Mooi is het niet, maar ik kan de poezen zonder stress in de tuin laten. De onderkant van de schutting heeft een extra plank zodat ze er niet onderdoor kunnen kruipen.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom dit inderdaad niet gemeengoed is. Zorg dat ze buiten kunnen, maar in eigen tuin. Daar zijn echt wel oplossingen voor te verzinnen.
Mijn ouders hebben een hond en die gaat enorm tekeer als er katten door de tuin lopen. Je laat je hond niet in de tuin van de buren, zo ook je katten.
Overlast van bbq of muziek vind ik echt van een andere orde, ze geven namelijk geen rest (poep) in je tuin.
Leven en laten leven zie ik toch meer als: als je er geen last van hebt, dan laat mensen hun gang zijn. En niet echt: mensen moeten maar accepteren dat ze last hebben van andermans huisdieren
En terecht dat die mensen hier ook op aangesproken en zelfs voor bekeurd worden. Maar dan blijft nog de vraag waarom wel kattenpoep accepteren?quote:Op zondag 21 mei 2023 12:12 schreef Aure het volgende:
Nou ook nog genoeg mensen die hun verantwoordelijkheid met een hond ook niet nemen. Hoe vaak er wel niet hondenpoep hier op de straat ligt, wat in zo'n drukke straat binnen no time overal ligtbahhh
Dat hoeft voor mij ook niet hoor. Mijn kat kan sowieso niet verder dan het balkon dus daar heeft niemand last vanquote:Op zondag 21 mei 2023 12:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
En terecht dat die mensen hier ook op aangesproken en zelfs voor bekeurd worden. Maar dan blijft nog de vraag waarom wel kattenpoep accepteren?
Aah, die leeft echt zijn beste levenquote:Op zondag 21 mei 2023 11:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Mooi is het niet, maar ik kan de poezen zonder stress in de tuin laten. De onderkant van de schutting heeft een extra plank zodat ze er niet onderdoor kunnen kruipen.
[ afbeelding ]
Dikke plofkat 😍
Zo, het zwembad staat. Water is alleen nog veel te koud 🤣
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 mei 2023 14:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Gister hadden we een uitje van mijn werk.Wat slim van hem!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk echt van een kat.quote:Op zondag 21 mei 2023 08:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Weet je zeker dat t geen egelstront is trouwens? Dat hebben wij regelmatig..zwarte drolletjes zijn dat..
Verder sterkte, want t is wel heel irritant natuurlijk.
Ik ben denk ik vrij redelijk. Ik ga niet gelijk zeuren over bbq of muziek of een feestje.quote:Op zondag 21 mei 2023 09:38 schreef trui het volgende:
Tsja, katten zijn wat mij betreft erg leuke huisdieren (ook omdat ze nog een zekere mate van vrijheid hebben), maar helaas over het algemeen niet geschikt om alleen binnen te houden. Er zijn in NL echt veel te veel katten (ook als je kijkt naar het aantal vogels die gedood worden), en ik vind het ook heel vervelend dat onze kat mogelijk overlast voor anderen oplevert. Voor mij genoeg redenen om na deze kat geen kat meer te nemen (tenzij we ooit nog in een boerderijtje buitenaf gaan wonen ofzo).
Maar ik vind dat mensen ook wat van elkaar moeten kunnen verdragen. Katten verplicht binnen laten houden vind ik echt wreed. Je zou wel samen met de katteneigenaar kunnen kijken naar een oplossing voor het opruimen van de drollen. Maar verder heb ik bijv ook wel eens last van de barbecue van onze buren, of de vuurkorf / open haard van andere buren, of de harde muziek van een feestje. Ik noem maar wat dingen. Je moet elkaar soms ook wat gunnen en tegelijk proberen wat rekening te houden met elkaar.
Bij een dagje uit kun je ze toch wel als vanouds in een vuilnisbak achterlaten?quote:Op zondag 21 mei 2023 14:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Overigens best irritant hoor dat statiegeld op die kleine flesjes en blikjes. Wij namen afgelopen weekend wat flesjes mee toen we een dagje uit gingen, maar waar normaal je tas gedurende de dag leger wordt zat hij nu nog steeds vol met al die statiegeldflesjes. Ik snap dat het nodig is hoor, maar handig is anders zullen we maar zeggen.
Ik vind het ook erg vervelend (wij hebben ook poep van andere katten in de tuin) maar het is gewoon niet / veel minder te sturen dan bij een hond, daar sta je er altijd naast. In die zin vind ik het wel degelijk een onredelijke en onhaalbare eis. Het schijnt trouwens wel te schelen als je de kattenbak goed schoon houdt (dan doen katten het daar over het algemeen liever op), maar dat is geen garantie.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:54 schreef Nijna het volgende:
Ik ben denk ik vrij redelijk. Ik ga niet gelijk zeuren over bbq of muziek of een feestje.
Maar mijn grens ligt echt bij stront in mijn tuin. Ik weet dat het niet bewust is, maar ik vind het gewoon heel smerig.
Ik zit liever in bbq lucht dan dat ik stront uit mijn tuin schep of van schoenen sta te schrapen (overigens heb ik er ook moeite mee dat honden maar overal kakken en baasjes het niet opruimen).
Dat had gekund, maar dat was helaas geen optie voor mijn zoon.quote:Op zondag 21 mei 2023 17:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Bij een dagje uit kun je ze toch wel als vanouds in een vuilnisbak achterlaten?![]()
Het statiegeld is vooral bedoeld als maatregel tegen zwerfafval.
Dat lossen ze nu toch al op met papieren bakjes?quote:Op zondag 21 mei 2023 18:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Wordt nog erger. Straks ook statiegeld op verpakkingen als er plastic in zit en je het meeneemt en zelfs bij thuisbezorgen![]()
En ik snap het wel, zwerfafval en zo, maar zelfs voor thuisbezorgen waar iedereen het afval gewoon in de kliko flikkert, gaat toch wel erg ver![]()
Leuk met sausjes ook, in een papieren bakje
Correctie: het wordt geen statiegeld als in statiegeld wat je weer terugkrijgt, maar je betaalt dan per verpakking een x bedrag wat op de bon komt en wat je daarna gewoon kwijt bent.
Niet dat de afgelebberde patatbakjes kunnen worden ingeleverd, dat dan weer niet![]()
Ik ben al een week of 4 vrij, dus het was leuk mijn collega's weer even te zien. Verder was er vanaf aankomst t/m vertrek safari te weinig geregeld voor de aanwezige kinderen (eigenlijk helemaal niets). Het Event center afhuren zal de nodige centen hebben gekost (inclusief alle catering), daar hadden ook best nog wel voor ¤ 200-300 twee springkussens voor de kids bij gekund naar mijn mening. Na de safari waren er wel allerlei spelletjes en skelters ed voor de kinderen.quote:Op zondag 21 mei 2023 17:05 schreef Hupje het volgende:
@:Tolstoifan Je bent dus toch gegaan. Was het (een beetje) leuk? Slim van Simon om te verzamelen en er iets leuks van te kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan maar hoeft niet. Als niet, dan moet je een x bedrag per verpakking betalen. Er komt zelfs iets van een statiegeld verpakking, wat je dan wel terug kunt inleveren en wat vaker dan 1x gebruikt moet kunnen worden. Of bring your own, jummiequote:Op zondag 21 mei 2023 19:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat lossen ze nu toch al op met papieren bakjes?
quote:Op zondag 21 mei 2023 20:11 schreef livelink het volgende:
Dat 7 weken niet genoeg zou zijn was wel te verwachten toch, Tolstoi? Lastige zoektocht voor je, maar ik heb het idee dat je je keuze al gemaakt heb
Maar waarom ontslag. Het gaat toch niet goed met je? Dan meld je ziek. En zorg eerst voor jezelf, en daarna komt werknwel weerquote:Op zondag 21 mei 2023 21:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]Ja, dat was inderdaad wel een beetje te verwachten
![]()
Ik word me wel bewuster van mijn valkuilen. Nu nog kijken hoe ik daar beter mee om kan gaan af kan leren, want ook bij een evt. andere werkgever kom ik die weer tegen.
@:exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
Er even helemaal tussenuit gaan, kan al heel verhelderend zijn. Goed dat je je steeds bewuster wordt van je valkuilen.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]Ja, dat was inderdaad wel een beetje te verwachten
![]()
Ik word me wel bewuster van mijn valkuilen. Nu nog kijken hoe ik daar beter mee om kan gaan af kan leren, want ook bij een evt. andere werkgever kom ik die weer tegen.
@:exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
"Niet goed" is toch nog niet per se ziek?quote:Op maandag 22 mei 2023 07:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
Maar waarom ontslag. Het gaat toch niet goed met je? Dan meld je ziek. En zorg eerst voor jezelf, en daarna komt werknwel weer
quote:Op maandag 22 mei 2023 08:35 schreef exode het volgende:
Maar ontslag nemen en een paar maanden ontstressen moet je financieel wel kunnen natuurlijk.
Ik zou dan iig proberen met wederzijds goedvinden weg te gaan, dan kan je wellicht een regeling treffen.
Bij mij is het inderdaad ook via een vaststellingsovereenkomst gegaan.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb heel open het gesprek gevoerd met m'n vorige werkgever. Ik voelde me niet goed, het werk was niet passend, ik stond op het punt me ziek te melden vanwege risico op burnout/boreout. En eigenlijk wilde ik dan niet meer terugkomen. En toen zijnwe samen overeengekomen dat ik een vaststellingsovereenkomst kreeg met daarin expliciet aangegeven dat het op initiatief van de werkgever was dat het dienstverband eindigde. Recht op WW (geen gebruik van gemaakt, had meteen een nieuwe baan), en rust in de tent. Misschien is zoiets nog een optie?
Dit inderdaad. Ik ben niet echt ziek, maar ben ook niet echt blij met mijn werk momenteel. Het werk an sich vind ik echt leuk, maar de continue stress en deadlines die erbij komen kijken trek ik momenteel echt niet. Ik ben nu bijv. 7 weken vrij, de helft van die tijd heb ik weggeschreven met overuren, die ik in januari / februari heb gemaakt.quote:
quote:Op maandag 22 mei 2023 08:35 schreef exode het volgende:
Maar ontslag nemen en een paar maanden ontstressen moet je financieel wel kunnen natuurlijk.
Ik zou dan iig proberen met wederzijds goedvinden weg te gaan, dan kan je wellicht een regeling treffen.
Financieel kunnen we dat wel trekken. VSO heb ik ook al aan zitten denken, maar dan heb je wel een sollicitatieplicht bij een uitkering. Nu met al die personeelstekorten (ook in mijn sector) heb je dikke kans dat je in no time weer een baan hebt, waar je ook zo weer in die ratrace zit.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb heel open het gesprek gevoerd met m'n vorige werkgever. Ik voelde me niet goed, het werk was niet passend, ik stond op het punt me ziek te melden vanwege risico op burnout/boreout. En eigenlijk wilde ik dan niet meer terugkomen. En toen zijnwe samen overeengekomen dat ik een vaststellingsovereenkomst kreeg met daarin expliciet aangegeven dat het op initiatief van de werkgever was dat het dienstverband eindigde. Recht op WW (geen gebruik van gemaakt, had meteen een nieuwe baan), en rust in de tent. Misschien is zoiets nog een optie?
Dat is echt heeeeel zuur!quote:Op maandag 22 mei 2023 15:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Het werkt blijkbaar ook als je solliciteert, een uitnodiging krijgt en vervolgens niet komt opdagen. Kan men altijd zeggen: ik ben niet aangenomenGebeurd hier dus een paar keer per maand. Ik steek er tijd in om een sollicitant te antwoorden, afspraak in te plannen en vervolgens hoor ik niks meer
Dat kan ook ja, maar denk dat je een uitzondering bent geweestquote:Op maandag 22 mei 2023 15:29 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is echt heeeeel zuur!
Ik heb ooit 6 weken in de WW gezeten, toen moest ik minder solliciteren van mijn UWV coach. Ik wilde gewoon zo snel mogelijk aan het werk.
Ik heb een paar jaar vlakbij HR gezeten en hoorde toen ook veel van dit soort verhalen. Mensen die ver onder niveau solliciteerden en wel een bewijs wilde dat ze gesolliciteerd hadden.
Onze buurman zit al sinds zijn 50e werkeloos thuis. (is in de 60 inmiddels) dus als ik ooit een lange sabbatical wil, vraag ik hem wel tips
Bovendien heb je tegenwoordig niet meer zo lang recht op ww, dus het is ook niet echt lonend.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:43 schreef SQ het volgende:
Nou ik denk eerder dat de ontduikers de uitzondering zijn hoor. Ik ken maar bar weinig mensen die de ww zo lang mogelijk rekken![]()
Ik heb er zelf ook wel eens in gezeten maar als iets killing was voor mijn zelfbeeld was het de ww wel
Het zijn er ook niet veel, gelukkig maar het gebeurd soms wel.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:43 schreef SQ het volgende:
Nou ik denk eerder dat de ontduikers de uitzondering zijn hoor. Ik ken maar bar weinig mensen die de ww zo lang mogelijk rekken![]()
Ik heb er zelf ook wel eens in gezeten maar als iets killing was voor mijn zelfbeeld was het de ww wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |