"Het is hoog tijd dat ...." impliceert een wens.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:02 schreef oheng het volgende:
[..]
En waar baseer jij jouw "het is hoog tijd" dan op?
En: gelul van wie?
De Russen hebben altijd meer dan dat we hier denken.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik weet wel dat het voor ons beter is dat ze snel beginnen.
Dan binnen een week kunnen jullie allemaal even zeggen dat ik gelijk had, de Russen bleken toch meer te hebben dan een schep en een halve bolderkar! Maar dan zijn we wel van de discussies en het reikhalzend uitkijken af.
Vandaar dat ze een aanzienlijk deel van hun materieel van de VS kregen...quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
De Russen hebben altijd meer dan dat we hier denken.
Is ook een les uit WO2.
Ach zijn toch gewoon een paar gekkies. Het overgrote deel van de Europeanen steunt Oekraïne.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Poef, kwam een filmpje tegen, en ik weet NIET hoe representatief dit is voor het sentiment in Duitsland maar het lijkt erop dat het sentiment draait.
Tis notabene een bijeenkomst van de SPD zelf, Scholz haalt alles uit de kast om het uit te leggen.
https://twitter.com/vtchakarova/status/1665026256771883008
Ja. Ik heb dit ook gezien vandaag. Zo'n ander debat dan in NL.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Poef, kwam een filmpje tegen, en ik weet NIET hoe representatief dit is voor het sentiment in Duitsland maar het lijkt erop dat het sentiment draait.
Tis notabene een bijeenkomst van de SPD zelf, Scholz haalt alles uit de kast om het uit te leggen.
https://twitter.com/vtchakarova/status/1665026256771883008
paar russische schreeuwersquote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ach zijn toch gewoon een paar gekkies. Het overgrote deel van de Europeanen steunt Oekraïne.
Ja behoorlijk negatief sentimentje daar, zaten in het publiek ook wel wat gekkies her en der. Lijkt er wel op - tenzij act voor de buhne - dat Scholtz een hardere toon kiest dan eerst, geen eufemismen of proberen het "conflict" te bagatelliseren en geneuzel over vredesgesprekken.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik heb dit ook gezien vandaag. Zo'n ander debat dan in NL.
Ik kan me Rutte niet zo vol vuur voor me zien. Terwijl we juist voortrekkers zijn.
Een andere chemie daar.
Op de ervaringen van de VS sinds Operation Desert Storm.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:26 schreef kibo het volgende:
[..]
"Het is hoog tijd dat ...." impliceert een wens.
Jouw "op z'n vroegst gaat het over 2 weken beginnen" is daarentegen een bewering.
Waar baseer jij dat op?
Zag wel antivaxxers idd, maar ik denk dat je de SPD in DE niet gelijk moet stellen aan de PvdA in NL. Andere type kiezers voor een deel hoor.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat AfD-ers, pro-Russen en anti-vaxxers op een bijeenkomst van de SPD te zoeken hebben.
Je trekt de verkeerde les uit WO2. Wist je dat de T-34 in Kharkiv ontwikkelt is? En dat rusland absoluut geen USSR is?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
De Russen hebben altijd meer dan dat we hier denken.
Is ook een les uit WO2.
En dat is heel goed gedaan door Oekraïne. Een probleem kun je oplossen. Maar bij een dilemma blijft er één onopgelost. Wat je ook doet.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Het gaat pas los wanneer we de eerste Marder, Bradley, CV90, Leo of Challenger in de frontlinie in actie zien.
De aanvallen in rusland zelf zijn puur bedoel om de russische linies uit te rekken.
rusland staat voor een duivels dilemma: grenzen verdedigen of de frontlinie verdedigen.
Ik doelde meer op het geloof van ene H en consorten dat de SU wel snel ineen zou storten.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Je trekt de verkeerde les uit WO2. Wist je dat de T-34 in Kharkiv ontwikkelt is? En dat rusland absoluut geen USSR is?
Het enige wat rusland in het gevecht hield, was de steun van Engeland en de VS. Kijk naar hun ronduit belachelijke verliezen.
Nazi Duitsland vocht tegen de economische macht van de VS, niet tegen rusland.
De "rusland stronk" is niets meer dan russische propaganda dat niets met de historische werkelijkheid heeft te maken.
Wat leuk, mogen ze na feudalisme, communisme, corrupt oligarchisme nu gaan proeven van anarchisme. Saai is het in ieder geval niet daar.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Politie en het leger zijn m gesmeerd uit angst dat ze moeten knokken tegen het Freedom of Russia legion.
Nu is het gratis winkelen voor de rest van de inwoners
[ twitter ]
Vaak voel ik medelijden bij dit soort propaganda interviews. Maar als je man als journalist en soldaat heeft gewerkt in Tsjetsjenië, Syrië en Bakhmut, dan is het bepaald geen pechvogel meerquote:
Dat komt toch omdat Armenie zonder bescherming van Rusland volledig ingemaakt wordt in een oorlog dus nu noodgedwongen maar opgeeft vrede sluit.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:35 schreef Slayage het volgende:
De Russische invasie heeft heel veel onvoorziene bijeffecten gehad, zoals het nader tot elkaar komen van de Azeris en Armeniërs hopelijk komt er een deal. [ twitter ]
Misschien een impopulaire mening, maar H. had gelijk. Hij onderschatte echter de economische kracht van de VS. (En de russische winter)quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het geloof van ene H en consorten dat de SU wel snel ineen zou storten.
Dat bleek niet in '41.
(En ja. Ik ken de geschiedenis van de T-34)
Oh, dat laatste sws.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Misschien een impopulaire mening, maar H. had gelijk. Hij onderschatte echter de economische kracht van de VS. (En de russische winter)
Je ziet het ook sindsdien: rusland is heel goed in het vechten tegen piepkleine legers of ongewapende burgers (zie bijv. Praagse Lente, Georgië 2008), maar in andere situaties blijken ze onthutsend slecht. (zie Afghanistan of 1e Tsetjeense oorlog).
De russen zelf hebben absoluut een totaal verkeerde conclusie getrokken uit WO2.
Niemand is meer bang voor de Russen. En Armenië vroeg laatst hulp aan Rusland, maar kreeg het niet. Dus die trekken hun conclusies ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:35 schreef Slayage het volgende:
De Russische invasie heeft heel veel onvoorziene bijeffecten gehad, zoals het nader tot elkaar komen van de Azeris en Armeniërs hopelijk komt er een deal. [ twitter ]
Sterker nog: H had gelijk toen hij zei dat Moskou niet belangrijk was, maar dat ze naar het zuiden moesten voor de olie. Dat de generaals hem overhaalden toch naar Moskou te gaan (met de beruchte 3 weken chaos) heeft ze de oorlog tegen Rusland gekost.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Misschien een impopulaire mening, maar H. had gelijk. Hij onderschatte echter de economische kracht van de VS. (En de russische winter)
Je ziet het ook sindsdien: rusland is heel goed in het vechten tegen piepkleine legers of ongewapende burgers (zie bijv. Praagse Lente, Georgië 2008), maar in andere situaties blijken ze onthutsend slecht. (zie Afghanistan of 1e Tsetjeense oorlog).
De russen zelf hebben absoluut een totaal verkeerde conclusie getrokken uit WO2.
Ik vind deze oorlog in heel veel zaken een vervolg op/van WW2. (En de ineenstorting van de SU. En van Putins keuzes, etc).quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sterker nog: H had gelijk toen hij zei dat Moskou niet belangrijk was, maar dat ze naar het zuiden moesten voor de olie. Dat de generaals hem overhaalden toch naar Moskou te gaan (met de beruchte 3 weken chaos) heeft ze de oorlog tegen Rusland gekost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |