Gemiste kans wel ja.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is jammer. Nu kunnen we niet van Rusland leren hoe je een economie moet runnen.
En zondag is een rustdag, dan verwachten de Russen misschien geen aanval?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:36 schreef Bensel het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat het vannacht los gaat. Puur en alleen omdat er nu wederom gezegd is dat het nog te vroeg is en er meer wapens nodig zijn, maar vandaag wel behoorlijk wat aanvallen geweest zijn en een nieuwe raid in shadowlegends rusland. Daarnaast is het komende week goed weer.
Maar het is toch allang losgegaan? Ze doen alleen vele kleine aftast operaties om te zien waar een gat ontstaat ipv een massale tank rush.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:36 schreef Bensel het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat het vannacht los gaat. Puur en alleen omdat er nu wederom gezegd is dat het nog te vroeg is en er meer wapens nodig zijn, maar vandaag wel behoorlijk wat aanvallen geweest zijn en een nieuwe raid in shadowlegends rusland. Daarnaast is het komende week goed weer.
Het is in Brandenburg, daar kan je zoiets sowieso verwachten. AfD is daar de een op een na grootste partij.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Poef, kwam een filmpje tegen, en ik weet NIET hoe representatief dit is voor het sentiment in Duitsland maar het lijkt erop dat het sentiment draait.
Tis notabene een bijeenkomst van de SPD zelf, Scholz haalt alles uit de kast om het uit te leggen.
https://twitter.com/vtchakarova/status/1665026256771883008
Ja, dat filmpje kwam ik ook tegen, in post 181 hier.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Poef, kwam een filmpje tegen, en ik weet NIET hoe representatief dit is voor het sentiment in Duitsland maar het lijkt erop dat het sentiment draait.
Tis notabene een bijeenkomst van de SPD zelf, Scholz haalt alles uit de kast om het uit te leggen.
quote:
We hebben Scholtz nog nooit zo to the point anti-putin zien zijn. En het zal heus wel een SPD bijeenkomst zijn, maar dat betekent zelden dat je lidmaatschap pas moet laten zien om binnen te komen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 15:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Sta je dan als volwassenen vent in je antivax-shirtje Russische propaganda te gillen naar je Bundeskanzler.
Kijk eens naar dat publiekquote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Alle oud-Nazi's woonden in de BRD en niet in de DDR.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het is in Brandenburg, daar kan je zoiets sowieso verwachten. AfD is daar de een op een na grootste partij.
Hoe moet iemand die half dood is een paar km lopen naar de vrijheid?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit vind ik wel echt supersneu... die gast is waarschijnlijk uitgehongerd en heeft waarschijnlijk dagenlang niets gedronken en is al half dood. Denk dat hij met beide handen een overgave voorstel van Ukraine had aangegrepen. Bijvoorbeeld door een fles water met een briefje met instructies hoe over te geven te droppen.
En daarna had hij vast met beide handen de kans aangegrepen om het Freedom of Russia legion te joinen.
Ipv dat allemaal krijgt hij een granaat op z'n kop... zo jammer dit...
https://www.reddit.com/r/(...)ldier_gets_hit_by_a/
NSFW - lone russian soldier gets hit by a dropped-grenade from a drone belonging to the 59th motorized brigade.
Ik vraag me vooral af wat AfD-ers, pro-Russen en anti-vaxxers op een bijeenkomst van de SPD te zoeken hebben.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Een half liter fles water brengt hem weer op krachten, op het briefje staat dat hij de drone moet volgen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe moet iemand die half dood is een paar km lopen naar de vrijheid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Propaganda natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat AfD-ers, pro-Russen en anti-vaxxers op een bijeenkomst van de SPD te zoeken hebben.
Evian, of Perrier?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Een half liter fles water brengt hem weer op krachten,
Ik kan er geen greintje medelijden mee hebben.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit vind ik wel echt supersneu... die gast is waarschijnlijk uitgehongerd en heeft waarschijnlijk dagenlang niets gedronken en is al half dood. Denk dat hij met beide handen een overgave voorstel van Ukraine had aangegrepen. Bijvoorbeeld door een fles water met een briefje met instructies hoe over te geven te droppen.
En daarna had hij vast met beide handen de kans aangegrepen om het Freedom of Russia legion te joinen.
Ipv dat allemaal krijgt hij een granaat op z'n kop... zo jammer dit...
https://www.reddit.com/r/(...)ldier_gets_hit_by_a/
NSFW - lone russian soldier gets hit by a dropped-grenade from a drone belonging to the 59th motorized brigade.
Daarom juist; als ze propaganda willen dienen ze juist in hun eigen informatiebubbel te blijven.quote:
Nee, de voorbereidingen zijn nog lang niet klaar. Oekraine heeft nog minimaal een paar weken nodig. Op zijn vroegst gaat het grondoffensief over 2 weken beginnen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:29 schreef Nattekat het volgende:
Het wordt toch wel hoog tijd voor actie in plaats van dit gelul de hele tijd.
Fijn dat jij het beter weet dan de president van Oekraine.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, de voorbereidingen zijn nog lang niet klaar. Oekraine heeft nog minimaal een paar weken nodig. Op zijn vroegst gaat het grondoffensief over 2 weken beginnen.
Het gaat pas los wanneer we de eerste Marder, Bradley, CV90, Leo of Challenger in de frontlinie in actie zien.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar het is toch allang losgegaan? Ze doen alleen vele kleine aftast operaties om te zien waar een gat ontstaat ipv een massale tank rush.
[
En waar baseer jij jouw "het is hoog tijd" dan op?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fijn dat jij het beter weet dan de president van Oekraine.
"Het is hoog tijd dat ...." impliceert een wens.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:02 schreef oheng het volgende:
[..]
En waar baseer jij jouw "het is hoog tijd" dan op?
En: gelul van wie?
De Russen hebben altijd meer dan dat we hier denken.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik weet wel dat het voor ons beter is dat ze snel beginnen.
Dan binnen een week kunnen jullie allemaal even zeggen dat ik gelijk had, de Russen bleken toch meer te hebben dan een schep en een halve bolderkar! Maar dan zijn we wel van de discussies en het reikhalzend uitkijken af.
Vandaar dat ze een aanzienlijk deel van hun materieel van de VS kregen...quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
De Russen hebben altijd meer dan dat we hier denken.
Is ook een les uit WO2.
Ach zijn toch gewoon een paar gekkies. Het overgrote deel van de Europeanen steunt Oekrane.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ja. Ik heb dit ook gezien vandaag. Zo'n ander debat dan in NL.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
paar russische schreeuwersquote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ach zijn toch gewoon een paar gekkies. Het overgrote deel van de Europeanen steunt Oekrane.
Ja behoorlijk negatief sentimentje daar, zaten in het publiek ook wel wat gekkies her en der. Lijkt er wel op - tenzij act voor de buhne - dat Scholtz een hardere toon kiest dan eerst, geen eufemismen of proberen het "conflict" te bagatelliseren en geneuzel over vredesgesprekken.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik heb dit ook gezien vandaag. Zo'n ander debat dan in NL.
Ik kan me Rutte niet zo vol vuur voor me zien. Terwijl we juist voortrekkers zijn.
Een andere chemie daar.
Op de ervaringen van de VS sinds Operation Desert Storm.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:26 schreef kibo het volgende:
[..]
"Het is hoog tijd dat ...." impliceert een wens.
Jouw "op z'n vroegst gaat het over 2 weken beginnen" is daarentegen een bewering.
Waar baseer jij dat op?
Zag wel antivaxxers idd, maar ik denk dat je de SPD in DE niet gelijk moet stellen aan de PvdA in NL. Andere type kiezers voor een deel hoor.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat AfD-ers, pro-Russen en anti-vaxxers op een bijeenkomst van de SPD te zoeken hebben.
Je trekt de verkeerde les uit WO2. Wist je dat de T-34 in Kharkiv ontwikkelt is? En dat rusland absoluut geen USSR is?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
De Russen hebben altijd meer dan dat we hier denken.
Is ook een les uit WO2.
En dat is heel goed gedaan door Oekrane. Een probleem kun je oplossen. Maar bij een dilemma blijft er n onopgelost. Wat je ook doet.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Het gaat pas los wanneer we de eerste Marder, Bradley, CV90, Leo of Challenger in de frontlinie in actie zien.
De aanvallen in rusland zelf zijn puur bedoel om de russische linies uit te rekken.
rusland staat voor een duivels dilemma: grenzen verdedigen of de frontlinie verdedigen.
Ik doelde meer op het geloof van ene H en consorten dat de SU wel snel ineen zou storten.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Je trekt de verkeerde les uit WO2. Wist je dat de T-34 in Kharkiv ontwikkelt is? En dat rusland absoluut geen USSR is?
Het enige wat rusland in het gevecht hield, was de steun van Engeland en de VS. Kijk naar hun ronduit belachelijke verliezen.
Nazi Duitsland vocht tegen de economische macht van de VS, niet tegen rusland.
De "rusland stronk" is niets meer dan russische propaganda dat niets met de historische werkelijkheid heeft te maken.
Wat leuk, mogen ze na feudalisme, communisme, corrupt oligarchisme nu gaan proeven van anarchisme. Saai is het in ieder geval niet daar.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Politie en het leger zijn m gesmeerd uit angst dat ze moeten knokken tegen het Freedom of Russia legion.
Nu is het gratis winkelen voor de rest van de inwoners
[ twitter ]
Vaak voel ik medelijden bij dit soort propaganda interviews. Maar als je man als journalist en soldaat heeft gewerkt in Tsjetsjeni, Syri en Bakhmut, dan is het bepaald geen pechvogel meerquote:
Dat komt toch omdat Armenie zonder bescherming van Rusland volledig ingemaakt wordt in een oorlog dus nu noodgedwongen maar opgeeft vrede sluit.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:35 schreef Slayage het volgende:
De Russische invasie heeft heel veel onvoorziene bijeffecten gehad, zoals het nader tot elkaar komen van de Azeris en Armenirs hopelijk komt er een deal. [ twitter ]
Misschien een impopulaire mening, maar H. had gelijk. Hij onderschatte echter de economische kracht van de VS. (En de russische winter)quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het geloof van ene H en consorten dat de SU wel snel ineen zou storten.
Dat bleek niet in '41.
(En ja. Ik ken de geschiedenis van de T-34)
Oh, dat laatste sws.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Misschien een impopulaire mening, maar H. had gelijk. Hij onderschatte echter de economische kracht van de VS. (En de russische winter)
Je ziet het ook sindsdien: rusland is heel goed in het vechten tegen piepkleine legers of ongewapende burgers (zie bijv. Praagse Lente, Georgi 2008), maar in andere situaties blijken ze onthutsend slecht. (zie Afghanistan of 1e Tsetjeense oorlog).
De russen zelf hebben absoluut een totaal verkeerde conclusie getrokken uit WO2.
Niemand is meer bang voor de Russen. En Armeni vroeg laatst hulp aan Rusland, maar kreeg het niet. Dus die trekken hun conclusies ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:35 schreef Slayage het volgende:
De Russische invasie heeft heel veel onvoorziene bijeffecten gehad, zoals het nader tot elkaar komen van de Azeris en Armenirs hopelijk komt er een deal. [ twitter ]
Sterker nog: H had gelijk toen hij zei dat Moskou niet belangrijk was, maar dat ze naar het zuiden moesten voor de olie. Dat de generaals hem overhaalden toch naar Moskou te gaan (met de beruchte 3 weken chaos) heeft ze de oorlog tegen Rusland gekost.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Misschien een impopulaire mening, maar H. had gelijk. Hij onderschatte echter de economische kracht van de VS. (En de russische winter)
Je ziet het ook sindsdien: rusland is heel goed in het vechten tegen piepkleine legers of ongewapende burgers (zie bijv. Praagse Lente, Georgi 2008), maar in andere situaties blijken ze onthutsend slecht. (zie Afghanistan of 1e Tsetjeense oorlog).
De russen zelf hebben absoluut een totaal verkeerde conclusie getrokken uit WO2.
Ik vind deze oorlog in heel veel zaken een vervolg op/van WW2. (En de ineenstorting van de SU. En van Putins keuzes, etc).quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sterker nog: H had gelijk toen hij zei dat Moskou niet belangrijk was, maar dat ze naar het zuiden moesten voor de olie. Dat de generaals hem overhaalden toch naar Moskou te gaan (met de beruchte 3 weken chaos) heeft ze de oorlog tegen Rusland gekost.
WO2 eindigde met de overgave van Duitsland en Japan.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind deze oorlog in heel veel zaken een vervolg op/van WW2. (En de ineenstorting van de SU. En van Putins keuzes, etc).
Dat was mijn idee sinds MH17, sinds ik me er in ben gaan verdiepen...in The Bloodlands.
Het enige echt significante wat Rusland had was aantallen soldaten.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Je trekt de verkeerde les uit WO2. Wist je dat de T-34 in Kharkiv ontwikkelt is? En dat rusland absoluut geen USSR is?
Het enige wat rusland in het gevecht hield, was de steun van Engeland en de VS. Kijk naar hun ronduit belachelijke verliezen.
De "rusland stronk" is niets meer dan russische propaganda dat niets met de historische werkelijkheid heeft te maken.
Het heeft vooral te maken met het uit 1 vallen van de Sovjet-Unie waar Rusland eigenlijk zich nooit overheen heeft gezet. Rusland ziet zichzelf nog steeds als wereldmacht maar dat is het eigenlijk al lang niet meer met zo'n kleine economie. Het enige wat ze hebben zijn kernwapens. Rusland heeft bijvoorbeeld nooit zoals Duitsland hun geschiedenis geaccepteerd. Stalin wordt daar gezien als een effectieve manager. Toch wel een andere visie dan ons waar we Stalin zien als een brute dictator die miljoenen mensen over de kling gejaagd heeft. Het is een beetje hetzelfde als Duitsland Hitler nog steeds zou eren om de infrastructuurprojecten en de rest zouden vergeten. Jeltsin heeft in het begin van zijn presidentschap meteen de grondwet veranderd (die toen nog maar net bestond) zodat de Russische president zowat alle macht heeft en het parlement amper macht heeft. Dus eigenlijk is het weer een soort Sovjet-Unie in kleinere vorm waar een klein groepje mensen rond de president eigenlijk alle macht hebben en dat zie ik niet snel veranderen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind deze oorlog in heel veel zaken een vervolg op/van WW2. (En de ineenstorting van de SU. En van Putins keuzes, etc).
Dat was mijn idee sinds MH17, sinds ik me er in ben gaan verdiepen...in The Bloodlands.
Vooral de VS. Engeland was ook volledig afhankelijk van de VS. 40 a 50% van de slagkracht van het Rode Leger kwam door de VS. Naast wapens leverde de VS ook machines voor productie, trucks, voedsel (Cornedbeef was bekend eten voor het Rode Leger) en onderdelen. Sowieso was de VS in WO2 een power house. Want Engeland was ook afhankelijk van de VS. De oorlogseconomie die Roosevelt in korte tijd voor elkaar kreeg is echt een huzarenstukje. Er werd bijvoorbeeld 1 schip per week gemaakt. Het is ook niet voor niks dat Roosevelt in elke top 3 van beste Amerikaanse presidenten ooit is terecht gekomen. Churchill is altijd huiverig geweest voor de Sovjet-Unie en heeft het altijd gek gevonden dat de oorlog begon om Polen maar dat na afloop van WO2 Polen nog steeds niet een vrij land was.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is exact dezelfde situatie als Duitsland met het Verdrag van Versailes. De Duitsers voelden zich vernederd, en verraden. Het is die wrok die leidde tot nazi Duitsland.quote:Op zondag 4 juni 2023 01:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het heeft vooral te maken met het uit 1 vallen van de Sovjet-Unie waar Rusland eigenlijk zich nooit overheen heeft gezet.
Dit is toch alleen voor de binnenlandse buhne? Wie houden ze hier mee voor de gek?quote:Op zondag 4 juni 2023 02:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is exact dezelfde situatie als Duitsland met het Verdrag van Versailes. De Duitsers voelden zich vernederd, en verraden. Het is die wrok die leidde tot nazi Duitsland.
Maar je ziet dat rusland echt wanhopig op zoek is naar erkenning. Even een bloemlezing van de frontpage van RIA op dit moment:
1. In Britain, they were afraid that Russia would "turn off" the country with one blow
2. Named the country in Eastern Europe, where they love Russia the most
3. Finest hour: in the USA they told how Putin earns billions for Russia
4. "Flying Tank" In the United States admired the Russian aircraft
5. Former US intelligence officer Ritter: APU will not be able to hide from Russian satellites
En dit gaat iedere dag zo door. Ronduit zielig en kinderachtig, hoe de russen hunkeren naar aandacht en waardering.
Natuurlijk is het binnenlandse propaganda, maar de zieligheid van het diepere, onopgeloste psychologische trauma's van hun bloedige geschiedenis druipt er vanaf.quote:Op zondag 4 juni 2023 02:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is toch alleen voor de binnenlandse buhne? Wie houden ze hier mee voor de gek?
Dan moeten ze een psychiater en een historicus inschakelen, geen artillerie. Mja. Ik heb daar niet zoveel over te zeggen natuurlijk.quote:Op zondag 4 juni 2023 02:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Natuurlijk is het binnenlandse propaganda, maar de zieligheid van het diepere, onopgeloste psychologische trauma's van hun bloedige geschiedenis druipt er vanaf.
Zelfs olie wil geen vrienden meer met Putin zijn.quote:
Ik hoop dat deze oorlog op dezelfde manier kan eindigen ; dus dat putin een kogel door zn kop schiet (hij hoeft niet eerst n dag van tevoren te trouwen trouwens)quote:Op zondag 4 juni 2023 00:02 schreef oheng het volgende:
Hier is ff een paralel tussen WO2 en nu:
In WO2 vocht nazi Duitsland tegen de economische macht in rusland.
Nu vecht rusland tegen de economische macht van 50+ landen in Oekraine.
Goedenacht.
quote:
En ze weet nog niet dat ze na dit propagandafilmpje met al die glimmende auto’s die autosleutels weer in moet leveren.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gelukkig krijgt ze een Suzuki en geen Lada.
de aanvallen gebeuren voornamelijk met shahed drones die gekocht zijn van Iran. De hoeveelheid raketten van russische origine blijft beperkt, de maandproductie is niet heel hoog, enkele tientallen per maand. Vergeet niet dat er afgelopen periode het ook weken rustig is geweest met aanvallen (toen bleek dat aanvallen op stroominfra niet bleek te werken)quote:Op zondag 4 juni 2023 08:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Volgens berichten weer veel aanvallen op Oekrane, volgens de experts hierhad Rusland een jaar geleden al geen munitie meer.
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niemand is meer bang voor de Russen. En Armeni vroeg laatst hulp aan Rusland, maar kreeg het niet. Dus die trekken hun conclusies ook.
Simpel, dan kotst de rest van de wereld Rusland ook uit en heeft Poetin helemaal een uitdaging.quote:Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
Hoe de wereld dan staat in de oorlog?quote:Op zondag 4 juni 2023 09:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat Kiev vroeg of laat plat gaat door een Nuke, en hoe staat de wereld dan in de oorlog? Leg mij dat maar eens uit.
Dat heb je verzonnen.quote:Op zondag 4 juni 2023 08:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Volgens berichten weer veel aanvallen op Oekrane, volgens de experts hierhad Rusland een jaar geleden al geen munitie meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |