klussen of om te gaan vissen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kan m vanaf volgende week wel even gek komen maken
Ja man; Euro98 moest ik m ook mee verwennen zei de tunerquote:Op donderdag 1 juni 2023 23:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja doe maar. Er moet meer CO2 de lucht in, veel te koud om 's avonds buiten nog wat te klussen of om te gaan vissen.
Jupquote:
*burp* meteen vanuit werk na etentje maar nog wel op tijd omquote:Op donderdag 1 juni 2023 22:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja was een heerlijke dag. Lekker relaxed opstaan en als eerste zag ik een filmpje van kzonen J&Averder megaveel appjes/kaartjes/kadootjes per post en fb felicitaties. En een hele leuke middag/avond gehad samen met g in Amsterdam.
Net kwamen er nog wat artsen na elkaar op mijn app binnendie hebben elkaar w.s. nog net ff ingefluisterd dat ik jarig ben. Wel superlief
Ook van jullie hier
Tofquote:
Een Can-Am ?quote:Op donderdag 1 juni 2023 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
TofBen benieuwd. Vertel!
J is gelukkig geen man die zich gek laat maken door andermans vervoermiddelHet (vage) plan is om zo'n driewieler te kopen om sneller en goedkoper op het werk te komen.
Thnx; ik heb 13 jaar geleden mijn motor weggedaan toen uk op de wereld kwam, ik vond het nu wel weer eens tijd voor wat voor mezelfquote:Op donderdag 1 juni 2023 23:14 schreef Isabeau het volgende:
Woah. fietsie wordt bikie!Heel erg veel plezier en veel mooie tourdagen gewenst
Wat tof voor jequote:Op donderdag 1 juni 2023 23:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een Can-Am ?
Ik was al een goed jaar op zoek naar een BMW R1200 GS Adventure waar " de kop vanaf was " met onderhouds historie, alle BMW terugroep acties uitgevoerd enz enz enz
En eergister vond ik er 1 die alle " vinkjes op het lijstje " tickte.
Dus vanmiddag na het werk gebeld, bleek de verkoper veel last te hebben van mensen met telefonische interessei die daarna verdwenen, dus die stelde voor dat ik wel langs kon komen om 19:00. Dus ik zeg " ja ". (uur rijden)
Kom ik daar: excuses dat ie wat fel was maar veel mensen " kopen " dus middels mail en marktplaats enzo, maar komen daarna nooit opdagen.
Iig, lang verhaal kort: het ding was zelfs beter dan de foto's deden vermoeden, en ik ben er een half uur op weggeweest. Mijn motorkleding uit 2002 (!) paste weer
Zodra ik m heb opgehaald volgen er wel foto's via andere kanalen.
Jaaa! Gewoon je dromen waarmaken hoorquote:Op donderdag 1 juni 2023 23:15 schreef fietsie het volgende:
Thnx; ik heb 13 jaar geleden mijn motor weggedaan toen uk op de wereld kwam, ik vond het nu wel weer eens tijd voor wat voor mezelf
Ahja zo een met 2 voorwielen die meer dan zoveel cm uit elkaar staan zodat ie als auto telt; die zijn er inderdaad.quote:Op donderdag 1 juni 2023 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat tof voor jeOok van je motorkleding. Snel geregeld zo ineens.
Geen Can-Am, daar kan je niet mee tussen een file door. Ik weet niet hoe zo'n ding heet. Het lijkt op een scooter maar mag op de snelweg. Zelfs zonder motorrijbewijs. Maar goed, het is een zeer vaag plan nog hoor. Ik moet het nog zien gebeuren.
Ik koop wel een nieuwe jas en broek want euhm, toen ik het net uitdeed bleek de waterdichte lining aan de binnenkant helemaal losgelaten te hebbenquote:Op donderdag 1 juni 2023 23:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jaaa! Gewoon je dromen waarmaken hoorMooie dingen voor jezelf kopen is ook zelfliefde (en je motorpak van 13 jaar geleden passen is awesome
)
Zal wel ouderdom zijn, jammer. Maar nu kan je zo'n moderne kekke 'spijkerbroekmotorbroek' kopenquote:Op donderdag 1 juni 2023 23:22 schreef fietsie het volgende:
Ik koop wel een nieuwe jas en broek want euhm, toen ik het net uitdeed bleek de waterdichte lining aan de binnenkant helemaal losgelaten te hebben
Inderdaad, was gewoon vergaan. Mijn goretex laarzen echter zijn perfect in orde en kunnen nog mee.quote:Op donderdag 1 juni 2023 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zal wel ouderdom zijn, jammer. Maar nu kan je zo'n moderne kekke 'spijkerbroekmotorbroek' kopen
Gaaf fiets!quote:Op donderdag 1 juni 2023 23:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Inderdaad, was gewoon vergaan. Mijn goretex laarzen echter zijn perfect in orde en kunnen nog mee.
Ja dat is het plan![]()
Aramide vezels en protectoren erin.
Een klassieke motorbroek komt er denk ik -ook- maar dan in een maat te groot, om over werkkleding te kunnen aandoenquote:Op donderdag 1 juni 2023 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zal wel ouderdom zijn, jammer. Maar nu kan je zo'n moderne kekke 'spijkerbroekmotorbroek' kopen
Nou, gefeliciteerd.quote:
Ik zet in op peterseliequote:Op vrijdag 2 juni 2023 08:01 schreef Tele6 het volgende:
Gisteren zag ik dat er piepkleine worteltjes kwamen aan het munt-stekje dat ik van M had gekregen. En nu zijn ze al 0,5 cm en het zijn er al tien.![]()
Voor wat betreft de mysterieuze zaadjes wedt mijn vader ook op karwij, en hij kan zich niet meer herinneren of het rucola of radijs is. En de grijze zaadjes heb ik geen reactie op gekregen
Het is een of andere bijzondere tropische variant van munt. De plant die bij M staat is meer dan 2 meter hoogquote:Op vrijdag 2 juni 2023 08:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb echt kilo's en kilo's munt tussen de lelies vandaan getrokken toen ik bij een teler werkte als vakantiebaantje.
Ik zou me dus echt nooit zorgen maken over de wortels aanmaken van munt, zodra dat de grond raakt komen er volgens mij wortels aan.
Citroenmelisse vind ik echt heel fijn. Het overwoekert niets maar het vult wel lekker lege stukjes op. En het ruikt lekker. Lekker flexibel.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 08:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is een of andere bijzondere tropische variant van munt. De plant die bij M staat is meer dan 2 meter hoog![]()
En inderdaad, gewone munt is echt onkruid. Net als citroenmelisse trouwens, of misschien is citroenmelisse nog erger want dat zaait zich ook nog eens vreselijk uit naast dat het onder de grond kruipt. Ruikt wel lekker
Je schijnt er ook goede limonade en thee en zo mee te kunnen maken.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:18 schreef yinu het volgende:
[..]
Citroenmelisse vind ik echt heel fijn. Het overwoekert niets maar het vult wel lekker lege stukjes op. En het ruikt lekker. Lekker flexibel.
Ja, zeker! En het schijnt ook te helpen tegen muggen. En sommige mensen zeggen ook tegen katten.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je schijnt er ook goede limonade en thee en zo mee te kunnen maken.
Ik kan er volgend jaar ook wel een pot van op m'n balkon zetten
Hier om de hoek is dit weekendquote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:11 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Vandaag het eerste festival van dit weekend. Ditmaal lekker dichtbij huis.
En zondag staan we in Hengelo, dan moeten we iets vroeger vertrekken
Die wilde ons nietquote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Hier om de hoek is dit weekend
https://hoppigbierfestival.nl/
Ben er alleen niet.
Have fun!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:19 schreef Troel het volgende:
Ik hoop dat we zondag fit genoeg zijn om even langs te hoppen in Hengelo, maar heb er een hard hoofd in. Nu al. Dat komt waarschijnlijk ook door de inhoud van de bierkoelkast en de mensen die op mijn verjaardag komen
Nemen jullie ze ook?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:02 schreef Sarabi het volgende:
De buren krijgen zonnepanelen, ik ben blij dat we zo weggaan. Wat een herrie.
En stiekem beetje jaloers dat alle huurhuizen in de straat nu zonnepanelen hebben
Toen ik nog huurde kreeg ik ze bij het huis en zou mijn huur omhoog gaan, maar dat is nooit gedaan. Zo effectief krijg ik het nooit meer helaasquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Nemen jullie ze ook?
Wij met ons huurhuis hebben er best ff over na moeten denken, maar het levert toch best wat op.
Al betaal je ook huur aan de panelenboer.
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:19 schreef Troel het volgende:
Ik hoop dat we zondag fit genoeg zijn om even langs te hoppen in Hengelo, maar heb er een hard hoofd in. Nu al. Dat komt waarschijnlijk ook door de inhoud van de bierkoelkast en de mensen die op mijn verjaardag komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |