abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209227110
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 11:42 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik snap nooit zo goed waarom dit inderdaad niet gemeengoed is. Zorg dat ze buiten kunnen, maar in eigen tuin. Daar zijn echt wel oplossingen voor te verzinnen.
Mijn ouders hebben een hond en die gaat enorm tekeer als er katten door de tuin lopen. Je laat je hond niet in de tuin van de buren, zo ook je katten.
Overlast van bbq of muziek vind ik echt van een andere orde, ze geven namelijk geen rest (poep) in je tuin.

Leven en laten leven zie ik toch meer als: als je er geen last van hebt, dan laat mensen hun gang zijn. En niet echt: mensen moeten maar accepteren dat ze last hebben van andermans huisdieren :D
Mooi is het niet, maar ik kan de poezen zonder stress in de tuin laten. De onderkant van de schutting heeft een extra plank zodat ze er niet onderdoor kunnen kruipen.

Dikke plofkat 😍

Zo, het zwembad staat. Water is alleen nog veel te koud 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 mei 2023 @ 12:09:40 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209227279
Heerlijk Vicky.

Mee eens, waarom moeten mensen met honden wel hun verantwoordelijkheid dragen en mensen met katten niet? Blijft een vreemde vergelijking.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_209227308
Nou ook nog genoeg mensen die hun verantwoordelijkheid met een hond ook niet nemen. Hoe vaak er wel niet hondenpoep hier op de straat ligt, wat in zo'n drukke straat binnen no time overal ligt :r bahhh
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 mei 2023 @ 12:25:49 #204
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209227430
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 12:12 schreef Aure het volgende:
Nou ook nog genoeg mensen die hun verantwoordelijkheid met een hond ook niet nemen. Hoe vaak er wel niet hondenpoep hier op de straat ligt, wat in zo'n drukke straat binnen no time overal ligt :r bahhh
En terecht dat die mensen hier ook op aangesproken en zelfs voor bekeurd worden. Maar dan blijft nog de vraag waarom wel kattenpoep accepteren?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_209227512
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 12:25 schreef Ynske het volgende:

[..]
En terecht dat die mensen hier ook op aangesproken en zelfs voor bekeurd worden. Maar dan blijft nog de vraag waarom wel kattenpoep accepteren?
Dat hoeft voor mij ook niet hoor. Mijn kat kan sowieso niet verder dan het balkon dus daar heeft niemand last van :P

De katten van mijn ouders bleven gewoon altijd in de eigen tuin ^O^ geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen :P
pi_209227608
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 11:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Mooi is het niet, maar ik kan de poezen zonder stress in de tuin laten. De onderkant van de schutting heeft een extra plank zodat ze er niet onderdoor kunnen kruipen.
[ afbeelding ]
Dikke plofkat 😍

Zo, het zwembad staat. Water is alleen nog veel te koud 🤣
Aah, die leeft echt zijn beste leven O+

Wij gaan het probleem met katten trouwens nooit ervaren thuis, want we zijn allemaal mega allergisch.
Handig op zich ook, want discussies over konijnen, cavia’s en hamsters hoeven niet gehouden te worden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 21 mei 2023 @ 13:22:40 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209227869
Aah de kat van onze oude buren gebruikte ook onze tuin voor fitties met de kat van de andere buren.
Dan ging hij op ons platte dak de andere kat sommeren. Dan kwam de andere kat en werd er gevochten.
pi_209228264
Ik kan me herinneren dat iemand het in z'n hoofd had gehaald om in z'n Amsterdamse tuintje een kleine vijver aan te leggen. Daar kwamen kikkers op af. Een succes, zou je denken. Maar nee, de buren hadden er last van en de vijver moest uiteindelijk verdwijnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209228315
Gister hadden we een uitje van mijn werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209228348
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 14:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Gister hadden we een uitje van mijn werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat slim van hem!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209228772
@TolstoiFan wat slim van hem!

Mijn zoon gaat komende zomer na elke stranddag denk ik ook met zijn jutterstas richting strand om blikjes te verzamelen. Best een lucratieve bezigheid voor de jeugd met die 15 cent per flesje.
Overigens best irritant hoor dat statiegeld op die kleine flesjes en blikjes. Wij namen afgelopen weekend wat flesjes mee toen we een dagje uit gingen, maar waar normaal je tas gedurende de dag leger wordt zat hij nu nog steeds vol met al die statiegeldflesjes. Ik snap dat het nodig is hoor, maar handig is anders zullen we maar zeggen.

Van poezen hebben wij in onze tuin geen last, we hebben alleen maar beton met een paar plantenbakjes dus niet heel aantrekkelijk voor die poezen om te komen kakken. ;)
pi_209228833
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 08:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Weet je zeker dat t geen egelstront is trouwens? Dat hebben wij regelmatig..zwarte drolletjes zijn dat..
Verder sterkte, want t is wel heel irritant natuurlijk.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk echt van een kat.
Ik weet niet of egelstront net zo stinkt... ik had net weer een portie in de tuin liggen toen ik keek.
Toegangspad heb ik in elk geval ruim chilipoeder gestrooid nu... als hij onder de schutting door komt dan kan die er niet omheen. Er overheen gaat iets lastiger ivm verticale planken.
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 09:38 schreef trui het volgende:
Tsja, katten zijn wat mij betreft erg leuke huisdieren (ook omdat ze nog een zekere mate van vrijheid hebben), maar helaas over het algemeen niet geschikt om alleen binnen te houden. Er zijn in NL echt veel te veel katten (ook als je kijkt naar het aantal vogels die gedood worden), en ik vind het ook heel vervelend dat onze kat mogelijk overlast voor anderen oplevert. Voor mij genoeg redenen om na deze kat geen kat meer te nemen (tenzij we ooit nog in een boerderijtje buitenaf gaan wonen ofzo).
Maar ik vind dat mensen ook wat van elkaar moeten kunnen verdragen. Katten verplicht binnen laten houden vind ik echt wreed. Je zou wel samen met de katteneigenaar kunnen kijken naar een oplossing voor het opruimen van de drollen. Maar verder heb ik bijv ook wel eens last van de barbecue van onze buren, of de vuurkorf / open haard van andere buren, of de harde muziek van een feestje. Ik noem maar wat dingen. Je moet elkaar soms ook wat gunnen en tegelijk proberen wat rekening te houden met elkaar.
Ik ben denk ik vrij redelijk. Ik ga niet gelijk zeuren over bbq of muziek of een feestje.
Maar mijn grens ligt echt bij stront in mijn tuin. Ik weet dat het niet bewust is, maar ik vind het gewoon heel smerig.
Ik zit liever in bbq lucht dan dat ik stront uit mijn tuin schep of van schoenen sta te schrapen (overigens heb ik er ook moeite mee dat honden maar overal kakken en baasjes het niet opruimen).

@Tink89, picknick ze! Klinkt goed al dat lekkers!

@TolstoiFan, dat is slim van hem :s)
Fake it till you make it...
pi_209230514
@TolstoiFan Je bent dus toch gegaan. Was het (een beetje) leuk? Slim van Simon om te verzamelen en er iets leuks van te kopen.
  Manager PR/Moderator zondag 21 mei 2023 @ 17:18:49 #214
269689 crew  Viv
pi_209230708
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 14:50 schreef _NIKKI_ het volgende:

Overigens best irritant hoor dat statiegeld op die kleine flesjes en blikjes. Wij namen afgelopen weekend wat flesjes mee toen we een dagje uit gingen, maar waar normaal je tas gedurende de dag leger wordt zat hij nu nog steeds vol met al die statiegeldflesjes. Ik snap dat het nodig is hoor, maar handig is anders zullen we maar zeggen.
Bij een dagje uit kun je ze toch wel als vanouds in een vuilnisbak achterlaten? :? :@ Het statiegeld is vooral bedoeld als maatregel tegen zwerfafval.
  zondag 21 mei 2023 @ 17:29:57 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209230800
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 14:54 schreef Nijna het volgende:
Ik ben denk ik vrij redelijk. Ik ga niet gelijk zeuren over bbq of muziek of een feestje.
Maar mijn grens ligt echt bij stront in mijn tuin. Ik weet dat het niet bewust is, maar ik vind het gewoon heel smerig.
Ik zit liever in bbq lucht dan dat ik stront uit mijn tuin schep of van schoenen sta te schrapen (overigens heb ik er ook moeite mee dat honden maar overal kakken en baasjes het niet opruimen).
Ik vind het ook erg vervelend (wij hebben ook poep van andere katten in de tuin) maar het is gewoon niet / veel minder te sturen dan bij een hond, daar sta je er altijd naast. In die zin vind ik het wel degelijk een onredelijke en onhaalbare eis. Het schijnt trouwens wel te schelen als je de kattenbak goed schoon houdt (dan doen katten het daar over het algemeen liever op), maar dat is geen garantie.

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 22-05-2023 13:25:06 ]
in de haak.
pi_209231194
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 17:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Bij een dagje uit kun je ze toch wel als vanouds in een vuilnisbak achterlaten? :? :@ Het statiegeld is vooral bedoeld als maatregel tegen zwerfafval.
Dat had gekund, maar dat was helaas geen optie voor mijn zoon. ;)
pi_209231491
Dat vind ik nu inderdaad ook het nadeel. Als je ergens een broodje gaat eten en een flesje drinken er bij en je kan je flesje daar niet terug inleveren. De andere optie is inderdaad in de prullenbak maar dan wordt het niet gerecycled en volgens mij is dat ook het doel (niet alleen het zwerfafval tegen te gaan).

Maar goed met blikjes vind ik het nog vervelender. Die doe je niet zo maar in je tas als ze leeg zijn. En om het weg te gooien vind ik het dure blikjes geworden ;) (of flesjes, blikjes drinken we toch al niet zo veel).
pi_209231564
Ik kijk bij een dagje weg echt niet naar de paar cent die het statiegeld dan zijn :@
Thuis vind ik het prima, maar onderweg kies ik toch gewoon voor praktisch.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_209231595
Wordt nog erger. Straks ook statiegeld op verpakkingen als er plastic in zit en je het meeneemt en zelfs bij thuisbezorgen :X
En ik snap het wel, zwerfafval en zo, maar zelfs voor thuisbezorgen waar iedereen het afval gewoon in de kliko flikkert, gaat toch wel erg ver 8)7
Leuk met sausjes ook, in een papieren bakje :')

Correctie: het wordt geen statiegeld als in statiegeld wat je weer terugkrijgt, maar je betaalt dan per verpakking een x bedrag wat op de bon komt en wat je daarna gewoon kwijt bent.
Niet dat de afgelebberde patatbakjes kunnen worden ingeleverd, dat dan weer niet :')

[ Bericht 23% gewijzigd door Mushanga71 op 21-05-2023 18:49:22 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 21 mei 2023 @ 19:11:38 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209232003
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Wordt nog erger. Straks ook statiegeld op verpakkingen als er plastic in zit en je het meeneemt en zelfs bij thuisbezorgen :X
En ik snap het wel, zwerfafval en zo, maar zelfs voor thuisbezorgen waar iedereen het afval gewoon in de kliko flikkert, gaat toch wel erg ver 8)7
Leuk met sausjes ook, in een papieren bakje :')

Correctie: het wordt geen statiegeld als in statiegeld wat je weer terugkrijgt, maar je betaalt dan per verpakking een x bedrag wat op de bon komt en wat je daarna gewoon kwijt bent.
Niet dat de afgelebberde patatbakjes kunnen worden ingeleverd, dat dan weer niet :')
Dat lossen ze nu toch al op met papieren bakjes?
pi_209232136
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 17:05 schreef Hupje het volgende:
@:Tolstoifan Je bent dus toch gegaan. Was het (een beetje) leuk? Slim van Simon om te verzamelen en er iets leuks van te kopen.
Ik ben al een week of 4 vrij, dus het was leuk mijn collega's weer even te zien. Verder was er vanaf aankomst t/m vertrek safari te weinig geregeld voor de aanwezige kinderen (eigenlijk helemaal niets). Het Event center afhuren zal de nodige centen hebben gekost (inclusief alle catering), daar hadden ook best nog wel voor ¤ 200-300 twee springkussens voor de kids bij gekund naar mijn mening. Na de safari waren er wel allerlei spelletjes en skelters ed voor de kinderen.

SPOILER
pi_209232164
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:11 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat lossen ze nu toch al op met papieren bakjes?
Dat kan maar hoeft niet. Als niet, dan moet je een x bedrag per verpakking betalen. Er komt zelfs iets van een statiegeld verpakking, wat je dan wel terug kunt inleveren en wat vaker dan 1x gebruikt moet kunnen worden. Of bring your own, jummie :+
If they say
  zondag 21 mei 2023 @ 20:11:59 #223
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209232712
Dat 7 weken niet genoeg zou zijn was wel te verwachten toch, Tolstoi? Lastige zoektocht voor je, maar ik heb het idee dat je je keuze al gemaakt heb
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209233240
Zitten jullie in onze buurt preventie App ofzo?! Het is weken volledig radiostil in die Appgroep, er wordt gewoon niets door iemand gestuurd en vandaag ineens ging het los. Iemand zag een kat loslopen (geen idee waarom dat in deze Appgroep gemeldt werd) en nu gaat het over vogels, stront en muizen.

Ben aan het werk, het werd maar niet rustig in mijn hoofd en morgen ben ik een halve dag op pad met B vanwege zijn jaarlijkse ziekenhuis checkup. Zoveel werk gedoe in mijn hoofd, echt de komende week kan niet snel genoeg voorbij gaan, of eigenlijk, nee want ik moet nog zoveel.
Geen medelijden hoor, deze piek eindigt zo rond 1 juni en dan ga ik rustige zomermaanden tegemoed waar ik zelfs nadenk over 6 weken vakantie. O-)
pi_209233558
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:11 schreef livelink het volgende:
Dat 7 weken niet genoeg zou zijn was wel te verwachten toch, Tolstoi? Lastige zoektocht voor je, maar ik heb het idee dat je je keuze al gemaakt heb
:7 Ja, dat was inderdaad wel een beetje te verwachten ;)
Ik word me wel bewuster van mijn valkuilen. Nu nog kijken hoe ik daar beter mee om kan gaan af kan leren, want ook bij een evt. andere werkgever kom ik die weer tegen.

@exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
pi_209235733
Sodeknetter. Dit was misschien wel de heftigste regen/onweersbui sinds ik hier woon. Ben benieuwd of we morgen ergens schade gaan zien. Heb de konijnen maar even afgedroogd, arme beestjes.
:')
En kind slaapt er gewoon doorheen.
  maandag 22 mei 2023 @ 02:20:51 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209235903
Die kwam hier ook over. Dreumes was not amused.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 mei 2023 @ 07:00:38 #228
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209236112
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 21:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Ik word me wel bewuster van mijn valkuilen. Nu nog kijken hoe ik daar beter mee om kan gaan af kan leren, want ook bij een evt. andere werkgever kom ik die weer tegen.

@:exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
Maar waarom ontslag. Het gaat toch niet goed met je? Dan meld je ziek. En zorg eerst voor jezelf, en daarna komt werknwel weer
Today is life -

Dale Carnegie
pi_209236229
Onze buurtapp was gisteren ook ineens actief, niet over katten overigens.
Er liepen 2 figuren rond die rond aan het kijken waren en van alles noteerden... :{ ik houd daar nooit zo van, maar het bleef dus niet onopgemerkt ;) dat vind ik dan wel weer prettig aan zo'n buurtapp.

Geen onweer gehad hier, of ik heb het niet gehoord :Z
Fake it till you make it...
pi_209236373
Hier ook niks. Wel een beetje jammer, we hebben sinds dit weekend een regenton in de tuin, dus die mocht wat mij betreft wel gevuld worden :P.

Jakkes Nijna, dat is idd niet fijn. Wel prettig dat iedereen er alert op is!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209236462
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 21:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

@:exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
Er even helemaal tussenuit gaan, kan al heel verhelderend zijn. Goed dat je je steeds bewuster wordt van je valkuilen.

Mijn werkgever doe ik even in een spoiler, is vast niet voor iedereen interessant ;)
SPOILER
  Manager PR/Moderator maandag 22 mei 2023 @ 08:30:31 #232
269689 crew  Viv
pi_209236505
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 07:00 schreef Ynske het volgende:

[..]
Maar waarom ontslag. Het gaat toch niet goed met je? Dan meld je ziek. En zorg eerst voor jezelf, en daarna komt werknwel weer
"Niet goed" is toch nog niet per se ziek? :)

Ik heb twee jaar geleden hetzelfde gedaan als @TolstoiFan nu oppert. Beste beslissing ooit! Als ik langer was gebleven, was ik in een burnout/boreout beland. (De werkdruk was hoog, maar het werk zelf was inhoudelijk niet meer uitdagend voor mij.) En terwijl ik daar nog werkte, had ik niet de ruimte in mijn hoofd om me te oriënteren op ander werk.

Eind april 2021 daar gestopt, en na een aantal maanden ontstressen (in mijn geval Netflix kijken op de bank terwijl het kind op school was O+ ) heb ik in september van dat jaar gesolliciteerd bij mijn huidige werkgever. (In januari 2022 pas begonnen, want geëmigreerd.) :Y)

Als ik me ziek had gemeld bij mijn vorige werkgever (en dat had gekund, de eerste verschijnselen waren er al zoals concentratieverlies), dan was ik alleen maar langer verbonden geweest aan hen en had het langer geduurd voordat ik op mijn pootjes terechtgekomen was.
pi_209236550
Maar ontslag nemen en een paar maanden ontstressen moet je financieel wel kunnen natuurlijk.
Ik zou dan iig proberen met wederzijds goedvinden weg te gaan, dan kan je wellicht een regeling treffen.
  maandag 22 mei 2023 @ 08:49:21 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209236650
Ik heb heel open het gesprek gevoerd met m'n vorige werkgever. Ik voelde me niet goed, het werk was niet passend, ik stond op het punt me ziek te melden vanwege risico op burnout/boreout. En eigenlijk wilde ik dan niet meer terugkomen. En toen zijnwe samen overeengekomen dat ik een vaststellingsovereenkomst kreeg met daarin expliciet aangegeven dat het op initiatief van de werkgever was dat het dienstverband eindigde. Recht op WW (geen gebruik van gemaakt, had meteen een nieuwe baan), en rust in de tent. Misschien is zoiets nog een optie?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209236743
Weer een leuk Marktplaats geval hoor.
Onze dakdekker had een berekeningsfout gemaakt en had 150 dakpannen teveel besteld voor ons nieuwe dak. Hij had ze weer mee ingenomen en verrekend en een deel achtergelaten als reserve.
Maar dat waren er toch echt teveel en stonden ook gewoon in de weg in de brandgang (@amaranta)

We besloten dus 36 dakpannen te verkopen. Die dingen zijn schaars en nieuw 2,50 per stuk. Ik heb ze op Marktplaats gezet voor 2 Euro per stuk. Binnen no time verkocht. Komt die man net.

'Ik dacht dat het 36 pakken waren?!'

_O-

In een pak zitten 9 dakpannen, wat denk je zelf. :')
Hij heeft ze wel meegenomen, want hij had een dak met stormschade in Den Haag.
  Manager PR/Moderator maandag 22 mei 2023 @ 09:17:54 #236
269689 crew  Viv
pi_209236888
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 08:35 schreef exode het volgende:
Maar ontslag nemen en een paar maanden ontstressen moet je financieel wel kunnen natuurlijk.
Ik zou dan iig proberen met wederzijds goedvinden weg te gaan, dan kan je wellicht een regeling treffen.
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb heel open het gesprek gevoerd met m'n vorige werkgever. Ik voelde me niet goed, het werk was niet passend, ik stond op het punt me ziek te melden vanwege risico op burnout/boreout. En eigenlijk wilde ik dan niet meer terugkomen. En toen zijnwe samen overeengekomen dat ik een vaststellingsovereenkomst kreeg met daarin expliciet aangegeven dat het op initiatief van de werkgever was dat het dienstverband eindigde. Recht op WW (geen gebruik van gemaakt, had meteen een nieuwe baan), en rust in de tent. Misschien is zoiets nog een optie?
Bij mij is het inderdaad ook via een vaststellingsovereenkomst gegaan. :)
pi_209236902
Als ik ooit wegga, dan probeer ik het ook. Na 14 jaar dienstverband heb ik de wellicht naieve gedachte dat het wel zo netjes is. Daarnaast heb ik maar 1 maand opzegtermijn, dus een goede onderhandelingspositie.

Maar dat is niet aan de orde.
pi_209237882
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 08:30 schreef Viv het volgende:

[..]
"Niet goed" is toch nog niet per se ziek? :)
Dit inderdaad. Ik ben niet echt ziek, maar ben ook niet echt blij met mijn werk momenteel. Het werk an sich vind ik echt leuk, maar de continue stress en deadlines die erbij komen kijken trek ik momenteel echt niet. Ik ben nu bijv. 7 weken vrij, de helft van die tijd heb ik weggeschreven met overuren, die ik in januari / februari heb gemaakt.
En ik weet nu al dat het volgend jaar januari / februari weer zo zal gaan en die gedachte maakt me heel erg benauwd en gestresst. Maar ook bij terugkomst weet ik dat de druk er meteen weer op komt.

Daarbij komt dan nu dat overname/samenwerkingsverhaal, waar ik zo mijn gedachtes bij heb.

@Viv, fijn een positief verhaal te horen!

quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 08:35 schreef exode het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Financieel kunnen we dat wel trekken. VSO heb ik ook al aan zitten denken, maar dan heb je wel een sollicitatieplicht bij een uitkering. Nu met al die personeelstekorten (ook in mijn sector) heb je dikke kans dat je in no time weer een baan hebt, waar je ook zo weer in die ratrace zit.
Tegelijkertijd vind ik het ook eng, want als ik 6-12 maanden er tussen uit zou gaan, zou het dan nog zo makkelijk gaan? Mijn leeftijd (47 jaar) speelt ook mee......
Maar ik zou zo'n periode van "bezinning" wel heel fijn vinden denk ik (als ik erover nadenk, dan word ik daar blijer van dan van gedachtes over terugkeren na mijn vakantie).

Morgen heb ik in ieder geval een afspraak met een goede kennis, die loopbaanadvies en coaching doet. Ga ik daar eens mijn licht opsteken.

Misschien zit ik wel gewoon in een midlife crisis :') :P
  Manager PR/Moderator maandag 22 mei 2023 @ 12:04:55 #239
269689 crew  Viv
pi_209238452
@TolstoiFan dat solliciteren was inderdaad het nadeel met een VSO, want daardoor kom je er mentaal ook weer niet écht los van.

In mei was ik al een serieuze kandidaat elders. :') Ben het daar uiteindelijk niet geworden. (Is een programma vanuit de TU/e, ik was wel uitgekozen door de universiteit maar niet door het ziekenhuis dat de opleidingsplaats zou bieden.) Aan de andere kant deed het mijn zelfvertrouwen wel goed, dat ik zo ver gekomen was. Want dat had nogal een knauw gekregen bij mijn vorige werk. :%
  maandag 22 mei 2023 @ 12:52:07 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209238869
Solliciteren binnen de WW is een breed begrip. Je cv posten op een vacaturesite of een netwerkgesprek met iemand voeren telt ook. Zo zou ik dat geen maanden doen (het is immers publiek geld en misbruik is niet de bedoeling), maar het is misschien wel iets om in je achterhoofd te houden.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209240451
Het werkt blijkbaar ook als je solliciteert, een uitnodiging krijgt en vervolgens niet komt opdagen. Kan men altijd zeggen: ik ben niet aangenomen :') Gebeurd hier dus een paar keer per maand. Ik steek er tijd in om een sollicitant te antwoorden, afspraak in te plannen en vervolgens hoor ik niks meer :%
If they say
pi_209240568
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 15:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Het werkt blijkbaar ook als je solliciteert, een uitnodiging krijgt en vervolgens niet komt opdagen. Kan men altijd zeggen: ik ben niet aangenomen :') Gebeurd hier dus een paar keer per maand. Ik steek er tijd in om een sollicitant te antwoorden, afspraak in te plannen en vervolgens hoor ik niks meer :%
Dat is echt heeeeel zuur!

Ik heb ooit 6 weken in de WW gezeten, toen moest ik minder solliciteren van mijn UWV coach. Ik wilde gewoon zo snel mogelijk aan het werk.

Ik heb een paar jaar vlakbij HR gezeten en hoorde toen ook veel van dit soort verhalen. Mensen die ver onder niveau solliciteerden en wel een bewijs wilde dat ze gesolliciteerd hadden.

Onze buurman zit al sinds zijn 50e werkeloos thuis. (is in de 60 inmiddels) dus als ik ooit een lange sabbatical wil, vraag ik hem wel tips ;)
pi_209241002
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 15:29 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is echt heeeeel zuur!

Ik heb ooit 6 weken in de WW gezeten, toen moest ik minder solliciteren van mijn UWV coach. Ik wilde gewoon zo snel mogelijk aan het werk.

Ik heb een paar jaar vlakbij HR gezeten en hoorde toen ook veel van dit soort verhalen. Mensen die ver onder niveau solliciteerden en wel een bewijs wilde dat ze gesolliciteerd hadden.

Onze buurman zit al sinds zijn 50e werkeloos thuis. (is in de 60 inmiddels) dus als ik ooit een lange sabbatical wil, vraag ik hem wel tips ;)
Dat kan ook ja, maar denk dat je een uitzondering bent geweest :D

Of mensen die solliciteren op een baan in de horeca, idd flink onder niveau maar dan wel het loon wat bij hun niveau hoort willen krijgen en anders de baan afwijzen om verder in de WW te blijven zitten :') Bij zulke personen hoop ik altijd dat ze aan het eind van de WW helemaal niks hebben gevonden en ze moeten aanpakken wat voor handen is, of in de bijstand terecht komen :6 Als niet op niveau, prima maar solliciteer dan niet.

Lange sabbatical is best cool maar ruim 10 jaar is weer het andere uiterste ;)
If they say
  maandag 22 mei 2023 @ 16:43:48 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_209241330
Nou ik denk eerder dat de ontduikers de uitzondering zijn hoor. Ik ken maar bar weinig mensen die de ww zo lang mogelijk rekken :P

Ik heb er zelf ook wel eens in gezeten maar als iets killing was voor mijn zelfbeeld was het de ww wel ;(
disclaimer
  maandag 22 mei 2023 @ 17:28:07 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209241759
Godver, manlief is vandaag jarig, morgen komt de monteur voor de vriezer (en die moet dus grotendeels leeg/verdeeld over lieve buurvriezers) en ik ben sinds gisterenavond ziek. De hele dag in bed gelegen (alleen effe de oudste naar school gebracht). Ging net zelfs van m'n stokje, terwijl er een pan hamburgers op het vuur staat. Gelukkig staan ze laag, kwam mijn 4-jarige m'n telefoon brengen en is m'n man over 2 minuten thuis, maar wat heb ik soms toch een gruwelijke hekel aan mijn niet-functionerende lijf... Echt, kutzooi.

[/egopost]
  maandag 22 mei 2023 @ 17:33:11 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209241803
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:43 schreef SQ het volgende:
Nou ik denk eerder dat de ontduikers de uitzondering zijn hoor. Ik ken maar bar weinig mensen die de ww zo lang mogelijk rekken :P

Ik heb er zelf ook wel eens in gezeten maar als iets killing was voor mijn zelfbeeld was het de ww wel ;(
Bovendien heb je tegenwoordig niet meer zo lang recht op ww, dus het is ook niet echt lonend.
in de haak.
pi_209241833
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:43 schreef SQ het volgende:

Het zijn er ook niet veel, gelukkig maar het gebeurd soms wel.

Lijkt mij ook voor het zelfbeeld: pak dan tijdelijk iets waarmee je toch bezig bent en kijk daarvandaan verder.

Zelfs via de uwv site aan mensen proberen te komen. Na tig uitnodigingen verstuurd te hebben met 0.0 reactie, ben ik daar ook mee gestopt. En dan zocht ik écht alleen op horeca :{
If they say
pi_209241847
Och @Tink89, er zijn geen ego posts :*
If they say
pi_209241915
Ik heb dezelfde ervaring als Mushanga. Nodig je toch een keer een ruim 60-jarige uit voor een sollicitatiegesprek, komen ze niet.

Wij hebben sinds vandaag zonnepanelen *O*
En sinds vanmorgen ongepland geen water meer -O- Ze hebben vanmorgen door een waterleiding geboord, op een nogal rottige plaats. Ze zijn nu nog druk aan het boren en doen, maar de kans is groot dat het vandaag niet meer gaat lukken om het op te lossen :(
pi_209241924
Ach nee Tink, wat een timing en wat waardeloos!

Ik lach de buurman wel eens uit, maar dat heeft ie niet door. Onze buren zijn dus 60ers en de hele dag thuis. De buurvrouw heeft nog geen dag gewerkt sinds we hier wonen (6 jaar dus) tenzij je zwart strijkwerk meetelt.
Maar wel altijd klagen over mensen die niet werken, mijn thuiswerken en de grootste klacht: Geen geld hebben.
Ja.....
Als je dus beide niet werkt, rookt en drinkt....dan kom je ergens wat tekort.

Pas geleden zei de buurman dat mijn zwager die de regenpijp gratisch kwam repareren wel heel lang pauze nam...ik zei toen 'jij hebt pas lang pauze.'
3 dagen niet tegen me gepraat. })
Maar zijn geheugen is niet zo goed want hij kwam gisteren weer ouwehoeren in de voortuin.

Een vriendin heeft ook een paar jaar in de ww gezeten en die kreeg zelfs dingen zoals een electrische bakfiets deels vergoed. Ik ken die wonderlijke wegen in Nederland niet hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')