abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208870809
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die lui verdrinken omdat de EU maar wortels blijft voorhouden in de vorm van permanente verblijfsvergunningen, huurwoningen en uitkeringen.
Misschien ook wel ja
Vakman pur sang
  zondag 23 april 2023 @ 11:44:08 #177
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208871554
Het houd vanzelf wel een keer op en die tijd is niet ver meer.
Van een systeem dat in elkaar klapt valt ook niet meer te profiteren.
pi_208871586
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Het houd vanzelf wel een keer op en die tijd is niet ver meer.
Van een systeem dat in elkaar klapt valt ook niet meer te profiteren.
Dan worden mensen gewoon thuis berooft dan wordt het hier een soort Zuid Afrika.
Plaats hier uw advertentie
pi_208871940
Weet je waar ik nou enorm blij mee zou zijn? Als er ooit eens een bericht komt dat er een grote toename verwacht wordt van het aantal uitgeprocedeerde en uit te zetten asielzoekers en die uitzetting ook daadwerkelijk gebeurt.

Of van een bericht in de krant dat er een enorme toename is van politici die niet langer van mening zijn dat we asielzoekers moeten pamperen.

Of.. of..

Ijdele hoop natuurlijk ;)
pi_208874330
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:56 schreef ZanneG het volgende:
In mijn stad zijn ze nu volop container woningen aan het bouwen voor vluchtelingen, voornamelijk Oekraniers.
Dat is heel mooi natuurlijk maar het blijft een beetje dubbel dat de jongeren tot 27 thuis moeten blijven wonen, omdat er niets te vinden of te kopen is.

Terwijl juist zo n container woning er prima uit ziet als studio / starterswoning, met veel licht, keukenblokje, douche.
Ik had daar als 27 jarige starter best willen wonen.

We hebben hier ook heel veel Polen en Bulgaren wonen ivm werk dat zijn geen asielzoekers maar je denkt wel eens dat de verhouding zoek is..

Overal zie je buitenlandse nummerborden, buitenlandse supermarkten.
Op een gegeven moment is er geen ruimte meer voor vind ik..
Nederland wordt dan ook geregeerd als een wingewest. Daar wordt werkvolk naartoe verscheept net als vroeger, en wat de bevolking daarvan vindt doet er niet toe.

Wat er gebeurt is echt heel fundamenteel. Het sociaal contract is verbroken, onze regering is er niet meer voor het Nederlandse volk maar werkt voor andere belangen, onze volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen in strjid met de grondwet net zo lief vreemde volkeren. Dit is de situatie van voor 1581 toen de Nederlanders in opstand kwamen omdat de vorst weigerde zijn volk te dienen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 23 april 2023 @ 16:16:34 #181
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208875758
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:56 schreef ZanneG het volgende:
In mijn stad zijn ze nu volop container woningen aan het bouwen voor vluchtelingen, voornamelijk Oekraniers.
Dat is heel mooi natuurlijk maar het blijft een beetje dubbel dat de jongeren tot 27 thuis moeten blijven wonen, omdat er niets te vinden of te kopen is.

Terwijl juist zo n container woning er prima uit ziet als studio / starterswoning, met veel licht, keukenblokje, douche.
Ik had daar als 27 jarige starter best willen wonen.

We hebben hier ook heel veel Polen en Bulgaren wonen ivm werk dat zijn geen asielzoekers maar je denkt wel eens dat de verhouding zoek is..

Overal zie je buitenlandse nummerborden, buitenlandse supermarkten.
Op een gegeven moment is er geen ruimte meer voor vind ik..
Ergens ben ik juist bij met al die Polen.

Na de Brexit moesten Oost Europeanen zoals de Polen, Roemenen en Bulgaren de UK grotendeels verlaten.
Vervolgens zaten veel distributiecentrums, overige magazijnen, kassen, en bijvoorbeeld slachterijen zonder personeel.

Nu haalt de VK ongeveer 300.000 mensen per jaar op, uit Pakistan, Bangladesh en India, om het tekort in die industrieën te verminderen.

Als ik dan toch mag kiezen, of Pakistanen, voornamelijk strenge moslims in jurken en baarden, of Polen, die qua cultuur veel meer overeenkomen met ons, dan kies ik toch voor Oost Europeanen.

Poolse dames gaan ook gewoon in het weekend de kroeg in, mannen drinken lekker veel wodka, je hebt steden in het VK met een Pakistaanse meerderheid (denk aan Blackburn) waar je nauwelijks nog alcohol kunt vinden buiten bepaalde kroegjes in het centrum om.

Laatst zag ik in de kringloop nog zo'n Poolse meid lopen in zo'n zwart glimmende leren broek, met lange blonde haren.. Daar kan ik wel aan wennen.
pi_208878278
Waarom worden die migranten niet op zee al tegen gehouden? Check of iemand hulp nodig heeft en dan terug slepen naar de kust waar ze vandaan komen. Die regel van dat opnemen in Europa en die mensen toegang geven tot asiel procedures en alle andere voorzieningen moet gewoon stoppen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  maandag 24 april 2023 @ 00:26:41 #184
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208881018
Deze conclusie valt in dezelfde categorie als: bij mooi weer zitten er meer mensen op het terras :')
With love :*
pi_208881522
Ondanks dat veel vluchtelingen naar hier zijn gekomen, is er al decennia geen diversiteit op de straten en/of winkels/supermarkten.
Lijkt dus wel alsof de media valse hoop geeft aan de weldenkende mensen.
pi_208882160
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 06:40 schreef torentje het volgende:
Ondanks dat veel vluchtelingen naar hier zijn gekomen, is er al decennia geen diversiteit op de straten en/of winkels/supermarkten.
Lijkt dus wel alsof de media valse hoop geeft aan de weldenkende mensen.
Waarom moet er diversiteit zijn?
  maandag 24 april 2023 @ 09:11:08 #187
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208882188
Ik verwacht een toestroom aan Soedanezen , ondanks dat er een aantal veilige landen veel dichterbij liggen
Ik ben inmiddels overleden
pi_208882234
Dit kan natuurlijk alleen maar fout aflopen, en dat zal op den duur ook gebeuren. Jan Lul kan zich het schompes betalen aan alles, er zijn geen huizen, alles wordt straks voor een hele grote groep onbetaalbaar. Maar we halen gewoon meer volk binnen, welja waarom niet. Loopt allemaal zo lekker in dit land immers.
  maandag 24 april 2023 @ 09:43:05 #189
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208882528
https://news.yahoo.com/3-(...)otest-024921038.html
3,000 migrants begin protest march in Mexico

Roughly 3,000 migrants have begun a protest procession through Mexico toward Mexico City to demonstrate against detention centers and demand reforms to migrant treatment.

The march of migrants — hailing mainly from Central America, Cuba, Venezuela, Ecuador and Colombia — started Sunday near the Guatemalan border. Though their stated destination is Mexico City, participants in similar marches have, in the past, headed further north to the U.S.-Mexico border.

maandag 24 april 2023 @ 09:50:07 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208882578
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 19:00 schreef Bloemkool het volgende:
Waarom worden die migranten niet op zee al tegen gehouden? Check of iemand hulp nodig heeft en dan terug slepen naar de kust waar ze vandaan komen. Die regel van dat opnemen in Europa en die mensen toegang geven tot asiel procedures en alle andere voorzieningen moet gewoon stoppen.
Er is nog geen deal met Libie om migranten over te dragen nadat ze gered zijn op zee. En voor zo'n deal moet er miljoenen/miljarden richting Libie geschoven worden zodat ze meewerken. Net zoals er met Turkije is gebeurd.

Wat denk je dat er moment gebeurd?
Europese reddingsboot: hey Libische kustwacht, we hebben migranten opgepikt die vanuit jullie land zijn vertrokken. Kunnen we ze aan jullie overdragen?
Libische kustwacht: NEE! Einde discussie!

Zonder financiele beloning gaat Libie niet meewerken.

Edit: zelfde verhaal geldt ook voor Tunesie

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 24-04-2023 15:41:25 ]
pi_208884657
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:07 schreef ZanneG het volgende:
Ik ben zeker niet tegen het huisvesten van asielzoekers of Oekraniers maar ik heb soms wel het gevoel dat dit ten koste gaan vd eigen jongeren, die maar niet uit huis kunnen omdat iedereen voorrang krijgt.

Op een gegeven moment moeten we ook zeggen: nu is het genoeg.

We helpen aan alle kanten maar dat kan ook niet tot in het oneindige door gaan.
Het houdt ergens ook op.
Ik zie het niet snel gebeuren. De gemiddelde Nederlander is meer solidair naar een vluchteling uit Oekraïne dan andere Nederlanders in nood. Een aanzienlijk deel ook jegens migranten uit andere landen. Te vaak hoor je nog meningen die beginnen met "ik gun asielzoekers van harte dit en dat....". Daar ga je al. Misschien moet je een keer stoppen met dat gunnen. Gun de eigen bevolking eens wat en begin daar mee.

Met andere woorden, wat echt werkt is de boel totaal omkeren. Nederlanders voorrang op woningen, en laat statushouders maar wachten. Je zult zien hoe snel die asielinstroom opeens opdroogt.
pi_208885183
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:50 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Er is nog geen deal met Libie om migranten over te dragen nadat ze gered zijn op zee. En voor zo'n deal moet er miljoenen/miljarden richting Libie geschoven worden zodat ze meewerken. Net zoals er met Turkije is gebeurd.

Wat denk je dat er moment gebeurd?
Europese reddingsboot: hey Libische kustwacht, we hebben migranten opgepikt die vanuit jullie land zijn vertrokken. Kunnen we ze aan jullie overdragen?
Libische kustwacht: NEE! Einde discussie!

Zonder financiele beloning gaat Libie niet meewerken.
Jup. Libië heeft groot gelijk. Het zijn zelden Libiers die over proberen te varen. Het zijn doorreizigers, libie heeft te veel kilometers grens te verdedigen tegen mensen die het land in willen om daarna naar Europa te reizen. Er is een gezamenlijk probleem waar vooral Europa last van heeft.
pi_208886494
quote:
18s.gif Op maandag 24 april 2023 09:11 schreef Enchanter het volgende:
Ik verwacht een toestroom aan Soedanezen , ondanks dat er een aantal veilige landen veel dichterbij liggen
Goed voor bijstandconsulenten :Y
pi_208886542
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Waarom moet er diversiteit zijn?
Omdat de weldenkende mensen dan met de eigen soort zou kunnen praten

[ Bericht 1% gewijzigd door torentje op 24-04-2023 15:09:06 ]
  maandag 24 april 2023 @ 15:42:36 #195
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208887002
https://www.msn.com/en-us(...)ampedusa/ar-AA1afX3l
Group of 37 migrants lands autonomously on Lampedusa
A group of 37 migrants and refugees were intercepted by finance police on Monday after landing independently on Lampedusa. The arrivals, from Ivory Coast, Guinea, Liberia, Mali, Nigeria, Senegal and Togo and who included three women, were spotted in Cala Galera on the southern shore of the tiny Sicilian island that is closer to north Africa than it is to Italy. The group said they had departed from Sfax in Tunisia. There was reportedly no sign of the boat used in the crossin

maandag 24 april 2023 @ 16:32:13 #196
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208887582
Vanuit Afghanistan via de Darien Gap naar de VS gevlucht. Permanente gehoorbeschadiging aan een mishandeling door Panamese soldaten overgehouden.

https://www.msn.com/en-us(...)-healing/ar-AA1afRv8
Months after being freed, Afghan soldier arrested at border is now on a path toward asylum and healing

maandag 24 april 2023 @ 16:48:41 #197
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208887792
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Cala Galera
die zijn daar gewoon gebracht door een persoon die er leuk mee verdiend heeft
een kennis van me die verkoopt zulke snelle boten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 25 april 2023 @ 00:01:28 #198
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208893471
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanuit Afghanistan via de Darien Gap naar de VS gevlucht. Permanente gehoorbeschadiging aan een mishandeling door Panamese soldaten overgehouden.

https://www.msn.com/en-us(...)-healing/ar-AA1afRv8
Months after being freed, Afghan soldier arrested at border is now on a path toward asylum and healing

[ afbeelding ]
Hoeveel mensen uit het Midden Oosten en Azië bereiken op deze manier de US jaarlijks, weet je dat toevallig?

Canada schijnt ook wel populair te zijn onder vluchtelingen trouwens.
  dinsdag 25 april 2023 @ 15:34:36 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208898042
Van Mexico naar de VS via het water oversteken gaat supermakkelijk, het is maar 30 meter.

https://www.msn.com/en-us(...)o-and-us/vi-AA1ajOUd
Migrants cross border river between Mexico and US
Migrants from various Central and South American countries arrive on the banks of the Rio Bravo in Matamoros, which forms the natural border between Mexico and the United States, and cross it to the US side with the help of an inflatable air mattress.

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 25-04-2023 15:40:07 ]
  dinsdag 25 april 2023 @ 19:32:34 #200
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208900706
De NOS had een stukje geschreven met als titel " Vele tienduizenden inwoners Sudan op de vlucht, waar gaan ze naartoe?

''

Ik ben benieuwd of we nu extra Sudanezen gaan krijgen. Ze kunnen via Libië richting Italië, diegene die genoeg geld hebben hiervoor uiteraard..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')