abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 12:14:37 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 12:17:44 #2
3928 Ulx
pi_209374170
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209374188
Opblaas Ruzzen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 12:35:24 #4
3928 Ulx
pi_209374328
twitter

Het is tijd dat Poetin inziet dat dit geen zin heeft en concessies gaat doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 12:36:27 #5
3928 Ulx
pi_209374337
twitter
pi_209374433
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 12:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Putin is een "all-in baller". Dat mensen nog denken dat hij iets gaat inzien of toegeven. Het is alles of niets, hij heeft geen enkele andere keus ook want ingeven betekent dat zijn eigen kop eraf gaat door interne factoren binnen Rusland. Hij vecht inmiddels niet meer voor zogenaamd Rusland maar voor zijn eigen survival in Rusland, niet meer en minder. Dus afmaken die hap, lijkt me goed als Oekraine die Russische vrijheidsstrijders logistiek ondersteunt om echt (blijvend) grond in Belgorod-provincie te gaan innemen van de Russen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 2 juni 2023 @ 13:43:09 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209375144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 07:26 schreef Delenlill het volgende:
Zelfs als hij uit de NATO stapt,
Er is recent een wet aangenomen, dat de prez dat niet meer eenzijdig kan. Zal dus door congress en senaat moeten.
&lt;signature here&gt;.
pi_209375207
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209375273
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 09:56 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik mis "kinderen worden gebruikt in biolabs".
Dat kwam er misschien bij na de invasie.
Wat het schokkende aan het artikel is, is dat het Kremlin vr de invasie met deze sprookjes begon.
pi_209375371
Was dit al gepost? Nu officieel dat de overeenkomst die Nederland had voor verkoop van 12 + 28 opties F16's aan Draken International is beindigd. Ze krijgen er nog 6, dus 34 stuks vrij gespeeld voor Oekrane.

https://www.rijksoverheid(...)draken-international
pi_209375419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:53 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat kwam er misschien bij na de invasie.
Wat het schokkende aan het artikel is, is dat het Kremlin vr de invasie met deze sprookjes begon.
Niet z schokkend, want dit is bijna standaard. Eind 2021 zag je ook een enorme toename van het aantal nazi, biolab, anti-EU en anti-NAVO propagandaverhalen.
pi_209375559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 12:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Als Putin niet zo zou escaleren zouden Russische doden voorkomen worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 14:29:45 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209375778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:01 schreef Niek92 het volgende:
Was dit al gepost? Nu officieel dat de overeenkomst die Nederland had voor verkoop van 12 + 28 opties F16's aan Draken International is beindigd. Ze krijgen er nog 6, dus 34 stuks vrij gespeeld voor Oekrane.

https://www.rijksoverheid(...)draken-international
Ja, dat de deal tussen NL en Draken is gecanceld kwam twee weken geleden al voorbij in dit topic. Maar nu is het dus officieel :) ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209375839
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 12:45 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Putin is een "all-in baller". Dat mensen nog denken dat hij iets gaat inzien of toegeven. Het is alles of niets, hij heeft geen enkele andere keus ook want ingeven betekent dat zijn eigen kop eraf gaat door interne factoren binnen Rusland. Hij vecht inmiddels niet meer voor zogenaamd Rusland maar voor zijn eigen survival in Rusland, niet meer en minder. Dus afmaken die hap, lijkt me goed als Oekraine die Russische vrijheidsstrijders logistiek ondersteunt om echt (blijvend) grond in Belgorod-provincie te gaan innemen van de Russen.
Klopt, Poetin is het grootste obstakel voor het teruggaan naar de status-quo. Ik geloof er niet zo in dat een gangster-elite die vooral in grote villa's wilt blijven wonen verder zal willen gaan met de oorlog om vervolgens zoals de nazi's te eindigen. Gangsters hebben geen ideologie anders dan geld

Het Westen zou meer moeten inzetten op het elimineren van Poetin.
pi_209376009
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:33 schreef Confetti het volgende:
Klopt, Poetin is het grootste obstakel voor het teruggaan naar de status-quo. Ik geloof er niet zo in dat een gangster-elite die vooral in grote villa's wilt blijven wonen verder zal willen gaan met de oorlog om vervolgens zoals de nazi's te eindigen. Gangsters hebben geen ideologie anders dan geld

Poetin kan geen verliezen accepteren omdat zijn kop daarmee rolt. Daarom moet die all-in blijven gaan, tot het gaatje. Zodra hij een kogel heeft in die morfine kop van hem kan de nieuwe leider van Rusland wel een "doorstart maken" en de concessies die hij doet en "negatieve gevolgen ervan" (in ogen van sommige Russen of hardliners) afschuiven om keuzes van zijn voorganger; Poetin.

Deze situatie die de Oekrainers nu uitspelen is slim om enige ijdele hoop onder Russen en de elite en invloedrijke figuren de kop in te drukken dat Rusland beetje bij beetje steeds verder afbrokkelt.....van overwinning totaal geen sprake is en daarmee Poetin zijn positie intern nog meer deukjes oploopt. Zeker als straks het offensief is begonnen en ook gewoon grond wordt verloren.

Reken maar dat er inmiddels genoeg invloedrijke Russen zijn die echt alle hoop op een overwinning of goed einde op aan het geven zijn.....het gaat van kwaad tot erger. Inmiddels zijn aanvallen op Russisch grondgebied heel normaal en de grensregio kan Poetin al niet eens meer beschermen en hier en daar reikt het tot zelfs in Moskou. En nog steeds is het pas het begin.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 14:52:05 #16
3928 Ulx
pi_209376074
twitter

Misschien is BRICS toch wat minder lucratief dan gedacht.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 14:54:39 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209376094
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:45 schreef Aloulu het volgende:
Reken maar dat er inmiddels genoeg invloedrijke Russen zijn die echt alle hoop op een overwinning of goed einde op aan het geven zijn.....het gaat van kwaad tot erger.
Ik denk dat die hem met name beginnen te knijpen omdat de VS een start heeft gemaakt met hun geld afpakken en aan oekraine geven.
&lt;signature here&gt;.
pi_209376144
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:03 schreef Aether het volgende:

[..]
Niet z schokkend, want dit is bijna standaard. Eind 2021 zag je ook een enorme toename van het aantal nazi, biolab, anti-EU en anti-NAVO propagandaverhalen.
Het ging over de kinderen, al voor de invasie werden verhalen rondgestrooid waardoor het ontvoeren, adopteren, de-Oekraniseren en Russiferen een daad van menslievendheid leek. Voor de invasie werden de geesten in Rusland hier rijp voor gemaakt.
twitter
  vrijdag 2 juni 2023 @ 14:59:23 #19
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209376154
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:52 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Kijk aan, keiharde realpolitik. In het begin was het nog even aftasten hoe hard iedereen in de wedstrijd ging zitten. Ik denk dat mn de niet aflatende steun van het westen aan UA helpt bij het langzaam afbrokkelen van de Russische internationale positie. Het is inmiddels duidelijk dat het ons menens is.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209376219
Zwitserland moet weer zonodig neutraal blijven :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209376267
quote:
[ twitter ]

Het BRICS als een economisch blok is een russische trollen verzinsel, om het westen uit elkaar te drijven.

Er is niks wat de BRICS landen verbindt, geen gemeenschappelijke cultuur, historie, of visie, politiek, idealen of geloof. helemaal niks. Brazilie is een spaans / portugees land, Rusland is Rusland, heeft geen enkele historische relaties en banden met Een van de andere landen. india / Indonesia. India heeft geen banden met een van de landen, sterker nog er is een grens conflict met China. Indonesia idem. Dan China, die heeft historisch en nu nog conflicten met rusland, india, Indonesia en zal nooir een supranationale organisatie toestaan, waar de ccp rekening mee zou moeten houden. South-afrika, beetje net als Brazilie zijn oorpsrong uit europese landen, wie eigenlijk nergens bij hoort. ernstig geboyct in de jaren 70 en 80 door europa en de VS.

Brics is speculatieve term geweest.
pi_209376482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:05 schreef TLC het volgende:
Als net over hun grens de concentratiekampen weer opengaan blijven ze nog 'neutraal' daar.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 15:33:55 #23
3928 Ulx
pi_209376555
quote:
Wat gelul is gezien hun militaire alliantie met het Vaticaan.
pi_209376605
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het BRICS als een economisch blok is een russische trollen verzinsel, om het westen uit elkaar te drijven.

Er is niks wat de BRICS landen verbindt, geen gemeenschappelijke cultuur, historie, of visie, politiek, idealen of geloof. helemaal niks. Brazilie is een spaans / portugees land, Rusland is Rusland, heeft geen enkele historische relaties en banden met Een van de andere landen. india / Indonesia. India heeft geen banden met een van de landen, sterker nog er is een grens conflict met China. Indonesia idem. Dan China, die heeft historisch en nu nog conflicten met rusland, india, Indonesia en zal nooir een supranationale organisatie toestaan, waar de ccp rekening mee zou moeten houden. South-afrika, beetje net als Brazilie zijn oorpsrong uit europese landen, wie eigenlijk nergens bij hoort. ernstig geboyct in de jaren 70 en 80 door europa en de VS.

Speculatief als je dat in de zin van financile speculatie bedoelt. De term BRICS komt van oorsprong uit de financile wereld als noemer voor snel ontwikkelende tweede wereldlanden. Dus niet anders dan small cap, mid cap of Blue Chip. Gewoon een losse verzameling landen met economisch (rond 2005) toevallig dezelfde trend.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 2 juni 2023 @ 15:42:37 #25
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209376655
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:37 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Speculatief als je dat in de zin van financile speculatie bedoelt. De term BRICS komt van oorsprong uit de financile wereld als noemer voor snel ontwikkelende tweede wereldlanden. Dus niet anders dan small cap, mid cap of Blue Chip. Gewoon een losse verzameling landen met economisch (rond 2005) toevallig dezelfde trend.
Het is lastig te ontkennen dat pro-russische bronnen het wel steeds ophemelen als tegenhanger van het westen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 15:46:17 #26
3928 Ulx
pi_209376688
twitter
pi_209376737
quote:
[ twitter ]

Lula mag dan een vredesduif zijn, hij is niet van Lotje getikt zoals zijn voorganger
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_209376832
quote:

[..]
Gelukkig zijn we straks van de CIS af O-)
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209376929
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Knotsgekke politici en mensenrechtenschendingen zijn wel verbindende factoren.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 16:06:48 #30
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209377000
twitter

“Intact debris” is nieuw voor mij. :P
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 16:15:12 #31
3928 Ulx
pi_209377097
twitter

twitter
pi_209377474
quote:

[..]
Klopt het was een term om pakket te verkopen, aan investeerder/beleggers om risicos te verspreiden onder relatief potentionele investeringsmogelijkheden (hoog redement is hoog risico etc). Deze landen waren (verledentijd! omdat de meeste landen zitten in een depressie vanaf 2008) in 2003-7 een goede optie om de klappen van de internetbubbel op te vangen. Stabieler als Nigeria, Somalie, Pakistan etc, maar geen stabiliteit zoals een westersland dit kent. Uiteindelijk heeft geen van deze landen zijn potentie echt waargemaakt, alleen china een beetje, maar met xi, is de groei koers ook erg omgeslagen en het land is alleen maar onvriendelijker geworden voor ondernemers. India is nu volgens mij veel hoop op...
pi_209377484
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
_O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Barbusse op 02-06-2023 17:08:01 ]
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209377663
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

“Intact debris” is nieuw voor mij. :P
Het kan nog leuker.
twitter
  vrijdag 2 juni 2023 @ 17:18:57 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209377767
quote:
We hebben vanaf het begin laten zien dat we niet onverschillig stonden tegenover wat er gebeurde, dat we ons sterk inzetten aan de zijde van Oekrane.”

https://www.hln.be/buiten(...)logslanden~ae428cfa/

:') :') :') :') :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  FOK!fotograaf vrijdag 2 juni 2023 @ 17:21:27 #39
364681 over_hedge
pi_209377805
quote:
tja is hun goed recht. Wel jammer
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 17:21:31 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209377806
Maar dan kopen we de Leo's toch voor onszelf en doneren we ze na een weekje ofzo aan Oekrane?

Rutte is goed in geitenpaadjes :Y
  vrijdag 2 juni 2023 @ 17:44:21 #41
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209378059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het kan nog leuker.
[ twitter ]
Die marins is een heel vaag figuur. Maakt aardig wat threads over weetik veel wat voor systemen, maar ik kan er niet achter komen uit hoofde van wat ze die dingen maakt. Meeste mensen met bewezen ervaring, zoals die david d. vinden het maar een koekenbakker.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 18:02:40 #43
3928 Ulx
pi_209378248
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 18:55:11 #44
3928 Ulx
pi_209378710
twitter

Oh, vervelend.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 19:23:22 #46
3928 Ulx
pi_209379019
twitter

Zou lekker zijn.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:33:43 #47
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 19:59:30 #48
3928 Ulx
pi_209379510
twitter
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:22:21 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:25:18 #50
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209380006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
tja is hun goed recht. Wel jammer
Tja waren ze ook in WO2.
Miljarden aan weggesluisde goud en geldvoorraden van de nazis aan overgehouden.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:28:11 #51
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209380050
quote:
Die dragons teeth lijken me echt helemaal niets toevoegen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:41:23 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209380275
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Met brekers kun je dat spul inderdaad zo weghalen en denk dat bijvoorbeeld Challengers er zelfs zo overheen kunnen rijden. Ik neem aan dat ze dit combineren met mijnen en prikkeldraad echter, anders heeft het inderdaad erg weinig zin.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:44:10 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209380318
_O_
twitter
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:46:31 #54
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209380358
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Met brekers kun je dat spul inderdaad zo weghalen en denk dat bijvoorbeeld Challengers er zelfs zo overheen kunnen rijden. Ik neem aan dat ze dit combineren met mijnen en prikkeldraad echter, anders heeft het inderdaad erg weinig zin.
En het geeft dekking aan de aanvallende partij? Beetje net als die ijzeren kruizen uit WO1 en 2.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:57:41 #55
56749 BlaZ
pi_209380524
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En het geeft dekking aan de aanvallende partij? Beetje net als die ijzeren kruizen uit WO1 en 2.
Ja, dat is ook een punt.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 21:18:09 #56
117098 Hathor
Effe niet
pi_209380780
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Kan die mijn niet opgeblazen worden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209380882
Intussen zijn ze in Zuid-Afrika in dubio

https://nos.nl/artikel/24(...)zomer-op-bezoek-gaat
  vrijdag 2 juni 2023 @ 21:51:28 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 2 juni 2023 @ 21:53:41 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209381303
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En met een paar Himars explosies worden ze allemaal opzij geblazen
  vrijdag 2 juni 2023 @ 22:00:47 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209381400
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 21:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kan die mijn niet opgeblazen worden?
Liggen er niet nog ergens een paar MOAB's?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 22:03:34 #61
3928 Ulx
pi_209381441
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Liggen er niet nog ergens een paar MOAB's?
Gewoon de GLSDB gebruiken. In het reclamefilmpje vliegt dat ding gewoon een grot of mijn in.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 22:23:23 #62
56749 BlaZ
pi_209381728
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
En met een paar Himars explosies worden ze allemaal opzij geblazen
Je gaat natuurlijk geen himars voor een dergelijk doeleinde gebruiken.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 22:24:37 #63
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209381750
quote:
en denk dat bijvoorbeeld Challengers er zelfs zo overheen kunnen rijden.
Nee nee nee, dat kan wel, maar dan moet die echt stuk zijn hoor! :s)
&lt;signature here&gt;.
pi_209381806
quote:
Zwitserland is een mooi land maar ook mooie landen hebben een schijtkant. En m.b.t. Zwitserland is het die schijtneutraliteit van ze. Laf volk.
Maar goed, het heeft hen ook veel ellende bespaard.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 22:28:03 #65
64288 Bensel
Ladderzat
pi_209381808
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee nee nee, dat kan wel, maar dan moet die echt stuk zijn hoor! :s)
laten we die \discussie' niet opnieuw beginnen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_209381823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 21:51 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/international/article-745044
Russian forces tried to blow up my men, says mercenary boss Prigozhin
Prigozhin en Kadyrov zijn de hele tijd al over en weer bezig met beledigingen en bedreigingen.

Ik post het niet eens meer. :7
  vrijdag 2 juni 2023 @ 22:30:17 #67
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_209381843
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zwitserland is een mooi land maar ook mooie landen hebben een schijtkant. En m.b.t. Zwitserland is het die schijtneutraliteit van ze. Laf volk.
het is vooral een goed verdienmodel, eentje die niet de moraliteitsprijs wint, wat dat betreft staan ze laag in de geschiedenisranking
  vrijdag 2 juni 2023 @ 22:51:27 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209382301
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:30 schreef Grumpey het volgende:

[..]
het is vooral een goed verdienmodel, eentje die niet de moraliteitsprijs wint, wat dat betreft staan ze laag in de geschiedenisranking
Laag in moraliteit?
Juist heel hoog.
Neutraliteit is juist een hele hoge moraal. Geen oorlog, geen mensen doden.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:11:31 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209382611
Wat gebeurd er in Bachmut? Wagner is morgen weg. Ben benieuwd wat de plannen zijn. Van beide zijde.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:28:25 #72
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209382637
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:01 schreef bianconeri het volgende:
Neutraliteit is juist een hele hoge moraal.
Speelt in je definitie van moraliteit dingen als schuld, onschuld, leven van je medemens ook nog een rol? ;)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:29:54 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209382648
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:30 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze Oekrane helpen opbouwen met hun Nazigoud? :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 23:32:47 #74
3928 Ulx
pi_209382677
quote:

[..]
[..]
Laag in moraliteit?
Juist heel hoog.
Dat is een beetje alsof een paar grote kerels een klein ventje in elkaar trappen en dan zeggen dat je je er niet mee wilt bemoeien want anders zou je geen neutrale toeschouwer zijn. Neutraal zijn klinkt leuk, maar dat helpt Rusland. Soms is geen partij kiezen partij kiezen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:36:21 #75
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209382701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is een beetje alsof een paar grote kerels een klein ventje in elkaar trappen en dan zeggen dat je je er niet mee wilt bemoeien want anders zou je geen neutrale toeschouwer zijn. Neutraal zijn klinkt leuk, maar dat helpt Rusland. Soms is geen partij kiezen partij kiezen.
Er gebeuren iets teveel zaken op deze aardkloot waar wij als land voor wegkijken om nu enorm met vingers te gaan wijzen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 23:36:21 #76
3928 Ulx
pi_209382702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:25 schreef zoost het volgende:
Wat gebeurd er in Bachmut? Wagner is morgen weg. Ben benieuwd wat de plannen zijn. Van beide zijde.
Ik verwacht niet veel. Oekrane zal uiteraard dreigend aanwezig zijn, maar niet ten koste van alles die stad willen terugpakken. Het Russische leger zal zich niet willen laten vernederen dus zie zullen er wel veel troepen in de buurt houden.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:36:33 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209382703
BIEM!

twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 23:38:36 #78
3928 Ulx
pi_209382721
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er gebeuren iets teveel zaken op deze aardkloot waar wij als land voor wegkijken om nu enorm met vingers te gaan wijzen.
We hebben ooit weggekeken bij oorlog X/Genocide Y/Burgeroorlog Z DUS mu moeten dat ook doen want anders zijn we hypocriet? Is dat het punt dat je wilt maken?
pi_209382729
quote:

[..]
[..]
Laag in moraliteit?
Juist heel hoog.
Niet hun conflict ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209382749
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom ga jij dan ook gewoon niet meevechten aan het front?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209382759
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Moeten we nooit vinger wijzen?

Waar moeten we nog meer naar wijzen?

Waarom moet je per se naar de dingen wijzen die voor jou belangrijk zijn om dit ook relevant te maken? Wat heeft het een met het ander te maken?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:43:34 #82
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209382766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
We hebben ooit weggekeken bij oorlog X/Genocide Y/Burgeroorlog Z DUS mu moeten dat ook doen want anders zijn we hypocriet? Is dat het punt dat je wilt maken?
Nope. Maar wij zijn ook niet altijd happig met veroordelen of kanten kiezen. Ze hebben Rusland ook gewoon veroordeeld natuurlijk.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:49:03 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209382819
Hopelijk zijn het van die Rosvagardia rukkers die normaal gesproken ongewapende burgers neerknuppelen

https://www.reddit.com/r/(...)iminate_large_enemy/
Russian Volunteers Eliminate Large Enemy Formation In Shebekino, Russia
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:52:12 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209382839
Russia yesterday: second most powerful military in the world.

Russia today: second most powerful military in Ukraine.

Russia tomorrow: second most powerful military in Russia.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:53:35 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209382852
Russia still has the National Guard and a few other security agencies which are collectively kept back largely as a way of dealing with internal threats. They're not a "second army"; they're equipped like a light infantry force, mostly. But they're well equipped enough to counter these sorts of light infantry incursions, in theory. They just wouldn't stand up to a genuine combined arms assault of the sort that you'd see with any remotely serious offensive from the Ukrainian armed forces (or any other national player).
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:55:59 #86
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209382876
quote:

[..]
Lol, geen tank die daar overheen kan rijden zonder vast te komen zitten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:57:00 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209382885
It is not a secret or conspiracy theory anymore that some small western SOF groups were already in country and operating when it all kicked off. I think most were US army SF and SAS, maybe a few GROM. Doubt many, if any SEALS were on the ground as that's not really there MO in regards to training foreign forces, again, talking about when it kicked off. Would be very surprised if there wasn't quite a few spooks as well. But alot of the legionairres were in fact foreign fighters officially under the command of the UA. Were they former SAS, SEALS, GROM, MARSOP, PJ'S, and French Foriegn Legion and Frogmen, also yes. But that doesn't mean those guys were ALL taking orders from their respective home countries.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 00:00:52 #88
56749 BlaZ
pi_209382926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Lol, geen tank die daar overheen kan rijden zonder vast te komen zitten.
Ja, ik zie het nu, ze duwen ze gewoon weg. Is dit een realitisch scenario voor de meeste panzervoertuigen?

[ Bericht 2% gewijzigd door BlaZ op 03-06-2023 00:10:48 ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 00:06:14 #89
224960 highender
Travellin' Light
pi_209382974
quote:
Laag in moraliteit?
Juist heel hoog.
quote:
And then I explained to him how naive we were, that the world did know and remain silent. And that is why I swore never to be silent whenever and wherever human beings endure suffering and humiliation. We must always take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. Sometimes we must interfere. When human lives are endangered, when human dignity is in jeopardy, national borders and sensitivities become irrelevant. Wherever men or women are persecuted because of their race, religion, or political views, that place must – at that moment – become the center of the universe.

Elie Wiesel
Acceptance Speech
https://www.nobelprize.or(...)l/acceptance-speech/
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 00:15:57 #90
3928 Ulx
pi_209383029
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom ga jij dan ook gewoon niet meevechten aan het front?
Geen gevechtservaring.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 00:35:28 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209383155
On the night of June 2, an air raid alert sounded in several Ukrainian regions.

Residents of the city of Kyiv were again forced to hide in bomb shelters and the subway. One of the residents of Kyiv even called on the authorities to remove air defense from the city, as they interfere with sleep. In the Odessa region, the Ukrainian army suffered serious losses. We are talking about 14 destroyed armored vehicles and several dozen Western equipment and two HIMARS complexes.

In addition, it became known about the death of 22 NATO military, 8 BND workers, 4 Pentagon representatives and 2 officers of the French troops

Bron: telegram.

@iEarlGreyTV

Valt nog mee ik had ook een vliegdekschip 5 tiger tanks.
En vliegveld vol met b2 bommenwerpers verwacht maar gelukkig hield Rusland het bin wat realistischer cijfers.. (kuch)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 01:16:24 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 01:19:35 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209383447
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 01:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
https://www.nu.nl/spannin(...)-kremlin-ruzien.html

Deur schuilkelder was op slot
Vakman pur sang
pi_209383926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)an_soldier_taking_a/
Ukrainian drone spots Russian soldier taking a dump, follows him back to his position and calls in an artillery strike.
Wtf hij ziet die drone gewoon hangen terwijl hij zit te schijten maar besluit toch om terug te gaan naar zn orcbuddies.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 07:29:14 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209383994
Kat in metro Kyiv haat Ruskies. O+
pi_209384058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 07:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wtf hij ziet die drone gewoon hangen terwijl hij zit te schijten maar besluit toch om terug te gaan naar zn orcbuddies.
Hij kijkt omhoog naar de zon volgens mij. Kijk ook naar de schaduw en zijn gezicht helemaal verlicht. Scherpe schaduwen, dus helder zonlicht. Daar zie je niet zoveel in de lucht in de buurt. Hij zal dan ook niet zijn onbeschermde (geen zonnebril) ogen wijdopen hebben.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 08:32:57 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209384213
twitter

Hongarije....
pi_209384229
Het wordt tijd Hongarije uit de EU en de NAVO te gooien.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 08:36:48 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 08:39:31 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 08:46:24 #103
3928 Ulx
pi_209384313
twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door Ulx op 03-06-2023 09:14:22 ]
pi_209384435
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik verwacht niet veel. Oekrane zal uiteraard dreigend aanwezig zijn, maar niet ten koste van alles die stad willen terugpakken. Het Russische leger zal zich niet willen laten vernederen dus zie zullen er wel veel troepen in de buurt houden.
Ik hoop dat Bachmut deel is van een masterplan. Het houdt in ieder geval veel Russische troepen daar vast. Ik verwacht een briljante zet van Ukraine. Maar misschien is dat te veel gevraagd
pi_209384456
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 08:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd Hongarije uit de EU en de NAVO te gooien.
Welke artikelen en procedures van de NAVO en de EU zijn daarvoor nodig?
Voor zover mij bekend zijn er geen mogelijkheden leden uit de EU of de NAVO te zetten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 09:19:03 #106
3928 Ulx
pi_209384477
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 09:14 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik hoop dat Bachmut deel is van een masterplan. Het houdt in ieder geval veel Russische troepen daar vast. Ik verwacht een briljante zet van Ukraine. Maar misschien is dat te veel gevraagd
Zolang ze het bhebben is Bachmut een last voor Rusland, want verliezen ze het dan gaan de Russen zich helemaal afvragen waarvoor het nou precies nodig was om daar zoveel aan levens aan te verspillen. En verder gaat Prigozhin dan helemaal los tegen het leger.
pi_209384615
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 08:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dat ziet er nep uit. Vooral het eerste gedeelte.

https://www.c-span.org/vi(...)dent-news-conference

35ste minuut

https://www.nytimes.com/v(...)s.html?smid=pl-share

Hmmm, maar hier zeggen ze het weer anders. Terwijl het toch alle bij goede bronnen zijn. Of zouden moeten zijn in elk geval. Mijn Russisch is niet goed genoeg om het zelf te vertalen
.

https://www.newsweek.com/(...)uman-shields-1753859

Ik had het fout. Hij heeft dat inderdaad gezegd. Alleen was het filmpje gewoon van zo'n belabberde kwaliteit dat het nep leek.

http://kremlin.ru/events/president/news/20366

Zelfs op de website van het Kremlin (waar een transcriptie van de hele video staat) Zegt hij dat zie ik.

quote:
Listen carefully. I want you to understand me unequivocally if we make such a decision - only to protect Ukrainian citizens. And let some of the servicemen try to shoot at their people, behind whom we will stand behind, not in front, but behind. Let them try to shoot women and children! And I will look at those who will give such an order in Ukraine.

[ Bericht 13% gewijzigd door Delenlill op 03-06-2023 10:40:39 ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 09:41:30 #108
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209384686
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-strategie-a4166269

Oekrane stelt de tegenaanval uit, maar ook dt is strategie
Oekrane De droneaanvallen op Moskou horen volgens experts bij de Oekraense tactiek van de ‘strategische misleiding’. Die dient vooral een psychologisch doel. Hoelang houdt Oekrane dit vol?

Iedereen weet dat de grote aanval staat te beginnen en „alleen de precieze timing en plaats zijn nog van belang”. Het is „essentieel de tegenstander daarover zo lang mogelijk in het ongewisse te laten”.

Dat schreef een Britse inlichtingenexpert, die bekend werd als de thrillerschrijver Nigel West, over de aanloop naar D-Day, de geallieerde landingen vanaf 6 juni 1944 in Normandi. Maar het geldt onverkort voor het langverwachte Oekraense tegenoffensief.

Met misleidend radioverkeer, vermeende troepenbewegingen en schijnbaar inleidende bombardementen werd de Duitse bezetter maandenlang in de waan gelaten dat de invasie elk moment kon gebeuren, en wel bij Calais. Het bedrog was zo succesvol dat Hitler nog lang bleef geloven dat de echte landingen een afleidingsmanoeuvre waren.

Volgens militaire experts volgt Oekrane een verwant draaiboek. Met kleinere en grotere aanvallen, met psychologische oorlogvoering en met ‘strategische misleiding’ die onder de naam maskirovka lang als Russisch specialisme gold en nu als koek van eigen deeg wordt uitgeserveerd.

De opgevoerde Oekraense beschietingen en raketaanvallen langs en achter de frontlinies worden gezien als klassieke zogeheten shaping operations (voorbereidende operaties) om de weg te plaveien voor een offensief. Het gaat dan bijvoorbeeld om het verstoren van communicatielijnen of het uitschakelen van verdedigingssystemen. Maar omdat deze aanvallen zich niet, of nog niet, op n punt concentreren, kan de verdediger dat evenmin doen.

lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-strategie-a4166269

Even zorgwekkend voor Oekrane is dat Rusland sinds vorig jaar grote vorderingen heeft gemaakt op het gebied van elektronische oorlogvoering en onder meer een deel van het versleutelde Oekraens berichtenverkeer in real time kan afluisteren, aldus een recent rapport van het Britse militaire onderzoeksinstituut RUSI. Hetzelfde rapport zegt ook dat Rusland er intussen in slaagt ,,een proportie" van alle Himars en soortgelijke raketten te onderscheppen. Hoe groot die proportie is, zegt RUSI niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door slashdotter3 op 03-06-2023 09:49:16 ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 10:06:31 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209384926
https://www.dailykos.com/stories/2023/6/2/2172887/undefined
Ukraine Update: Bakhmut is still a death trap for Russia

In the closing weeks of Russia’s massively costly effort to capture Bakhmut, Ukrainian forces found themselves in a bad position. Pressed into a reduced area west of the rail lines, Russian artillery could fire into their shrinking “citadel” from the north, south, and east. Compared with the pace Russian forces had achieved in the previous months of the battle, those final blocks of the city held by Ukrainian forces were reduced to rubble at an accelerated rate, with Wagner Group mercenaries moving in to occupy the smoldering ruins.

Though Russia has never technically occupied the last southwestern edge of the city, Ukrainian forces were effectively forced to give up their positions in Bakhmut by May 22. Holding those few remaining blocks was just too costly under a withering level of fire. No matter how many times Wagner CEO Yevgeny Prigozhin whined about lack of artillery support, Russia seemed to have no issues with expending thousands of shells to wreck the last buildings.

Soon after declaring victory in the nine-month battle, Prigozhin began withdrawing his mercenary force. Videos from May 25 show the Wagner boss welcoming his forces to “rear positions.” Since then, Wagner has reportedly continued to drain away from Bakhmut. Their positions have mostly been filled with regular Russian army forces, since the promised Chechen forces under Ramzan Kadyrov apparently got lost somewhere en route.

But just because Ukrainian forces are no longer in Bakhmut doesn’t mean the city has stopped being a death trap for Russia.

Lees verder: https://www.dailykos.com/stories/2023/6/2/2172887/undefined
  zaterdag 3 juni 2023 @ 10:24:17 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 10:28:33 #111
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 10:31:02 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_209385161
quote:
Rusland heeft nu op papier alleen nog een licht numeriek voordeel, wat in de praktijk een zwaar inferieur leger betekent door veel slechter materieel, belabberde commandostructuur, zeer matig officierenkorps, slecht getrainde en ongemotiveerde soldaten en gebrek aan strategie.

Wat Rusland ook gaat opspelen is gerommel aan het thuisfront, instortende economie en productielijnen die dit niet bij kunnen benen. Wat Rusland nog kan produceren is van matige kwaliteit, niks zal meer enigszins hoogwaardig zijn. Oekrane heeft daarentegen de steun van een aantal zeer belangrijke landen en de gebundelde kracht van kleinere landen achter zich, waardoor hun wapenvoorraad aangevuld zal worden met betere wapens. Hierdoor zal het verschil alleen maar groeien in de toekomst. We gaan het moment meemaken dat Oekrane zowel een numeriek als kwalitatief overwicht heeft. Dan wordt het gewoon Russen uitroken in de loopgraven. Eindeloze drone- en artilleriebombardementen op de loopgraven, gecombineerd met tank- en IFV raids. Himars en storm shadow strikes op de aanvoerlijnen en barakken achter het front.
pi_209385170
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Rusland heeft nu op papier alleen nog een licht numeriek voordeel, wat in de praktijk een zwaar inferieur leger betekent door veel slechter materieel, belabberde commandostructuur, zeer matig officierenkorps, slecht getrainde en ongemotiveerde soldaten en gebrek aan strategie.

Wat Rusland ook gaat opspelen is gerommel aan het thuisfront, instortende economie en productielijnen die dit niet bij kunnen benen. Wat Rusland nog kan produceren is van matige kwaliteit, niks zal meer enigszins hoogwaardig zijn. Oekrane heeft daarentegen de steun van een aantal zeer belangrijke landen en de gebundelde kracht van kleinere landen achter zich, waardoor hun wapenvoorraad aangevuld zal worden met betere wapens. Hierdoor zal het verschil alleen maar groeien in de toekomst.
Rusland heeft nu wel als voordeel dat ze moeten verdedigen en dat ze gigantische linies hebben gemaakt. Daar wordt mijn insziens altijd te makkelijk over gedacht.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 10:42:55 #114
3928 Ulx
pi_209385291
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Rusland heeft nu wel als voordeel dat ze moeten verdedigen en dat ze gigantische linies hebben gemaakt. Daar wordt mijn insziens altijd te makkelijk over gedacht.
Nee, de berichten uit Kyiv zelf temperen de verwachting. Wat wel zo is is dat bunkers, loopgraven en coplerones niet veel nut hebben als je geen zeer mobiele reserve hebt. Die moeten naar de plek waar ze worden aangevallen racen en daar het front versterken. Maar die heeft Rusland niet meer. Dat is hun achilleshiel. En ik zie Oekrane ook wel op twee of drie plekken een aanval inzetten.
pi_209385363
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:31 schreef Richestorags het volgende:

Wat Rusland ook gaat opspelen is gerommel aan het thuisfront, instortende economie en productielijnen die dit niet bij kunnen benen. Wat Rusland nog kan produceren is van matige kwaliteit, niks zal meer enigszins hoogwaardig zijn. Oekrane heeft daarentegen de steun van een aantal zeer belangrijke landen en de gebundelde kracht van kleinere landen achter zich, waardoor hun wapenvoorraad aangevuld zal worden met betere wapens. Hierdoor zal het verschil alleen maar groeien in de toekomst. We gaan het moment meemaken dat Oekrane zowel een numeriek als kwalitatief overwicht heeft. Dan wordt het gewoon Russen uitroken in de loopgraven. Eindeloze drone- en artilleriebombardementen op de loopgraven, gecombineerd met tank- en IFV raids. Himars en storm shadow strikes op de aanvoerlijnen en barakken achter het front.
Daarnaast is ergens in de afgelopen 2-4-6 maanden gaandeweg een duidelijke beslissing genomen Oekrane’s leger blijvend door te leveren en up te graden zodat het stapsgewijs vrijwel volledig in lijn komt met NAVO-standaarden op militair gebied en dan vrijwel alleen nog de politieke beslissing rest om ze (aspirant) lid te laten worden ergens in de (nabije) toekomst. En daarmee al op dat gebied een stuk meer “NAVO-gereed” is.

Laten we ook gewoon realistisch zijn, NAVO heeft 10+ x zoveel als het niet meer is de BNP van Rusland….dus ja. Vereist alleen standvastigheid en daadwerkelijke politieke wil. Enige wat dat nog enigszins roet in het eten kan gooien is als Trump wordt verkozen. Maar ook daarom hebben de wapenleveringen nu zo een spurt genomen.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 10:59:52 #116
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209385404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wel zo is is dat bunkers, loopgraven en coplerones niet veel nut hebben als je geen zeer mobiele reserve hebt. Die moeten naar de plek waar ze worden aangevallen racen en daar het front versterken. Maar die heeft Rusland niet meer.
Dat vind ik wel naef denken. Ze komen vast troepen tekort, maar helemaal geen reserves..

Als het Oekrane niet lukt snel door te breken voorzie ik nog een moeizame strijd.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:08:29 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209385486
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 09:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zolang ze het bhebben is Bachmut een last voor Rusland, want verliezen ze het dan gaan de Russen zich helemaal afvragen waarvoor het nou precies nodig was om daar zoveel aan levens aan te verspillen. En verder gaat Prigozhin dan helemaal los tegen het leger.
Misschien moet het tegenoffensief beginnen bij Bahkmut. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:13:31 #118
pi_209385532
quote:

[..]
Linies zijn zo goed als de soldaten die ze bemannen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_209385569
quote:
Gaat er toch ook niet om dat "the tormented" geholpen wordt of moet worden?
pi_209385606
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
. We gaan het moment meemaken dat Oekrane zowel een numeriek als kwalitatief overwicht heeft.
Numeriek voordeel?

Ik weet niet hoe het er momenteel voorstaat hoor (niemand echt maar goed).
Maar Oekraine gaat geen numeriek voordeel behalen op papier, nooit.
Rusland heeft nog zo ongelofelijk veel achter de hand in Rusland zelf.
Die kunnen nog miljoenen oproepen.

Oekraine kan dat absoluut niet.
Die kunnen er wss bijna niemand meer bij halen.

Of Rusland iedereen er nog bij gaat halen is 2.
En die hebben ook totaal geen motivatie.
En Oekraine gaat qua bewapening er idd alleen maar op vooruit.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 11:32:46 #121
3928 Ulx
pi_209385653
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat vind ik wel naef denken. Ze komen vast troepen tekort, maar helemaal geen reserves..

Als het Oekrane niet lukt snel door te breken voorzie ik nog een moeizame strijd.
Reserves zullen ze wel hebben. Maar zijn er genoeg? Het front is sinds de raid op Belgorod vorige week in n klap tweeneenhalf keer zo lang geworden. En hoe mobiel zijn de reserves? Kunnen die snel naar die sector van het front waar ze nodig zijn of duurt het een dag, of zelfs langer? En gaat dat veilig of krijgen ze halverwege de reis een raket op hun donder? Daar zit het probleem voor de Russen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 11:46:31 #122
3928 Ulx
pi_209385750
Dit is een flink probleem voor een leger dat steunt op artillerie:

twitter

Oekraense artillerie schiet al veel verder en nauwkeuriger dan de Russische en ze ook al een tijd bezig om systematisch alle kanonnen, raketwerpers en mortierposities langs het front op te blazen. Honderden zijn er de afgelopen tijd uitgeschakeld.
pi_209385763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 09:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-strategie-a4166269

Oekrane stelt de tegenaanval uit, maar ook dt is strategie
Oekrane De droneaanvallen op Moskou horen volgens experts bij de Oekraense tactiek van de ‘strategische misleiding’. Die dient vooral een psychologisch doel. Hoelang houdt Oekrane dit vol?

Iedereen weet dat de grote aanval staat te beginnen en „alleen de precieze timing en plaats zijn nog van belang”. Het is „essentieel de tegenstander daarover zo lang mogelijk in het ongewisse te laten”.

Dat schreef een Britse inlichtingenexpert, die bekend werd als de thrillerschrijver Nigel West, over de aanloop naar D-Day, de geallieerde landingen vanaf 6 juni 1944 in Normandi. Maar het geldt onverkort voor het langverwachte Oekraense tegenoffensief.

Met misleidend radioverkeer, vermeende troepenbewegingen en schijnbaar inleidende bombardementen werd de Duitse bezetter maandenlang in de waan gelaten dat de invasie elk moment kon gebeuren, en wel bij Calais. Het bedrog was zo succesvol dat Hitler nog lang bleef geloven dat de echte landingen een afleidingsmanoeuvre waren.

Volgens militaire experts volgt Oekrane een verwant draaiboek. Met kleinere en grotere aanvallen, met psychologische oorlogvoering en met ‘strategische misleiding’ die onder de naam maskirovka lang als Russisch specialisme gold en nu als koek van eigen deeg wordt uitgeserveerd.

De opgevoerde Oekraense beschietingen en raketaanvallen langs en achter de frontlinies worden gezien als klassieke zogeheten shaping operations (voorbereidende operaties) om de weg te plaveien voor een offensief. Het gaat dan bijvoorbeeld om het verstoren van communicatielijnen of het uitschakelen van verdedigingssystemen. Maar omdat deze aanvallen zich niet, of nog niet, op n punt concentreren, kan de verdediger dat evenmin doen.

lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-strategie-a4166269

Even zorgwekkend voor Oekrane is dat Rusland sinds vorig jaar grote vorderingen heeft gemaakt op het gebied van elektronische oorlogvoering en onder meer een deel van het versleutelde Oekraens berichtenverkeer in real time kan afluisteren, aldus een recent rapport van het Britse militaire onderzoeksinstituut RUSI. Hetzelfde rapport zegt ook dat Rusland er intussen in slaagt ,,een proportie" van alle Himars en soortgelijke raketten te onderscheppen. Hoe groot die proportie is, zegt RUSI niet.
Strateeg Zelensky _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:04:58 #124
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209385861
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Reserves zullen ze wel hebben. Maar zijn er genoeg? Het front is sinds de raid op Belgorod vorige week in n klap tweeneenhalf keer zo lang geworden. En hoe mobiel zijn de reserves? Kunnen die snel naar die sector van het front waar ze nodig zijn of duurt het een dag, of zelfs langer? En gaat dat veilig of krijgen ze halverwege de reis een raket op hun donder? Daar zit het probleem voor de Russen.
Naar mijn idee valt het mee hoeveel modernere tanks de Russen verloren hebben. Ook geloof ik dat het beter getrainde spul achter gehouden is. Je moet je niet blind staren op Bakhmut waar veelal gemobiliseerd volk stierf.
De Russen zijn al even bezig met verdediging opwerpen, dan zou je ook rekening met de bemanning moeten houden.

Je zag het aan Kherson in eerste instantie veel terrein winst tot men tegen taaie verdediging aan liep. Zulke linies heeft Oekrane de hele oorlog nog niet doorbroken.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:06:52 #125
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209385872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Strateeg Zelensky _O_
Heeft hij niet verzonnen en is ook wat ze moeten doen.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:11:53 #126
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209385892
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 09:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Even zorgwekkend voor Oekrane is dat Rusland sinds vorig jaar grote vorderingen heeft gemaakt op het gebied van elektronische oorlogvoering en onder meer een deel van het versleutelde Oekraens berichtenverkeer in real time kan afluisteren, aldus een recent rapport van het Britse militaire onderzoeksinstituut RUSI.
Oekraine gebruikt motorolla porto's met 256bit encryptie. Dat is niet te hacken. Dat betekent dat er dus gewoon doodleuk een fout in die porto software zit. Tijd voor een update, dus.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 12:17:06 #127
3928 Ulx
pi_209385927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

Ook geloof ik dat het beter getrainde spul achter gehouden is.
Hoezo zouden ze dat doen? Dar is onzin. Als je doctrine is dat je eerst je offensief halfhartig uit gaat voeren want <redenen> dan demotiveer je die beter getrainde troepen enorm. Je kan nog zo goed getraind zijn, gemotiveerd om risico te nemen als je de ene na de andere eenheid tot gehakt gemalen ziet worden zul je niet worden. Klappen uitdelen werkt motiverender dan voor je bek worden geslagen. Dus dat doe je eerst. De Russen deden dat ook. Alleen werden hun beste troepen keihard verslagen bij Kyiv en Kharkov.
pi_209385955
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Plus het grootste probleem zijn de mijnen in combinatie met artillerie. Dat hebben we al eerder gezien deze oorlog. Aan artillerie en mijnen hebben ze geen gebrek.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 12:25:43 #129
3928 Ulx
pi_209386007
twitter

Het is daar onaangenaam. De Russen worden geraakt en hebben geen antwoord.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:26:01 #130
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_209386010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

:')

Wat jij schijnbaar niet begrijpt is dat niet Putin maar het oude KGB apparaat aan de macht is in Rusland, hij is enkel een frontman. Een poppetje naar voren geschoven die hen mag vertegenwoordigen...

Je bereikt 0,0 helemaal niets door hem te elimineren, de opvolger staat al klaar (Medvedev) en talloze anderen die ook hem eventueel kunnen vervangen...

De Russische schaduwmacht begaat niet nog eens de fouten gemaakt in de jaren 90. De belangen van het Russisch imperium zijn daar gewoon te groot om ze af te laten hangen van een iemand als Putin...

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Anderson83 op 03-06-2023 12:27:05 (bla bla bla ...) ]
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 12:28:51 #131
3928 Ulx
pi_209386031
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:20 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Plus het grootste probleem zijn de mijnen in combinatie met artillerie. Dat hebben we al eerder gezien deze oorlog. Aan artillerie en mijnen hebben ze geen gebrek.
Russische artillerie heeft ondertussen wel een probleem doordat de grote munitiedumps nog verder naar achteren zullen moeten vanwege de Stormshadows. En aangezien ze nogal veel verbruiken doordat ze niet heel nauwkeurig schieten is dat erg lastig.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:32:09 #132
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209386053
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:25 schreef bianconeri het volgende:
Oekraine kan dat absoluut niet.
Die kunnen er wss bijna niemand meer bij halen.

Als je zo'n demografische piramide opzoekt van oekraine, zitten er in de leeftijden geschikt voor militaire dienst ~5 miljoen man. Dus ook die koek is nog lang niet op.

Maar oekraine past er itt rus gewoon voor om een alexandr (meest voorkomende naam in oekraine) een wapen in z'n handen te drukken en 'succes' te zeggen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209386078
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Hmmm….vreemd zeg dat er weinig response is van Russische kant…hoe zou dat toch komen!? Of “houden ze zich nog steeds in” 😩
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:36:57 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:39:19 #135
pi_209386126
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

Naar mijn idee valt het mee hoeveel modernere tanks de Russen verloren hebben. Ook geloof ik dat het beter getrainde spul achter gehouden is.
Het valt helemaal niet mee. Er zijn geen wunderwaffen, er zit geen Russisch konijn in een hoed verstopt. Dit is Putins Waterloo.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:41:32 #136
pi_209386146
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:34 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hmmm….vreemd zeg dat er weinig response is van Russische kant…hoe zou dat toch komen!? Of “houden ze zich nog steeds in” 😩
De Russische ambassadeur zei het een paar dagen geleden nog in het VK: We zijn nog niet eens begonnen.
pi_209386175
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dit is letterlijk dezelfde tekst die je 10 posts eerder ook hebt gepost.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:46:44 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209386218
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:01:46 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209386299
twitter

Wat zouden deze gasten kinderen krijgen voor het zwaaien met sikkel vlag?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:02:13 #141
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386306
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo zouden ze dat doen? Dar is onzin. Als je doctrine is dat je eerst je offensief halfhartig uit gaat voeren want <redenen> dan demotiveer je die beter getrainde troepen enorm. Je kan nog zo goed getraind zijn, gemotiveerd om risico te nemen als je de ene na de andere eenheid tot gehakt gemalen ziet worden zul je niet worden. Klappen uitdelen werkt motiverender dan voor je bek worden geslagen. Dus dat doe je eerst. De Russen deden dat ook. Alleen werden hun beste troepen keihard verslagen bij Kyiv en Kharkov.
Ze zijn al maanden bezig met die linies, over motivatie gesproken.
De laatste maanden vooral filmpjes gezien van matige militairen met matige uitrusting die in de pan werden gehakt. Natuurlijk is Rusland het een en ander kwijt geraakt. Maar waarom denk je dat ze dat oude spul lieten aanrukken? Ik denk aan het sparen van betere units en deze uitbreiden met mensen die wel training hebben gehad.

De voorste linies zullen straks vol liggen met mindere units. De betere liggen verder naar achteren om ingezet te worden daar waar nodig.

Daarom moet Oekrane snel doorbreken of enorm verrassen.
pi_209386336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:02 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De laatste maanden vooral filmpjes gezien van matige militairen met matige uitrusting die in de pan werden gehakt. Natuurlijk is Rusland het een en ander kwijt geraakt. Maar waarom denk je dat ze dat oude spul lieten aanrukken? Ik denk aan het sparen van betere units en deze uitbreiden met mensen die wel training hebben gehad.

De voorste linies zullen straks vol liggen met mindere units. De betere liggen verder naar achteren om ingezet te worden daar waar nodig.

De Russen hebben niks beters achter de hand maar die oude tanks dienen nu gewoon als artillerie.

Als er 10k man naar voren gaan in allerlei voertuigen dan hoef je niet te kunnen mikken om iets te raken, gechargeerd gezegd. Dan werkt zo'n oude tank ook prima.
pi_209386337
quote:

[..]
Hou er wel rekening mee dat die verdediging uitgesmeerd moet worden over zo'n 1500km, en volgens de soviet doctrine ook nog eens verdeeld over 3 verdediginslinies!!

De spoeling is echt extreem dun, om over kwaliteit maar te zwijgen. En ondertussen zal je zien dat net als in Belgorod, ze gewoon over de wegen door de linies heen rijden.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:05:24 #144
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386340
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:20 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Inderdaad. Ook al zullen de Russen tekorten hebben. Er zal genoeg beschikbaar zijn om de eerste cruciale dagen voor ellende te zorgen.
pi_209386353
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Hou er wel rekening mee dat die verdediging uitgesmeerd moet worden over zo'n 1500km, en volgens de soviet doctrine ook nog eens verdeeld over 3 verdediginslinies!!

De spoeling is echt extreem dun, om over kwaliteit maar te zwijgen. En ondertussen zal je zien dat net als in Belgorod, ze gewoon over de wegen door de linies heen rijden.
Dat hoeft niet per se. Je ziet duidelijk dat ze in het zuiden een sterkere verdediging hebben gebouw dan in bijvoorbeeld noord luhanks.

En in de regio donetsk zijn ze natuurlijk al 9 jaar bezig, net als de oekrainers.
pi_209386408
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je zo'n demografische piramide opzoekt van oekraine, zitten er in de leeftijden geschikt voor militaire dienst ~5 miljoen man. Dus ook die koek is nog lang niet op.

Maar oekraine past er itt rus gewoon voor om een alexandr (meest voorkomende naam in oekraine) een wapen in z'n handen te drukken en 'succes' te zeggen.
Oekraine heeft zeker genoeg man, maar Rusland vele vele malen meer.

Dan spreek je over tientallen miljoenen mannen in een dienstplichtige leeftijd, niet eens over tieners en te oude mannen (die ze tegenwoordig ook wel willen oproepen).

Rusland vermijdt ook actief de ontwikkelde Westerse regio's bij het oproepen. Steden als Moskou en St. Petersburg zijn nog erg ontzien.

Zeggen dat Oekraine numeriek ooit op papier een voordeel gaat hebben is echt een utopie.

Is een numeriek voordeel echter belangrijk?
Daar ging het niet over, maar afgelopen jaar is wel gebleken dat een numeriek zeer groot voordeel absoluut geen reden van overwinning is.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 13:16:29 #147
3928 Ulx
pi_209386430
quote:

[..]

Wat is motiverend aan het neerzetten van coplerones? Niks. Zou jij het gevoel hebben dat het dan wel goed komt? En wat denk je dat de mindere units gaan doen op het moment als ze eerst onder een HIMARS-barrage en daarna een kwartiertje onder MRSI hebben gelegen hebben? En vervolgens de Leopards op zich af zien stormen? Die flippen. Ik garandeer dat die in paniek raken. Dus die gaan rennen. En wel naar achteren. En als een soldaat in de achterhoede tientallen soldaten uit de voorhoede compleet in paniek ziet vluchten wordt die daar niet vrolijk van.
pi_209386449
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is motiverend aan het neerzetten van coplerones? Niks. Zou jij het gevoel hebben dat het dan wel goed komt? En wat denk je dat de mindere units gaan doen op het moment als ze eerst onder een HIMARS-barrage en daarna een kwartiertje onder MRSI hebben gelegen hebben? En vervolgens de Leopards op zich af zien stormen? Die flippen. Ik garandeer dat die in paniek raken. Dus die gaan rennen. En wel naar achteren. En als een soldaat in de achterhoede tientallen soldaten uit de voorhoede compleet in paniek ziet vluchten ga wordt die daar niet vrolijk van.
Het is toch juist de bedoeling dat de voorste mannetjes op een gegeven moment terugvallen naar posities erachter. En daarna van de 2de naar de 3de linie. Daar zullen ze vast niet van onder de indruk zijn.

En het gaat voornamelijk om de artillerie, die zien sowieso geen mannetjes rennen. Dat duurt wel ff voordat die er zijn.

Het zal echt geen mes door de boter worden, dan hadden ze al wel eerder aangevallen want veel tanks en ifvs etc zijn al best een tijdje in Oekrane. Het beslechten van de linies waar ze nu met artillerie mee bezig zijn duurt gewoon lang.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:23:28 #149
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386475
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De Russen hebben niks beters achter de hand maar die oude tanks dienen nu gewoon als artillerie.

Als er 10k man naar voren gaan in allerlei voertuigen dan hoef je niet te kunnen mikken om iets te raken, gechargeerd gezegd. Dan werkt zo'n oude tank ook prima.
Ik moet het nog zien. Wat ik zeg, de Russen zijn al een half jaar bezig met die verdediging en serieus ook ! Daar zal echt wel enigszins kwaliteit ingestoken zijn. Zo niet heeft Ulx gelijk en staat Oekrane binnen een maand aan de zee en zal die oorlog geen jaar meer duren.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:28:19 #150
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386494
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is motiverend aan het neerzetten van coplerones? Niks. Zou jij het gevoel hebben dat het dan wel goed komt? En wat denk je dat de mindere units gaan doen op het moment als ze eerst onder een HIMARS-barrage en daarna een kwartiertje onder MRSI hebben gelegen hebben? En vervolgens de Leopards op zich af zien stormen? Die flippen. Ik garandeer dat die in paniek raken. Dus die gaan rennen. En wel naar achteren. En als een soldaat in de achterhoede tientallen soldaten uit de voorhoede compleet in paniek ziet vluchten wordt die daar niet vrolijk van.
Alsof de Russen zoiets niet incalculeren.
pi_209386501
quote:

[..]

Betere eenheden? Welke betere eenheden? Het 1e Garde Tank Leger? De VDV? 3e Legerkorps? Marine eenheden? Alle elite eenheden hebben we het afgelopen jaar voorbij zien komen, en verslagen zien worden.

De VDV functioneert nog wel enigszins, maar die is nu bezig om de huidige gaten in de frontlinie te dichten. Zie de flanken van Bakhmut, met name noordflank. Oh en aanvallen rondom Kremmina.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 03-06-2023 13:49:55 ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:32:14 #152
pi_209386516
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik moet het nog zien. Wat ik zeg, de Russen zijn al een half jaar bezig met die verdediging en serieus ook ! Daar zal echt wel enigszins kwaliteit ingestoken zijn. Zo niet heeft Ulx gelijk en staat Oekrane binnen een maand aan de zee en zal die oorlog geen jaar meer duren.
Dus jij gaat er vanuit dat de Russen hun zaken op orde hebben omdat je je niet voor kan stellen dat Ukraine wat gaat presteren?

Dat is verkeerd om geredeneerd. Je moet beginnen bij de feiten en daaruit conclusies trekken. Niet besluiten dat iets niet gaat gebeuren omdat jij het niet bedacht hebt.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:36:39 #153
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386542
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:29 schreef oheng het volgende:

[..]
Betere eenheden? Welke betere eenheden? Het 1e Garde Tank Leger? De VDV? Marine eenheden? Alle elite eenheden hebben we het afgelopen jaar voorbij zien komen, en verslagen zien worden.

De VDV functioneert nog wel enigszins, maar die is nu bezig om de huidige gaten in de frontlinie te dichten. Zie de flanken van Bakhmut, met name noordflank.
Beter dan Jan vleesmolen. Nieuwe tanks zullen ze bijvoorbeeld ook niet bemannen met ongetrainde soldaten.
Gewoon reguliere eenheden die enigszins goede training hebben gehad. Genoeg voor een redelijke verdediging.

En nee niet over het hele front, maar wel in de regio’s waar men denkt dat Oekrane komen gaat.
Volgens sommige is dit geen probleem en ikzelf denk dus dat dit wel problemen oplevert. Een verrassing elders zou voor mij niet verrassen.

Edit jegens jouw edit: Kremmina en omgeving hield natuurlijk ook redelijk stand. Natuurlijk heeft Oekrane geen enorme aanvallen gepleegd, maar men toonde ook geen enorme zwakte.
pi_209386574
twitter

Het betere spul dus ;)
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:44:40 #155
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:44:49 #156
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209386643
quote:

[..]

Ze bereiden zich al 8 jaar voor op deze invasie. En nu denk jij dat ze tijdens de oorlog pas beginnen met manschappen echt goed trainen? Het is toch wel duidelijk dat het aan alles schort aan Russische zijde? De enigen met een beetje slagkracht en motivatie was Wagner.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:56:45 #158
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:52 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Ze bereiden zich al 8 jaar voor op deze invasie. En nu denk jij dat ze tijdens de oorlog pas beginnen met manschappen echt goed trainen? Het is toch wel duidelijk dat het aan alles schort aan Russische zijde? De enigen met een beetje slagkracht en motivatie was Wagner.
Voorlopig is verdedigen nog altijd makkelijker dan aanvallen.
pi_209386678
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Beter dan Jan vleesmolen. Nieuwe tanks zullen ze bijvoorbeeld ook niet bemannen met ongetrainde soldaten.
Gewoon reguliere eenheden die enigszins goede training hebben gehad. Genoeg voor een redelijke verdediging.

En nee niet over het hele front, maar wel in de regio’s waar men denkt dat Oekrane komen gaat.
Heh, weet je nog hoe het (destijds nieuw opgerichte) 3e Legerkorps uitgerust werd met T-90 tanks? En hoe de T-90 tanks van de 155e en 40e (?) marine brigades werden bemand door ongetrainde matrozen?

Bronnen voor deze feiten zijn de russen zelf. Of kijk bijvoorbeeld maar naar de POW gesprekken van Volodymir Zolkin (sp?).

Nieuwe tanks uitrusten met ongetrainde mobiks is nou juist een russisch dingetje haha.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 13:59:28 #160
3928 Ulx
pi_209386689
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Volgens sommige is dit geen probleem en ikzelf denk dus dat dit wel problemen oplevert. Een verrassing elders zou voor mij niet verrassen.

Edit jegens jouw edit: Kremmina en omgeving hield natuurlijk ook redelijk stand. Natuurlijk heeft Oekrane geen enorme aanvallen gepleegd, maar men toonde ook geen enorme zwakte.
Nieuwe tanks is een probleem wegens gebrek aan westerse componenten. Je kunt wel wat doen met gesmokkelde zooi, maar je kunt daar niet heel erg op vertrouwen. Dat is ook een reden dat ze oudere volledig analoge tanks zijn gaan opknappen, die hebben die elektronica niet. Maar daardoor hebben die verrekte weinig kans op tijd de vijand te detecteren.
Verder heeft Rusland te weinig ervaren instructeurs over. De meeste zijn al dood.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:03:00 #161
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:58 schreef oheng het volgende:

[..]
Heh, weet je nog hoe het (destijds nieuw opgerichte) 3e Legerkorps uitgerust werd met T-90 tanks? En hoe de T-90 tanks van de 155e en 40e (?) marine brigades werden bemand door ongetrainde matrozen?

Bronnen voor deze feiten zijn de russen zelf. Of kijk bijvoorbeeld maar naar de POW gesprekken van Volodymir Zolkin (sp?).

Nieuwe tanks uitrusten met ongetrainde mobiks is nou juist een russisch dingetje haha.
Hm ja, dat is wel zo. Maar we moeten er toch wel van uitgaan dat er ergens binnen dat enorme leger wel een paar mensen hebben leren oorlog voeren?

Ik vind het wel verschil maken of de Russen belang hechten aan een regio of niet.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:10:06 #162
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386761
quote:
Je moet er gewoon niet van uitgaan dat die Russen geen bal meer hebben.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:14:54 #163
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
Minus dat wat er in de loop der tijd uit gestolen/vanaf gesloopt is om te verpatsen voor een fles wodka.
Jullie betrekken teveel de clichs op de hele Russische strijdkrachten. En de Oekraners hebben Westers spul dus die zullen wel 100% functioneren.

Voorlopig hebben de Oekraners nog niet 1 keer een echte doorbraak geforceerd.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:16:02 #164
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209386832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jullie betrekken teveel de clichs op de hele Russische strijdkrachten. En de Oekraners hebben Westers spul dus die zullen wel 100% functioneren.

Ohnee? Kherson en Kharkiv alweer vergeten?

zaterdag 3 juni 2023 @ 14:16:34 #165
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209386837
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hm ja, dat is wel zo. Maar we moeten er toch wel van uitgaan dat er ergens binnen dat enorme leger wel een paar mensen hebben leren oorlog voeren?

Russia to hold early graduation from military universities due to losses in Ukraine

twitter

Maar de opleiding maar afbreken omdat er meat nodig is, en je trainingskader ook maar in de meatgrinder gooien, is allemaal niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de troepen.

Je hebt natuurlijk een punt dat niemand er verstandig aan doet te denken dat het een walk in the park wordt. Maar berichten als dit liegen er niet om.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 14:22:00 #166
3928 Ulx
pi_209386914
quote:

Bij Kharkiv natuurlijk wel.

En bij Kherson dwongen ze het gewoon af. Ze zagen wat er gebeurde en bekeken of een frontale aanval genoeg zou opleveren of dat wachten tot de Russen weg zouden zijn minder zou kosten. Ze besloten dat laatste. Maar het effect is natuurlijk hetzelfde. De Russen moesten naar de andere kant van de rivier.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:25:05 #167
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ohnee? Kherson en Kharkiv alweer vergeten?
Kharkiv was vooral een overrompeling van matig voorbereidde troepen.

Kherson was uiteindelijk het terug trekken van de Russen omdat de bevoorraad niet in stand kon worden gehouden.

Beide gevallen waren een sterk staaltje van de Oekraners. Maar het lijkt niet op hetgeen ze in het zuiden te wachten staat.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:25:44 #168
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209386944
quote:
En de Oekraners hebben Westers spul dus die zullen wel 100% functioneren.
Voor rus hebben we kunnen lezen dat tanks zonder motoren gewoon op de trein gezet werden, laat ze aan het front maar uitzoeken hoe verder. Dat past natuurlijk 100% bij een cultuur waar je dan kan zeggen: nee, toen wij hem op de trein zette, deed die het hoor!

Ik zou behoorlijk teleurgesteld zijn als bv DE niet werkende leo2's naar oekraine heeft gestuurd.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:28:41 #169
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209386975
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

En bij Kherson dwongen ze het gewoon af. Ze zagen wat er gebeurde en bekeken of een frontale aanval genoeg zou opleveren of dat wachten tot de Russen weg zouden zijn minder zou kosten. Ze besloten dat laatste. Maar het effect is natuurlijk hetzelfde. De Russen moesten naar de andere kant van de rivier.
Bij Kherson hebben ze toen ook echt wel verliezen geleden met het aanvallen wat ze toen deden.
De matig bevoorraadde Russen hielden gewoon aardig stand. Natuurlijk was er geen noodzaak, maar het zegt wel wat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 14:32:01 #170
3928 Ulx
pi_209387015
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Kherson was uiteindelijk het terug trekken van de Russen omdat de bevoorraad niet in stand kon worden gehouden.

Beide gevallen waren een sterk staaltje van de Oekraners. Maar het lijkt niet op hetgeen ze in het zuiden te wachten staat.
Bij Kharkiv stond de 1st Tank Guards Army. De elite van het Russische leger. De eenheid die bedoeld was om de NAVO tanks aan te pakken. Oekraine crashte daar dwars doorheen met pick-uptrucks. De grootste donatie aan tanks voor Oekrane vond daar plaats.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:32:13 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209387019
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Bij Kherson hebben ze toen ook echt wel verliezen geleden met het aanvallen wat ze toen deden.
De matig bevoorraadde Russen hielden gewoon aardig stand. Natuurlijk was er geen noodzaak, maar het zegt wel wat.
Komop, bij kherson is oekraine de strijd gewoon niet aangegaan. Zeer begrijpelijk hadden die 0 zin in urban warfare. Dat had astronomisch veel doden aan beide kanten opegeleverd, en een stads herinrichting bakhmut-style.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:32:51 #172
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209387025
quote:

[..]

De voorwaarden of condities waaronder doen er toch niet toe - een doorbraak is een doorbraak. Of telt het alleen als het een frontale aanval is tegen voorbereide stellingen?

zaterdag 3 juni 2023 @ 14:33:48 #173
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209387033
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bij Kharkiv stond de 1st Tank Guards Army. De elite van het Russische leger. De eenheid die bedoeld was om de NAVO tanks aan te pakken. Oekraine crashte daar dwars doorheen met pick-uptrucks. De grootste donatie aan tanks voor Oekrane vond daar plaats.
Dat heeft toen idd vriend en vijand verrast, ja. En oekraine rijd sinds die tijd met T80s.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 14:35:00 #174
3928 Ulx
pi_209387042
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ze hielden de druk er een beetje op. Dat was alles. Verder gewoon de Russische posities onhoudbaar maken met himars en artillerie. Waarom zouden ze naar voren stormen?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 14:37:51 #175
3928 Ulx
pi_209387073
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De voorwaarden of condities waaronder doen er toch niet toe - een doorbraak is een doorbraak. Of telt het alleen als het een frontale aanval is tegen voorbereide stellingen?
Dit dus.
pi_209387144
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ik vind het wel verschil maken of de Russen belang hechten aan een regio of niet.
Toegegeven, er zijn zeker russen die weten hoe ze oorlog moeten voeren. Helaas is die manier van oorlogvoeren 80 jaar geleden.

- Met tanks in een file vijandelijk gebied binnenrijden
- Luchtoverwicht? Wazda?
- Voorbereiding van het slagveld??? Nope.
- Gevangenen gebruiken om door een stad heen te ploegen
- Dienstplichtigen leger
- Strategische bombardementen fail op fail. (bruggen over Dnipr staan nog lol)
- Combined Arms warfare? Nope.
- Logistiek? Lol! Hier heb je een houten krat in een Kamaz.

En kijk naar Belgorod, hoeveel miljoen is daar geinvesteerd volgens de russen zelf?? 100 miljoen ofzo?

En nou rijdt er een (1!) compagnie op technicals er continue dwars doorheen.

edit: ok ok het zijn meerdere compagnin, maar toch.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 03-06-2023 14:50:30 ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:46:04 #177
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:46:42 #178
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209387168
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Men stond nou niet bepaald paraat h?

Ondertussen moet je er gewoon van uitgaan dat de Russen falen, maar niet dat ze ongevaarlijk zijn.
Ik lees al 1,5 jaar dat de Russen piepen en kraken en dat alles wat ze doen ellende is.
Tuurlijk is dat zo, naar Westerse maatstaven, maar zij zijn gewoon anders in hun doen en laten.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:51:04 #179
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209387203
quote:

[..]
Tuurlijk doen die er toe.
En ik bedoelde inderdaad dat 2e. Vooruit we hadden Kharkiv, maar dat vind ik niet zo van belang met de taak die ze nu wacht in het zuiden.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:53:47 #180
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209387241
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:44 schreef oheng het volgende:

[..]
Toegegeven, er zijn zeker russen die weten hoe ze oorlog moeten voeren. Helaas is die manier van oorlogvoeren 80 jaar geleden.

- Met tanks in een file vijandelijk gebied binnenrijden
- Luchtoverwicht? Wazda?
- Voorbereiding van het slagveld??? Nope.
- Gevangenen gebruiken om door een stad heen te ploegen
- Dienstplichtigen leger
- Strategische bombardementen fail op fail. (bruggen over Dnipr staan nog lol)
- Combined Arms warfare? Nope.
- Logistiek? Lol! Hier heb je een houten krat in een Kamaz.

En kijk naar Belgorod, hoeveel miljoen is daar geinvesteerd volgens de russen zelf?? 100 miljoen ofzo?

En nou rijdt er een (1!) compagnie op technicals er continue dwars doorheen.

edit: ok ok het zijn meerdere compagnin, maar toch.
Alleen is Oekrane ook nog geen leger naar westerse maatstaven.
Men heeft natuurlijk tekorten, Belgorod en vele andere plekken zullen afdoende verdedigd zijn.
Maar we hebben het nu over het zuiden.
pi_209387268
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 15:12:22 #182
3928 Ulx
pi_209387449
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ondertussen moet je er gewoon van uitgaan dat de Russen falen, maar niet dat ze ongevaarlijk zijn.
Ik lees al 1,5 jaar dat de Russen piepen en kraken en dat alles wat ze doen ellende is.
Tuurlijk is dat zo, naar Westerse maatstaven, maar zij zijn gewoon anders in hun doen en laten.
Je bent in oorlog. Je eenheid bevindt zich een vijandig land. Hoezo ben je dan niet paraat?
pi_209387485
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ja dan is het Oekranse leger nog veel slechter als ze het slechtste leger ter wereld hun land laten binnenvallen. En met massa’s westerse wapens nog steeds niet eruit gekregen hebben.
Vakman pur sang
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:16:14 #184
pi_209387489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er is daar stevig gevochten, maar op een intelligente manier.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:17:01 #185
pi_209387497
quote:

[..]

Maar de spullen die ze nu hebben lijken niet op wat ze toen hadden.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:18:10 #186
pi_209387507
quote:

[..]
Als je het niet op de domme Russische manier doet is het "niet eerlijk" en telt het niet.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 15:22:29 #187
3928 Ulx
pi_209387539
twitter

Oh, lastig. Als de spoorlijnen gaan gaat het snel gebeuren lijkt me. Even de mobiele reserves van de Russen vertragen. Geeft wat meer tijd aan de genie van Oekrane om mijnen te ruimen en coplerones opzij te schuiven. En om daarmee de loopgraven en tankgrachten vol te bulldozeren.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:27:58 #188
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209387596
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Je moet er gewoon niet van uitgaan dat die Russen geen bal meer hebben.
Nee maar de slagkracht van de eerste maanden is weinig meer over.
Dit terwijl Oekrane juist meer krijgt en Rusland uit pure noodzaak ouder spul moet inzetten.
pi_209387682
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:56 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Sta je dan als volwassenen vent in je antivax-shirtje Russische propaganda te gillen naar je Bundeskanzler.
pi_209387700
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh, lastig. Als de spoorlijnen gaan gaat het snel gebeuren lijkt me. Even de mobiele reserves van de Russen vertragen. Geeft wat meer tijd aan de genie van Oekrane om mijnen te ruimen en coplerones opzij te schuiven. En om daarmee de loopgraven en tankgrachten vol te bulldozeren.

Kijk eens naar de kaart... Er zijn russische berichten dat Russische verzetsstrijders nabij Urazovo rusland zijn binnengetrokken.
Urazovo zelf wordt beschoten met "MLRS".

Wat ligt er voor interessants in Urozovo? De treinverbinding naar Starobilsk en Luhansk.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:43:50 #191
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209387707
quote:
[ twitter ]
Falkensee, dat lag bijna 33 jaar geleden nog in de DDR.
pi_209387765
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:43 schreef oheng het volgende:

[..]
Kijk eens naar de kaart... Er zijn russische berichten dat Russische verzetsstrijders nabij Urazovo rusland zijn binnengetrokken.
Urazovo zelf wordt beschoten met "MLRS".

Wat ligt er voor interessants in Urozovo? De treinverbinding naar Starobilsk en Luhansk.
twitter

Dit is wel een leuke speculatie.
pi_209387873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:51 schreef BEFEM het volgende:

[..]
[ twitter ]

Dit is wel een leuke speculatie.
Als ik op satelietbeelden van gisteren kijk, dan zijn er 2 spoorbruggen bij Urazovo.

De russen melden trouwens ook een enorme toename van Oekrainsche artillerie activiteit in Bryansk. Goh verrassend zeg. :7
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:09:03 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209388065
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Vergeet niet dat de Russen ruim voorzien zijn van spoorwegtroepen omdat ze zo afhankelijk zijn van het spoor, een stuk vernield spoor weten ze in no time te vervangen.

https://www.cna.org/reports/2023/04/russias-railway-troops
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:10:36 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209388092
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat heeft toen idd vriend en vijand verrast, ja. En oekraine rijd sinds die tijd met T80s.
Vergis je niet maar Oekrane rijd ook rond met T-62 ers die ze hebben buitgemaakt op verschillende plekken en ook al hadden in het begin, ook hebben ze er een aantal gekregen.
Meeste spul wat ze in begin hadden word nu vervangen voor westers spul.

Zolang het nog rijd en goed onderhouden kan worden maakt Oekrane er dankbaar gebruik van.

Over een doorbraak forceren, is het nu aardig WW1 tafereel beide kampen hebben zich ingegraven.
En denk dat het nieuwe materiaal pas echt de doorslag kan geven als Oekrane echt een mogelijk zwakke plek heeft gevonden.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:12:26 #196
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209388129
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vergeet niet dat de Russen ruim voorzien zijn van spoorwegtroepen omdat ze zo afhankelijk zijn van het spoor, een stuk vernield spoor weten ze in no time te vervangen.

Zelfde reden waarom verder oprukken vanuit Russische kant erg lastig is.

De reden waarom de VS in normale oorlogsvoering so sterk i doormiddel van uitmuntende supply chain.
pi_209388157
Heh, even ter aanvulling op mijn verhaal over de VDV hierboven. Ik zweer dat ik dit bericht nu net pas zag. 8-)

twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 16:16:19 #198
3928 Ulx
pi_209388190
quote:

[..]

Uiteraard kunnen ze dat. Daar twijfel ik totaal niet aan. Maar het veroorzaakt wel vertraging. En de reparatiecrew met hun reparatietrein staat daar binnen schootsafstand. En dat is een heel mooi doelwit om te raken met 188.000 stukjes wolfraam.
pi_209388378
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Over een doorbraak forceren, is het nu aardig WW1 tafereel beide kampen hebben zich ingegraven.

Moah niet helemaal hoor, de russen rukken een piepklein beetje op nabij Kupyansk, Kremmina, en Mariinka. En Oekraine rukt een piepklein beetje op richting Mariupol, en ten zuiden van Vuhledar (volgens russische bronnen).

De frontlinie is nog steeds in beweging. Alleen gaat het nu nog om honderden meters.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:31:11 #200
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209388463
quote:

[..]

Bruggen slopen blijft dus de beste optie.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 16:32:27 #201
3928 Ulx
pi_209388500
Ukraine’s Drones Hit So Many Russian Excavators That The Kremlin Got Desperate—And Deployed Very Weird Air-Defense

Die MT-LB's met dat antieke luchtdoelkanon blijken toch een reden van bestaan te hebben. Oekrane blies elke graafmachine die ze zagen op, dus de Russen besloten dat er luchtdoelgeschut bijgezet moest worden.

zaterdag 3 juni 2023 @ 16:36:56 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209388582
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:32 schreef Ulx het volgende:
...

Die MT-LB's met dat antieke luchtdoelkanon blijken toch een reden van bestaan te hebben. Oekrane blies elke graafmachine die ze zagen op, dus de Russen besloten dat er luchtdoelgeschut bijgezet moest worden.
...

Schner Flakturm und Kreiskorn :P
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 16:37:54 #203
3928 Ulx
pi_209388600
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Zijn dat niet de enige bruggen die zeker westerse tanks kunnen dragen?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:46:45 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209388753
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn dat niet de enige bruggen die zeker westerse tanks kunnen dragen?
Dat zou goed kunnen. Maar er zijn vast genoeg bruggen in de Russische aanvoerroutes te vinden die de Oekraners niet nodig hebben.
pi_209388839
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ik denk dat Oekraine daarmee wacht tot D-Day. Om de chaos compleet te maken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 17:02:55 #206
3928 Ulx
pi_209389098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:50 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik denk dat Oekraine daarmee wacht tot D-Day. Om de chaos compleet te maken.
Dat denk ik ook. Hoeveel stormshadows krijgen ze tegelijk in de lucht?
pi_209389236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Hoeveel stormshadows krijgen ze tegelijk in de lucht?
Ik denk maar een paar. De Su-24's moeten speciaal aangepast worden voor de Storm Shadow. Als Oekraine 10 Su-24's heeft die dat kunnen, dan zou ik dat heel veel vinden.

Russisch linkje van een SU-24 met 2 Storm Shadows.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:14:47 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209389329
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209389495
Dit is toch wel weer een pareltje van de Kadyrovites hoor. Ze filmen zichzelf terwijl ze de mijn nabij Bakhmut inrijden.

:')

De ruzie tussen Prigozhin en de Kadyrovites gaat ook gewoon door. Vertaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doet me sterk denken aan de rivaliteit tussen de SS en de SA :7
pi_209389623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:26 schreef oheng het volgende:
Doet me sterk denken aan de rivaliteit tussen de SS en de SA
Tijd voor een nacht van de lange messen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:41:50 #211
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209389630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:10 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik denk maar een paar. De Su-24's moeten speciaal aangepast worden voor de Storm Shadow. Als Oekraine 10 Su-24's heeft die dat kunnen, dan zou ik dat heel veel vinden.

Ik denk dat ook dit voortborduurd op het werk wat polen heeft gedaan om hun sovjet meuk NAVO spul te kunnen laten afvuren. En praten met een boordcomputers is er niet bij - mss een tablet op dashboard geplakt? Dan hoeft het niet gelimiteerd te zijn tot maar een aantal.
&lt;signature here&gt;.
pi_209389693
Vanmiddag o.a. Bob Deen en Pieter Cobelens op t VVD congres gespot, vermoedelijk vanwege het gesprek met Rob Bauer.. bleek het gesprek (iig tegen mijn verwachting in) een Zoom-call te zijn }:|
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:55:45 #213
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209389780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:41 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Tijd voor een nacht van de lange messen.
Ik vermoed dat Kadyrov de rol van Rohm krijgt toebedeeld.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 18:00:35 #214
3928 Ulx
pi_209389843
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:10 schreef oheng het volgende:

[..]

Dat zullen ze toch al gedaan hebben bij al die toestellen? Die raket programmeer je op de grond. Rails monteren, knopje om te schieten en go.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 18:12:50 #215
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 18:22:34 #216
3928 Ulx
pi_209390041
twitter

twitter

Zes inslagen in Melitopol.
pi_209390386
twitter
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:00:28 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209390400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:27 schreef oheng het volgende:

[..]
Moah niet helemaal hoor, de russen rukken een piepklein beetje op nabij Kupyansk, Kremmina, en Mariinka. En Oekraine rukt een piepklein beetje op richting Mariupol, en ten zuiden van Vuhledar (volgens russische bronnen).

De frontlinie is nog steeds in beweging. Alleen gaat het nu nog om honderden meters.
En zo ging dat dus ook in WW1.

Als we even kijken na het laatste half jaar sinds het laatste Oekranse offensief is het totale grond gebied wat verloren en. Veroverd is nog geen 300 4kante kilometer dat is echt niks.
pi_209390419
Kremlin: westerse journalisten niet welkom bij International Economic Forum
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69778760

Journalisten uit "onvriendelijke landen" mogen niet aanwezig zijn bij het International Economic Forum in Sint-Petersburg over anderhalve week, zegt het Kremlin. Daarmee worden de landen bedoeld die sancties hebben ingevoerd tegen Rusland vanwege de oorlog.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:05:56 #220
pi_209390429
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
En zo ging dat dus ook in WW1.

Als we even kijken na het laatste half jaar sinds het laatste Oekranse offensief is het totale grond gebied wat verloren en. Veroverd is nog geen 300 4kante kilometer dat is echt niks.
Dat was het Russische offensief. 's kijken hoe de Ukrainers het gaan doen.
pi_209390443
twitter

twitter
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:22:22 #222
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209390538
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:03 schreef Aether het volgende:
Kremlin: westerse journalisten niet welkom bij International Economic Forum
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69778760

Journalisten uit "onvriendelijke landen" mogen niet aanwezig zijn bij het International Economic Forum in Sint-Petersburg over anderhalve week, zegt het Kremlin. Daarmee worden de landen bedoeld die sancties hebben ingevoerd tegen Rusland vanwege de oorlog.
Dat is jammer. Nu kunnen we niet van Rusland leren hoe je een economie moet runnen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juni 2023 @ 19:29:43 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209390642
Het wordt toch wel hoog tijd voor actie in plaats van dit gelul de hele tijd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:36:15 #224
56749 BlaZ
pi_209390736
quote:
Niet meer dan logisch, de verliezen door drones beginnen enorm op te lopen.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:36:22 #225
64288 Bensel
Ladderzat
pi_209390737
Ik heb zo'n voorgevoel dat het vannacht los gaat. Puur en alleen omdat er nu wederom gezegd is dat het nog te vroeg is en er meer wapens nodig zijn, maar vandaag wel behoorlijk wat aanvallen geweest zijn en een nieuwe raid in shadowlegends rusland. Daarnaast is het komende week goed weer.
Twitch.tv/bensel15
pi_209390782
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Dat is jammer. Nu kunnen we niet van Rusland leren hoe je een economie moet runnen.
Gemiste kans wel ja.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:43:13 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209390800
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:36 schreef Bensel het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat het vannacht los gaat. Puur en alleen omdat er nu wederom gezegd is dat het nog te vroeg is en er meer wapens nodig zijn, maar vandaag wel behoorlijk wat aanvallen geweest zijn en een nieuwe raid in shadowlegends rusland. Daarnaast is het komende week goed weer.
En zondag is een rustdag, dan verwachten de Russen misschien geen aanval? :+
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:01:57 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209391002
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:36 schreef Bensel het volgende:
Maar het is toch allang losgegaan? Ze doen alleen vele kleine aftast operaties om te zien waar een gat ontstaat ipv een massale tank rush.

twitter
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:20:43 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209391189
Dit vind ik wel echt supersneu... die gast is waarschijnlijk uitgehongerd en heeft waarschijnlijk dagenlang niets gedronken en is al half dood. Denk dat hij met beide handen een overgave voorstel van Ukraine had aangegrepen. Bijvoorbeeld door een fles water met een briefje met instructies hoe over te geven te droppen.
En daarna had hij vast met beide handen de kans aangegrepen om het Freedom of Russia legion te joinen.

Ipv dat allemaal krijgt hij een granaat op z'n kop... zo jammer dit...

https://www.reddit.com/r/(...)ldier_gets_hit_by_a/
NSFW - lone russian soldier gets hit by a dropped-grenade from a drone belonging to the 59th motorized brigade.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:33:08 #230
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209391279
Poef, kwam een filmpje tegen, en ik weet NIET hoe representatief dit is voor het sentiment in Duitsland maar het lijkt erop dat het sentiment draait.

Tis notabene een bijeenkomst van de SPD zelf, Scholz haalt alles uit de kast om het uit te leggen.

https://twitter.com/vtchakarova/status/1665026256771883008
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:36:03 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209391374
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Poef, kwam een filmpje tegen, en ik weet NIET hoe representatief dit is voor het sentiment in Duitsland maar het lijkt erop dat het sentiment draait.

Tis notabene een bijeenkomst van de SPD zelf, Scholz haalt alles uit de kast om het uit te leggen.

Het is in Brandenburg, daar kan je zoiets sowieso verwachten. AfD is daar de een op een na grootste partij.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2023 20:42:44 ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:46:43 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:54:48 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:58:09 #235
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_209391537
quote:

Ja, dat filmpje kwam ik ook tegen, in post 181 hier.
quote:
[ twitter ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 21:00:00 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209391556
quote:

We hebben Scholtz nog nooit zo to the point anti-putin zien zijn. En het zal heus wel een SPD bijeenkomst zijn, maar dat betekent zelden dat je lidmaatschap pas moet laten zien om binnen te komen.

En deze poster zei het eigenlijk best:

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:40 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Sta je dan als volwassenen vent in je antivax-shirtje Russische propaganda te gillen naar je Bundeskanzler.
&lt;signature here&gt;.
pi_209391582
quote:

Kijk eens naar dat publiek :')
  zaterdag 3 juni 2023 @ 21:02:30 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209391589
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het is in Brandenburg, daar kan je zoiets sowieso verwachten. AfD is daar de een op een na grootste partij.
Alle oud-Nazi's woonden in de BRD en niet in de DDR.
Niemand in de DDR werkte voor de Stasi.

Ook nu willen ze daar graag weer aan de goede kant van de geschiedenis staan. :)
  zaterdag 3 juni 2023 @ 21:04:04 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209391605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit vind ik wel echt supersneu... die gast is waarschijnlijk uitgehongerd en heeft waarschijnlijk dagenlang niets gedronken en is al half dood. Denk dat hij met beide handen een overgave voorstel van Ukraine had aangegrepen. Bijvoorbeeld door een fles water met een briefje met instructies hoe over te geven te droppen.
En daarna had hij vast met beide handen de kans aangegrepen om het Freedom of Russia legion te joinen.

NSFW - lone russian soldier gets hit by a dropped-grenade from a drone belonging to the 59th motorized brigade.
Hoe moet iemand die half dood is een paar km lopen naar de vrijheid?
pi_209391861
quote:

Ik vraag me vooral af wat AfD-ers, pro-Russen en anti-vaxxers op een bijeenkomst van de SPD te zoeken hebben.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 21:34:23 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209392072
quote:
84s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe moet iemand die half dood is een paar km lopen naar de vrijheid?
Een half liter fles water brengt hem weer op krachten, op het briefje staat dat hij de drone moet volgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209392139
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af wat AfD-ers, pro-Russen en anti-vaxxers op een bijeenkomst van de SPD te zoeken hebben.
Propaganda natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 21:40:07 #243
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209392177
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Een half liter fles water brengt hem weer op krachten,
Evian, of Perrier?

Srsly, FAFO.
&lt;signature here&gt;.
pi_209392217
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:

Ik kan er geen greintje medelijden mee hebben.
pi_209392267
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:38 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Propaganda natuurlijk.
Daarom juist; als ze propaganda willen dienen ze juist in hun eigen informatiebubbel te blijven.
pi_209392280
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:29 schreef Nattekat het volgende:
Het wordt toch wel hoog tijd voor actie in plaats van dit gelul de hele tijd.
Nee, de voorbereidingen zijn nog lang niet klaar. Oekraine heeft nog minimaal een paar weken nodig. Op zijn vroegst gaat het grondoffensief over 2 weken beginnen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juni 2023 @ 21:47:30 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209392308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:46 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, de voorbereidingen zijn nog lang niet klaar. Oekraine heeft nog minimaal een paar weken nodig. Op zijn vroegst gaat het grondoffensief over 2 weken beginnen.
Fijn dat jij het beter weet dan de president van Oekraine.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209392486
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar het is toch allang losgegaan? Ze doen alleen vele kleine aftast operaties om te zien waar een gat ontstaat ipv een massale tank rush.

[
Het gaat pas los wanneer we de eerste Marder, Bradley, CV90, Leo of Challenger in de frontlinie in actie zien.

De aanvallen in rusland zelf zijn puur bedoel om de russische linies uit te rekken.

rusland staat voor een duivels dilemma: grenzen verdedigen of de frontlinie verdedigen.
pi_209392597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Fijn dat jij het beter weet dan de president van Oekraine.
En waar baseer jij jouw "het is hoog tijd" dan op?

En: gelul van wie?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:26:47 #250
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209392930
Ik weet wel dat het voor ons beter is dat ze snel beginnen.

Dan binnen een week kunnen jullie allemaal even zeggen dat ik gelijk had, de Russen bleken toch meer te hebben dan een schep en een halve bolderkar! Maar dan zijn we wel van de discussies en het reikhalzend uitkijken af.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:26:49 #251
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209392933
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:02 schreef oheng het volgende:

[..]
En waar baseer jij jouw "het is hoog tijd" dan op?

En: gelul van wie?
"Het is hoog tijd dat ...." impliceert een wens.
Jouw "op z'n vroegst gaat het over 2 weken beginnen" is daarentegen een bewering.
Waar baseer jij dat op?
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 22:30:49 #252
236264 crew  capricia
pi_209392976
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik weet wel dat het voor ons beter is dat ze snel beginnen.

Dan binnen een week kunnen jullie allemaal even zeggen dat ik gelijk had, de Russen bleken toch meer te hebben dan een schep en een halve bolderkar! Maar dan zijn we wel van de discussies en het reikhalzend uitkijken af.
De Russen hebben altijd meer dan dat we hier denken.
Is ook een les uit WO2.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209393008
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Is ook een les uit WO2.
Vandaar dat ze een aanzienlijk deel van hun materieel van de VS kregen... :P
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:35:04 #254
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209393033
quote:

Ach zijn toch gewoon een paar gekkies. Het overgrote deel van de Europeanen steunt Oekrane.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 22:43:10 #255
236264 crew  capricia
pi_209393157
quote:

Ja. Ik heb dit ook gezien vandaag. Zo'n ander debat dan in NL.
Ik kan me Rutte niet zo vol vuur voor me zien. Terwijl we juist voortrekkers zijn.
Een andere chemie daar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:53:17 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:53:47 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209393280
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:35 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ach zijn toch gewoon een paar gekkies. Het overgrote deel van de Europeanen steunt Oekrane.
paar russische schreeuwers

Putin moet terug in de kast, MOET
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:55:35 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209393304
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik heb dit ook gezien vandaag. Zo'n ander debat dan in NL.
Ik kan me Rutte niet zo vol vuur voor me zien. Terwijl we juist voortrekkers zijn.
Een andere chemie daar.
Ja behoorlijk negatief sentimentje daar, zaten in het publiek ook wel wat gekkies her en der. Lijkt er wel op - tenzij act voor de buhne - dat Scholtz een hardere toon kiest dan eerst, geen eufemismen of proberen het "conflict" te bagatelliseren en geneuzel over vredesgesprekken.

Zelf zie ik het onderhand wel somberder in. Krijg het vermoeden dat de Amerikanen zich steeds minder aan deze oorlog committeren, en dat wij (NL) en DE een te grote rol krijgen in deze oorlog.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_209393320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:26 schreef kibo het volgende:

[..]
"Het is hoog tijd dat ...." impliceert een wens.
Jouw "op z'n vroegst gaat het over 2 weken beginnen" is daarentegen een bewering.
Waar baseer jij dat op?
Op de ervaringen van de VS sinds Operation Desert Storm.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:56:56 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209393326
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Zag wel antivaxxers idd, maar ik denk dat je de SPD in DE niet gelijk moet stellen aan de PvdA in NL. Andere type kiezers voor een deel hoor.
Vladimir Putin
pi_209393453
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Is ook een les uit WO2.
Je trekt de verkeerde les uit WO2. Wist je dat de T-34 in Kharkiv ontwikkelt is? En dat rusland absoluut geen USSR is?
Het enige wat rusland in het gevecht hield, was de steun van Engeland en de VS. Kijk naar hun ronduit belachelijke verliezen.
Nazi Duitsland vocht tegen de economische macht van de VS, niet tegen rusland.

De "rusland stronk" is niets meer dan russische propaganda dat niets met de historische werkelijkheid heeft te maken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 23:18:48 #262
3928 Ulx
pi_209393587
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:56 schreef oheng het volgende:

[..]
Het gaat pas los wanneer we de eerste Marder, Bradley, CV90, Leo of Challenger in de frontlinie in actie zien.

De aanvallen in rusland zelf zijn puur bedoel om de russische linies uit te rekken.

rusland staat voor een duivels dilemma: grenzen verdedigen of de frontlinie verdedigen.
En dat is heel goed gedaan door Oekrane. Een probleem kun je oplossen. Maar bij een dilemma blijft er n onopgelost. Wat je ook doet.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:18:49 #263
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209393588
Politie en het leger zijn m gesmeerd uit angst dat ze moeten knokken tegen het Freedom of Russia legion.
Nu is het gratis winkelen voor de rest van de inwoners

twitter
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:25:11 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 23:26:07 #265
236264 crew  capricia
pi_209393652
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:06 schreef oheng het volgende:

[..]
Je trekt de verkeerde les uit WO2. Wist je dat de T-34 in Kharkiv ontwikkelt is? En dat rusland absoluut geen USSR is?
Het enige wat rusland in het gevecht hield, was de steun van Engeland en de VS. Kijk naar hun ronduit belachelijke verliezen.

De "rusland stronk" is niets meer dan russische propaganda dat niets met de historische werkelijkheid heeft te maken.
Ik doelde meer op het geloof van ene H en consorten dat de SU wel snel ineen zou storten.
Dat bleek niet in '41.

(En ja. Ik ken de geschiedenis van de T-34)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209393665
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig krijgt ze een Suzuki en geen Lada.
pi_209393716
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Politie en het leger zijn m gesmeerd uit angst dat ze moeten knokken tegen het Freedom of Russia legion.
Nu is het gratis winkelen voor de rest van de inwoners

[ twitter ]
Wat leuk, mogen ze na feudalisme, communisme, corrupt oligarchisme nu gaan proeven van anarchisme. Saai is het in ieder geval niet daar.
pi_209393721
De Russische invasie heeft heel veel onvoorziene bijeffecten gehad, zoals het nader tot elkaar komen van de Azeris en Armenirs hopelijk komt er een deal.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209393725
quote:
[ twitter ]
Vaak voel ik medelijden bij dit soort propaganda interviews. Maar als je man als journalist en soldaat heeft gewerkt in Tsjetsjeni, Syri en Bakhmut, dan is het bepaald geen pechvogel meer
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:39:54 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209393753
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:35 schreef Slayage het volgende:
De Russische invasie heeft heel veel onvoorziene bijeffecten gehad, zoals het nader tot elkaar komen van de Azeris en Armenirs hopelijk komt er een deal. [ twitter ]
Dat komt toch omdat Armenie zonder bescherming van Rusland volledig ingemaakt wordt in een oorlog dus nu noodgedwongen maar opgeeft vrede sluit.
pi_209393754
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik doelde meer op het geloof van ene H en consorten dat de SU wel snel ineen zou storten.
Dat bleek niet in '41.

(En ja. Ik ken de geschiedenis van de T-34)

Misschien een impopulaire mening, maar H. had gelijk. Hij onderschatte echter de economische kracht van de VS. (En de russische winter)

Je ziet het ook sindsdien: rusland is heel goed in het vechten tegen piepkleine legers of ongewapende burgers (zie bijv. Praagse Lente, Georgi 2008), maar in andere situaties blijken ze onthutsend slecht. (zie Afghanistan of 1e Tsetjeense oorlog).

De russen zelf hebben absoluut een totaal verkeerde conclusie getrokken uit WO2.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 23:41:16 #272
236264 crew  capricia
pi_209393763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:40 schreef oheng het volgende:

[..]
Misschien een impopulaire mening, maar H. had gelijk. Hij onderschatte echter de economische kracht van de VS. (En de russische winter)

Je ziet het ook sindsdien: rusland is heel goed in het vechten tegen piepkleine legers of ongewapende burgers (zie bijv. Praagse Lente, Georgi 2008), maar in andere situaties blijken ze onthutsend slecht. (zie Afghanistan of 1e Tsetjeense oorlog).

De russen zelf hebben absoluut een totaal verkeerde conclusie getrokken uit WO2.
Oh, dat laatste sws. ^O^

Er valt veel te zeggen. Over de parallellen, en de verschillen. En over het systeem er achter.

Ben blij dat wij bevrijdt zijn door de niet-communisten toen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 23:43:13 #273
3928 Ulx
pi_209393776
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:35 schreef Slayage het volgende:
De Russische invasie heeft heel veel onvoorziene bijeffecten gehad, zoals het nader tot elkaar komen van de Azeris en Armenirs hopelijk komt er een deal. [ twitter ]
Niemand is meer bang voor de Russen. En Armeni vroeg laatst hulp aan Rusland, maar kreeg het niet. Dus die trekken hun conclusies ook.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 23:46:13 #274
3928 Ulx
pi_209393795
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:40 schreef oheng het volgende:

[..]

Sterker nog: H had gelijk toen hij zei dat Moskou niet belangrijk was, maar dat ze naar het zuiden moesten voor de olie. Dat de generaals hem overhaalden toch naar Moskou te gaan (met de beruchte 3 weken chaos) heeft ze de oorlog tegen Rusland gekost.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 23:52:52 #275
236264 crew  capricia
pi_209393834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Sterker nog: H had gelijk toen hij zei dat Moskou niet belangrijk was, maar dat ze naar het zuiden moesten voor de olie. Dat de generaals hem overhaalden toch naar Moskou te gaan (met de beruchte 3 weken chaos) heeft ze de oorlog tegen Rusland gekost.
Ik vind deze oorlog in heel veel zaken een vervolg op/van WW2. (En de ineenstorting van de SU. En van Putins keuzes, etc).
Dat was mijn idee sinds MH17, sinds ik me er in ben gaan verdiepen...in The Bloodlands.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209393916
Hier is ff een paralel tussen WO2 en nu:

In WO2 vocht nazi Duitsland tegen de economische macht in rusland.

Nu vecht rusland tegen de economische macht van 50+ landen in Oekraine.

Goedenacht.
pi_209393965
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209393989
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind deze oorlog in heel veel zaken een vervolg op/van WW2. (En de ineenstorting van de SU. En van Putins keuzes, etc).
Dat was mijn idee sinds MH17, sinds ik me er in ben gaan verdiepen...in The Bloodlands.
WO2 eindigde met de overgave van Duitsland en Japan.
Dat hebben we met de Sovjetunie/Rusland niet gehad.
De boel viel uit elkaar maar heeft vervolgens een doorstart gemaakt waarbij Rusland zich als erfgenaam van de Sovejetunie ziet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209394090
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 juni 2023 @ 00:36:47 #280
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209394172
Hij bevestigt in feite dat het grote offensief met Westerse tanks nog even gaat duren om de kans van slagen te vergroten en minder levens te verliezen. Geen maanden maar dus wel nog een paar weken.

https://www.businessinsid(...)many-will-die-2023-6
• President Volodymyr Zelenskyy told the WSJ that Ukraine is ready for its counteroffensive.
• But he warned that Russian air superiority would exact a heavy toll on Ukrainian soldiers.
• Zelenskyy said he would like to wait for more support from allies but isn't willing to wait "for months."
  zondag 4 juni 2023 @ 00:45:41 #281
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 4 juni 2023 @ 01:00:13 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209394351
quote:

[..]

Het enige echt significante wat Rusland had was aantallen soldaten.
Het betrof een uitputtingsslag.
Bij elke aanval en elke verdediging waren de verliezen aan Russische kant gewoon hoger.
Althans ik heb geen grote slag kunnen vinden waarbij men minder man verloor dan de tegenstander.
Alleen in de Afghanistan oorlog waren de cijfers beter voor Rusland maar desondanks verloor men dat ook.
pi_209394427
twitter

Rusland is weer een vliegtuig armer, een MiG-31BM onderscheppingsjager is neergestort nadat de motor in brand vloog tijdens een vlucht. De piloot en de radar onderscheppingsofficier hebben het helaas overleeft door de schietstoelen te gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 04-06-2023 01:40:35 ]
pi_209394511
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Het heeft vooral te maken met het uit 1 vallen van de Sovjet-Unie waar Rusland eigenlijk zich nooit overheen heeft gezet. Rusland ziet zichzelf nog steeds als wereldmacht maar dat is het eigenlijk al lang niet meer met zo'n kleine economie. Het enige wat ze hebben zijn kernwapens. Rusland heeft bijvoorbeeld nooit zoals Duitsland hun geschiedenis geaccepteerd. Stalin wordt daar gezien als een effectieve manager. Toch wel een andere visie dan ons waar we Stalin zien als een brute dictator die miljoenen mensen over de kling gejaagd heeft. Het is een beetje hetzelfde als Duitsland Hitler nog steeds zou eren om de infrastructuurprojecten en de rest zouden vergeten. Jeltsin heeft in het begin van zijn presidentschap meteen de grondwet veranderd (die toen nog maar net bestond) zodat de Russische president zowat alle macht heeft en het parlement amper macht heeft. Dus eigenlijk is het weer een soort Sovjet-Unie in kleinere vorm waar een klein groepje mensen rond de president eigenlijk alle macht hebben en dat zie ik niet snel veranderen.
pi_209394530
quote:

[..]

Vooral de VS. Engeland was ook volledig afhankelijk van de VS. 40 a 50% van de slagkracht van het Rode Leger kwam door de VS. Naast wapens leverde de VS ook machines voor productie, trucks, voedsel (Cornedbeef was bekend eten voor het Rode Leger) en onderdelen. Sowieso was de VS in WO2 een power house. Want Engeland was ook afhankelijk van de VS. De oorlogseconomie die Roosevelt in korte tijd voor elkaar kreeg is echt een huzarenstukje. Er werd bijvoorbeeld 1 schip per week gemaakt. Het is ook niet voor niks dat Roosevelt in elke top 3 van beste Amerikaanse presidenten ooit is terecht gekomen. Churchill is altijd huiverig geweest voor de Sovjet-Unie en heeft het altijd gek gevonden dat de oorlog begon om Polen maar dat na afloop van WO2 Polen nog steeds niet een vrij land was.
pi_209394605
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 01:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het heeft vooral te maken met het uit 1 vallen van de Sovjet-Unie waar Rusland eigenlijk zich nooit overheen heeft gezet.
Het is exact dezelfde situatie als Duitsland met het Verdrag van Versailes. De Duitsers voelden zich vernederd, en verraden. Het is die wrok die leidde tot nazi Duitsland.

Maar je ziet dat rusland echt wanhopig op zoek is naar erkenning. Even een bloemlezing van de frontpage van RIA op dit moment:
1. In Britain, they were afraid that Russia would "turn off" the country with one blow
2. Named the country in Eastern Europe, where they love Russia the most
3. Finest hour: in the USA they told how Putin earns billions for Russia
4. "Flying Tank" In the United States admired the Russian aircraft
5. Former US intelligence officer Ritter: APU will not be able to hide from Russian satellites

En dit gaat iedere dag zo door. Ronduit zielig en kinderachtig, hoe de russen hunkeren naar aandacht en waardering.
  zondag 4 juni 2023 @ 02:43:14 #287
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209394611
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 02:38 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is exact dezelfde situatie als Duitsland met het Verdrag van Versailes. De Duitsers voelden zich vernederd, en verraden. Het is die wrok die leidde tot nazi Duitsland.

Maar je ziet dat rusland echt wanhopig op zoek is naar erkenning. Even een bloemlezing van de frontpage van RIA op dit moment:
1. In Britain, they were afraid that Russia would "turn off" the country with one blow
2. Named the country in Eastern Europe, where they love Russia the most
3. Finest hour: in the USA they told how Putin earns billions for Russia
4. "Flying Tank" In the United States admired the Russian aircraft
5. Former US intelligence officer Ritter: APU will not be able to hide from Russian satellites

En dit gaat iedere dag zo door. Ronduit zielig en kinderachtig, hoe de russen hunkeren naar aandacht en waardering.
Dit is toch alleen voor de binnenlandse buhne? Wie houden ze hier mee voor de gek?
pi_209394618
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 02:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit is toch alleen voor de binnenlandse buhne? Wie houden ze hier mee voor de gek?
Natuurlijk is het binnenlandse propaganda, maar de zieligheid van het diepere, onopgeloste psychologische trauma's van hun bloedige geschiedenis druipt er vanaf.
  zondag 4 juni 2023 @ 03:07:59 #289
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209394657
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 02:49 schreef oheng het volgende:

[..]
Natuurlijk is het binnenlandse propaganda, maar de zieligheid van het diepere, onopgeloste psychologische trauma's van hun bloedige geschiedenis druipt er vanaf.
Dan moeten ze een psychiater en een historicus inschakelen, geen artillerie. Mja. Ik heb daar niet zoveel over te zeggen natuurlijk.
  zondag 4 juni 2023 @ 06:39:38 #290
pi_209394894
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 00:24 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Zelfs olie wil geen vrienden meer met Putin zijn. :'(
pi_209394946
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 00:02 schreef oheng het volgende:
Hier is ff een paralel tussen WO2 en nu:

In WO2 vocht nazi Duitsland tegen de economische macht in rusland.

Nu vecht rusland tegen de economische macht van 50+ landen in Oekraine.

Goedenacht.
Ik hoop dat deze oorlog op dezelfde manier kan eindigen ; dus dat putin een kogel door zn kop schiet (hij hoeft niet eerst n dag van tevoren te trouwen trouwens)
  zondag 4 juni 2023 @ 08:12:58 #292
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_209395106
quote:
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Gelukkig krijgt ze een Suzuki en geen Lada.
En ze weet nog niet dat ze na dit propagandafilmpje met al die glimmende auto’s die autosleutels weer in moet leveren.
Sowieso, deze oorlog kost zoveel dat er echt geen geld is voor tienduizenden Suzuki’s of bontjassen.
pi_209395187
Volgens berichten weer veel aanvallen op Oekrane, volgens de experts hier :') had Rusland een jaar geleden al geen munitie meer.
  zondag 4 juni 2023 @ 08:34:40 #294
64288 Bensel
Ladderzat
pi_209395197
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Volgens berichten weer veel aanvallen op Oekrane, volgens de experts hier :') had Rusland een jaar geleden al geen munitie meer.
de aanvallen gebeuren voornamelijk met shahed drones die gekocht zijn van Iran. De hoeveelheid raketten van russische origine blijft beperkt, de maandproductie is niet heel hoog, enkele tientallen per maand. Vergeet niet dat er afgelopen periode het ook weken rustig is geweest met aanvallen (toen bleek dat aanvallen op stroominfra niet bleek te werken)
Twitch.tv/bensel15
  zondag 4 juni 2023 @ 09:03:59 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209395378
twitter

Lol, gearresteerd voor het dragen van de vlag van hun eigen luchtmacht.

pi_209395488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niemand is meer bang voor de Russen. En Armeni vroeg laatst hulp aan Rusland, maar kreeg het niet. Dus die trekken hun conclusies ook.
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
pi_209395535
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
Simpel, dan kotst de rest van de wereld Rusland ook uit en heeft Poetin helemaal een uitdaging.
En om die reden gaat hij het niet doen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209395551
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Hoe de wereld dan staat in de oorlog?

Uit eindelijk volledig in berouw, omdat ze net daarvoor heel rusland, zijn geschiedenis en cultuur van de kaart geveegd hebben.
pi_209395559
quote:
Dat heb je verzonnen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209395610
quote:
Grappig hoe er naar ieder bombardement wel een kritische, onafhankelijk nadenkende geest is die deze fantasie op het dwangmatige af moet komen verkondigen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')