Dit dus. Ik vind de keuze van de makers om toe te staan dat de mol een rood scherm krijgt echt heel slecht. Dan kan er een uitleg over komen, maar ik vind het gewoon war wegnemen van de glans van het programma. Het is het aanpassen van de kaders waarin het programma werkt zonder hier duidelijk over te zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:21 schreef PicoMMP het volgende:
Toch snap ik veel acties van Commy niet. Waarom bij de bootcamp net binnen de tijd (0.02 sec) binnenkomen? Ze moest vier rondjes doorlopen omdat er geen wissel was, het was heel geloofwaardig geweest als ze het nét niet gehaald zou hebben in plaats van nét wel.
In de supermarkt zette ze zichzelf buitenspel door haar robot kwijt te zijn, terwijl op dat moment de speciale aanbieding kwam, waar je als Mol ook gewoon naartoe zou willen (1000 euro). Gelukkig voor haar was Lancelot onhandig (of aan het Mollen).
In de bunker stond ze op de slechte positie als Mol. Ze gaf (zover we nu weten) de codes goed door. Gelukkig voor haar was Ruben lekker dwars, maar daar had ze niet direct invloed op. Pech voor haar dat Lancelot de pasvragen niet durfde te pakken.
Wij hebben vorige week alles terug zitten kijken, maar dan met de focus op de drie finalisten. Door veel acties en posities hebben we haar toch wel redelijk snel afgeschreven. We gaan komend weekend zien wat ze wel gemold heeft, ben heel benieuwd. Maar de regie heeft haar wel erg buiten schot gehouden.
Met dat rode scherm zou ik nog wel oke vinden als blijkt dat ze de keus bij haar hebben gelaten. Dus dat de mol moet beslissen: ga ik voor een rood scherm om me minder verdacht te maken. Dan pakt t misschien niet zo gunstig uit, maar dan is het wel een tactische overweging die de mol zelf maakt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind de keuze van de makers om toe te staan dat de mol een rood scherm krijgt echt heel slecht. Dan kan er een uitleg over komen, maar ik vind het gewoon war wegnemen van de glans van het programma. Het is het aanpassen van de kaders waarin het programma werkt zonder hier duidelijk over te zijn.
Daarnaast is Comfort gewoon niet zo'n goede mol. Die echt wel veel geld in de pot gespeeld heeft. Voornamelijk door angst denk ik. je hebt het hele seizoen eigenlijk niet gezien wie er verdacht werd. Mijn aanname is dat Comfort heel erg verdacht werd door de groep.
Al met al een seizoen dat heel goed was qua opdrachten, sfeer, kandidaten en thematisering. Echt, echt, echt heel goed met als hoogtepunt de Western-aflevering. Helaas een matige mal die zeker geen 8, 8 en half of 9 verdient. Eerder een 6 en dan zet ik eigenlijk nog iets hoger in doordat het seizoen gewoon zo goed was. Het rode schermdebacle heeft het voor mij wel echt verpest. Ik ben nog steeds best wel gefrustreerd over deze actie. Het is gewoon valsspelen.
Ik denk dus vrijwel niet. De verdenkingen gingen veel meer richting Toos en Thomas.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Mijn aanname is dat Comfort heel erg verdacht werd door de groep.
Hoe weet je dat? Heb je inside-info, want ik heb geen verdenkingen gehoord.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dus vrijwel niet. De verdenkingen gingen veel meer richting Toos en Thomas.
Dat kwam zeker wel aan bod tijdens het maken van de test. Hoe weet jij dat Commy veel werd verdacht?quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Heb je inside-info, want ik heb geen verdenkingen gehoord.
Ze werd in ieder geval verdacht door beide finalisten, zie ook dit artikel (zit nu alleen wel achter een betaalmuur), en die bleken haar voor die eliminatie ook al te verdenken. Ik vermoed dat Commy destijds door nog wel meer kandidaten verdacht werd. Die indruk wekte ze in ieder geval aan het begin van de aflevering na het rode scherm ''Ik denk dat de verdenkingen op mij nu wel wat zullen wegvallen''.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kwam zeker wel aan bod tijdens het maken van de test. Hoe weet jij dat Commy veel werd verdacht?
Goed punt, maar verder is ze bij de kijker in het algemeen volgens mij niet mega opgevallen qua acties.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:06 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ze werd in ieder geval verdacht door beide finalisten, zie ook dit artikel (zit nu alleen wel achter een betaalmuur), en die bleken haar voor die eliminatie ook al te verdenken. Ik vermoed dat Commy destijds door nog wel meer kandidaten verdacht werd. Die indruk wekte ze in ieder geval aan het begin van de aflevering na het rode scherm ''Ik denk dat de verdenkingen op mij nu wel wat zullen wegvallen''.
dat terug mogen komen was natuurlijk niet echt afhankelijk van hoeveel vragen ze goed had, een mol wordt toch nooit naar huis gestuurd?quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:16 schreef hilliebillie het volgende:
Ik had het juist vervelend gevonden als de mol geen rood scherm had kunnen krijgen. Dan zou je met een enkele opdracht dus de verdenking van iemand compleet kunnen elimineren. Verder had ze het met deze opdracht wel zelf in de hand of ze terug kwam (voldoende vragen opnieuw mogen doen en goed beantwoorden) en lag het niet aan de medekandidaten of ze haar wel of niet terug zouden halen. Want in dat laatste geval zou iemand wel meteen afvallen. Want als de kandidaten dan niet zouden helpen zou iemand niet terug kunnen komen. Dat was hier niet het geval.
Ik vind het zelf wel een leuke twist in het geheel
nee hoor, de verdenkingen waren vrijwel gelijk verdeeld (allemaal ongeveer 1/3).quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dus vrijwel niet. De verdenkingen gingen veel meer richting Toos en Thomas.
Als mol heb je over opdrachten vaak inside info en weet je dus hoeveel foto’s je moet matchen (en welke voor als je helemaal niet geholpen wordt zodat je goed kunt ‘gokken’). Als je niet geholpen werd en je had geeneen foto goed dan had je het niet kunnen verkopen dat ze alsnog terug zou mogen komen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:48 schreef trui het volgende:
[..]
dat terug mogen komen was natuurlijk niet echt afhankelijk van hoeveel vragen ze goed had, een mol wordt toch nooit naar huis gestuurd?
Ik zeg niet dat het niet eerlijk is, ik zeg alleen dat 't er volgens mij niet toe doet of ze er genoeg goed zou raden. Dat maakt het wat minder leuk, want er zat dus voor haar eigenlijk geen enkel risico aan om dit te doen, volgens mij. Ze had zelfs gewoon nul vragen goed kunnen beantwoorden, in theorie.quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als mol heb je over opdrachten vaak inside info en weet je dus hoeveel foto’s je moet matchen (en welke voor als je helemaal niet geholpen wordt zodat je goed kunt ‘gokken’). Als je niet geholpen werd en je had geeneen foto goed dan had je het niet kunnen verkopen dat ze alsnog terug zou mogen komen.
Maar zo is in alle versies van de mol zowel NL als BE dat de mol voor de opdrachten extra info heeft over hoe te spelen of welke plek te kiezen (of zelfs een punaise op zak om een band lek te prikken). Dus waarom zou dat nu ineens niet eerlijk zijn?
Maar hoe zat dit precies dan? Ik weer het niet meer exactquote:Op woensdag 10 mei 2023 14:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als mol heb je over opdrachten vaak inside info en weet je dus hoeveel foto’s je moet matchen (en welke voor als je helemaal niet geholpen wordt zodat je goed kunt ‘gokken’). Als je niet geholpen werd en je had geeneen foto goed dan had je het niet kunnen verkopen dat ze alsnog terug zou mogen komen.
Maar zo is in alle versies van de mol zowel NL als BE dat de mol voor de opdrachten extra info heeft over hoe te spelen of welke plek te kiezen (of zelfs een punaise op zak om een band lek te prikken). Dus waarom zou dat nu ineens niet eerlijk zijn?
Commy weet natuurlijk welke foto's moeten matchen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:32 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Maar stel ze had er 0 goed gehad en dus geen vragen opnieuw mogen beantwoorden,dan had ze alsnog in ronde 2 een groen scherm gehad ofzo?
Maar zelfs al wist ze dat niet: dat maakt geen bal uit, want tijdens de eliminatie telt de test van de mol niet mee.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Commy weet natuurlijk welke foto's moeten matchen.
Maar dan had je niet kunnen verklaren dat ze toch wel door ging. Ze moest minimaal 1 foto goed hebben om het verklaarbaar te houden dat ze door ging. Want als ze geen enkele vraag opnieuw mocht doen dan had ze nog steeds de minste vragen goed. En inderdaad de mol gaat nooit naar huis, maar dan zouden ze dat hebben moeten uitspreken en dat gaan ze natuurlijk niet doen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:22 schreef trui het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet eerlijk is, ik zeg alleen dat 't er volgens mij niet toe doet of ze er genoeg goed zou raden. Dat maakt het wat minder leuk, want er zat dus voor haar eigenlijk geen enkel risico aan om dit te doen, volgens mij. Ze had zelfs gewoon nul vragen goed kunnen beantwoorden, in theorie.
Ze zou sowieso haar foto herkennen, dus twee vragen goed hebben.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:32 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Maar hoe zat dit precies dan? Ik weer het niet meer exact
Commy had de minste vragen goed en kreeg een rood scherm. Toen had je die kinderfotos en moest ze zeggen van wie het was. Hoe meer goede personen ze raadde,hoe meer vragen ze opnieuw mocht maken in de test in ronde 2
Maar stel ze had er 0 goed gehad en dus geen vragen opnieuw mogen beantwoorden,dan had ze alsnog in ronde 2 een groen scherm gehad ofzo?
Ik zeg toch dat het een aanname is. Ik heb tijdens het seizoen echt maar heel weinig verdenkingen gehoord. Daarom was mijn aanname dat er veel op Comfort zaten.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kwam zeker wel aan bod tijdens het maken van de test. Hoe weet jij dat Commy veel werd verdacht?
Heb je toevallig DM's en/of mentions uit staan?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 14:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het een aanname is. Ik heb tijdens het seizoen echt maar heel weinig verdenkingen gehoord. Daarom was mijn aanname dat er veel op Comfort zaten.
Was vorige week ook pas een paar minuten ervoorquote:Op zondag 14 mei 2023 19:50 schreef Maartel het volgende:
Hij is wel vanavond toch?
Heel aflevering 9 staat nog niet als optie op de site
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |