Het zijn anonieme en algemene kaartjes. Je kan niet bijhouden welke er wel of niet gebruikt worden en Amsterdam zal een vast bedrag per kaartje betalen. Ongeacht of ze in een la belanden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:57 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
hoog percentage zou mooi zijn. Lekker goedkoop gedeugd![]()
Maar wat zijn de extra kosten voor de gemeente dan? (site-inrichting/afhandeling, opsturen kaartjes), maar ik heb niet het idee dat de kosten voor/van GVB erg zullen stijgen. 'de bussen rijden toch wel'.
Of zie ik iets over het hoofd?
15:58 Er zijn nog 34.968 gratis kaarten
Gezien de normale prijs denk ik dat die kosten meevallen. Maar dan heb je het alsnog wel over vele tonnen tot enkele miljoenen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zijn anonieme en algemene kaartjes. Je kan niet bijhouden welke er wel of niet gebruikt worden en Amsterdam zal een vast bedrag per kaartje betalen. Ongeacht of ze in een la belanden.
Het is een dure grap voor de Amsterdammer inderdaad. Ze zouden veel goedkoper uit zijn geweest als iedereen onder de 130% van het minimuminkomen die kaartjes gewoon automatisch thuisgestuurd hadden gekregen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gezien de normale prijs denk ik dat die kosten meevallen. Maar dan heb je het alsnog wel over vele tonnen tot enkele miljoenen.
Dit ja. Afgezien van de afhandelingskosten etc. zullen de kosten voor het OV toch niet heel erg stijgen? 8x 1.5 uur reizen, verspreid over de rest van t jaar...quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gezien de normale prijs denk ik dat die kosten meevallen. Maar dan heb je het alsnog wel over vele tonnen tot enkele miljoenen.
Het is wel een AVG dingetje denk ik, maar dan nog was deze manier de meest domme ooit.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:13 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja. Afgezien van de afhandelingskosten etc. zullen de kosten voor het OV toch niet heel erg stijgen? 8x 1.5 uur reizen, verspreid over de rest van t jaar...
@:voetbalmanager2 Heeft de gemeente de adresgegevens van iedereen die ,130% verdient? nee toch?
Of zou de gemeente de adresgegevens van mensen die EnergieToeslag hebben aangevraagd niet mogen gebruiken ivm 'data-privacy-wet'-iets?
Dat is de vraag. Daarover is men niet duidelijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:13 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja. Afgezien van de afhandelingskosten etc. zullen de kosten voor het OV toch niet heel erg stijgen? 8x 1.5 uur reizen, verspreid over de rest van t jaar...
@:voetbalmanager2 Heeft de gemeente de adresgegevens van iedereen die ,130% verdient? nee toch?
Of zou de gemeente de adresgegevens van mensen die EnergieToeslag hebben aangevraagd niet mogen gebruiken ivm 'data-privacy-wet'-iets?
16:14 Er zijn nog 32.192 gratis kaarten!
Oefquote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:23 schreef Morri2 het volgende:
16:22 "Er zijn nog 31.144 gratis kaarten!"
Eerlijk gezegd vind ik het toch best langzaam gaan voor iets dat gratis is. Dat zegt wel wat over de populariteit van het OV...
best wel 19:09 Er zijn nog 3.824 gratis kaarten!quote:
Over 2 tot 3 weken worden ze geleverd dus dan kan je de advertenties op MP verwachten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zie je ze op Marktplaats staan, graag de advertentie hier delen aub
Klinkt als het excuus van een stelletje luie ambtenaren. Bij de energietoeslag was toetsen op inkomen wel mogelijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Enerzijds omdat het vanwege privacyregels niet mogelijk is om te toetsen op inkomen. En anderzijds zodat het zo makkelijk mogelijk is voor mensen om de gratis kaarten aan te vragen. We gaan uit van het goede van de mens en hopen dat alleen de mensen die het nodig hebben de gratis kaarten aanvragen."
Ik vraag me af of dat klopt. Het OV is idd niet zo populair nu. Een tram die half vol zit kost evenveel als een tram die helemaal vol zit (ja iets meer energie maar dat is te verwaarlozen denk ik)quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is maar een klein percentage van de vergeven kaartjes.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:53 schreef Troel het volgende:
Je zult maar daadwerkelijk een kleine beurs hebben en gebruik willen maken van dit aanbod en dat niet meer kunnen. En dan niet omdat mensen die het wel kunnen betalen een gratis kaart willen, maar omdat er lukraak kaarten verzonden worden naar instanties en shit.
Al was het maar 1 kaartje, ik vind het redelijk walgelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is maar een klein percentage van de vergeven kaartjes.
Bijna al de kaarten die verstuurd zijn naar mensen voor wie het niet bedoeld is, zijn verstuurd naar mensen die het voor zichzelf besteld hebben met een (veel) hoger inkomen.
En dat is inderdaad erg zuur voor mensen met een minimuminkomen die nu te laat zijn. Hopelijk leert Amsterdam hier van en doen ze dit nooit meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |