STAP-budget taferelen in 3, 2, 1...quote:Op maandag 8 mei 2023 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De kaartjes zijn bedoeld voor iedereen die tot 130 procent van het minimuminkomen verdient, maar binnen de regio kan iedereen de kaarten aanvragen via www.gratis-ov.nl.
quote:We gaan uit van het goede van de mens en hopen dat alleen de mensen die het nodig hebben de gratis kaarten aanvragen."
Amsterdam gaat uit van het goede van de mens.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
3-4 uur.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe lang nog voordat al die 730.000 gratis kaartjes weg zijn?
Wat een racisten!quote:Er gaat iets mis: of je hebt je postcode niet goed ingevuld, of je woont niet in de Vervoerregio Amsterdam. Je kunt alleen bestellen als je in een van de 14 gemeenten van onze regio woont.
Dit ja. GVB 1 uur kaart kost ¤3,40, dus als je deze voor ¤ 4,50 ofzo verkoopt per stuk kan dat best lekker oplopenquote:Op maandag 8 mei 2023 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die staan straks allemaal op Marktplaats. En Amsterdam maar betalen
Links bestuur. Halalsemaquote:Op maandag 8 mei 2023 16:01 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom is er ook geen enkele check? Voor kwijtschelding van gemeentebelastingen of die energietoeslag moest je ook gewoon inkomensgegevens overhandigen toch? Maar hier gaan ze ineens uit van het goede van de mens
Als je die OV kaarten verkoopt dan kan je daar toch al gauw 25 liter benzine voor tankenquote:Op maandag 8 mei 2023 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit ja. GVB 1 uur kaart kost ¤3,40, dus als je deze voor ¤ 4,50 ofzo verkoopt per stuk kan dat best lekker oplopen
Wat zou het adres van Rutger Groot Wassink zijn?quote:Op maandag 8 mei 2023 16:17 schreef Erasmus het volgende:
Heb net een set kaarten voor Halsema besteld, wordt bezorgd bij stadsloket Osdorp (iemand anders was al voor mij voor stadsloket Centrum).
Dit systeem is echt bedacht door mongolen.
Zie nu wat zijn portefeuille is; zou daarom voor stadsloket Bijlmer gaan.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat zou het adres van Rutger Groot Wassink zijn?
Herengracht 502 ook al niet meer beschikbaar?quote:Op maandag 8 mei 2023 16:17 schreef Erasmus het volgende:
Heb net een set kaarten voor Halsema besteld, wordt bezorgd bij stadsloket Osdorp (iemand anders was al voor mij voor stadsloket Centrum).
Dit systeem is echt bedacht door mongolen.
Moet je in die e-mail nog iets bevestigen?quote:
Nee, gewoon een orderbevestiging, er wordt geen extra handeling verwacht.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet je in die e-mail nog iets bevestigen?
quote:Op maandag 8 mei 2023 16:36 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nee, gewoon een orderbevestiging, er wordt geen extra handeling verwacht.
Niet erg inclusief.quote:Kies hier je geslacht
Meneer
Mevrouw
Damnquote:Op maandag 8 mei 2023 16:36 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nee, gewoon een orderbevestiging, er wordt geen extra handeling verwacht.
Dat werkt niet geloof ikquote:Op maandag 8 mei 2023 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn
Vertel me niet dat een adres buiten de deelnemende gemeentes ook lukt
Catshuis:
Adriaan Goekooplaan 10
2517 JX Den Haag
Nee, anders had ik OV-kaarten naar de Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club gestuurd, maar die zijn ook in Den Haag gevestigd.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn
Vertel me niet dat een adres buiten de deelnemende gemeentes ook lukt
Catshuis:
Adriaan Goekooplaan 10
2517 JX Den Haag
quote:Stellantis is in 2021 ontstaan als een fusie tussen FCA en PSA, resulterend in een bedrijf met veertien automerken: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall.
Net zo bizar is dat het kennelijk "2 tot 5 weken" duurt om de kaartjes te versturen.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:46 schreef Het_Bokje het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Hopelijk heeft de BP in Diemen er iets aan.
quote:Op maandag 8 mei 2023 16:46 schreef Het_Bokje het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Hopelijk heeft de BP in Diemen er iets aan.
Moet je Rutger Groot Wassink vragen.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:47 schreef koos_vriendloos het volgende:
“ We gaan uit van het goede van de mens en hopen dat alleen de mensen die het nodig hebben de gratis kaarten aanvragen.”
Hoe kun je zo fucking naief zijn
quote:Beste mevrouw Tankert,
Over 2 tot 5 weken krijg je de 8 kaarten per post. Je kunt er gratis mee reizen in de bus, tram en metro in het gebied van Vervoerregio Amsterdam.
We hopen dat we je op deze manier toch een beetje kunnen helpen in deze dure tijden.
Met elke kaart kun je 1,5 uur reizen in het gebied van Vervoerregio Amsterdam. De tijd gaat in vanaf het moment dat je incheckt. Als je overstapt, vergeet dan niet om in- en uit te checken met de kaart.
Kijk waar je gratis kunt instappen
Bekijk de veelgestelde vragen
Goede reis!
Vervoerregio Amsterdam
Laatste reisquote:Op maandag 8 mei 2023 16:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]
De bewoners van het adres Kruislaan 126, 1097 GA te Amsterdam kunnen wel een uitstapje gebruiken en ontvangen derhalve gratis kaartjes.
Tuurlijk. Veel plezier met het adres zoeken en het bestellen.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:57 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik zou ook wat setjes naar de voedselbanken sturen als dat mogelijk is.
Hele goeie! Heb net twee daklozenopvangen getrakteerd; Leger des Heils heeft (niet zo verrassend) veel locaties.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:57 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Dat zou sowieso al een goede manier zijn om die kaarten te verdelen...quote:Op maandag 8 mei 2023 16:57 schreef Bep-Vetklep het volgende:
De kaarten worden ook vergeven via voedselbanken, kringloopwinkels en andere maatschappelijk betrokken organisaties.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:57 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Wij zijn hier zeer betrokken, dus dit kun je aan ons wel overlaten.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:02 schreef torentje het volgende:
[..]
De kaarten worden ook vergeven via voedselbanken, kringloopwinkels en andere maatschappelijk betrokken organisaties.
Ik vertrouw FOK!kers meer dan de overheid, en dat zegt een hoop.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:02 schreef torentje het volgende:
[..]
De kaarten worden ook vergeven via voedselbanken, kringloopwinkels en andere maatschappelijk betrokken organisaties.
Dit soort tenenkrommende naïviteit vind je echt alleen in Amsterdam. De grootste en meest door criminaliteit geteisterde gemeente van Nederland. Ik denk dat zelfs de gemeenteraad in Paterswolde niet zo naïef en wereldvreemd is.quote:We gaan uit van het goede van de mens en hopen dat alleen de mensen die het nodig hebben de gratis kaarten aanvragen."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(ja, op te lossen met een spammailadresgenerator, geen zin in)
EDIT: Je kunt dus wel een random e-mail adres invullen![]()
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
quote:Op maandag 8 mei 2023 16:17 schreef Erasmus het volgende:
Dit systeem is echt bedacht door mongolen ambtenaren.
D66 wethouder Melanie van der Horst. En de meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad heeft haar voorstelquote:
Mooi. Dan kunnen we met deze FOK!-actie schade toebrengen aan een D66-er.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
D66 wethouder Melanie van der Horst. En de meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad heeft haar voorstel
goedgekeurd.
Nou, ben benieuwd wat die dan gesnoven heeft.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
D66 wethouder Melanie van der Horst. En de meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad heeft haar voorstel
goedgekeurd.
Als je OV gratis maakt, dan zijn er toch meer nette mensen die daar gebruik van gaan maken, waardoor de vervelende lui in de minderheid zouden zijn, dan zouden die vervelende lui toch een andere hangplek moeten gaan zoeken?quote:Op maandag 8 mei 2023 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Welke flapdrol bedenkt dit nu precies?
Sowieso is helemaal gratis maken een slecht idee. Voor lage inkomens kun je best een veel lagere prijs vragen. Maar maak je het gratis dan wordt het OV een hangplek voor vervelende lui.
Lijkt je sterk, voor 8-9 euro heb je een kaartje voor 24 uur. Valt niet echt lekker aan te verdienen dus.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die staan straks allemaal op Marktplaats. En Amsterdam maar betalen
hier zit wel wat in. Gesponsorde sociale controle. Die gratis passagiers zijn eigenlijk verkapte bewakers dus. Nu snap ik de vraag: "moet ik dit aan mijn uitkeringsinstantie doorgeven?"quote:Op maandag 8 mei 2023 17:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Als je OV gratis maakt, dan zijn er toch meer nette mensen die daar gebruik van gaan maken, waardoor de vervelende lui in de minderheid zouden zijn, dan zouden die vervelende lui toch een andere hangplek moeten gaan zoeken?
Goed bezig man!quote:Op maandag 8 mei 2023 17:35 schreef Erasmus het volgende:
Voedselbank/Buurthuis de Bonte Kraai in de Bijlmer ✅
Heb nu alle stadsdelen kunnen aftikken binnen de baas zijn tijd, moet helaas van de pc af.
Maar waarom eigenlijk? Die krijgen ze toch alquote:Op maandag 8 mei 2023 17:35 schreef Erasmus het volgende:
Voedselbank/Buurthuis de Bonte Kraai in de Bijlmer ✅
Heb nu alle stadsdelen kunnen aftikken binnen de baas zijn tijd, moet helaas van de pc af.
Die zullen ze vast krijgen op dezelfde manier zoals deze achterlijke systeem in elkaar gebouwd is.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:38 schreef PS. het volgende:
[..]
Maar waarom eigenlijk? Die krijgen ze toch al
Uh, nee. Voor theatergezelschap De Parade is men toegang gaan vragen. Dit deden ze omdat er te veel vervelende figuren rond hingen.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Als je OV gratis maakt, dan zijn er toch meer nette mensen die daar gebruik van gaan maken, waardoor de vervelende lui in de minderheid zouden zijn, dan zouden die vervelende lui toch een andere hangplek moeten gaan zoeken?
Als ik op de website kom is het eerste wat is lees:quote:Op maandag 8 mei 2023 17:20 schreef rutger05 het volgende:
Sympathieke actie en ook een sympathieke instelling dat men uitgaat van het goede in de mens en gelukkig zijn er genoeg mensen met een goede inborst.
Echter als ik nu al zie hoe bij wijze van 'grap' met deze kaartjes hier op Fok wordt omgegaan door ze naar allerlei adressen te sturen, dan zullen er ook genoeg andere mensen zijn die deze kaartjes voor de neus van de minima weg snaaien.
Tsja, dan vragen ze er ook wel echt zelf om.quote:Bestel je gratis kaarten
Er zijn nog 367.648 gratis kaarten!
Op is op, dus bestel snel.
Je zou bijna denken dan het met opzet isquote:Op maandag 8 mei 2023 16:35 schreef Erasmus het volgende:
Echt, waarom gebruiken ze geen DigiD-vertificatie oid? Dit is echt te debiel voor woorden.
Het grootkapitaal heeft er niks aan als armoedzaaiers kunnen reizen dus dit is geen prioriteit voor de VVD.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:24 schreef Noek het volgende:
Ook wel schrijnend eigenlijk dat het dus nodig is om zo'n actie uit te voeren om mensen te kunnen laten reizen. Openbaar vervoer zou altijd betaalbaar en beschikbaar moeten zijn. Ik zie er meer een signaal in dan een goede actie.
Maar dan leveren al die gratis kaarten niks meer op op Marktplaatsquote:Op maandag 8 mei 2023 18:03 schreef -XOR- het volgende:
DIt soort dingen gratis maken is sowieso debiel en werkt niet. Vraag dan op z'n minst een kleine eigen bijdrage.
Wat denk je dat ze nu opleveren dan? GVB is al zeer goedkoop.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar dan leveren al die gratis kaarten niks meer op op Marktplaats
Die vertrouwen het niet, tramrails klinkt verdacht veel als chemtrails.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:05 schreef Regilio_ het volgende:
Iemand al wat kaarten naar het hoofdkantoor van FVD gestuurd? Dan hebben die snuifduiven nog minder excuses om achter het stuur te stappen namelijk.
Nee, die gun ik niks.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:05 schreef Regilio_ het volgende:
Iemand al wat kaarten naar het hoofdkantoor van FVD gestuurd? Dan hebben die snuifduiven nog minder excuses om achter het stuur te stappen namelijk.
Ja wat verwacht je nou? Je geeft zonder controle gratis dingen weg en hoopt dat mensen die het niet nodig hebben het niet aanvragen.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:20 schreef rutger05 het volgende:
Sympathieke actie en ook een sympathieke instelling dat men uitgaat van het goede in de mens en gelukkig zijn er genoeg mensen met een goede inborst.
Echter als ik nu al zie hoe bij wijze van 'grap' met deze kaartjes hier op Fok wordt omgegaan door ze naar allerlei adressen te sturen, dan zullen er ook genoeg andere mensen zijn die deze kaartjes voor de neus van de minima weg snaaien.
Acht van die gratis kaartjes zullen iets van 30-35 Euro op gaan leveren op MP.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:06 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze nu opleveren dan? GVB is al zeer goedkoop.
Gemeentefractie DENK Amsterdam ✅-quote:
Iets als de Duitse 49-euro ticket (google D-Ticket) maar dan voor Nederland zou echt ideaal zijn.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:03 schreef -XOR- het volgende:
DIt soort dingen gratis maken is sowieso debiel en werkt niet. Vraag dan op z'n minst een kleine eigen bijdrage.
Buiten Amsterdam is men echt niet zo dom.quote:
Natuurlijk niet joh, dat zijn dezelfde prijzen als een los uurkaartje. en anders reis je voor 19 cent per kilometer, en je hebt een dagkaart voor 9 euro. Voor toeristen is het misschien leuk, maar die kopen niet op marktplaats. Misschien kun je er 10 euro voor vangen, maar dat is het dan ook wel.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Acht van die gratis kaartjes zullen iets van 30-35 Euro op gaan leveren op MP.
Met een beetje creatief zijn kan je meerdere keren 8 van die gratis kaartjes regelen.
Zo slecht zit dit plan wel in elkaar.
TESLA Amsterdam Zuid-Oost / Diemen ✅quote:
Ik denk dat GL deze weg heeft gekozen voor de drieeneenhalve illegale Ghanese schoonmaaksters uit Zuidoost die dit nodig hebben. Duur grapje daarvoor.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het trieste is dat Amsterdam alle gegevens heeft van de mensen die aan de voorwaarden voldoen om deze gratis kaarten te krijgen. Deze groep, die de kaarten vaak hard nodig hebben, is kleiner dan 100.000.
Dat betekent dat binnen een paar uur al 4x meer mensen de gratis kaarten aangevraagd hebben dan dat er, volgens de voorwaarden, recht op hebben.
Als Amsterdam gewoon hun gegevens gebruikt hadden en naar iedereen voor wie de gratis kaarten bedoeld zijn, de kaarten opgestuurd zou hebben, dan zou er al voor miljoenen aan belastinggeld bespaard zijn.
quote:Op maandag 8 mei 2023 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We gaan uit van het goede van de mens en hopen dat alleen de mensen die het nodig hebben de gratis kaarten aanvragen."
19:11quote:Bestel je gratis kaarten
Er zijn nog 367.648 gratis kaarten!
Loopt stormquote:Er zijn nog 310.384 gratis kaarten!
in dat geval loopt er iemand met een script te hameren op de website. Zou niet moeten kunnen, tenzij de CAPTCHA niet goed ingeregeld is.....quote:
Of het geen goede captcha is.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
in dat geval loopt er iemand met een script te hameren op de website. Zou niet moeten kunnen, tenzij de CAPTCHA niet goed ingeregeld is.....
Captcha? Ik heb serieus (alle 3 keren dat ik kaarten besteld heb) GEEN captcha gezienquote:Op maandag 8 mei 2023 19:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
in dat geval loopt er iemand met een script te hameren op de website. Zou niet moeten kunnen, tenzij de CAPTCHA niet goed ingeregeld is.....
klopt, echter onder water zit een Google CAPTCHA. Die moet wel afgevangen worden.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:20 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Captcha? Ik heb serieus (alle 3 keren dat ik kaarten besteld heb) GEEN captcha gezien
Ah! Hotspotje maken dus.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
klopt, echter onder water zit een Google CAPTCHA. Die moet wel afgevangen worden.
De beheerders kunnen wel zien aan het IP-adres wie de kaarten besteld heeft. Dus diegene die 1000 bestellingen doet op 1 IP-adres kan het vergeten (hoop ik).
19:28quote:Er zijn nog 302.816 gratis kaarten!
quote:Bestel je gratis kaarten
Er zijn nog 299.872 gratis kaarten!
En wat betekent dat laatste?quote:Op maandag 8 mei 2023 19:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
vrees zomaar dat ze dezelfde fout hebben gemaakt als die amateurs bij FvD.
Het formulier gaat naar een API. Echter doet de API geen controle of de aanvraag wel van de website af komt.
Ik mis in het formulier een hidden type waar een sleutel of salt in meekomt.
Je kunt waarschijnlijk je aanvraag ook direct bij de API doen.
Dat je niet de website hoeft te bezoeken om een aanvraag te doen voor kaartjes.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En wat betekent dat laatste?
Rechtstreeks de link aanroepen waarop geen beveiliging op zit met de juiste dingen meesturen.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En wat betekent dat laatste?
Ik snap je irritatie, maar er zal altijd wel iemand misbruik van maken.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Buitendam het volgende:
Er wordt een poging gedaan mensen met een laag inkomen te helpen. Dus uiteraard moet dat meteen om zeep worden geholpen. Triest gedoe.
Ik heb de verleiding kunnen weerstaan om de gehele selectie van Ajax inclusief technische staf aan te melden omdat ik het ontzettend sneu zou vinden wanneer iemand die ieder dubbeltje moet omdraaien en nu enige verlichting zag zijn gratis OV door de neus te boren doordat het wegens lolleraanmeldingen niet door zou gaan, maar dergelijk compleet debiel geimplementeerd beleid verdient wel ridiculisatie.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Buitendam het volgende:
Er wordt een poging gedaan mensen met een laag inkomen te helpen. Dus uiteraard moet dat meteen om zeep worden geholpen. Triest gedoe.
Maar wel zo dat het niet bij de doelgroep terechtkomt...quote:Op maandag 8 mei 2023 20:47 schreef Mortaxx het volgende:
eerst het hele land naar de tering helpen, mensen massaal dakloos en bij de voedselbank. En vervolgens wat gratis kaartjes uitdelen want oh kijk ons eens deugen
Mja, het is wel Internet he.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Buitendam het volgende:
quote:Op maandag 8 mei 2023 20:57 schreef Leandra het volgende:
Misbruik (gebruik door een ander) hard straffen, gelijk een boete van ¤ 250 voor de misbruiker.
En niet alleen doordat ik de moeite doe om naar benden te scrollen, maar ook nog eens verborgen onder een drop-down FAQ vraag. Dat deze regeling is bedoeld voor de armeren onder ons wordt doelbewust op de website weggestopt. Zou eerder een boete moeten gaan naar de incompetente ambtenaren / gemeentebestuurders / beleidsmedewerkers dan de mensen die er gebruik van maken.quote:Hoe weet ik of ik de kaarten mag bestellen?
De kaarten zijn bedoeld voor de minima (inkomen tot 130% van het minimuminkomen). Dit is een ruime groep, omdat we zien dat meer mensen dit hard nodig hebben. Het gaat in het gebied van de Vervoerregio om zo’n 90 tot 95.000 gezinnen.
quote:Zit ik ergens aan vast als ik de kaarten bestel?
Nee, je zit nergens aan vast. We vragen je naam en adres alleen om te doen wat we beloven: de gratis kaarten naar je opsturen. We bewaren je informatie daarna ook niet meer.
En bijna alle 730.000 kaarten zijn op de 1e al dag vergeven.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:13 schreef eudaemonia het volgende:
quote:Hoe weet ik of ik de kaarten mag bestellen?
De kaarten zijn bedoeld voor de minima (inkomen tot 130% van het minimuminkomen). Dit is een ruime groep, omdat we zien dat meer mensen dit hard nodig hebben. Het gaat in het gebied van de Vervoerregio om zo’n 90 tot 95.000 gezinnen.
quote:Op maandag 8 mei 2023 20:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
maar dergelijk compleet debiel geimplementeerd beleid verdient wel ridiculisatie.
Het is niet echt helpen als men maar 8 x1.5 uur gratis mag reizen. Die uren zijn heel snel op en omdat het beviel wil men meer reizen met het OV maar dan moet men dokken.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Buitendam het volgende:
Dit soort amateuristische deugacties bereiken de allerzwaksten van de samenleving nooit effectief als iedereen er zo makkelijk bij kan én gepromoot wordt als zogenaamd leuk nieuwtje.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Buitendam het volgende:
Kun jij het ook wel eens in een topic níet over asielzoekers hebben? Gewoon, voor de grap.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Asielzoekers krijgen altijd gratis kaartjes als ze van het ene naar het ander AZC moeten reizen, of voor een gesprek naar het IND moeten. is dat dan eerlijk? Wij moeten er voor betalen ... ook met lage inkomens ...
En de mensen die er net boven zitten worden financieel aan alle kanten door de minima voorbijgestoken met alles wat die gratis krijgen en zij niet.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:46 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dit soort amateuristische deugacties bereiken de allerzwaksten van de samenleving nooit effectief.
Naast dat de gemeenten zelf heel goed weten én bijhouden wie hun doelgroep is en hen ook oplossingen op maat aan konden bieden, hadden ze op zijn minst er voor kunnen zorgen dat er bij zo’n aanmelding iets van een DigiD-verificatie staat waar je er door heen moet.
Dit is geen serieuze actie. Dit is een extreem naïeve PR-actie dat geen enkel probleem oplost.
Ik heb ook 8 kaartjes naar de Amsterdamse vluchtelingenboot gestuurdquote:Op maandag 8 mei 2023 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Asielzoekers krijgen altijd gratis kaartjes als ze van het ene naar het ander AZC moeten reizen, of voor een gesprek naar het IND moeten. is dat dan eerlijk? Wij moeten er voor betalen ... ook met lage inkomens ...
Je kan natuurlijk gewoon meerdere keren op eigen naam bestellen, maar dan het adres van de buren / familie / bekenden gebruikenquote:Op maandag 8 mei 2023 21:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is niet echt helpen als men maar 8 x1.5 uur gratis mag reizen. Die uren zijn heel snel op en omdat het beviel wil men meer reizen met het OV maar dan moet men dokken.
quote:Op maandag 8 mei 2023 20:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat je niet de website hoeft te bezoeken om een aanvraag te doen voor kaartjes.
Simpelweg een scriptje schrijven en zo vaak als je wilt laten herhalen.
Zelfde probleem had de Forum voor Democratie-app. Die stuurde een API aan, die niet beveiligd bleek. Vervolgens kon iemand zo de hele ledenadministratie oproepen, (downloaden).
Is dat er achteraf uit te filteren?quote:Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Rechtstreeks de link aanroepen waarop geen beveiliging op zit met de juiste dingen meesturen.
eens. "we hebben het geprobeerd, dus kunnen we niet verweten worden niets gedaan te hebben. Beter iets helemaal kut doen, dan niet doen". Dat is wel D66-(deug)mentaliteit inderdaad.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:02 schreef PiyeReloaded het volgende:
Bij D66 hou ik er altijd rekening mee dat goed bedoelde, maar slecht uitgevoerde acties daadwerkelijk kwaadwillend bedoeld zijn. Zo van 'zie je wel dat het gepeupel er niet mee om kan gaan, niet onze schuld hoor, wij hebben ons best gedaan'.
quote:Op maandag 8 mei 2023 19:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
vrees zomaar dat ze dezelfde fout hebben gemaakt als die amateurs bij FvD.
Het formulier gaat naar een API. Echter doet de API geen controle of de aanvraag wel van de website af komt.
Ik mis in het formulier een hidden type waar een sleutel of salt in meekomt.
Je kunt waarschijnlijk je aanvraag ook direct bij de API doen.
Je mag 1 bestelling per adres doen. Ik weet niet hoeveel adressen er in de regio Amsterdam zijn, maarquote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog steeds 100k kaarten beschikbaar, dat had ik niet verwacht.
Dat zullen vast meer dan 100.000 adressen zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je mag 1 bestelling per adres doen. Ik weet niet hoeveel adressen er in de regio Amsterdam zijn, maar
met 730.000 kaarten kom je heel ver.
Het gaat hardquote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog steeds 100k kaarten beschikbaar, dat had ik niet verwacht.
Het zal teveel werk zijnquote:Op maandag 8 mei 2023 16:01 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom is er ook geen enkele check? Voor kwijtschelding van gemeentebelastingen of die energietoeslag moest je ook gewoon inkomensgegevens overhandigen toch? Maar hier gaan ze ineens uit van het goede van de mens
/cquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar wie betaalt dit grapje nu? Uit welk budget komt dit? Dit moet miljoenen kosten. Hoe kan het dat dit is goedgekeurd?
Er is dus geen controle of iemand tot de doelgroep hoort
Er is geen beveiligde api
iedereen kan er misbruik van maken
Hoe kan het dat de club uit wiens budget dit komt dit heeft goedgekeurd?
och, schijntje vergeleken met de 2,1 miljard subsidie (via belastingkortingen en -vrijstellingen) die de luchtvaart jaarlijks van de Nederlandse overheid ontvangt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar wie betaalt dit grapje nu? Uit welk budget komt dit? Dit moet miljoenen kosten. Hoe kan het dat dit is goedgekeurd?
De belastingbetaler in Amsterdam. Wie anders?quote:
hoog percentage zou mooi zijn. Lekker goedkoop gedeugdquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me af hoe groot het percentage is dat in de keukenla beland.
Het zijn anonieme en algemene kaartjes. Je kan niet bijhouden welke er wel of niet gebruikt worden en Amsterdam zal een vast bedrag per kaartje betalen. Ongeacht of ze in een la belanden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:57 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
hoog percentage zou mooi zijn. Lekker goedkoop gedeugd![]()
Maar wat zijn de extra kosten voor de gemeente dan? (site-inrichting/afhandeling, opsturen kaartjes), maar ik heb niet het idee dat de kosten voor/van GVB erg zullen stijgen. 'de bussen rijden toch wel'.
Of zie ik iets over het hoofd?
15:58 Er zijn nog 34.968 gratis kaarten
Gezien de normale prijs denk ik dat die kosten meevallen. Maar dan heb je het alsnog wel over vele tonnen tot enkele miljoenen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zijn anonieme en algemene kaartjes. Je kan niet bijhouden welke er wel of niet gebruikt worden en Amsterdam zal een vast bedrag per kaartje betalen. Ongeacht of ze in een la belanden.
Het is een dure grap voor de Amsterdammer inderdaad. Ze zouden veel goedkoper uit zijn geweest als iedereen onder de 130% van het minimuminkomen die kaartjes gewoon automatisch thuisgestuurd hadden gekregen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gezien de normale prijs denk ik dat die kosten meevallen. Maar dan heb je het alsnog wel over vele tonnen tot enkele miljoenen.
Dit ja. Afgezien van de afhandelingskosten etc. zullen de kosten voor het OV toch niet heel erg stijgen? 8x 1.5 uur reizen, verspreid over de rest van t jaar...quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gezien de normale prijs denk ik dat die kosten meevallen. Maar dan heb je het alsnog wel over vele tonnen tot enkele miljoenen.
Het is wel een AVG dingetje denk ik, maar dan nog was deze manier de meest domme ooit.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:13 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja. Afgezien van de afhandelingskosten etc. zullen de kosten voor het OV toch niet heel erg stijgen? 8x 1.5 uur reizen, verspreid over de rest van t jaar...
@:voetbalmanager2 Heeft de gemeente de adresgegevens van iedereen die ,130% verdient? nee toch?
Of zou de gemeente de adresgegevens van mensen die EnergieToeslag hebben aangevraagd niet mogen gebruiken ivm 'data-privacy-wet'-iets?
Dat is de vraag. Daarover is men niet duidelijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:13 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja. Afgezien van de afhandelingskosten etc. zullen de kosten voor het OV toch niet heel erg stijgen? 8x 1.5 uur reizen, verspreid over de rest van t jaar...
@:voetbalmanager2 Heeft de gemeente de adresgegevens van iedereen die ,130% verdient? nee toch?
Of zou de gemeente de adresgegevens van mensen die EnergieToeslag hebben aangevraagd niet mogen gebruiken ivm 'data-privacy-wet'-iets?
16:14 Er zijn nog 32.192 gratis kaarten!
Oefquote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:23 schreef Morri2 het volgende:
16:22 "Er zijn nog 31.144 gratis kaarten!"
Eerlijk gezegd vind ik het toch best langzaam gaan voor iets dat gratis is. Dat zegt wel wat over de populariteit van het OV...
best wel 19:09 Er zijn nog 3.824 gratis kaarten!quote:
Over 2 tot 3 weken worden ze geleverd dus dan kan je de advertenties op MP verwachten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zie je ze op Marktplaats staan, graag de advertentie hier delen aub
Klinkt als het excuus van een stelletje luie ambtenaren. Bij de energietoeslag was toetsen op inkomen wel mogelijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Enerzijds omdat het vanwege privacyregels niet mogelijk is om te toetsen op inkomen. En anderzijds zodat het zo makkelijk mogelijk is voor mensen om de gratis kaarten aan te vragen. We gaan uit van het goede van de mens en hopen dat alleen de mensen die het nodig hebben de gratis kaarten aanvragen."
Ik vraag me af of dat klopt. Het OV is idd niet zo populair nu. Een tram die half vol zit kost evenveel als een tram die helemaal vol zit (ja iets meer energie maar dat is te verwaarlozen denk ik)quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is maar een klein percentage van de vergeven kaartjes.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:53 schreef Troel het volgende:
Je zult maar daadwerkelijk een kleine beurs hebben en gebruik willen maken van dit aanbod en dat niet meer kunnen. En dan niet omdat mensen die het wel kunnen betalen een gratis kaart willen, maar omdat er lukraak kaarten verzonden worden naar instanties en shit.
Al was het maar 1 kaartje, ik vind het redelijk walgelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is maar een klein percentage van de vergeven kaartjes.
Bijna al de kaarten die verstuurd zijn naar mensen voor wie het niet bedoeld is, zijn verstuurd naar mensen die het voor zichzelf besteld hebben met een (veel) hoger inkomen.
En dat is inderdaad erg zuur voor mensen met een minimuminkomen die nu te laat zijn. Hopelijk leert Amsterdam hier van en doen ze dit nooit meer.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:33 schreef Gunner het volgende:
Deze zagen we niet aankomen hoor
Gratis ov-kaartjes voor arme gezinnen belanden op MP
😄quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:33 schreef Gunner het volgende:
Naïef lief linksquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:33 schreef Gunner het volgende:
En Viola, ze staan voor 25-30 Euro te koop.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:13 schreef PS. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet joh, dat zijn dezelfde prijzen als een los uurkaartje. en anders reis je voor 19 cent per kilometer, en je hebt een dagkaart voor 9 euro. Voor toeristen is het misschien leuk, maar die kopen niet op marktplaats. Misschien kun je er 10 euro voor vangen, maar dat is het dan ook wel.
Het geld gaat naar OVkaart van hun kind. Dat gelooft toch niemand?! Echt, wat heb ik een grafhekel aan dit soort lui.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En Viola, ze staan voor 25-30 Euro te koop.
Dat verbaast me dan ook weer niet. Blijven Nederlanders die overal een slaatje uit willen slaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En Viola, ze staan voor 25-30 Euro te koop.
Het is niet de schuld van links, dat er geen sociale controle is.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naïef lief links![]()
En wij hier maar kaartjes aanvragen voor allerlei liefdadigheidsinstellingen
De naïviteit heb ik het over.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van links, dat er geen sociale controle is.
Exact: afwimpelen op de samenleving ipv zelf de fout herstellen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:17 schreef nostra het volgende:
Nu is dit relatief nog spielerei op de begroting van Amsterdam, maar met dezelfde grenzeloze naïviteit en wereldvreemdheid worden karrevrachten met euro's over de balk gesmeten met ongetwijfeld een primair schattig doel, maar een effectiviteit van nihil. De gemiddelde ambtenarenreactie is wat later dan als volgt:
[ afbeelding ]
VOC mentaliteit.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:33 schreef Gunner het volgende:
Vind het wel mooi hoe bezuinigen daar lastenverhoging betekentquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:17 schreef nostra het volgende:
Nu is dit relatief nog spielerei op de begroting van Amsterdam, maar met dezelfde grenzeloze naïviteit en wereldvreemdheid worden karrevrachten met euro's over de balk gesmeten met ongetwijfeld een primair schattig doel, maar een effectiviteit van nihil. De gemiddelde ambtenarenreactie is wat later dan als volgt:
[ afbeelding ]
Dat is het toch altijd in de politiek. Als ze 'bezuinigen' zeggen, weet je gewoon dat jij dat gaat moeten doen. Want een overheid met deze politiek gaat het echt niet zelf doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vind het wel mooi hoe bezuinigen daar lastenverhoging betekent
Dat was het punt ja.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vind het wel mooi hoe bezuinigen daar lastenverhoging betekent
Vraag liever hoeveel procent er daadwerkelijk aangevraagd is door de bedachte doelgroep.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:42 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik wilde in eerste instantie vragen of mensen het echt nodig hebben maar zie dat ze die kaarten zelf hebben moeten aanvragen. Dan vraag ik me nu nog af hoeveel procent van de aanvragers het te koop heeft gezet. Gaat het om 1% of om 90%? Iig jammer dat een gedeelte het wederom verpest voor de mensen die het écht nodig hebben.
Van het percentage wat het verkoopt vraag ik me dan ook weer af wie er echt iets nuttigs gaat doen met de winst en wie de winst volledig oprookt of andere domme aankopen doet als je al in armoede zit..
Minder gratis kaartjes dan vorig jaar. Hoe snel zouden die dit keer vergeven zijn?quote:Ook dit jaar gratis ov-kaartjes voor minimagezinnen via publieke website
Net als vorig jaar kunnen minimagezinnen dit jaar gratis ov-kaarten aanvragen. In totaal zijn er voor ruim 91.000 huishoudens tickets beschikbaar. De kaartjes kunnen, net als vorig jaar, via een openbare website worden aangevraagd. De campagne start direct na de zomer.
Nadat vorig jaar bleek dat het voor iedereen mogelijk was om de kaartjes, bedoeld voor minimagezinnen, aan te vragen, is geprobeerd om dit keer de kaartjes rechtstreeks naar de doelgroep te versturen. Dit bleek vanwege de privacywetgeving echter niet mogelijk.
Vervoerregio-voorzitter Melanie Van der Horst schrijft in een brief aan de regioraad er bewust voor te kiezen om de kaarten via een publiek toegankelijke website te verspreiden, 'omdat we vertrouwen hebben in onze inwoners'. Ook zou uit een evaluatie blijken dat de kaartjes afgelopen jaar inderdaad bij de doelgroep terechtkwamen.
Volgens Van der Horst biedt de actie bovendien een 'mooie kans' om mensen vrijblijvend kennis te laten maken met het openbaar vervoer. "Deze manier van verspreiden geeft iedere inwoner die het nodig heeft de mogelijkheid om de tickets aan te vragen, ook als zij niet op de radar staan van de gemeenten", aldus Van der Horst. Ook worden er tickets verspreid via hulporganisaties als de Voedselbank, het Leger des Heils, en azc's.
Elk adres krijgt zes 1,5-uur kaartjes voor bus, tram en metro die een jaar geldig blijven. In totaal worden er 91.500 sets beschikbaar gesteld via de website (gelijk aan het aantal minimahuishoudens), zijn er 6.500 sets begroot voor de uitgifte bij de Voedselbank (op basis van het aantal uitgegeven voedselpakketten per week) en zijn er 9.100 setjes beschikbaar om te verspreiden door overige hulporganisaties.
https://www.at5.nl/artike(...)via-publieke-website
Amsterdam gaat het dit jaar nog een keer doen. En weer via een openbare website waar iedereen gratis kaartjes op kan scorenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Vraag liever hoeveel procent er daadwerkelijk aangevraagd is door de bedachte doelgroep.
Het medium Internet is hier ongeschikt voor. Al was het nou een telefoonnummer wat mensen konden bellen dan heb je de scriptkiddies al afgevangen. Er was een klein budget om de website te maken. Exact vanaf het moment dat de website live ging, was er een constante stroom aanvragen. Dat is een computer geweest, die die aanvragen gedaan heeft - geen mens.
Ohja, meerdere fora deden mee om op bekende adressen ovkaartjes te bestellen. Artis, de Amsterdam Arena, enz. ook Fok! deed mee met bestellen....
Begrijp ik goed dat het dan gaat om 6 kaartjes die meer dan 1 keer bruikbaar zijn, zolang iedere rit maar korter dan 1,5 uur is?quote:Elk adres krijgt zes 1,5-uur kaartjes voor bus, tram en metro die een jaar geldig blijven.
quote:er bewust voor te kiezen om de kaarten via een publiek toegankelijke website te verspreiden, 'omdat we vertrouwen hebben in onze inwoners'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |