abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209241950
Maar potverdikkie, 1 deadline van de 3 af, klaar, done, finito.
1 down, 2 to go.
  maandag 22 mei 2023 @ 17:51:39 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_209241990
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 17:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Het zijn er ook niet veel, gelukkig maar het gebeurd soms wel.

Lijkt mij ook voor het zelfbeeld: pak dan tijdelijk iets waarmee je toch bezig bent en kijk daarvandaan verder.

Zelfs via de uwv site aan mensen proberen te komen. Na tig uitnodigingen verstuurd te hebben met 0.0 reactie, ben ik daar ook mee gestopt. En dan zocht ik écht alleen op horeca :{
Ik ben via Randstad ooit begonnen op een archief van personeelszaken, tijdelijk baantje voor 2 weken omdat ik niet thuis wilde zitten.

Na 2 weken daar kreeg ik een jaarcontract als medewerker pz.

Na dat jaar daar gesolliciteerd op een interne vacature als PMO en aangenomen. Zeven jaar voor dat bedrijf gewerkt, flink gegroeid in de functie en daarna bij een ander bedrijf nog verder doorgegroeid tot het punt waar ik nu ben.

Moraal van het verhaal: zelfs zo'n tijdelijke kutklus kan je leven heel verrassende wendingen geven :D
disclaimer
pi_209242039
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 17:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ben via Randstad ooit begonnen op een archief van personeelszaken, tijdelijk baantje voor 2 weken omdat ik niet thuis wilde zitten.

Na 2 weken daar kreeg ik een jaarcontract als medewerker pz.

Na dat jaar daar gesolliciteerd op een interne vacature als PMO en aangenomen. Zeven jaar voor dat bedrijf gewerkt, flink gegroeid in de functie en daarna bij een ander bedrijf nog verder doorgegroeid tot het punt waar ik nu ben.

Moraal van het verhaal: zelfs zo'n tijdelijke kutklus kan je leven heel verrassende wendingen geven :D
Kijk, das de spirit :D Jammer dat niet iedereen dat heeft.
Horeca is voor sommige een opstapje, anderen werken er heel hun leven. Heb er een paar, die zijn blijven hangen. Het gros is na hooguit een paar jaar pleite.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 22 mei 2023 @ 19:14:11 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209243027
Ik ken 2 iemands en die begonnen als pizzakoerier bij Dominos.
En nu hebben ze meerdere Dominos vestigingen.
En een dikken mansion. En allebei een dikken RAM. En allebei heel veel sneakers.
  maandag 22 mei 2023 @ 19:15:44 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209243047
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 mei 2023 @ 19:19:55 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209243105
@Tink89 gefeliciteerd met je man en beterschap. Waren de hamburgers lekker?
  maandag 22 mei 2023 @ 19:24:20 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209243160
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 19:19 schreef amaranta het volgende:
@:Tink89 gefeliciteerd met je man en beterschap. Waren de hamburgers lekker?
Ik heb er geen hap van gegeten, man heeft met de kinderen voor de tv gegeten en ik lig alweer in bed. Gelukkig waren we gisteren al gaan picknicken en is hij vandaag goed jarig geweest op z'n werk met het overgebleven zelfgebakken lekkers.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209243182
Gefeliciteerd met je man Tink en beterschap voor jezelf!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 22 mei 2023 @ 19:36:04 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209243323
Ik vind uitzendburo's de beste uitvinding ooit. Ik ben zo iemand die niet goed durf te solliciteren, maar via uitzendburo's kom je in ieder geval ergens binnen.
En als ik eenmaal binnen ben, dan lukt het me meestal ook wel om me waar te maken en een langduriger contract binnen te slepen.

Mijn huidige baan heb ik via een detacheringsbedrijf gevonden. Dat is het wat volwassenere zusje van een uitzendburo in mijn optiek. Ideaal gewoon. Dat detacheringsbedrijf stelde deze functie voor. Ik zag de functieomschrijving en ik voldeed zo goed als geen enkele van de eisen. Maar het detacheringsbedrijf hield vol dat ik daar op gesprek moest gaan. Ik hoor het haar nog zeggen: "geloof me, ze zoeken een livelink" :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 mei 2023 @ 19:36:50 #260
37150 livelink
pi_209243336
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 19:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik heb er geen hap van gegeten, man heeft met de kinderen voor de tv gegeten en ik lig alweer in bed. Gelukkig waren we gisteren al gaan picknicken en is hij vandaag goed jarig geweest op z'n werk met het overgebleven zelfgebakken lekkers.
Wat vervelend Tink dat je je zo rot voelt juist op deze dag. Heel veel beterschap!
pi_209243482
Ik heb volgens mij 2x kort ww gehad, maar dat doet echt helemaal niks met mijn zelfvertrouwen. Waarom zou het?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 22-05-2023 20:35:28 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209243715
Tink, beterschap, hopelijk knap je snel op! Gefeliciteerd met je man!

Zo'n 20 jaar geleden heb ik in de WW gezeten. Ik kwam vanuit het onderwijs, waar ik niet naar terug wilde, dus ik solliciteerde echt overal op, want ik wilde aan het werk en niet thuis zitten. Hoe vaak ik wel niet afgewezen ben vanwege te hoog opgeleid....
pi_209243780
Ach Amaranta wat ontzettend verdrietig. Wat mooi dat je naar de uitvaart gaat.

Mijn huidige baan vond mij toe ik in de WW zat. Mijn oude projectleider belde me dat ze voor een opdracht iemand nodig had. Ik begon met administratief werk en 0 verstand van verzekeringen. De rest is geschiedenis.

Verloofde is ook binnengeloodst op haar school. Vader van kinderen waar zij vaak oppaste regelde het gesprek toen ze klaar was met de pabo.

Ik had overigens voor mijn huidige werkgever ook aardig wat baantjes versleten. Als het te serieus werd, vertrok ik weer. 2 jaar was altijd mijn max.
pi_209244130
@Tink89, beterschap :* pas goed op jezelf!

@FlyingFish, geen water... dat is k*t. Hopelijk gaan ze het gauw oplossen.

@amaranta, :* wat verdrietig
Fake it till you make it...
pi_209244261
Ik heb ooit parttime ww gehad. Dat was helemaal waardeloos. Ik werd wegbezuinigd, vond een andere baan voor minder uur, kon uitbreiden als zzp-er, maar miste dan nog 4 uur in de week, verspreid over meerder dagen. No way dat ik die gevuld kreeg, maar solliciteren moest ik. En deed ik braaf.

Eindelijk klaar met alle werk en overleggen vandaag. Nu maar eens de troep van vannacht opruimen buiten :')
  maandag 22 mei 2023 @ 20:48:31 #266
37150 livelink
pi_209244469
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 20:32 schreef Hupje het volgende:
Ik heb ooit parttime ww gehad. Dat was helemaal waardeloos. Ik werd wegbezuinigd, vond een andere baan voor minder uur, kon uitbreiden als zzp-er, maar miste dan nog 4 uur in de week, verspreid over meerder dagen. No way dat ik die gevuld kreeg, maar solliciteren moest ik. En deed ik braaf.

Eindelijk klaar met alle werk en overleggen vandaag. Nu maar eens de troep van vannacht opruimen buiten :')
Dat lijkt me inderdaad wel heel erg vervelend.
  maandag 22 mei 2023 @ 20:49:14 #267
37150 livelink
pi_209244480
@amaranta wat een verdrietig bericht is dat. Goed dat je gaat trouwens!
pi_209244730
Ik heb twee keer een maand ww gehad toen mijn ene contract afliep en de volgende een maand later begon. De eerste keer op hun initiatief (het was een zwangerschapsvervanging) en de tweede keer had in het zelf gevraagd. Heerlijk vond ik het, zo'n maand pauze.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 22 mei 2023 @ 21:14:02 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209244734
Ach @amaranta wat verdrietig.

Ik liep na 20 jaar vast, kreeg na 6mnd thuis een vaststellingsovereenkomst en daardoor kon ik vanuit de WW met toestemming van het UWV mijn onderneming gaan starten en door die regeling 6 maanden een lagere uitkering krijgen die je dan volledig mag houden. En daarna stopte het weer en had ik het ook niet meer nodig. Want ik had F. als sponsor. :+
pi_209244740
Wat verdrietig amaranta ;(
pi_209244748
Wat heftig nieuws amaranta, fijn dat je naar de uitvaart gaat.

Tink wat vervelend dat je je zo ziek voelt vandaag :* beterschap

Ww heb ik nooit gehad, sowieso al 100 jaar bij m’n werkgever. Geen mogelijkheid meer op doorgroeien, maar het is voor mij meer dan prima. Man heeft wel een korte tijd ww gehad en die werd doodongelukkig, dus ik kan me helemaal voorstellen dat er gezegd wordt dat het niet goed is voor je zelfvertrouwen. Waarschijnlijk had dat ook vooral te maken dat hij niet had aan zien komen dat hij bij zijn vorige werkgever wegbezuinigd zou gaan worden.

Aan de andere kant ook een maat van ons die er optimaal van geprofiteerd heeft (hij had al hard genoeg gewerkt en had het dus verdiend :') )
pi_209244801
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 21:14 schreef BE het volgende:
Ach @:amaranta wat verdrietig.

Ik liep na 20 jaar vast, kreeg na 6mnd thuis een vaststellingsovereenkomst en daardoor kon ik vanuit de WW met toestemming van het UWV mijn onderneming gaan starten en door die regeling 6 maanden een lagere uitkering krijgen die je dan volledig mag houden. En daarna stopte het weer en had ik het ook niet meer nodig. Want ik had F. als sponsor. :+
Man is toen vanuit ww ook voor zichzelf begonnen. Ook met de wetenschap dat als het niet zou werken binnen een jaar alsnog recht zou hebben op het restant ww. Maar dat is gelukkig niet nodig geweest. Maar vond (vooral ik) wel prettig om achter de hand te hebben. Met dat soort dingen zie ik vooral de beren op de weg :@
  maandag 22 mei 2023 @ 21:23:05 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209244836
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 21:19 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Man is toen vanuit ww ook voor zichzelf begonnen. Ook met de wetenschap dat als het niet zou werken binnen een jaar alsnog recht zou hebben op het restant ww. Maar dat is gelukkig niet nodig geweest. Maar vond (vooral ik) wel prettig om achter de hand te hebben. Met dat soort dingen zie ik vooral de beren op de weg :@
Snap ik heel goed hoor. 10 jaar geleden had dit ook nooit gekund, toen had ik het iig heel veel spannender gevonden, maar nu had F. genoeg op gebouwd ook als ZZP-er om wat ruimte te hebben.
En ik had de mazzel dat ik in een 'gat' stapte want het liep al snel heel goed dus toen kon ik weer bij gaan dragen.
pi_209245197
We zitten nog tot morgenmiddag zonder water :( loodgieter komt morgen om 14:00 uur weer terug. Gelukkig was het zwemlesdag, dus de kinderen hebben daar nog even kunnen plassen voor het slapen. Ik heb daar wat flesjes water gevuld, dus daarmee kunnen we nog even vooruit, en morgenmiddag hebben de kinderen gelukkig BSO (ze gaven aan nog minimaal 2,5 uur werk te hebben).
Nu alleen maar hopen dat er niemand moet poepen :X

Fijn voor de leerling dat je gaat Amaranta. En sterkte met haar begeleiden de komende maanden, hopelijk kun je voor haar het verschil maken.

Sterkte met de knoop doorhakken Tolstoj. Ik krijg de indruk dat je je keuze allang gemaakt hebt.
pi_209245327
Wat naar, Amaranta. Maar ook fijn dat de vader je uitnodigde.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_209245418
Wat balen @FlyingFish Het probleem ligt dus echt bij jullie in/bij huis?
pi_209245774
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 22:12 schreef Hupje het volgende:
Wat balen @:FlyingFish Het probleem ligt dus echt bij jullie in/bij huis?
Ja, ze hebben door een waterleiding heen geboord toen ze een gat voor de zonnepanelen-kabel wilden maken. En een flink gat waardoor de pijp vervangen moet worden. Die pijp ligt vlak naast andere buizen, dus nogal een precieze-werkje op een rotplaats.
pi_209246471
Ach @amaranta ;( Goed dat je erheen gaat :*

Aaaah, das kut @FlyingFish :( Hopelijk morgen weer water.
Hier kwam een tijdje terug de toeterauto langs, ergens een leiding kapot en er zou tijdelijk geen water zijn. Met een kolere gang emmers en flessen gevuld. Bleek het toch mee te vallen en was het niet nodig :') Zo zie je maar hoe vanzelfsprekend water is als je het even niet hebt of dreigt het niet te hebben.

@Tink89 beterschap :*
If they say
pi_209247319
Als je allebei je kinderen ziek moet melden kunnen jullie je wel voorstellen hoe onze nacht was ;(
  dinsdag 23 mei 2023 @ 09:12:36 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209247741
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:09 schreef LeSage het volgende:
Als je allebei je kinderen ziek moet melden kunnen jullie je wel voorstellen hoe onze nacht was ;(
Oef, beterschap!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209248049
@amaranta wat een verdrietig bericht. Sterkte, ik kan me zo voorstellen dat het je bezighoudt de komende dagen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209248118
Beterschap voor de kinderen LeSage. Dat soort nachten zijn nooit fijn.

FlyingFish, hopelijk snel weer water, dat is echt niet fijn om zonder te moeten zitten
pi_209248298
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:09 schreef LeSage het volgende:
Beterschap :*

@FlyingFish, hopelijk snel weer water!
Fake it till you make it...
pi_209255345
Boh, beterschap @LeSage :*

@FlyingFish alweer water?

Wilde vandaag worstbroodjes maken voor het avondeten. Was ik vergeten en dacht er pas aan toen we aan de soep zaten :') :')
If they say
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:25:24 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209256554
Aan diegenen die Atlas al gelezen hebben… hebben jullie de 7 voorgaande delen teruggelezen eerst? Kan me vrij weinig herinneren van die boeken nl
pi_209256852
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:25 schreef amaranta het volgende:
Aan diegenen die Atlas al gelezen hebben… hebben jullie de 7 voorgaande delen teruggelezen eerst? Kan me vrij weinig herinneren van die boeken nl
Ben met Atlas bezig maar heb niet alles teruggelezen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:47:58 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209256890
Ik ben al 3x gebeld door verschillende nummers uit Colombia. Heb uiteraard niet opgenomen. Maar wat is dit nou weer? En gezien het tijdsverschil.. zullen er vannacht wel tientallen telefoon bijkomen nog
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:48:12 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209256891
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:44 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ben met Atlas bezig maar heb niet alles teruggelezen
Thnx
pi_209257064
We hebben weer water *O* en heel veel stof -O- en hij moet nog een keer terug komen omdat het nog druppelt dus er komt nog meer stof -O-

Kortom, voor iedereen de tip, laat nooit de kabelleggers door je muur boren. Voor de loodgieter van vandaag was dit de 4e keer al deze maand dat hij zoiets op mocht lossen door zonnepanelen. En de kosten zijn ook flink helaas, met de kennis van nu zouden we niet aan zonnepanelen begonnen zijn.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:01:48 #290
37150 livelink
pi_209257066
quote:
Ik heb het boek gekregen, maar heb geen enkel ander deel gelezen. De gever verzekerde me dat dat geen probleem was.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:04:13 #291
37150 livelink
pi_209257098
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef FlyingFish het volgende:
We hebben weer water *O* en heel veel stof -O- en hij moet nog een keer terug komen omdat het nog druppelt dus er komt nog meer stof -O-

Kortom, voor iedereen de tip, laat nooit de kabelleggers door je muur boren. Voor de loodgieter van vandaag was dit de 4e keer al deze maand dat hij zoiets op mocht lossen door zonnepanelen. En de kosten zijn ook flink helaas, met de kennis van nu zouden we niet aan zonnepanelen begonnen zijn.
Mijn man had het voorwerk zelf al gedaan. Ik begrijp nu dat dat een goed idee was. Vervelend zeg! Moet je deze schade nu allemaal zelf betalen?
pi_209257195
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:04 schreef livelink het volgende:

[..]
Mijn man had het voorwerk zelf al gedaan. Ik begrijp nu dat dat een goed idee was. Vervelend zeg! Moet je deze schade nu allemaal zelf betalen?
We gaan nog wel proberen te verhalen, maar ik verwacht dat dat geen nut gaat hebben. Ze doen het heel sneaky “ja, we kunnen hier door de grond boren om een route te maken, maar we weten niet of er leidingen lopen. Maar ik denk dat het wel goed gaat”. En toen het niet goed ging was het “simpel op te lossen door een loodgieter” en ging hij weg. Ze zijn nu al 8 uur bezig geweest met deze fout en daar komt nog (minimaal) 1 uur bij.

En uiteindelijk hebben we nu alsnog een leiding buitenlangs lopen. Als hij dat nou meteen had voorgesteld… maar dat was de uiterste oplossing als het niet anders zou kunnen.

De zonnepanelen zelf en het kastje daarvan is wel netjes gedaan btw.
pi_209257197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb het boek gekregen, maar heb geen enkel ander deel gelezen. De gever verzekerde me dat dat geen probleem was.
Ben ik het helaas niet mee eens. Je moet echt de andere boeken lezen ander heb je geen idee waar het over gaat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:14:13 #294
37150 livelink
pi_209257235
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:11 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ben ik het helaas niet mee eens. Je moet echt de andere boeken lezen ander heb je geen idee waar het over gaat
Ik ga het meemaken. Ga het in ieder geval proberen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 mei 2023 @ 21:36:52 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209257506
quote:
Alles geluisterd nu via koboplus. Laatste deel bijna klaar en dan begin ik aan Atlas
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_209257546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
We gaan nog wel proberen te verhalen, maar ik verwacht dat dat geen nut gaat hebben. Ze doen het heel sneaky “ja, we kunnen hier door de grond boren om een route te maken, maar we weten niet of er leidingen lopen. Maar ik denk dat het wel goed gaat”. En toen het niet goed ging was het “simpel op te lossen door een loodgieter” en ging hij weg. Ze zijn nu al 8 uur bezig geweest met deze fout en daar komt nog (minimaal) 1 uur bij.

En uiteindelijk hebben we nu alsnog een leiding buitenlangs lopen. Als hij dat nou meteen had voorgesteld… maar dat was de uiterste oplossing als het niet anders zou kunnen.

De zonnepanelen zelf en het kastje daarvan is wel netjes gedaan btw.
Stel ze alvast aansprakelijk, heb je foto's van de schade? Je kan ook je opstalverzekering inschakelen, zij kunnen het ook van je overpakken.

Is er iets vooraf afgesproken over schade etc? Wij hadden het in de offerte staan.
pi_209257781
Ik ben nu in deel 8 bezig. Soms jammer dat ik de voorgaande delen niet meer zo goed kan herinneren, maar komt vaak ook wel terug.
Helemaal zonder voorkennis zou ik er niets aan vinden.

Ondertussen moeten wij af en toe ook heel hard lachen om een ijlende Mijm. Hij ligt te fluiten, heeft allemaal gekke praat :')
Ook wel heel zielig hoor, maar toch stiekem even lachen.
pi_209257964
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:41 schreef exode het volgende:

[..]
Stel ze alvast aansprakelijk, heb je foto's van de schade? Je kan ook je opstalverzekering inschakelen, zij kunnen het ook van je overpakken.

Is er iets vooraf afgesproken over schade etc? Wij hadden het in de offerte staan.
Goede tips, bedankt! Ik ga er morgen naar kijken. Voor vandaag ben ik er klaar mee

Nog geen verbetering dus voor ze LeSage? Hopelijk kunnen ze zo alsnog lekker slapen en knappen ze daar van op!
pi_209258016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Goede tips, bedankt! Ik ga er morgen naar kijken. Voor vandaag ben ik er klaar mee

Nog geen verbetering dus voor ze LeSage? Hopelijk kunnen ze zo alsnog lekker slapen en knappen ze daar van op!
Je mag me dm'en hoor als je tips nodig hebt.
pi_209258211
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Minder spugen, veel koorts ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')