abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208860344
We hebben de morele plicht om asielzoekers te helpen die uit een oorlogsland komen. Wonen in een land waar actief oorlog is onzettend schadelijk voor je ontwikkeling en niemand verdient dat.

Economische vluchtelingen vind ik een ander verhaal. Dat is echt een kwestie van ‘de kaarten zijn nou eenmaal zo geschud’ niet iedereen wordt geboren in een land met een goed sociaal vangnet
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 22 april 2023 @ 10:28:59 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208860374
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 09:59 schreef deedeetee het volgende:
Nederlandse advocaten ?
Hebben die niks beters te doen ?
Ik sta er ook van te kijken dan men spreekt over hun mensenrechten. Hebben wij in Europa dan geen recht op een goed leven zonder horden indringers die vinden dat zij hier rechten mogen claimen ?
En de smoes van betere toekomst voor de kinderen, is toch van de zotte dat zij daar kinderen maken en ze dan hierheen brengen zodat wij er voor op mogen draaien !
Hoeveel mensen hier wachten er niet met kinderen krijgen totdat ze goed voor ze kunnen zorgen ? Dat zouden ze daar ook eens moeten gaan doen.
zij zouden, ze moeten,

de situatie is zoals ie is , wat anderen zouden moeten ,dat lost niets op, dat weten we en dat weten zij ook

we moeten heel veel prefab woningen gaan neerzetten , echt heel veel , om te voorkomen dat nederland een gettho wordt .
ze komen en tenzij we uit de EU stappen is er niets aan te doen , en komen er nog miljoenen meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208860411
Goed verhaal van die Farouk. Lekker geloofwaardig :Y
  zaterdag 22 april 2023 @ 10:39:13 #129
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208860452
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zij zouden, ze moeten,

de situatie is zoals ie is , wat anderen zouden moeten ,dat lost niets op, dat weten we en dat weten zij ook

we moeten heel veel prefab woningen gaan neerzetten , echt heel veel , om te voorkomen dat nederland een gettho wordt .
ze komen en tenzij we uit de EU stappen is er niets aan te doen , en komen er nog miljoenen meer
Ik zie dat anders, zolang we ons best blijven doen om ze zo goed mogelijk een lekker leven hier te geven blijven ze komen. Tenten neerzetten en ze niet door het land laten zwerven b.v. en dan jaren niet meer dan dat doen zou het minder aantrekkelijk maken. Gaan ze in hongerstaking ? Mooi dat ruimt tenminste op. Maar zo ver laten ze het echt niet komen hoor. Ik vind het trouwens knap onbeschoft om hier iets af te gaan dwingen. Beter en meer eten en een mooie woning, terwijl er helaas al te veel Nederlanders ook om verlegen zitten. Mja dat kun je van zulke mensen natuurlijk wel verwachten. Mensen met fatsoen komen hier niet klaplopen/eisen stellen.
Geef ze niks meer dan ze in hun buurlanden kunnen krijgen, dan hebben ze geen reden meer om voor veel geld naar Europa te komen.
Zolang er genoeg te halen valt blijft de stroom doorgaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208860465
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:22 schreef Nexum het volgende:
We hebben de morele plicht om asielzoekers te helpen die uit een oorlogsland komen. Wonen in een land waar actief oorlog is onzettend schadelijk voor je ontwikkeling en niemand verdient dat.

Economische vluchtelingen vind ik een ander verhaal. Dat is echt een kwestie van ‘de kaarten zijn nou eenmaal zo geschud’ niet iedereen wordt geboren in een land met een goed sociaal vangnet
Er zijn een paar honderd miljoen mensen die aan jouw voorwaarden voldoen. Aangezien we een 'morele plicht' om die mensen te helpen moeten we ze zeker ook gaan ophalen? Waarom zouden we onze morele plicht laten afhangen van hun wil om hun leven te riskeren op zee?
pi_208860468
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik zie dat anders, zolang we ons best blijven doen om ze zo goed mogelijk een lekker leven hier te geven blijven ze komen. Tenten neerzetten en ze niet door het land laten zwerven b.v. en dan jaren niet meer dan dat doen zou het minder aantrekkelijk maken. Gaan ze in hongerstaking ? Mooi dat ruimt tenminste op. Maar zo ver laten ze het echt niet komen hoor. Ik vind het trouwens knap onbeschoft om hier iets af te gaan dwingen. Beter en meer eten en een mooie woning, terwijl er helaas al te veel Nederlanders ook om verlegen zitten. Mja dat kun je van zulke mensen natuurlijk wel verwachten. Mensen met fatsoen komen hier niet klaplopen/eisen stellen.
Geef ze niks meer dan ze in hun buurlanden kunnen krijgen, dan hebben ze geen reden meer om voor veel geld naar Europa te komen.
Zolang er genoeg te halen valt blijft de stroom doorgaan.
En als die man samen met 100 andere parasiterende mensen een status krijgt en 90 krijgen een woning waar ze allemaal recht op hebben, maar deze man met 9 krijgt geen woning.

Dan mag deze man zich niet achtergesteld voelen omdat in een andere land het anders geregeld is? Vind ik een beetje bekrompen
  zaterdag 22 april 2023 @ 10:44:45 #132
323876 michaelmoore
pi_208860480
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik zie dat anders, zolang we ons best blijven doen om ze zo goed mogelijk een lekker leven hier te geven blijven ze komen.
Dat klopt

quote:
Tenten neerzetten en ze niet door het land laten zwerven b.v. en dan jaren niet meer dan dat doen zou het minder aantrekkelijk maken. Gaan ze in hongerstaking ? Mooi dat ruimt tenminste op.
Dan wordt nederland een ghettto , met veel volk die illegaal werken , in drugs en inbraak
wil jij van Nederland een soort mexico maken ?

quote:
Beter en meer eten en een mooie woning, terwijl er helaas al te veel Nederlanders ook om verlegen zitten
.
Dat komt door de overheid die weigert om snel veel woningen te bouwen
quote:
Mja dat kun je van zulke mensen natuurlijk wel verwachten. Mensen met fatsoen komen hier niet klaplopen/eisen stellen.
men blijft komen als klimaat vluchteling of als economische vluchteling en we kunnen er niets aandoen, helemaal NIETS
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 22 april 2023 @ 10:46:11 #133
323876 michaelmoore
pi_208860488
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
Er zijn een paar honderd miljoen mensen die aan jouw voorwaarden voldoen. Aangezien we een 'morele plicht' om die mensen te helpen moeten we ze zeker ook gaan ophalen? Waarom zouden we onze morele plicht laten afhangen van hun wil om hun leven te riskeren op zee?
over drie jaar komen er ieder jaar 500.000 vluchteingen hierheen
klimaat vluchtelingen
pi_208860503
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als die man samen met 100 andere parasiterende mensen een status krijgt en 90 krijgen een woning, maar deze man met 9 andere niet.

Mag hij zich dan niet achtergesteld omdat in een andere land het anders geregeld is?
Join the club.

Natuurlijk mag hij zich achtergesteld voelen. Dat is gezien vanuit de vergelijking met andere statushouders, ook best oneerlijk.

Maar dat is nu eenmaal al geruime tijd de realiteit op de Nederlandse woningmarkt. Er worden mensen achtergesteld. Mede omdat andere mensen voorgetrokken worden.

Is "ik word niet meer voorgetrokken en daar ben ik het niet mee eens" dan nog redelijk?
"Pools are perfect for holding water"
pi_208860521
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:22 schreef Nexum het volgende:

Zelfs met louter de opvang van oorlogsvluchtelingen is dit compleet onhoudbaar.
pi_208860528
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
Zo kijk ik er niet tegenaan. Uiteindelijk maken mensen zelf de afweging of ze willen vluchten of niet. Maar ik vind wel dat als ze eenmaal in Europa zijn en ze komen echt uit een gevaarlijk gebied, dan moeten we ons best doen om ze te redden. Helemaal als er kinderen bij betrokken zijn.

Waarom zou ons leven meer waard moeten te zijn dan die van een Syriër?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 22 april 2023 @ 11:11:23 #137
323876 michaelmoore
pi_208860632
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Zelfs met louter de opvang van oorlogsvluchtelingen is dit compleet onhoudbaar.
ja en toch is er niets aan te doen

met, we zouden of ze moeten , daar ga je ze niet mee tegen houden

het enige is reguleren en prefab woningen bouwen voor nederland een groot ghetto is met mensen die tenten bouwen in de weilanden en daar een alternatief creeren
pi_208860666
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:54 schreef Nexum het volgende:

[..]
Zo kijk ik er niet tegenaan. Uiteindelijk maken mensen zelf de afweging of ze willen vluchten of niet. Maar ik vind wel dat als ze eenmaal in Europa zijn en ze komen echt uit een gevaarlijk gebied, dan moeten we ons best doen om ze te redden. Helemaal als er kinderen bij betrokken zijn.

Dat is niet meer waard. Maar voor mij is het wel meer waard. Net zoals het leven van mijn kinderen me een heel heel heel heel heel heel heel heel stuk meer waard is dan het leven van jouw kinderen.

Als ze bij een familielid van je, of een stel vrienden, wellicht zelfs de buren, elkaar letterlijk het huis uitvechten, zal je waarschijnlijk prima bereid zijn om de slachtoffers van die vechtruzie tijdelijk van onderdak te voorzien. En daarin zal je dan vast niet de enige zijn.

Als dat bij een compleet onbekend gezin 2 wijken verderop gebeurt, denk ik dat er maar weinig zijn die hun extra kamer beschikbaar stellen. En nog een stuk minder die hun eigen slaapkamer beschikbaar stellen en zelf wel elke nacht op de bank gaan slapen.

Op diezelfde fiets verzorgen we als samenleving ook allemaal hulp voor andere deelnemers van onze samenleving. Maar niet, of iig een heel stuk minder, voor mensen aan de andere kant van de wereld. Ik betaal een collectieve zorgpremie zodat Nederlanders en ingezetenen in Nederland een bepaalde mate van zorg kunnen genieten. Niet voor mensen in andere landen.

En zo zie ik de zeer schaarse woningen in Nederland ook liever eerst naar Nederlanders gaan, dan naar andere mensen.

Zou ik graag zien dat elke mens op deze aardkloot het ongeveer even goed heeft, we allemaal samen kunnen werken, dezelfde rechten, 'we are the world' zingen en meer van zulks? Sure, natuurlijk, zou tof zijn. Een globaal sociaal vangnet. Maar dat is zeer utopisch. De realiteit is een stuk weerbarstiger.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 22-04-2023 11:24:21 ]
  zaterdag 22 april 2023 @ 11:17:29 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208860671
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als die man samen met 100 andere parasiterende mensen een status krijgt en 90 krijgen een woning waar ze allemaal recht op hebben, maar deze man met 9 krijgt geen woning.

Dan mag deze man zich niet achtergesteld voelen omdat in een andere land het anders geregeld is? Vind ik een beetje bekrompen
Het boeit me niet wat die man voelt. Net zo min als het hem boeit wat ik voel. ( afkeer van klaplopers)
Ik vind dat deze man hier weg moet blijven. Ik ben geen voorstander van het binnenlaten van dergelijke migranten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208860685
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:54 schreef Nexum het volgende:

[..]

Waarom zou het leven van een Syrier mij iets waard zijn? Het is voor andere Syriers en geloofsgenoten niks waard, Syrische levens waren voor de nieuwe wereld orde niks waard. Voor de mensensmokkelaars zijn ze niks waard, voor de mensen die in een bootje stappen is hun leven weinig waard. Maar zodra ze besluiten hier geld een huis te komen eisen dan is hun level zoveel waard dat ze in tegenstelling tot het gros van de wereldbevolking in een welvarend land mogen leven? Dan is het meer waard dan onze samenleving en onze welvaart?

Waar komt die waarde ineens vandaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 22 april 2023 @ 11:19:48 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208860690
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja en toch is er niets aan te doen

met, we zouden of ze moeten , daar ga je ze niet mee tegen houden

het enige is reguleren en prefab woningen bouwen voor nederland een groot ghetto is met mensen die tenten bouwen in de weilanden en daar een alternatief creeren
Aja, de bekende Hollandse weilandtentenkampen. Met rondstruinende wolven en Russen die paspoorten uitdelen. Goed verhaal weer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208860698
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is niet meer waard. Maar voor mij is het wel meer waard. Net zoals het leven van mijn kinderen me een heel heel heel heel heel heel heel heel stuk meer waard is dan het leven van jouw kinderen.

Als ze bij een familielid van je, of een stel vrienden, wellicht zelfs de buren, elkaar letterlijk het huis uitvechten, zullen aardig wat mensen prima bereid zijn om de slachtoffers van die vechtruzie tijdelijk van onderdak te voorzien.

Als dat bij een compleet onbekend gezin 2 wijken verderop gebeurt, denk ik dat er maar weinig zijn die hun extra kamer beschikbaar stellen. En nog een stuk minder die hun eigen slaapkamer beschikbaar stellen en zelf wel elke nacht op de bank gaan slapen.
Dat is inderdaad de realiteit. Maar het zou geen kwaad kunnen om meer van die individualistische mindset af te steppen en meer om te kijken naar een ander.

Nou weet ik hoe de Nederlandse samenleving in elkaar steekt en weet ik dat dat een erg naïeve gedachtengang van mezelf is, maar ik ga ook niet mijn mening daarop aanpassen.

Ik blijf er gewoon bij dat we oorlogsvluchtelingen niet kunnen weigeren.
pi_208860700
Heeft er al een politicus een plan ingediend voor meertalig onderwijs? Syrisch, Somalisch, Afrikaans* zodat we met onze nieuwe landgenoten die zich niet aanpassen kunnen blijven communiceren en de jeugd voorbereid is op de toekomst?

*niet Zuid-Afrikaans, maar de diverse talen die ze spreken in het continent Afrika.
  zaterdag 22 april 2023 @ 11:24:49 #144
323876 michaelmoore
pi_208860719
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:21 schreef Inbox het volgende:
Heeft er al een politicus een plan ingediend voor meertalig onderwijs? Syrisch, Somalisch, Afrikaans* zodat we met onze nieuwe landgenoten die zich niet aanpassen kunnen blijven communiceren en de jeugd voorbereid is op de toekomst?

*niet Zuid-Afrikaans, maar de diverse talen die ze spreken in het continent Afrika.
in de weilanden moeten ze zelf tentenkampen maken , das beter dan in het gras slapen
pi_208860732
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:20 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de realiteit. Maar het zou geen kwaad kunnen om meer van die individualistische mindset af te steppen en meer om te kijken naar een ander.

Nou weet ik hoe de Nederlandse samenleving in elkaar steekt en weet ik dat dat een erg naïeve gedachtengang van mezelf is, maar ik ga ook niet mijn mening daarop aanpassen.

Ik blijf er gewoon bij dat we oorlogsvluchtelingen niet kunnen weigeren.
Ok, prima. Jouw perspectief en zo.

Maar is het dan jouw woning die je beschikbaar stelt voor die mensen? Of andermans mogelijke woonruimte?

Hoeveel lever jij daar zelf voor in? Of blijft het louter bij de verwachting dat anderen in dit land daar maar voor in moeten blijven leveren?

Zit jij momenteel te wachten op een sociale huurwoning?

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 22-04-2023 11:58:43 ]
pi_208860737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Join the club.

Natuurlijk mag hij zich achtergesteld voelen. Dat is gezien vanuit de vergelijking met andere statushouders, ook best oneerlijk.

Maar dat is nu eenmaal al geruime tijd de realiteit op de Nederlandse woningmarkt. Er worden mensen achtergesteld. Mede omdat andere mensen voorgetrokken worden.

Is "ik word niet meer voorgetrokken en daar ben ik het niet mee eens" dan nog redelijk?
Hij wordt niet voorgetrokken. Die man wil net zoals alle Nederlanders krijgen waar hij recht op heeft.

Als een Neferlandse moeder met kinderen urgentie krijgt gaan we tegen haar ook niet zeggen: ja jammer joh wel meer mensen worden even niet meer voorgetrokken
pi_208860743
Hoeveel compleet nieuwe steden moet nederland uit de grond stampen om al die honderdduizenden nieuwkomers een plek te kunnen geven?
pi_208860747
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hij wordt niet voorgetrokken. Die man wil net zoals alle Nederlanders krijgen waar hij recht op heeft.

Als een Neferlandse moeder met kinderen urgentie krijgt gaan we tegen haar ook niet zeggen: ja jammer joh wel meer mensen worden even niet meer voorgetrokken
Hoezo 'net zoals alle Nederlanders'? Die man is niet 'net zoals alle Nederlanders', die man is vluchteling. Dat komt met een heel andere rits aan rechten dan Nederlander-zijn.

Daarnaast zijn er genoeg dakloze Nederlanders die geen urgentie krijgen. Zo heeft de ouder zonder de kinderen gewoon pech. En is er ook geen enkele wet die voorschrijft dat statushouders wel urgentie moeten krijgen. Dat gebeurt louter omdat er weer plek gecreëerd moet worden voor nieuwe vluchtelingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 22-04-2023 11:38:16 ]
  zaterdag 22 april 2023 @ 11:30:23 #149
323876 michaelmoore
pi_208860754
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:29 schreef Gunnter het volgende:
Hoeveel compleet nieuwe steden moet nederland uit de grond stampen om al die honderdduizenden nieuwkomers een plek te kunnen geven?
heel veel

zeker wel 5 steden met 100.000 inwoners

het is niet anders
pi_208860770
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men blijft komen als klimaat vluchteling of als economische vluchteling en we kunnen willen er niets aandoen, helemaal NIETS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')