quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:33 schreef Gunner het volgende:
Deze zagen we niet aankomen hoor
Gratis ov-kaartjes voor arme gezinnen belanden op MP
😄quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:33 schreef Gunner het volgende:
Naïef lief linksquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:33 schreef Gunner het volgende:
En Viola, ze staan voor 25-30 Euro te koop.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:13 schreef PS. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet joh, dat zijn dezelfde prijzen als een los uurkaartje. en anders reis je voor 19 cent per kilometer, en je hebt een dagkaart voor 9 euro. Voor toeristen is het misschien leuk, maar die kopen niet op marktplaats. Misschien kun je er 10 euro voor vangen, maar dat is het dan ook wel.
Het geld gaat naar OVkaart van hun kind. Dat gelooft toch niemand?! Echt, wat heb ik een grafhekel aan dit soort lui.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En Viola, ze staan voor 25-30 Euro te koop.
Dat verbaast me dan ook weer niet. Blijven Nederlanders die overal een slaatje uit willen slaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En Viola, ze staan voor 25-30 Euro te koop.
Het is niet de schuld van links, dat er geen sociale controle is.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naïef lief links![]()
En wij hier maar kaartjes aanvragen voor allerlei liefdadigheidsinstellingen
De naïviteit heb ik het over.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van links, dat er geen sociale controle is.
Exact: afwimpelen op de samenleving ipv zelf de fout herstellen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:17 schreef nostra het volgende:
Nu is dit relatief nog spielerei op de begroting van Amsterdam, maar met dezelfde grenzeloze naïviteit en wereldvreemdheid worden karrevrachten met euro's over de balk gesmeten met ongetwijfeld een primair schattig doel, maar een effectiviteit van nihil. De gemiddelde ambtenarenreactie is wat later dan als volgt:
[ afbeelding ]
VOC mentaliteit.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:33 schreef Gunner het volgende:
Vind het wel mooi hoe bezuinigen daar lastenverhoging betekentquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:17 schreef nostra het volgende:
Nu is dit relatief nog spielerei op de begroting van Amsterdam, maar met dezelfde grenzeloze naïviteit en wereldvreemdheid worden karrevrachten met euro's over de balk gesmeten met ongetwijfeld een primair schattig doel, maar een effectiviteit van nihil. De gemiddelde ambtenarenreactie is wat later dan als volgt:
[ afbeelding ]
Dat is het toch altijd in de politiek. Als ze 'bezuinigen' zeggen, weet je gewoon dat jij dat gaat moeten doen. Want een overheid met deze politiek gaat het echt niet zelf doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vind het wel mooi hoe bezuinigen daar lastenverhoging betekent
Dat was het punt ja.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vind het wel mooi hoe bezuinigen daar lastenverhoging betekent
Vraag liever hoeveel procent er daadwerkelijk aangevraagd is door de bedachte doelgroep.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:42 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik wilde in eerste instantie vragen of mensen het echt nodig hebben maar zie dat ze die kaarten zelf hebben moeten aanvragen. Dan vraag ik me nu nog af hoeveel procent van de aanvragers het te koop heeft gezet. Gaat het om 1% of om 90%? Iig jammer dat een gedeelte het wederom verpest voor de mensen die het écht nodig hebben.
Van het percentage wat het verkoopt vraag ik me dan ook weer af wie er echt iets nuttigs gaat doen met de winst en wie de winst volledig oprookt of andere domme aankopen doet als je al in armoede zit..
Minder gratis kaartjes dan vorig jaar. Hoe snel zouden die dit keer vergeven zijn?quote:Ook dit jaar gratis ov-kaartjes voor minimagezinnen via publieke website
Net als vorig jaar kunnen minimagezinnen dit jaar gratis ov-kaarten aanvragen. In totaal zijn er voor ruim 91.000 huishoudens tickets beschikbaar. De kaartjes kunnen, net als vorig jaar, via een openbare website worden aangevraagd. De campagne start direct na de zomer.
Nadat vorig jaar bleek dat het voor iedereen mogelijk was om de kaartjes, bedoeld voor minimagezinnen, aan te vragen, is geprobeerd om dit keer de kaartjes rechtstreeks naar de doelgroep te versturen. Dit bleek vanwege de privacywetgeving echter niet mogelijk.
Vervoerregio-voorzitter Melanie Van der Horst schrijft in een brief aan de regioraad er bewust voor te kiezen om de kaarten via een publiek toegankelijke website te verspreiden, 'omdat we vertrouwen hebben in onze inwoners'. Ook zou uit een evaluatie blijken dat de kaartjes afgelopen jaar inderdaad bij de doelgroep terechtkwamen.
Volgens Van der Horst biedt de actie bovendien een 'mooie kans' om mensen vrijblijvend kennis te laten maken met het openbaar vervoer. "Deze manier van verspreiden geeft iedere inwoner die het nodig heeft de mogelijkheid om de tickets aan te vragen, ook als zij niet op de radar staan van de gemeenten", aldus Van der Horst. Ook worden er tickets verspreid via hulporganisaties als de Voedselbank, het Leger des Heils, en azc's.
Elk adres krijgt zes 1,5-uur kaartjes voor bus, tram en metro die een jaar geldig blijven. In totaal worden er 91.500 sets beschikbaar gesteld via de website (gelijk aan het aantal minimahuishoudens), zijn er 6.500 sets begroot voor de uitgifte bij de Voedselbank (op basis van het aantal uitgegeven voedselpakketten per week) en zijn er 9.100 setjes beschikbaar om te verspreiden door overige hulporganisaties.
https://www.at5.nl/artike(...)via-publieke-website
Amsterdam gaat het dit jaar nog een keer doen. En weer via een openbare website waar iedereen gratis kaartjes op kan scorenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Vraag liever hoeveel procent er daadwerkelijk aangevraagd is door de bedachte doelgroep.
Het medium Internet is hier ongeschikt voor. Al was het nou een telefoonnummer wat mensen konden bellen dan heb je de scriptkiddies al afgevangen. Er was een klein budget om de website te maken. Exact vanaf het moment dat de website live ging, was er een constante stroom aanvragen. Dat is een computer geweest, die die aanvragen gedaan heeft - geen mens.
Ohja, meerdere fora deden mee om op bekende adressen ovkaartjes te bestellen. Artis, de Amsterdam Arena, enz. ook Fok! deed mee met bestellen....
Begrijp ik goed dat het dan gaat om 6 kaartjes die meer dan 1 keer bruikbaar zijn, zolang iedere rit maar korter dan 1,5 uur is?quote:Elk adres krijgt zes 1,5-uur kaartjes voor bus, tram en metro die een jaar geldig blijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |