Misschien ook wel jaquote:Op zondag 23 april 2023 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die lui verdrinken omdat de EU maar wortels blijft voorhouden in de vorm van permanente verblijfsvergunningen, huurwoningen en uitkeringen.
Dan worden mensen gewoon thuis berooft dan wordt het hier een soort Zuid Afrika.quote:Op zondag 23 april 2023 11:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Het houd vanzelf wel een keer op en die tijd is niet ver meer.
Van een systeem dat in elkaar klapt valt ook niet meer te profiteren.
Nederland wordt dan ook geregeerd als een wingewest. Daar wordt werkvolk naartoe verscheept net als vroeger, en wat de bevolking daarvan vindt doet er niet toe.quote:Op zondag 23 april 2023 09:56 schreef ZanneG het volgende:
In mijn stad zijn ze nu volop container woningen aan het bouwen voor vluchtelingen, voornamelijk Oekraniers.
Dat is heel mooi natuurlijk maar het blijft een beetje dubbel dat de jongeren tot 27 thuis moeten blijven wonen, omdat er niets te vinden of te kopen is.
Terwijl juist zo n container woning er prima uit ziet als studio / starterswoning, met veel licht, keukenblokje, douche.
Ik had daar als 27 jarige starter best willen wonen.
We hebben hier ook heel veel Polen en Bulgaren wonen ivm werk dat zijn geen asielzoekers maar je denkt wel eens dat de verhouding zoek is..
Overal zie je buitenlandse nummerborden, buitenlandse supermarkten.
Op een gegeven moment is er geen ruimte meer voor vind ik..
Ergens ben ik juist bij met al die Polen.quote:Op zondag 23 april 2023 09:56 schreef ZanneG het volgende:
In mijn stad zijn ze nu volop container woningen aan het bouwen voor vluchtelingen, voornamelijk Oekraniers.
Dat is heel mooi natuurlijk maar het blijft een beetje dubbel dat de jongeren tot 27 thuis moeten blijven wonen, omdat er niets te vinden of te kopen is.
Terwijl juist zo n container woning er prima uit ziet als studio / starterswoning, met veel licht, keukenblokje, douche.
Ik had daar als 27 jarige starter best willen wonen.
We hebben hier ook heel veel Polen en Bulgaren wonen ivm werk dat zijn geen asielzoekers maar je denkt wel eens dat de verhouding zoek is..
Overal zie je buitenlandse nummerborden, buitenlandse supermarkten.
Op een gegeven moment is er geen ruimte meer voor vind ik..
Waarom moet er diversiteit zijn?quote:Op maandag 24 april 2023 06:40 schreef torentje het volgende:
Ondanks dat veel vluchtelingen naar hier zijn gekomen, is er al decennia geen diversiteit op de straten en/of winkels/supermarkten.
Lijkt dus wel alsof de media valse hoop geeft aan de weldenkende mensen.
Er is nog geen deal met Libie om migranten over te dragen nadat ze gered zijn op zee. En voor zo'n deal moet er miljoenen/miljarden richting Libie geschoven worden zodat ze meewerken. Net zoals er met Turkije is gebeurd.quote:Op zondag 23 april 2023 19:00 schreef Bloemkool het volgende:
Waarom worden die migranten niet op zee al tegen gehouden? Check of iemand hulp nodig heeft en dan terug slepen naar de kust waar ze vandaan komen. Die regel van dat opnemen in Europa en die mensen toegang geven tot asiel procedures en alle andere voorzieningen moet gewoon stoppen.
Ik zie het niet snel gebeuren. De gemiddelde Nederlander is meer solidair naar een vluchteling uit Oekraïne dan andere Nederlanders in nood. Een aanzienlijk deel ook jegens migranten uit andere landen. Te vaak hoor je nog meningen die beginnen met "ik gun asielzoekers van harte dit en dat....". Daar ga je al. Misschien moet je een keer stoppen met dat gunnen. Gun de eigen bevolking eens wat en begin daar mee.quote:Op zondag 23 april 2023 10:07 schreef ZanneG het volgende:
Ik ben zeker niet tegen het huisvesten van asielzoekers of Oekraniers maar ik heb soms wel het gevoel dat dit ten koste gaan vd eigen jongeren, die maar niet uit huis kunnen omdat iedereen voorrang krijgt.
Op een gegeven moment moeten we ook zeggen: nu is het genoeg.
We helpen aan alle kanten maar dat kan ook niet tot in het oneindige door gaan.
Het houdt ergens ook op.
Jup. Libië heeft groot gelijk. Het zijn zelden Libiers die over proberen te varen. Het zijn doorreizigers, libie heeft te veel kilometers grens te verdedigen tegen mensen die het land in willen om daarna naar Europa te reizen. Er is een gezamenlijk probleem waar vooral Europa last van heeft.quote:Op maandag 24 april 2023 09:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er is nog geen deal met Libie om migranten over te dragen nadat ze gered zijn op zee. En voor zo'n deal moet er miljoenen/miljarden richting Libie geschoven worden zodat ze meewerken. Net zoals er met Turkije is gebeurd.
Wat denk je dat er moment gebeurd?
Europese reddingsboot: hey Libische kustwacht, we hebben migranten opgepikt die vanuit jullie land zijn vertrokken. Kunnen we ze aan jullie overdragen?
Libische kustwacht: NEE! Einde discussie!
Zonder financiele beloning gaat Libie niet meewerken.
Goed voor bijstandconsulentenquote:Op maandag 24 april 2023 09:11 schreef Enchanter het volgende:
Ik verwacht een toestroom aan Soedanezen , ondanks dat er een aantal veilige landen veel dichterbij liggen
Omdat de weldenkende mensen dan met de eigen soort zou kunnen pratenquote:Op maandag 24 april 2023 09:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom moet er diversiteit zijn?
die zijn daar gewoon gebracht door een persoon die er leuk mee verdiend heeftquote:
Hoeveel mensen uit het Midden Oosten en Azië bereiken op deze manier de US jaarlijks, weet je dat toevallig?quote:Op maandag 24 april 2023 16:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanuit Afghanistan via de Darien Gap naar de VS gevlucht. Permanente gehoorbeschadiging aan een mishandeling door Panamese soldaten overgehouden.
https://www.msn.com/en-us(...)-healing/ar-AA1afRv8
Months after being freed, Afghan soldier arrested at border is now on a path toward asylum and healing
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |