https://nos.nl/artikel/24(...)sielzoekers-verwachtquote:NOS Nieuws
•
Vandaag, 19:50
Komende jaren grote toename aantal asielzoekers verwacht
De komende jaren reizen er vele duizenden asielzoekers meer naar Nederland dan eerst gedacht. Het aantal asielzoekers dat wordt verwacht in 2023 ligt volgens het hoogste scenario iets boven de 76.000 personen.
Volgens een wat lagere schatting komt de instroom dit jaar uit rond de 67.000 personen. Zelfs dat is nog veel meer dan de laatste prognose van het kabinet. Dat ging eind vorig jaar uit van 50.650 asielzoekers, exclusief Oekraners.
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft over een paar jaar mogelijk honderdduizend bedden in de opvang nodig. Bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) veroorzaakt de toename een achterstand van tienduizenden asieldossiers extra.
Bronnen rond de betrokken ministeries bevestigen deze cijfers uit de Meerjaren Productie Prognose (MPP). De MMP is een periodiek overzicht van ambtelijke prognoses voor de organisaties in de migratieketen, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de rechtspraak.
Politiek verslaggever Jorn Jonker:
"De cijfers liggen al langer op het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar niemand wilde het er formeel over hebben. Het onderwerp stond eerst op de agenda van de ministerraad van afgelopen donderdag, maar is daar toch maar weer van afgehaald.
Zonder bijbehorend plan als reactie op deze alarmerende cijfers, die tot een hoop onrust kunnen leiden, wilde het kabinet er niet aan beginnen ze naar buiten te brengen. Dat is ook veelzeggend over de staat van het kabinet en de coalitie waar al veel spanning is sinds de verkiezingen. Dit onderwerp ligt al helemaal gevoelig en ze konden het er even niet bij hebben.
Deze cijfers zullen ervoor zorgen dat coalitiepartijen VVD en CDA nog harder zullen zeggen dat er iets moet gebeuren aan de instroom van asielzoekers. Dat ligt bij de andere coalitiepartijen CU en D66 buitengewoon lastig. Kortom: ng een politiek probleem van een gigantische omvang."
De asielinstroom werd de afgelopen jaren stelselmatig te laag ingeschat. Daardoor kregen instanties als het COA en de IND steeds te weinig geld. Zij baseren de verwachte werkdruk en het benodigde budget op de inschattingen van de MMP. Van welk scenario het kabinet nu uitgaat, is nog niet bekend.
Het aantal benodigde opvangplekken loopt de komende jaren sowieso in alle scenario's op. Volgens een eerdere eigen schatting van het COA zijn er eind 2023 meer dan 75.000 opvangplekken nodig. De hogere toestroom en de achterstanden bij het afhandelen van asielaanvragen betekenen dat het tekort aan opvangplaatsen alleen maar toeneemt.
Crisissituatie Ter Apel
De IND kan door personeelstekorten nauwelijks opschalen om tienduizenden extra asielverzoeken per jaar meer te kunnen behandelen. Nieuwe personeelsleden zijn lastig te vinden en het opleiden neemt ook tijd in beslag. Vorig jaar behandelde de instantie ongeveer 30.000 asielverzoeken.
Volgens een inventarisatie van de NOS kan er deze zomer alweer een crisissituatie bij aanmeldcentrum Ter Apel ontstaan. Twintig asielzoekers gingen eergisteren in hongerstaking uit protest tegen de lange wachttijden bij de IND.
Dat krijg je als landen grote delen van hun autonomie afdragen aan volgevreten regenten in Brussel en men verdragen uit de steentijd maar blijft hanteren alsof er niets aan te veranderen is.quote:Op zondag 16 april 2023 12:32 schreef Toine51 het volgende:
Hier wordt je niet vrolijk van, van deze cijfers. En dit is idd nog maar een fractie van de werkelijke aantallen. Uiteindelijk is dit toch niet meer te behappen voor de zorg, onderwijs, woningbouw en opvang op zich....
Ene kant woon ik prima in een boerengehucht waar nooit een AZC oid zal komen en zou eigenlijk mijn schouders moeten ophalen voor deze cijfers.
Maar denk toch vaak om te emigreren. Als mijn familie wat uitgedunt is door de leeftijd zal ik eens zien hoe de vlag er dan bij hangt in NL.....
Het zijn 'onze' rechters die die verdragen up to date houden door de reikwijdte uit te breiden ver voorbij waar de parlementen van de landen voor getekend hebben. Hun benoeming is onderdoorzichtig, en deze mensen gebruiken de noodzakelijk onafhankelijkheid van een rechterlijke macht om niet te doen waarvoor ze geleerd hebben, namelijk het toepassen van de algemene regels in wetten en verdragen op individuele gevallen, maar te doen waar ze niet voor geleerd en ook totaal geen verstand van hebben, nieuwe regels formuleren op basis van een uit de eigen kont getrokken ethiek.quote:Op zondag 16 april 2023 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat krijg je als landen grote delen van hun autonomie afdragen aan volgevreten regenten in Brussel en men verdragen uit de steentijd maar blijft hanteren alsof er niets aan te veranderen is.
Je lult nu complete bullshit, dat snap je toch zelf ook wel, niet?quote:Op zondag 16 april 2023 12:48 schreef opgebaarde het volgende:
Ik overweeg ook om te emigreren. Veel te veel buitenlanders hier, dan ga ik liever in een ander land tussen de buitenlanders wonen
Tja. Wellicht complete bullshit, maar op deze typerende manier er op reageren is te koop lopen (poggen/opscheppen) met je intelligentiequote:Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je lult nu complete bullshit, dat snap je toch zelf ook wel, niet?
Of ben je echt zo dom?
quote:Op zondag 16 april 2023 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tja. Wellicht complete bullshit, maar op deze typerende manier er op reageren is te koop lopen (poggen/opscheppen) met je intelligentie
Als jij dan de personen meeneemt, die hier iedereen een Spartaanse leefstijl proberen op te dringen, dan mag je wat mij betreft gaan.quote:Op zondag 16 april 2023 12:48 schreef opgebaarde het volgende:
Ik overweeg ook om te emigreren. Veel te veel buitenlanders hier, dan ga ik liever in een ander land tussen de buitenlanders wonen
Als je ook daar voorrang krijgt op huisvesting en van alles en nog wat zoals zorg en uitkering voor je word geregeld, omdat ze daar een bodemloze pot vol met oneindig veel geld voor jou als binnenkomer hebben, ja waarom niet h?quote:Op zondag 16 april 2023 12:48 schreef opgebaarde het volgende:
Dit is een groot en langdurig probleem. Zo is gezinshereniging voor asielmigranten ook gebaseerd op 'family life' in het EVRM. Absurd om dat uit te breiden tot ingezeten van niet-verdragsstaten van het EVRM. Onze Hoge Raad gebruikt ook vage verdragsartikelen zoals het recht op leven om klimaatmaatregelen te eisen van de regering.quote:Op zondag 16 april 2023 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn 'onze' rechters die die verdragen up to date houden door de reikwijdte uit te breiden ver voorbij waar de parlementen van de landen voor getekend hebben. Hun benoeming is onderdoorzichtig, en deze mensen gebruiken de noodzakelijk onafhankelijkheid van een rechterlijke macht om niet te doen waarvoor ze geleerd hebben, namelijk het toepassen van de algemene regels in wetten en verdragen op individuele gevallen, maar te doen waar ze niet voor geleerd en ook totaal geen verstand van hebben, nieuwe regels formuleren op basis van een uit de eigen kont getrokken ethiek.
Dit land gaat steeds meer op slot.quote:Op zondag 16 april 2023 12:32 schreef Toine51 het volgende:
Hier wordt je niet vrolijk van, van deze cijfers. En dit is idd nog maar een fractie van de werkelijke aantallen. Uiteindelijk is dit toch niet meer te behappen voor de zorg, onderwijs, woningbouw en opvang op zich....
Ene kant woon ik prima in een boerengehucht waar nooit een AZC oid zal komen en zou eigenlijk mijn schouders moeten ophalen voor deze cijfers.
Maar denk toch vaak om te emigreren. Als mijn familie wat uitgedunt is door de leeftijd zal ik eens zien hoe de vlag er dan bij hangt in NL.....
Juist goed dat je niet je schouders op haalt. Teveel mensen die dat wel doen omdat ze er toch niet door geraakt worden. Als genoeg mensen dat doen - en dat blijven doen - dan gaat het echt verkeerd lopen.quote:Op zondag 16 april 2023 12:32 schreef Toine51 het volgende:
quote:
Lees: we verruimen wederom haastig wat regeltjes zodat het allang piepende en krakende stelsel weer nog net ietsjes langer kan blijven doormodderen. Daadwerkelijk wat aan de instroom doen kunnen of willen we niet, en voor het ontwikkelen van een toekomstbestendige visie hebben we de capaciteiten niet dus blijft het bij pleisters plakken met symptoombestrijdende maatregeltjes voor problemen die we allang hadden kunnen zien aankomen.quote:In de ministerraad is vandaag gesproken over de 'Tijdelijke Onderwijsvoorziening voor asielkinderen' besproken in de ministerraad. In die spoedwet, die op 1 augustus in zou moeten gaan, staat dat kinderen in de asielopvang onderwijs kunnen krijgen van niet-bevoegde leraren. In Nijmegen wordt daar al mee gexperimenteerd, net als eerder gebeurde in Amsterdam. Sinds november geldt ook in Nijmegen een leerlingenstop en is de wachtlijst voor het voortgezet nieuwkomersonderwijs gegroeid tot ongeveer 80 leerlingen.
Vanaf 11 april kunnen jongeren die dat willen daar een alternatief en informeel lesprogramma volgen dat door vrijwilligers wordt aangeboden. Ook is er sindsdien een tijdelijke opvang met 1200 leerlingen. Onder meer cultuurhuis de Lindenberg, de bibliotheek, pabo-studenten en film- en televisiemakers doen mee aan dat informele programma. Het mag officieel geen onderwijs heten en de gemeente betaalt het om die reden ook zelf.
Dweilen met de kraan open dit.quote:Op zondag 16 april 2023 16:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Lees: we verruimen wederom haastig wat regeltjes zodat het allang piepende en krakende stelsel weer nog net ietsjes langer kan blijven doormodderen. Daadwerkelijk wat aan de instroom doen kunnen of willen we niet, en voor het ontwikkelen van een toekomstbestendige visie hebben we de capaciteiten niet dus blijft het bij pleisters plakken met symptoombestrijdende maatregeltjes voor problemen die we allang hadden kunnen zien aankomen.
Tot over een paar maanden, als de "onverwachte" veel grotere toestroom er "onverwacht" voor blijken te zorgen dat deze spoedwet "onverwacht" niet toereikend blijkt te zijn voor de dan "onverwacht" nog groter geworden problemen.
Visie belemmert slechts het zicht. Groetjes Mark.quote:Op zondag 16 april 2023 16:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Lees: we verruimen wederom haastig wat regeltjes zodat het allang piepende en krakende stelsel weer nog net ietsjes langer kan blijven doormodderen. Daadwerkelijk wat aan de instroom doen kunnen of willen we niet, en voor het ontwikkelen van een toekomstbestendige visie hebben we de capaciteiten niet dus blijft het bij pleisters plakken met symptoombestrijdende maatregeltjes voor problemen die we allang hadden kunnen zien aankomen.
Tot over een paar maanden, als de "onverwachte" veel grotere toestroom er "onverwacht" voor blijken te zorgen dat deze spoedwet "onverwacht" niet toereikend blijkt te zijn voor de dan "onverwacht" nog groter geworden problemen.
Weet niet, jij hebt plannen?quote:Op zondag 16 april 2023 16:18 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als je ook daar voorrang krijgt op huisvesting en van alles en nog wat zoals zorg en uitkering voor je word geregeld, omdat ze daar een bodemloze pot vol met oneindig veel geld voor jou als binnenkomer hebben, ja waarom niet h?
Nederland zit in Europa in de middenmoot qua populariteit van de asielzoeker. Dus ik vermoed dat andere landen ook gul zijnquote:Op zondag 16 april 2023 17:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik weet zijn ze nergens zo knotsgek als hier.
Waar zou jij naar toe willen?
Heb je een bron hiervoor?quote:Op zondag 16 april 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nederland zit in Europa in de middenmoot qua populariteit van de asielzoeker. Dus ik vermoed dat andere landen ook gul zijn
Nou, ga je gang. Laat even weten hoe en wat, okee?quote:Op zondag 16 april 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nederland zit in Europa in de middenmoot qua populariteit van de asielzoeker. Dus ik vermoed dat andere landen ook gul zijn
Godzijdank zijn er hier mensen die weten dat ze nergens anders zo knotsgek zijn als hier voor zover hij weet. Wat dan gelijk aardig aangeeft wat deze persoon weet.quote:Op zondag 16 april 2023 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Let ajb niet op de twitteraar
[ twitter ]
.
Lol.quote:Op zondag 16 april 2023 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]
.
Lol.quote:Op zondag 16 april 2023 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Godzijdank zijn er hier mensen die weten dat ze nergens anders zo knotsgek zijn als hier voor zover hij weet. Wat dan gelijk aardig aangeeft wat deze persoon weet.
Ook al je kijkt naar asielzoekers ten opzichte van bewoond gebied staan er dacht ik een paar landen boven ons.quote:
Hier zijn veel te veel lieden die ieder mens een Spartaanse leefstijl proberen op te dringen. Ik begrijp de populariteit voor ons land dus niet.quote:Op zondag 16 april 2023 17:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik weet zijn ze nergens zo knotsgek als hier.
Waar zou jij naar toe willen?
First time asylum applicants vs opname. Wij nemen hier inderdaad de derdekansers en de doorreizigers op.quote:Op zondag 16 april 2023 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]
.
Maar vertel, waar wil je naar toe?quote:Op zondag 16 april 2023 18:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ook al je kijkt naar asielzoekers ten opzichte van bewoond gebied staan er dacht ik een paar landen boven ons.
Ik ben niet voor meer asielzoekers. Integendeel.
Die percentages tov de bevolking zeggen ook geen reet. Het gaat om de absolute aantallen want daar moet je woningen voor bouwen en voorzieningen voor treffen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het grondoppervlak van een land.quote:Op zondag 16 april 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
First time asylum applicants vs opname. Wij nemen hier inderdaad de derdekansers en de doorreizigers op.
En van Lucassen. Is niet de eerste keer dat hij cijfers vals weergeeft.quote:Op zondag 16 april 2023 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die percentages tov de bevolking zeggen ook geen reet. Het gaat om de absolute aantallen want daar moet je woningen voor bouwen en voorzieningen voor treffen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het grondoppervlak van een land.
Kortom weer het gebruikelijke cherrypicken maar dat zijn we wel gewend van deze user.
Dit gaat over opnemen van asielzoekers, niet over de populariteit van het land waar de asielzoeker graag heen wil waar jij het over hadquote:Op zondag 16 april 2023 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]
.
Nou als je die getallen hebt dan kan je die toch delen en heb je mij tuk?quote:Op zondag 16 april 2023 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die percentages tov de bevolking zeggen ook geen reet. Het gaat om de absolute aantallen want daar moet je woningen voor bouwen en voorzieningen voor treffen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het grondoppervlak van een land.
Kortom weer het gebruikelijke cherrypicken maar dat zijn we wel gewend van deze user.
Okquote:Op zondag 16 april 2023 18:54 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit gaat over opnemen van asielzoekers, niet over de populariteit van het land waar de asielzoeker graag heen wil waar jij het over had
Ik refereerde aan jouw post dat je het over de populariteit van het land onder asielzoekers.quote:Op zondag 16 april 2023 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok
En dit?
Number of applications per EU country (2021)
In 2021, Germany received over a quarter (30%) of asylum applications in the EU, followed by:
France (19.1%)
Spain (10.4%)
Italy (8.4%)
Austria (6.1%)
Als het overal slechter is dan in Nederland, dan is het wel interessant der die asielzoekers toch vaker voor andere landen kiezen. Dat betekent niet dat het in Nederland niet het beste is
Jullie hebben gelijk. Excuses dat ik berhaupt reageerde op de" Nee, voor zover ik weet zijn ze nergens zo knotsgek als hier". Wij geven alles aan asielzoekers en dat doen ze nergens anders. Daarom dat bijna 50% van de asielzoekers in Europa naar Nederland gaatquote:Op zondag 16 april 2023 19:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik refereerde aan jouw post dat je het over de populariteit van het land onder asielzoekers.
Hoe is dat dan mogelijk, dat Nederland zo populair is?, want hier in Nederland zijn er veel teveel lieden die alle jongere mensen een Spartaanse leefstijl op willen dringen.quote:Op zondag 16 april 2023 19:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jullie hebben gelijk. Excuses dat ik berhaupt reageerde op de" Nee, voor zover ik weet zijn ze nergens zo knotsgek als hier". Wij geven alles aan asielzoekers en dat doen ze nergens anders. Daarom dat bijna 50% van de asielzoekers in Europa naar Nederland gaat
Volgens mij is je plaat een beetje kapot aan het gaan. Hij slaat elke keer over...quote:Op zondag 16 april 2023 20:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoe is dat dan mogelijk, dat Nederland zo populair is?, want hier in Nederland zijn er veel teveel lieden die alle jongere mensen een Spartaanse leefstijl op willen dringen.
hoge uitkeringen?quote:Op zondag 16 april 2023 20:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoe is dat dan mogelijk, dat Nederland zo populair is?, want hier in Nederland zijn er veel teveel lieden die alle jongere mensen een Spartaanse leefstijl op willen dringen.
Ik weet niet zo goed waar je op doelt en wie die 'lieden' zijn waar je het over hebtquote:Op zondag 16 april 2023 20:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou ja, aantallengewijs valt het dan misschien wel mee, maar als je de bevolkingsdichtheid van Nederland meeneemt is de impact toch wel iets groter dan de cijfers alleen vermoeden.quote:Op zondag 16 april 2023 20:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed waar je op doelt en wie die 'lieden' zijn waar je het over hebt
Natuurlijk is Nederland populair, zie alle faciliteiten, welvaart en wat die mensen gegund wordt. Dat ontken ik niet. Alleen het lijkt er op dat veel fokkers denken dat wij Europees gezien enorm veel asielzoekers ontvangen terwijl dat als je naar getallen kijkt dus wel mee valt. Zijn nog steeds extreem veel mensen hoor, teveel, alleen Nederland loopt niet voorop zoals vaak veronderstelt wordt.
ik ben niet voor meer asielzoekers, integendeel, heel veel minder aub en wel meteen
Het is zelfs iets eerlijker als gekeken worden naar 'bewoond gebied' want bijvoorbeeld een Noorwegen en Zweden hebben wel een gigantisch landoppervlak maar qua bewoond gebied blijft er veel minder over. Als er woningen voor die mensen gebouwd moet worden dan gaat dat natuurlijk gebeuren in residental areas.quote:Op zondag 16 april 2023 20:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, aantallengewijs valt het dan misschien wel mee, maar als je de bevolkingsdichtheid van Nederland meeneemt is de impact toch wel iets groter dan de cijfers alleen vermoeden.
Ik wil net zeggenquote:Op zondag 16 april 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
First time asylum applicants vs opname. Wij nemen hier inderdaad de derdekansers en de doorreizigers op.
Gaat het deze ene keer wel om opvang en niet om opname, wordt dat wr propagandistisch verward door de omvolkingsindustrieel.quote:Op zondag 16 april 2023 21:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen. Cyprus met een populatie van 1.2 miljoen als aanvaareiland bovenaan. Goh
. Waar zijn de hersenen in dit topic?
Op mijn reacties krijg ik van een aantal bekende users toch ook steeds dezelfde drek? Intolerantie beantwoord men het beste met intolerantie.quote:Op zondag 16 april 2023 20:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Volgens mij is je plaat een beetje kapot aan het gaan. Hij slaat elke keer over...
En vooruit schuiven het probleem, daar zijn de verantwoordelijken ook goed in..quote:Op maandag 17 april 2023 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
Zolang als Europa naef blijft zullen de mensensmokkelaars miljarden blijven verdienen en uiteindelijk betekent het de ondergang van de welvaart hier. Steeds minder werkenden, steeds meer mensen die uit de staatsruif meegraaien.
Maar dit probleem is er echt nog over 10 jaar, over 20 jaar en over 50 jaar. Want de mensen die het kunnen stoppen, die hebben er geen last van en voor hen is openbaar ‘het juiste doen’ veel belangrijker.
de geest is allang uit de fles. Maar teveel mensen zijn nog naef. Geen idee ook, in de talkshows zie je nooit een eerlijk debat over de gevolgen van massa-immigratie.quote:Op maandag 17 april 2023 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
Zolang als Europa naef blijft zullen de mensensmokkelaars miljarden blijven verdienen en uiteindelijk betekent het de ondergang van de welvaart hier. Steeds minder werkenden, steeds meer mensen die uit de staatsruif meegraaien.
Maar dit probleem is er echt nog over 10 jaar, over 20 jaar en over 50 jaar. Want de mensen die het kunnen stoppen, die hebben er geen last van en voor hen is openbaar ‘het juiste doen’ veel belangrijker.
quote:Verdubbeling aantal jonge asielmigranten: ’Gezinshereniging nu het hoofddoel’
Het aantal alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’s) dat naar Nederland komt is vorig jaar verdubbeld. Betrokkenen zien dat er sprake is van een strategie om de jongeren – die meer rechten hebben dan volwassen migranten – vooruit te sturen om vervolgens hun familie over te laten komen via gezinshereniging.
Uit cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst blijkt dat er vorig najaar zelfs ’een historische piek’ zichtbaar was. De asielinstroom is over het algemeen fors toegenomen, maar de toename van het aantal amv’s springt extra in het oog: vorig jaar kwamen er 4207 alleenstaande asielkinderen naar Nederland; een jaar eerder waren dat er 2191.
Een medewerker van voogdij-instelling Nidos zegt zich zorgen te maken. „Gezinshereniging is tegenwoordig voor de meeste amv’ers het hoofddoel. Terwijl we amper weten wie al die volwassenen zijn die we in huis halen.”
De verdubbeling van de cijfers leidt tot zorgen bij betrokkenen en in politiek Den Haag. Bovendien klinkt dat gezinshereniging inmiddels het hoofddoel is geworden van de meeste jonge migranten.
Meer rechten toegekend
Volgens Jasper Hoogendoorn – afdelingshoofd Asiel, Opvang en Terugkeer bij het ministerie van Justitie en Veiligheid – ligt het voor de hand dat het aantal alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’ers) is toegenomen omdat er meer rechten zijn toegekend aan kinderen dan aan volwassen migranten, vertelde hij onlangs in de Tweede Kamer. Zo geldt er een uitzondering voor ze binnen de Dublinregeling, waardoor het EU-land waar ze als eerste aankomen niet verantwoordelijk is voor de behandeling van de procedure, terwijl dat bij volwassen migranten wel zo is.
Amv’ers die via Itali naar Nederland komen, maken dus direct hier aanspraak op asiel en kunnen – door een beroep te doen op gezinshereniging – ook hun familieleden naar Nederland laten komen. „Daardoor is het dus aantrekkelijker om kinderen vooruit te sturen”, ziet de topambtenaar. Het komt volgens hem zelfs voor dat ouders ergens op de route naar Nederland wachten tot ze naar Nederland kunnen komen omdat hun kind als vooruitgeschoven post in ons land vraagt om gezinshereniging.
Ook lijkt Nederland voor amv’ers aantrekkelijker. In veel andere EU-landen moet de aanvraag voor gezinshereniging door de na-reizigers worden gedaan in het land van herkomst. In Nederland doet de vooruitreiziger dat. Steeds vaker is dat een kind.
Enorme piek
Vooral in de laatste vier maanden van vorig jaar was er een enorme piek waar te nemen. Toen deden bijna 2.000 alleenstaande minderjarige vreemdelingen een eerste asielaanvraag in Nederland, blijkt uit de zogeheten migratieradar van de IND. Met bijna een verdubbeling steeg het aantal eerste asielaanvragen in Nederland door Somalische amv’s het meest van alle nationaliteiten ten opzichte van de vier maanden daarvoor (+88%). Ook onder Afghaanse (+42%), Syrische (+31%) en Jemenitische (+24%) amv’s was een stijging van de aantallen eerste asielaanvragen zichtbaar.
Staatssecretaris Van der Burg (Asiel) zei het eerder onwenselijk te vinden dat jonge vreemdelingen vooruit worden gestuurd om via gezinshereniging vervolgens hun familie over te laten komen. De VVD-bewindsman zei hier in Europees verband een stokje voor te willen steken, maar vooralsnog laten de cijfers zien dat dit nog niet is gebeurd. Ook in de eerste twee maanden van dit jaar zijn honderden jonge migranten naar Nederland gekomen. Vanuit de Tweede Kamer klinkt bezorgdheid. VVD, PVV en JA21 willen dat de staatssecretaris voorkomt dat jonge migranten bewust vooruit worden gestuurd.
Versnelling om achterstanden weg te werken
Intussen zijn er nog andere zorgen. Zo is de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) met een ’versnelling’ bezig om achterstanden weg te werken. Verhoren voor asielzoekers uit kansrijke landen als Syri, Jemen en Turkije worden sinds enige tijd schriftelijk afgedaan. Voor nareizigende gezinsleden is de controle van het vluchtverhaal en de achtergronden veel lichter als hun familieband eenmaal is vastgesteld. Nareizigers worden meestal niet gehoord door de IND. Bij binnenkomst krijgen ze meteen een verblijfsvergunning uen horen binnen drie maanden te worden gehuisvest in de gemeente waar hun minderjarige kind verblijft. Vaak gaat dat ook nog over grote gezinnen.
Een medewerker van voogdij-instelling Nidos zegt zich zorgen te maken. „Gezinshereniging is tegenwoordig voor de meeste amv’ers het hoofddoel. Terwijl we amper weten wie al die volwassenen zijn die we in huis halen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ing-nu-het-hoofddoel
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op maandag 17 april 2023 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
Nou ja ons. We hebben in de EU door verschillende verdragen ons klem gezet. En nu is er geen juridische grond om maar iets tegen te houden of te weigeren.quote:Op maandag 17 april 2023 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een puinhoop is ons beleid toch ook.
Andere EU-landen hebben dezelfde verdragen ondertekend en daar speelt de problematiek veel minder, dus dit is ook weer zo'n schaamlap voor politici in Nederland om naar niks te hoeven doen.quote:Op maandag 17 april 2023 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja ons. We hebben in de EU door verschillende verdragen ons klem gezet. En nu is er geen juridische grond om maar iets tegen te houden of te weigeren.
Braafste jongetje van de klas willen zijn, wellicht een poging om alvast een baantje ergens vast te stellen voor sommigen. Doodsbang om aan de rem te trekken; want dan kan het zo gedraaid worden dat ze zich schuldig maken aan racisme en niet meer politiek correct bezig zijn. Politiek draait er niet meer echt om dat het juiste gedaan word of dat er voor de burgers gezorgd wordt, het gaat er om dat ze zo politiek correct mogelijk moeten zijn. Zo komt het op mij over de laatste jaren althans. En de mensen die er over beslissen hebben toch geen last van de gevolgen; die liggen wederom bij de onderste laag van de bevolking; die toch al niet uitgebreid op coalitie partijen stemmen.quote:Op maandag 17 april 2023 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Andere EU-landen hebben dezelfde verdragen ondertekend en daar speelt de problematiek veel minder, dus dit is ook weer zo'n schaamlap voor politici in Nederland om naar niks te hoeven doen.
Een verdrag uit 1951. Totaal andere tijd, en de vluchtelingenstroom is ook niet te vergelijken met toendertijd...quote:Op maandag 17 april 2023 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja ons. We hebben in de EU door verschillende verdragen ons klem gezet. En nu is er geen juridische grond om maar iets tegen te houden of te weigeren.
Vergeet de Oekrainers niet. We gaan richting 200k vluchtelingen dit jaar.quote:Op maandag 17 april 2023 12:48 schreef BMW1993 het volgende:
In 2020 20.000 asielzoekers
In 2021 35.000 asielzoekers
In 2022 50.000 asielzoekers
En nu voor 2023 is de verwachting tussen de 67.000 en 76.000 asielzoekers.
Wellicht volgend jaar richting de 100.000 als niemand op de rem drukt?![]()
Wat verder opvallend is, Syrirs kiezen nauwelijks voor Belgi, Frankrijk, en Spanje.
Nederland en Duitsland is de populairste bestelling, dat heeft waarschijnlijk te maken dat de Syrische gemeenschap in Duitsland al meer dan 1 miljoen is, en in Nederland 150.000 , dit jaar halen de Syrirs het aantal Antillianen in, qua aantal.
De kans is groot dat over enkele jaren de grootste migrantengroepen in Nederland, de Turken, Marokkanen en Syrirs zijn met waarschijnlijk per groep rondom de 500.000 inwoners. Bij elkaar dan 1,5 miljoen.
De Syrische gemeenschap kan nog sneller groeien als Turkije de deal opzegt, wat de oppositiepartijen allemaal willen mocht Erdogan de verkiezingen verliezen volgende maand in mei.
De overheid heeft voorspeld dat de komende jaren het aantal asielzoekers zeer hoog blijft.
Verder kwam het bericht van de AIVD dat de kans op jihadistisch geweld hoger was dan in begin 2022...
Europa werkt er actief aan om haar eigen continent minder veilig te maken.
Hoe meer asielzoekers, hoe meer mensenhandelaren, en dus zit er steeds meer geld bij die laatste groep, die daardoor nog meer mensen kunnen smokkelen met boten.
Uiteindelijk is dit een hele industrie die naast de drugsmarkt ontzettend veel geld oplevert voor criminelen.
Hoe dan ook, Europa zal voor altijd veranderen in bevolkingssamenstelling, zoiets is niet meer terug te draaien.
Plus rechters die hun eigen draai en interpretatie gaan geven aan allerlei verdragen.quote:Op maandag 17 april 2023 12:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Een verdrag uit 1951. Totaal andere tijd, en de vluchtelingenstroom is ook niet te vergelijken met toendertijd...
Volgens mij speelt het probleem in alle Europese landen (met welvaart).quote:Op maandag 17 april 2023 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Andere EU-landen hebben dezelfde verdragen ondertekend en daar speelt de problematiek veel minder, dus dit is ook weer zo'n schaamlap voor politici in Nederland om naar niks te hoeven doen.
Er klopt, van begin tot eind, gewoon helemaal niets meer van ons asielbeleid. Niet op papier en zeker niet in de uitvoering.quote:Op maandag 17 april 2023 13:06 schreef BMW1993 het volgende:
Wat verder opvallend is, het beschermingspercentage in Nederland ligt boven de 85%
In Belgi dus veel lager....
[ link | afbeelding ]
Ook in Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Zweden, en Spanje ligt dat percentage veel lager dan hier.
Dus de overheid die zegt ''ja het is eenmaal zo hoog, we zitten aan EU regelgeving vast , we kunnen hier niets tegen doen ''
Lijkt mij daarom ook redelijk overdreven, logisch dat we zoveel asielzoekers aantrekken met zo'n hoog goedkeuringspercentage.
Dit heeft wel deels te maken met de herkomstlanden. In tegenstelling tot wat mensen denken is Nederland vrij streng en efficient met het afwijzen van kansloze asielzoekers. Daar geldt al een apart traject voor.quote:Op maandag 17 april 2023 13:06 schreef BMW1993 het volgende:
Wat verder opvallend is, het beschermingspercentage in Nederland ligt boven de 85%
[ link | afbeelding ]
Ook in Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Zweden, en Spanje ligt dat percentage veel lager dan hier.
Dus de overheid die zegt ''ja het is eenmaal zo hoog, we zitten aan EU regelgeving vast , we kunnen hier niets tegen doen ''
Lijkt mij daarom ook redelijk overdreven, logisch dat we zoveel asielzoekers aantrekken met zo'n hoog goedkeuringspercentage.
Het hele systeem is raar.quote:Op maandag 17 april 2023 13:06 schreef BMW1993 het volgende:
[ link | afbeelding ]
waarom concludeer jij dan dat ons asielbeleid niet klopt en concludeer jij niet dat het beleid van een ander Europees land niet klopt?quote:Op maandag 17 april 2023 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er klopt, van begin tot eind, gewoon helemaal niets meer van ons asielbeleid. Niet op papier en zeker niet in de uitvoering.
Sowieso de term "klem gezet".quote:Op maandag 17 april 2023 12:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Een verdrag uit 1951. Totaal andere tijd, en de vluchtelingenstroom is ook niet te vergelijken met toendertijd...
Rob Jetten heeft onlangs nog zonder enig probleem het energiehandvestverdrag eenzijdig opgezegd. Het hele idee dat internationale verdragen in steen staan gegrift en nooit meer veranderd kunnen worden is dus onzin. Het is gewoon politieke onwil dankzij CU en D66.quote:Op maandag 17 april 2023 15:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Sowieso de term "klem gezet".
Wat een onzin. Morgen kunnen we die verdragen opzeggen dan wel wijzigen. Heel simpel.
Benodigd: politieke wil en wat powerplay.
CU heeft nog nooit meer dan zes (!) zetels gehad. Die zijn dan wel heel effectief met hun zin doordrukken terwijl ze maar een paar zetels hebben. Dat is dan gewoon bijzonder knap.quote:Op maandag 17 april 2023 15:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Rob Jetten heeft onlangs nog zonder enig probleem het energiehandvestverdrag eenzijdig opgezegd. Het hele idee dat internationale verdragen in steen staan gegrift en nooit meer veranderd kunnen worden is dus onzin. Het is gewoon politieke onwil dankzij CU en D66.
En wat is een verdrag waard als andere betrokken landen er niet naar handelen. Zoals dat Marrakesh akkoord. Marokko houdt zich er niet aan, Nederland wel braaf "want als de ander het niet doet, wil dat niet zeggen dat wij het dan ook niet moeten doen".quote:Op maandag 17 april 2023 15:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Rob Jetten heeft onlangs nog zonder enig probleem het energiehandvestverdrag eenzijdig opgezegd. Het hele idee dat internationale verdragen in steen staan gegrift en nooit meer veranderd kunnen worden is dus onzin. Het is gewoon politieke onwil dankzij CU en D66.
Een heel nieuw kabinet. Bijvoorbeeld een coalitie van BBB, Omtzigt, JA21 en wat anderen. Geen VVD, D66 of PvdA in elk geval.quote:Op maandag 17 april 2023 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
En ondertussen komen er tussen de 70 en 100k vluchtelingen opnieuw instromen in 2023. Wat totaal niet kan.
En de NL politiek stond erbij en keek ernaar.
Het is toch te bezopen voor woorden? Wat een pampergeneratie. Belachelijk.
Wat gaat er nu gvd gebeuren, moeten er eerst massa rellen, plunderingen, massa moorden plaatsvinden?
Tja die worden in wijken geplaatst waar mensen het al moeilijk hebben met allerlei hulp. Dat is nu al het geval.quote:Op maandag 17 april 2023 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
En ondertussen komen er tussen de 70 en 100k vluchtelingen opnieuw instromen in 2023. Wat totaal niet kan.
Wat gaat er nu gvd gebeuren, moeten er eerst massa rellen, plunderingen, massa moorden plaatsvinden?
Wat ook vooral beangstigend is, dat we geen enkele controle meer hebben wie binnenkomt, en hoeveel.quote:Op maandag 17 april 2023 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
De zwakte van ons systeem is vooral dat we hele landen als onveilig bestempelen. Zo krijgen vrijwel alle Syrirs en Eritreers een verblijfsstatus. En daarna zijn we ook nog zo dom om deze statushouders uitkeringen en woningen te geven.quote:Op maandag 17 april 2023 13:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit heeft wel deels te maken met de herkomstlanden. In tegenstelling tot wat mensen denken is Nederland vrij streng en efficient met het afwijzen van kansloze asielzoekers. Daar geldt al een apart traject voor.
Het probleem is dat we economisch en sociaal gezien veel en veel te aantrekkelijk zijn voor 'echte' vluchtelingen uit zogenaamde gevaarlijke herkomstlanden. Daardoor ligt het inwilligingspercentage zo hoog, wij krijgen vooral heel veel echte vluchtelingen.
Daarom is dat gezeik op die zogenaamde veiligelanders een afleidingsmanouvre van de VVD. Dat is maar een hele kleine groep. We moeten echte vluchtelingen gaan weren.
Eritrea 81%quote:Op maandag 17 april 2023 16:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De zwakte van ons systeem is vooral dat we hele landen als onveilig bestempelen. Zo krijgen vrijwel alle Syrirs en Eritreers een verblijfsstatus. En daarna zijn we ook nog zo dom om deze statushouders uitkeringen en woningen te geven.
Die andere 19% zullen wel Dublinclaimanten zijn (dus terug naar ander land). Met een doorsnee verhaal haal je je levenslange uitkering gewoon binnen.quote:Op maandag 17 april 2023 17:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eritrea 81%
Ik vind het hoog, toch is het niet de 100% die je zou verwachten bij 'onveilig land' en 'dienstplicht'
ze moeten toch wonen ergensquote:Op maandag 17 april 2023 16:40 schreef luxerobots het volgende:
En daarna zijn we ook nog zo dom om deze statushouders uitkeringen en woningen te geven.
Ahquote:Op maandag 17 april 2023 17:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die andere 19% zullen wel Dublinclaimanten zijn (dus terug naar ander land). Met een doorsnee verhaal haal je je levenslange uitkering gewoon binnen.
Daar zijn niet genoeg woningen denk ikquote:Op maandag 17 april 2023 17:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wat dacht je van hun eigen land?
Geweldig verhaalquote:men who said they were Colombian immigration officials picked them up and held them until they offered to surrender their dollars. Mr. Huang had $700 and his companion had $1,000. "Money money you! Me go go go!" Mr. Huang said he told the men in English.
Mr. Huang cut open the sole of his sneaker to retrieve two $100 bills that he had hidden. It was enough to take them to Necocl, Colombia, by taxi, the last stop before the Darin Gap.
Het schoolsysteem in China is moordend...quote:A 51-year-old woman from Chengdu, a landlocked city, said the rough boat crossing from Necocl was the most terrifying part of the trip for her. Speaking from a hotel in Monterrey, Mexico, early this month, she said her main motivation for leaving was for her 17-year-old son, who traveled with her, to continue school away from the high pressure in the Chinese education system. "I feel a drive in me, a longing for America," she said. "I think it has the best education, technology and culture."
Kan prima hoor.quote:Op maandag 17 april 2023 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Binnenkort bij jou in de straat.quote:Op maandag 17 april 2023 20:21 schreef Ciclon het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)voor-italiaanse-kust
Zo'n zeshonderd migranten zijn zondag door de Italiaanse kustwacht gered van een vissersboot die in de problemen was geraakt op de Middellandse Zee. De actie vond plaats ten zuidoosten van Sicili en werd uitgevoerd onder moeilijke weersomstandigheden, meldt het Italiaanse persbureau ANSA.
Ze zijn hier al, van die wandelende Somalische pinguins. Aan dat volk heb je echt he-le-maal nietsquote:Op maandag 17 april 2023 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Binnenkort bij jou in de straat.
Allemaal ontwikkelde mannen op die foto, dat zie je gelijk.quote:Op maandag 17 april 2023 20:21 schreef Ciclon het volgende:
Zo'n zeshonderd migranten zijn zondag door de Italiaanse kustwacht gered van een vissersboot die in de problemen was geraakt op de Middellandse Zee. De actie vond plaats ten zuidoosten van Sicili en werd uitgevoerd onder moeilijke weersomstandigheden, meldt het Italiaanse persbureau ANSA.
Minst productieve volk op aarde durf ik wel te stellen.quote:Op maandag 17 april 2023 20:27 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ze zijn hier al, van die wandelende Somalische pinguins. Aan dat volk heb je echt he-le-maal niets
quote:Op maandag 17 april 2023 20:27 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ze zijn hier al, van die wandelende Somalische pinguins. Aan dat volk heb je echt he-le-maal niets
wellicht inzamelingsacties voor een Ryan air ticket? Doneer graag mee.quote:Op maandag 17 april 2023 22:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Minst productieve volk op aarde durf ik wel te stellen.
Van top tot teen gesluierd in zo'n gewaad die vrouwen, ze komen alleen maar naar buiten om de kinderen van school te halen, of een wandeling naar de supermarkt.
Laatst hadden die vrouwen de azan op hun speakers van hun telefoon aan in de tram toen ik richting blaak moest.. Meestal verhuizen ze ook naar Birmingham in de UK, omdat je daar echt hele wijken hebt met enkel conservatieve moslims.
Frappant, ene kant afgeven op immigratie, maar voor jezelf die stap wel overwegen.quote:Op zondag 16 april 2023 12:32 schreef Toine51 het volgende:
Maak je geen illusies. Wij wonen in een oord met 5000 inwoners, maar met het (inmiddels opgedoekte AZC) waren het er 10% meer. Beetje AZC is zo 500 - 1200 man (amper vrouw).quote:Op zondag 16 april 2023 12:32 schreef Toine51 het volgende:
De vraag stellen is hem beantwoorden: alleen die immigratie toelaten, die bijdraagt aan de kenniseconomie.quote:Op dinsdag 18 april 2023 00:22 schreef Niz het volgende:
De vraag is dus hoe wij al die personeelstekorten die voornamelijk het gevolg zijn van de immigratie, moeten gaan oplossen als die immigranten dat niet doen?
Kunnen ze die niet, al reddend, terugvaren naar waar ze vandaan gekomen zijn?quote:Op maandag 17 april 2023 20:21 schreef Ciclon het volgende:
Wat snap jij niet aan het verschil in immigratie tussen mij, een werkende man die normen waarden kent, 5 talen spreekt, geld en kennis meeneemt naar het land waar ik heen wil emigreren, of de asielzoekers, zonder dit alles, die naar NL willen komen?quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:11 schreef blomke het volgende:
Frappant, ene kant afgeven op immigratie, maar voor jezelf die stap wel overwegen.
Alleen waarom vertrek je? Zitten die mensen waar jij naar toe gaat wl te wachten op inmenging?quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:52 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het verschil in immigratie tussen mij, een werkende man die normen waarden kent, 5 talen spreekt, geld en kennis meeneemt naar het land waar ik heen wil emigreren, of de asielzoekers, zonder dit alles, die naar NL willen komen?
Kleine nuance of niet?
Denk niet dat hij bedoelt ergens illegaal de grens over gaan.quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, ene kant afgeven op immigratie, maar voor jezelf die stap wel overwegen.
Meeste mensen hebben geen problemen met buitenlanders die zich gewoon aanpassen, werken en niet bovengemiddeld crimineel zijn.quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen waarom vertrek je? Zitten die mensen waar jij naar toe gaat wl te wachten op buitenlanders?
Gelukkigquote:Op dinsdag 18 april 2023 14:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben geen problemen met buitenlanders die zich gewoon aanpassen, werken en niet bovengemiddeld crimineel zijn.
Wat denk je nou zelf?quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen waarom vertrek je? Zitten die mensen waar jij naar toe gaat wl te wachten op inmenging?
Waarschijnlijk kan hij zelf zijn broek ophouden, is niet zijn leven lang afhankelijk van het staatsinfuus, gaat geen sociale huurwoning bezetten, kan zich gedragen en dringt zijn wil of cultuur niet op aan anderen om maar wat voorbeelden te noemen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen waarom vertrek je? Zitten die mensen waar jij naar toe gaat wl te wachten op inmenging?
Mensen die aan het staatsinfuus hangen heb je in veel landen en ook intolerante menen heb je overal. Dan valt voor emigratie Europa, Afrika, het midden oosten en grote delen van Azi af. Dat is wel veel.quote:Op dinsdag 18 april 2023 15:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kan hij zelf zijn broek ophouden, is niet zijn leven lang afhankelijk van het staatsinfuus, gaat geen sociale huurwoning bezetten, kan zich gedragen en dringt zijn wil of cultuur niet op aan anderen om maar wat voorbeelden te noemen.
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 april 2023 15:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kan hij zelf zijn broek ophouden, is niet zijn leven lang afhankelijk van het staatsinfuus, gaat geen sociale huurwoning bezetten, kan zich gedragen en dringt zijn wil of cultuur niet op aan anderen om maar wat voorbeelden te noemen.
Eigenlijk zie ik dat als grootste nadeel, en veel minder de economische nadelen. Mijn garage is van een buitenlander, net als het restaurant, de stratenmakers, de GSM-shop en de DVP's.quote:Op dinsdag 18 april 2023 15:16 schreef opgebaarde het volgende:
Dat van die cultuur opdringen, dat valt in Nederland toch wel mee?
Er komen er hier iedere week duizenden binnen (met een inwilligspercentage van rond de 90% en gezinshereniging doe maar gerust x4), en over een aantal jaar zelfs 100.000 per jaar excl gezinshereniging. Dat is niet vol te houden voor een verzorgingsstaat. Die paar Nederlanders die naar (om een voorbeeld te noemen) Hongarije emigreren drukken niet of nauwelijks op hun verzorgingsstaat en het heeft ook geen enkele invloed op hun cultuur. Door deze influx van mensen uit compleet andere culturen gaat de omvolking van het Nederlandse volk razendsnel, en dit heeft al veroorzaakt dat we geen nationale traditie als Zwarte Piet meer mogen vieren omdat er teveel mensen aanstoot aan nemen (vaak migranten en hun nakomelingen). Dat er een grote groep linkse beroepsjankerds het proces van het de das omdoen van het Sinterklaasfeest versneld hebben laten we even buiten beschouwing.quote:Op dinsdag 18 april 2023 15:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mensen die aan het staatsinfuus hangen heb je in veel landen en ook intolerante menen heb je overal. Dan valt voor emigratie Europa, Afrika, het midden oosten en grote delen van Azi af. Dat is wel veel.
Dat van die cultuur opdringen, dat valt in Nederland toch wel mee? Ik zie alleen een DENK en zelfs die vallen grotendeels mee
Als de traditionele Nederlandse cultuur voor jou heilig is zoals het sinterklaasfeest dan ga je de Nederlandse cultuur helaas niet vinden in het buitenland. Je gaat daar wellicht wel mensen vinden die allemaal non-Moslim zijn, dan moet je dat zeker doenquote:Op dinsdag 18 april 2023 15:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er komen er hier iedere week duizenden binnen (met een inwilligspercentage van rond de 90% en gezinshereniging doe maar gerust x4), en over een aantal jaar zelfs 100.000 per jaar excl gezinshereniging. Dat is niet vol te houden voor een verzorgingsstaat. Die paar Nederlanders die naar (om een voorbeeld te noemen) Hongarije emigreren drukken niet of nauwelijks op hun verzorgingsstaat en het heeft ook geen enkele invloed op hun cultuur. Door deze influx van mensen uit compleet andere culturen gaat de omvolking van het Nederlandse volk razendsnel, en dit heeft al veroorzaakt dat we geen nationale traditie als Zwarte Piet meer mogen vieren omdat er teveel mensen aanstoot aan nemen (vaak migranten en hun nakomelingen). Dat er een grote groep linkse beroepsjankerds het proces van het de das omdoen van het Sinterklaasfeest versneld hebben laten we even buiten beschouwing.
Rot gewoon lekker op met al die crisisnoodopvang. We hebben al meer dan genoeg gedaan onderhand.quote:
Niet volgens de gristenen en de progressiefjes die het land besturen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 20:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rot gewoon lekker op met al die crisisnoodopvang. We hebben al meer dan genoeg gedaan onderhand.
Die buitenlanders mogen van jou dus wel een beetje crimineel zijn? Terwijl het meestal van kruimeldiefstallen naar ernstigere strafbare feiten gaat.quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben geen problemen met buitenlanders die zich gewoon aanpassen, werken en niet bovengemiddeld crimineel zijn.
wees blij dat ze mogen werken , dan gaat de integratie wat snellerquote:Op dinsdag 18 april 2023 15:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Eigenlijk zie ik dat als grootste nadeel, en veel minder de economische nadelen. Mijn garage is van een buitenlander, net als het restaurant, de stratenmakers, de GSM-shop en de DVP's.
De ironie.quote:
zij zouden, ze moeten,quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:59 schreef deedeetee het volgende:
Nederlandse advocaten ?
Hebben die niks beters te doen ?
Ik sta er ook van te kijken dan men spreekt over hun mensenrechten. Hebben wij in Europa dan geen recht op een goed leven zonder horden indringers die vinden dat zij hier rechten mogen claimen ?
En de smoes van betere toekomst voor de kinderen, is toch van de zotte dat zij daar kinderen maken en ze dan hierheen brengen zodat wij er voor op mogen draaien !
Hoeveel mensen hier wachten er niet met kinderen krijgen totdat ze goed voor ze kunnen zorgen ? Dat zouden ze daar ook eens moeten gaan doen.
Ik zie dat anders, zolang we ons best blijven doen om ze zo goed mogelijk een lekker leven hier te geven blijven ze komen. Tenten neerzetten en ze niet door het land laten zwerven b.v. en dan jaren niet meer dan dat doen zou het minder aantrekkelijk maken. Gaan ze in hongerstaking ? Mooi dat ruimt tenminste op. Maar zo ver laten ze het echt niet komen hoor. Ik vind het trouwens knap onbeschoft om hier iets af te gaan dwingen. Beter en meer eten en een mooie woning, terwijl er helaas al te veel Nederlanders ook om verlegen zitten. Mja dat kun je van zulke mensen natuurlijk wel verwachten. Mensen met fatsoen komen hier niet klaplopen/eisen stellen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zij zouden, ze moeten,
de situatie is zoals ie is , wat anderen zouden moeten ,dat lost niets op, dat weten we en dat weten zij ook
we moeten heel veel prefab woningen gaan neerzetten , echt heel veel , om te voorkomen dat nederland een gettho wordt .
ze komen en tenzij we uit de EU stappen is er niets aan te doen , en komen er nog miljoenen meer
Er zijn een paar honderd miljoen mensen die aan jouw voorwaarden voldoen. Aangezien we een 'morele plicht' om die mensen te helpen moeten we ze zeker ook gaan ophalen? Waarom zouden we onze morele plicht laten afhangen van hun wil om hun leven te riskeren op zee?quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:22 schreef Nexum het volgende:
We hebben de morele plicht om asielzoekers te helpen die uit een oorlogsland komen. Wonen in een land waar actief oorlog is onzettend schadelijk voor je ontwikkeling en niemand verdient dat.
Economische vluchtelingen vind ik een ander verhaal. Dat is echt een kwestie van ‘de kaarten zijn nou eenmaal zo geschud’ niet iedereen wordt geboren in een land met een goed sociaal vangnet
En als die man samen met 100 andere parasiterende mensen een status krijgt en 90 krijgen een woning waar ze allemaal recht op hebben, maar deze man met 9 krijgt geen woning.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie dat anders, zolang we ons best blijven doen om ze zo goed mogelijk een lekker leven hier te geven blijven ze komen. Tenten neerzetten en ze niet door het land laten zwerven b.v. en dan jaren niet meer dan dat doen zou het minder aantrekkelijk maken. Gaan ze in hongerstaking ? Mooi dat ruimt tenminste op. Maar zo ver laten ze het echt niet komen hoor. Ik vind het trouwens knap onbeschoft om hier iets af te gaan dwingen. Beter en meer eten en een mooie woning, terwijl er helaas al te veel Nederlanders ook om verlegen zitten. Mja dat kun je van zulke mensen natuurlijk wel verwachten. Mensen met fatsoen komen hier niet klaplopen/eisen stellen.
Geef ze niks meer dan ze in hun buurlanden kunnen krijgen, dan hebben ze geen reden meer om voor veel geld naar Europa te komen.
Zolang er genoeg te halen valt blijft de stroom doorgaan.
Dat kloptquote:Op zaterdag 22 april 2023 10:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie dat anders, zolang we ons best blijven doen om ze zo goed mogelijk een lekker leven hier te geven blijven ze komen.
Dan wordt nederland een ghettto , met veel volk die illegaal werken , in drugs en inbraakquote:Tenten neerzetten en ze niet door het land laten zwerven b.v. en dan jaren niet meer dan dat doen zou het minder aantrekkelijk maken. Gaan ze in hongerstaking ? Mooi dat ruimt tenminste op.
.quote:Beter en meer eten en een mooie woning, terwijl er helaas al te veel Nederlanders ook om verlegen zitten
men blijft komen als klimaat vluchteling of als economische vluchteling en we kunnen er niets aandoen, helemaal NIETSquote:Mja dat kun je van zulke mensen natuurlijk wel verwachten. Mensen met fatsoen komen hier niet klaplopen/eisen stellen.
Geef ze niks meer dan ze in hun buurlanden kunnen krijgen, dan hebben ze geen reden meer om voor veel geld naar Europa te komen.
over drie jaar komen er ieder jaar 500.000 vluchteingen hierheenquote:Op zaterdag 22 april 2023 10:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er zijn een paar honderd miljoen mensen die aan jouw voorwaarden voldoen. Aangezien we een 'morele plicht' om die mensen te helpen moeten we ze zeker ook gaan ophalen? Waarom zouden we onze morele plicht laten afhangen van hun wil om hun leven te riskeren op zee?
Join the club.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als die man samen met 100 andere parasiterende mensen een status krijgt en 90 krijgen een woning, maar deze man met 9 andere niet.
Mag hij zich dan niet achtergesteld omdat in een andere land het anders geregeld is?
Zelfs met louter de opvang van oorlogsvluchtelingen is dit compleet onhoudbaar.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:22 schreef Nexum het volgende:
We hebben de morele plicht om asielzoekers te helpen die uit een oorlogsland komen. Wonen in een land waar actief oorlog is onzettend schadelijk voor je ontwikkeling en niemand verdient dat.
Economische vluchtelingen vind ik een ander verhaal. Dat is echt een kwestie van ‘de kaarten zijn nou eenmaal zo geschud’ niet iedereen wordt geboren in een land met een goed sociaal vangnet
Zo kijk ik er niet tegenaan. Uiteindelijk maken mensen zelf de afweging of ze willen vluchten of niet. Maar ik vind wel dat als ze eenmaal in Europa zijn en ze komen echt uit een gevaarlijk gebied, dan moeten we ons best doen om ze te redden. Helemaal als er kinderen bij betrokken zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er zijn een paar honderd miljoen mensen die aan jouw voorwaarden voldoen. Aangezien we een 'morele plicht' om die mensen te helpen moeten we ze zeker ook gaan ophalen? Waarom zouden we onze morele plicht laten afhangen van hun wil om hun leven te riskeren op zee?
ja en toch is er niets aan te doenquote:Op zaterdag 22 april 2023 10:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfs met louter de opvang van oorlogsvluchtelingen is dit compleet onhoudbaar.
Dat is niet meer waard. Maar voor mij is het wel meer waard. Net zoals het leven van mijn kinderen me een heel heel heel heel heel heel heel heel stuk meer waard is dan het leven van jouw kinderen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Zo kijk ik er niet tegenaan. Uiteindelijk maken mensen zelf de afweging of ze willen vluchten of niet. Maar ik vind wel dat als ze eenmaal in Europa zijn en ze komen echt uit een gevaarlijk gebied, dan moeten we ons best doen om ze te redden. Helemaal als er kinderen bij betrokken zijn.
Waarom zou ons leven meer waard moeten te zijn dan die van een Syrir?
Het boeit me niet wat die man voelt. Net zo min als het hem boeit wat ik voel. ( afkeer van klaplopers)quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als die man samen met 100 andere parasiterende mensen een status krijgt en 90 krijgen een woning waar ze allemaal recht op hebben, maar deze man met 9 krijgt geen woning.
Dan mag deze man zich niet achtergesteld voelen omdat in een andere land het anders geregeld is? Vind ik een beetje bekrompen
Waarom zou het leven van een Syrier mij iets waard zijn? Het is voor andere Syriers en geloofsgenoten niks waard, Syrische levens waren voor de nieuwe wereld orde niks waard. Voor de mensensmokkelaars zijn ze niks waard, voor de mensen die in een bootje stappen is hun leven weinig waard. Maar zodra ze besluiten hier geld een huis te komen eisen dan is hun level zoveel waard dat ze in tegenstelling tot het gros van de wereldbevolking in een welvarend land mogen leven? Dan is het meer waard dan onze samenleving en onze welvaart?quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Zo kijk ik er niet tegenaan. Uiteindelijk maken mensen zelf de afweging of ze willen vluchten of niet. Maar ik vind wel dat als ze eenmaal in Europa zijn en ze komen echt uit een gevaarlijk gebied, dan moeten we ons best doen om ze te redden. Helemaal als er kinderen bij betrokken zijn.
Waarom zou ons leven meer waard moeten te zijn dan die van een Syrir?
Aja, de bekende Hollandse weilandtentenkampen. Met rondstruinende wolven en Russen die paspoorten uitdelen. Goed verhaal weer.quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en toch is er niets aan te doen
met, we zouden of ze moeten , daar ga je ze niet mee tegen houden
het enige is reguleren en prefab woningen bouwen voor nederland een groot ghetto is met mensen die tenten bouwen in de weilanden en daar een alternatief creeren
Dat is inderdaad de realiteit. Maar het zou geen kwaad kunnen om meer van die individualistische mindset af te steppen en meer om te kijken naar een ander.quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is niet meer waard. Maar voor mij is het wel meer waard. Net zoals het leven van mijn kinderen me een heel heel heel heel heel heel heel heel stuk meer waard is dan het leven van jouw kinderen.
Als ze bij een familielid van je, of een stel vrienden, wellicht zelfs de buren, elkaar letterlijk het huis uitvechten, zullen aardig wat mensen prima bereid zijn om de slachtoffers van die vechtruzie tijdelijk van onderdak te voorzien.
Als dat bij een compleet onbekend gezin 2 wijken verderop gebeurt, denk ik dat er maar weinig zijn die hun extra kamer beschikbaar stellen. En nog een stuk minder die hun eigen slaapkamer beschikbaar stellen en zelf wel elke nacht op de bank gaan slapen.
in de weilanden moeten ze zelf tentenkampen maken , das beter dan in het gras slapenquote:Op zaterdag 22 april 2023 11:21 schreef Inbox het volgende:
Heeft er al een politicus een plan ingediend voor meertalig onderwijs? Syrisch, Somalisch, Afrikaans* zodat we met onze nieuwe landgenoten die zich niet aanpassen kunnen blijven communiceren en de jeugd voorbereid is op de toekomst?
*niet Zuid-Afrikaans, maar de diverse talen die ze spreken in het continent Afrika.
Ok, prima. Jouw perspectief en zo.quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:20 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de realiteit. Maar het zou geen kwaad kunnen om meer van die individualistische mindset af te steppen en meer om te kijken naar een ander.
Nou weet ik hoe de Nederlandse samenleving in elkaar steekt en weet ik dat dat een erg naeve gedachtengang van mezelf is, maar ik ga ook niet mijn mening daarop aanpassen.
Ik blijf er gewoon bij dat we oorlogsvluchtelingen niet kunnen weigeren.
Hij wordt niet voorgetrokken. Die man wil net zoals alle Nederlanders krijgen waar hij recht op heeft.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Join the club.
Natuurlijk mag hij zich achtergesteld voelen. Dat is gezien vanuit de vergelijking met andere statushouders, ook best oneerlijk.
Maar dat is nu eenmaal al geruime tijd de realiteit op de Nederlandse woningmarkt. Er worden mensen achtergesteld. Mede omdat andere mensen voorgetrokken worden.
Is "ik word niet meer voorgetrokken en daar ben ik het niet mee eens" dan nog redelijk?
Hoezo 'net zoals alle Nederlanders'? Die man is niet 'net zoals alle Nederlanders', die man is vluchteling. Dat komt met een heel andere rits aan rechten dan Nederlander-zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij wordt niet voorgetrokken. Die man wil net zoals alle Nederlanders krijgen waar hij recht op heeft.
Als een Neferlandse moeder met kinderen urgentie krijgt gaan we tegen haar ook niet zeggen: ja jammer joh wel meer mensen worden even niet meer voorgetrokken
heel veelquote:Op zaterdag 22 april 2023 11:29 schreef Gunnter het volgende:
Hoeveel compleet nieuwe steden moet nederland uit de grond stampen om al die honderdduizenden nieuwkomers een plek te kunnen geven?
quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men blijft komen als klimaat vluchteling of als economische vluchteling en we kunnen willen er niets aandoen, helemaal NIETS
kunnen er niets tegen doenquote:
Nou, kijkende naar het aantal 'veilige landen', moeten we rekening houden met een paar miljard potentiele vlichtelingen die hier de asielprocedure in zouden kunnen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:29 schreef Gunnter het volgende:
Hoeveel compleet nieuwe steden moet nederland uit de grond stampen om al die honderdduizenden nieuwkomers een plek te kunnen geven?
Mensen die duizenden kilometers afreizen door tal van veilige landen zijn defacto economische migranten. Een Syrir die vanuit het veilige Libanon of Turkije hierheen komt wil meeprofiteren van de westerse welvaart. Dat heeft niets te maken met vluchten voor oorlog of geweld.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:22 schreef Nexum het volgende:
quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mensen die duizenden kilometers afreizen door tal van veilige landen zijn defacto economische migranten. Een Syrir die vanuit het veilige Libanon of Turkije hierheen komt wil meeprofiteren van de westerse welvaart. Dat heeft niets te maken met vluchten voor oorlog of geweld.
Leg dat eens uit aan de politiek en beleidsmakers?quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mensen die duizenden kilometers afreizen door tal van veilige landen zijn defacto economische migranten. Een Syrir die vanuit het veilige Libanon of Turkije hierheen komt wil meeprofiteren van de westerse welvaart. Dat heeft niets te maken met vluchten voor oorlog of geweld.
Als iemand ergens recht op heeft dan wil die persoon dat graag ook krijgen. Dat willen is niet voorbehouden aan statushouders dus ik vind het onterecht als we dat gedrag alleen statushouder parasiterende mensen verwijten. (Dat staat los van of we het 'willen' acceptabel vinden terwijl die mensen al zoveel krijgen).quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoezo 'net zoals alle Nederlanders'? Die man is niet 'net zoals alle Nederlanders', die man is vluchteling. Dat komt met een heel andere rits aan rechten dan Nederlander-zijn.
Daarnaast zijn er genoeg dakloze Nederlanders die geen urgentie krijgen. Zo heeft de ouder zonder de kinderen gewoon pech. En is er ook geen enkele wet die voorschrijft dat statushouders wel urgentie moeten krijgen. Dat gebeurt louter omdat er weer plek gecreerd moet worden voor nieuwe vluchtelingen.
Oke, dan zou het denk ik beter zijn om de verhouding tussen asielzoekers en andere migranten op te nemen of niet?quote:Op zondag 16 april 2023 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is allemaal heel nobel , maar als de ene oorlog klaar is in het ene land begint de andere weer in ander land . Afrika en het midden oosten blijven gewoon 2 shitholes.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:22 schreef Nexum het volgende:
Klopt. Maar niet of ze daarbij recht hebben op voorrang. Dat is aan de betreffende gemeente.quote:Op zaterdag 22 april 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iemand ergens recht op heeft dan wil die persoon dat graag ook krijgen. Dat willen is niet voorbehouden aan statushouders dus ik vind het onterecht als we dat gedrag alleen statushouder parasiterende mensen verwijten. (Dat staat los van of we het 'willen' acceptabel vinden terwijl die mensen al zoveel krijgen).
Nederlanders kunnen in bepaalde gevallen ook urgentie krijgen. Een relatie verbreken geeft inderdaad geen urgentie. Een statushouder heeft volgens de huisvestingswet recht op een woning
Zoals ik al zei, join the club.quote:Ongeveer 30% van het totaal aantal sociale huurwoningen in Amsterdam gaat jaarlijks naar houders van een urgentieverklaring. In absolute cijfers betekent dit dat er in Amsterdam elk jaar 1.800 sociale huurwoningen beschikbaar zijn voor kwetsbare mensen, waaronder vergunninghouders. Dit aantal staat niet in verhouding tot het aantal aanvragen dat ingediend wordt door mensen met een urgentieverklaring, in 2021 waren dit er 3.800. Naar aanleiding van de wooncrisis wordt de lijst met kwetsbare mensen die recht op voorrang op sociale huurwoningen hebben alsmaar langer. Er wordt verwacht dat kwetsbare mensen op de urgentielijst binnenkort twee jaar moeten wachten op een sociale huurwoning in Amsterdam.
Dat geven ze ook, ze komen hier om een betere toekomst voor hun kinderen en henzelf natuurlijk. Plus dat ze dan geld naar de familie in hun geboorteland kunnen sturen. We zijn hier rijk genoeg om de halve wereld te onderhouden toch ? Zijn hier ook arme mensen ? Wat raar waarom gaan die dan ook niet naar een ander land waar ze alles voor niks kunnen krijgen denken die luitjes vast.quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik dacht dat gemeentes 6 of 10 weken de tijd hadden om een woning te regelen, waarbij alleen gemeentes dit niet redden. Dat was het argument van de gemeente Utrecht vorige zomer om 6 weken lang 90% van de woningen aan statushouders te geven omdat ze al meer dan een jaar niet hadden voldaan aan de wetquote:Op zaterdag 22 april 2023 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Maar niet of ze daarbij recht hebben op voorrang. Dat is aan de betreffende gemeente.
Waarbij trouwens ook zogenaamde tussenvoorzieningen voldoen. Zoals bv flexwoningen, om even terug te komen op die groep hongerstakers van laatst.
10 lees ik net ja.quote:Op zaterdag 22 april 2023 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik dacht dat gemeentes 6 of 10 weken de tijd hadden om een woning te regelen, waarbij alleen gemeentes dit niet redden. Dat was het argument van de gemeente Utrecht vorige zomer om 6 weken lang 90% van de woningen aan statushouders te geven omdat ze al meer dan een jaar niet hadden voldaan aan de wet
En ook in Utrecht is er dan blijkbaar niet genoeg woonruimte voor de urgentiegroepen. Waarbij de gemeente dus koos voor een 'urgentie binnen de urgentie' aanpak. Is dat dan nog rechtvaardig? Er zijn naar mijn weten geen andere 'alle woonruimten naar urgentiegroep x' regelingen.quote:Ongeveer 30% van het totaal aantal sociale huurwoningen in Amsterdam gaat jaarlijks naar houders van een urgentieverklaring. In absolute cijfers betekent dit dat er in Amsterdam elk jaar 1.800 sociale huurwoningen beschikbaar zijn voor kwetsbare mensen, waaronder vergunninghouders. Dit aantal staat niet in verhouding tot het aantal aanvragen dat ingediend wordt door mensen met een urgentieverklaring, in 2021 waren dit er 3.800. Naar aanleiding van de wooncrisis wordt de lijst met kwetsbare mensen die recht op voorrang op sociale huurwoningen hebben alsmaar langer. Er wordt verwacht dat kwetsbare mensen op de urgentielijst binnenkort twee jaar moeten wachten op een sociale huurwoning in Amsterdam.
Die statushouder heeft hetzelfde inkomen als de Nederlandse bijstandontvanger. Als die statushouder geld overhoudt om weg te geven, dan zou ik dus verwachten dat hier geen arme mensen bestaanquote:Op zaterdag 22 april 2023 12:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat geven ze ook, ze komen hier om een betere toekomst voor hun kinderen en henzelf natuurlijk. Plus dat ze dan geld naar de familie in hun geboorteland kunnen sturen. We zijn hier rijk genoeg om de halve wereld te onderhouden toch ? Zijn hier ook arme mensen ? Wat raar waarom gaan die dan ook niet naar een ander land waar ze alles voor niks kunnen krijgen denken die luitjes vast.
Ja het is een drama. Zonder urgentie kom je in veel gemeentes (eigenlijk) niet eens meer aan een sociale huurwoning. Is al heel lang zo en het wordt de komende jaren zelfs niet eens beter.quote:Op zaterdag 22 april 2023 12:37 schreef probeer het volgende:
[..]
10 lees ik net ja.
Maar ja ..
[..]
En ook in Utrecht is er dan blijkbaar niet genoeg woonruimte voor de urgentiegroepen. Waarbij de gemeente dus koos voor een 'urgentie binnen de urgentie' aanpak. Is dat dan nog rechtvaardig?
Dat soort gasten moet je knuppelen of sodomizerenquote:Op zondag 23 april 2023 02:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.hartvannederl(...)rs-samenleving-onder
Coming to a city near you 😘
En maar weer onderzoeken, pleur die gasten gewoon het land uitquote:Op zondag 23 april 2023 02:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.hartvannederl(...)rs-samenleving-onder
Coming to a city near you 😘
De natte droom van Rutte en Kaag: Nederland als lap grond die zo snel en zo intensief mogelijk gexploiteerd moet worden. Liefst door goedkope buitenlandse arbeidskrachten en de vette winsten gaan in de zakken van het grootkapitaal.quote:Op zondag 23 april 2023 09:56 schreef ZanneG het volgende:
In mijn stad zijn ze nu volop container woningen aan het bouwen voor vluchtelingen, voornamelijk Oekraniers.
Dat is heel mooi natuurlijk maar het blijft een beetje dubbel dat de jongeren tot 27 thuis moeten blijven wonen, omdat er niets te vinden of te kopen is.
Terwijl juist zo n container woning er prima uit ziet als studio / starterswoning, met veel licht, keukenblokje, douche.
Ik had daar als 27 jarige starter best willen wonen.
We hebben hier ook heel veel Polen en Bulgaren wonen ivm werk dat zijn geen asielzoekers maar je denkt wel eens dat de verhouding zoek is..
Overal zie je buitenlandse nummerborden, buitenlandse supermarkten.
Op een gegeven moment is er geen ruimte meer voor vind ik..
Zo onderhand interesseert het niemand meer als die gasten verzuipen bij een illegale oversteek.quote:.Er wordt weinig gedaan om vluchtelingen en andere migranten georganiseerd naar Europa te laten komen, stelt adviseur migratie Ralph Severijns van het Nederlandse Rode Kruis. "Dat is juist hard nodig. Mensen zullen altijd redenen hebben om voor hun veiligheid naar een ander land te vluchten", zegt hij.
"Ieder mens dat in nood is, moet bovendien onvoorwaardelijk hulp kunnen krijgen. Daarom moeten de reddingsacties op zee ook mogelijk blijven om te voorkomen dat migranten om het leven komen".
Maar juist die reddingsacties worden moeilijker gemaakt, zegt Amnesty International-woordvoerder Marjon Rozema. Zo heeft Itali laatst strengere regels opgesteld voor hulporganisaties die reddingsacties op zee uitvoeren. "Dit past in een breder patroon waarin EU-landen willen voorkomen dat mensen berhaupt Europa binnenkomen", zegt zij.
"Boten terugduwen, enorme hekken plaatsen of hulporganisaties aan de ketting leggen, zodat ze geen reddingsoperaties kunnen uitvoeren: al deze maatregelen dwingen mensen alleen maar om gevaarlijke routes naar veiligheid te nemen", zegt zij.
"Het redden van mensenlevens moet vooropstaan", vindt ze. "Europa kan deze ellende stoppen door te investeren in zoek- en reddingsoperaties en mensen in nood meteen te helpen. Ook moeten reddingswerkers en andere humanitaire hulpverleners niet meer vervolgd worden."
Ze noemt de Nederlandse hulpverlener Pieter Wittenberg als voorbeeld. De Griekse justitie vervolgde hem, omdat hij werd verdacht van onder meer spionage bij het helpen van bootvluchtelingen.
Die lui verdrinken omdat de EU maar wortels blijft voorhouden in de vorm van permanente verblijfsvergunningen, huurwoningen en uitkeringen.quote:Op zondag 23 april 2023 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Gadverdamme wat zijn die lui irritant naef.
https://www.nu.nl/buitenl(...)luchtelingen-om.html
Hoor dit dan
[..]
Zo onderhand interesseert het niemand meer als die gasten verzuipen bij een illegale oversteek.
Dus praat voor jezelf met “het redden van mensenlevens moet voorop staan”
Misschien ook wel jaquote:Op zondag 23 april 2023 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die lui verdrinken omdat de EU maar wortels blijft voorhouden in de vorm van permanente verblijfsvergunningen, huurwoningen en uitkeringen.
Dan worden mensen gewoon thuis berooft dan wordt het hier een soort Zuid Afrika.quote:Op zondag 23 april 2023 11:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Het houd vanzelf wel een keer op en die tijd is niet ver meer.
Van een systeem dat in elkaar klapt valt ook niet meer te profiteren.
Nederland wordt dan ook geregeerd als een wingewest. Daar wordt werkvolk naartoe verscheept net als vroeger, en wat de bevolking daarvan vindt doet er niet toe.quote:Op zondag 23 april 2023 09:56 schreef ZanneG het volgende:
In mijn stad zijn ze nu volop container woningen aan het bouwen voor vluchtelingen, voornamelijk Oekraniers.
Dat is heel mooi natuurlijk maar het blijft een beetje dubbel dat de jongeren tot 27 thuis moeten blijven wonen, omdat er niets te vinden of te kopen is.
Terwijl juist zo n container woning er prima uit ziet als studio / starterswoning, met veel licht, keukenblokje, douche.
We hebben hier ook heel veel Polen en Bulgaren wonen ivm werk dat zijn geen asielzoekers maar je denkt wel eens dat de verhouding zoek is..
Ergens ben ik juist bij met al die Polen.quote:Op zondag 23 april 2023 09:56 schreef ZanneG het volgende:
Waarom moet er diversiteit zijn?quote:Op maandag 24 april 2023 06:40 schreef torentje het volgende:
Ondanks dat veel vluchtelingen naar hier zijn gekomen, is er al decennia geen diversiteit op de straten en/of winkels/supermarkten.
Lijkt dus wel alsof de media valse hoop geeft aan de weldenkende mensen.
Er is nog geen deal met Libie om migranten over te dragen nadat ze gered zijn op zee. En voor zo'n deal moet er miljoenen/miljarden richting Libie geschoven worden zodat ze meewerken. Net zoals er met Turkije is gebeurd.quote:Op zondag 23 april 2023 19:00 schreef Bloemkool het volgende:
Waarom worden die migranten niet op zee al tegen gehouden? Check of iemand hulp nodig heeft en dan terug slepen naar de kust waar ze vandaan komen. Die regel van dat opnemen in Europa en die mensen toegang geven tot asiel procedures en alle andere voorzieningen moet gewoon stoppen.
Ik zie het niet snel gebeuren. De gemiddelde Nederlander is meer solidair naar een vluchteling uit Oekrane dan andere Nederlanders in nood. Een aanzienlijk deel ook jegens migranten uit andere landen. Te vaak hoor je nog meningen die beginnen met "ik gun asielzoekers van harte dit en dat....". Daar ga je al. Misschien moet je een keer stoppen met dat gunnen. Gun de eigen bevolking eens wat en begin daar mee.quote:Op zondag 23 april 2023 10:07 schreef ZanneG het volgende:
Ik ben zeker niet tegen het huisvesten van asielzoekers of Oekraniers maar ik heb soms wel het gevoel dat dit ten koste gaan vd eigen jongeren, die maar niet uit huis kunnen omdat iedereen voorrang krijgt.
Op een gegeven moment moeten we ook zeggen: nu is het genoeg.
We helpen aan alle kanten maar dat kan ook niet tot in het oneindige door gaan.
Het houdt ergens ook op.
Jup. Libi heeft groot gelijk. Het zijn zelden Libiers die over proberen te varen. Het zijn doorreizigers, libie heeft te veel kilometers grens te verdedigen tegen mensen die het land in willen om daarna naar Europa te reizen. Er is een gezamenlijk probleem waar vooral Europa last van heeft.quote:Op maandag 24 april 2023 09:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er is nog geen deal met Libie om migranten over te dragen nadat ze gered zijn op zee. En voor zo'n deal moet er miljoenen/miljarden richting Libie geschoven worden zodat ze meewerken. Net zoals er met Turkije is gebeurd.
Wat denk je dat er moment gebeurd?
Europese reddingsboot: hey Libische kustwacht, we hebben migranten opgepikt die vanuit jullie land zijn vertrokken. Kunnen we ze aan jullie overdragen?
Libische kustwacht: NEE! Einde discussie!
Zonder financiele beloning gaat Libie niet meewerken.
Goed voor bijstandconsulentenquote:Op maandag 24 april 2023 09:11 schreef Enchanter het volgende:
Ik verwacht een toestroom aan Soedanezen , ondanks dat er een aantal veilige landen veel dichterbij liggen
Omdat de weldenkende mensen dan met de eigen soort zou kunnen pratenquote:Op maandag 24 april 2023 09:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom moet er diversiteit zijn?
die zijn daar gewoon gebracht door een persoon die er leuk mee verdiend heeftquote:
Hoeveel mensen uit het Midden Oosten en Azi bereiken op deze manier de US jaarlijks, weet je dat toevallig?quote:Op maandag 24 april 2023 16:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanuit Afghanistan via de Darien Gap naar de VS gevlucht. Permanente gehoorbeschadiging aan een mishandeling door Panamese soldaten overgehouden.
https://www.msn.com/en-us(...)-healing/ar-AA1afRv8
Months after being freed, Afghan soldier arrested at border is now on a path toward asylum and healing
[ afbeelding ]
Zijn tenminste niet alleen maar mannen zoals je wel ziet bij volk uit het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Van Mexico naar de VS via het water oversteken gaat supermakkelijk, het is maar 30 meter.
https://www.msn.com/en-us(...)o-and-us/vi-AA1ajOUd
Migrants cross border river between Mexico and US
Migrants from various Central and South American countries arrive on the banks of the Rio Bravo in Matamoros, which forms the natural border between Mexico and the United States, and cross it to the US side with the help of an inflatable air mattress.
https://www.gelderlander.(...)aar-italie~af0d20d3/quote:Nederland mag nu geen asielzoekers terugsturen naar Itali
Staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel en Migratie) mag nu geen asielzoekers naar Itali terugsturen. Dat heeft de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State gevonnist in twee zaken.
Binnenlandredactie 26-04-23, 10:37
Laatste update: 10:39
Op basis van de Dublinverordening zouden de twee asielzoekers eigenlijk wel naar Itali teruggestuurd moeten worden. Omdat de Italiaanse autoriteiten geen opvang bieden aan deze zogenoemde ‘Dublinclaimanten’, is terugsturen nu in strijd met de mensenrechten.
De uitspraken hebben tot gevolg dat de staatssecretaris op dit moment asielaanvragen die Itali op grond van de Europese Dublinverordening eigenlijk moet behandelen, toch zelf zal moeten behandelen. De uitspraak verandert volgens een woordvoerder van het ministerie ‘aan de dagelijkse praktijk waarschijnlijk weinig’. Het aantal asielzoekers zal niet in grote getale toenemen, want Itali wilde toch al nauwelijks mensen terugnemen.
De zaken gaan over een Nigeriaanse man en een man die zegt dat hij uit Eritrea komt. De Nigeriaanse man heeft eerst drie keer in Itali asiel aangevraagd en daarna nog een keer in Nederland. De andere man is via Itali Europa binnengekomen maar heeft daar geen asiel aangevraagd. De staatssecretaris heeft de asielaanvragen niet in behandeling genomen en wil beide mannen overdragen aan Itali.
En wat als Nederland daar schijt aan heeft? Komt Frans Timmermans dan met een uzi het Binnenhof op wandelen?quote:Op woensdag 26 april 2023 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)aar-italie~af0d20d3/
Meer, meer en nog meer. De tsunami van migranten is niet meer te stoppen.
De rechters in Nederland zijn een van de meest aan de EU loyale en onderdanige rechters van Europa. In feite zijn het geen rechters van Nederland meer maar van een buitenlandse instantie. Daarom is er zelden een rechterlijke afweging die de belangen van de Nederlandse Staat en maatschappij meeweegt.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat als Nederland daar schijt aan heeft? Komt Frans Timmermans dan met een uzi het Binnenhof op wandelen?
Partijen zoals VVD en D66 hebben Nederland al lang en breed in de uitverkoop gedaan.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:58 schreef Scorpie het volgende:
Meer meer meer
Ben benieuwd wanneer we gaan opteren voor een Generaal Pardon
Wat doet dat gezin nog in Zweden? 🤔quote:Omdat de asielaanvraag van zijn ouders tot drie keer toe is afgewezen, heeft Murhaf geen verblijfsvergunning.
Wachten totdat ze daar ook zo dom zijn om een generaal pardon oid te doen.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat doet dat gezin nog in Zweden? 🤔
=============================================================
https://www.nu.nl/goed-ni(...)che-opmerkingen.html
Jonge asielzoeker in Zweden overspoeld met donaties na racistische opmerkingen
De naam Murhaf Hamid zal niet direct een belletje doen rinkelen, maar de elfjarige jongen gaat viraal in Zweden. Toen hij langs de deuren ging voor het goede doel, kreeg hij racistische opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd. Hamid deelde zijn ervaring op sociale media en nu wordt hij overspoeld met donaties.
Murhaf ging bij huizen in zijn buurt langs om bloemenspeldjes te verkopen voor gezinnen die in armoede leven. Sommige buurtbewoners reageerden daar negatief op. De jongen zou nare opmerkingen hebben gekregen over zijn huidskleur. Anderen zeiden tegen Murhaf dat hij niet op straat mocht komen.
De jongen vertelde over zijn nare ervaringen aan een vriend van zijn familie, die erover schreef op Facebook. Het bericht kreeg tientallen positieve reacties, maar ook racistische. Zo hadden aanhangers van de grootste rechtse politieke partij Sverigedemokraterna (Zweedse Democraten) geen aardig woord voor Murhaf over.
Mede dankzij het Facebook-bericht wist de jongen meer dan 3,2 miljoen kronen (201.000 euro) op te halen via zijn digitale fondsenwervingspagina. Ook ontving hij 112.000 kronen aan fooi. En die mag hij in eigen zak steken.
De jongen is nu een bekendheid in Zweden. Hij is uitgenodigd in het Zweedse parlement en het stadhuis in Malm, de op twee na grootste stad van Zweden. Daarnaast heeft de actie in Zweden geleid tot een maatschappelijke discussie over racisme. De Zweedse Democraten hebben de racistische reacties van hun achterban onacceptabel genoemd.
Murhaf werd in Zweden geboren, maar zijn ouders zijn vluchtelingen uit Ethiopi. Hierdoor heeft het kind een asielzoekersstatus. Omdat de asielaanvraag van zijn ouders tot drie keer toe is afgewezen, heeft Murhaf geen verblijfsvergunning. De jongen zei tegen een Zweedse omroep dat hij graag een verblijfsdocument zou willen kopen van de fooien die hij heeft ontvangen. Hij beseft dat dit niet kan, dus de fooi gaat wellicht naar een mobiele telefoon, schoenen en kleding.
Hopelijk is Zweden zo slim om te weten wat voor gevolgen dat heeft. Als ze dat doen dan geven ze de volgende veel grotere groep hoop dat ze bij de volgende lichting zitten ook al moeten ze 10 of 20 jaar daarop wachten.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wachten totdat ze daar ook zo dom zijn om een generaal pardon oid te doen.
Clown world in Den Haag.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)aarschijnlijk-70-000
Ah kijk, er zijn weinig middelen en het loopt (nog verder) vast. Gek hoor, het is net alsof elk jaar een Roosendaal erbij qua aanmeldingen niet vol te houden is.
Ze verwachten dus de komende jaren nog meer 'asielzoekers'.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)aarschijnlijk-70-000
Ah kijk, er zijn weinig middelen en het loopt (nog verder) vast. Gek hoor, het is net alsof elk jaar een Roosendaal erbij qua aanmeldingen niet vol te houden is.
Gebeurt al met grote regelmaat. Zie dezequote:Op vrijdag 28 april 2023 15:42 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ze verwachten dus de komende jaren nog meer 'asielzoekers'.
Dit jaar 77.000 , volgend jaar +100.000 (Een stad als Zwolle , Deventer of Leiden) , en in 2025 wellicht 150.000?
Over 20 jaar zijn onze steden gewoon onherkenbaar veranderd, het verlaagd de levensstandaard voor ons allen, omdat ze de slechte gewoontes uit hun thuislanden meenemen hiernaartoe,
(vrouwenhaat, slecht gedrag in het verkeer, afvallozing naast containers, agressief gedrag etc).
En bij de volgende aanranding zoals in Keulen, of aanslag in Europa doen onze politici weer alsof ze zo geschokt zijn.. Terwijl ze deels medeplichtig zijn aan deze vorm van onveiligheid in onze openbare ruimtes.. Niet het volk, maar onze EU leiders zorgen er namelijk voor om de buitengrenzen niet te beschermen.
Maar goed, de elite uit Brussel kunnen trots zijn dat wij in Europa op de eerste plek staan wereldwijd qua 'mensenrechten' .
Geen wonder dat niemand trots is om Europeaan te zijn, hoe kun je nou trots zijn op een instantie, die niet eens zichzelf kan beschermen? En het aantal asielzoekers overlaat 'aan hoeveel er maar binnen willen komen'.
Het blijft een slappe hap, De Europese Unie in zijn huidige vorm.. En met de volgende woke generatie, gaat het vast niet beter worden, die krijgen op school dagelijks te horen over 'klimaatvluchtelingen' etc.
quote:Groepsverkrachting Den Bosch: uitspraak in zaak met gruwelijke details
De rechtbank in Den Bosch doet deze maandag uitspraak in de Bossche groepsverkrachtingszaak. De zaak loopt al jaren. Zes mannen van tussen de 20 en 26 worden ervan verdacht dat ze op twee avonden in januari en april twee minderjarige meisjes, die op dat moment onder invloed waren, hebben verkracht.
Het land is teveel verdeeld op diverse belangrijke thema's, men krijgt hier gewoon geen meerderheid met verstand en gevoel.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:03 schreef Mubassie het volgende:
Het gaat maar door. Zo lang er niets gebeurt (en geloof me, er gaat niets gebeuren) blijven deze aantallen de komende jaren flink stijgen. Nog even, en elke "vluchteling" weet de weg naar Nederland luilekkerland te vinden.
En we doen er niets aan, onze regering trekt toch haar eigen plan. Het maakt geen zak uit waar je op gaat stemmen. Voor een fatsoenlijk asielbeleid zijn we sowieso al te laat.
Durf je eerst al bejaarde de straat niet meer op, nu durven ze ook dr huis niet meer uitquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:23 schreef Gehrman het volgende:
In Drenthe worden de asielzoekers al tussen de bejaarden geplaatst
https://dvhn.nl/drenthe/B(...)%80%99-28392480.html
Zijn statushouders die daar tussen de bejaarden geplaatst worden h, die zijn dus voldoende gescreend.quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Durf je eerst al bejaarde de straat niet meer op, nu durven ze ook dr huis niet meer uit
quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:23 schreef Gehrman het volgende:
Dat ligt voor de hand anders weigeren de statushouders want met minder hoeven ZIJ geen genoegen te nemen. Ze hebben tenslotte heel veel geld betaald om hier te komen wonen.quote:Op twee vragen kwam wel een duidelijk antwoord: ja, de leegstaande appartementen krijgen een opknapbeurt en nee, de ietwat afgetrapte appartementen van de hoogbejaarde ouderen (het complex staat op de nominatie voor sloop over enkele jaren) worden niet opgeknapt.
Jaja, geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Zijn statushouders die daar tussen de bejaarden geplaatst worden h, die zijn dus voldoende gescreend.
Dat waren geen asielzoekers of vluchtelingen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gebeurt al met grote regelmaat. Zie deze
[..]
Voor heel Nederland is dat te hopen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is voor die bejaarden wel te hopen dat die statushouders voldoende gescreend zijn.
Omvolking is geen theorie maar een praktijk. Of je voor of tegen bent, of neutraal, is een andere discussie.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat waren geen asielzoekers of vluchtelingen.
En dat gedoe over omvolking mag ook achterwege blijven, er zijn zat manieren om het hier te bespreken zonder complottheorien salonfhig te maken.
Het had wel gekund. Open je ogen!quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat waren geen asielzoekers of vluchtelingen.
En dat gedoe over omvolking mag ook achterwege blijven, er zijn zat manieren om het hier te bespreken zonder complottheorien salonfhig te maken.
Waardeloos. Nederlandse bejaarden die het land na de oorlog met alle ellende van dien met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd, zij worden na 70 jaar hard werken en extreem veel belasting betalen bij het grof vuil gezet. Anders kan ik 't niet zeggen. Zelfs een laatste jaar in een rustig verzorgingstehuis waar ze grof veel geld voor betalen wordt ze niet gegund. Zelfs een vrede dood wordr ze afgepakt. Alles moet wijken voor die parasieten die het nog gratis krijgen ook en ze blijven allemaal maar klagenquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:23 schreef Gehrman het volgende:
Mooie post, sarcastisch of niet. Je begint het door te krijgen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waardeloos. Nederlandse bejaarden die het land na de oorlog met alle ellende van dien met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd, zij worden na 70 jaar hard werken en extreem veel belasting betalen bij het grof vuil gezet. Anders kan ik 't niet zeggen. Zelfs een laatste jaar in een rustig verzorgingstehuis waar ze grof veel geld voor betalen wordt ze niet gegund. Zelfs een vrede dood wordr ze afgepakt. Alles moet wijken voor die parasieten die het nog gratis krijgen ook en ze blijven allemaal maar klagen
En het ergste is. Omdat de vrijgekomen woningen direct worden opgevuld kunnen andere hardwerkende Nederlanders niet naar een verzorgingstehuis. Zij blijven langer eenzaam thuis wonen en met de jaren wordt zelfs een simpele trap een levensgevaarlijk object. Die woning komt niet op de markt waardoor er nog minder woningen voor de starters op de markt komen. Alles loopt vast door die |+,$]|$|. De bejaarden zijn de klos en de starters ook. De starters zijn net onze toekomst. Het is net alsof het beleid is om autochtonen weg te pesten zodat er meer plek voor immigranten is. Mag je niet zeggen
Nee het is een complottheorie en ik wil die shit hier gewoon niet hebben.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Omvolking is geen theorie maar een praktijk. Of je voor of tegen bent, of neutraal, is een andere discussie.
Ik ben beter van je gewend. Jammer dit.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het had wel gekund. Open je ogen!
Gelukkig waren het nu brave Nederlanders. Dan is zo'n verkrachting wel een stukje minder erg, helaas voor die meisjes dan
Neem het lekker op voor die parasieten johquote:Op vrijdag 28 april 2023 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben beter van je gewend. Jammer dit.
Wat een droevenis ditquote:Op vrijdag 28 april 2023 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neem het lekker op voor die parasieten joh
Jawel hoor. Wel met het risico dat je belachelijk gemaakt wordt natuurlijk. Geen reden om dan censuur te verzinnen.quote:
Noem ons gewoon allemaal racist en log uit.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neem het lekker op voor die parasieten joh
Ik neem aan dat straatcommando dit een goede post vindt en er dus niks mee doet.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem ons gewoon allemaal racist en log uit.
Leuke act van iemand die financieel belang heeft bij de massale toestroom van asielzoekers.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waardeloos. Nederlandse bejaarden die het land na de oorlog met alle ellende van dien met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd, zij worden na 70 jaar hard werken en extreem veel belasting betalen bij het grof vuil gezet. Anders kan ik 't niet zeggen. Zelfs een laatste jaar in een rustig verzorgingstehuis waar ze grof veel geld voor betalen wordt ze niet gegund. Zelfs een vrede dood wordr ze afgepakt. Alles moet wijken voor die parasieten die het nog gratis krijgen ook en ze blijven allemaal maar klagen
En het ergste is. Omdat de vrijgekomen woningen direct worden opgevuld kunnen andere hardwerkende Nederlanders niet naar een verzorgingstehuis. Zij blijven langer eenzaam thuis wonen en met de jaren wordt zelfs een simpele trap een levensgevaarlijk object. Die woning komt niet op de markt waardoor er nog minder woningen voor de starters op de markt komen. Alles loopt vast door die |+,$]|$|. De bejaarden zijn de klos en de starters ook. De starters zijn net onze toekomst. Het is net alsof het beleid is om autochtonen weg te pesten zodat er meer plek voor immigranten is. Mag je niet zeggen
Dat interesseert me vrij weinig; wat goed is om te zien is dat iedereen maar labelen als racist vanwege kritiekop het huidige asiel- en vluchtelingenbeleid niet meer aanslaat.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik neem aan dat straatcommando dit een goede post vindt en er dus niks mee doet.
Ik doe mee met feitenvrij ouwehoeren, niet eens nieuwe leugens, en nu is het ongewenst omdat jullie weten dat ik niet zoals jullie ben. Dat is pas droevig. Ik zal wel een nieuw account maken, even wat duimpje scorenquote:
Feitenvrij?quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik doe mee met feitenvrij ouwehoeren, niet eens nieuwe leugens, en nu is het ongewenst omdat jullie weten dat ik niet zoals jullie ben. Dat is pas droevig. Ik zal wel een nieuw account maken, even wat duimpje scoren
Jij bent hier degene die kansloze migranten uit middeleeuwse culturen loopt op te hemelen als zielige slachtoffers. Dat is niet alleen feitenvrij ouwehoeren maar ook goedkoop emo-populisme.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik doe mee met feitenvrij ouwehoeren, niet eens nieuwe leugens, en nu is het ongewenst omdat jullie weten dat ik niet zoals jullie ben. Dat is pas droevig. Ik zal wel een nieuw account maken, even wat duimpje scoren
Wijs even aan waar ik 'een iemand' voor racist label?quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat interesseert me vrij weinig; wat goed is om te zien is dat iedereen maar labelen als racist vanwege kritiekop het huidige asiel- en vluchtelingenbeleid niet meer aanslaat.
Je zult met betere argumenten moeten komen om die kritiek te lijf te gaan. En die pogingen tot sarcasme schaar ik daar niet onder
Wijs even aan waar ik dat doe. Als "niet alle parasieten zijn verkrachters" het ophemelen van migranten is dan ben ik schuldigquote:Op vrijdag 28 april 2023 20:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die kansloze migranten uit middeleeuwse culturen loopt op te hemelen als zielige slachtoffers. Dat is niet alleen feitenvrij ouwehoeren maar ook goedkoop emo-populisme.
quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:29 schreef opgebaarde het volgende:
Gelukkig waren het nu brave Nederlanders.
Mkay.quote:Boy M. zou, volgens een van de meisjes, op de avond van 22 april via Facetime aan verdachte Faizal J. hebben gevraagd: "Lig je er al bovenop?" "Nee jongen", antwoordde Faizal lachend, waarop hij het destijds 15-jarige meisje op de trap mee naar boven nam.
quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wijs even aan waar ik 'een iemand' voor racist label?
Ik maak me behoorlijk druk om doe 70.000 200.000 parasieten die er dit jaar aankomen en het veelvoud de jaren hierna. Ik heb wat dat betreft dezelfde zorg en ik zie de grenzen liever gisteren dicht dan pas vandaag. Ik heb het alleen niet nodig om zaken op te blazen, zoals die 400.000 mensen die dit jaar asiel aanvragen
Nu is het hopelijk wel klaar met jouw act hier.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wijs even aan waar ik dat doe. Als "niet alle parasieten zijn verkrachters" het ophemelen van migranten is dan ben ik schuldig
Waarom vind je het vervelend aan als ik beweringen die hier gepost worden herhaal?quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Nu is het hopelijk wel klaar met jouw act hier.
Je post doorlopend trollreacties.
Gewoon even uitloggen, paar biertjes drinken, slaapje doen en morgen weer fris aan de dag beginnen.
Jullie nog wel.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het zouden je (groot)ouders maar zijn. Die sterven binnen een paar jaar door pure stress. Na 21:00u stil in huis, wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:23 schreef Gehrman het volgende:
Omdat je niet zo bent. Je zet een act op, maar ik begrijp dat je nws en Fok niet meer zo leuk vindt. Ga dan gewoon weg ipv dit soort kansloze acts op te voeren.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom vind je het vervelend aan als ik beweringen die hier gepost worden herhaal?
Leuk die beschuldigingen aan mijn adres, zoals we gewend zijn zonder onderbouwing. Precies zoals nws fok het graag ziet.
Ik heb het goed naar mijn zin. Ik lees wel liever dingen waar ik iets van leer, maar dat is in NWS bij bepaalde onderwerpen al enige tijd beperkt dus dat probeer ik ergens anders te halen. Hier pas ik me soms aan en vandaag helemaal. Dat fokkers hier een probleem mee hebben snap ik want ik ben er niet een van hun, maar dat jij of een mod hier problemen mee hebben slaat natuurlijk helemaal nergens op. Jullie hebben dit forum net gemaakt zoals het is. Jullie vinden dat groepje fokkers met die posts van toegevoegde waarde, dus dat ben ik dat met diezelfde posts ook. Wat doe jij raar zegquote:Op vrijdag 28 april 2023 22:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat je niet zo bent. Je zet een act op, maar ik begrijp dat je nws en Fok niet meer zo leuk vindt. Ga dan gewoon weg ipv dit soort kansloze acts op te voeren.
Tja, jammer. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb het goed naar mijn zin. Ik lees wel liever dingen waar ik iets van leer, maar dat is in NWS bij bepaalde onderwerpen al enige tijd beperkt dus dat probeer ik ergens anders te halen. Hier pas ik me soms aan en vandaag helemaal. Dat fokkers hier een probleem mee hebben snap ik want ik ben er niet een van hun, maar dat jij of een mod hier problemen mee hebben slaat natuurlijk helemaal nergens op. Jullie hebben dit forum net gemaakt zoals het is. Jullie vinden dat groepje fokkers met die posts van toegevoegde waarde, dus dat ben ik dat met diezelfde posts ook. Wat doe jij raar zeg
Mijn vrouw werkt daar en is nu doodsbang te worden aangerand en gentimideerd. Mijn vader neemt morgen een busje pepperspray voor haar mee uit Duitslandquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:23 schreef Gehrman het volgende:
Nu zijn Syrirs de kwaaisten niet, hartelijke mensen en geen groot onderdeel van de overlast. Helaas wel erg streng gelovig, wat maar moeilijk mengt.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:59 schreef BMW1993 het volgende:
De grootste groep asielzoekers komen uit Syri.
Er zijn er 150.000 binnen gekomen de afgelopen jaren.
Hierdoor zijn ze nu net zo groot als de gehele Antilliaanse gemeenschap.
Over enkele jaren is deze groep net zo groot als de Turkse en Marokkaanse gemeenschap, 500.000 Syrirs gaan we binnen 10 jaar wel halen.
Dit filmpje is enkele dagen terug, uit Damascus :
Ziet er best gezellig uit... Het is daarom ook bizar dat Syrirs standaard een verblijfsvergunning krijgen.
Politieke vluchtelingen die anders vervolg worden, zoals je ook ziet bij Iranirs, zijn in mijn ogen wel welkom, maar Ahmed, de taxichauffeur uit Aleppo, die hoeft echt niet perse levenslang in een Nederlands huurhuis te wonen..
Het is echt waanzin.
quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt daar en is nu doodsbang te worden aangerand en gentimideerd. Mijn vader neemt morgen een busje pepperspray voor haar mee uit Duitsland
Her is inderdaad raar als je zo'n video ziet die syriers bijna standaard asiel krijgen. Alleen zo'n video is ook te vinden van Kyivquote:Op vrijdag 28 april 2023 23:59 schreef BMW1993 het volgende:
Over enkele jaren is deze groep net zo groot als de Turkse en Marokkaanse gemeenschap, 500.000 Syrirs gaan we binnen 10 jaar wel halen.
Ziet er best gezellig uit... Het is daarom ook bizar dat Syrirs standaard een verblijfsvergunning krijgen.
Politieke vluchtelingen die anders vervolg worden, zoals je ook ziet bij Iranirs, zijn in mijn ogen wel welkom, maar Ahmed, de taxichauffeur uit Aleppo, die hoeft echt niet perse levenslang in een Nederlands huurhuis te wonen..
Het is echt waanzin.
Het gaat er niet om of het hartelijke mensen zijn, het gaat erom of we plek hebben.quote:Op zaterdag 29 april 2023 06:43 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nu zijn Syrirs de kwaaisten niet, hartelijke mensen en geen groot onderdeel van de overlast. Helaas wel erg streng gelovig, wat maar moeilijk mengt.
Waarom zij in grote getalen naar hier komen en ook nog mogen blijven is me een raadsel.
Er zijn sowieso genoeg andere bevolkingsgroepen die hier zeker niet horen.
Omvolking is shit zeg je? Er zijn mensen die het daar mee eens zijn. Ik vind dat dit democratisch moet worden opgelost, dus andere partijen/politici aan de knoppen die een asielstop invoeren, geheel volgens wetgeving. Moeilijk is het niet, vergt wel wat lef en powerplay.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee het is een complottheorie en ik wil die shit hier gewoon niet hebben.
Mensen uit Bangladesh zijn ook best aardig, maar om nou miljoenen arme lui hier naar toe te halen….quote:Op zaterdag 29 april 2023 06:43 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nu zijn Syrirs de kwaaisten niet, hartelijke mensen en geen groot onderdeel van de overlast. Helaas wel erg streng gelovig, wat maar moeilijk mengt.
Waarom zij in grote getalen naar hier komen en ook nog mogen blijven is me een raadsel.
Er zijn sowieso genoeg andere bevolkingsgroepen die hier zeker niet horen.
Omvolking is mss een verkeerd woord maar een invasie is het wel...quote:Op zaterdag 29 april 2023 09:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Omvolking is shit zeg je? Er zijn mensen die het daar mee eens zijn. Ik vind dat dit democratisch moet worden opgelost, dus andere partijen/politici aan de knoppen die een asielstop invoeren, geheel volgens wetgeving. Moeilijk is het niet, vergt wel wat lef en powerplay.
Het is een prima woord. De Nederlandse bevolking veranderd van rap tempo qua samenstelling en dat proces is onomkeerbaar. Dat kun je naar mijn idee niet anders omschrijven dan omvolking.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:24 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Omvolking is mss een verkeerd woord maar een invasie is het wel...
Hoeveel autochtonen worden we per jaar gedeporteerd? Volgens mij nul. Dan gaat er iets verkeerd met het omvolkenquote:Op zaterdag 29 april 2023 13:34 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het is een prima woord. De Nederlandse bevolking veranderd van rap tempo qua samenstelling en dat proces is onomkeerbaar. Dat kun je naar mijn idee niet anders omschrijven dan omvolking.
Jonge werkpaden, voorheen moesten ze uit Marokko gehaald worden, en nu met een sticker asielzoeker kan je ze veel makkelijker binnenhalen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:59 schreef BMW1993 het volgende:
Het is echt waanzin.
Alleen gaat dat niet op aangezien 43% van de asielzoekers na 10 jaar nog geen hand uit de mouwen heeft gestoken.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jonge werkpaden, voorheen moesten ze uit Marokko gehaald worden, en nu met een sticker asielzoeker kan je ze veel makkelijker binnenhalen.
Economische belangen, de kapitalistische machine draaiend houden en verder groeien, daar draait het om, de rest is bijzaak.
En toch is de meerderheid van de grote steden allochtoon. Het gaat juist heel goed voor de omvolkers. Al 40 jaar meewind.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoeveel autochtonen worden we per jaar gedeporteerd? Volgens mij nul. Dan gaat er iets verkeerd met het omvolken
1984 kun je ook nog lenen en de inhoud van dat boek is ook best actueelquote:Op zaterdag 29 april 2023 15:33 schreef Homey het volgende:
Een profetisch boek uit de jaren ‘70:
https://en.m.wikipedia.or(...)of%20the%20Saints%20(French%3A%20Le%20Camp%20des%20Saints,France%20and%20the%20Western%20world.
Niet bepaald woke dus vraag me af je dit boek kan lenen in de lokale bieb.
Ons koningshuis is ook allochtoon en al wel langer dan veertig jaarquote:Op zaterdag 29 april 2023 15:31 schreef Homey het volgende:
[..]
En toch is de meerderheid van de grote steden allochtoon. Het gaat juist heel goed voor de omvolkers. Al 40 jaar meewind.
Met deze quasi-lollige whataboutism onderschrijf je dus mijn punt.quote:Op zaterdag 29 april 2023 16:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ons koningshuis is ook allochtoon en al wel langer dan veertig jaar
Als ze 6 kinderen hebben en die moeten allemaal naar school, tel uit je winst.quote:Op zaterdag 29 april 2023 15:10 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Alleen gaat dat niet op aangezien 43% van de asielzoekers na 10 jaar nog geen hand uit de mouwen heeft gestoken.
Nee dat kan je niet en ik ben er klaar mee, ik heb nu een paar keer opgeroepen die term niet te gebruiken omdat het hoort bij een complottheorie over een elite danwel joden die massa immigratie gebruiken om de westerse wereld omver te werpen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:34 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het is een prima woord. De Nederlandse bevolking veranderd van rap tempo qua samenstelling en dat proces is onomkeerbaar. Dat kun je naar mijn idee niet anders omschrijven dan omvolking.
Ook zeker een profetisch boek.quote:Op zaterdag 29 april 2023 15:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
1984 kun je ook nog lenen en de inhoud van dat boek is ook best actueel
die hebben daar ook geen woning hequote:Op zaterdag 29 april 2023 09:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Mensen uit Bangladesh zijn ook best aardig, maar om nou miljoenen arme lui hier naar toe te halen….
Dat doen de gevestigde partijen + media. Die horen een Baudet fanboy wat zeggen en nemen dan gelijk aan dat alle Nederlanders die kritisch zijn op het migratie- beleid, allemaal complotgekken zijn. Terwijl het grote gros (zie afgelopen verkiezingen PS) er niks mee heeft.quote:Op zaterdag 29 april 2023 16:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat kan je niet en ik ben er klaar mee, ik heb nu een paar keer opgeroepen die term niet te gebruiken omdat het hoort bij een complottheorie over een elite danwel joden die massa immigratie gebruiken om de westerse wereld omver te werpen.
Klaar dus. Je kunt dit onderwerp prima bespreken zonder dat gedoe.
Oh, ja kijk. Je kunt hier discussie voeren wat je wil ; ik wil echter geen complotdrek zien en dan maken we mensen monddood. En passant nog even een godwin erin. Top man.quote:Op zaterdag 29 april 2023 16:16 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat doen de gevestigde partijen + media. Die horen een Baudet fanboy wat zeggen en nemen dan gelijk aan dat alle Nederlanders die kritisch zijn op het migratie- beleid, allemaal complotgekken zijn. Terwijl het grote gros (zie afgelopen verkiezingen PS) er niks mee heeft.
Dat noem ik echt het monddood maken van de oppositie en neigt naar praktijken die we hebben gezien in de jaren 30. We weten allemaal naar wat dat toe heeft geleid.
Vooral zo doorgaan, op een gegeven moment komt die boemerang keihard terug.
Die zijn weggedreven in zee of 10 meter onder de modder verdaagdquote:Op zaterdag 29 april 2023 16:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die hebben daar ook geen woning he
Omdat ik niet op jouw punt reageer?quote:Op zaterdag 29 april 2023 16:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Met deze quasi-lollige whataboutism onderschrijf je dus mijn punt.
Aangevuld met, waarom geen tijdelijke verblijfsvergunning? Alles moet op terugkeer gericht zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2023 20:44 schreef Homey het volgende:
De kern van deze hele asielproblematiek die je nooit hoort in de media: waarom zou je berhaupt een woning en een uitkering geven aan nieuwkomers? Als je daar morgen mee stopt droogt die asielinstroom heel snel op.
de status is tijdelijk, deze is vijf jaar. Na vijf jaar kan de statushouder asiel voor onbepaalde tijd aanvragen. Meer info op onder andere deze pagina van de INDquote:Op zaterdag 29 april 2023 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Aangevuld met, waarom geen tijdelijke verblijfsvergunning? Alles moet op terugkeer gericht zijn.
En natuurlijk, een quotum.
Er komt geen oorlog. De Nederlander accepteert alles. Ooit een demonstratie gezien tegen massa-immigratie? Me neither.quote:Op zaterdag 29 april 2023 20:08 schreef Ciclon het volgende:
Flinke toename migranten vanuit Tunesi. Bangladesh, Nigeria, Senegal etc. Allemaal vertegenwoordigd. Dit wordt oorlog bij handhaven huidig beleid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |