abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 april 2023 @ 11:23:04 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208788545
quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 19:50
Komende jaren grote toename aantal asielzoekers verwacht
De komende jaren reizen er vele duizenden asielzoekers meer naar Nederland dan eerst gedacht. Het aantal asielzoekers dat wordt verwacht in 2023 ligt volgens het hoogste scenario iets boven de 76.000 personen.

Volgens een wat lagere schatting komt de instroom dit jaar uit rond de 67.000 personen. Zelfs dat is nog veel meer dan de laatste prognose van het kabinet. Dat ging eind vorig jaar uit van 50.650 asielzoekers, exclusief Oekraïners.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft over een paar jaar mogelijk honderdduizend bedden in de opvang nodig. Bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) veroorzaakt de toename een achterstand van tienduizenden asieldossiers extra.

Bronnen rond de betrokken ministeries bevestigen deze cijfers uit de Meerjaren Productie Prognose (MPP). De MMP is een periodiek overzicht van ambtelijke prognoses voor de organisaties in de migratieketen, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de rechtspraak.

Politiek verslaggever Jorn Jonker:
"De cijfers liggen al langer op het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar niemand wilde het er formeel over hebben. Het onderwerp stond eerst op de agenda van de ministerraad van afgelopen donderdag, maar is daar toch maar weer van afgehaald.

Zonder bijbehorend plan als reactie op deze alarmerende cijfers, die tot een hoop onrust kunnen leiden, wilde het kabinet er niet aan beginnen ze naar buiten te brengen. Dat is ook veelzeggend over de staat van het kabinet en de coalitie waar al veel spanning is sinds de verkiezingen. Dit onderwerp ligt al helemaal gevoelig en ze konden het er even niet bij hebben.

Deze cijfers zullen ervoor zorgen dat coalitiepartijen VVD en CDA nog harder zullen zeggen dat er iets moet gebeuren aan de instroom van asielzoekers. Dat ligt bij de andere coalitiepartijen CU en D66 buitengewoon lastig. Kortom: nóg een politiek probleem van een gigantische omvang."

De asielinstroom werd de afgelopen jaren stelselmatig te laag ingeschat. Daardoor kregen instanties als het COA en de IND steeds te weinig geld. Zij baseren de verwachte werkdruk en het benodigde budget op de inschattingen van de MMP. Van welk scenario het kabinet nu uitgaat, is nog niet bekend.

Het aantal benodigde opvangplekken loopt de komende jaren sowieso in alle scenario's op. Volgens een eerdere eigen schatting van het COA zijn er eind 2023 meer dan 75.000 opvangplekken nodig. De hogere toestroom en de achterstanden bij het afhandelen van asielaanvragen betekenen dat het tekort aan opvangplaatsen alleen maar toeneemt.

Crisissituatie Ter Apel
De IND kan door personeelstekorten nauwelijks opschalen om tienduizenden extra asielverzoeken per jaar meer te kunnen behandelen. Nieuwe personeelsleden zijn lastig te vinden en het opleiden neemt ook tijd in beslag. Vorig jaar behandelde de instantie ongeveer 30.000 asielverzoeken.

Volgens een inventarisatie van de NOS kan er deze zomer alweer een crisissituatie bij aanmeldcentrum Ter Apel ontstaan. Twintig asielzoekers gingen eergisteren in hongerstaking uit protest tegen de lange wachttijden bij de IND.
https://nos.nl/artikel/24(...)sielzoekers-verwacht

De Staatsomroep focust weer op de symtomen zoals een overbelaste opvang en IND. De wortel wordt niet genoemd, namelijk de zwakke en ronduit vijandige migratie-wetgeving.

Er lopen gesprekken over het handhaven van de Dublin-verordening, maar dat zal gepaard gaan met een herverdelingsmechanisme. Dat gaat dus nog zeker jaren duren en Nederland zal in de verdeling alsnog de zwaarste lasten moeten dragen.

Kort samengevat is het kut en blijft het kut. De horde profiteurs is niet meer te stoppen.
Ik ben inmiddels overleden
pi_208789249
Hier wordt je niet vrolijk van, van deze cijfers. En dit is idd nog maar een fractie van de werkelijke aantallen. Uiteindelijk is dit toch niet meer te behappen voor de zorg, onderwijs, woningbouw en opvang op zich....

Ene kant woon ik prima in een boerengehucht waar nooit een AZC oid zal komen en zou eigenlijk mijn schouders moeten ophalen voor deze cijfers.

Maar denk toch vaak om te emigreren. Als mijn familie wat uitgedunt is door de leeftijd zal ik eens zien hoe de vlag er dan bij hangt in NL.....
  zondag 16 april 2023 @ 12:34:09 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208789264
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:32 schreef Toine51 het volgende:
Hier wordt je niet vrolijk van, van deze cijfers. En dit is idd nog maar een fractie van de werkelijke aantallen. Uiteindelijk is dit toch niet meer te behappen voor de zorg, onderwijs, woningbouw en opvang op zich....

Ene kant woon ik prima in een boerengehucht waar nooit een AZC oid zal komen en zou eigenlijk mijn schouders moeten ophalen voor deze cijfers.

Maar denk toch vaak om te emigreren. Als mijn familie wat uitgedunt is door de leeftijd zal ik eens zien hoe de vlag er dan bij hangt in NL.....
Dat krijg je als landen grote delen van hun autonomie afdragen aan volgevreten regenten in Brussel en men verdragen uit de steentijd maar blijft hanteren alsof er niets aan te veranderen is.
pi_208789400
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat krijg je als landen grote delen van hun autonomie afdragen aan volgevreten regenten in Brussel en men verdragen uit de steentijd maar blijft hanteren alsof er niets aan te veranderen is.
Het zijn 'onze' rechters die die verdragen up to date houden door de reikwijdte uit te breiden ver voorbij waar de parlementen van de landen voor getekend hebben. Hun benoeming is onderdoorzichtig, en deze mensen gebruiken de noodzakelijk onafhankelijkheid van een rechterlijke macht om niet te doen waarvoor ze geleerd hebben, namelijk het toepassen van de algemene regels in wetten en verdragen op individuele gevallen, maar te doen waar ze niet voor geleerd en ook totaal geen verstand van hebben, nieuwe regels formuleren op basis van een uit de eigen kont getrokken ethiek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208789473
Ik overweeg ook om te emigreren. Veel te veel buitenlanders hier, dan ga ik liever in een ander land tussen de buitenlanders wonen
pi_208789510
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 12:48 schreef opgebaarde het volgende:
Ik overweeg ook om te emigreren. Veel te veel buitenlanders hier, dan ga ik liever in een ander land tussen de buitenlanders wonen
Je lult nu complete bullshit, dat snap je toch zelf ook wel, niet?

Of ben je echt zo dom?
:')
pi_208789715
Nederland moet het asielrecht niet langer erkennen. Dit is de enige oplossing die ons voor de komende decennia de garanties biedt die wij nodig hebben.

Voordat iemand begint in de trant van "dat mag niet volgens dit verdrag": Nederland is een soeverein land die zijn eigen wetten kan opstellen. Daaronder valt tevens dat Nederland zich kan terugtrekken uit welk verdrag *dan ook*. Dejuridisering van het begrip asiel is in ieder geval de allerbelangrijkste stap. Het moet niet langer een recht zijn, waarbij de bemoeienis van de rechter op dit dossier eveneens gereduceerd moet worden tot 0.

Daarnaast:

- Nederland trekt zich terug uit het VN-Vluchtelingenverdrag

- Nederland weigert Europese asielregelgeving uit te voeren en stelt een totaal moratorium in op nieuwe asielaanvragen. Alle aanvragen zullen geweigerd worden, zonder verdere opgaaf van reden.

Dat laatste leidt tot gedonder met Brussel en de rechtspraak, maar ons stemrecht zal toch niet worden ingenomen. Als Nederland reeds zo ver is gegaan dan zullen andere lidstaten ook overstag gaan (Italië, Polen, Hongarije), en slechts één staat is genoeg om ons te beschermen tegen het intrekken van het stemrecht in de Raad. Verder is Nederland nettobetaler, dus onze positie is sowieso sterk.

Het zal de aanzet geven voor verdragsherziening, dus Nederland zou zelfs een positieve rol spelen als het de zaak zo op de spits drijft.

Er zijn al tal van EU regels die links en rechts geschonden worden door lidstaten zonder dat ze er consequenties van ondervinden.

En zoals we zagen met het stikstof dossier: onze huidige ministers zullen zich nergens hard voor maken en blijven roepen "mag niet van Brussel", maar als er dan een oppositiepartij ineens de verkiezingen wint komt er ineens een eurocommisaris op bezoek die zegt dat er toch wel heel veel mogelijk is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_208789851
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je lult nu complete bullshit, dat snap je toch zelf ook wel, niet?

Of ben je echt zo dom?
:')
Tja. Wellicht complete bullshit, maar op deze typerende manier er op reageren is te koop lopen (poggen/opscheppen) met je intelligentie
pi_208790594
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 13:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tja. Wellicht complete bullshit, maar op deze typerende manier er op reageren is te koop lopen (poggen/opscheppen) met je intelligentie
:')!
pi_208790971
Het is maar te hopen dat er heel wat nieuwe Shahid B's ertussen zitten.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208791488
quote:
Als jij dan de personen meeneemt, die hier iedereen een Spartaanse leefstijl proberen op te dringen, dan mag je wat mij betreft gaan.
pi_208792106
quote:
Als je ook daar voorrang krijgt op huisvesting en van alles en nog wat zoals zorg en uitkering voor je word geregeld, omdat ze daar een bodemloze pot vol met oneindig veel geld voor jou als binnenkomer hebben, ja waarom niet hè?
pi_208792111
.

[ Bericht 99% gewijzigd door SpaceOddity op 16-04-2023 16:19:14 ]
  zondag 16 april 2023 @ 16:26:02 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208792454
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het zijn 'onze' rechters die die verdragen up to date houden door de reikwijdte uit te breiden ver voorbij waar de parlementen van de landen voor getekend hebben. Hun benoeming is onderdoorzichtig, en deze mensen gebruiken de noodzakelijk onafhankelijkheid van een rechterlijke macht om niet te doen waarvoor ze geleerd hebben, namelijk het toepassen van de algemene regels in wetten en verdragen op individuele gevallen, maar te doen waar ze niet voor geleerd en ook totaal geen verstand van hebben, nieuwe regels formuleren op basis van een uit de eigen kont getrokken ethiek.
Dit is een groot en langdurig probleem. Zo is gezinshereniging voor asielmigranten ook gebaseerd op 'family life' in het EVRM. Absurd om dat uit te breiden tot ingezeten van niet-verdragsstaten van het EVRM. Onze Hoge Raad gebruikt ook vage verdragsartikelen zoals het recht op leven om klimaatmaatregelen te eisen van de regering.

De huidige status quo staat het niet toe dat de nationale regering ingaat tegen de verdragen als er een gerechtvaardigd en dringend nationaal belang is. Nog niet heel lang geleden heeft het Hof van Justitie beslist dat asielwetgeving zelfs ten tijde van oorlog of andere buitengewone omstandigheid niet buiten werking mag worden gesteld.

Oftewel, die ongekozen anonieme rechters, zowel in Nederland als in het buitenland, zijn de echte baas in Nederland.
pi_208792558
quote:

Dit land gaat steeds meer op slot.
pi_208792575
quote:

Juist goed dat je niet je schouders op haalt. Teveel mensen die dat wel doen omdat ze er toch niet door geraakt worden. Als genoeg mensen dat doen - en dat blijven doen - dan gaat het echt verkeerd lopen.
pi_208792593
quote:
quote:
In de ministerraad is vandaag gesproken over de 'Tijdelijke Onderwijsvoorziening voor asielkinderen' besproken in de ministerraad. In die spoedwet, die op 1 augustus in zou moeten gaan, staat dat kinderen in de asielopvang onderwijs kunnen krijgen van niet-bevoegde leraren. In Nijmegen wordt daar al mee geëxperimenteerd, net als eerder gebeurde in Amsterdam. Sinds november geldt ook in Nijmegen een leerlingenstop en is de wachtlijst voor het voortgezet nieuwkomersonderwijs gegroeid tot ongeveer 80 leerlingen.

Vanaf 11 april kunnen jongeren die dat willen daar een alternatief en informeel lesprogramma volgen dat door vrijwilligers wordt aangeboden. Ook is er sindsdien een tijdelijke opvang met 1200 leerlingen. Onder meer cultuurhuis de Lindenberg, de bibliotheek, pabo-studenten en film- en televisiemakers doen mee aan dat informele programma. Het mag officieel geen onderwijs heten en de gemeente betaalt het om die reden ook zelf.
Lees: we verruimen wederom haastig wat regeltjes zodat het allang piepende en krakende stelsel weer nog net ietsjes langer kan blijven doormodderen. Daadwerkelijk wat aan de instroom doen kunnen of willen we niet, en voor het ontwikkelen van een toekomstbestendige visie hebben we de capaciteiten niet dus blijft het bij pleisters plakken met symptoombestrijdende maatregeltjes voor problemen die we allang hadden kunnen zien aankomen.

Tot over een paar maanden, als de "onverwachte" veel grotere toestroom er "onverwacht" voor blijken te zorgen dat deze spoedwet "onverwacht" niet toereikend blijkt te zijn voor de dan "onverwacht" nog groter geworden problemen. :W
  zondag 16 april 2023 @ 16:49:51 #19
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208792611
Tunesië houd geen boot meer tegen, en hoopt zo miljarden te kunnen vangen van Europa.
Als Europa niets doen, dan krijgen we dit jaar extreem veel 'veilige landers' uit Noord Afrika, want asiel krijgen Tunesiërs niet, dit is precies de gevaarlijkste groep asielzoekers.

Syriërs en Afghanen houden zich wel rustig, Tunesiërs hebben hier nu al niets te verliezen, ze kunnen niet terug gestuurd worden, en een nachtje cel is niet veel slechter dan een nachtje in een noodopvang..

Europa is letterlijk omringd door onstabiele landen, van Oekraïne tot Turkije, Syrië, Libië, Tunesië etc..

Nu nog een burgeroorlog erbij in Sudan, en we kunnen mooi richting de 100.000 asielzoekers per jaar.
pi_208792764
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 16:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Lees: we verruimen wederom haastig wat regeltjes zodat het allang piepende en krakende stelsel weer nog net ietsjes langer kan blijven doormodderen. Daadwerkelijk wat aan de instroom doen kunnen of willen we niet, en voor het ontwikkelen van een toekomstbestendige visie hebben we de capaciteiten niet dus blijft het bij pleisters plakken met symptoombestrijdende maatregeltjes voor problemen die we allang hadden kunnen zien aankomen.

Tot over een paar maanden, als de "onverwachte" veel grotere toestroom er "onverwacht" voor blijken te zorgen dat deze spoedwet "onverwacht" niet toereikend blijkt te zijn voor de dan "onverwacht" nog groter geworden problemen. :W
Dweilen met de kraan open dit.
  zondag 16 april 2023 @ 17:09:12 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208792942
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 16:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]

Visie belemmert slechts het zicht. Groetjes Mark.
pi_208793252
quote:
4s.gif Op zondag 16 april 2023 16:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Als je ook daar voorrang krijgt op huisvesting en van alles en nog wat zoals zorg en uitkering voor je word geregeld, omdat ze daar een bodemloze pot vol met oneindig veel geld voor jou als binnenkomer hebben, ja waarom niet hè?
Weet niet, jij hebt plannen?
pi_208793284
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 17:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Weet niet, jij hebt plannen?
Nee, voor zover ik weet zijn ze nergens zo knotsgek als hier.

Waar zou jij naar toe willen?
pi_208793700
quote:
4s.gif Op zondag 16 april 2023 17:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nederland zit in Europa in de middenmoot qua populariteit van de asielzoeker. Dus ik vermoed dat andere landen ook gul zijn
pi_208793805
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nederland zit in Europa in de middenmoot qua populariteit van de asielzoeker. Dus ik vermoed dat andere landen ook gul zijn
Heb je een bron hiervoor?
pi_208793943
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou, ga je gang. Laat even weten hoe en wat, okee? :W

Owja, met "hier" bedoel ik Europa, dus wel even een andere bestemming verzinnen.
pi_208793948
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je een bron hiervoor?
Let ajb niet op de twitteraar

twitter

.
pi_208793971
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 18:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ twitter ]

.
Godzijdank zijn er hier mensen die weten dat ze nergens anders zo knotsgek zijn als hier voor zover hij weet. Wat dan gelijk aardig aangeeft wat deze persoon weet.
pi_208793973
quote:

[..]

[ twitter ]

.
Lol.

twitter
pi_208793981
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Godzijdank zijn er hier mensen die weten dat ze nergens anders zo knotsgek zijn als hier voor zover hij weet. Wat dan gelijk aardig aangeeft wat deze persoon weet.
Lol.
pi_208794027
quote:
4s.gif Op zondag 16 april 2023 18:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Lol.

[ twitter ]
Ook al je kijkt naar asielzoekers ten opzichte van bewoond gebied staan er dacht ik een paar landen boven ons.

Ik ben niet voor meer asielzoekers. Integendeel.
  zondag 16 april 2023 @ 18:38:45 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208794087
Leo Lucassen _O-

:W
pi_208794165
quote:
4s.gif Op zondag 16 april 2023 17:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hier zijn veel te veel lieden die ieder mens een Spartaanse leefstijl proberen op te dringen. Ik begrijp de populariteit voor ons land dus niet.
pi_208794166
quote:

[..]

[ twitter ]

.
First time asylum applicants vs opname. Wij nemen hier inderdaad de derdekansers en de doorreizigers op.
pi_208794216
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 18:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ook al je kijkt naar asielzoekers ten opzichte van bewoond gebied staan er dacht ik een paar landen boven ons.

Ik ben niet voor meer asielzoekers. Integendeel.
Maar vertel, waar wil je naar toe?
  zondag 16 april 2023 @ 18:48:05 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208794222
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
First time asylum applicants vs opname. Wij nemen hier inderdaad de derdekansers en de doorreizigers op.
Die percentages tov de bevolking zeggen ook geen reet. Het gaat om de absolute aantallen want daar moet je woningen voor bouwen en voorzieningen voor treffen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het grondoppervlak van een land.

Kortom weer het gebruikelijke cherrypicken maar dat zijn we wel gewend van deze user.
pi_208794234
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die percentages tov de bevolking zeggen ook geen reet. Het gaat om de absolute aantallen want daar moet je woningen voor bouwen en voorzieningen voor treffen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het grondoppervlak van een land.

Kortom weer het gebruikelijke cherrypicken maar dat zijn we wel gewend van deze user.
En van Lucassen. Is niet de eerste keer dat hij cijfers vals weergeeft.
pi_208794298
quote:

[..]

[ twitter ]

.
Dit gaat over opnemen van asielzoekers, niet over de populariteit van het land waar de asielzoeker graag heen wil waar jij het over had
pi_208794435
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nou als je die getallen hebt dan kan je die toch delen en heb je mij tuk?

Van de eerste claim kon ik met cijfers al bewijzen dat de claim niet klopt. Probeer het eens met met onderbouwing ipv duimzuigerij
pi_208794466
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit gaat over opnemen van asielzoekers, niet over de populariteit van het land waar de asielzoeker graag heen wil waar jij het over had
Ok
En dit?

Number of applications per EU country (2021)

In 2021, Germany received over a quarter (30%) of asylum applications in the EU, followed by:
France (19.1%)
Spain (10.4%)
Italy (8.4%)
Austria (6.1%)

Als het overal slechter is dan in Nederland, dan is het wel interessant der die asielzoekers toch vaker voor andere landen kiezen. Dat betekent niet dat het in Nederland niet het beste is
pi_208794492
Denk dat de toestroom na 9 mei gaat afnemen, als Mia en Dion klaar zijn met zingen roeien ze vanzelf terug.
pi_208794691
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 19:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok
En dit?

Number of applications per EU country (2021)

In 2021, Germany received over a quarter (30%) of asylum applications in the EU, followed by:
France (19.1%)
Spain (10.4%)
Italy (8.4%)
Austria (6.1%)

Als het overal slechter is dan in Nederland, dan is het wel interessant der die asielzoekers toch vaker voor andere landen kiezen. Dat betekent niet dat het in Nederland niet het beste is
Ik refereerde aan jouw post dat je het over de populariteit van het land onder asielzoekers.
pi_208794906
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 19:32 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik refereerde aan jouw post dat je het over de populariteit van het land onder asielzoekers.
Jullie hebben gelijk. Excuses dat ik überhaupt reageerde op de" Nee, voor zover ik weet zijn ze nergens zo knotsgek als hier". Wij geven alles aan asielzoekers en dat doen ze nergens anders. Daarom dat bijna 50% van de asielzoekers in Europa naar Nederland gaat
pi_208794974
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 19:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jullie hebben gelijk. Excuses dat ik überhaupt reageerde op de" Nee, voor zover ik weet zijn ze nergens zo knotsgek als hier". Wij geven alles aan asielzoekers en dat doen ze nergens anders. Daarom dat bijna 50% van de asielzoekers in Europa naar Nederland gaat
Hoe is dat dan mogelijk, dat Nederland zo populair is?, want hier in Nederland zijn er veel teveel lieden die alle jongere mensen een Spartaanse leefstijl op willen dringen.
  zondag 16 april 2023 @ 20:03:26 #45
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208794986
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoe is dat dan mogelijk, dat Nederland zo populair is?, want hier in Nederland zijn er veel teveel lieden die alle jongere mensen een Spartaanse leefstijl op willen dringen.
Volgens mij is je plaat een beetje kapot aan het gaan. Hij slaat elke keer over...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208795085
quote:

[..]
hoge uitkeringen?
pi_208795089
quote:

[..]
Ik weet niet zo goed waar je op doelt en wie die 'lieden' zijn waar je het over hebt

Natuurlijk is Nederland populair, zie alle faciliteiten, welvaart en wat die mensen gegund wordt. Dat ontken ik niet. Alleen het lijkt er op dat veel fokkers denken dat wij Europees gezien enorm veel asielzoekers ontvangen terwijl dat als je naar getallen kijkt dus wel mee valt. Zijn nog steeds extreem veel mensen hoor, teveel, alleen Nederland loopt niet voorop zoals vaak veronderstelt wordt.

ik ben niet voor meer asielzoekers, integendeel, heel veel minder aub en wel meteen

[ Bericht 14% gewijzigd door opgebaarde op 16-04-2023 20:17:46 ]
pi_208795383
De vergelijking met andere landen en of we de meeste opnemen of niet, is onzinnig want de ultieme oplossing is een volledige asielstop.
pi_208795635
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 20:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet zo goed waar je op doelt en wie die 'lieden' zijn waar je het over hebt

Natuurlijk is Nederland populair, zie alle faciliteiten, welvaart en wat die mensen gegund wordt. Dat ontken ik niet. Alleen het lijkt er op dat veel fokkers denken dat wij Europees gezien enorm veel asielzoekers ontvangen terwijl dat als je naar getallen kijkt dus wel mee valt. Zijn nog steeds extreem veel mensen hoor, teveel, alleen Nederland loopt niet voorop zoals vaak veronderstelt wordt.

ik ben niet voor meer asielzoekers, integendeel, heel veel minder aub en wel meteen
Nou ja, aantallengewijs valt het dan misschien wel mee, maar als je de bevolkingsdichtheid van Nederland meeneemt is de impact toch wel iets groter dan de cijfers alleen vermoeden.
pi_208795863
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou ja, aantallengewijs valt het dan misschien wel mee, maar als je de bevolkingsdichtheid van Nederland meeneemt is de impact toch wel iets groter dan de cijfers alleen vermoeden.
Het is zelfs iets eerlijker als gekeken worden naar 'bewoond gebied' want bijvoorbeeld een Noorwegen en Zweden hebben wel een gigantisch landoppervlak maar qua bewoond gebied blijft er veel minder over. Als er woningen voor die mensen gebouwd moet worden dan gaat dat natuurlijk gebeuren in residental areas.
pi_208795900
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wil net zeggen :'). Cyprus met een populatie van 1.2 miljoen als aanvaareiland bovenaan. Goh :'). Waar zijn de hersenen in dit topic?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 16 april 2023 @ 21:07:56 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208795928
J a inderdaad ik denk het wel ja , Het zal eerder veel en veel meer worden dan iets minder
, ik snap niet dat Kabinet Rutte niet in beweging komt

ga bouwen en snel , 100000 container woningen bestellen en neerzetten ,
Of ga uit de EU en zet een hek om nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208796058
Fijn te horen dat het goed gaat met de omvolking. De verpaupering van Nederland zet gestaag door. Lang leve de EU en haar verdragen!
pi_208796102
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 21:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik wil net zeggen :'). Cyprus met een populatie van 1.2 miljoen als aanvaareiland bovenaan. Goh :'). Waar zijn de hersenen in dit topic?
Gaat het deze ene keer wel om opvang en niet om opname, wordt dat wéér propagandistisch verward door de omvolkingsindustrieel.
pi_208796529
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Volgens mij is je plaat een beetje kapot aan het gaan. Hij slaat elke keer over...
Op mijn reacties krijg ik van een aantal bekende users toch ook steeds dezelfde drek? Intolerantie beantwoord men het beste met intolerantie.
pi_208799724
Laat maar komen stuur alles maar hierheen wat maakt het allemaal ook uit Rutte doet toch niks zoals gewoonlijk
pi_208799739
En mensen beargumenteren nog steeds dat we niet meer hulp hoeven te bieden aan ontwikkelingslanden en oorlogslanden, die kunnen dat zelf wel oplossen :')

Nederland begint al overbevolkt te raken en met de vergrijzing wordt het nog schever. Waar gaan al die mensen wonen?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208799901
Zolang als Europa naïef blijft zullen de mensensmokkelaars miljarden blijven verdienen en uiteindelijk betekent het de ondergang van de welvaart hier. Steeds minder werkenden, steeds meer mensen die uit de staatsruif meegraaien.

Maar dit probleem is er echt nog over 10 jaar, over 20 jaar en over 50 jaar. Want de mensen die het kunnen stoppen, die hebben er geen last van en voor hen is openbaar ‘het juiste doen’ veel belangrijker.
pi_208799932
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
Zolang als Europa naïef blijft zullen de mensensmokkelaars miljarden blijven verdienen en uiteindelijk betekent het de ondergang van de welvaart hier. Steeds minder werkenden, steeds meer mensen die uit de staatsruif meegraaien.

Maar dit probleem is er echt nog over 10 jaar, over 20 jaar en over 50 jaar. Want de mensen die het kunnen stoppen, die hebben er geen last van en voor hen is openbaar ‘het juiste doen’ veel belangrijker.
En vooruit schuiven het probleem, daar zijn de verantwoordelijken ook goed in..
pi_208800415
quote:

de geest is allang uit de fles. Maar teveel mensen zijn nog naïef. Geen idee ook, in de talkshows zie je nooit een eerlijk debat over de gevolgen van massa-immigratie.

Het wordt een gevalletje na mij de zondvloed. Pas als de verzorgingsstaat echt ten dode is opgeschreven, komt er een debat van 'hoe heeft dit kunnen gebeuren?'. Maar dan is het al lang te laat.
pi_208800442
quote:
Verdubbeling aantal jonge asielmigranten: ’Gezinshereniging nu het hoofddoel’

Het aantal alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’s) dat naar Nederland komt is vorig jaar verdubbeld. Betrokkenen zien dat er sprake is van een strategie om de jongeren – die meer rechten hebben dan volwassen migranten – vooruit te sturen om vervolgens hun familie over te laten komen via gezinshereniging.

Uit cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst blijkt dat er vorig najaar zelfs ’een historische piek’ zichtbaar was. De asielinstroom is over het algemeen fors toegenomen, maar de toename van het aantal amv’s springt extra in het oog: vorig jaar kwamen er 4207 alleenstaande asielkinderen naar Nederland; een jaar eerder waren dat er 2191.

Een medewerker van voogdij-instelling Nidos zegt zich zorgen te maken. „Gezinshereniging is tegenwoordig voor de meeste amv’ers het hoofddoel. Terwijl we amper weten wie al die volwassenen zijn die we in huis halen.”

De verdubbeling van de cijfers leidt tot zorgen bij betrokkenen en in politiek Den Haag. Bovendien klinkt dat gezinshereniging inmiddels het hoofddoel is geworden van de meeste jonge migranten.

Meer rechten toegekend
Volgens Jasper Hoogendoorn – afdelingshoofd Asiel, Opvang en Terugkeer bij het ministerie van Justitie en Veiligheid – ligt het voor de hand dat het aantal alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’ers) is toegenomen omdat er meer rechten zijn toegekend aan kinderen dan aan volwassen migranten, vertelde hij onlangs in de Tweede Kamer. Zo geldt er een uitzondering voor ze binnen de Dublinregeling, waardoor het EU-land waar ze als eerste aankomen niet verantwoordelijk is voor de behandeling van de procedure, terwijl dat bij volwassen migranten wel zo is.

Amv’ers die via Italië naar Nederland komen, maken dus direct hier aanspraak op asiel en kunnen – door een beroep te doen op gezinshereniging – ook hun familieleden naar Nederland laten komen. „Daardoor is het dus aantrekkelijker om kinderen vooruit te sturen”, ziet de topambtenaar. Het komt volgens hem zelfs voor dat ouders ergens op de route naar Nederland wachten tot ze naar Nederland kunnen komen omdat hun kind als vooruitgeschoven post in ons land vraagt om gezinshereniging.

Ook lijkt Nederland voor amv’ers aantrekkelijker. In veel andere EU-landen moet de aanvraag voor gezinshereniging door de na-reizigers worden gedaan in het land van herkomst. In Nederland doet de vooruitreiziger dat. Steeds vaker is dat een kind.

Enorme piek
Vooral in de laatste vier maanden van vorig jaar was er een enorme piek waar te nemen. Toen deden bijna 2.000 alleenstaande minderjarige vreemdelingen een eerste asielaanvraag in Nederland, blijkt uit de zogeheten migratieradar van de IND. Met bijna een verdubbeling steeg het aantal eerste asielaanvragen in Nederland door Somalische amv’s het meest van alle nationaliteiten ten opzichte van de vier maanden daarvoor (+88%). Ook onder Afghaanse (+42%), Syrische (+31%) en Jemenitische (+24%) amv’s was een stijging van de aantallen eerste asielaanvragen zichtbaar.

Staatssecretaris Van der Burg (Asiel) zei het eerder onwenselijk te vinden dat jonge vreemdelingen vooruit worden gestuurd om via gezinshereniging vervolgens hun familie over te laten komen. De VVD-bewindsman zei hier in Europees verband een stokje voor te willen steken, maar vooralsnog laten de cijfers zien dat dit nog niet is gebeurd. Ook in de eerste twee maanden van dit jaar zijn honderden jonge migranten naar Nederland gekomen. Vanuit de Tweede Kamer klinkt bezorgdheid. VVD, PVV en JA21 willen dat de staatssecretaris voorkomt dat jonge migranten bewust vooruit worden gestuurd.

Versnelling om achterstanden weg te werken
Intussen zijn er nog andere zorgen. Zo is de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) met een ’versnelling’ bezig om achterstanden weg te werken. Verhoren voor asielzoekers uit kansrijke landen als Syrië, Jemen en Turkije worden sinds enige tijd schriftelijk afgedaan. Voor nareizigende gezinsleden is de controle van het vluchtverhaal en de achtergronden veel lichter als hun familieband eenmaal is vastgesteld. Nareizigers worden meestal niet gehoord door de IND. Bij binnenkomst krijgen ze meteen een verblijfsvergunning uen horen binnen drie maanden te worden gehuisvest in de gemeente waar hun minderjarige kind verblijft. Vaak gaat dat ook nog over grote gezinnen.

Een medewerker van voogdij-instelling Nidos zegt zich zorgen te maken. „Gezinshereniging is tegenwoordig voor de meeste amv’ers het hoofddoel. Terwijl we amper weten wie al die volwassenen zijn die we in huis halen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ing-nu-het-hoofddoel
pi_208800563
quote:

Daar komt het wel op neer ja.
  maandag 17 april 2023 @ 12:45:48 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208800572
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 12:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Wat een puinhoop is ons beleid toch ook.
pi_208800587
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat een puinhoop is ons beleid toch ook.
Nou ja ons. We hebben in de EU door verschillende verdragen ons klem gezet. En nu is er geen juridische grond om maar iets tegen te houden of te weigeren.
Vakman pur sang
  maandag 17 april 2023 @ 12:48:01 #65
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208800589
In 2020 20.000 asielzoekers
In 2021 35.000 asielzoekers
In 2022 50.000 asielzoekers
En nu voor 2023 is de verwachting tussen de 67.000 en 76.000 asielzoekers.

Wellicht volgend jaar richting de 100.000 als niemand op de rem drukt? :')

Wat verder opvallend is, Syriërs kiezen nauwelijks voor België, Frankrijk, en Spanje.

Nederland en Duitsland is de populairste bestelling, dat heeft waarschijnlijk te maken dat de Syrische gemeenschap in Duitsland al meer dan 1 miljoen is, en in Nederland 150.000 , dit jaar halen de Syriërs het aantal Antillianen in, qua aantal.

De kans is groot dat over enkele jaren de grootste migrantengroepen in Nederland, de Turken, Marokkanen en Syriërs zijn met waarschijnlijk per groep rondom de 500.000 inwoners. Bij elkaar dan 1,5 miljoen.

De Syrische gemeenschap kan nog sneller groeien als Turkije de deal opzegt, wat de oppositiepartijen allemaal willen mocht Erdogan de verkiezingen verliezen volgende maand in mei.

De overheid heeft voorspeld dat de komende jaren het aantal asielzoekers zeer hoog blijft.

Verder kwam het bericht van de AIVD dat de kans op jihadistisch geweld hoger was dan in begin 2022...

Europa werkt er actief aan om haar eigen continent minder veilig te maken.

Hoe meer asielzoekers, hoe meer mensenhandelaren, en dus zit er steeds meer geld bij die laatste groep, die daardoor nog meer mensen kunnen smokkelen met boten.

Uiteindelijk is dit een hele industrie die naast de drugsmarkt ontzettend veel geld oplevert voor criminelen.

Hoe dan ook, Europa zal voor altijd veranderen in bevolkingssamenstelling, zoiets is niet meer terug te draaien.
  maandag 17 april 2023 @ 12:52:08 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208800623
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja ons. We hebben in de EU door verschillende verdragen ons klem gezet. En nu is er geen juridische grond om maar iets tegen te houden of te weigeren.
Andere EU-landen hebben dezelfde verdragen ondertekend en daar speelt de problematiek veel minder, dus dit is ook weer zo'n schaamlap voor politici in Nederland om naar niks te hoeven doen.
pi_208800651
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Andere EU-landen hebben dezelfde verdragen ondertekend en daar speelt de problematiek veel minder, dus dit is ook weer zo'n schaamlap voor politici in Nederland om naar niks te hoeven doen.
Braafste jongetje van de klas willen zijn, wellicht een poging om alvast een baantje ergens vast te stellen voor sommigen. Doodsbang om aan de rem te trekken; want dan kan het zo gedraaid worden dat ze zich schuldig maken aan racisme en niet meer politiek correct bezig zijn. Politiek draait er niet meer echt om dat het juiste gedaan word of dat er voor de burgers gezorgd wordt, het gaat er om dat ze zo politiek correct mogelijk moeten zijn. Zo komt het op mij over de laatste jaren althans. En de mensen die er over beslissen hebben toch geen last van de gevolgen; die liggen wederom bij de onderste laag van de bevolking; die toch al niet uitgebreid op coalitie partijen stemmen.
pi_208800658
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een verdrag uit 1951. Totaal andere tijd, en de vluchtelingenstroom is ook niet te vergelijken met toendertijd...
pi_208800673
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:48 schreef BMW1993 het volgende:
In 2020 20.000 asielzoekers
In 2021 35.000 asielzoekers
In 2022 50.000 asielzoekers
En nu voor 2023 is de verwachting tussen de 67.000 en 76.000 asielzoekers.

Wellicht volgend jaar richting de 100.000 als niemand op de rem drukt? :')

Wat verder opvallend is, Syriërs kiezen nauwelijks voor België, Frankrijk, en Spanje.

Nederland en Duitsland is de populairste bestelling, dat heeft waarschijnlijk te maken dat de Syrische gemeenschap in Duitsland al meer dan 1 miljoen is, en in Nederland 150.000 , dit jaar halen de Syriërs het aantal Antillianen in, qua aantal.

De kans is groot dat over enkele jaren de grootste migrantengroepen in Nederland, de Turken, Marokkanen en Syriërs zijn met waarschijnlijk per groep rondom de 500.000 inwoners. Bij elkaar dan 1,5 miljoen.

De Syrische gemeenschap kan nog sneller groeien als Turkije de deal opzegt, wat de oppositiepartijen allemaal willen mocht Erdogan de verkiezingen verliezen volgende maand in mei.

De overheid heeft voorspeld dat de komende jaren het aantal asielzoekers zeer hoog blijft.

Verder kwam het bericht van de AIVD dat de kans op jihadistisch geweld hoger was dan in begin 2022...

Europa werkt er actief aan om haar eigen continent minder veilig te maken.

Hoe meer asielzoekers, hoe meer mensenhandelaren, en dus zit er steeds meer geld bij die laatste groep, die daardoor nog meer mensen kunnen smokkelen met boten.

Uiteindelijk is dit een hele industrie die naast de drugsmarkt ontzettend veel geld oplevert voor criminelen.

Hoe dan ook, Europa zal voor altijd veranderen in bevolkingssamenstelling, zoiets is niet meer terug te draaien.
Vergeet de Oekrainers niet. We gaan richting 200k vluchtelingen dit jaar.
  maandag 17 april 2023 @ 12:59:23 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208800683
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:56 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Een verdrag uit 1951. Totaal andere tijd, en de vluchtelingenstroom is ook niet te vergelijken met toendertijd...
Plus rechters die hun eigen draai en interpretatie gaan geven aan allerlei verdragen.
pi_208800694
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Volgens mij speelt het probleem in alle Europese landen (met welvaart).
Ze komen al binnen in Italië, en die boten zijn al niet te stoppen blijkbaar. (Op papier dan)

Ik ben het er ook niet mee eens. Maar er zou een hele hoge urgentie aan gegeven moeten worden deze toestroom te beperken.
Vakman pur sang
  maandag 17 april 2023 @ 13:06:46 #72
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208800736
Wat verder opvallend is, het beschermingspercentage in Nederland ligt boven de 85%

In België dus veel lager....

Ook in Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Zweden, en Spanje ligt dat percentage veel lager dan hier.

Dus de overheid die zegt ''ja het is eenmaal zo hoog, we zitten aan EU regelgeving vast , we kunnen hier niets tegen doen ''

Lijkt mij daarom ook redelijk overdreven, logisch dat we zoveel asielzoekers aantrekken met zo'n hoog goedkeuringspercentage. 8)7
  maandag 17 april 2023 @ 13:12:19 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208800793
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:06 schreef BMW1993 het volgende:
Wat verder opvallend is, het beschermingspercentage in Nederland ligt boven de 85%

[ link | afbeelding ]

Ook in Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Zweden, en Spanje ligt dat percentage veel lager dan hier.

Dus de overheid die zegt ''ja het is eenmaal zo hoog, we zitten aan EU regelgeving vast , we kunnen hier niets tegen doen ''

Lijkt mij daarom ook redelijk overdreven, logisch dat we zoveel asielzoekers aantrekken met zo'n hoog goedkeuringspercentage. 8)7
Er klopt, van begin tot eind, gewoon helemaal niets meer van ons asielbeleid. Niet op papier en zeker niet in de uitvoering.
pi_208800794
quote:

[ link | afbeelding ]

Dit heeft wel deels te maken met de herkomstlanden. In tegenstelling tot wat mensen denken is Nederland vrij streng en efficient met het afwijzen van kansloze asielzoekers. Daar geldt al een apart traject voor.

Het probleem is dat we economisch en sociaal gezien veel en veel te aantrekkelijk zijn voor 'echte' vluchtelingen uit zogenaamde gevaarlijke herkomstlanden. Daardoor ligt het inwilligingspercentage zo hoog, wij krijgen vooral heel veel echte vluchtelingen.

Daarom is dat gezeik op die zogenaamde veiligelanders een afleidingsmanouvre van de VVD. Dat is maar een hele kleine groep. We moeten echte vluchtelingen gaan weren.
pi_208800893
quote:

[ link | afbeelding ]

Het hele systeem is raar.

Het EU-vluchtelingenverdrag is Europees. Echter, als je kijkt naar wat de individuele landen dan is daar niks Europees aan. Zelfs de lijsten met veilige landen komen niet overeen.}

Die asielzoekers zoeken gewoon vantevoren uit waar de kans op asiel het grootst is en welk lulverhaal ze moeten ophangen.
pi_208801780
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er klopt, van begin tot eind, gewoon helemaal niets meer van ons asielbeleid. Niet op papier en zeker niet in de uitvoering.
waarom concludeer jij dan dat ons asielbeleid niet klopt en concludeer jij niet dat het beleid van een ander Europees land niet klopt?
pi_208801988
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:56 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Sowieso de term "klem gezet".

Wat een onzin. Morgen kunnen we die verdragen opzeggen dan wel wijzigen. Heel simpel.

Benodigd: politieke wil en wat powerplay.
pi_208802322
Je zegt toch gewoon: ik doe niet meer mee. Klaar. Doei

En je accepteert het of Nederland vraagt al zijn geld terug wat sinds 1991 betaald is. Plus rente
pi_208802471
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 15:01 schreef Homey het volgende:

[..]
Sowieso de term "klem gezet".

Wat een onzin. Morgen kunnen we die verdragen opzeggen dan wel wijzigen. Heel simpel.

Benodigd: politieke wil en wat powerplay.
Rob Jetten heeft onlangs nog zonder enig probleem het energiehandvestverdrag eenzijdig opgezegd. Het hele idee dat internationale verdragen in steen staan gegrift en nooit meer veranderd kunnen worden is dus onzin. Het is gewoon politieke onwil dankzij CU en D66.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2023 15:38:11 ]
pi_208802571
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 15:35 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Rob Jetten heeft onlangs nog zonder enig probleem het energiehandvestverdrag eenzijdig opgezegd. Het hele idee dat internationale verdragen in steen staan gegrift en nooit meer veranderd kunnen worden is dus onzin. Het is gewoon politieke onwil dankzij CU en D66.
CU heeft nog nooit meer dan zes (!) zetels gehad. Die zijn dan wel heel effectief met hun zin doordrukken terwijl ze maar een paar zetels hebben. Dat is dan gewoon bijzonder knap.
D66 stelde tot 2017 ook vrij weinig voor. Ook erg knap

#opgebaardestemtblijkbaarCU
pi_208802599
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 15:35 schreef Gehrman het volgende:

[..]
En wat is een verdrag waard als andere betrokken landen er niet naar handelen. Zoals dat Marrakesh akkoord. Marokko houdt zich er niet aan, Nederland wel braaf "want als de ander het niet doet, wil dat niet zeggen dat wij het dan ook niet moeten doen".

Euhmm....dus wel. Als jij pertinent geen spullen krijgt geleverd van een webshop terwijl jij wel steeds netjes vooraf betaald, blijf je dan betalen "want dat was nu eenmaal de afspraak?" uhuh.
pi_208802653
En ondertussen komen er tussen de 70 en 100k vluchtelingen opnieuw instromen in 2023. Wat totaal niet kan.
En de NL politiek stond erbij en keek ernaar.
Het is toch te bezopen voor woorden? Wat een pampergeneratie. Belachelijk.

Wat gaat er nu gvd gebeuren, moeten er eerst massa rellen, plunderingen, massa moorden plaatsvinden?
Vakman pur sang
pi_208802965
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
En ondertussen komen er tussen de 70 en 100k vluchtelingen opnieuw instromen in 2023. Wat totaal niet kan.

Wat gaat er nu gvd gebeuren, moeten er eerst massa rellen, plunderingen, massa moorden plaatsvinden?
Een heel nieuw kabinet. Bijvoorbeeld een coalitie van BBB, Omtzigt, JA21 en wat anderen. Geen VVD, D66 of PvdA in elk geval.

Dus nieuwe verkiezingen, en dan een electorale aardverschuiving.
pi_208802990
quote:

Tja die worden in wijken geplaatst waar mensen het al moeilijk hebben met allerlei hulp. Dat is nu al het geval.

De publieke steun voor asielzoekers is momenteel al laag. Dat zal terug te zien zijn bij nieuwe verkiezingen.
  maandag 17 april 2023 @ 16:38:38 #85
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208803043
quote:

Wat ook vooral beangstigend is, dat we geen enkele controle meer hebben wie binnenkomt, en hoeveel.

Open grenzen hadden we al heel lang met heel Europa, waardoor er veel Oost Europeanen kwamen voor werk, maar nu lijken we niet alleen open grenzen te hebben met Europese landen, maar ook met die van de 3'e wereld.

Als er volgend jaar 200.000 asielzoekers komen, moeten we dat ook maar slikken, we hebben er totaal geen grip op.

De Europese Unie lijkt haar grenzen niet effectief te willen beschermen, Frontex mag niemand terug duwen, niemand verhinderen asiel aan te vragen, tot op heden is de registratie van migranten niet eens op orde aan de buitengrenzen.

Na al die aanslagen enkele jaren geleden, zou je juist denken dat Europa wat voorzichtiger zou worden met het opnemen van massa's uit het Midden Oosten en Noord Afrika, maar het tegenovergestelde is gebleken.

Europa speelt altijd de meester van de wereld, als het gaat om 'mensenrechten' en bekritiseert jaarlijks tal van landen van het schenden daarvan, Europa wilt daarin het 'juiste voorbeeld' geven hoe het wel moet, voor hun zijn die asielzoekers dus ook een PR verhaal, hoe tolerant Europa is richting minderheden.
pi_208803056
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:12 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit heeft wel deels te maken met de herkomstlanden. In tegenstelling tot wat mensen denken is Nederland vrij streng en efficient met het afwijzen van kansloze asielzoekers. Daar geldt al een apart traject voor.

Het probleem is dat we economisch en sociaal gezien veel en veel te aantrekkelijk zijn voor 'echte' vluchtelingen uit zogenaamde gevaarlijke herkomstlanden. Daardoor ligt het inwilligingspercentage zo hoog, wij krijgen vooral heel veel echte vluchtelingen.

Daarom is dat gezeik op die zogenaamde veiligelanders een afleidingsmanouvre van de VVD. Dat is maar een hele kleine groep. We moeten echte vluchtelingen gaan weren.
De zwakte van ons systeem is vooral dat we hele landen als onveilig bestempelen. Zo krijgen vrijwel alle Syriërs en Eritreeërs een verblijfsstatus. En daarna zijn we ook nog zo dom om deze statushouders uitkeringen en woningen te geven.
pi_208803401
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De zwakte van ons systeem is vooral dat we hele landen als onveilig bestempelen. Zo krijgen vrijwel alle Syriërs en Eritreeërs een verblijfsstatus. En daarna zijn we ook nog zo dom om deze statushouders uitkeringen en woningen te geven.
Eritrea 81%

Ik vind het hoog, toch is het niet de 100% die je zou verwachten bij 'onveilig land' en 'dienstplicht'
pi_208803494
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Eritrea 81%

Ik vind het hoog, toch is het niet de 100% die je zou verwachten bij 'onveilig land' en 'dienstplicht'
Die andere 19% zullen wel Dublinclaimanten zijn (dus terug naar ander land). Met een doorsnee verhaal haal je je levenslange uitkering gewoon binnen.
  maandag 17 april 2023 @ 17:25:11 #89
323876 michaelmoore
pi_208803513
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:40 schreef luxerobots het volgende:

En daarna zijn we ook nog zo dom om deze statushouders uitkeringen en woningen te geven.
ze moeten toch wonen ergens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 17 april 2023 @ 17:30:36 #90
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208803546
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze moeten toch wonen ergens
Wat dacht je van hun eigen land?
pi_208803745
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
Die andere 19% zullen wel Dublinclaimanten zijn (dus terug naar ander land). Met een doorsnee verhaal haal je je levenslange uitkering gewoon binnen.
Ah
Voor Eritrese vluchtelingen is het vaak lastig om aan de juiste en vereiste documenten te komen, die nodig zijn om de familieband aan te tonen. Daarom wordt een groot deel van de Eritrese aanvragen voor nareis van familieleden afgewezen. In 2017 daalde het percentage toekenningen tot onder de 30%.

Edit. Dit verklaart die 19% natuurlijk niet. Misschien inderdaad jouw idee

[ Bericht 5% gewijzigd door opgebaarde op 17-04-2023 18:25:01 ]
  maandag 17 april 2023 @ 18:39:55 #92
323876 michaelmoore
pi_208804253
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wat dacht je van hun eigen land?
Daar zijn niet genoeg woningen denk ik
  maandag 17 april 2023 @ 18:50:10 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208804381
Zelfs WSJ besteed een artikel aan het fenomeen Chinese asielzoekers. Ze zijn dit jaar de 4e grootste groep die aanklopt bij de VS, India staat op nr5

https://www.wsj.com/artic(...)9?st=wpkapuer66pswd6
Determined to Flee China, Thousands Take a Long, Dangerous Route to the Southern U.S. Border
In search of economic opportunity or political freedom, Chinese contend with smugglers, bandits and treacherous jungle on trek through Latin America

quote:
men who said they were Colombian immigration officials picked them up and held them until they offered to surrender their dollars. Mr. Huang had $700 and his companion had $1,000. "Money money you! Me go go go!" Mr. Huang said he told the men in English.

Mr. Huang cut open the sole of his sneaker to retrieve two $100 bills that he had hidden. It was enough to take them to Necoclí, Colombia, by taxi, the last stop before the Darién Gap.
Geweldig verhaal _O_

quote:
A 51-year-old woman from Chengdu, a landlocked city, said the rough boat crossing from Necoclí was the most terrifying part of the trip for her. Speaking from a hotel in Monterrey, Mexico, early this month, she said her main motivation for leaving was for her 17-year-old son, who traveled with her, to continue school away from the high pressure in the Chinese education system. "I feel a drive in me, a longing for America," she said. "I think it has the best education, technology and culture."
Het schoolsysteem in China is moordend...

[ Bericht 19% gewijzigd door slashdotter3 op 17-04-2023 19:01:04 ]
pi_208804723
quote:

Kan prima hoor.

GEwoon een tentje geven en zelf dr plekje laten uitzoeken. Kwestie van paar maanden volhouden en dan stopt het vanzelf, want met een tentje nemen ze geen genoegen.
  maandag 17 april 2023 @ 20:21:19 #95
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_208805841
https://www.rtlnieuws.nl/(...)voor-italiaanse-kust

Zo'n zeshonderd migranten zijn zondag door de Italiaanse kustwacht gered van een vissersboot die in de problemen was geraakt op de Middellandse Zee. De actie vond plaats ten zuidoosten van Sicilië en werd uitgevoerd onder moeilijke weersomstandigheden, meldt het Italiaanse persbureau ANSA.
  maandag 17 april 2023 @ 20:25:19 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208805907
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:21 schreef Ciclon het volgende:

Zo'n zeshonderd migranten zijn zondag door de Italiaanse kustwacht gered van een vissersboot die in de problemen was geraakt op de Middellandse Zee. De actie vond plaats ten zuidoosten van Sicilië en werd uitgevoerd onder moeilijke weersomstandigheden, meldt het Italiaanse persbureau ANSA.
Binnenkort bij jou in de straat.
  maandag 17 april 2023 @ 20:27:46 #97
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_208805942
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Binnenkort bij jou in de straat.
Ze zijn hier al, van die wandelende Somalische pinguins. Aan dat volk heb je echt he-le-maal niets
  maandag 17 april 2023 @ 22:31:55 #98
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208807640
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:21 schreef Ciclon het volgende:

Allemaal ontwikkelde mannen op die foto, dat zie je gelijk. :')
  maandag 17 april 2023 @ 22:40:50 #99
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208807718
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:27 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ze zijn hier al, van die wandelende Somalische pinguins. Aan dat volk heb je echt he-le-maal niets
Minst productieve volk op aarde durf ik wel te stellen.
Van top tot teen gesluierd in zo'n gewaad die vrouwen, ze komen alleen maar naar buiten om de kinderen van school te halen, of een wandeling naar de supermarkt.

Laatst hadden die vrouwen de azan op hun speakers van hun telefoon aan in de tram toen ik richting blaak moest.. Meestal verhuizen ze ook naar Birmingham in de UK, omdat je daar echt hele wijken hebt met enkel conservatieve moslims.
pi_208808000
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:27 schreef Ciclon het volgende:

[..]
_O- _O-
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')