Hebben niet de intentie om naar de VS te gaan, dus dat zal het "probleem" niet zijn.quote:Op zondag 14 mei 2023 15:35 schreef FlyingFish het volgende:
Houd er wel rekening mee dat de VS bezoeken na Cuba gedoe op kan leveren. Wij moesten bij de aanvraag voor de Esta specifiek aankruisen of we de afgelopen tijd in Cuba geweest waren.
quote:Op zondag 14 mei 2023 15:13 schreef Vicky het volgende:
Ze helpen hier regelmatig met de was. Vaak heb ik wees-sokken. T wilde graag een lost socks bord. T heeft er zelf 1 gemaakt.Heel leuk dat Lost socks board!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van A kreeg ik een Mickey Mouse mok met de andere sokken 😃
Mijn lieftallige is met de bbq bezig, vanavond spareribs 🥰
Maar zijn die linkse en die tweede van links niet gewoon een stelletje waarvan de een per ongeluk met de donkere was meegegaan is?
Nee het ziin nieuwe sokken😀quote:Op zondag 14 mei 2023 16:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heel leuk dat Lost socks board!
Maar zijn die linkse en die tweede van links niet gewoon een stelletje waarvan de een per ongeluk met de donkere was meegegaan is?
Hahaha, ja 1 groot feest.quote:Op zondag 14 mei 2023 19:52 schreef Aure het volgende:
Het gaat hier helemaal los![]()
vuurwerk, rookbommen, toeterende auto's
wel wat lastig de kinderen op bed liggen
Jazeker! Regio Groningen hier.quote:Op zondag 14 mei 2023 22:25 schreef Loj het volgende:
Hier was het ook erg druk qua vuurwerk, maar nu al zeker een uur stil. Maar goed, ik zit dan ook in een dorp naast Rotterdam(en lees: pas anderhalf uur geleden thuis gekomen na het kampioenschapfeest
)
Ik las ook over de Susan Bijl tas bij Aurr en ik denk meteen tof
Maar ik ben nu wel eens benieuwd, zijn er ook niet Rotterdammers hier met Susan Bijl tassen? Ik ken alleen maar (omgeving) Rotterdammers met deze tassen
(Ik liep ooit in de jaarbeurs en toen werd ik ook aangesproken met: “jij komt vast uit omgeving Rotterdam met je Susan Bijl tas”)
Mijn vader en Soneal kwamen op koningsdag in Rotterdam aan om 22.30 uur en het viel me op het station reuze mee qua drukte.quote:Op maandag 15 mei 2023 07:53 schreef Bami het volgende:
Ik ken Susan Bijl en haar tassen niet.
Stiekem hoopte ik een klein beetje dat Feyenoord zou verliezen. Wij komen vandaag, met baby, met de trein terug vanuit Londen en moeten vanaf Rotterdam met de trein naar huis. Daar kijken we nu niet bepaald naar uit.![]()
We komen wel pas om half 4 aan, dus hopelijk valt het dan alweer een beetje mee met de drukte in de trein.
Ja dat van de eerste klas hadden wij ook al bedacht idd.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn vader en Soneal kwamen op koningsdag in Rotterdam aan om 22.30 uur en het viel me op het station reuze mee qua drukte.
We hadden bedacht dat Rotterdam op koningsdag een betere uitstapplek was dan Amsterdam, en toen maakte de koning bekend waar hij het dit jaar zou vieren
Ik weer niet of je tickets naar Amersfoort hebt, maar als je met je eigen OV chipkaart incheckt, doe jezelf dan een plezier en upgrade naar eerste klas, dan is de kans op zitplek sowieso veel groter, 15.30 uur is altijd tricky qua drukte in de trein.
Het enige voordeel is dat Rotterdam het beginstation is, dus je kunt in een lege trein stappen als hij daar net aankomt.
Met een beetje mazzel heb je ook de overstap op hetzelfde perron, dat scheelt een hoop ellende.
Je Lancia is idd prachtig en op een of andere manier zo passend bij je beroep, maar ik snap heel goed dat je wel een grotere auto kunt gebruiken want groot is je Lancia idd niet....quote:Op maandag 15 mei 2023 11:43 schreef BE het volgende:
Ik ga straks een proefrit maken in een hele mooie auto!
Een Ford C-Max
Ik had al tijden bedacht dat ik wat anders wilde, maar ik wist niet wat. Alleen groter dan wat ik nu heb, want ik sjouw altijd zo veel mee naar uitvaarten dat het vaak een enorm gepuzzel is.
Ik ga met heel veel pijn in mijn hart afscheid nemen van mijn lancia'tje. Nooit gedacht dat ik daar 4 jaar lang zo'n lol van zou hebben.
En toen kwam ik al googelend via wat tussenstops ineens deze tegen en nu wil ik hem!![]()
Hij is veel duurder dan ik ooit aan een auto uit dacht te kunnen geven, maar tegelijkertijd is het ook wel een heel lekker idee om eens een keer zelf in een hele mooie, relatief jonge, auto te rijden ipv altijd 'oh kut, mijn auto is kapot, ik moet iets anders, hoe veel geld kan ik missen'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 mei 2023 11:56 schreef Leandra het volgende:
Ik hou keurig bij wat er na iedere operatie op de weegschaal gebeurt, de eerste 2 weken dagelijks, daarna per week.
Er moet nog een hoop wondvocht weggewerkt worden, maar dat komt wel goed.Zo he!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi om te zien zeg!
Oeh die ziet er goed uit. Ik heb zelf nu een jaar of 10 een Ford Fiesta uit 2006 en ben er enorm tevreden over, echt een degelijke auto. Dus dat zal dan bij een C-Max vast niet anders zijn. Veel plezier!quote:Op maandag 15 mei 2023 11:43 schreef BE het volgende:
Een Ford C-Max
Ik had al tijden bedacht dat ik wat anders wilde, maar ik wist niet wat. Alleen groter dan wat ik nu heb, want ik sjouw altijd zo veel mee naar uitvaarten dat het vaak een enorm gepuzzel is.
Ik ga met heel veel pijn in mijn hart afscheid nemen van mijn lancia'tje. Nooit gedacht dat ik daar 4 jaar lang zo'n lol van zou hebben.
En toen kwam ik al googelend via wat tussenstops ineens deze tegen en nu wil ik hem!![]()
Hij is veel duurder dan ik ooit aan een auto uit dacht te kunnen geven, maar tegelijkertijd is het ook wel een heel lekker idee om eens een keer zelf in een hele mooie, relatief jonge, auto te rijden ipv altijd 'oh kut, mijn auto is kapot, ik moet iets anders, hoe veel geld kan ik missen'.
Wat ga jij lekker rijdenquote:Op maandag 15 mei 2023 11:43 schreef BE het volgende:
Een Ford C-Max
quote:Op maandag 15 mei 2023 11:56 schreef Leandra het volgende:
Ik hou keurig bij wat er na iedere operatie op de weegschaal gebeurt, de eerste 2 weken dagelijks, daarna per week.
Er moet nog een hoop wondvocht weggewerkt worden, maar dat komt wel goed.Ziet er goed uit! Hoop echt dat het je gaat brengen wat je hoopte (eigenlijk hoop ik dat het zelfs meer gaat brengen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dat doet het sowieso al door minder pijn (nu even niet), en minder blauwe plekken (nu zeker niet), maar de afgelopen weken viel het me gewoon al op: wel blauwe plekken op het nog niet behandelde deel, geen blauwe plekken meer op de delen van operaties 1 en 2.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Hoop echt dat het je gaat brengen wat je hoopte (eigenlijk hoop ik dat het zelfs meer gaat brengen)
quote:Op maandag 15 mei 2023 12:19 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oeh die ziet er goed uit. Ik heb zelf nu een jaar of 10 een Ford Fiesta uit 2006 en ben er enorm tevreden over, echt een degelijke auto. Dus dat zal dan bij een C-Max vast niet anders zijn. Veel plezier!
quote:Op maandag 15 mei 2023 12:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat ga jij lekker rijden![]()
Hier een Kuga en een S-Max van mijn oudersHet liefste zou ik een Ford E-mach willen hebben, maar dat kan Bruun niet trekken
We hebben een pot met een plant en daarin allemaal geknutselde vlinders, dus iets persoonlijks hebben wequote:Op maandag 15 mei 2023 15:02 schreef exode het volgende:
Antwoord van de juf hier in huis:
- geen chocolade
- geen douchespul
Daar krijgen ze altijd zo ontzettend veel van, wij geven het elk jaar weg.Het zijn ook 9 van de 10 keer geuren die ze niet lekker vindt en chocolade wat ze niet eet.
Het blijste werd zij steeds van persoonlijke dingen. Zoals een glas met alle namen van de kinderen, een mok met de klassenfoto, een kookschort met super juf. En ze bewaart alle kaarten die kinderen zelf hebben geschreven, die kijkt ze ook nog wel eens in.
Ik vind een prentenboek voor de klas erg leuk klinken overigens
Heel leuk!quote:Op maandag 15 mei 2023 15:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
We hebben een pot met een plant en daarin allemaal geknutselde vlinders, dus iets persoonlijks hebben we
Nagellakjes waren bij ons altijd een hit!quote:Op maandag 15 mei 2023 14:21 schreef LeSage het volgende:
Even vraagje tussendoor aan de juffen hier:
Zouden jullie voor juffendag liever chocola/thee/rituals krijgen of is een prentenboek voor in de klas leuker?
Klassenmoeder present![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op maandag 15 mei 2023 19:55 schreef PoesInDoos het volgende:
PoesjesspamHeeft de eigenaar wel toestemming gegeven voor die foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
IK ben nu de eigenaar!quote:Op maandag 15 mei 2023 19:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Heeft de eigenaar wel toestemming gegeven voor die foto's
Lekker hoor! En wat fijn dat je mobiel genoeg bent weer, lekker in het zonnetje zitten vandaag en lief zijn voor jezelf <3quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:45 schreef Leandra het volgende:
Zo, Soneal heeft een studiedag dus de heren zijn zojuist naar het station vertrokken en gaan samen een paar dagen weg, ik ben weer mobiel genoeg om voor mezelf te zorgen dus dat kan prima, ze vermaken zich vast wel
De oedeemtherapeute komt vandaag weer even checken hoe het gaat en ik denk dat ik daarna even naar het dorp wandel, even wat drinken en weer terug, dan heb ik weer 2 van de 3 keer 20 minuten wandelen voor vandaag te pakkenquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lekker hoor! En wat fijn dat je mobiel genoeg bent weer, lekker in het zonnetje zitten vandaag en lief zijn voor jezelf <3
Krimpflatiequote:Op woensdag 17 mei 2023 15:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Er zitten nog maar 8 rolo's in een rolletje🤨
Het waren er ooit 12 of 13. Das geen krimpflatie meer maar halveringsflatiequote:
En wél 50ct duurder zekerquote:Op woensdag 17 mei 2023 15:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Het waren er ooit 12 of 13. Das geen krimpflatie meer maar halveringsflatie
Geen idee eigenlijk, was een pakjequote:Op woensdag 17 mei 2023 15:41 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
En wél 50ct duurder zeker
Ik laat tegenwoordig producten staan omdat er minder inhoud voor meer geld in zit..
In het Engels is het idd Ascensionquote:Op woensdag 17 mei 2023 18:06 schreef amaranta het volgende:
Als ik het niet weet, dan bedenk ik het Spaanse woord…
Asuncion is het in het Spaans
Geen gouden tips. Wel ervaringsdeskundige. De beste tip die ik kan geven is dat je zoveel mogelijk mensen vertelt dat je zoon een wegloper is. Ik heb in zijn kindertijd echt het belang van sociale controle ondervonden en enorm gewaardeerd. Ik ben heel regelmatig gebeld door mensen in ons stadje die me vertelden dat ze mijn zoon alleen hadden zien lopen ver van huis. En die hem ook aanspraken en mee naar binnen namen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 18:23 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig! Het is hier al een paar keer gegaan over kindersmarthorloges met gps etc. En ik heb daar ook al naar gekeken maar ik denk niet dat dat de oplossing hier is (tenzij er goede argumenten zijn)..
Onze 3,5 jarige reus is nogal een avonturier aan het worden. Thuis hebben we het wel goed onder controle, maar op de camping is het nog wel een dingetje. Vanmorgen waren we hem daar een kwartier kwijt. Hij zei dat hij naar de speeltuin ging en vanaf onze plek konden we hem inderdaad ook zien. Mijn man ging ondertussen de fiets pakken om naar hem toe te gaan, maar toen hij daar aan kwam was peuter dus weg.Mijn vader was er ook, dus met 3 man zoeken op de camping en bij het water. Na 15 minuten ging mijn telefoon, mijn vader had hem gevonden.... op de wc..
![]()
We hebben een paar weken geleden een gps tracker van Spotter gekocht. Maar na 2 dagen uittesten bleek deze echt totaal niet nauwkeurig te zijn. Dus deze hebben we weer teruggestuurd..
Wie heeft de gouden tip (behalve duidelijk blijven maken dat hij niet zonder ons ergens heen mag gaan)
Die Engelsen hebben net veel bank holidays gehad, ze mogen wel weer even werkenquote:Op woensdag 17 mei 2023 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
In het Engels is het idd Ascension
Zo speel ik vals met Frans, als ik iets niet weet dan denk ik aan het moeilijke Engelse woord
In de meeste Europese landen wel een feestdag:
https://cne.news/article/(...)ay-throughout-europe
Bij ons buurmeisje hebben ze walkie-talkies, dat werkt prima en is ook leuk om mee te spelen. Handig om even door te geven dat het eten klaar is, en wanneer de meiden kletsen over de walkie-talkie kan de buurvrouw op de derde walkie-talkie meeluisteren 😄quote:Op woensdag 17 mei 2023 18:23 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig! Het is hier al een paar keer gegaan over kindersmarthorloges met gps etc. En ik heb daar ook al naar gekeken maar ik denk niet dat dat de oplossing hier is (tenzij er goede argumenten zijn)..
Onze 3,5 jarige reus is nogal een avonturier aan het worden. Thuis hebben we het wel goed onder controle, maar op de camping is het nog wel een dingetje. Vanmorgen waren we hem daar een kwartier kwijt. Hij zei dat hij naar de speeltuin ging en vanaf onze plek konden we hem inderdaad ook zien. Mijn man ging ondertussen de fiets pakken om naar hem toe te gaan, maar toen hij daar aan kwam was peuter dus weg.Mijn vader was er ook, dus met 3 man zoeken op de camping en bij het water. Na 15 minuten ging mijn telefoon, mijn vader had hem gevonden.... op de wc..
![]()
We hebben een paar weken geleden een gps tracker van Spotter gekocht. Maar na 2 dagen uittesten bleek deze echt totaal niet nauwkeurig te zijn. Dus deze hebben we weer teruggestuurd..
Wie heeft de gouden tip (behalve duidelijk blijven maken dat hij niet zonder ons ergens heen mag gaan)
Klopt, het was op een gegeven moment ruim 9600 euro maar het maandbedrag bleef gelijk en nu is het 4747 euro. Maar er klopt nog steeds niks van. Ik zie het wel, maak me niet druk meer.quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:29 schreef Hupje het volgende:
Fijn @:Mushanga71 Je kreeg toch van die berichten met enorme bedragen die je bij zou moeten betalen?
Wij hebben 'm net gehad en kregen zelfs geld terug. We hadden echt goed bespaard tov eerdere jaren.
Ze hebben geen schattingen gemaakt bij ons. Geen digitale meters en zelf ook niet doorgegeven. Wel steeds berichten gekregen dat veel mensen moeten bijbetalen, maar daar heb ik niks mee gedaan.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klopt, het was op een gegeven moment ruim 9600 euro maar het maandbedrag bleef gelijk en nu is het 4747 euro. Maar er klopt nog steeds niks van. Ik zie het wel, maak me niet druk meer.
Netjes dat jullie geld terug hebben gekregenKlopte de tussentijdse schattingen bij jullie wel?
Oooh, dat kan ook. Lijkt me een stuk relaxter dan steeds megabedragen voorgeschoteld te krijgenquote:Op woensdag 17 mei 2023 21:13 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ze hebben geen schattingen gemaakt bij ons. Geen digitale meters en zelf ook niet doorgegeven. Wel steeds berichten gekregen dat veel mensen moeten bijbetalen, maar daar heb ik niks mee gedaan.
Spoorwegmuseumquote:Op woensdag 17 mei 2023 21:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog tips om morgen iets leuks te doen met kleuter omgeving Midden-Nederland? Bij voorkeur iets met binnen- en buiten(speel)faciliteiten.
Ons originele plan valt een beetje in het water bij gebrek aan kaartjes voor tijdsloten, alleen nog late mogelijkheden.
Oud Valkeveen, Geertjes Hoeve, Castellum, inderdaad Spoorwegmuseum.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog tips om morgen iets leuks te doen met kleuter omgeving Midden-Nederland? Bij voorkeur iets met binnen- en buiten(speel)faciliteiten.
Ons originele plan valt een beetje in het water bij gebrek aan kaartjes voor tijdsloten, alleen nog late mogelijkheden.
Dat heb ik ook wel een beetje. Leuke tip, maar wel een dik uur rijden voor ons.quote:Op donderdag 18 mei 2023 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een bloedhekel aan plekken bezoeken waar de rest van Nederland op dat moment ook naartoe gaat. Voor wie het niet kan laten, kan ik in Noord-Holland Dierenpark Hoenderdaell aanbevelen. Het is ruim opgezet en niet zo kitscherig als menig ander dierentuin. Bovendien is er een leuke speeltuin. We zijn er laatste weer eens geweest en de kinderen (tieners inmiddels) vonden het nog steeds leuk.
Dit. Kind had gisteren studiedag, dus wij hebben er al een uitstapje op zitten. Ideaal wat mij betreft.quote:Op donderdag 18 mei 2023 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een bloedhekel aan plekken bezoeken waar de rest van Nederland op dat moment ook naartoe gaat.
Beetje ver voor ons, maar ook deze sla ik op.quote:Op donderdag 18 mei 2023 08:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik weet niet zo goed waar de grens voor midden van het land ligt, maar voor een leuk dagje vind ik de pannenkoeken in Chaam heel chill. Met grote binnen en buitenspeeltuin, een kabouterpad, bos om te wandelen. Entree voor binnen is 2 euro per kind, dus heel goed te doen.
Edit: het heet de steengroeve.
Zijn wij laatst geweest. Het is best wel klein, maar wel leuk omdat er dieren zijn die je in een normale hertenkamp/kinderboerderij niet ziet.quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:19 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Beetje ver voor ons, maar ook deze sla ik op.
We gaan naar het Uilen- en dierenpark De Paay in Beesd. Nog nooit van gehoord en nog nooit geweest, dus we gaan het eens bekijkenHalf uurtje rijden voor ons, dus goed te doen.
Veel plezier iedereen!
Was geen verwijtquote:Op donderdag 18 mei 2023 10:41 schreef exode het volgende:
2x Droomvlucht, 1x Villa Volta er al op zitten. Heerlijk.
Wij zitten nou eenmaal ramvast aan dagen dat heel Nederland vrij is. Ik kan me er niet zo druk om maken![]()
Veel plezier vandaag iedereen wat de plannen ook zijn.
Jullie waren er ook, toch? Ik denk dat ik jullie zag lopen, meende U. te herkennenquote:Op donderdag 18 mei 2023 10:01 schreef arvensis het volgende:
[..]
Zijn wij laatst geweest. Het is best wel klein, maar wel leuk omdat er dieren zijn die je in een normale hertenkamp/kinderboerderij niet ziet.
De mijnen willen naar een indoor speeltuin maar De Paay klinkt veel leuker. Ik ga het ze voorstellen.
In restaurants vind ik het ook niet ergquote:Op donderdag 18 mei 2023 16:19 schreef Vanyel het volgende:
Is niet iedereen liever overal (behalve in restaurants) de enige eigenlijk?
Dat zou je denken. Toch zie ik veel ouders steeds weer de drukte opzoeken, waardoor ik de indruk krijg dat ik een gebrek heb. Ik heb een keer een andere ouder verteld dat ik niet naar het lentefeest van de basisschool van de kinderen ging vanwege de overweldigende drukte. Die snapte duidelijk niet waar ik het over had en bleef maar aandringen dat ik kwam. Sindsdien lieg ik weer, veel makkelijker.quote:Op donderdag 18 mei 2023 16:19 schreef Vanyel het volgende:
Is niet iedereen liever overal (behalve in restaurants) de enige eigenlijk?
Ben je in je uppie gegaan?quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:15 schreef Leandra het volgende:
Omdat de heren een paar dagen weg zijn ben ik gisteravond uit eten gegaan, maar na een voor- en hoofdgerecht vond ik een nagerecht een beetje too much.
Wel jammer want ik weet dat het nagerecht dat ik wilde goddelijk is 🤤🤤🤤
Dus gisteravond gelijk een reservering voor de lunch gemaakt en na het broodje kipreepjes alsnog dat nagerecht genomen 😁😂
[ afbeelding ]
Ja.quote:
quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja.
Zowel gisteavond als vanmiddag, ik moet nu helemaal geen rekening hoeven hoiden met anderen die wel of niet willen blijven, ik moet heel erg mijn eigen tempo hebben op dit moment, en als de zit te lang is moet ik aan de wandel of naar huis kunnen.
Ooh waarom kwam je niet naar me toe?quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:03 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Jullie waren er ook, toch? Ik denk dat ik jullie zag lopen, meende U. te herkennen
De Paay was leuk, maar inderdaad wel klein. Na een uur tot anderhalf uur ben je wel uitgekeken.
Daarna hebben we in de buurt nog een speeltuin opgezocht en heeft Simon nog lekker zich uitgeleefd en wij heerlijk in het zonnetje gezeten.
Oh, ik zit daar regelmatig met een kop thee of cappuccino, ik heb er niet zo'n moeite mee, maar dat heb ik sowieso niet met alleen onderweg zijn, of dat nou 2 uur of 2 maanden is, ik vermaak me wel.quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik heb het wel eens gedaan maar ik vind het toch te awkward, alleen uit eten gaan.
Waarom maak je dan die reservering?quote:Op donderdag 18 mei 2023 18:18 schreef Leandra het volgende:
Oh ja, de sauna, daar ga ik ook gewoon alleen heen, al was het alleen al omdat N het niets vindt (ik heb met veel moeite een reservering voor Spa Zuiver op een badkledingdag kunnen maken voor binnenkort), dus dan ga ik net zo lief alleen, en nooit op een badkledingdag
Omdat ze ook een hotel hebben, op loopafstand van de kliniek zitten en ik de volgende keer 's morgens al aan de beurt ben, dus erg handig als we op een half uurtje lopen zittenquote:Op donderdag 18 mei 2023 18:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Waarom maak je dan die reservering?als hij met tegenzin gaat en jij dan ook nog verplicht in een badpak moet
Ik durfde niet naar je toe te komenquote:Op donderdag 18 mei 2023 17:28 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ooh waarom kwam je niet naar me toe?
1,5 uur vind ik echt heel lang, wij waren na een half uur alweer klaar.
Het park heeft veel potentie, maar helaas is er veel achterstallig onderhoud. Maar goed, zo af en toe is het een leuke afwisseling.
Goddelijkquote:Op donderdag 18 mei 2023 20:49 schreef Bami het volgende:
Wij hebben vandaag voor het eerst gefietst met baby.![]()
Zo fijn dat het vandaag lekker weer was! Hoop dat iedereen het goed heeft kunnen benutten.
@:Leandra Dat ziet eruit als een uitstekend toetje!
Maar vond je zoon het wel lekker? En wat is er normaal niet halal aan sushi eigenlijk?quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Hóe kan iemand sushi lekker vinden?Ik wist het maar zoon wilde het zo graag. Ben nu wel van het gezeur af
![]()
Idd, dat toetje @:Leandra![]()
Ga ik nu een broodje frikandel maken want we hebben nog honger
Nee, die vond het nog erger dan ikquote:Op donderdag 18 mei 2023 21:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar vond je zoon het wel lekker? En wat is er normaal niet halal aan sushi eigenlijk?
Hoe dan? Rauwe vis met droge rijst, gewikkeld in zeewierquote:
Serieusquote:Op donderdag 18 mei 2023 21:38 schreef LeSage het volgende:
Ik wilde de jongste van 5 laatst meelokken naar de McDonald’s na een dagje dierentuin.
‘Oh Mijnie, mama is echt té moe om nog te koken, wat zouden we dan kunnen eten?’ (We zaten nog in de auto een uur).
‘Sushiiiiiiiiii!’
Zelfs mijn kleuter is er dol op![]()
I did sign up for this.quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:38 schreef LeSage het volgende:
Ik wilde de jongste van 5 laatst meelokken naar de McDonald’s na een dagje dierentuin.
‘Oh Mijnie, mama is echt té moe om nog te koken, wat zouden we dan kunnen eten?’ (We zaten nog in de auto een uur).
‘Sushiiiiiiiiii!’
Zelfs mijn kleuter is er dol op![]()
Ik ben het helemaal met je eens. Ik eet geen vis dus dan valt er al heel veel af.quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Hóe kan iemand sushi lekker vinden?Ik wist het maar zoon wilde het zo graag. Ben nu wel van het gezeur af
![]()
Idd, dat toetje @:Leandra![]()
Ga ik nu een broodje frikandel maken want we hebben nog honger
Mijn lievelings zijn allemaal zonder vis.quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Ik eet geen vis dus dan valt er al heel veel af.
Nou, dat gewoon.... mij straf je niet met een avondje sushirestaurant hoorquote:Op donderdag 18 mei 2023 21:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoe dan? Rauwe vis met droge rijst, gewikkeld in zeewier![]()
En de kip yakitori was ook maar mwah.
Yay, ben ik niet de enige sushihaterquote:Op donderdag 18 mei 2023 22:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Ik eet geen vis dus dan valt er al heel veel af.
Volgens mij moet je daar ook wel mee uitkijken als je zwanger bent.quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Yay, ben ik niet de enige sushihater![]()
Ik eet juist vaak vis, heb van de sushi dan ook de vis uit de rijst gepulkt en opgegetenMaar de rijst...😖 en zeewier😖😖
Nooit meer!
Vroeg net aan dochter. Die heeft laatst ook de sushi de kliko ingemikt. Zit in de familie
Same here. Ik vind het - ik ben een visliefhebber - niet vies, maar ook niet echt lekker. En het voelt nooit als een volwaardig avondmaal. Doe mij maar de Italiaanse keuken.quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:47 schreef trui het volgende:
[..]
Volgens mij moet je daar ook wel mee uitkijken als je zwanger bent.
Ik ben ook niet zo’n grote sushi fan. Lust het wel maar begrijp het nooit zo goed als mensen daar helemaal lyrisch over zijn.
Die houdt zich zó streng aan alles, is voor dr zwangerschap geweestquote:Op donderdag 18 mei 2023 22:47 schreef trui het volgende:
[..]
Volgens mij moet je daar ook wel mee uitkijken als je zwanger bent.
Ik ben ook niet zo’n grote sushi fan. Lust het wel maar begrijp het nooit zo goed als mensen daar helemaal lyrisch over zijn.
Oooeh, Italiaansquote:Op donderdag 18 mei 2023 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Same here. Ik vind het - ik ben een visliefhebber - niet vies, maar ook niet echt lekker. En het voelt nooit als een volwaardig avondmaal. Doe mij maar de Italiaanse keuken.![]()
Uit principe niet? Of omdat je vis niet lust?quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Idee voor je volgende tattoo. Je favoriete sushi 😅quote:Op vrijdag 19 mei 2023 08:00 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Team vis hier, heeeeeeeerlijk!![]()
Alleen lust ik geen kipper en mosselen![]()
Gisteren toevallig ook lekker sushi besteld en afgehaald. In de ochtend eerst dochterlief nog ff 3 uur laten uitrazen in een krijsparadijs. Ik was vergeten mijn wekker uit te zetten voor sportdagen, dus op mijn vrije dag stond ik alsnog om 6:30 in de gym. Uurtje PT dan maardaarna op eigen kracht nog ff verder. Kwam ik thuis lagen dochterlief en manlief nog te slapen.
![]()
![]()
Ow, in de middag lekker geshopt met zijn 3tjes, was leuk en goed geslaagd alle 3![]()
Mal mens!quote:Op vrijdag 19 mei 2023 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Idee voor je volgende tattoo. Je favoriete sushi 😅
Ondertussen weten we allemaal dat je zonet hebt geGoogled op sushi tattoo. 😇quote:Op vrijdag 19 mei 2023 09:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mal mens!![]()
Ik dacht dat ik gek was, maar nee zo gek ben ik niet.
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Sushi tattooLaat ik een pizza tatoeëren. Op mn buik, past vast wel
Moest grinniken.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Idee voor je volgende tattoo. Je favoriete sushi 😅
Tuinslang op de kat als hij er weer zit? Of plantenspuit wil ook al eens werken.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:14 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een briljante tip tegen een schijtende kat in je tuin?
Ik heb nu al 4 keer drollen staan scheppen en ik weet welke het is... alleen niet van wie dat beest is.
Maar ik ben er zo klaar mee.
Heb de neiging om van die duivenpinnen op de schutting te gaan lijmen ofzo, dan maar kattenkebab, maar dat beest moet gewoon zn behoeften ergens anders doen.
Koffiedrab op de plaats van poepen strooienquote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:14 schreef Nijna het volgende:
Ik heb nu al 4 keer drollen staan scheppen en ik weet welke het is... alleen niet van wie dat beest is.
Heb de neiging om van die duivenpinnen op de schutting te gaan lijmen ofzo, dan maar kattenkebab, maar dat beest moet gewoon zn behoeften ergens anders doen.
Ga ik zeker proberen!quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Tuinslang op de kat als hij er weer zit? Of plantenspuit wil ook al eens werken.
Jup. Vorig jaar in onze voortuin een aantal keer op het gras kattenpoep en hondenpoep (!) gehad. Eendenpoep is ook ranzig. Die hebben we weggejaagd door de sproeier op afstand aan te zettenquote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:26 schreef Nijna het volgende:
weet je hoe smerig het is als je je gras maait door een drol.... zit de hele grasmaaier ermee vol en dat stinkt![]()
![]()
![]()
Verhuizen. Dat is wat wij hebben gedaan. We hebben nu geen last meer van de kat van de buren.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:14 schreef Nijna het volgende:
Maar wie weet hebben je nieuwe buren dan ook een kat... ik woon hier nog prima. Dus verhuizen... dan moet er echt wel iets heel bijzonders voorbij komen (en voor een redelijke prijs)quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Verhuizen. Dat is wat wij hebben gedaan. We hebben nu geen last meer van de kat van de buren.
Zelf een kat nemen was hetgeen wat bij ons werktequote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:14 schreef Nijna het volgende:
Met 2 mensen in huis die allergisch zijn voor katten, is dat geen optiequote:Op zaterdag 20 mei 2023 07:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zelf een kat nemen was hetgeen wat bij ons werkte
https://goyvaerts.nl/ hierzo!quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:58 schreef Aure het volgende:
Lekker exode! En je had natuurlijk ook wel een goede avond uitgezocht met al het uitgaanspubliek
Waar zijn jullie geweest @:SQ?
Ik vind het ribuitjelijfuiteten echt heel leuk om af en toe te doenMaar de laatste keer is hier ook alweer een tijdje geleden. Maar nu we een oppas hebben kan het wel eindelijk makkelijker
eerst maar even sparen
Waar komt dit opeens vandaan?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:26 schreef Mushanga71 het volgende:
In mijn volgende leven wil ik een vogeltje zijn. Geen troep, geen gezeik dat er opgeruimd moet worden en als het kroost oud genoeg is, flikker je ze zó het nest uit
Opruimshit met zoon maar dat was peanuts in vergelijk met man, waarvan je steun mag verwachten, die dan finaal fliptquote:
Waarom uberhaupt trouwen in een volgend leven dan? In een volgend leven doe ik in ieder geval één ding goed. Of een goede partner zijn, of een goede werknemer of een goede moeder. Niet meer dat versnipperde en alles net niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:03 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Opruimshit met zoon maar dat was peanuts in vergelijk met man, waarvan je steun mag verwachten, die dan finaal flipt![]()
Laat dat vogeltje maar. In mijn volgende leven word ik een zwarte weduwe
Ooooh, trouwen never nooit meer. Ik word solitair.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt trouwen in een volgend leven dan? In een volgend leven doe ik in ieder geval één ding goed. Of een goede partner zijn, of een goede werknemer of een goede moeder. Niet meer dat versnipperde en alles net niet.
Ik heb helaas ook niet de ultieme oplossing, maar zelfs als je zou weten van wie die kat is, zou dat niet veel schelen vrees ik (behalve dat zij zouden kunnen aanbieden om te helpen met drollen scheppen af en toe). Al maken wij onze kattenbak vrijwel dagelijks schoon, de kat blijft het graag tussen de planten doen. Heeft mogelijk ook met territoriumdrang te maken. En bij ons is het echt onmogelijk om de tuin helemaal af te sluiten. Dus er komen helaas ook andere katten bij ons poepen (en ik kan ook niet beloven dat onze Gijs het niet bij anderen in de tuin doet).quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:14 schreef Nijna het volgende:
Hahaha, dat heb ik echt niet gedaan.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 09:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ondertussen weten we allemaal dat je zonet hebt geGoogled op sushi tattoo. 😇
Met het risico dat het een impopulaire mening is... (t is niks persoonlijks verder) wat mij betreft blijven katten lekker binnen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:28 schreef trui het volgende:
[..]
Ik heb helaas ook niet de ultieme oplossing, maar zelfs als je zou weten van wie die kat is, zou dat niet veel schelen vrees ik (behalve dat zij zouden kunnen aanbieden om te helpen met drollen scheppen af en toe). Al maken wij onze kattenbak vrijwel dagelijks schoon, de kat blijft het graag tussen de planten doen. Heeft mogelijk ook met territoriumdrang te maken. En bij ons is het echt onmogelijk om de tuin helemaal af te sluiten. Dus er komen helaas ook andere katten bij ons poepen (en ik kan ook niet beloven dat onze Gijs het niet bij anderen in de tuin doet).
Weet je zeker dat t geen egelstront is trouwens? Dat hebben wij regelmatig..zwarte drolletjes zijn dat..quote:Op zondag 21 mei 2023 07:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Met het risico dat het een impopulaire mening is... (t is niks persoonlijks verder) wat mij betreft blijven katten lekker binnen.
Huisdier prima, maar ik wil geen overlast van jouw huisdier. Jij kiest daarvoor, ik niet.
En als het zielig is om een kat binnen te houden, dan moet je je misschien afvragen of het wel een geschikt huisdier is.
Ik baal er gewoon van dat ik in mijn eigen tuin alert moet zijn op kattenstront van een kat die niet van mij is.
En dat maakt me boos.
Ik zou willen dat ik zo moedig was dat ik (als ik wist wie de eigenaar was) daar aan zou bellen om te vragen of zij de stront uit mijn tuin willen scheppen, maar in real life ben ik echt een watje wat dat betreft.
Vanmiddag nog maar eens checken of er nog wat ligt en dan zal ik eens gaan strooien met het een of het ander...
Wat maak je me blij met deze posting! Ik zie de laatste tijd op een bepaalde plek in onze tuin zwarte hoopjes. Dat zouden heel goed egeldrolletjes kunnen zijn. Het is op deze plek, waar vorig jaar de egel regelmatig liep. Dit jaar hem ik 'em nog niet gezien:quote:Op zondag 21 mei 2023 08:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Weet je zeker dat t geen egelstront is trouwens? Dat hebben wij regelmatig..zwarte drolletjes zijn dat..
Verder sterkte, want t is wel heel irritant natuurlijk.
Ik snap nooit zo goed waarom dit inderdaad niet gemeengoed is. Zorg dat ze buiten kunnen, maar in eigen tuin. Daar zijn echt wel oplossingen voor te verzinnen.quote:Op zondag 21 mei 2023 10:04 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben 2 katten, ze komen buiten, in onze tuin. Verder dan dag kunnen ze niet. Onze tuin is afgezet. Ten eerste wil ik niet dat anderen last hebben van mijn katten, ten tweede wil ik niet dat ze gaan zwerven over straat met alle gevolgen vandien.
Maar als dat je situatie is, dan is het denk ik ook goed om je af te vragen of je een kat moet nemen.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:17 schreef trui het volgende:
Onze tuin kan echt niet afgesloten worden voor katten. Of we zouden er voor onszelf ook een hele kooi omheen moeten maken ofzo. En katten aan een riempje, dat vind ik vrij zielig. Katten die alleen in een betegelde binnentuin kunnen ook trouwens. Het lijkt me wel goed als mensen voor ze een huisdier nemen ook echt goed kijken of ze dat dier werkelijk een beetje een goed leven kunnen bieden. En echt, er zijn veel en veel teveel katten in ons dichtbevolkte landje, denk 3x na voor je een nieuwe kat (of welk dier dan ook) aanschaft.
Mooi is het niet, maar ik kan de poezen zonder stress in de tuin laten. De onderkant van de schutting heeft een extra plank zodat ze er niet onderdoor kunnen kruipen.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom dit inderdaad niet gemeengoed is. Zorg dat ze buiten kunnen, maar in eigen tuin. Daar zijn echt wel oplossingen voor te verzinnen.
Mijn ouders hebben een hond en die gaat enorm tekeer als er katten door de tuin lopen. Je laat je hond niet in de tuin van de buren, zo ook je katten.
Overlast van bbq of muziek vind ik echt van een andere orde, ze geven namelijk geen rest (poep) in je tuin.
Leven en laten leven zie ik toch meer als: als je er geen last van hebt, dan laat mensen hun gang zijn. En niet echt: mensen moeten maar accepteren dat ze last hebben van andermans huisdieren
En terecht dat die mensen hier ook op aangesproken en zelfs voor bekeurd worden. Maar dan blijft nog de vraag waarom wel kattenpoep accepteren?quote:Op zondag 21 mei 2023 12:12 schreef Aure het volgende:
Nou ook nog genoeg mensen die hun verantwoordelijkheid met een hond ook niet nemen. Hoe vaak er wel niet hondenpoep hier op de straat ligt, wat in zo'n drukke straat binnen no time overal ligtbahhh
Dat hoeft voor mij ook niet hoor. Mijn kat kan sowieso niet verder dan het balkon dus daar heeft niemand last vanquote:Op zondag 21 mei 2023 12:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
En terecht dat die mensen hier ook op aangesproken en zelfs voor bekeurd worden. Maar dan blijft nog de vraag waarom wel kattenpoep accepteren?
Aah, die leeft echt zijn beste levenquote:Op zondag 21 mei 2023 11:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Mooi is het niet, maar ik kan de poezen zonder stress in de tuin laten. De onderkant van de schutting heeft een extra plank zodat ze er niet onderdoor kunnen kruipen.
[ afbeelding ]
Dikke plofkat 😍
Zo, het zwembad staat. Water is alleen nog veel te koud 🤣
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 mei 2023 14:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Gister hadden we een uitje van mijn werk.Wat slim van hem!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk echt van een kat.quote:Op zondag 21 mei 2023 08:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Weet je zeker dat t geen egelstront is trouwens? Dat hebben wij regelmatig..zwarte drolletjes zijn dat..
Verder sterkte, want t is wel heel irritant natuurlijk.
Ik ben denk ik vrij redelijk. Ik ga niet gelijk zeuren over bbq of muziek of een feestje.quote:Op zondag 21 mei 2023 09:38 schreef trui het volgende:
Tsja, katten zijn wat mij betreft erg leuke huisdieren (ook omdat ze nog een zekere mate van vrijheid hebben), maar helaas over het algemeen niet geschikt om alleen binnen te houden. Er zijn in NL echt veel te veel katten (ook als je kijkt naar het aantal vogels die gedood worden), en ik vind het ook heel vervelend dat onze kat mogelijk overlast voor anderen oplevert. Voor mij genoeg redenen om na deze kat geen kat meer te nemen (tenzij we ooit nog in een boerderijtje buitenaf gaan wonen ofzo).
Maar ik vind dat mensen ook wat van elkaar moeten kunnen verdragen. Katten verplicht binnen laten houden vind ik echt wreed. Je zou wel samen met de katteneigenaar kunnen kijken naar een oplossing voor het opruimen van de drollen. Maar verder heb ik bijv ook wel eens last van de barbecue van onze buren, of de vuurkorf / open haard van andere buren, of de harde muziek van een feestje. Ik noem maar wat dingen. Je moet elkaar soms ook wat gunnen en tegelijk proberen wat rekening te houden met elkaar.
Bij een dagje uit kun je ze toch wel als vanouds in een vuilnisbak achterlaten?quote:Op zondag 21 mei 2023 14:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Overigens best irritant hoor dat statiegeld op die kleine flesjes en blikjes. Wij namen afgelopen weekend wat flesjes mee toen we een dagje uit gingen, maar waar normaal je tas gedurende de dag leger wordt zat hij nu nog steeds vol met al die statiegeldflesjes. Ik snap dat het nodig is hoor, maar handig is anders zullen we maar zeggen.
Ik vind het ook erg vervelend (wij hebben ook poep van andere katten in de tuin) maar het is gewoon niet / veel minder te sturen dan bij een hond, daar sta je er altijd naast. In die zin vind ik het wel degelijk een onredelijke en onhaalbare eis. Het schijnt trouwens wel te schelen als je de kattenbak goed schoon houdt (dan doen katten het daar over het algemeen liever op), maar dat is geen garantie.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:54 schreef Nijna het volgende:
Ik ben denk ik vrij redelijk. Ik ga niet gelijk zeuren over bbq of muziek of een feestje.
Maar mijn grens ligt echt bij stront in mijn tuin. Ik weet dat het niet bewust is, maar ik vind het gewoon heel smerig.
Ik zit liever in bbq lucht dan dat ik stront uit mijn tuin schep of van schoenen sta te schrapen (overigens heb ik er ook moeite mee dat honden maar overal kakken en baasjes het niet opruimen).
Dat had gekund, maar dat was helaas geen optie voor mijn zoon.quote:Op zondag 21 mei 2023 17:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Bij een dagje uit kun je ze toch wel als vanouds in een vuilnisbak achterlaten?![]()
Het statiegeld is vooral bedoeld als maatregel tegen zwerfafval.
Dat lossen ze nu toch al op met papieren bakjes?quote:Op zondag 21 mei 2023 18:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Wordt nog erger. Straks ook statiegeld op verpakkingen als er plastic in zit en je het meeneemt en zelfs bij thuisbezorgen![]()
En ik snap het wel, zwerfafval en zo, maar zelfs voor thuisbezorgen waar iedereen het afval gewoon in de kliko flikkert, gaat toch wel erg ver![]()
Leuk met sausjes ook, in een papieren bakje
Correctie: het wordt geen statiegeld als in statiegeld wat je weer terugkrijgt, maar je betaalt dan per verpakking een x bedrag wat op de bon komt en wat je daarna gewoon kwijt bent.
Niet dat de afgelebberde patatbakjes kunnen worden ingeleverd, dat dan weer niet![]()
Ik ben al een week of 4 vrij, dus het was leuk mijn collega's weer even te zien. Verder was er vanaf aankomst t/m vertrek safari te weinig geregeld voor de aanwezige kinderen (eigenlijk helemaal niets). Het Event center afhuren zal de nodige centen hebben gekost (inclusief alle catering), daar hadden ook best nog wel voor ¤ 200-300 twee springkussens voor de kids bij gekund naar mijn mening. Na de safari waren er wel allerlei spelletjes en skelters ed voor de kinderen.quote:Op zondag 21 mei 2023 17:05 schreef Hupje het volgende:
@:Tolstoifan Je bent dus toch gegaan. Was het (een beetje) leuk? Slim van Simon om te verzamelen en er iets leuks van te kopen.
Dat kan maar hoeft niet. Als niet, dan moet je een x bedrag per verpakking betalen. Er komt zelfs iets van een statiegeld verpakking, wat je dan wel terug kunt inleveren en wat vaker dan 1x gebruikt moet kunnen worden. Of bring your own, jummiequote:Op zondag 21 mei 2023 19:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat lossen ze nu toch al op met papieren bakjes?
quote:Op zondag 21 mei 2023 20:11 schreef livelink het volgende:
Dat 7 weken niet genoeg zou zijn was wel te verwachten toch, Tolstoi? Lastige zoektocht voor je, maar ik heb het idee dat je je keuze al gemaakt heb
Maar waarom ontslag. Het gaat toch niet goed met je? Dan meld je ziek. En zorg eerst voor jezelf, en daarna komt werknwel weerquote:Op zondag 21 mei 2023 21:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]Ja, dat was inderdaad wel een beetje te verwachten
![]()
Ik word me wel bewuster van mijn valkuilen. Nu nog kijken hoe ik daar beter mee om kan gaan af kan leren, want ook bij een evt. andere werkgever kom ik die weer tegen.
@:exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
Er even helemaal tussenuit gaan, kan al heel verhelderend zijn. Goed dat je je steeds bewuster wordt van je valkuilen.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]Ja, dat was inderdaad wel een beetje te verwachten
![]()
Ik word me wel bewuster van mijn valkuilen. Nu nog kijken hoe ik daar beter mee om kan gaan af kan leren, want ook bij een evt. andere werkgever kom ik die weer tegen.
@:exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
"Niet goed" is toch nog niet per se ziek?quote:Op maandag 22 mei 2023 07:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
Maar waarom ontslag. Het gaat toch niet goed met je? Dan meld je ziek. En zorg eerst voor jezelf, en daarna komt werknwel weer
quote:Op maandag 22 mei 2023 08:35 schreef exode het volgende:
Maar ontslag nemen en een paar maanden ontstressen moet je financieel wel kunnen natuurlijk.
Ik zou dan iig proberen met wederzijds goedvinden weg te gaan, dan kan je wellicht een regeling treffen.
Bij mij is het inderdaad ook via een vaststellingsovereenkomst gegaan.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb heel open het gesprek gevoerd met m'n vorige werkgever. Ik voelde me niet goed, het werk was niet passend, ik stond op het punt me ziek te melden vanwege risico op burnout/boreout. En eigenlijk wilde ik dan niet meer terugkomen. En toen zijnwe samen overeengekomen dat ik een vaststellingsovereenkomst kreeg met daarin expliciet aangegeven dat het op initiatief van de werkgever was dat het dienstverband eindigde. Recht op WW (geen gebruik van gemaakt, had meteen een nieuwe baan), en rust in de tent. Misschien is zoiets nog een optie?
Dit inderdaad. Ik ben niet echt ziek, maar ben ook niet echt blij met mijn werk momenteel. Het werk an sich vind ik echt leuk, maar de continue stress en deadlines die erbij komen kijken trek ik momenteel echt niet. Ik ben nu bijv. 7 weken vrij, de helft van die tijd heb ik weggeschreven met overuren, die ik in januari / februari heb gemaakt.quote:
quote:Op maandag 22 mei 2023 08:35 schreef exode het volgende:
Maar ontslag nemen en een paar maanden ontstressen moet je financieel wel kunnen natuurlijk.
Ik zou dan iig proberen met wederzijds goedvinden weg te gaan, dan kan je wellicht een regeling treffen.
Financieel kunnen we dat wel trekken. VSO heb ik ook al aan zitten denken, maar dan heb je wel een sollicitatieplicht bij een uitkering. Nu met al die personeelstekorten (ook in mijn sector) heb je dikke kans dat je in no time weer een baan hebt, waar je ook zo weer in die ratrace zit.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb heel open het gesprek gevoerd met m'n vorige werkgever. Ik voelde me niet goed, het werk was niet passend, ik stond op het punt me ziek te melden vanwege risico op burnout/boreout. En eigenlijk wilde ik dan niet meer terugkomen. En toen zijnwe samen overeengekomen dat ik een vaststellingsovereenkomst kreeg met daarin expliciet aangegeven dat het op initiatief van de werkgever was dat het dienstverband eindigde. Recht op WW (geen gebruik van gemaakt, had meteen een nieuwe baan), en rust in de tent. Misschien is zoiets nog een optie?
Dat is echt heeeeel zuur!quote:Op maandag 22 mei 2023 15:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Het werkt blijkbaar ook als je solliciteert, een uitnodiging krijgt en vervolgens niet komt opdagen. Kan men altijd zeggen: ik ben niet aangenomenGebeurd hier dus een paar keer per maand. Ik steek er tijd in om een sollicitant te antwoorden, afspraak in te plannen en vervolgens hoor ik niks meer
Dat kan ook ja, maar denk dat je een uitzondering bent geweestquote:Op maandag 22 mei 2023 15:29 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is echt heeeeel zuur!
Ik heb ooit 6 weken in de WW gezeten, toen moest ik minder solliciteren van mijn UWV coach. Ik wilde gewoon zo snel mogelijk aan het werk.
Ik heb een paar jaar vlakbij HR gezeten en hoorde toen ook veel van dit soort verhalen. Mensen die ver onder niveau solliciteerden en wel een bewijs wilde dat ze gesolliciteerd hadden.
Onze buurman zit al sinds zijn 50e werkeloos thuis. (is in de 60 inmiddels) dus als ik ooit een lange sabbatical wil, vraag ik hem wel tips
Bovendien heb je tegenwoordig niet meer zo lang recht op ww, dus het is ook niet echt lonend.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:43 schreef SQ het volgende:
Nou ik denk eerder dat de ontduikers de uitzondering zijn hoor. Ik ken maar bar weinig mensen die de ww zo lang mogelijk rekken![]()
Ik heb er zelf ook wel eens in gezeten maar als iets killing was voor mijn zelfbeeld was het de ww wel
Het zijn er ook niet veel, gelukkig maar het gebeurd soms wel.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:43 schreef SQ het volgende:
Nou ik denk eerder dat de ontduikers de uitzondering zijn hoor. Ik ken maar bar weinig mensen die de ww zo lang mogelijk rekken![]()
Ik heb er zelf ook wel eens in gezeten maar als iets killing was voor mijn zelfbeeld was het de ww wel
Ik ben via Randstad ooit begonnen op een archief van personeelszaken, tijdelijk baantje voor 2 weken omdat ik niet thuis wilde zitten.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Het zijn er ook niet veel, gelukkig maar het gebeurd soms wel.
Lijkt mij ook voor het zelfbeeld: pak dan tijdelijk iets waarmee je toch bezig bent en kijk daarvandaan verder.
Zelfs via de uwv site aan mensen proberen te komen. Na tig uitnodigingen verstuurd te hebben met 0.0 reactie, ben ik daar ook mee gestopt. En dan zocht ik écht alleen op horeca
Kijk, das de spiritquote:Op maandag 22 mei 2023 17:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben via Randstad ooit begonnen op een archief van personeelszaken, tijdelijk baantje voor 2 weken omdat ik niet thuis wilde zitten.
Na 2 weken daar kreeg ik een jaarcontract als medewerker pz.
Na dat jaar daar gesolliciteerd op een interne vacature als PMO en aangenomen. Zeven jaar voor dat bedrijf gewerkt, flink gegroeid in de functie en daarna bij een ander bedrijf nog verder doorgegroeid tot het punt waar ik nu ben.
Moraal van het verhaal: zelfs zo'n tijdelijke kutklus kan je leven heel verrassende wendingen geven
Ik heb er geen hap van gegeten, man heeft met de kinderen voor de tv gegeten en ik lig alweer in bed. Gelukkig waren we gisteren al gaan picknicken en is hij vandaag goed jarig geweest op z'n werk met het overgebleven zelfgebakken lekkers.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:19 schreef amaranta het volgende:
@:Tink89 gefeliciteerd met je man en beterschap. Waren de hamburgers lekker?
Wat vervelend Tink dat je je zo rot voelt juist op deze dag. Heel veel beterschap!quote:Op maandag 22 mei 2023 19:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb er geen hap van gegeten, man heeft met de kinderen voor de tv gegeten en ik lig alweer in bed. Gelukkig waren we gisteren al gaan picknicken en is hij vandaag goed jarig geweest op z'n werk met het overgebleven zelfgebakken lekkers.
Dat lijkt me inderdaad wel heel erg vervelend.quote:Op maandag 22 mei 2023 20:32 schreef Hupje het volgende:
Ik heb ooit parttime ww gehad. Dat was helemaal waardeloos. Ik werd wegbezuinigd, vond een andere baan voor minder uur, kon uitbreiden als zzp-er, maar miste dan nog 4 uur in de week, verspreid over meerder dagen. No way dat ik die gevuld kreeg, maar solliciteren moest ik. En deed ik braaf.
Eindelijk klaar met alle werk en overleggen vandaag. Nu maar eens de troep van vannacht opruimen buiten
Man is toen vanuit ww ook voor zichzelf begonnen. Ook met de wetenschap dat als het niet zou werken binnen een jaar alsnog recht zou hebben op het restant ww. Maar dat is gelukkig niet nodig geweest. Maar vond (vooral ik) wel prettig om achter de hand te hebben. Met dat soort dingen zie ik vooral de beren op de wegquote:Op maandag 22 mei 2023 21:14 schreef BE het volgende:
Ach @:amaranta wat verdrietig.
Ik liep na 20 jaar vast, kreeg na 6mnd thuis een vaststellingsovereenkomst en daardoor kon ik vanuit de WW met toestemming van het UWV mijn onderneming gaan starten en door die regeling 6 maanden een lagere uitkering krijgen die je dan volledig mag houden. En daarna stopte het weer en had ik het ook niet meer nodig. Want ik had F. als sponsor.![]()
Snap ik heel goed hoor. 10 jaar geleden had dit ook nooit gekund, toen had ik het iig heel veel spannender gevonden, maar nu had F. genoeg op gebouwd ook als ZZP-er om wat ruimte te hebben.quote:Op maandag 22 mei 2023 21:19 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Man is toen vanuit ww ook voor zichzelf begonnen. Ook met de wetenschap dat als het niet zou werken binnen een jaar alsnog recht zou hebben op het restant ww. Maar dat is gelukkig niet nodig geweest. Maar vond (vooral ik) wel prettig om achter de hand te hebben. Met dat soort dingen zie ik vooral de beren op de weg
Ja, ze hebben door een waterleiding heen geboord toen ze een gat voor de zonnepanelen-kabel wilden maken. En een flink gat waardoor de pijp vervangen moet worden. Die pijp ligt vlak naast andere buizen, dus nogal een precieze-werkje op een rotplaats.quote:Op maandag 22 mei 2023 22:12 schreef Hupje het volgende:
Wat balen @:FlyingFish Het probleem ligt dus echt bij jullie in/bij huis?
Oef, beterschap!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 08:09 schreef LeSage het volgende:
Als je allebei je kinderen ziek moet melden kunnen jullie je wel voorstellen hoe onze nacht was
Beterschapquote:Op dinsdag 23 mei 2023 08:09 schreef LeSage het volgende:
Als je allebei je kinderen ziek moet melden kunnen jullie je wel voorstellen hoe onze nacht was
Ben met Atlas bezig maar heb niet alles teruggelezenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:25 schreef amaranta het volgende:
Aan diegenen die Atlas al gelezen hebben… hebben jullie de 7 voorgaande delen teruggelezen eerst? Kan me vrij weinig herinneren van die boeken nl
Thnxquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ben met Atlas bezig maar heb niet alles teruggelezen
Ik heb het boek gekregen, maar heb geen enkel ander deel gelezen. De gever verzekerde me dat dat geen probleem was.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:25 schreef amaranta het volgende:
Aan diegenen die Atlas al gelezen hebben… hebben jullie de 7 voorgaande delen teruggelezen eerst? Kan me vrij weinig herinneren van die boeken nl
Mijn man had het voorwerk zelf al gedaan. Ik begrijp nu dat dat een goed idee was. Vervelend zeg! Moet je deze schade nu allemaal zelf betalen?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef FlyingFish het volgende:
We hebben weer wateren heel veel stof
en hij moet nog een keer terug komen omdat het nog druppelt dus er komt nog meer stof
Kortom, voor iedereen de tip, laat nooit de kabelleggers door je muur boren. Voor de loodgieter van vandaag was dit de 4e keer al deze maand dat hij zoiets op mocht lossen door zonnepanelen. En de kosten zijn ook flink helaas, met de kennis van nu zouden we niet aan zonnepanelen begonnen zijn.
We gaan nog wel proberen te verhalen, maar ik verwacht dat dat geen nut gaat hebben. Ze doen het heel sneaky “ja, we kunnen hier door de grond boren om een route te maken, maar we weten niet of er leidingen lopen. Maar ik denk dat het wel goed gaat”. En toen het niet goed ging was het “simpel op te lossen door een loodgieter” en ging hij weg. Ze zijn nu al 8 uur bezig geweest met deze fout en daar komt nog (minimaal) 1 uur bij.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn man had het voorwerk zelf al gedaan. Ik begrijp nu dat dat een goed idee was. Vervelend zeg! Moet je deze schade nu allemaal zelf betalen?
Ben ik het helaas niet mee eens. Je moet echt de andere boeken lezen ander heb je geen idee waar het over gaatquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb het boek gekregen, maar heb geen enkel ander deel gelezen. De gever verzekerde me dat dat geen probleem was.
Ik ga het meemaken. Ga het in ieder geval proberen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ben ik het helaas niet mee eens. Je moet echt de andere boeken lezen ander heb je geen idee waar het over gaat
Alles geluisterd nu via koboplus. Laatste deel bijna klaar en dan begin ik aan Atlasquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:25 schreef amaranta het volgende:
Stel ze alvast aansprakelijk, heb je foto's van de schade? Je kan ook je opstalverzekering inschakelen, zij kunnen het ook van je overpakken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
We gaan nog wel proberen te verhalen, maar ik verwacht dat dat geen nut gaat hebben. Ze doen het heel sneaky “ja, we kunnen hier door de grond boren om een route te maken, maar we weten niet of er leidingen lopen. Maar ik denk dat het wel goed gaat”. En toen het niet goed ging was het “simpel op te lossen door een loodgieter” en ging hij weg. Ze zijn nu al 8 uur bezig geweest met deze fout en daar komt nog (minimaal) 1 uur bij.
En uiteindelijk hebben we nu alsnog een leiding buitenlangs lopen. Als hij dat nou meteen had voorgesteld… maar dat was de uiterste oplossing als het niet anders zou kunnen.
De zonnepanelen zelf en het kastje daarvan is wel netjes gedaan btw.
Goede tips, bedankt! Ik ga er morgen naar kijken. Voor vandaag ben ik er klaar meequote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:41 schreef exode het volgende:
[..]
Stel ze alvast aansprakelijk, heb je foto's van de schade? Je kan ook je opstalverzekering inschakelen, zij kunnen het ook van je overpakken.
Is er iets vooraf afgesproken over schade etc? Wij hadden het in de offerte staan.
Je mag me dm'en hoor als je tips nodig hebt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Goede tips, bedankt! Ik ga er morgen naar kijken. Voor vandaag ben ik er klaar mee
Nog geen verbetering dus voor ze LeSage? Hopelijk kunnen ze zo alsnog lekker slapen en knappen ze daar van op!
Minder spugen, veel koortsquote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Goede tips, bedankt! Ik ga er morgen naar kijken. Voor vandaag ben ik er klaar mee
Nog geen verbetering dus voor ze LeSage? Hopelijk kunnen ze zo alsnog lekker slapen en knappen ze daar van op!
Zonder voorkennis uit de eerste 7 boeken mis je de hele context. Dat is echt zonde.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb het boek gekregen, maar heb geen enkel ander deel gelezen. De gever verzekerde me dat dat geen probleem was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |