Oekraine gebruikt motorolla porto's met 256bit encryptie. Dat is niet te hacken. Dat betekent dat er dus gewoon doodleuk een fout in die porto software zit. Tijd voor een update, dus.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 09:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Even zorgwekkend voor Oekraïne is dat Rusland sinds vorig jaar grote vorderingen heeft gemaakt op het gebied van elektronische oorlogvoering en onder meer een deel van het versleutelde Oekraïens berichtenverkeer in real time kan afluisteren, aldus een recent rapport van het Britse militaire onderzoeksinstituut RUSI.
Hoezo zouden ze dat doen? Dar is onzin. Als je doctrine is dat je eerst je offensief halfhartig uit gaat voeren want <redenen> dan demotiveer je die beter getrainde troepen enorm. Je kan nog zo goed getraind zijn, gemotiveerd om risico te nemen als je de ene na de andere eenheid tot gehakt gemalen ziet worden zul je niet worden. Klappen uitdelen werkt motiverender dan voor je bek worden geslagen. Dus dat doe je eerst. De Russen deden dat ook. Alleen werden hun beste troepen keihard verslagen bij Kyiv en Kharkov.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ook geloof ik dat het beter getrainde spul achter gehouden is.
Plus het grootste probleem zijn de mijnen in combinatie met artillerie. Dat hebben we al eerder gezien deze oorlog. Aan artillerie en mijnen hebben ze geen gebrek.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat vind ik wel naïef denken. Ze komen vast troepen tekort, maar helemaal geen reserves..
Als het Oekraïne niet lukt snel door te breken voorzie ik nog een moeizame strijd.
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 14:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klopt, Poetin is het grootste obstakel voor het teruggaan naar de status-quo. Ik geloof er niet zo in dat een gangster-elite die vooral in grote villa's wilt blijven wonen verder zal willen gaan met de oorlog om vervolgens zoals de nazi's te eindigen. Gangsters hebben geen ideologie anders dan geld
Het Westen zou meer moeten inzetten op het elimineren van Poetin.
Russische artillerie heeft ondertussen wel een probleem doordat de grote munitiedumps nog verder naar achteren zullen moeten vanwege de Stormshadows. En aangezien ze nogal veel verbruiken doordat ze niet heel nauwkeurig schieten is dat erg lastig.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Plus het grootste probleem zijn de mijnen in combinatie met artillerie. Dat hebben we al eerder gezien deze oorlog. Aan artillerie en mijnen hebben ze geen gebrek.
Als je zo'n demografische piramide opzoekt van oekraine, zitten er in de leeftijden geschikt voor militaire dienst ~5 miljoen man. Dus ook die koek is nog lang niet op.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:25 schreef bianconeri het volgende:
Oekraine kan dat absoluut niet.
Die kunnen er wss bijna niemand meer bij halen.
Hmmm….vreemd zeg dat er weinig response is van Russische kant…hoe zou dat toch komen!? Of “houden ze zich nog steeds in” 😩quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het is daar onaangenaam. De Russen worden geraakt en hebben geen antwoord.
Het valt helemaal niet mee. Er zijn geen wunderwaffen, er zit geen Russisch konijn in een hoed verstopt. Dit is Putins Waterloo.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
Naar mijn idee valt het mee hoeveel modernere tanks de Russen verloren hebben. Ook geloof ik dat het beter getrainde spul achter gehouden is.
De Russische ambassadeur zei het een paar dagen geleden nog in het VK: We zijn nog niet eens begonnen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hmmm….vreemd zeg dat er weinig response is van Russische kant…hoe zou dat toch komen!? Of “houden ze zich nog steeds in” 😩
Dit is letterlijk dezelfde tekst die je 10 posts eerder ook hebt gepost.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het is daar onaangenaam. De Russen worden geraakt en hebben geen antwoord.
Ze zijn al maanden bezig met die linies, over motivatie gesproken.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze dat doen? Dar is onzin. Als je doctrine is dat je eerst je offensief halfhartig uit gaat voeren want <redenen> dan demotiveer je die beter getrainde troepen enorm. Je kan nog zo goed getraind zijn, gemotiveerd om risico te nemen als je de ene na de andere eenheid tot gehakt gemalen ziet worden zul je niet worden. Klappen uitdelen werkt motiverender dan voor je bek worden geslagen. Dus dat doe je eerst. De Russen deden dat ook. Alleen werden hun beste troepen keihard verslagen bij Kyiv en Kharkov.
De Russen hebben niks beters achter de hand maar die oude tanks dienen nu gewoon als artillerie.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 13:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ze zijn al maanden bezig met die linies, over motivatie gesproken.
De laatste maanden vooral filmpjes gezien van matige militairen met matige uitrusting die in de pan werden gehakt. Natuurlijk is Rusland het een en ander kwijt geraakt. Maar waarom denk je dat ze dat oude spul lieten aanrukken? Ik denk aan het sparen van betere units en deze uitbreiden met mensen die wel training hebben gehad.
De voorste linies zullen straks vol liggen met mindere units. De betere liggen verder naar achteren om ingezet te worden daar waar nodig.
Daarom moet Oekraïne snel doorbreken of enorm verrassen.
Hou er wel rekening mee dat die verdediging uitgesmeerd moet worden over zo'n 1500km, en volgens de soviet doctrine ook nog eens verdeeld over 3 verdediginslinies!!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Rusland heeft nu wel als voordeel dat ze moeten verdedigen en dat ze gigantische linies hebben gemaakt. Daar wordt mijn insziens altijd te makkelijk over gedacht.
Inderdaad. Ook al zullen de Russen tekorten hebben. Er zal genoeg beschikbaar zijn om de eerste cruciale dagen voor ellende te zorgen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Plus het grootste probleem zijn de mijnen in combinatie met artillerie. Dat hebben we al eerder gezien deze oorlog. Aan artillerie en mijnen hebben ze geen gebrek.
Dat hoeft niet per se. Je ziet duidelijk dat ze in het zuiden een sterkere verdediging hebben gebouw dan in bijvoorbeeld noord luhanks.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 13:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat die verdediging uitgesmeerd moet worden over zo'n 1500km, en volgens de soviet doctrine ook nog eens verdeeld over 3 verdediginslinies!!
De spoeling is echt extreem dun, om over kwaliteit maar te zwijgen. En ondertussen zal je zien dat net als in Belgorod, ze gewoon over de wegen door de linies heen rijden.
Oekraine heeft zeker genoeg man, maar Rusland vele vele malen meer.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je zo'n demografische piramide opzoekt van oekraine, zitten er in de leeftijden geschikt voor militaire dienst ~5 miljoen man. Dus ook die koek is nog lang niet op.
Maar oekraine past er itt rus gewoon voor om een alexandr (meest voorkomende naam in oekraine) een wapen in z'n handen te drukken en 'succes' te zeggen.
Wat is motiverend aan het neerzetten van coplerones? Niks. Zou jij het gevoel hebben dat het dan wel goed komt? En wat denk je dat de mindere units gaan doen op het moment als ze eerst onder een HIMARS-barrage en daarna een kwartiertje onder MRSI hebben gelegen hebben? En vervolgens de Leopards op zich af zien stormen? Die flippen. Ik garandeer dat die in paniek raken. Dus die gaan rennen. En wel naar achteren. En als een soldaat in de achterhoede tientallen soldaten uit de voorhoede compleet in paniek ziet vluchten wordt die daar niet vrolijk van.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 13:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ze zijn al maanden bezig met die linies, over motivatie gesproken.
De laatste maanden vooral filmpjes gezien van matige militairen met matige uitrusting die in de pan werden gehakt. Natuurlijk is Rusland het een en ander kwijt geraakt. Maar waarom denk je dat ze dat oude spul lieten aanrukken? Ik denk aan het sparen van betere units en deze uitbreiden met mensen die wel training hebben gehad.
De voorste linies zullen straks vol liggen met mindere units. De betere liggen verder naar achteren om ingezet te worden daar waar nodig.
Daarom moet Oekraïne snel doorbreken of enorm verrassen.
Het is toch juist de bedoeling dat de voorste mannetjes op een gegeven moment terugvallen naar posities erachter. En daarna van de 2de naar de 3de linie. Daar zullen ze vast niet van onder de indruk zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 13:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is motiverend aan het neerzetten van coplerones? Niks. Zou jij het gevoel hebben dat het dan wel goed komt? En wat denk je dat de mindere units gaan doen op het moment als ze eerst onder een HIMARS-barrage en daarna een kwartiertje onder MRSI hebben gelegen hebben? En vervolgens de Leopards op zich af zien stormen? Die flippen. Ik garandeer dat die in paniek raken. Dus die gaan rennen. En wel naar achteren. En als een soldaat in de achterhoede tientallen soldaten uit de voorhoede compleet in paniek ziet vluchten ga wordt die daar niet vrolijk van.
Ik moet het nog zien. Wat ik zeg, de Russen zijn al een half jaar bezig met die verdediging en serieus ook ! Daar zal echt wel enigszins kwaliteit ingestoken zijn. Zo niet heeft Ulx gelijk en staat Oekraïne binnen een maand aan de zee en zal die oorlog geen jaar meer duren.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 13:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Russen hebben niks beters achter de hand maar die oude tanks dienen nu gewoon als artillerie.
Als er 10k man naar voren gaan in allerlei voertuigen dan hoef je niet te kunnen mikken om iets te raken, gechargeerd gezegd. Dan werkt zo'n oude tank ook prima.
Alsof de Russen zoiets niet incalculeren.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 13:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is motiverend aan het neerzetten van coplerones? Niks. Zou jij het gevoel hebben dat het dan wel goed komt? En wat denk je dat de mindere units gaan doen op het moment als ze eerst onder een HIMARS-barrage en daarna een kwartiertje onder MRSI hebben gelegen hebben? En vervolgens de Leopards op zich af zien stormen? Die flippen. Ik garandeer dat die in paniek raken. Dus die gaan rennen. En wel naar achteren. En als een soldaat in de achterhoede tientallen soldaten uit de voorhoede compleet in paniek ziet vluchten wordt die daar niet vrolijk van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |