Maar waarom ontslag. Het gaat toch niet goed met je? Dan meld je ziek. En zorg eerst voor jezelf, en daarna komt werknwel weerquote:Op zondag 21 mei 2023 21:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]Ja, dat was inderdaad wel een beetje te verwachten
![]()
Ik word me wel bewuster van mijn valkuilen. Nu nog kijken hoe ik daar beter mee om kan gaan af kan leren, want ook bij een evt. andere werkgever kom ik die weer tegen.
@:exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
Er even helemaal tussenuit gaan, kan al heel verhelderend zijn. Goed dat je je steeds bewuster wordt van je valkuilen.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]Ja, dat was inderdaad wel een beetje te verwachten
![]()
Ik word me wel bewuster van mijn valkuilen. Nu nog kijken hoe ik daar beter mee om kan gaan af kan leren, want ook bij een evt. andere werkgever kom ik die weer tegen.
@:exode, hoe gaat het eigenlijk op jouw werk? Je hebt een tijd geleden toch eens op een andere afdeling gekeken? Is daar nog wat uitgekomen? Of blijf je toch waar je zit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Niet goed" is toch nog niet per se ziek?quote:Op maandag 22 mei 2023 07:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
Maar waarom ontslag. Het gaat toch niet goed met je? Dan meld je ziek. En zorg eerst voor jezelf, en daarna komt werknwel weer
quote:Op maandag 22 mei 2023 08:35 schreef exode het volgende:
Maar ontslag nemen en een paar maanden ontstressen moet je financieel wel kunnen natuurlijk.
Ik zou dan iig proberen met wederzijds goedvinden weg te gaan, dan kan je wellicht een regeling treffen.
Bij mij is het inderdaad ook via een vaststellingsovereenkomst gegaan.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb heel open het gesprek gevoerd met m'n vorige werkgever. Ik voelde me niet goed, het werk was niet passend, ik stond op het punt me ziek te melden vanwege risico op burnout/boreout. En eigenlijk wilde ik dan niet meer terugkomen. En toen zijnwe samen overeengekomen dat ik een vaststellingsovereenkomst kreeg met daarin expliciet aangegeven dat het op initiatief van de werkgever was dat het dienstverband eindigde. Recht op WW (geen gebruik van gemaakt, had meteen een nieuwe baan), en rust in de tent. Misschien is zoiets nog een optie?
Dit inderdaad. Ik ben niet echt ziek, maar ben ook niet echt blij met mijn werk momenteel. Het werk an sich vind ik echt leuk, maar de continue stress en deadlines die erbij komen kijken trek ik momenteel echt niet. Ik ben nu bijv. 7 weken vrij, de helft van die tijd heb ik weggeschreven met overuren, die ik in januari / februari heb gemaakt.quote:
quote:Op maandag 22 mei 2023 08:35 schreef exode het volgende:
Maar ontslag nemen en een paar maanden ontstressen moet je financieel wel kunnen natuurlijk.
Ik zou dan iig proberen met wederzijds goedvinden weg te gaan, dan kan je wellicht een regeling treffen.
Financieel kunnen we dat wel trekken. VSO heb ik ook al aan zitten denken, maar dan heb je wel een sollicitatieplicht bij een uitkering. Nu met al die personeelstekorten (ook in mijn sector) heb je dikke kans dat je in no time weer een baan hebt, waar je ook zo weer in die ratrace zit.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb heel open het gesprek gevoerd met m'n vorige werkgever. Ik voelde me niet goed, het werk was niet passend, ik stond op het punt me ziek te melden vanwege risico op burnout/boreout. En eigenlijk wilde ik dan niet meer terugkomen. En toen zijnwe samen overeengekomen dat ik een vaststellingsovereenkomst kreeg met daarin expliciet aangegeven dat het op initiatief van de werkgever was dat het dienstverband eindigde. Recht op WW (geen gebruik van gemaakt, had meteen een nieuwe baan), en rust in de tent. Misschien is zoiets nog een optie?
Dat is echt heeeeel zuur!quote:Op maandag 22 mei 2023 15:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Het werkt blijkbaar ook als je solliciteert, een uitnodiging krijgt en vervolgens niet komt opdagen. Kan men altijd zeggen: ik ben niet aangenomenGebeurd hier dus een paar keer per maand. Ik steek er tijd in om een sollicitant te antwoorden, afspraak in te plannen en vervolgens hoor ik niks meer
Dat kan ook ja, maar denk dat je een uitzondering bent geweestquote:Op maandag 22 mei 2023 15:29 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is echt heeeeel zuur!
Ik heb ooit 6 weken in de WW gezeten, toen moest ik minder solliciteren van mijn UWV coach. Ik wilde gewoon zo snel mogelijk aan het werk.
Ik heb een paar jaar vlakbij HR gezeten en hoorde toen ook veel van dit soort verhalen. Mensen die ver onder niveau solliciteerden en wel een bewijs wilde dat ze gesolliciteerd hadden.
Onze buurman zit al sinds zijn 50e werkeloos thuis. (is in de 60 inmiddels) dus als ik ooit een lange sabbatical wil, vraag ik hem wel tips
Bovendien heb je tegenwoordig niet meer zo lang recht op ww, dus het is ook niet echt lonend.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:43 schreef SQ het volgende:
Nou ik denk eerder dat de ontduikers de uitzondering zijn hoor. Ik ken maar bar weinig mensen die de ww zo lang mogelijk rekken![]()
Ik heb er zelf ook wel eens in gezeten maar als iets killing was voor mijn zelfbeeld was het de ww wel
Het zijn er ook niet veel, gelukkig maar het gebeurd soms wel.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:43 schreef SQ het volgende:
Nou ik denk eerder dat de ontduikers de uitzondering zijn hoor. Ik ken maar bar weinig mensen die de ww zo lang mogelijk rekken![]()
Ik heb er zelf ook wel eens in gezeten maar als iets killing was voor mijn zelfbeeld was het de ww wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |