Ja vond ik ook wel intrigerendquote:Op zondag 7 mei 2023 19:56 schreef Mortaxx het volgende:
rare mensen die joden. Een lamp die je niet uitdoet maar het licht afdekt met een schuifje
quote:Op zondag 7 mei 2023 19:56 schreef Mortaxx het volgende:
rare mensen die joden. Een lamp die je niet uitdoet maar het licht afdekt met een schuifje
Enjoyquote:Op zondag 7 mei 2023 19:58 schreef Meke het volgende:
HERE WE GOOOOOOOOO!
Zie jullie aan de andere kant
Volgens mij is zo'n beetje alles verboden tijdens sabbat.quote:Op zondag 7 mei 2023 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
heb het opgezocht. Het is verboden tijdens de shabbat een lichtknopje in te drukken. Waanzin
Je mag wel schuiven maar niet drukken?quote:Op zondag 7 mei 2023 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
heb het opgezocht. Het is verboden tijdens de shabbat een lichtknopje in te drukken. Waanzin
Ik zit klaar maar ik zie nog dom geouwehoer van cafe de Mol, klopt dat wel?quote:Op zondag 7 mei 2023 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
@:capuchon_jongen @:aberkullie het gaat beginnen
ja want een lichtschakelaar indrukken is vergelijkbaar met een kaars aansteken. En dat is verbodenquote:
Amai ik zijt gereedquote:Op zondag 7 mei 2023 20:02 schreef Felagund het volgende:
Zitten jullie allemaal goed in jullie zetel?
Amai ik heb goesting in den afleveringquote:Op zondag 7 mei 2023 20:02 schreef Felagund het volgende:
Zitten jullie allemaal goed in jullie zetel?
Ja, die met dat kind was wel heel bekend.quote:
Eerste reclameblok is bezig ja.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:32 schreef MacorgaZ het volgende:
Ben ik gek of zie ik alleen nog maar reclame??
Nee, mij bekroop een beetje het gevoel dat haar eigen foto op het scherm stond.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:28 schreef Mortaxx het volgende:
Dat oefenen van Commie was wel wat raar. Het had niets te maken met de uiteindelijke opdracht
ze stond natuurlijk zelf als enige in beeldquote:Op zondag 7 mei 2023 20:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, mij bekroop een beetje het gevoel dat haar eigen foto op het scherm stond.
Het begint al die weken al om 20:00quote:Op zondag 7 mei 2023 20:35 schreef MacorgaZ het volgende:
Yooo wtf ik dacht dat het 20.30 pas begon en zag alleen reclames maar ik heb al een half uur gemistterugkijken en met de reclames dus doorspoelen
Ik snapte de berichten hierboven al niet
Mindfuck denk ik, ik keek het maar 2x live maar herinner me ook dat ik toen al 1x moest terugspoelenquote:
2/20 is lager.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:45 schreef Mortaxx het volgende:
wtf de mol 6/20
Je kunt toch niet lager scoren
Makkelijk.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:45 schreef Mortaxx het volgende:
wtf de mol 6/20
Je kunt toch niet lager scoren
Ja maar veel vragen kunnen op meerdere personen slaan. Zelfs als je de foute mol hebt zal je vragen goed hebbenquote:
Ja, maar de mol weet alle antwoorden, dus die kan 0/20 scoren als die dat wil.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja maar veel vragen kunnen op meerdere personen slaan. Zelfs als je de foute mol hebt zal je vragen goed hebben
Dat de mol de eitjes van Lancelot én Conny had gesaboteerd.quote:
wat was er met die van Conny gebeurd?quote:Op zondag 7 mei 2023 20:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat de mol de eitjes van Lancelot én Conny had gesaboteerd.
AH, bedankt. Dat dachten we allemaal al denk ik.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat de mol de eitjes van Lancelot én Conny had gesaboteerd.
Niet gek als bij de opdracht hoort.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:51 schreef Moira het volgende:
Wel beetje laf dat de Vlamingen dus hun mol in staat stellen om mogelijk een rood scherm te krijgen door testvragen fout te beantwoorden
Als bedenkers van het concept en makers van de beste versie ervan, lijken zij dan ook degenen die het formaat in nieuwe richtingen mogen sturen en/of de regels mogen herschrijven.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:51 schreef Moira het volgende:
Wel beetje laf dat de Vlamingen dus hun mol in staat stellen om mogelijk een rood scherm te krijgen door testvragen fout te beantwoorden
Ze mogen doen wat ze willen, betekent niet dat men dat moet accepteren of goedkeuren. Genoeg schrijvers en bedenkers die hun eigen verhaal verneuken.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als bedenkers van het concept en makers van de beste versie ervan, lijken zij dan ook degenen die het formaat in nieuwe richtingen mogen sturen en/of de regels mogen herschrijven.
Er is toch nooit gezegd dat de mol geen rood scherm kan krijgen? Alleen dat die niet naar huis kan gaan.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:55 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Ze mogen doen wat ze willen, betekent niet dat men dat moet accepteren of goedkeuren. Genoeg schrijvers en bedenkers die hun eigen verhaal verneuken.
Ja, Toos.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:56 schreef roos94 het volgende:
En? Mol al bekend? Ik kijk niet maar dacht er ineens aan
Nee, nog een half uurtje denk ik.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:56 schreef roos94 het volgende:
En? Mol al bekend? Ik kijk niet maar dacht er ineens aan
Zou (wat mij betreft) ook betekenen dat de mol zo alles goed kan invullen en kan winnen. Maar dat gaat niet.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:51 schreef Moira het volgende:
Die was ook kapot, had ze in zo'n plastic glas zitten.quote:
Ja maar daar was ik zelf al vanuit gegaanquote:Op zondag 7 mei 2023 20:58 schreef Steve het volgende:
[..]
Die was ook kapot, had ze in zo'n plastic glas zitten.
Conny he, niet Commy.
Wel geinig dat de mol dat ei kennelijk ook kapot gemaakt heeft.
Duh, maar dat maakt het imo niet minder lafquote:Op zondag 7 mei 2023 20:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als bedenkers van het concept en makers van de beste versie ervan, lijken zij dan ook degenen die het formaat in nieuwe richtingen mogen sturen en/of de regels mogen herschrijven.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg enkel dat een creatief bedenker niet per se altijd een beslissing neemt die in het belang is van zijn eigen creatie.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er is toch nooit gezegd dat de mol geen rood scherm kan krijgen? Alleen dat die niet naar huis kan gaan.
En wat is daar laf aan?quote:Op zondag 7 mei 2023 21:00 schreef Moira het volgende:
[..]
Duh, maar dat maakt het imo niet minder laf
Ja, ben ook wel benieuwd (neem aan dat het over de internethelden gaat).quote:
Ja haha eigenlijk wel. Ineens tellen dan de testresultaten van de mol wel mee omdat het ze goed uit komt voor een opdracht, meh.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:57 schreef Steve het volgende:
[..]
Zou (wat mij betreft) ook betekenen dat de mol zo alles goed kan invullen en kan winnen. Maar dat gaat niet.
Benieuwd naar de uitleg van de makers als Comfort de mol is.
Toch even quoten voor de zekerheid.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:02 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja haha eigenlijk wel. Ineens tellen dan de testresultaten van de mol wel mee omdat het ze goed uit komt voor een opdracht, meh.
Denk trouwens dat Commy minder vragen goed had dan de 6 van de mol, vreet m’n schoen op als zij ‘t is
De Mol vult toch altijd ook alles goed in? Maar die kan noch winnen, noch naar huis.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:57 schreef Steve het volgende:
[..]
Zou (wat mij betreft) ook betekenen dat de mol zo alles goed kan invullen en kan winnen. Maar dat gaat niet.
Benieuwd naar de uitleg van de makers als Comfort de mol is.
Leïla sowieso lijkt me, die is all-in gegaan. Dan heb je doorgaans maar zo'n 3 vragen goed.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:02 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja haha eigenlijk wel. Ineens tellen dan de testresultaten van de mol wel mee omdat het ze goed uit komt voor een opdracht, meh.
Denk trouwens dat Commy minder vragen goed had dan de 6 van de mol, vreet m’n schoen op als zij ‘t is
Ik denk sowieso dat Leila die alles op de verkeerde mol heeft ingezet, minder dan 6/20 had, dus dan had Commy dat ook.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:02 schreef Moira het volgende:
[..]
het maakt de hele situatie tot niets meer dan een truc om geld uit de pot te spelen voor de mol. De uitkomst staat toch al vastquote:
en het is Lancelot nietquote:Op zondag 7 mei 2023 21:04 schreef Moira het volgende:
[..]
Dit viel me ook op idd, als het Lance niet is is ‘t Toos
Meh ben nog niet volledig overtuigd. Ga straks alleen verbaasd zijn als het Commy is.quote:
Men kan de mol altijd een rood scherm geven en niet naar huis sturen als men wilt. Dat is erg gemakkelijk. Niet speciaal. En in dit geval oneerlijk tegenover de kandidaten die wel een gokje hebben gewaagd.quote:
Als je die kans voor legt, moet ook de mol een kans krijgen, anders kun je spelers uitsluiten puur op een opdracht.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:10 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Men kan de mol altijd een rood scherm geven en niet naar huis sturen als men wilt. Dat is erg gemakkelijk. Niet speciaal. En in dit geval oneerlijk tegenover de kandidaten die wel een gokje hebben gewaagd.
In dit geval zou Leïla in de DeLorean hebben gezeten en mogelijk niet naar huis zijn gegaan en een stuk verder zijn gekomen met haar informatie. Zij is dan nu kunstmatig uit het spel gegooid door de productie mbv een valse, niet waargemaakte belofte.
Verder is het gewoon saai/niet leuk. Laat het spel gespeeld worden door de spelers of het spel heeft geen nut. Net als Jurre die de Mol ontmoet terwijl hij dat zelf is. Wees niet flauw en gun de spelers ook iets leuks.
Daarnaast is het
Ben ik het niet mee eens, maar goed, ieder zijn visie.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je die kans voor legt, moet ook de mol een kans krijgen, anders kun je spelers uitsluiten puur op een opdracht.
En @Moira die haar schoen op eet.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ha, dit wordt genieten van de reacties hier.
Je weet dat de mol dat kan gaan doen, dat is dan gewoon een risico dat je moet incalculeren. En uiteindelijk is de zwakste kandidaat alsnog gewoon vertrokken.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:19 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, maar goed, ieder zijn visie.
Wat betreft de auto-opdracht klopt dat sowieso niet. Want je geeft de kandidaten geen kans, alleen de Mol. Dat is het hele punt.
6/20 is geen hele slechte score.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:19 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, maar goed, ieder zijn visie.
Wat betreft de auto-opdracht klopt dat sowieso niet. Want je geeft de kandidaten geen kans, alleen de Mol. Dat is het hele punt.
Om ff een fout woord te gebruiken, ik vind die mogelijkheid hartstikke achterlijk.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je weet dat de mol dat kan gaan doen, dat is dan gewoon een risico dat je moet incalculeren. En uiteindelijk is de zwakste kandidaat alsnog gewoon vertrokken.
Ik ook, die hele opdracht was gewoon fake.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:22 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Om ff een fout woord te gebruiken, ik vind die mogelijkheid hartstikke achterlijk.
Enfin. Ontopic.
Of Lancelot de pasvragen.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:25 schreef Mortaxx het volgende:
dan is het wel echt een absurde actie van Toos om de vrijstelling niet te pakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
quote:Op zondag 7 mei 2023 21:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mag er gespoiled worden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ja, dat was helemaal vreemd. Lieselot had veel invloed op het spel.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zo verdiende Lancelot 5k. Toos had 5k kunnen verdienen door de vrijstelling te pakken
smakelijk Moiraquote:Op zondag 7 mei 2023 21:02 schreef Moira het volgende:
[..]
Het boeit mij verder zeer weinig hoor. Ik heb het er nu enkel over omdat jullie het erover hadden.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valt me trouwens wel op dat ik vooral hier problemen lees met dat "de mol had een rood scherm" gedoe, heb er in Vlaanderen weinig over gehoord/gelezen (zowel bij de gewone media, de sociale media en de fans in mijn eigen omgeving)
Toen ze er terug in kwam, is ze bij mij juist zwaar gestegen als verdachte. Juist omdat ik het een twist vind die 100% in het verlengde ligt van wat deze makers zouden doen. Je had het jaar dat er nog geen mol was en die nog moest aangeduid worden, je had het jaar met de reserven waarbij er iemand werd vervangen in de eerste aflevering (en dat kon ook de mol zijn) en je hebt nu het jaar met de mol met het rode scherm. Ik vind die twist allemaal gelijkwaardig.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:28 schreef BobW het volgende:
Tot het rode scherm vond ik haar echt verdacht, maar toen helemaal afgestreept.
En terecht vind ik, toch jammer die fake twist
Ik niet hoor.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:30 schreef Jemoederniet het volgende:
Al die frustratie over de Delorean opdracht
Ik denk dat het in de jaren dat het bij ons doorliep ook vooral is gaan spelen dat de mol geen rood scherm kan krijgen en diens testvragen nooit meetellen. Ook wel eens genoemd door de makers afaik. Dat is daar alleen ooit het spelconcept geweest maar verder nooit nogmaals aangestipt sinds ze weer begonnen.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valt me trouwens wel op dat ik vooral hier problemen lees met dat "de mol had een rood scherm" gedoe, heb er in Vlaanderen weinig over gehoord/gelezen (zowel bij de gewone media, de sociale media en de fans in mijn eigen omgeving)
Zing een liedje voor me Frans…quote:Op zondag 7 mei 2023 21:26 schreef Cirilico het volgende:
Deed Lange Frans dit niet na Expeditie Robinson, zo'n rapje?
Prachtig inderdaad hoe ze dit doen. 0 punten in de prono dit keer.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:21 schreef Moira het volgende:
Ik hou er wel van hoe de Vlaamse versie me altijd zo kan verbazenzo vaak al tot aan de laatste aflevering finaal fout gezeten
Erg leuke mensen inderdaad en ook erg goed in beeld gebracht. Weet niet of ik WIDM nog wel kan kijken nuquote:Op zondag 7 mei 2023 21:33 schreef HappyCharly het volgende:
Oke, niet verwacht... Commy toch de mol. Vind het jammer van de Delorean-opdracht.
Verder denk ik dat ze wel toffe dingen heeft gedaan. Benieuwd naar volgende week!
En de sfeer van de Belgische Mol is gewoon heel erg fijn, veel humor en wat een leuke mensen altijd!
Zou het komen omdat wij het nog steeds met BN'ers moeten doen?
Plus de manier van filmen en het type opdrachten, groot fan hier!
Ik heb geloof ik punten voor Toos als verliezerquote:Op zondag 7 mei 2023 21:34 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Prachting inderdaad hoe ze dit doen. 0 punten in de prono dit keer.
En wat een leuk mens is Commy.
ik blijf widm volgenquote:Op zondag 7 mei 2023 21:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Erg leuke mensen inderdaad en ook erg goed in beeld gebracht. Weet niet of ik WIDM nog wel kan kijken nu
Ik was er ook een beetje bang voor, zeker omdat ze alle kinderfoto's die ze moest gokken fout had. Dat was wel typisch.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Toen ze er terug in kwam, is ze bij mij juist zwaar gestegen als verdachte. Juist omdat ik het een twist vind die 100% in het verlengde ligt van wat deze makers zouden doen. Je had het jaar dat er nog geen mol was en die nog moest aangeduid worden, je had het jaar met de reserven waarbij er iemand werd vervangen in de eerste aflevering (en dat kon ook de mol zijn) en je hebt nu het jaar met de mol met het rode scherm. Ik vind die twist allemaal gelijkwaardig.
Nope. Vorige week gaven ze al aan dat het de laatste was.quote:
Eens! Alles is superieurquote:Op zondag 7 mei 2023 21:33 schreef HappyCharly het volgende:
Oke, niet verwacht... Commy toch de mol. Vind het jammer van de Delorean-opdracht.
Verder denk ik dat ze wel toffe dingen heeft gedaan. Benieuwd naar volgende week!
En de sfeer van de Belgische Mol is gewoon heel erg fijn, veel humor en wat een leuke mensen altijd!
Ik had haar meer afgestreept na die militaire opdracht, maar toen ze zeiden dat het 6/20 was was ik wel overtuigd dat Commy de mol was.quote:
Ik bedoelde een rap maken over de aflevering van Expeditie Robinson in Eilandoraat elke week.quote:
Eigenlijk wees veel deze aflevering erop dat ze de mol was, ook het moment voor het groene scherm waar ze de mol op het scherm projecteerden.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had haar meer afgestreept na die militaire opdracht, maar toen ze zeiden dat het 6/20 was was ik wel overtuigd dat Commy de mol was.
Ik vond donderdag ook perfect, ineens een geweldig programma doordeweeks...quote:Op zondag 7 mei 2023 21:38 schreef Moira het volgende:
[..]
Eens! Alles is superieurmet uitzondering van het onderuitschoppen van een fundament van het spelconcept imo
En denk dat het bij NL zeker met BN’ers te maken heeft. Maar onze seizoenen waren ook nog een stuk beter toen ze nog op de donderdagavond werden uitgezonden en er niet zo gecaterd werd naar de zaterdag-familie-kijkers.
Hoe bedoel je dat? Dat doen ze toch altijdquote:Op zondag 7 mei 2023 21:21 schreef Koen66 het volgende:
jammer dat ze een hele aflevering gaan stagen om de mol heen
Weet niet wat de precieze zin is, die teksten veranderen ook per presentator, maar het is wel vaker ter sprake gekomen in het programma of door de makers afaikquote:Op zondag 7 mei 2023 21:36 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is de zin in Nederland niet iets in de trant van "alleen de mol
[..]
Nope. Vorige week gaven ze al aan dat het de laatste was.
eigenlijk verwachtte ik nog een reclameblok net voor de ontknopingquote:Op zondag 7 mei 2023 21:42 schreef HappyCharly het volgende:
En ook heerlijk dat deze laatste aflevering gewoon een reguliere spelaflevering was INCLUSIEF ontknoping.
In Nederland wordt het uitgemolken en te lang uitgesteld, vervelend kijken...
Dat doen ze elk jaar.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:42 schreef Bartjebart het volgende:
Maar hebben ze nu echt een hele bioscoop gereserveerd om in tig zalen deze aflevering te laten zien?
Ook een beetje een domper of zo?
Het live-event eromheen is zo ook veel leuker. Gewoon samen kijken en daar alle bubbels omheen. En volgende week lekker reacties en molacties.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:42 schreef HappyCharly het volgende:
En ook heerlijk dat deze laatste aflevering gewoon een reguliere spelaflevering was INCLUSIEF ontknoping.
In Nederland wordt het uitgemolken en te lang uitgesteld, vervelend kijken...
Absoluut, maar ze heeft ook wel een paar keer gegundquote:Op zondag 7 mei 2023 21:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Eigenlijk wees veel deze aflevering erop dat ze de mol was, ook het moment voor het groene scherm waar ze de mol op het scherm projecteerden.
@PicoMMP Hoe was het ?quote:Op zondag 7 mei 2023 21:42 schreef Bartjebart het volgende:
Maar hebben ze nu echt een hele bioscoop gereserveerd om in tig zalen deze aflevering te laten zien?
Ook een beetje een domper of zo?
Heel veel meer kunnen we er ook niet meer mee doenquote:Op zondag 7 mei 2023 21:45 schreef Meke het volgende:
Ik zit een beetje in dubio. Ik vind het enerzijds echt heel stom dat de Mol een rood scherm heeft gehad, maar blijkbaar valt dit toch binnen de regels van het spel. Ik ben geneigd het maar gewoon te accepteren en te laten gaan
quote:Op zondag 7 mei 2023 21:45 schreef Meke het volgende:
Ik zit een beetje in dubio. Ik vind het enerzijds echt heel stom dat de Mol een rood scherm heeft gehad, maar blijkbaar valt dit toch binnen de regels van het spel. Ik ben geneigd het maar gewoon te accepteren en te laten gaan
Dit idd, het ff (of misschien later ook nog) stom vinden en weer doorquote:Op zondag 7 mei 2023 21:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
Heel veel meer kunnen we er ook niet meer mee doen
Maar dat is toch het hele spel?quote:Op zondag 7 mei 2023 21:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
En hoe moet Leïla zich voelen, of Lieselot, die door de krokodillentranen van Commy uiteindelijk tóch helpt. Man man
Dat zelfs die premier erbij is?quote:
Ja, of als Leila (of welke kandidaat dan ook) net iets minder dan 6/20 goed had en daarmee het rode scherm kreeg, en met de herkansingsvragen meer dan 6/20 goed had. Dan was Commy daadwerkelijk de slechtste, maar wegsturen kan niet. Deze opdracht was hoe dan ook volledig gescript voor de mol.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
Heel veel meer kunnen we er ook niet meer mee doenHet is meer dat dit zo'n potentieel glijdende schaal creëert. Want waar ligt de grens? En met hoeveel voorkennis heeft Commy dit gedaan? Wist zijn hoeveel vragen de één na slechtste goed had, om zo, met in elk geval haar eigen foto, altijd beter uit te komen? Hadden ze haar een groen scherm gegeven als ze bijvoorbeeld éigenlijk niet genoeg extra vragen had bemachtigd?
En hoe moet Leïla zich voelen, of Lieselot, die door de krokodillentranen van Commy uiteindelijk tóch helpt. Man man
Daar had ik nog niet over nagedacht maar dat is ook nog weer zoquote:Op zondag 7 mei 2023 21:57 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ja, of als Leila (of welke kandidaat dan ook) net iets minder dan 6/20 goed had en daarmee het rode scherm kreeg, en met de herkansingsvragen meer dan 6/20 goed had. Dan was Commy daadwerkelijk de slechtste, maar wegsturen kan niet. Deze opdracht was hoe dan ook volledig gescript voor de mol.
Jammer, want dat had dit programma echt niet nodig.
Comfort zal wel te horen hebben gekregen hoeveel de slechtste kandidaat er juist had en zal dan zelf wel hebben mogen bepalen wat ze daarmee ging doen. Er zijn zat gescripte opdrachten waar de mol voorkennis had en middelen kreeg om te saboteren.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:57 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ja, of als Leila (of welke kandidaat dan ook) net iets minder dan 6/20 goed had en daarmee het rode scherm kreeg, en met de herkansingsvragen meer dan 6/20 goed had. Dan was Commy daadwerkelijk de slechtste, maar wegsturen kan niet. Deze opdracht was hoe dan ook volledig gescript voor de mol.
nee, bedoel de neppe aflevering met het rode scherm inderdaad.quote:
Ook Lancelot, die ik in het begin echt een grote kwal vond, heeft bij de laatste afleveringen mijn sympathie gekregen. Dat doen ze heel goed.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:33 schreef HappyCharly het volgende:
Heel erg leuk! Wel druk, maar prima te doen. In de reclame kon je gewoon naar de wc, daar liep ik wat oud kandidaten en Ruben tegen het lijf. Ze namen de tijd om een fotootje te maken en waren heel relaxed.quote:
je bedoelt in het algemeen of alleen die in Antwerpen?quote:Op zondag 7 mei 2023 22:06 schreef PicoMMP het volgende:
Wat is Kinepolis trouwens een verademing vergeleken met Pathe.
Ik ken alleen die van Antwerpen nuquote:Op zondag 7 mei 2023 22:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
je bedoelt in het algemeen of alleen die in Antwerpen?
Lennart vond ik juist echt matig.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:38 schreef zorro28 het volgende:
Sowieso heeft De Mol naast Lennart niet veel goede mollen gehad, het is elk jaar weer behelpen met de molacties.
Dat vind ik dan nog het minst erg, want de Mol krijgt gewoon een groen scherm te zien. Al vult die heel de test verkeerd in. Dus dan zouden de één na slechtste en twee na slechtste de pineut zijn.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:57 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ja, dit helemaal eens hoorquote:Op zondag 7 mei 2023 21:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
Heel veel meer kunnen we er ook niet meer mee doenHet is meer dat dit zo'n potentieel glijdende schaal creëert. Want waar ligt de grens? En met hoeveel voorkennis heeft Commy dit gedaan? Wist zijn hoeveel vragen de één na slechtste goed had, om zo, met in elk geval haar eigen foto, altijd beter uit te komen? Hadden ze haar een groen scherm gegeven als ze bijvoorbeeld éigenlijk niet genoeg extra vragen had bemachtigd?
Ja en dit is het een beetje, ik heb geen zin om er nog daaagen in te blijven hangenquote:Op zondag 7 mei 2023 21:48 schreef Moira het volgende:
[..]
[..]
Dit idd, het ff (of misschien later ook nog) stom vinden en weer door
Ohh dacht dat je volgende week bedoeldequote:Op zondag 7 mei 2023 22:04 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nee, bedoel de neppe aflevering met het rode scherm inderdaad.
Maar wel apart dat dat alleen in NL ophef schijnt te geven en niet in BE
nee dat vind ik juist tof die terugkijk en molacties afleveringquote:
Dat is sowieso een beetje raar voor een tv-programmaquote:Op zondag 7 mei 2023 22:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja en dit is het een beetje, ik heb geen zin om er nog daaagen in te blijven hangen
Nee true, maar bedoel ook meer nog hier posten en op Social Media erin meegaan etc etc etcquote:Op zondag 7 mei 2023 22:40 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat is sowieso een beetje raar voor een tv-programma
Ik hoop niet dat het volgend jaar het kijkplezier beinvloedt. Dat je bij dingen gaat denken 'ja, maar vorig jaar deden ze dat rode scherm ook'quote:Op zondag 7 mei 2023 22:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja en dit is het een beetje, ik heb geen zin om er nog daaagen in te blijven hangen
Moltranen.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
De mol heeft wel zelf kunnen bepalen kennelijk hoeveel vragen ze goed invulde, om op die positie te belanden. Dus het was geen volstrekt doorgestoken kaart vanuit de makers. Dat valt me dan weer een beetje mee. En ja, uiteraard moet de mol in theorie ook die positie kunnen krijgen, anders zet je 1 speler wel echt buiten spel (qua mogelijk verdacht worden). Maar het blijft wel zuur voor Leïla, die anders deze kans zou hebben gekregen.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:19 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Ik vond dat spiegeleffect juist wat storend en iets teveel ingezet deze aflevering. Maar goed, het was alles bij elkaar een top seizoen!quote:Op zondag 7 mei 2023 22:22 schreef Mansjester het volgende:
De ontknoping was wel echt mooi in beeld gebracht vond ik, beetje met die dubbele beelden en acid achtige vibes
omdat die spiegels een paar keer in beeld waren bij Lance verwachtten wij dat hij in beeld zou komen, mja dat kon al snel niet meerquote:Op maandag 8 mei 2023 01:01 schreef trui het volgende:
[..]
Ik vond dat spiegeleffect juist wat storend en iets teveel ingezet deze aflevering. Maar goed, het was alles bij elkaar een top seizoen!
Dat zou juist heel onredelijk zijn. Ik denk juist dat de mol in het voren moest aangeven hoeveel ze er goed had. Waarbij de productie misschien ook heeft besproken wat redelijk zou zijn.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Comfort zal wel te horen hebben gekregen hoeveel de slechtste kandidaat er juist had en zal dan zelf wel hebben mogen bepalen wat ze daarmee ging doen. Er zijn zat gescripte opdrachten waar de mol voorkennis had en middelen kreeg om te saboteren.
Was tof he! Ik kwam Lennart nog tegen en een selfie mee gemaaktquote:Op zondag 7 mei 2023 22:06 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Heel erg leuk! Wel druk, maar prima te doen. In de reclame kon je gewoon naar de wc, daar liep ik wat oud kandidaten en Ruben tegen het lijf. Ze namen de tijd om een fotootje te maken en waren heel relaxed.
Over de Mol: ik was er tijdens de aflevering al bang voor, maar echt hoe dan? Mijn vriendin en ik hebben de afgelopen dagen alles terug zitten kijken, focus op deze drie finalisten, en we hebben haar meerdere keren afgeschreven. Ik zit met een hoop vragen, hopelijk goede antwoorden volgende week.
haha nee dat lijkt me ook niet hoor.quote:Op maandag 8 mei 2023 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik neem trouwens aan dat die reportages/weerbericht niet écht live zijn uitgezonden toen in November?
Lijkt me een te groot risico voor de productie.
Er zijn/waren anders genoeg discussies in Belgische fb-groepen hierover, dus waar baseer je dit op?quote:Op zondag 7 mei 2023 22:04 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nee, bedoel de neppe aflevering met het rode scherm inderdaad.
Maar wel apart dat dat alleen in NL ophef schijnt te geven en niet in BE
Nee, voor zover ik begrepen heb moest ze hier zelf haar inzet bepalen zonder te weten of dat laag genoeg zou zijn. (las ik ergens in een interview met haar). Daarmee vind ik het wat minder doorgestoken kaart dan ik eerst dacht. Maar we zullen er volgende week wel meer details over te horen krijgen.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Comfort zal wel te horen hebben gekregen hoeveel de slechtste kandidaat er juist had en zal dan zelf wel hebben mogen bepalen wat ze daarmee ging doen. Er zijn zat gescripte opdrachten waar de mol voorkennis had en middelen kreeg om te saboteren.
Bij mij zat een envelop onder de stoel, zodat ik de uitverkore was om de tablet te bedienen voor die quizzen in de reclame.quote:Op maandag 8 mei 2023 08:26 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Was tof he! Ik kwam Lennart nog tegen en een selfie mee gemaakt
Die reactie in de zalen bij bekendmaking van de winnaar en later de mol blijven leuk haha
Zat jij heel toevallig in zaal 9?quote:Op maandag 8 mei 2023 09:28 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Bij mij zat een envelop onder de stoel, zodat ik de uitverkore was om de tablet te bedienen voor die quizzen in de reclame.![]()
Heb de envelop aan een meisje gegeven, inclusief de ¤100 tegoedbon van TUI.
Ik ben er eigenlijk van uitgegaan dat de mol wist hoeveel Leila goed had.quote:Op maandag 8 mei 2023 00:57 schreef trui het volgende:
[..]
De mol heeft wel zelf kunnen bepalen kennelijk hoeveel vragen ze goed invulde, om op die positie te belanden. Dus het was geen volstrekt doorgestoken kaart vanuit de makers. Dat valt me dan weer een beetje mee. En ja, uiteraard moet de mol in theorie ook die positie kunnen krijgen, anders zet je 1 speler wel echt buiten spel (qua mogelijk verdacht worden). Maar het blijft wel zuur voor Leïla, die anders deze kans zou hebben gekregen.
Ah ok. Blijft een kwalijke zaak maar dan was er wel nog een minieme kans voor de kandidaten.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:20 schreef trui het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik begrepen heb moest ze hier zelf haar inzet bepalen zonder te weten of dat laag genoeg zou zijn. (las ik ergens in een interview met haar). Daarmee vind ik het wat minder doorgestoken kaart dan ik eerst dacht. Maar we zullen er volgende week wel meer details over te horen krijgen.
Dan zat ik één rij links voor jequote:
Wist je toen al van die 100 euro voordat je het weggaf?quote:Op maandag 8 mei 2023 09:28 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Bij mij zat een envelop onder de stoel, zodat ik de uitverkore was om de tablet te bedienen voor die quizzen in de reclame.![]()
Heb de envelop aan een meisje gegeven, inclusief de ¤100 tegoedbon van TUI.
Maar ja, stel ze had eerst 0/20, mag dan dus sowieso die auto in en kiest ervoor alles vervolgens fout te doen (misschien wel tegen de 'afspraken' met productie in). Dan sta je als groep toch volledig aan de kant te kijken zonder dat je er wat tegen kan doen?quote:Op maandag 8 mei 2023 09:20 schreef trui het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik begrepen heb moest ze hier zelf haar inzet bepalen zonder te weten of dat laag genoeg zou zijn. (las ik ergens in een interview met haar). Daarmee vind ik het wat minder doorgestoken kaart dan ik eerst dacht. Maar we zullen er volgende week wel meer details over te horen krijgen.
Misschien had ze wel vragen goed moeten beantwoorden om boven de op-een-na-slechtste uit te komen. Dus dan is het veel geld in de pot als ze voor 0/20 koos.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:22 schreef Hamlapjes het volgende:
Maar ja, stel ze had eerst 0/20, mag dan dus sowieso die auto in en kiest ervoor alles vervolgens fout te doen (misschien wel tegen de 'afspraken' met productie in).
Ja, en dat laatste kan dus niet volgens het format, dat is het probleemquote:Op maandag 8 mei 2023 13:28 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Misschien had ze wel vragen goed moeten beantwoorden om boven de op-een-na-slechtste uit te komen. Dus dan is het veel geld in de pot als ze voor 0/20 koos.
(en dan verkeerd tellen, mol naar huis)
Het is toch best logisch op zich? De test van de mol telt alleen niet mee als het betekent dat de slechtst scorende naar huis gaat. Verder kunnen ze ermee doen wat ze willen.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:43 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, en dat laatste kan dus niet volgens het format, dat is het probleem
Puntje bij paaltje telt de test van de Mol niet, maar blijkbaar wel als het even handig is. Dat is natuurlijk enigszins risicovol omgaan met je format
Nice hahaquote:Op maandag 8 mei 2023 11:43 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Dan zat ik één rij links voor je
Die chick deed het maar matig
Ja, maar ben echt te autistisch om daar in die zaal te gaan staanquote:Op maandag 8 mei 2023 11:44 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Wist je toen al van die 100 euro voordat je het weggaf?
dat zou nog wel te verklaren geweest zijn doordat ze door die herkansing haar vorige verdachte had kunnen afstrepen.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:12 schreef Tijn het volgende:
Ik heb het hele seizoen in de Toos-tunnel gezeten, maar tijdens de finale begon ik opeens te denken "wel opvallen dat Comfort de slechtste test van iedereen maakte en het toch tot in de finale wist te redden"![]()
En ja hoor, ze is het gewoon. Supergoed gedaan, heel benieuwd naar de molacties volgende week!
Maar wat een geluk dat je dan daarna wel bij de juiste persoon uitkomt!quote:Op maandag 8 mei 2023 15:17 schreef trui het volgende:
[..]
dat zou nog wel te verklaren geweest zijn doordat ze door die herkansing haar vorige verdachte had kunnen afstrepen.
tsja, er vallen ook weer mensen af enzo. En 't is sowieso wel een slim type.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wat een geluk dat je dan daarna wel bij de juiste persoon uitkomt!
Ik zou het niet eens wetenquote:Op maandag 8 mei 2023 14:39 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nice haha![]()
Ja die chick bakte er niks van. Maar de zaal was er ook wel klaar mee na een tijdje![]()
Twee na laatste geworden of zo?
Of iemand krijgt een vrijstelling en komt in de finale terwijl ie op een kandidaat zit.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:23 schreef trui het volgende:
Het komt ook wel eens voor dat iemand de hele tijd verkeerd zit en het toch tot de finale schopt. Is ook maf om achteraf te horen/zien. De verschillen zijn in die fase vaak maar klein.
Hier baal ik wel van hoor. Leïla heeft bewust gekozen om vol voor één persoon te gaan en heeft het risico genomen om de slechtste te zijn. Omdat de Mol de slechtste was, had Leïla dus eigenlijk geen kans. Ik vind het vooral jammer dat er van te voren gezegd is dat de slechtste tester een herkansing krijgt. Wie weet was Leïla een stuk voorzichtiger geweest, als dit later bekend gemaakt werd.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:51 schreef Moira het volgende:
ja dat blijft een wat wrang gegeven he. Maar als vooraf duidelijk is uitgelegd dat de resultaten van de Mol hier ook zouden meetellen, en Leïla heeft zelf gekozen om met 6 goede antwoorden een poging te wagen voor die plek, vind ik het al iets minder onuitstaanbaar. Bovendien hebben Toos en Lancelot kennelijk wel echt meteen rekening gehouden met die optie (en zijn ze Commy zelfs meteen juist meer gaan verdenken daarna), dus moet het misschien toch duidelijk geweest zijn voor de spelers dat deze kans erin zat. Verder zou Leïla toch al op 1 persoon gaan inzetten (zei ze). Maar goed, dat neemt niet weg dat ze geen echte kans heeft gehad, en dat vind ik ook lullig.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:35 schreef BillDauterive het volgende:
Wow, wat zag het er allemaal weer prachtig uit met die spiegelsIk heb genoten van een prachtseizoen met een mol die ik afgestreept had door dat rode scherm.
[..]
Hier baal ik wel van hoor. Leïla heeft bewust gekozen om vol voor één persoon te gaan en heeft het risico genomen om de slechtste te zijn. Omdat de Mol de slechtste was, had Leïla dus eigenlijk geen kans. Ik vind het vooral jammer dat er van te voren gezegd is dat de slechtste tester een herkansing krijgt. Wie weet was Leïla een stuk voorzichtiger geweest, als dit later bekend gemaakt werd.
ik ben benieuwd of ze het ook pas gisteren heeft vernomen of dat ze er al eerder achter was dat Commy de mol was. Ach ja en verder hangen dit soort kansen wel vaker van kleine dingen af, en was de sfeer in de groep zo goed dat ze vast wel vergevingsgezind zijn onderling. Het was nou eenmaal haar rol.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:50 schreef Tijn het volgende:
Ik ben benieuwd of Leïla nog steeds geen spijt heeft dat ze Comfort heeft geholpen
Ja ik had het zelf misschien wel meer okee gevonden als ze van te voren hadden aangegeven dat de testscore van de mol ook zou meetellen. Nu voelt het gewoon heel willekeurig, want op elke andere test telt die niet mee, dus dan kan de mol gewoon 0/20 halen en groen krijgen. Vorig seizoen had bijvoorbeeld degene die een duo vormde met de mol tijdens de duo-eliminatie automatisch een groen scherm omdat de mol geen testscore kon halen.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:51 schreef trui het volgende:
[..]
ja dat blijft een wat wrang gegeven he. Maar als vooraf duidelijk is uitgelegd dat de resultaten van de Mol hier ook zouden meetellen, en Leïla heeft zelf gekozen om met 6 goede antwoorden een poging te wagen voor die plek, vind ik het al iets minder onuitstaanbaar. Bovendien hebben Toos en Lancelot kennelijk wel echt meteen rekening gehouden met die optie (en zijn ze Commy zelfs meteen juist meer gaan verdenken daarna), dus moet het misschien toch duidelijk geweest zijn voor de spelers dat deze kans erin zat. Verder zou Leïla toch al op 1 persoon gaan inzetten (zei ze). Maar goed, dat neemt niet weg dat ze geen echte kans heeft gehad, en dat vind ik ook lullig.
Juist niet toch? Door het helpen zorg je ervoor dat de mol niets anders kan doen dan geld verdienen, dat voelt toch een beetje als zoete wraak voor de executie die volgde.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:50 schreef Tijn het volgende:
Ik ben benieuwd of Leïla nog steeds geen spijt heeft dat ze Comfort heeft geholpen
Misschien hebben ze dit wel aan de spelers uitgelegd, dat zullen we zondag wel te horen krijgen. Ik ben benieuwd. Kennelijk leken sommigen van hen hier wel rekening mee te houden in elk geval.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:51 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja ik had het zelf misschien wel meer okee gevonden als ze van te voren hadden aangegeven dat de testscore van de mol ook zou meetellen. Nu voelt het gewoon heel willekeurig, want op elke andere test telt die niet mee, dus dan kan de mol gewoon 0/20 halen en groen krijgen. Vorig seizoen had bijvoorbeeld degene die een duo vormde met de mol tijdens de duo-eliminatie automatisch een groen scherm omdat de mol geen testscore kon halen.
Uiteindelijk mogen de makers natuurlijk doen met hun programma wat ze willen, maar ik vind de uitvoering vrij matig en het heeft een op papier interessante opdracht om zeep geholpen voor mij.
Toch is 't wel dankzij Commy's bewust slecht invullen van de test dat Leïla feitelijk geen kans meer maakte op die herkansingspositie.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:52 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Juist niet toch? Door het helpen zorg je ervoor dat de mol niets anders kan doen dan geld verdienen, dat voelt toch een beetje als zoete wraak voor de executie die volgde.
ach, hoe meer ik erover nadenk, het was op het randje van de regels inderdaad. Maar bij een normale aflevering zonder staging met DeLorean en testen opnieuw doen was Leila er ook uitgevlogenquote:Op maandag 8 mei 2023 17:09 schreef trui het volgende:
[..]
Toch is 't wel dankzij Commy's bewust slecht invullen van de test dat Leïla feitelijk geen kans meer maakte op die herkansingspositie.
Ja, dat idee heb ik ook wel. Sowieso leek ze niet enorm veel invloed te hebben binnen de groep. Het falen van de opdracht op dat touw in de eerste aflevering blijkt nu een mollenstreek, dat is wel leuk. En ik denk ook dat ze met die opdracht waarbij ze kaarten moesten trekken heeft zitten liegen. Maar verder...? Geen idee!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:21 schreef PicoMMP het volgende:
We gaan komend weekend zien wat ze wel gemold heeft, ben heel benieuwd. Maar de regie heeft haar wel erg buiten schot gehouden.
Ik lees in een interview dat ze wist dat Toos haar verdacht. Dus daarom ging ze juist harder de goede kleur roepen, omdat ze wist dat Toos dat niet zou volgen. Zo kan het ook lopen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:11 schreef zorro28 het volgende:
Dat doorgeven van de juiste kleur vind ik geen molactie omdat door Ruben's foute kleur de opdracht toch al mislukt was. Kon zij niet zoveel aan doen, maar echte molacties moeten naar mijn mening wel de uitkomst van de opdracht (kunnen) veranderen en dat was niet het geval hier.
En eigenlijk geldt voor heel veel opdrachten wel dat Ruben of Lancelot die lieten mislukken en haar invloed wel vrij minimaal was. Haar echte molacties zijn vooral op momenten dat ze alleen met een opdracht bezig was (de slackline, rode eieren kapot gooien, foute antwoorden in de DeLorean).
Daar ben ik het niet mee eens, want dat had ook nog te maken met het kijken in de molboekje/dossier. Iets wat Philip daarna ook deed volgens mij. Dat was nog het grootste schandaal die aflevering volgens mij. Je zag Lennart dat bieden en Philip vervolgens in die boeken kijken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:33 schreef trui het volgende:
Is ook zo, toch wel wat vergelijkbaar met bijv. Lennart die een idioot hoog bedrag ergens voor bood.
hmm, ik weet 't al niet meer zo heel goed, merk ik. Maar hij was inderdaad wel afhankelijk van of er iemand in die boekjes zou kijken. Maar of dat dan het grootste schandaal was? Volgens mij was iedereen toch wel 't meest verontwaardigd over het hoge bod dat later van de Mol bleek te zijn. (en wat ik dan ook eigenlijk nog wel terug zou willen zoeken - maar ik heb er nu geen zin in/tijd voor - is of Lennart was geïnformeerd over het feit dat Philip in die boekjes gekeken had...? Weet jij dat nog?)quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:27 schreef Japepk het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, want dat had ook nog te maken met het kijken in de molboekje/dossier. Iets wat Philip daarna ook deed volgens mij. Dat was nog het grootste schandaal die aflevering volgens mij. Je zag Lennart dat bieden en Philip vervolgens in die boeken kijken.
ik vond 't achteraf gezien een heel mooi voorbeeld van 't inzetten van omgekeerde psychologie. Maar inderdaad, wel lastig om het dan puur toe te schrijven aan haar actie. Maar ik vind zelf dat anderen subtiel aansturen om dingen te verkloten ook wel onder mol-gedrag valt te scharen hoor.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:11 schreef zorro28 het volgende:
Dat doorgeven van de juiste kleur vind ik geen molactie omdat door Ruben's foute kleur de opdracht toch al mislukt was. Kon zij niet zoveel aan doen, maar echte molacties moeten naar mijn mening wel de uitkomst van de opdracht (kunnen) veranderen en dat was niet het geval hier.
En eigenlijk geldt voor heel veel opdrachten wel dat Ruben of Lancelot die lieten mislukken en haar invloed wel vrij minimaal was. Haar echte molacties zijn vooral op momenten dat ze alleen met een opdracht bezig was (de slackline, rode eieren kapot gooien, foute antwoorden in de DeLorean).
Lennart wist dat iemand gekeken heeft. Dat werd iedereen verteld, zodat iedereen die niet gekeken had een bod kon doen. Achteraf bleek dat twee mensen gekeken hadden. Hij kreeg niet te horen wie gekeken had. Lennart wist dus niet meer dan dan dat de anderen wisten (als ik het met goed herinner). Volgens mij heeft iemand anders toen ook 7500 geboden, Lennart 10.000.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:42 schreef trui het volgende:
[..]
hmm, ik weet 't al niet meer zo heel goed, merk ik. Maar hij was inderdaad wel afhankelijk van of er iemand in die boekjes zou kijken. Maar of dat dan het grootste schandaal was? Volgens mij was iedereen toch wel 't meest verontwaardigd over het hoge bod dat later van de Mol bleek te zijn. (en wat ik dan ook eigenlijk nog wel terug zou willen zoeken - maar ik heb er nu geen zin in/tijd voor - is of Lennart was geïnformeerd over het feit dat Philip in die boekjes gekeken had...? Weet jij dat nog?)
Ik had het gewoon leuker gevonden als er een element in dat spel had gezeten waardoor wij wisten dat de mol ook een rood scherm kon krijgen, in plaats van dat zo in het midden te houden. Dat had veel opener en eerlijker gevoeld. Zoals in het graanveld in het Duitsland-seizoen, waar het juist zo tof was dat degene die het spel in kwam óók de mol kon zijn.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Weer genoten hoor. Wat een seizoen
Verder niet teveel waarde hechten aan dat rode scherm en dat Leila dan geen herkansing had. Dat was een beetje heel het idee van die opdracht en eigenlijk ben ik nu wle blij dat De Mol gewoon dat scherm te pakken had. Speltechnisch gezien
Dit dus. Ik vind de keuze van de makers om toe te staan dat de mol een rood scherm krijgt echt heel slecht. Dan kan er een uitleg over komen, maar ik vind het gewoon war wegnemen van de glans van het programma. Het is het aanpassen van de kaders waarin het programma werkt zonder hier duidelijk over te zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:21 schreef PicoMMP het volgende:
Toch snap ik veel acties van Commy niet. Waarom bij de bootcamp net binnen de tijd (0.02 sec) binnenkomen? Ze moest vier rondjes doorlopen omdat er geen wissel was, het was heel geloofwaardig geweest als ze het nét niet gehaald zou hebben in plaats van nét wel.
In de supermarkt zette ze zichzelf buitenspel door haar robot kwijt te zijn, terwijl op dat moment de speciale aanbieding kwam, waar je als Mol ook gewoon naartoe zou willen (1000 euro). Gelukkig voor haar was Lancelot onhandig (of aan het Mollen).
In de bunker stond ze op de slechte positie als Mol. Ze gaf (zover we nu weten) de codes goed door. Gelukkig voor haar was Ruben lekker dwars, maar daar had ze niet direct invloed op. Pech voor haar dat Lancelot de pasvragen niet durfde te pakken.
Wij hebben vorige week alles terug zitten kijken, maar dan met de focus op de drie finalisten. Door veel acties en posities hebben we haar toch wel redelijk snel afgeschreven. We gaan komend weekend zien wat ze wel gemold heeft, ben heel benieuwd. Maar de regie heeft haar wel erg buiten schot gehouden.
Met dat rode scherm zou ik nog wel oke vinden als blijkt dat ze de keus bij haar hebben gelaten. Dus dat de mol moet beslissen: ga ik voor een rood scherm om me minder verdacht te maken. Dan pakt t misschien niet zo gunstig uit, maar dan is het wel een tactische overweging die de mol zelf maakt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind de keuze van de makers om toe te staan dat de mol een rood scherm krijgt echt heel slecht. Dan kan er een uitleg over komen, maar ik vind het gewoon war wegnemen van de glans van het programma. Het is het aanpassen van de kaders waarin het programma werkt zonder hier duidelijk over te zijn.
Daarnaast is Comfort gewoon niet zo'n goede mol. Die echt wel veel geld in de pot gespeeld heeft. Voornamelijk door angst denk ik. je hebt het hele seizoen eigenlijk niet gezien wie er verdacht werd. Mijn aanname is dat Comfort heel erg verdacht werd door de groep.
Al met al een seizoen dat heel goed was qua opdrachten, sfeer, kandidaten en thematisering. Echt, echt, echt heel goed met als hoogtepunt de Western-aflevering. Helaas een matige mal die zeker geen 8, 8 en half of 9 verdient. Eerder een 6 en dan zet ik eigenlijk nog iets hoger in doordat het seizoen gewoon zo goed was. Het rode schermdebacle heeft het voor mij wel echt verpest. Ik ben nog steeds best wel gefrustreerd over deze actie. Het is gewoon valsspelen.
Ik denk dus vrijwel niet. De verdenkingen gingen veel meer richting Toos en Thomas.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Mijn aanname is dat Comfort heel erg verdacht werd door de groep.
Hoe weet je dat? Heb je inside-info, want ik heb geen verdenkingen gehoord.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dus vrijwel niet. De verdenkingen gingen veel meer richting Toos en Thomas.
Dat kwam zeker wel aan bod tijdens het maken van de test. Hoe weet jij dat Commy veel werd verdacht?quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Heb je inside-info, want ik heb geen verdenkingen gehoord.
Ze werd in ieder geval verdacht door beide finalisten, zie ook dit artikel (zit nu alleen wel achter een betaalmuur), en die bleken haar voor die eliminatie ook al te verdenken. Ik vermoed dat Commy destijds door nog wel meer kandidaten verdacht werd. Die indruk wekte ze in ieder geval aan het begin van de aflevering na het rode scherm ''Ik denk dat de verdenkingen op mij nu wel wat zullen wegvallen''.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kwam zeker wel aan bod tijdens het maken van de test. Hoe weet jij dat Commy veel werd verdacht?
Goed punt, maar verder is ze bij de kijker in het algemeen volgens mij niet mega opgevallen qua acties.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:06 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ze werd in ieder geval verdacht door beide finalisten, zie ook dit artikel (zit nu alleen wel achter een betaalmuur), en die bleken haar voor die eliminatie ook al te verdenken. Ik vermoed dat Commy destijds door nog wel meer kandidaten verdacht werd. Die indruk wekte ze in ieder geval aan het begin van de aflevering na het rode scherm ''Ik denk dat de verdenkingen op mij nu wel wat zullen wegvallen''.
dat terug mogen komen was natuurlijk niet echt afhankelijk van hoeveel vragen ze goed had, een mol wordt toch nooit naar huis gestuurd?quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:16 schreef hilliebillie het volgende:
Ik had het juist vervelend gevonden als de mol geen rood scherm had kunnen krijgen. Dan zou je met een enkele opdracht dus de verdenking van iemand compleet kunnen elimineren. Verder had ze het met deze opdracht wel zelf in de hand of ze terug kwam (voldoende vragen opnieuw mogen doen en goed beantwoorden) en lag het niet aan de medekandidaten of ze haar wel of niet terug zouden halen. Want in dat laatste geval zou iemand wel meteen afvallen. Want als de kandidaten dan niet zouden helpen zou iemand niet terug kunnen komen. Dat was hier niet het geval.
Ik vind het zelf wel een leuke twist in het geheel
nee hoor, de verdenkingen waren vrijwel gelijk verdeeld (allemaal ongeveer 1/3).quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dus vrijwel niet. De verdenkingen gingen veel meer richting Toos en Thomas.
Als mol heb je over opdrachten vaak inside info en weet je dus hoeveel foto’s je moet matchen (en welke voor als je helemaal niet geholpen wordt zodat je goed kunt ‘gokken’). Als je niet geholpen werd en je had geeneen foto goed dan had je het niet kunnen verkopen dat ze alsnog terug zou mogen komen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:48 schreef trui het volgende:
[..]
dat terug mogen komen was natuurlijk niet echt afhankelijk van hoeveel vragen ze goed had, een mol wordt toch nooit naar huis gestuurd?
Ik zeg niet dat het niet eerlijk is, ik zeg alleen dat 't er volgens mij niet toe doet of ze er genoeg goed zou raden. Dat maakt het wat minder leuk, want er zat dus voor haar eigenlijk geen enkel risico aan om dit te doen, volgens mij. Ze had zelfs gewoon nul vragen goed kunnen beantwoorden, in theorie.quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als mol heb je over opdrachten vaak inside info en weet je dus hoeveel foto’s je moet matchen (en welke voor als je helemaal niet geholpen wordt zodat je goed kunt ‘gokken’). Als je niet geholpen werd en je had geeneen foto goed dan had je het niet kunnen verkopen dat ze alsnog terug zou mogen komen.
Maar zo is in alle versies van de mol zowel NL als BE dat de mol voor de opdrachten extra info heeft over hoe te spelen of welke plek te kiezen (of zelfs een punaise op zak om een band lek te prikken). Dus waarom zou dat nu ineens niet eerlijk zijn?
Maar hoe zat dit precies dan? Ik weer het niet meer exactquote:Op woensdag 10 mei 2023 14:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als mol heb je over opdrachten vaak inside info en weet je dus hoeveel foto’s je moet matchen (en welke voor als je helemaal niet geholpen wordt zodat je goed kunt ‘gokken’). Als je niet geholpen werd en je had geeneen foto goed dan had je het niet kunnen verkopen dat ze alsnog terug zou mogen komen.
Maar zo is in alle versies van de mol zowel NL als BE dat de mol voor de opdrachten extra info heeft over hoe te spelen of welke plek te kiezen (of zelfs een punaise op zak om een band lek te prikken). Dus waarom zou dat nu ineens niet eerlijk zijn?
Commy weet natuurlijk welke foto's moeten matchen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:32 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Maar stel ze had er 0 goed gehad en dus geen vragen opnieuw mogen beantwoorden,dan had ze alsnog in ronde 2 een groen scherm gehad ofzo?
Maar zelfs al wist ze dat niet: dat maakt geen bal uit, want tijdens de eliminatie telt de test van de mol niet mee.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Commy weet natuurlijk welke foto's moeten matchen.
Maar dan had je niet kunnen verklaren dat ze toch wel door ging. Ze moest minimaal 1 foto goed hebben om het verklaarbaar te houden dat ze door ging. Want als ze geen enkele vraag opnieuw mocht doen dan had ze nog steeds de minste vragen goed. En inderdaad de mol gaat nooit naar huis, maar dan zouden ze dat hebben moeten uitspreken en dat gaan ze natuurlijk niet doen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:22 schreef trui het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet eerlijk is, ik zeg alleen dat 't er volgens mij niet toe doet of ze er genoeg goed zou raden. Dat maakt het wat minder leuk, want er zat dus voor haar eigenlijk geen enkel risico aan om dit te doen, volgens mij. Ze had zelfs gewoon nul vragen goed kunnen beantwoorden, in theorie.
Ze zou sowieso haar foto herkennen, dus twee vragen goed hebben.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:32 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Maar hoe zat dit precies dan? Ik weer het niet meer exact
Commy had de minste vragen goed en kreeg een rood scherm. Toen had je die kinderfotos en moest ze zeggen van wie het was. Hoe meer goede personen ze raadde,hoe meer vragen ze opnieuw mocht maken in de test in ronde 2
Maar stel ze had er 0 goed gehad en dus geen vragen opnieuw mogen beantwoorden,dan had ze alsnog in ronde 2 een groen scherm gehad ofzo?
Ik zeg toch dat het een aanname is. Ik heb tijdens het seizoen echt maar heel weinig verdenkingen gehoord. Daarom was mijn aanname dat er veel op Comfort zaten.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kwam zeker wel aan bod tijdens het maken van de test. Hoe weet jij dat Commy veel werd verdacht?
Heb je toevallig DM's en/of mentions uit staan?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 14:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het een aanname is. Ik heb tijdens het seizoen echt maar heel weinig verdenkingen gehoord. Daarom was mijn aanname dat er veel op Comfort zaten.
Was vorige week ook pas een paar minuten ervoorquote:Op zondag 14 mei 2023 19:50 schreef Maartel het volgende:
Hij is wel vanavond toch?
Heel aflevering 9 staat nog niet als optie op de site
Nee hoor @Moira heeft gewoon haar post aangepastquote:Op zondag 14 mei 2023 20:01 schreef BillDauterive het volgende:
https://www.goplay.be/vid(...)flevering-9#autoplay
Niet live, maar de video staat er gewoon op.
edit: dju, den Moira is rapper
Nee hoor, die post is niet aangepastquote:Op zondag 14 mei 2023 20:04 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee hoor @:Moira heeft gewoon haar post aangepastToen ik mijne poste stond die van jou er wel maar was dat de enige in plaats van drie op een rij
Aah sterktequote:Op zondag 14 mei 2023 20:08 schreef Japepk het volgende:
Auwww, vorige week keelamandelen laten verwijderen en ik moet veel te veel lachen nu
Sterkte en beterschap!quote:Op zondag 14 mei 2023 20:08 schreef Japepk het volgende:
Auwww, vorige week keelamandelen laten verwijderen en ik moet veel te veel lachen nu
Haar actie zou ook op het einde liggen aan de hand van de gebaren van Gillesquote:Op zondag 14 mei 2023 20:17 schreef Japepk het volgende:
Ze stappen wel makkelijk over de 1e proef heen; ze kon niks doen? Maar pas aan het einde kwamen de anderen in actie
Ik vind dat ook wel goed hoor. In de Nederlandse mol hoor je dat nooit en schept de mol alleen maar op over zaken waarin die gemold heeft. Dit voelt eerlijker.quote:Op zondag 14 mei 2023 20:17 schreef Japepk het volgende:
Ze stappen wel makkelijk over de 1e proef heen; ze kon niks doen? Maar pas aan het einde kwamen de anderen in actie
Jaquote:Op zondag 14 mei 2023 20:24 schreef Japepk het volgende:
Bij mij slaat hij de reclames over, gaan wij dan niet voor lopen op de tv uitzending?
Je kan gewoon doorspoelen naar het einde als je wilquote:Op zondag 14 mei 2023 20:24 schreef Japepk het volgende:
Bij mij slaat hij de reclames over, gaan wij dan niet voor lopen op de tv uitzending?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |