abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:00:13 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_209216267
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 09:58 schreef Aure het volgende:
Lekker exode! En je had natuurlijk ook wel een goede avond uitgezocht met al het uitgaanspubliek :D

Waar zijn jullie geweest @:SQ?

Ik vind het ribuitjelijfuiteten echt heel leuk om af en toe te doen O+ Maar de laatste keer is hier ook alweer een tijdje geleden. Maar nu we een oppas hebben kan het wel eindelijk makkelijker O+ eerst maar even sparen :')
https://goyvaerts.nl/ hierzo!
disclaimer
pi_209216547
In mijn volgende leven wil ik een vogeltje zijn. Geen troep, geen gezeik dat er opgeruimd moet worden en als het kroost oud genoeg is, flikker je ze zó het nest uit O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:34:18 #178
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209216654
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:26 schreef Mushanga71 het volgende:
In mijn volgende leven wil ik een vogeltje zijn. Geen troep, geen gezeik dat er opgeruimd moet worden en als het kroost oud genoeg is, flikker je ze zó het nest uit O+
Waar komt dit opeens vandaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209216937
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:34 schreef livelink het volgende:

[..]
Waar komt dit opeens vandaan?
Opruimshit met zoon maar dat was peanuts in vergelijk met man, waarvan je steun mag verwachten, die dan finaal flipt :{
Laat dat vogeltje maar. In mijn volgende leven word ik een zwarte weduwe :')
If they say
  zaterdag 20 mei 2023 @ 12:09:01 #180
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209216992
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Opruimshit met zoon maar dat was peanuts in vergelijk met man, waarvan je steun mag verwachten, die dan finaal flipt :{
Laat dat vogeltje maar. In mijn volgende leven word ik een zwarte weduwe :')
Waarom uberhaupt trouwen in een volgend leven dan? In een volgend leven doe ik in ieder geval één ding goed. Of een goede partner zijn, of een goede werknemer of een goede moeder. Niet meer dat versnipperde en alles net niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209217158
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:09 schreef livelink het volgende:

[..]
Waarom uberhaupt trouwen in een volgend leven dan? In een volgend leven doe ik in ieder geval één ding goed. Of een goede partner zijn, of een goede werknemer of een goede moeder. Niet meer dat versnipperde en alles net niet.
Ooooh, trouwen never nooit meer. Ik word solitair.
Maar tis waar, je moet je in zoveel stukjes verdelen dat het het allemaal net niet is en ondertussen verlies je jezelf. Dan word ik een egoïstische solitair die alleen nog rekening met zichzelf hoeft te houden. Ergens in de bossen ofzo, niet meer in een stad.
Ach, hadden we het maar compleet zelf in de hand, zonder rekening met wat en wie dan ook te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 20-05-2023 20:19:22 ]
If they say
  zaterdag 20 mei 2023 @ 14:28:59 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209218370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 21:14 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een briljante tip tegen een schijtende kat in je tuin?
Ik heb nu al 4 keer drollen staan scheppen en ik weet welke het is... alleen niet van wie dat beest is.
Maar ik ben er zo klaar mee.
Heb de neiging om van die duivenpinnen op de schutting te gaan lijmen ofzo, dan maar kattenkebab, maar dat beest moet gewoon zn behoeften ergens anders doen. :(
Ik heb helaas ook niet de ultieme oplossing, maar zelfs als je zou weten van wie die kat is, zou dat niet veel schelen vrees ik (behalve dat zij zouden kunnen aanbieden om te helpen met drollen scheppen af en toe). Al maken wij onze kattenbak vrijwel dagelijks schoon, de kat blijft het graag tussen de planten doen. Heeft mogelijk ook met territoriumdrang te maken. En bij ons is het echt onmogelijk om de tuin helemaal af te sluiten. Dus er komen helaas ook andere katten bij ons poepen (en ik kan ook niet beloven dat onze Gijs het niet bij anderen in de tuin doet).
in de haak.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 17:43:45 #183
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_209220023
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 09:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ondertussen weten we allemaal dat je zonet hebt geGoogled op sushi tattoo. 😇
Hahaha, dat heb ik echt niet gedaan.
Mijn idee ligt klaar, nu het geldboompje nog :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_209220700
Er zijn best leuke sushitattoo's zag ik :P
pi_209220809
Soms is het handig dat zoon amper iets weggooit. Vandaag heel zijn kamer opsekop gezet en al het kinderspeelgoed in bakken gedaan en in de schuur gepropt. Kan kleinzoon over een tijdje mee spelen :s) Hele zooi toettoet auto's plus garage en trein en weet ik wat allemaal. Geloof niet dat ik iets nieuws hoef te kopen als ie hier is want we hebben een complete speelgoedwinkel _O-
If they say
  zaterdag 20 mei 2023 @ 19:36:16 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209221086
Wij hebben nieuwe vriendjes! Sinds een uurtje of drie wonen er twee zebravinkjes in onze woonkamer. Zo gezellig dit! Kindjes zijn ook helemaal enthousiast en mijn man nog het meest.

Wel jammer dat de kooi die ik op het oog heb in Amsterdam tweedehands te koop is, maar de verkoopster niet wil verzenden en ik in midden-Limburg woon... Het is een bouwpakket, verzenden moet best kunnen, maar ze vindt het te veel gedoe. Haar goed recht natuurlijk, maar zo balen!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209221650
Amsterdam hier maar ik rij niet in/door de stad :@ :')
Ligt er dus aan waar @Tink89 Als het ergens is waar ik wel heen kan/durf :') te rijden, wil ik het wel voor je ophalen en naar je versturen. Maar in het grootste gedeelte van onze hoofdstad rij ik niet :@
If they say
pi_209225279
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:28 schreef trui het volgende:

[..]
Ik heb helaas ook niet de ultieme oplossing, maar zelfs als je zou weten van wie die kat is, zou dat niet veel schelen vrees ik (behalve dat zij zouden kunnen aanbieden om te helpen met drollen scheppen af en toe). Al maken wij onze kattenbak vrijwel dagelijks schoon, de kat blijft het graag tussen de planten doen. Heeft mogelijk ook met territoriumdrang te maken. En bij ons is het echt onmogelijk om de tuin helemaal af te sluiten. Dus er komen helaas ook andere katten bij ons poepen (en ik kan ook niet beloven dat onze Gijs het niet bij anderen in de tuin doet).
Met het risico dat het een impopulaire mening is... (t is niks persoonlijks verder) wat mij betreft blijven katten lekker binnen.
Huisdier prima, maar ik wil geen overlast van jouw huisdier. Jij kiest daarvoor, ik niet.
En als het zielig is om een kat binnen te houden, dan moet je je misschien afvragen of het wel een geschikt huisdier is.

Ik baal er gewoon van dat ik in mijn eigen tuin alert moet zijn op kattenstront van een kat die niet van mij is.
En dat maakt me boos.
Ik zou willen dat ik zo moedig was dat ik (als ik wist wie de eigenaar was) daar aan zou bellen om te vragen of zij de stront uit mijn tuin willen scheppen, maar in real life ben ik echt een watje wat dat betreft :') .

Vanmiddag nog maar eens checken of er nog wat ligt en dan zal ik eens gaan strooien met het een of het ander... :{
Fake it till you make it...
pi_209225527
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 07:47 schreef Nijna het volgende:

[..]
Met het risico dat het een impopulaire mening is... (t is niks persoonlijks verder) wat mij betreft blijven katten lekker binnen.
Huisdier prima, maar ik wil geen overlast van jouw huisdier. Jij kiest daarvoor, ik niet.
En als het zielig is om een kat binnen te houden, dan moet je je misschien afvragen of het wel een geschikt huisdier is.

Ik baal er gewoon van dat ik in mijn eigen tuin alert moet zijn op kattenstront van een kat die niet van mij is.
En dat maakt me boos.
Ik zou willen dat ik zo moedig was dat ik (als ik wist wie de eigenaar was) daar aan zou bellen om te vragen of zij de stront uit mijn tuin willen scheppen, maar in real life ben ik echt een watje wat dat betreft :') .

Vanmiddag nog maar eens checken of er nog wat ligt en dan zal ik eens gaan strooien met het een of het ander... :{
Weet je zeker dat t geen egelstront is trouwens? Dat hebben wij regelmatig..zwarte drolletjes zijn dat..
Verder sterkte, want t is wel heel irritant natuurlijk.
pi_209225699
Ik denk er hetzelfde over als jij @Nijna Ik heb gelukkig niet veel last van katten in de tuin. Zodra ik er een zie, kieper ik de tuindeur open en geef ik een brul. Katten kunnen dan héél snel zijn >:)
Buurpoes hield de katten vroeger uit mijn tuin, was handig. Die kakte nóóit in de tuin, tot zijn maatje de hond doodging :{ Toen 2x maar dat had een reden.
Voortuin had ik ook een kat, geen idee van wie. Daar heb ik lekker met rode peper lopen strooien en dat hielp :+

Wat het is: de kak van een eigen kat is vies maar dat accepteer je. De kak van een randomkat in jóuw tuin is wel zó smerig en dat accepteer je gewoon niet.

Succes met het verjagen :*

En nu gaan zoon en ik Iron man afkijken. Zijn we al 3 dagen mee bezig :')
If they say
  zondag 21 mei 2023 @ 09:38:05 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209225879
Tsja, katten zijn wat mij betreft erg leuke huisdieren (ook omdat ze nog een zekere mate van vrijheid hebben), maar helaas over het algemeen niet geschikt om alleen binnen te houden. Er zijn in NL echt veel te veel katten (ook als je kijkt naar het aantal vogels die gedood worden), en ik vind het ook heel vervelend dat onze kat mogelijk overlast voor anderen oplevert. Voor mij genoeg redenen om na deze kat geen kat meer te nemen (tenzij we ooit nog in een boerderijtje buitenaf gaan wonen ofzo).
Maar ik vind dat mensen ook wat van elkaar moeten kunnen verdragen. Katten verplicht binnen laten houden vind ik echt wreed. Je zou wel samen met de katteneigenaar kunnen kijken naar een oplossing voor het opruimen van de drollen. Maar verder heb ik bijv ook wel eens last van de barbecue van onze buren, of de vuurkorf / open haard van andere buren, of de harde muziek van een feestje. Ik noem maar wat dingen. Je moet elkaar soms ook wat gunnen en tegelijk proberen wat rekening te houden met elkaar.
in de haak.
pi_209226023
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 08:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Weet je zeker dat t geen egelstront is trouwens? Dat hebben wij regelmatig..zwarte drolletjes zijn dat..
Verder sterkte, want t is wel heel irritant natuurlijk.
Wat maak je me blij met deze posting! Ik zie de laatste tijd op een bepaalde plek in onze tuin zwarte hoopjes. Dat zouden heel goed egeldrolletjes kunnen zijn. Het is op deze plek, waar vorig jaar de egel regelmatig liep. Dit jaar hem ik 'em nog niet gezien:

@trui, zo denk ik er ook over: leven en laten leven. De kippen van de buren woelen bij mij houtsnippers om, er komen bij mij katten in de tuin die dode beesten achterlaten, er waaien restanten van omringende bomen op mijn paden. En nu schijt ook nog eens een egel de boel onder. O+

Als er sprake is van overlast, hoef je die natuurlijk niet te accepteren. Maar ik trek wel een wenkbrauw op als ik iemand bij de Rijdende Rechter zie klagen over blad van de boom van buren in de tuin.

En ik ben #teamMidasDekkers.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209226109
Wij hebben 2 katten, ze komen buiten, in onze tuin. Verder dan dag kunnen ze niet. Onze tuin is afgezet. Ten eerste wil ik niet dat anderen last hebben van mijn katten, ten tweede wil ik niet dat ze gaan zwerven over straat met alle gevolgen vandien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209226342
Zag laatst een vrouw met haar kat in een tuigje aan de riem in het park. Vond dat zo gaaf O+
Andere bewoonster gaat ook wandelen met haar kat. Zo kan het dus óók. Het is maar hoe je je kat opvoed. Tuindeur opendoen is simpel maar je kan de kat dus ook zo opvoeden dat ie mee aan de riem loopt. Komt ie buiten, ben je er zelf bij, de buurt hoeft geen kattenkak uit de tuin te scheppen en de vogeltjes zijn veilig O+
Is dat geen optie voor een eventuele kat in de toekomst, @trui ?
Of idd, de tuin afschermen.
If they say
  zondag 21 mei 2023 @ 10:46:16 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209226514
Ik ben team tuin afschermen en je kat dus niet voor overlast voor anderen laten zorgen. Ook toen ik zelf twee katten had. Het is vies, voor zwangeren gevaarlijk en het stinkt om kattenpoep in je tuin te hebben. Als je niet met je hond wilt of kunt gaan wandelen en de poep dan meteen opruimt, neem je geen hond. Als je je kat niet binnen je tuin kunt houden, neem je geen kat [/unpopularopinion]

Wij gaan zo picknicken met vrienden voor de verjaardag van m'n man. Er staat zelfgebakken citroenlimoencake, koffiecake en een lading appelflappen. En dan zo lekker een mand inpakken met koffie, thee, ranja en boterhammen en al dat lekkers en het bos in. Ik heb er zo'n zin in!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 21 mei 2023 @ 11:17:50 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209226811
Onze tuin kan echt niet afgesloten worden voor katten. Of we zouden er voor onszelf ook een hele kooi omheen moeten maken ofzo. En katten aan een riempje, dat vind ik vrij zielig. Katten die alleen in een betegelde binnentuin kunnen ook trouwens. Het lijkt me wel goed als mensen voor ze een huisdier nemen ook echt goed kijken of ze dat dier werkelijk een beetje een goed leven kunnen bieden. En echt, er zijn veel en veel teveel katten in ons dichtbevolkte landje, denk 3x na voor je een nieuwe kat (of welk dier dan ook) aanschaft.
in de haak.
pi_209226931
Wat leuk Tink!

Onze kat is bijna 17, als hij overlijdt, komt er geen kat meer. Beestje komt sinds zijn broertje is ingeslapen de tuin niet meer uit. Het was altijd een bangerd en hij ging alleen de tuin uit als zijn stoere broer ook ging. Nu kan hij de schutting sowieso niet meer over. Als ik de poort openlaat gaat hij maar 2 meter de tuin uit en komt dan weer snel terug.

Ik kan me erg goed voorstellen dat het vervelend is als een kat in je tuin schijt. Ik heb het wel altijd gevraagd aan de buren of ze last hadden van onze katten en ook aangegeven dat wij de stront komen wegscheppen. Maar beide katers poepte altijd in onze eigen tuin. Nog steeds doet deze dat, wel steeds op dezelfde plek dus ik schep het nu snel weg, gooi er koffiedrap op en wacht tot ie het weer gaat doen.

In de voortuin hebben wij lavendel, daar houden katten niet van, net zoals van tomatenplanten.

Hier een heerlijke relaxte zondag, de kinderen zijn al de hele ochtend (in pj's) in de tuin bezig met bellenblazen en steppen. Ik ben een berg aan het Lego'n (ja echt) en verloofde is van alles aan het doen. Ik geloof online een nieuwe keukenmachine aan het zoeken.
Het waren drukke dagen dus dit is even heerlijk. O+
pi_209227038
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 10:04 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben 2 katten, ze komen buiten, in onze tuin. Verder dan dag kunnen ze niet. Onze tuin is afgezet. Ten eerste wil ik niet dat anderen last hebben van mijn katten, ten tweede wil ik niet dat ze gaan zwerven over straat met alle gevolgen vandien.
Ik snap nooit zo goed waarom dit inderdaad niet gemeengoed is. Zorg dat ze buiten kunnen, maar in eigen tuin. Daar zijn echt wel oplossingen voor te verzinnen.
Mijn ouders hebben een hond en die gaat enorm tekeer als er katten door de tuin lopen. Je laat je hond niet in de tuin van de buren, zo ook je katten.
Overlast van bbq of muziek vind ik echt van een andere orde, ze geven namelijk geen rest (poep) in je tuin.

Leven en laten leven zie ik toch meer als: als je er geen last van hebt, dan laat mensen hun gang zijn. En niet echt: mensen moeten maar accepteren dat ze last hebben van andermans huisdieren :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_209227059
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 11:17 schreef trui het volgende:
Onze tuin kan echt niet afgesloten worden voor katten. Of we zouden er voor onszelf ook een hele kooi omheen moeten maken ofzo. En katten aan een riempje, dat vind ik vrij zielig. Katten die alleen in een betegelde binnentuin kunnen ook trouwens. Het lijkt me wel goed als mensen voor ze een huisdier nemen ook echt goed kijken of ze dat dier werkelijk een beetje een goed leven kunnen bieden. En echt, er zijn veel en veel teveel katten in ons dichtbevolkte landje, denk 3x na voor je een nieuwe kat (of welk dier dan ook) aanschaft.
Maar als dat je situatie is, dan is het denk ik ook goed om je af te vragen of je een kat moet nemen.
Onze hond leerden we om alleen in gemeenteperken te poepen. Makkelijk opdoen, nooit een smerige streep op de stoep en zeker niet in iemands voortuin.
pi_209227073
Heerlijke zonder hier ook. Caravan opgehaald en voor de deur om vrijdag naar de Ardennen te gaan.
Vriend is naar PSV (business met lunch en borrel), dus die verwacht ik pas rond 6 uur thuis. De jongens en ik zijn in de tuin en daar verwacht ik de rest van de dag lekker te hangen.
De jongens spelen op de trampo en in het klimtoestel en ik lees dadelijk verder in mijn boek. Lente/zomerleven O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')