abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208681466

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital (MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Informatie Kifid
SPOILER
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Buitenlandse platformen
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_208682149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 12:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
een kwijting van 250.000 ? die private investeerder is dus blij dat die er vanaf is (?)
Soms is dit een weg naar een haalbare toekomst van een bedrijf.
Ik vind echter dat een CF pitch te beknopt is voor ons investeerders om hier een goede inschatting van te kunnen maken, en loop sinds lange tijd (de bomen man bij KOM, en HEJA teff bij GvE) met een grote boog om dit soort projecten heen.

ps: zie dat de rente nu 9% is, ik meen me te herinneren dat dit voorheen 8% was

[ Bericht 5% gewijzigd door ETphonehome op 06-04-2023 14:00:43 ]
pi_208682168
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 23:22 schreef Soulfreak het volgende:
Update P*ter B*sman

SPOILER
Staat nu nog 33% van het leningbedrag open.
Faillissement Peter Bosman Producties
Op 05-04-2023 is Peter Bosman Producties te Slagharen (Overijssel) door de rechtbank in Overijssel failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr H.J.G.M. te Woerd. Het insolventienummer van deze zaak is F.08/23/63. De (hoofd)activiteit van Peter Bosman Producties is detailhandel (niet in auto’s).
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.
Pecunia non olet
pi_208682352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 12:31 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Kennelijk hoeven we voordien niets te verwachten, niet over Maximise en ook niet over de achterstanden. Eigenlijk zou de AFM aan dat webinar mee moeten doen, ik zal het meenemen in de klacht die ik ga indienen als de beloofde aflossing van 6 C*rb*lo projecten eind deze maand niet doorgaat
Ik heb toevallig net een mailtje gehad van Max toen ik vroeg naar een aantal achterstanden:

SPOILER
Ik heb het idee dat ze denken dat het communiceren verbeterd als het nieuwe platform er is. Maar ik denk niet dat het dat is, het probleem zit dieper in het systeem. De aanpak is al verkeerd, hopelijk gaan ze dat inzien en doorpakken.
  donderdag 6 april 2023 @ 15:01:21 #5
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_208682698
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 13:51 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Soms is dit een weg naar een haalbare toekomst van een bedrijf.
Ik vind echter dat een CF pitch te beknopt is voor ons investeerders om hier een goede inschatting van te kunnen maken, en loop sinds lange tijd (de bomen man bij KOM, en HEJA teff bij GvE) met een grote boog om dit soort projecten heen.

ps: zie dat de rente nu 9% is, ik meen me te herinneren dat dit voorheen 8% was
Klopt, viel mij ook op. Is verhoogd naar 9%. Loopt nog niet heel hard vol (nu 45%)
pi_208682731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 14:18 schreef jacobme het volgende:

[..]
Ik heb toevallig net een mailtje gehad van Max toen ik vroeg naar een aantal achterstanden:

SPOILER
Ik heb het idee dat ze denken dat het communiceren verbeterd als het nieuwe platform er is. Maar ik denk niet dat het dat is, het probleem zit dieper in het systeem. De aanpak is al verkeerd, hopelijk gaan ze dat inzien en doorpakken.
Het probleem zit zeker dieper naar mijn mening. De hele due diligence op geldnemers schiet er bij in. Ik heb voor ontzettend kleine bedragen zo'n 18 leningen open staan, ik denk dat er bij zo'n 12 inmiddels al ellende is. Niet normaal.
pi_208683412
investeringslink

SPOILER

[ Bericht 35% gewijzigd door Collin63 op 06-04-2023 16:22:24 ]
pi_208683495
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 16:13 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik mis nog:

Oudegracht Utrecht , 1 van de 2 leningen
Ome Minderzorg
Beelstraat beide schijven
Nieuwkoop Zuideinde
Badhoevelaan (project Véélzorg) en ZuidEinde zijn inmiddels bijgeschreven.
Pecunia non olet
pi_208683630
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:55 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik begrijp nu, na je uitleg, dat je intenties niet verkeerd waren. Maar om de wankele organisatie bij KOM hier uit te lichten had je, wat mij betreft, beter even de personalia van deze medewerker kunnen verwijderen. Want op de huidige manier zeg je natuurlijk wel degelijk iets over de betreffende persoon.
Ik moet jullie zeggen dat ik afgelopen weken met deze (nieuwe) medewerker van KOM zoals hier besproken contact heb gehad. Ik kan niets anders zeggen dan dat deze man in ieder geval in het contact een verademing is t.o.v. wat er eerder zat bij KOM. Zeer punctueel en communicatief vaardig. En wat voor titel er dan aan zo iemand gehangen wordt zal mij verder een worst zijn. Van mij mag hij best manager, directeur, of administratief medewerker heten als hij zijn werk maar goed doet.
pi_208684045
Je hebt geinvesteerd in het project aan de Badhoevelaan 80 te Badhoevedorp. De projecteigenaar had het verkeerde betalingskenmerk gebruikt bij de overboeking. De maandbetaling is bij ons binnen en in de loop van vandaag zal de rente en eventuele aflossing zichtbaar zijn in het account.

------

Minderzorg, over de leningnemer dan.... SiG laat wel een hele flinke steek vallen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_208685000
Nieuw bij gve: Blad EBi (Blad Essentiële Beleggingsinformatie). Dit tabblad vervangt de tabbladen 'Financieel' en 'Toelichting Geldvoorelkaar.nl'.

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27383
pi_208685547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 15:04 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Het probleem zit zeker dieper naar mijn mening. De hele due diligence op geldnemers schiet er bij in. Ik heb voor ontzettend kleine bedragen zo'n 18 leningen open staan, ik denk dat er bij zo'n 12 inmiddels al ellende is. Niet normaal.
Ik zag zojuist bij toeval dat op de MAXwebsite de vemelding "0 defaults" verdwenen is.
pi_208685551
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:29 schreef CaLeX het volgende:
Je hebt geinvesteerd in het project aan de Badhoevelaan 80 te Badhoevedorp. De projecteigenaar had het verkeerde betalingskenmerk gebruikt bij de overboeking. De maandbetaling is bij ons binnen en in de loop van vandaag zal de rente en eventuele aflossing zichtbaar zijn in het account.

------

Minderzorg, over de leningnemer dan.... SiG laat wel een hele flinke steek vallen
waarom ?
pi_208685588
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Oudegracht Utrecht ook bijgeschreven, gisteren al zie ik nu.
Eén van de investeerders die niet per aut. incasso betaald heb ik begrepen van sig.
Pand staat al heel lang in de verkoop.
pi_208685882
quote:
In welke zin, omdat ze een verkeerd betalingskenmerk niet goed hadden herkend?
pi_208686674
quote:

Ik kan me er wel iets bij voorstellen...bankafschriften worden volledig automatisch ingelezen en verwerkt op de subadministraties. Een fout betaalkenmerk maakt dat het systeem er niets mee kan of dat het misschien zelfs op een verkeerd project wordt geboekt. En het zijn er nogal wat momenteel.
Pecunia non olet
pi_208687262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 19:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
waarom ?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 19:54 schreef tnhb het volgende:

[..]
In welke zin, omdat ze een verkeerd betalingskenmerk niet goed hadden herkend?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 20:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik kan me er wel iets bij voorstellen...bankafschriften worden volledig automatisch ingelezen en verwerkt op de subadministraties. Een fout betaalkenmerk maakt dat het systeem er niets mee kan of dat het misschien zelfs op een verkeerd project wordt geboekt. En het zijn er nogal wat momenteel.
Een ontvangst met een verkeerd betaalkenmerk komt ook gewoon in de administratie terecht. Ook als er een automatische verwerking is.

Het is een kleine moeite om na de verwerking van alle andere ontvangsten even kijken wat er nog open staat op die toegerekende tussenrekening. Daar zie je dan de tegenrekening en dan heb je hem binnen een minuut aan de juiste lening toegekend. 100% dat je dit afgelopen maandag direct goed had kunnen zetten als je die simpele werkwijze gevolgd had. Om daarna de leningnemer te contacteren dat hij de juiste gegevens mee moet sturen.

Super simpel en geen onnodige stress op de crowd die toch al een beetje klaar zijn met deze kerel. In plaats daarvan gooien ze olie op het vuur.
pi_208687693
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:26 schreef CaLeX het volgende:

[..]
[..]
[..]
Een ontvangst met een verkeerd betaalkenmerk komt ook gewoon in de administratie terecht. Ook als er een automatische verwerking is.

Het is een kleine moeite om na de verwerking van alle andere ontvangsten even kijken wat er nog open staat op die toegerekende tussenrekening. Daar zie je dan de tegenrekening en dan heb je hem binnen een minuut aan de juiste lening toegekend. 100% dat je dit afgelopen maandag direct goed had kunnen zetten als je die simpele werkwijze gevolgd had. Om daarna de leningnemer te contacteren dat hij de juiste gegevens mee moet sturen.

Super simpel en geen onnodige stress op de crowd die toch al een beetje klaar zijn met deze kerel. In plaats daarvan gooien ze olie op het vuur.
Binnen 3 dagen gecorrigeerd vind ik netjes hoor.
pi_208688027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die flapoor van ZuidEinde Nieuwkoop heeft zelfs 2x betaald zie ik nu. Achterstand weg.
Pecunia non olet
pi_208688330
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:11 schreef Collin63 het volgende:
investeringslink

SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 schreef Collin Crowdfund het volgende:[..]
De maatschap bestaat momenteel uit 79 koeien (Belg/Holstein).
Dat zal druk geweest zijn bij de notaris. En niet al te schoon meer vrees ik :@
Pecunia non olet
pi_208689089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:51 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Binnen 3 dagen gecorrigeerd vind ik netjes hoor.
Na een mail naar de crowd en een betaalverzoek naar de leningnemer.

Ja ze verdienen een sticker 👍🏻
  vrijdag 7 april 2023 @ 09:30:03 #22
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208690391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 12:10 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Beste X,

Graag willen we je uitnodigen voor onze webinar op 8 mei om 19:00 uur. In deze webinar zullen we algemene zaken bespreken over Max Crowdfund en alle nieuwe ontwikkelingen binnen ons platform.

Om de webinar zo interactief mogelijk te maken, bieden wij de mogelijkheid om vragen van te voren in te sturen. Deze vragen zullen wij behandelen tijdens de webinar. We willen wel benadrukken dat er niet ingegaan zal worden op vragen die specifiek gericht zijn op de status van leningen. Je kunt de vragen indienen via deze link.

https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_xJVbuV12R5q3GX1KX0jfzA?utm_medium=email&_hsmi=253317970&_hsenc=p2ANqtz-_oVM5gRJa1sZypJfNPDLirf540t2Cqf5x2Sw7RZXvg6KXAb8eB2opLKsSRqYsSMuB7QqSufx2P6_kSaTQ3JkHxL_NCEw&utm_content=253317970&utm_source=hs_email#/registration

Je kunt je eenvoudig registreren voor de webinar via onderstaande knop. Tijdens het webinar zullen wij zo veel mogelijk vragen behandelen om jou een beter beeld te geven van de huidige situaties omtrent Max Crowdfund.

Registreer voor webinar
Mochten er vragen zijn naar aanleiding van deze email, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Het Max Crowdfund team
De onderstaande passage uit de tekst maakt dit webinar bij voorbaat al tot een 'dode mus' voor ons:
We willen wel benadrukken dat er niet ingegaan zal worden op vragen die specifiek gericht zijn op de status van leningen.
Dan hoef ik me niet eens aan te melden want over gewouwel betreffende hun succes, software updates etc zit ik niet te wachten...
pi_208690516
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die flapoor van ZuidEinde Nieuwkoop heeft zelfs 2x betaald zie ik nu. Achterstand weg.
Hunzestraat Enschede heeft nu ook voldaan (7 dagen te laat).
pi_208691000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:30 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
De onderstaande passage uit de tekst maakt dit webinar bij voorbaat al tot een 'dode mus' voor ons:
We willen wel benadrukken dat er niet ingegaan zal worden op vragen die specifiek gericht zijn op de status van leningen.
Dan hoef ik me niet eens aan te melden want over gewouwel betreffende hun succes, software updates etc zit ik niet te wachten...
Eens, het is tijd voor daden (lanceren MAximise, aflossingen) in plaats van loos geleuter. We zouden krachtig kunnen aandringen op meer aktie (procedures), niet alleen "voortgangs"rapprtages inzake C*rb*lo en BT, zo niet dan naar de AFM
pi_208691211
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:45 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Eens, het is tijd voor daden (lanceren MAximise, aflossingen) in plaats van loos geleuter. We zouden krachtig kunnen aandringen op meer aktie (procedures), niet alleen "voortgangs"rapprtages inzake C*rb*lo en BT, zo niet dan naar de AFM
Als ik het goed begrijp, moet je als particulier je klacht doen bij het Kifid en niet bij de AFM. En voordat je, je klacht doet, moet je via mail eerst max ingebreke stellen. Daar hebben ze volgensmij 8 weken de tijd voor om die mail te beantwoorden. En dan nemen ze je klacht pas serieus bij het Kifid.

Toch heb ik vorige week een mail naar het Kifid gestuurd, dat ik alvast een melding wilde maken, en dat de klacht nog later ingediend gaat worden.

Het wordt inmiddels echt tijd voor actie, in de vorm van terugbetalingen!
  vrijdag 7 april 2023 @ 11:16:55 #26
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_208691264
Vanwege de nieuwe financiering van P*ter en P*ter V*s is de oude lening (42709) bij CCF nu afgelost:
SPOILER
pi_208691362
Project 1090246 van R*gen*rate R*cks van Max zou ook gisteren afgelost moeten worden, ook niets van gehoord, laatste betaling op 06-01. Hadden rond 9 Maart een belafspraak met de leningnemer, maar zoals verwacht krijgen wij daar niets van te horen. Heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe het ervoor staat.

Van de 26 nog openstaande leningen die ik heb betaalt er nog maar 1 leningnemer volgens schema (leningnemer J*mes V).
pi_208691751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:09 schreef quepos het volgende:
Als ik het goed begrijp, moet je als particulier je klacht doen bij het Kifid en niet bij de AFM.
Nee, iedereen kan bij de AFM kun een melding doen over een financiele onderneming (en dat is mcf) via de webpagina "Melden heeft zin". Wat ik daarvan begrepen heb is dat ze niet op jouw individuele specifieke probleme oplossen (daar is het Kifid voor), maar juist op basis van de inhoud en het aantal klachten indien nodig overgaan tot verder onderzoek en eventuele maatregelen. Die bestaan dan voornamelijk uit een goed (advies)gesprek en in een later stadium eventueel pas handhaving en boetes indien relevant. Het Kifiid kan jouw individuele probleem (lees: bewezen schade!) behandelen en daarin een bindende of niet-bindende uitspraak doen. Maar dan moet er dus al wel aantoonbare schade zijn die diretc veroorzaakt wordt door de dienstverlener waarbij je deze (nav een formeel ingedende klacht) de kans hebt gegeven het eerst onderling op te lossen, dat kan dus normaal alleen achteraf en is dus eerder een (voor particulieren) alternatief voor een rechtszaak.

Maar juist voor het melden van feiten met betrekking tot onjuist handelen, onjuiste belangbehartiging of het niet goed uitoefenen van de zorgplicht door een financieel dienstverlener biedt een melding bij de AFM ze de mogelijkheid algemene signalen op te vangen en indien daar aanleiding voor is naar te handelen. (ze gaan dus niet jouw persoonlijke individuele problemen/schade oplossing) (zie ook "Melden heeft zin")
pi_208691927
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:06 schreef tnhb het volgende:

[..]
Nee, iedereen kan bij de AFM kun een melding doen over een financiele onderneming (en dat is mcf) via de webpagina "Melden heeft zin". Wat ik daarvan begrepen heb is dat ze niet op jouw individuele specifieke probleme oplossen (daar is het Kifid voor), maar juist op basis van de inhoud en het aantal klachten indien nodig overgaan tot verder onderzoek en eventuele maatregelen. Die bestaan dan voornamelijk uit een goed (advies)gesprek en in een later stadium eventueel pas handhaving en boetes indien relevant. Het Kifiid kan jouw individuele probleem (lees: bewezen schade!) behandelen en daarin een bindende of niet-bindende uitspraak doen. Maar dan moet er dus al wel aantoonbare schade zijn die diretc veroorzaakt wordt door de dienstverlener waarbij je deze (nav een formeel ingedende klacht) de kans hebt gegeven het eerst onderling op te lossen, dat kan dus normaal alleen achteraf en is dus eerder een (voor particulieren) alternatief voor een rechtszaak.

Maar juist voor het melden van feiten met betrekking tot onjuist handelen, onjuiste belangbehartiging of het niet goed uitoefenen van de zorgplicht door een financieel dienstverlener biedt een melding bij de AFM ze de mogelijkheid algemene signalen op te vangen en indien daar aanleiding voor is naar te handelen. (ze gaan dus niet jouw persoonlijke individuele problemen/schade oplossing) (zie ook "Melden heeft zin")
Prima verwoord! _O- En volgens deze lijn ben ik ook van plan aktie te ondernemen, ben tekst aan het voorbereiden
pi_208692429
Nog een vervroegde aflossing op ccf
quote:
Beste investeerder,
Wij hebben financiering gevraagd en gekregen om ons nieuwe schip, ms Silverwind, geheel op orde te brengen . Het schip had meer dan 2 jaar stilgelegen en er was veel achterstallig onderhoud.
Wij kregen de financiering middels Collin Crowdfund, van u als investeerder.
Als zekerheidsstelling was een hypotheek gezet op ons oude schip, ms Boschwad. Dat schip brachten wij in de verkoop. Zodra dit schip verkocht zou zijn, zou de lening ook worden afgelost.
De overdracht van de Boschwad heeft plaatsgevonden op 7 april 2023 en daarmee is de lening ook beëindigd.
Wij zijn erg blij geweest dat u middels uw investering er voor gezorgd heeft dat wij ons nieuwe schip op orde konden brengen. Wij willen u daarvoor hartelijk danken.
Met vriendelijke groet,
Mark de Waard, namens Bestuur Stichting Wadloopcentrum Pieterburen
pi_208692632
Non publieke van ccf. Wel al 84 procent vol.

SPOILER
pi_208693160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:32 schreef raser1981 het volgende:

SPOILER
2e hypotheek heeft totaal geen waarde in dit project.
pi_208693207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hunzestraat Enschede heeft nu ook voldaan (7 dagen te laat).
Dat project was al op 3/4 bijgeschreven, in de veegbatch eerder door mij beschreven.

Een paar projecten (bij mij 5) staan bij het inloggen van je account steeds bovenaan, met de dag en het tijdstip van inloggen. Dit is al heel de week zo. Dit probleem heeft zich in het verleden ook al eens een keer voorgedaan.
pi_208693311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:32 schreef raser1981 het volgende:

SPOILER
Een zeer bekende naam op Tholen. Maar hij verzuipt in de schulden en na de 1e hyp van 5 ton is de 2e hypotheek een lachertje natuurlijk.
pi_208693641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:23 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Prima verwoord! _O- En volgens deze lijn ben ik ook van plan aktie te ondernemen, ben tekst aan het voorbereiden
Melding verstuurd naar de AFM.
pi_208693754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Een zeer bekende naam op Tholen. Maar hij verzuipt in de schulden en na de 1e hyp van 5 ton is de 2e hypotheek een lachertje natuurlijk.
Dat vermoeden had ik eigenlijk al wel. Heb zelf ook niet ingeschreven. Twijfelde of ik hem ook wel moest delen.
pi_208693941
Daarnet een leuk doosje paaseitjes met de bekende paaswensen mogen ontvangen van GvE.

Altijd leuk!

Mijn dank.
pi_208694622
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Daarnet een leuk doosje paaseitjes met de bekende paaswensen mogen ontvangen van GvE.

Altijd leuk!

Mijn dank.
Moet je hiervoor een grote investeerder zijn, zeker? Mijn brievenbus bleef leeg 😢
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_208694682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:40 schreef Essebes het volgende:

[..]
Moet je hiervoor een grote investeerder zijn, zeker? Mijn brievenbus bleef leeg 😢
Of misschien de KYC heeft afgerond? Hier ook niets ontvangen.
pi_208694952
quote:

Altijd leuk!

Mijn dank.
Dat ze maar achter de projecten comfortontwikkeling aangaan. Daar heb ik meer aan.
pi_208696105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:26 schreef Red_arrow het volgende:
Project 1090246 van R*gen*rate R*cks van Max zou ook gisteren afgelost moeten worden, ook niets van gehoord, laatste betaling op 06-01. Hadden rond 9 Maart een belafspraak met de leningnemer, maar zoals verwacht krijgen wij daar niets van te horen. Heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe het ervoor staat.

Van de 26 nog openstaande leningen die ik heb betaalt er nog maar 1 leningnemer volgens schema (leningnemer J*mes V).
697417 van M*ment*m C*S Ltd had op 23-3 afgelost moeten worden, na 2x verlengen. "kon iets uitlopen" waarvan akte :X
pi_208696339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:51 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
697417 van M*ment*m C*S Ltd had op 23-3 afgelost moeten worden, na 2x verlengen. "kon iets uitlopen" waarvan akte :X
Die is toch verlengd met een lager tarief van 6%?
pi_208696504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:09 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Die is toch verlengd met een lager tarief van 6%?
dit ontving ik op 20-3

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #697417 - Weston CW2 5LP United Kingdom van M*ment*m C*S Ltd.

Deze lening is verlengt tot 23-03-23. M* is op dit moment bezig met het finaliseren van de verkoop van het pand. Zij verwachten de koop binnen een aantal dagen rond te hebben, maar er is een mogelijkheid dat er door bepaalde formaliteiten kleine vertragingen opgelopen worden. Middels deze mail willen we de investeerders graag laten weten dat de koop nagenoeg rond is en dat aflossing verwacht binnenkort verwacht kan worden.

De naar 6% verlaagde is 1018292 van dezelfde geldnemer
pi_208698427
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
De schuldenlast is inderdaad een rood vlaggetje. Nu is de loonwerkbranche op zich een kapitaalintensieve sector dus veel leaseverplichtingen zijn niet vreemd. En hij maakt een aardige winst (waar hun eigen salarissen al van af zijn). Maar de kortlopende schuld van ruim 4 ton maakt ze heel kwetsbaar.

En dan nu een bedijfswoning met loods kopen. Ik vraag me dan af, welke besparingen ze hiermee kunnen realiseren. Wonen ze nu ergens gehuurd, wordt er een woning verkocht, betalen ze nu elders voor opslag van de machines, daar wordt niet over gesproken en dat is een gemiste kans om het verhaal wat geloofwaardiger te maken.

Over drie jaar moet de tent geherfinancierd worden. Zou zomaar kunnen dat Collin in dit gat springt want wie anders :) In dat geval komt onze lening niet in gevaar. Overigens is dan al 2/3 afgelost van onze lening.
Pecunia non olet
pi_208698939
Ik heb deze week een aantal mails naar max gestuurd over update van een aantal projecten. Zie hieronder voor hun reactie

SPOILER
Dus in elk geval deze maand nog twee aflossingen, als ik ze moet geloven. Ik ben benieuwd.

Overigens kwam ik er van de week achter dat het zelfs mogelijk is om een negatief saldo bij ze te hebben.
  zaterdag 8 april 2023 @ 13:11:48 #46
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208702895
Ik was nog eens wat oude posts aan het doorlezen, uit het begintijdperk van MaxCF. In die tijd waren zij zelf ook nog heel actief op dit forum, om allerlei vragen van twijfelende investeerders snel de kop in te kunnen drukken.

Met terugwerkende kracht adviseer ik nu Atlas om als waarzegger op kermissen te gaan staan. Dat is voor hem denk ik een zeer lucratieve bezigheid :Y :Y :Y

[quote]0s.gif Op maandag 22 november 2021 11:18 schreef Atlas_ het volgende:
Ik heb ook een vraag: het buitenlandse franchisemodel van Max lijkt mij bij uitstek kwetsbaar voor oplichters. Zo'n "Nederlandse pinautomaat" lijkt me aantrekkelijk voor handige jongens die met mooie vastgoedprojecten aan komen zetten, vast ergens stempels van een notaris kunnen kopen, de eerste 12 maanden zich geen zorgen hoeven te maken over aflossing, in die tijd lekker veel "flow" aanbrengen en dan opeens niet meer bereikbaar zijn. En dan blijkt de hypothecaire zekerheid nooit officieel geregistreerd te zijn/geen enkele renovatie te hebben plaatsgevonden/de locatie volgens het bestemmingsplan gesloopt te worden/vul maar in. Hoe beheerst Max dit risico?
[/quote

Atlas for President!! w/ w/
pi_208703681
[quote]0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:11 schreef InVestEerder het volgende:
Ik was nog eens wat oude posts aan het doorlezen, uit het begintijdperk van MaxCF. In die tijd waren zij zelf ook nog heel actief op dit forum, om allerlei vragen van twijfelende investeerders snel de kop in te kunnen drukken.

Met terugwerkende kracht adviseer ik nu Atlas om als waarzegger op kermissen te gaan staan. Dat is voor hem denk ik een zeer lucratieve bezigheid :Y :Y :Y

quote:
[ afbeelding ] Op maandag 22 november 2021 11:18 schreef Atlas_ het volgende:
Ik heb ook een vraag: het buitenlandse franchisemodel van Max lijkt mij bij uitstek kwetsbaar voor oplichters. Zo'n "Nederlandse pinautomaat" lijkt me aantrekkelijk voor handige jongens die met mooie vastgoedprojecten aan komen zetten, vast ergens stempels van een notaris kunnen kopen, de eerste 12 maanden zich geen zorgen hoeven te maken over aflossing, in die tijd lekker veel "flow" aanbrengen en dan opeens niet meer bereikbaar zijn. En dan blijkt de hypothecaire zekerheid nooit officieel geregistreerd te zijn/geen enkele renovatie te hebben plaatsgevonden/de locatie volgens het bestemmingsplan gesloopt te worden/vul maar in. Hoe beheerst Max dit risico?
[/quote

Atlas for President!! w/ w/
Die twijfels aan de hypothecaire zekerheid is al zoals bekend realiteit gebleken, ga dit meenemen in mijn melding bij de AFM. Lijkt me goed om deze tekst in te brengen in het webinar
pi_208704938
Linkje A*I op collin met 1e hypotheek. Meneer kijkt wel wat ondeugend.

SPOILER
pi_208707438
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 17:21 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Wat wil je met zo'n huisnummer _O-
Pecunia non olet
pi_208714105
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 17:21 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Hoe die ABI juridisch in elkaar steekt is me niet duidelijk. In de pitch spreken ze over een VOF maar op de site staat: ABI Pocket Spring is onderdeel van ABI Handelsonderneming BV
Pecunia non olet
  zondag 9 april 2023 @ 14:37:41 #51
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208714862
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 13:04 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hoe die ABI juridisch in elkaar steekt is me niet duidelijk. In de pitch spreken ze over een VOF maar op de site staat: ABI Pocket Spring is onderdeel van ABI Handelsonderneming BV
Vaart is er een beetje uit.
> Gisteren enkele grote investeerders.
> vandaag pas 3x ¤ 500,--
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_208715370
quote:

Altijd leuk!

Mijn dank.
Ik heb ook niets ontvangen van gve, en ik ben sinds 2016 al daar, en intussen wel een grote jongen bij gve.. vreemd
pi_208716171
quote:

Altijd leuk!

Mijn dank.
die met aardbei vond ik niet zo.
  zondag 9 april 2023 @ 17:22:52 #54
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208716940
quote:

Altijd leuk!

Mijn dank.
Wat is wel/niet heb er MAAR 185 investeringen gedaan?
pi_208723293
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 17:22 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Wat is wel/niet heb er MAAR 185 investeringen gedaan?
Tsja....312 investeringen sedert 2014, niets nada, of de postbode moet ze opgegeten hebben. :D
Pecunia non olet
  maandag 10 april 2023 @ 10:17:11 #56
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208723835
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 08:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tsja....312 investeringen sedert 2014, niets nada, of de postbode moet ze opgegeten hebben. :D
Ja, Ja, dan ben ik met 185 investeringen sedert april 2017 nog maar een beginner :)
Begrijpelijk dat GVE alleen voor de grote jongens/meisjes gaat.
pi_208726671
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:17 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Ja, Ja, dan ben ik met 185 investeringen sedert april 2017 nog maar een beginner :)
Begrijpelijk dat GVE alleen voor de grote jongens/meisjes gaat.
Zou het zo kunnen zijn dat @Horseman deze geste heeft gekregen voor zijn inzet voor de klankbord groep van GVE? Bij mij lagen deze eitjes nl afgelopen zaterdag ook voor de deur incl. de genoemde paaswensen.
  maandag 10 april 2023 @ 16:50:24 #58
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208727441
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 15:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zou het zo kunnen zijn dat @:horseman deze geste heeft gekregen voor zijn inzet voor de klankbord groep van GVE? Bij mij lagen deze eitjes nl afgelopen zaterdag ook voor de deur incl. de genoemde paaswensen.
Heb in mijn kinderjaren in een jeugdkoor bij de kerk gezongen.
Als het dat niet was, was misdienaar een alternatief.
Eigenlijk een keuze uit twee (verplichte) slechte.

Van mijn klankkeuze wil ik jullie verder onthouden. Wil niet dat FOK voor mij op zwart gaat. ;)
pi_208727502
De openstaande bakker op gve is nog niet besproken.

Nadeel is dat de liquiditeit best gespannen is. Voordeel is de 3e hypotheek welke materieel is (voor zover een 3e hypotheek waarde heeft in deze rangorde ) en het eigen vermogen van een half miljoen.
Groot voordeel van werk kapitaal financiering vind ik in dit geval de volledige aflossing over 5 jaar. Ook fijn weer eens geen herfinancierings risico over 5 jaar.

Dan de vastgoed jongens op gve welke morgen om 11 uur open gaan.
We kennen ze al van Newfunding. Mager overschot van zo'n 15k per jaar. Wel nette rente. Door de heren zelf is weinig vermogen geïnvesteerd, de overwaarde is m.n. behaald o.b.v. conjunctuur.

Bakker en vastgoed beide basis meegenomen/ mee te nemen
pi_208728175
Ik overweeg om niet meer in annuïteiten bij GVE te gaan zitten. Zie bakker: de laatste maanden is de fee hoger dan de te ontvangen rente…..

8,5% bruto rente blijft netto 7,37% over……

Info uit EBI (Essentiële Beleggers Informatie)
pi_208728354
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:36 schreef Crowdyfunder het volgende:
Ik overweeg om niet meer in annuïteiten bij GVE te gaan zitten. Zie bakker: de laatste maanden is de fee hoger dan de te ontvangen rente…..

8,5% bruto rente blijft netto 7,37% over……

Info uit EBI (Essentiële Beleggers Informatie)
Dat is een aparte manier van rekenen. De kosten daar zijn 0,05% per maand over het investeringsbedrag.
Als je dan zegt dat in de laatste maand de kosten hoger zijn dan de rente dan kan je net zo goed zeggen dat in de eerste maand de rente ruim 14x zo hoog is als de kosten, maar dat zegt net zo goed niets.

Beter is gewoon om te rekenen met 0,6% per jaar over het investeringsbedrag. Of dat teveel is moet ieder voor zichzelf bepalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208733826
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is een aparte manier van rekenen. De kosten daar zijn 0,05% per maand over het investeringsbedrag.
Als je dan zegt dat in de laatste maand de kosten hoger zijn dan de rente dan kan je net zo goed zeggen dat in de eerste maand de rente ruim 14x zo hoog is als de kosten, maar dat zegt net zo goed niets.

Beter is gewoon om te rekenen met 0,6% per jaar over het investeringsbedrag. Of dat teveel is moet ieder voor zichzelf bepalen.
Crowdyfunder heeft wel een punt dat de GVE kosten voor annuïtaire leningen relatief hoog zijn, vergelijkbaar met Collin Direct leningen. Dat GVE het presenteert als 0,6% van het investeringsbedrag klinkt aantrekkelijk in vergelijking met b.v. de 1,2% van Collin Direct, maar omdat GVE de fee berekent over de oorspronkelijke investering is dit percentage niet vergelijkbaar voor leningen waarop wordt afgelost.

In de TP staat het daarom ook niet juist, daar staat "Geldvoorelkaar (GVE) bruto rente-0,6% = netto rente" hetgeen dus alleen geldt voor aflossingsvrije leningen, niet voor leningen waarop wordt afgelost.

[ Bericht 4% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 11-04-2023 08:54:21 ]
pi_208734814
Bekdas staat open op CCF. Basis meegepakt. Is wel een starter maar formule (Subway) en dus redelijk goed voorspelbaar. Brengt serieus eigen geld in. En ruim dekkende zekerheid.
Pecunia non olet
pi_208735592
Deze nieuwe Collin is hier geloof ik ook nog niet besproken:

Kwekerij Harmelen
¤ 515.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kwekerij-harmelen/

Ondanks dat ik nog geen reden kan bedenken waardoor over 2023 ineens de nettowinst zal toenemen en het verder voor de ondernemer allemaal erg krapjes is heb ik er wel vertrouwen in dat de ondernemer er alles aan zal doen om dit tot een succes te maken.

Als er een linkje beschikbaar is hou ik mij graag aanbevolen.
pi_208735621
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
In de TP staat het daarom ook niet juist, daar staat "Geldvoorelkaar (GVE) bruto rente-0,6% = netto rente" hetgeen dus alleen geldt voor aflossingsvrije leningen, niet voor leningen waarop wordt afgelost.
Dit is na de tariefverhoging inderdaad nog niet aangepast. Zal wel voor meer platforms gelden.
pi_208735631
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:08 schreef obligataire het volgende:
Bekdas staat open op CCF. Basis meegepakt. Is wel een starter maar formule (Subway) en dus redelijk goed voorspelbaar. Brengt serieus eigen geld in. En ruim dekkende zekerheid.
Ik heb een Subway in Haarlem ooit gehad op GVE die al jaren in de schuldsanering zit. Er was toen geen dekkende zekerheid gekoppeld aan de lening
pi_208736026
Wat vinden jullie van die kweker Jonge**ri*us. Geen onaardig project maar het lijkt me een knaap die niet echt uitblinkt door goede beslissingen waardoor hij steeds achter de feiten aanloopt? (wat is er mis met viooltjes?)
Op zich is dan wel weer positief dat hij weet om te schakelen als de situatie dat vraagt.
Pecunia non olet
pi_208736301
Verontrustend nieuws uit Engeland, van onze C*rbelo vriend. 29 november 2022 heb ik hem proberen te benaderen via FB Messenger, en vandaag het resultaat.

Volgens hem is het over en uit, en is er totaal geen communicatie meer tussen hem en Max.

In de volgende bijlage valt het één en ander te lezen.

Dit is wat ik hem 29 november gestuurd heb: Its time to pay. We dont wait anymore!!!

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door quepos op 11-04-2023 13:41:10 ]
pi_208736682
Misschien een idee om iemand te machtigen die namens meerdere Fokkers het woord kan voeren? Laatst had iemand een peiling gehouden over de stemresultaten van een verlengvoorstel. Daar had volgens mij een hoop mensen aan meegedaan.

Als iedereen die wil zijn relatienummer en evt overzicht van corbello leningnummers in PB naar iemand stuurt zou je denken dat iemand voldoende mensen vertegenwoordigt om serieus door Max te worden genomen.

Zelf heb ik hier nu niet voldoende tijd voor en mijn belang is relatief klein.
pi_208736921
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:33 schreef quepos het volgende:
Verontrustend nieuws uit Engeland, van onze C*rbelo vriend. 29 november 2022 heb ik hem proberen te benaderen via FB Messenger, en vandaag het resultaat.

Volgens hem is het over en uit, en is er totaal geen communicatie meer tussen hem en Max.

In de volgende bijlage valt het één en ander te lezen.

Dit is wat ik hem 29 november gestuurd heb: Its time to pay. We dont wait anymore!!!

SPOILER
Zeer veel dank voor posten. Heb je MAX hierover aangesproken? Dat lijkt mij een logische eerste stap, mede gelet op de mail van MAX van 17-3 dat 6 projecten eind april verkocht zouden zijn en alles in juli afbetaald. Als dit bij de AFM zou komen kan het niet anders dan dat dit gevolgen heeft. Overigens apart dat C*rb*lo pas nu op een bericht van 29-11-22 heeft gereageerd.
pi_208736997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:08 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden jullie van die kweker Jonge**ri*us. Geen onaardig project maar het lijkt me een knaap die niet echt uitblinkt door goede beslissingen waardoor hij steeds achter de feiten aanloopt? (wat is er mis met viooltjes?)
Op zich is dan wel weer positief dat hij weet om te schakelen als de situatie dat vraagt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:21 schreef Horsemen het volgende:
Deze nieuwe Collin is hier geloof ik ook nog niet besproken:

Kwekerij Harmelen
¤ 515.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kwekerij-harmelen/

Ondanks dat ik nog geen reden kan bedenken waardoor over 2023 ineens de nettowinst zal toenemen en het verder voor de ondernemer allemaal erg krapjes is heb ik er wel vertrouwen in dat de ondernemer er alles aan zal doen om dit tot een succes te maken.

Als er een linkje beschikbaar is hou ik mij graag aanbevolen.
pi_208737132
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 14:07 schreef Bobby100 het volgende:
Misschien een idee om iemand te machtigen die namens meerdere Fokkers het woord kan voeren? Laatst had iemand een peiling gehouden over de stemresultaten van een verlengvoorstel. Daar had volgens mij een hoop mensen aan meegedaan.

Als iedereen die wil zijn relatienummer en evt overzicht van corbello leningnummers in PB naar iemand stuurt zou je denken dat iemand voldoende mensen vertegenwoordigt om serieus door Max te worden genomen.

Zelf heb ik hier nu niet voldoende tijd voor en mijn belang is relatief klein.
Voorzichtig mee zijn want eigenlijk hebben wij alleen met MAX te maken, de C*rb*lomeneer probeert met rechtsteeks kontakt ruis te creëren. MAX heeft nu echter wel snel wat uit te leggen, de webinar komt te laat.
pi_208737134
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:08 schreef obligataire het volgende:
Als de viooltjes voor een bak van 10 voor 1 euro in de supermarkt over de toonbank gaan kan ik me voorstellen dat je je op wat andere procten stort.
pi_208737600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 14:41 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Voorzichtig mee zijn want eigenlijk hebben wij alleen met MAX te maken, de C*rb*lomeneer probeert met rechtsteeks kontakt ruis te creëren. MAX heeft nu echter wel snel wat uit te leggen, de webinar komt te laat.
Zojuist contact gehad met Max, en jawel vandaag of zo snel mogelijk komt er een mail inzake Corbelo.

17 maart heb ik nog een mail gehad van Max, dat er voor eind april 6 projecten afgelost zouden worden. En volgens die knakker van C*orbelo hebben ze al 2 maanden geen contact meer met elkaar.

Het kaartenhuis begint steeds verder in elkaar te zakken.
pi_208737660
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 15:32 schreef quepos het volgende:

[..]
Zojuist contact gehad met Max, en jawel vandaag of zo snel mogelijk komt er een mail inzake Corbelo.

17 maart heb ik nog een mail gehad van Max, dat er voor eind april 6 projecten afgelost zouden worden. En volgens die knakker van C*orbelo hebben ze al 2 maanden geen contact meer met elkaar.

Wederom dank. Klopt overigens wat je zegt: ik zit -helaas- in veel projecten en die nog betalen worden er steeds minder
pi_208738651
Zojuist idd mail van MCF dat er een receiver is aangesteld voor alle panden op 5 na. Alles gaat op de grote hoop nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdmeister op 11-04-2023 17:14:55 (Correctie) ]
pi_208738666
quote:

[..]

Het bericht van MAX is er:

SPOILER
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aster1X op 11-04-2023 17:20:31 ]
  dinsdag 11 april 2023 @ 17:15:26 #78
499819 Slingervinger
pi_208738676
quote:

[..]

Zojuist mail MAX
SPOILER
Dat hadden ze dus al veel eerder moeten doen. Wel opvallend dat ze "eind april" niet hebben afgewacht,
kennelijk iets gebeurd waardoor zij het vertrouwen verloren hebben. Ben benieuwd hoe het verder gaat
  dinsdag 11 april 2023 @ 17:17:10 #79
500337 Crowdmeister
pi_208738702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 17:14 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Het bericht van MAX is er:
[..]
Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ik zit wel in projecten van Corbelo maar niet in de genoemde projecten.
Als ik zie hoeveel geldnemers niet of te laat betalen bij mij, is Corbelo het tipje van de ijsberg.
  dinsdag 11 april 2023 @ 17:30:59 #80
479742 Gustaf86
pi_208738841
volgens mij is dit wel een goede ontwikkeling bij Max en Corbello. Max doet iets. Of dat succesvol zal zijn is altijd onzeker.

Wat ik graag zou willen weten is hoe die procedure bij de Engelse rechter is verlopen mbt dat zekerheidsrecht.
  dinsdag 11 april 2023 @ 17:49:55 #81
487130 Soulfreak
pi_208739025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 14:27 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Overigens apart dat C*rb*lo pas nu op een bericht van 29-11-22 heeft gereageerd.
De C*rb*lo meneer zal nu bericht hebben gehad van MAX dat de duimschroeven aangedraaid gaan worden. Kon hij hiervoor bij MAX iedere keer uitstel krijgen, zal dat nu niet meer lukken en gooit hij het over een andere boeg, zoals proberen sympatie te kweken bij de investeerders en dreigen met grote verliezen.
  dinsdag 11 april 2023 @ 17:50:19 #82
499819 Slingervinger
pi_208739029
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 17:30 schreef Gustaf86 het volgende:
volgens mij is dit wel een goede ontwikkeling bij Max en Corbello. Max doet iets. Of dat succesvol zal zijn is altijd onzeker.

Wat ik graag zou willen weten is hoe die procedure bij de Engelse rechter is verlopen mbt dat zekerheidsrecht.
Je bedoelt de "legal charge" denk ik. Wel opvallend dat dit nou juist bij C*rb*lo niet goed gegaan is.
  dinsdag 11 april 2023 @ 17:52:51 #83
499819 Slingervinger
pi_208739050
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 17:17 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Als ik zie hoeveel geldnemers niet of te laat betalen bij mij, is Corbelo het tipje van de ijsberg.
Heel goed mogelijk maar bij Estateguru is het bij Duitse (en Finse) projecten niet anders (Engelse heeft EG niet)
  dinsdag 11 april 2023 @ 17:57:37 #84
499819 Slingervinger
pi_208739082
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 17:49 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
De C*rb*lo meneer zal nu bericht hebben gehad van MAX dat de duimschroeven aangedraaid gaan worden. Kon hij hiervoor bij MAX iedere keer uitstel krijgen, zal dat nu niet meer lukken en gooit hij het over een andere boeg, zoals proberen sympatie te kweken bij de investeerders en dreigen met grote verliezen.
Uiteraard maar het gaat om de timing. Op 17-3 kregen we een mail dat eind april 6 C*rb*lo projecten zouden worden verkocht (aan 1 partij) en dat in juli alles terugbetaald zou zijn (dat bericht klopt dus met wat C beweert). Er moet dus iets gebeurd zijn waarom MAX nu al tot een soort van executie overgaat
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:07:25 #85
487130 Soulfreak
pi_208739189
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 17:57 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Uiteraard maar het gaat om de timing. Op 17-3 kregen we een mail dat eind april 6 C*rb*lo projecten zouden worden verkocht (aan 1 partij) en dat in juli alles terugbetaald zou zijn (dat bericht klopt dus met wat C beweert). Er moet dus iets gebeurd zijn waarom MAX nu al tot een soort van executie overgaat
Misschien is er toch weer een kink in de kabel gekomen wat betreft die verkoop of werkt meneer niet goed mee, waardoor MAX nu dit gaat doen.
En zolang MAX meeging in zijn verzoeken had de C*rb*lo meneer geen reden om te reageren op individuele investeerders, maar nu hij zijn zin niet meer krijgt bij MAX gaat hij opeens op een oud bericht van november reageren.
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:17:17 #86
479742 Gustaf86
pi_208739270
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 17:50 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Je bedoelt de "legal charge" denk ik. Wel opvallend dat dit nou juist bij C*rb*lo niet goed gegaan is.
Ja klopt. Misschien haal ik dingen door elkaar. Ik kan me herinneren dat er een procedure over zo'n legal charge was opgestart door Max bij de Engelse rechter, om die alsnog gevestigd te krijgen op een pand. Maar nu ik er nog even over nadenk was dat volgens mij van die Scandinavische Sri-Lankaan die in Engeland pandjes liep te kopen met Nederlands geld.

Ik heb mijn dossiers nu even niet bij de hand, kan het even niet nagaan.
  dinsdag 11 april 2023 @ 19:09:26 #87
499819 Slingervinger
pi_208739838
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:17 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Ja klopt. Misschien haal ik dingen door elkaar. Ik kan me herinneren dat er een procedure over zo'n legal charge was opgestart door Max bij de Engelse rechter, om die alsnog gevestigd te krijgen op een pand. Maar nu ik er nog even over nadenk was dat volgens mij van die Scandinavische Sri-Lankaan die in Engeland pandjes liep te kopen met Nederlands geld.

Ik heb mijn dossiers nu even niet bij de hand, kan het even niet nagaan.
Correct daar was het mee begonnen, de legal charge bleek niet ingeschreven te zijn. Maar vervolgens bleek dat bij een aantal andere projecten ook het geval te zijn
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:24:33 #88
442290 obligataire
pi_208741106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 17:57 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik ben er blij mee. Excecutie zou sowieso onvermijdelijk zijn geweest, want wie gelooft nog dat die panden regulier verkocht zouden kunnen worden. Iedere gegadigde die Corbel*o een beetje kent, weet dat de panden vroeg of laat veel goedkoper op de markt zullen komen. Die wachten dus af. En nu bestaat MAX tenminste nog, geen idee hoe dat er over een of twee maanden voor staat. MAX is gewoon een bedrijf net als vele andere en als er geen geld meer is of komt dan valt het doek. En wie moet er dan 'receivers' aanstellen, en de afhandeling begeleiden?
Pecunia non olet
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:57:56 #89
442290 obligataire
pi_208741534
De termijn van de Be*elstraat op SIG komt nog steeds niet binnen in de wallet. Hardnekkige wanbetaler.....

Qua uitwinning zal het niet gauw een (groot) probleem worden want de hele financiering (288K) valt ruim binnen de WOZ (369K) en dat was de waarde 1-1-2019 :) Canon is afgekocht voor de duur van het recht.

[ Bericht 44% gewijzigd door obligataire op 11-04-2023 21:03:39 ]
Pecunia non olet
  dinsdag 11 april 2023 @ 21:11:09 #90
487130 Soulfreak
pi_208741734
Betalingsachterstand K*nderO*tlet (Collin)

SPOILER
Al eerder waren er problemen met deze lening, waardoor ze langere tijd alleen rente hebben betaald. Ook is het bedrijfspand verkocht waardoor er een groot deel van de lening vervroegd werd afgelost. Nu staat nog iets meer dan 20% van de oorspronkelijke leensom open.
  dinsdag 11 april 2023 @ 21:33:29 #91
499819 Slingervinger
pi_208742122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik ben er blij mee. Excecutie zou sowieso onvermijdelijk zijn geweest, want wie gelooft nog dat die panden regulier verkocht zouden kunnen worden. Iedere gegadigde die Corbel*o een beetje kent, weet dat de panden vroeg of laat veel goedkoper op de markt zullen komen. Die wachten dus af. En nu bestaat MAX tenminste nog, geen idee hoe dat er over een of twee maanden voor staat. MAX is gewoon een bedrijf net als vele andere en als er geen geld meer is of komt dan valt het doek. En wie moet er dan 'receivers' aanstellen, en de afhandeling begeleiden?
Eens, MAX had dat alleen veel eerder moeten doen, nu is er een hoop geld verbrand. En ook de due diligence was niet goed. MAX is waarschijnlijk tekortgeschoten wat betreft de zorgplicht en mogelijk aansprakelijk.
  dinsdag 11 april 2023 @ 21:40:30 #92
457918 quepos
pi_208742246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:57 schreef obligataire het volgende:
De termijn van de Be*elstraat op SIG komt nog steeds niet binnen in de wallet. Hardnekkige wanbetaler.....

Qua uitwinning zal het niet gauw een (groot) probleem worden want de hele financiering (288K) valt ruim binnen de WOZ (369K) en dat was de waarde 1-1-2019 :) Canon is afgekocht voor de duur van het recht.
Uiteindelijk zal dat wel goed komen. Maar het wordt wel tijd dat deze wanbetaler de wacht wordt aangezegd door SIG.
  dinsdag 11 april 2023 @ 21:45:02 #93
442290 obligataire
pi_208742333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:33 schreef Slingervinger het volgende:

[..].......... MAX is waarschijnlijk tekortgeschoten wat betreft de zorgplicht en mogelijk aansprakelijk.
Klopt! Maar als er geen MAX meer is dan wordt het ook lastig om nog iemand aansprakelijk te stellen. Hooguit in privé maar daarvoor is het ook weer niet ernstig genoeg denk ik.
Pecunia non olet
  dinsdag 11 april 2023 @ 23:54:21 #94
499819 Slingervinger
pi_208743460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Klopt! Maar als er geen MAX meer is dan wordt het ook lastig om nog iemand aansprakelijk te stellen. Hooguit in privé maar daarvoor is het ook weer niet ernstig genoeg denk ik.
Ze hebben de laatste paar jaar meer dan 1 mio opgehaald voor de financiering van hun plannen, ik denk niet dat zo snel verdwijnen
  woensdag 12 april 2023 @ 00:23:20 #95
442290 obligataire
pi_208743537
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:54 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ze hebben de laatste paar jaar meer dan 1 mio opgehaald voor de financiering van hun plannen, ik denk niet dat zo snel verdwijnen
Een miljoentje is zo op hoor, als je niets verdient c.q. verlies draait en de mannen allemaal een dikke leaseauto rijden en investeren in IT die niet werkt.....
Pecunia non olet
  woensdag 12 april 2023 @ 08:36:38 #96
464936 gaanmetdiebanaan
pi_208744446
Eerste Proprt woningen die door MC wordt verkocht onder bod: https://www.funda.nl/koop(...)1-albert-cuyplaan-93

https://matchingcapital.com/productvoorwaarden-acs/

https://www.funda.nl/koop(...)kijkduinstraat-65-1/

https://matchingcapital.com/productvoorwaarden-kda/

Deze laatste zit ik niet in, maar gezien de taxatiewaarde kan ik me voorstellen dat het taxatierapport hier hetzij vervalst is hetzij er met een dikke vinger is geschreven.

Ik vind de communicatie en aanpak van MC in deze defaultafhandeling overigens boven verwachting voor een piepkleine organisatie.

[ Bericht 16% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 12-04-2023 08:51:09 ]
  woensdag 12 april 2023 @ 09:48:04 #97
485910 zeeland6
pi_208745128
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Eerste Proprt woningen die door MC wordt verkocht onder bod: https://www.funda.nl/koop(...)1-albert-cuyplaan-93

https://matchingcapital.com/productvoorwaarden-acs/

https://www.funda.nl/koop(...)kijkduinstraat-65-1/

https://matchingcapital.com/productvoorwaarden-kda/

Deze laatste zit ik niet in, maar gezien de taxatiewaarde kan ik me voorstellen dat het taxatierapport hier hetzij vervalst is hetzij er met een dikke vinger is geschreven.

Ik vind de communicatie en aanpak van MC in deze defaultafhandeling overigens boven verwachting voor een piepkleine organisatie.
Ten dele eens.

Ze hebben er hele dure adviseurs op gezet. Zeg dat Soest 220.000 opleverd dan ben ik benieuwd of na kosten wij onze investering 100% terug krijgen. (Soest is voor de WOZ waarde op Funda gezet.)

Soest en Houten (waar in in zit) is het taxatierappprt niet vervalst, dus dat moet wel grotendeels goed komen.
M.n. woningen in Amsterdam waren grotendeels vervalste taxatierapporten door Ppt. Ik heb Douwe een paar keer gewaarschuwd dat de taxatiewaarde niet kon, maar dat stond in het taxatierapport dus was het waar. Ze hebben mijn signalen toen niet opgepakt.

Als ze deze zaak niet goed afhandelen, moeten ze echt vrezen voor het voortbestaan van MC.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:03:33 #98
464936 gaanmetdiebanaan
pi_208745289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:48 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ten dele eens.

Ze hebben er hele dure adviseurs op gezet. Zeg dat Soest 220.000 opleverd dan ben ik benieuwd of na kosten wij onze investering 100% terug krijgen. (Soest is voor de WOZ waarde op Funda gezet.)

Soest en Houten (waar in in zit) is het taxatierappprt niet vervalst, dus dat moet wel grotendeels goed komen.
M.n. woningen in Amsterdam waren grotendeels vervalste taxatierapporten door Ppt. Ik heb Douwe een paar keer gewaarschuwd dat de taxatiewaarde niet kon, maar dat stond in het taxatierapport dus was het waar. Ze hebben mijn signalen toen niet opgepakt.

Als ze deze zaak niet goed afhandelen, moeten ze echt vrezen voor het voortbestaan van MC.
Ik heb geen probleem met geld uitgeven aan adviseurs als daarmee resultaat wordt behaald, en vooralsnog vind ik de recovery helder gepland en vlot gaan. Alle panden in Amsterdam heb ik zelf laten lopen vanwege een te groot verschil met de WOZ waarde (waarbij de WOZ waarde ook nog eens inclusief grondwaarde is, ook bij erfpacht), ik zit zelf in Amersfoort (in principe verkocht aan huurders), Alphen, Utrecht, Soest, Nieuwegein, Houten en Kortenhoef. Totaal leningbedrag ligt iets onder de huidige WOZ waarde, ik verwacht wel wat in te moeten leveren na verkoopkosten maar we zullen zien.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:31:06 #99
428379 Horsemen
pi_208745502
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een bedrijfspand:

Garage Lijnbaan
¤ 225.000 | 8,0% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/garage-lijnbaan/
  woensdag 12 april 2023 @ 11:10:16 #100
460176 peterc
pi_208745916
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:31 schreef Horsemen het volgende:

Garage Lijnbaan

gaat er op vooruit , oude locatie zie link

https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i16384!8i8192
  woensdag 12 april 2023 @ 11:14:29 #101
428379 Horsemen
pi_208745974
Nog een nieuwe Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfspand:

M&D Tan Beheer B.V.
¤ 440.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/md-tan-beheer-b-v/

De rente is wat aan de lage kant maar verder m.i. wel een leuk project om voor mijn basis bedrag mee te nemen.
  woensdag 12 april 2023 @ 11:44:15 #102
500337 Crowdmeister
pi_208746373
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 00:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Een miljoentje is zo op hoor, als je niets verdient c.q. verlies draait en de mannen allemaal een dikke leaseauto rijden en investeren in IT die niet werkt.....
Niet dat ik er nog maar een euro in stop, maar rond de launch van de nieuwe app per 1 april blijft het ook oorverdovend stil. Dat ze met een webinar/Q&A komen klinkt leuk, maar een goedlopend crowdfunding bedrijf heeft dat niet nodig om onzekerheid bij (potentieel nieuwe) klanten uit de lucht te halen.
  woensdag 12 april 2023 @ 12:39:55 #103
442290 obligataire
pi_208747164
Die CCF/M&*D T*an B*ehe*er B.V. lust ik wel. Mooi rustig lange termijn verhaal.
Pecunia non olet
  woensdag 12 april 2023 @ 13:36:09 #104
457918 quepos
pi_208747829
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 12:39 schreef obligataire het volgende:
Die CCF/M&*D T*an B*ehe*er B.V. lust ik wel. Mooi rustig lange termijn verhaal.
Hij doet het er in ieder geval goed van,aan de auto te zien.
  woensdag 12 april 2023 @ 14:12:18 #105
442290 obligataire
pi_208748230
Ik begrijp die verhuizing van Garag*e Lijn*b*aan van Nijmegen naar Cuijk niet zo. Enerzijds zit hij daar nu op een heel obscuur plekje, waar nette mensen 's avonds niet komen, maar tegelijk is de omgeving enorm in ontwikkeling door de nieuwe stadsbrug, en komen er in principe heel veel potentiele klanten te wonen voor zijn garage. Zijn nieuwe locatie is een heel rustig industrieterrein in Cuijk. Oude klanten zullen voor hun onderhoud niet gauw meegaan lijkt me. Hij neemt denk ik wel de klanten over van de oude eigenaar in Cuijk.
Pecunia non olet
  woensdag 12 april 2023 @ 14:59:17 #106
485586 KrekelJapie
pi_208748716
Noord Korea
quote:
Uitslag stemronde lening 40250 JKS Beheer B.V. project Zuideinde 133 Volendam

Percentage eens: 100.00%
Percentage oneens: 0.00%

Inmiddels zijn de akten in het kader van de wijzigingen getekend.

Met vriendelijke groet,

Bas Denissen
  woensdag 12 april 2023 @ 15:04:08 #107
428379 Horsemen
pi_208748759
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Noord Korea
[..]

Heb je een reden om er aan te twijfelen dat het niet klopt?
  woensdag 12 april 2023 @ 15:10:52 #108
485586 KrekelJapie
pi_208748839
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2023 15:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Heb je een reden om er aan te twijfelen dat het niet klopt?
Nee hoor, het was een prima voorstel dit keer. Verlenging hypothecaire dekking vastgoed met gedeeltelijke aflossing en verhoging rente.
  woensdag 12 april 2023 @ 15:48:05 #109
479066 Jaco078
pi_208749262
Garage L**nbaan met eerste hypotheek 92% LTV

SPOILER
  woensdag 12 april 2023 @ 15:48:22 #110
479066 Jaco078
pi_208749270
T*AN Beheer
SPOILER
  woensdag 12 april 2023 @ 16:04:02 #111
485586 KrekelJapie
pi_208749444
Renteverhoging sig
quote:
Voor alle looptijden hebben wij de schijven 1B en 2 verhoogd met 0,20%.
  woensdag 12 april 2023 @ 16:09:35 #112
428379 Horsemen
pi_208749511
Nieuw SiG 18 maanden project:

Rijksweg Centrum 35A te Geleen LIVE 14 april 2023 om 15.30 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Rijksweg Centrum 35A te Geleen. Je kunt vanaf 14 april 2023 om 15.30 uur investeren. Het betreft een appartement gelegen op 1e verdieping met 2 slaapkamers, een nieuwe keuken en een berging. Het object is gelegen midden in het centrum van Geleen. Alle voorzieningen zijn lopend te bereiken. Parkeren aan de weg is mogelijk maar wel betaald. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameni(...)rijksweg-centrum-35a
  woensdag 12 april 2023 @ 16:33:25 #113
460176 peterc
pi_208749753
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:12 schreef obligataire het volgende:
Ik begrijp die verhuizing van Garag*e Lijn*b*aan van Nijmegen naar Cuijk niet zo. Enerzijds zit hij daar nu op een heel obscuur plekje, waar nette mensen 's avonds niet komen, maar tegelijk is de omgeving enorm in ontwikkeling door de nieuwe stadsbrug, en komen er in principe heel veel potentiele klanten te wonen voor zijn garage. Zijn nieuwe locatie is een heel rustig industrieterrein in Cuijk. Oude klanten zullen voor hun onderhoud niet gauw meegaan lijkt me. Hij neemt denk ik wel de klanten over van de oude eigenaar in Cuijk.
Zou het niet zo kunnen zijn dat om het kort en zakelijk te zeggen op termijn die hele T.....zooi van de oude loodsen verdwijnt voor woningbouw, zo langs / dichtbij the river een prima ontwikkel locatie voor appartementen met daarachter woonhuizen. Dat de huurpanden/loodsen/terreinen op termijn onderwerp zijn van binnenstedelijke herontwikkeling / woningbouw en dat hij daar nu al op vooruitloopt? Iemand plaatselijk bekend?

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 12-04-2023 19:14:59 ]
  woensdag 12 april 2023 @ 16:36:13 #114
428379 Horsemen
pi_208749780
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 15:48 schreef Jaco078 het volgende:
T*AN Beheer
SPOILER
Dank!
Voor mijn basis bedrag meegenomen.

Iemand toevallig al een linkje van de Collin kwekerij op de kop getikt?
  woensdag 12 april 2023 @ 16:50:35 #115
497036 delcielo
pi_208749948
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2023 16:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dank!

Link:

SPOILER
  woensdag 12 april 2023 @ 17:48:25 #116
479066 Jaco078
pi_208750554
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2023 16:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dank!

In hoeverre is de kwekerij interessant? Toch wel wat twijfels. Marginale handel, hoge energie prijzen. Ook de eerdere bevindingen deze week geven me wat twijfel.
  woensdag 12 april 2023 @ 18:32:58 #117
462403 ETphonehome
pi_208751181
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 17:48 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
In hoeverre is de kwekerij interessant? Toch wel wat twijfels. Marginale handel, hoge energie prijzen. Ook de eerdere bevindingen deze week geven me wat twijfel.
Ik neem de kwekerij niet mee. Zoals je zegt, marginale handel, in 5 jaar zo'n 20% aflossen. Dan blijft er nog flink wat over om dan weer financiering voor te zoeken, en begin daar maar eens aan als ondernemer van t.z.t. 61 jaar.
De waarde van het onderpand is een oudere bungalow, en een stuk(je?) grond. Er wordt volgens mij niet vermeld hoe groot het is. De overige opstanden zijn nu al afgeschreven, gaat straks geld kosten om er een paardewei o.i.d. van te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door ETphonehome op 12-04-2023 19:38:17 ]
  woensdag 12 april 2023 @ 19:28:54 #118
442290 obligataire
pi_208752037
quote:
12s.gif Op woensdag 12 april 2023 16:33 schreef peterc het volgende:

[..]
Zou het niet zo kunnen zijn dat om het kort en zakelijk te zeggen op termijn die hele T.....zooi van de oude loodsen verdwijnt voor woningbouw, zo langs / dichtbij the river een prima ontwikkel locatie voor appartementen met daarachter woonhuizen. Dat de huurpanden/loodsen/terreinen op termijn onderwerp zijn van binnenstedelijke herontwikkeling / woningbouw en dat hij daar nu al op vooruitloopt? Iemand plaatselijk bekend?
Daar kon je wel eens helemaal gelijk in hebben. Ik ben niet op de hoogte van ontwikkelingsplannen en dergelijke maar ik weet dat in die hoek al jarenlang een proces gaande is om oude woningen te vervangen door nieuwbouw. Zeg maar de Weurtseweg, voormalig Gelderlanderkantoor, de Waalhaven. Veel aantrekkelijke nieuw(hoog)bouw en een nieuwe stadsbrug om de stad snel uit te kunnen rijden. Dan lijkt het me logisch dat deze shabby loodsen ook wel een keer zullen verdwijnen. Dat heeft hij wellicht vóór willen blijven en om alvast een bedrijfslocatie met aanzienlijk méér status uit te zoeken. Wat ik dan weer niet begrijp is dat dit niet gewoon vermeld wordt in de pitch.
Pecunia non olet
  woensdag 12 april 2023 @ 19:31:50 #119
442290 obligataire
pi_208752101
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 18:32 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik neem de kwekerij niet mee. Zoals je zegt, marginale handel, in 5 jaar zo'n 20% aflossen. Dan blijft er nog flink wat over om dan weer financiering voor te zoeken, en begin daar maar eens aan als ondernemer van t.z.t. 61 jaar.
De waarde van het onderpand is een oudere bungalow, en een stuk(je?) grond. Er wordt volgens mij niet vermeld hoe groot het is. De overige opstanden zijn nu al afgeschreven, gaat straks geld kosten om er een paradewei o.i.d. van te maken.
Het lijkt mij dat aan Tan een aanzienlijk lager risicoprofiel hangt dan aan de kwekerij. Ik zou dan eerder het dubbele in Tan steken of juist helemaal niets in de kwekerij. Ik ben niet overtuigd van zijn ondernemerskwaliteiten en net zoals je zegt zijn leeftijd speelt ook niet mee evenals de verkoopbaarheid van het onderpand.
Pecunia non olet
  woensdag 12 april 2023 @ 19:42:28 #120
442290 obligataire
pi_208752304
Toch nog even een kritische opmerking over Tan:

Met zo'n comfortabele cashflow als wordt vermeld, is het enigszins apart dat hij werkkapitaal meefinanciert en een half jaar aflossingsvrij vraagt. Maar ja, ik ken de situatie niet. Misschien een tijdelijk knelpuntje in de liquiditeit.
Pecunia non olet
  woensdag 12 april 2023 @ 19:44:27 #121
459751 OpDieFiets
pi_208752334
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 15:48 schreef Jaco078 het volgende:
T*AN Beheer
SPOILER
Ik sla deze over. Onduidelijke BV's zonder werkende websites, patserige auto. Nee, bedankt.
  woensdag 12 april 2023 @ 21:19:32 #122
460176 peterc
pi_208753730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 19:44 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Ik sla deze over. Onduidelijke BV's zonder werkende websites, patserige auto. Nee, bedankt.
Basis meegenomen ; klopt ; weinig op internet over te vinden ; kwam wel dit tegen
https://www.sncu.nl/uploads/2016/06/VonnisLinaBV.pdf
https://stagemarkt.nl/sta(...)d-0beb9a43fe7a-25725
en dat typeert een beetje de business > uitzend / administratiekantoortje / zorgbureautje en een haffel vastgoed.
Oogt een beetje als Tedje van Es & Haagse Harrie, vrije jongens. Maar goed 1e hypo op een altijd wel te verkopen pandje + 200k borg, hij zal het niet laten knallen.
  woensdag 12 april 2023 @ 21:19:55 #123
461300 Zlatan51
pi_208753737
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Zlatan51 op 12-04-2023 21:20:40 ]
  woensdag 12 april 2023 @ 22:43:30 #124
459751 OpDieFiets
pi_208754796
quote:
12s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:19 schreef peterc het volgende:
Oogt een beetje als Tedje van Es & Haagse Harrie, vrije jongens. Maar goed 1e hypo op een altijd wel te verkopen pandje + 200k borg, hij zal het niet laten knallen.
Ieder zijn afwegingen, maar ik laat het financieren van "vrije jongens" graag aan anderen over.
  woensdag 12 april 2023 @ 23:14:16 #125
442290 obligataire
pi_208755060
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 22:43 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Ieder zijn afwegingen.......
Klopt :) persoonlijk maakt het mij weinig uit wat ze doen en met wie en in welke auto ze rijden, zolang ze de lening maar terugbetalen. En dat lijkt me hier vrij waarschijnlijk. En anders wordt dat pandje verkocht. Dat lijkt me vrij multi-inzetbaar dus goed verkoopbaar.
Pecunia non olet
  donderdag 13 april 2023 @ 10:10:13 #126
442290 obligataire
pi_208756625
NLI/Pala*zzo Grave ging weer lekker ouderwets snel vol. 550K in een halve minuut :)
Op zich niet zo vreemd, mooi project. Gelukkig nog als een van de laatsten kunnen inschrijven.
Pecunia non olet
  donderdag 13 april 2023 @ 11:02:46 #127
441364 NaRegenDeZon
pi_208757010
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:31 schreef Horsemen het volgende:

Garage Lijnbaan

wel een oud taxatie rapport peildatum 2 november 2021
  donderdag 13 april 2023 @ 11:34:01 #128
428379 Horsemen
pi_208757205
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 16:50 schreef delcielo het volgende:

[..]
Link:

SPOILER
Dank!

Ik heb de kwekerij en M&D Tan meegenomen. De autohandelaar laat ik lopen.
  donderdag 13 april 2023 @ 12:01:31 #129
428379 Horsemen
pi_208757460
Nieuw 3 jarig SiG project:

Paulus Potterstraat 329 Den Haag LIVE 15 april 2023 om 11.30 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Paulus Potterstraat 329 te Den Haag. Je kunt vanaf 15 april 2023 om 11.30 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, serre, achtertuin en een schuur. De woning is gelegen in de buurt Schilderswijk vlakbij het centrum van Den Haag. Op loopafstand is het centraal station van Den Haag te vinden. Parkeren aan de weg is betaald of met een vergunning. Alle dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met de auto, fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameni(...)lus-potterstraat-329
  donderdag 13 april 2023 @ 12:10:43 #130
444132 Atlas_
pi_208757551
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 16:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Renteverhoging sig
[..]

Tijd voor een update van de buy-to-let-hypotheekrentebenchmark tussen SIG en Nestr/De Nederlandse/Casarion, Dominvest, RNHB en NIBC. Ik kijk voor het gemak alleen naar 5 jaar rentevast. De rentes van NIBC wijken overigens flink af van de rest, met één vlak tarief van 5,50% tot 80% LTV (met wel een aflossingsverplichting, maar misschien mis ik nog iets anders?). De rest zit meer in de buurt van elkaar.

In het verleden had SIG 1a altijd de beste deal, met rentes die ooit fors (2,5%) boven de benchmarks lagen. SIGs renteverhogingen in 2022 waren bescheiden en op dit moment is de rente in 1a nog 1 a 2 kwartjes hoger dan de gemiddelde benchmark (als je NIBC niet/wel meerekent).

De hogere SIG-schijven hadden in het algemeen een slechte risk/return-verhouding; de rentes lagen daar onder de benchmarks. Nu heeft SIG de risico-opslag in 1b en 2 licht verhoogd, maar veel belangrijker voor de vergelijking: de andere partijen hebben de opslag bij hogere LTVs flink verlaagd. Waar ze in 2021 typisch ~0,75% hogere rente over de gehele lening rekenden bij een 80% LTV ten opzichte van een 50% LTV, daalde dat naar ~0,65% in 2022 en ~0,35% vandaag. Daardoor is SIG 1b nu relatief het meest aantrekkelijk: 0,55-0,85% boven de gemiddelde benchmark.

Schijf 2 blijft onaantrekkelijk in vergelijking met die andere partijen; schijf 3 beginnen ze niet eens aan.
  donderdag 13 april 2023 @ 12:28:27 #131
441364 NaRegenDeZon
pi_208757675
Nieuwe Boogaart lening bij HCN. https://horecacrowdfundin(...)-zoetermeer-1ld7nrl2
  donderdag 13 april 2023 @ 13:19:54 #132
444132 Atlas_
pi_208758123
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:10 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Tijd voor een update van de buy-to-let-hypotheekrentebenchmark
Overigens waard om toe te voegen: als je niet voor 5, maar voor 1 jaar financiert, ligt de rente bij de andere partijen gemiddeld 0,35% hoger. Bij SIG 0,40% lager! Voor korte looptijden is elke SIG-schijf onaantrekkelijk. De gemiddelde SIG-investeerder zal de yield curve niet scherp op het netvlies hebben, maar SIG lijkt wel erg gemakzuchtig in zijn rentebeleid. Biedt gelukkig weer wel mogelijkheid tot arbitreren.
  donderdag 13 april 2023 @ 14:18:28 #133
496090 ShowMeTheMoney
pi_208758708
Weer een nieuwe bij Collin:

Firma Veenstra-Boom
¤ 1.100.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/firma-veenstra-boom/

--

Nou sta ik best sympathiek tegenover de boeren en hoe die in de knel komen met overheid en banken, maar de pitch klinkt niet geweldig. Vooral geen woord bijvoorbeeld over stikstof debat en wat voor impact dat mogelijk heeft op hun bedrijf.

Ik vraag me eigenlijk ook af wat een onderpand zoals stallen nog waard zijn als een koper er mogelijk geen vee bedrijf meer mag vestigen of daar grote moeite mee zal hebben. Misschien is dit wel specifiek de reden dat ze alleen nog maar bij crowdfund terecht kunnen?

[ Bericht 10% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 13-04-2023 14:24:28 ]
  donderdag 13 april 2023 @ 15:15:17 #134
446103 Bieselke
pi_208759280
Nieuwe update CRE Zoetermeer: (weer geen melding gekregen dat ern een update geplaatst was, ondanks dat ik recent mijn instellingen nog eens nagekeken heb):

Update voortgang
12-04-2023
Ontwikkeling Zoetermeer
De gemeente staat positief tegenover het nieuwe plan met 54 woningen. Hiervoor is inmiddels een wijzigingsvergunning aangevraagd op de afgegeven omgevingsvergunning bouwen voor 46 woningen. Naar verwachting kan en zal deze vergunning op korte termijn kunnen worden afgegeven. Het zal dan nog minimaal 6 weken duren voordat deze vergunning onherroepelijk is geworden.

Met het hernieuwde plan van 54 woningen zijn inmiddels 3 verkoopdagen geweest. Op 8 en 25 februari en op 25 maart 2023. Alhoewel de dagen over het algemeen goed werden bezocht merken de initiatiefnemers dat er toch veel onzekerheid is in de markt.

Vanuit het oude plan zijn er kopers overgebleven, maar helaas zijn er ook weer een aantal afgevallen. Momenteel staan in totaal 17 woningen onder optie en aan deze mensen zal een nieuwe koop- en aannemingsovereenkomst worden aangeboden teneinde de afspraken te formaliseren.

De initiatiefnemers voorzien nog een langere en intensieve periode om de resterende woningen te kunnen verkopen. De initiatiefnemers overwegen daarbij om een tweede makelaar in te schakelen teneinde de verkoopkansen te vergroten. Daarnaast zullen ze weer nieuwe verkoopdagen organiseren.

Over CRE Putte die vandaag afloopt blijft verrassenderwijs muisstil.
  donderdag 13 april 2023 @ 15:19:01 #135
499819 Slingervinger
pi_208759329
Bij wijze van proef stavaza gevraagd bij MAX naar een tweetal projecten die afgelost hadden moeten zijn, na verlenging. Positief: kreeg binnen een paar uur inhoudelijk antwoord. Negatief: complicaties waardoor weer uitgesteld.
Over nieuwe website taal noch teken ondanks inschrijving voor voortgangsmailing.
  donderdag 13 april 2023 @ 18:24:46 #136
500337 Crowdmeister
pi_208761150
Zojuist wederom een mail van MCF over een wanbetaler waar de incasso procedure opgestart wordt.
Ik ben eens gaan kijken naar al mijn investeringen bij MCF.

Samengevat: 18 investeringen

4 incasso procedures zijn opgestart
8 verlengingen
3 nog niet betaald op 19/3, 22/3 en 30/3
3 op tijd.

Ik nader het punt om gewoon alles af te schrijven op de 3 na die nog op schema liggen.
Ik hoop met de rente inkomsten van de andere platforms het hele investeringsbedrag goed te maken, ik zit gelukkig met minimale bedragen in de projecten, maar het wordt een lange zit.
MCF gaat gewoon met veel te veel partijen in zee die geen grammetje vet op de botten hebben bij tegenslag vwb bouwkosten, gestegen rente etc.
Daar moet echt wat gaan veranderen met scherpere controle op geldnemers anders is het snel afgelopen.
  donderdag 13 april 2023 @ 18:31:06 #137
457918 quepos
pi_208761221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 18:24 schreef Crowdmeister het volgende:
Zojuist wederom een mail van MCF over een wanbetaler waar de incasso procedure opgestart wordt.

8 verlengingen
3 op tijd.

Ik nader het punt om gewoon alles af te schrijven op de 3 na die nog op schema liggen.
Ik hoop met de rente inkomsten van de andere platforms het hele investeringsbedrag goed te maken, ik zit gelukkig met minimale bedragen in de projecten, maar het wordt een lange zit.
MCF gaat gewoon met veel te veel partijen in zee die geen grammetje vet op de botten hebben bij tegenslag vwb bouwkosten, gestegen rente etc.
Daar moet echt wat gaan veranderen met scherpere controle op geldnemers anders is het snel afgelopen.
Het lijkt bij Max wel of het kleine kinderen zijn, die aan iedereen maar geld gegeven hebben die er om vroegen. En het ergste is nog, dat wij daar ingetuind zijn.
  donderdag 13 april 2023 @ 18:33:33 #138
441364 NaRegenDeZon
pi_208761247
  donderdag 13 april 2023 @ 18:39:55 #139
472285 lykkefund
pi_208761329
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]
De autohandelaar laat ik lopen.
Een mogelijk nieuwe ervaring voor iemand die “in auto’s zit” ;)
  donderdag 13 april 2023 @ 19:16:29 #140
499819 Slingervinger
pi_208761861
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 18:24 schreef Crowdmeister het volgende:

8 verlengingen
3 op tijd.

Die wanbetaler betreft een Duits bedrijf, in Duitsland zijn veel problemen. Bij Estateguru kon ik mijn portefeuille eenvoudig liquideren wegens 2e hands markt en early exit, mijn defaulted Duitse leningen ben ik kwijtgeraakt tegen ca 25% discount. Daar hoef ik bij MAX niet op te rekenen.
  donderdag 13 april 2023 @ 19:21:21 #141
499819 Slingervinger
pi_208761953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 18:31 schreef quepos het volgende:

[..]
Het lijkt bij Max wel of het kleine kinderen zijn, die aan iedereen maar geld gegeven hebben die er om vroegen. En het ergste is nog, dat wij daar ingetuind zijn.
In het begin waren hun projecten in no-time vol en was het moeilijk om er tussen te komen. Daarmee ontstond een sfeer van zorg koste wat kost dat je erbij komt. En de pitches waren wervend, bijna alle projecten vooral van C*rb*lo, waren al voorverkocht (wat achteraf meestal niet doorging)
  donderdag 13 april 2023 @ 20:00:27 #142
454405 escortmk2
petrolhead
pi_208762834
quote:
Om welk bedrijf gaat het nu in dit artikel? (Ik heb geen account bij die site)
  donderdag 13 april 2023 @ 20:11:07 #143
485586 KrekelJapie
pi_208763102
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 20:00 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Volgens mij deze
quote:
Two Chefs FoodBar, de restaurantformule van de Amsterdamse craft bierbrouwer Two Chefs Brewing, verliest een van de twee vestigingen. Tot deze week waren er vestigingen in Amsterdam West en in Amsterdam Zuid. Die laatste, Two Chefs FoodBar Zuid aan het Stadionplein, is nu failliet.
Als ik het goed zie is via crowdaboutnow geld opgehaald. Niet echt een platform voor recovery maatregelen.
  donderdag 13 april 2023 @ 20:46:15 #144
487130 Soulfreak
pi_208763770
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 20:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Volgens mij deze
[..]
Als ik het goed zie is via crowdaboutnow geld opgehaald. Niet echt een platform voor recovery maatregelen.
Gister zag ik daarover ook al een artikel op RTL nieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-brewing-op-de-fles
  donderdag 13 april 2023 @ 21:15:07 #145
428379 Horsemen
pi_208764229
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 20:00 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Het gaat om het hier welbekende “ Het Amsterdams Proeflokaal” dat was een Collin project waarvan ik nog regelmatig een ijsje terugbetaald krijg.
  donderdag 13 april 2023 @ 21:24:59 #146
442290 obligataire
pi_208764366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
wel een oud taxatie rapport peildatum 2 november 2021
Dat doet me vermoeden dat het al gauw het bedrag van de lening zal opbrengen bij verkoop.
Daarnaast zal de inventaris (bruggen, gereedschap) ook nog wel enige waarde hebben mits de Fiscus ons niet te vlug af is.
Het is ook niet echt een starter, heeft al jaren ervaring in zijn oude bedrijf in Nijmegen en neemt wellicht nog wat klanten mee en krijgt er die van de huidige eigenaar nog bij. Op dat industrieterrein zitten meerdere autobedrijven gevestigd. Het is niet echt een parel dit project maar basis durf ik deze toch wel aan.
Pecunia non olet
  donderdag 13 april 2023 @ 21:57:39 #147
450057 TisIk
pi_208764758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 13:19 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Overigens waard om toe te voegen: als je niet voor 5, maar voor 1 jaar financiert, ligt de rente bij de andere partijen gemiddeld 0,35% hoger. Bij SIG 0,40% lager! Voor korte looptijden is elke SIG-schijf onaantrekkelijk. De gemiddelde SIG-investeerder zal de yield curve niet scherp op het netvlies hebben, maar SIG lijkt wel erg gemakzuchtig in zijn rentebeleid. Biedt gelukkig weer wel mogelijkheid tot arbitreren.
Dank voor je heldere analyses!
  donderdag 13 april 2023 @ 23:04:12 #148
459751 OpDieFiets
pi_208765675
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 20:11 schreef KrekelJapie het volgende:
In principe was het geld dat daarmee recentelijk is opgehaald alleen voor uitbreiding van de brouwerij. Het restaurant zal wel een aparte BV geweest zijn, dus hopelijk voor de crowdfunders geen directe gevolgen.
Een eerdere lening bij Crowdaboutnow uit 2016 is intussen helemaal terugbetaald (hier zat ik zelf in).
  donderdag 13 april 2023 @ 23:04:22 #149
485586 KrekelJapie
pi_208765679
Royalties medische oorbescherming uit faillissement van Noizezz (gve) levert 5 maandtermijnen op. De schade van het faillissement wordt hierdoor ook wat gedempt.

[ Bericht 99% gewijzigd door KrekelJapie op 14-04-2023 04:33:54 ]
  vrijdag 14 april 2023 @ 06:57:57 #150
457918 quepos
pi_208766697
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:15 schreef Bieselke het volgende:
Nieuwe update CRE Zoetermeer: (weer geen melding gekregen dat ern een update geplaatst was, ondanks dat ik recent mijn instellingen nog eens nagekeken heb):

Update voortgang
12-04-2023
Ontwikkeling Zoetermeer
De gemeente staat positief tegenover het nieuwe plan met 54 woningen. Hiervoor is inmiddels een wijzigingsvergunning aangevraagd op de afgegeven omgevingsvergunning bouwen voor 46 woningen. Naar verwachting kan en zal deze vergunning op korte termijn kunnen worden afgegeven. Het zal dan nog minimaal 6 weken duren voordat deze vergunning onherroepelijk is geworden.

Met het hernieuwde plan van 54 woningen zijn inmiddels 3 verkoopdagen geweest. Op 8 en 25 februari en op 25 maart 2023. Alhoewel de dagen over het algemeen goed werden bezocht merken de initiatiefnemers dat er toch veel onzekerheid is in de markt.

Vanuit het oude plan zijn er kopers overgebleven, maar helaas zijn er ook weer een aantal afgevallen. Momenteel staan in totaal 17 woningen onder optie en aan deze mensen zal een nieuwe koop- en aannemingsovereenkomst worden aangeboden teneinde de afspraken te formaliseren.

De initiatiefnemers voorzien nog een langere en intensieve periode om de resterende woningen te kunnen verkopen. De initiatiefnemers overwegen daarbij om een tweede makelaar in te schakelen teneinde de verkoopkansen te vergroten. Daarnaast zullen ze weer nieuwe verkoopdagen organiseren.

Over CRE Putte die vandaag afloopt blijft verrassenderwijs muisstil.
Inmiddels 22 appartementen onder optie, het zijn flinke prijzen die ze vragen.

https://www.funda.nl/nieu(...)ect-88479737-ikaros/
  vrijdag 14 april 2023 @ 08:46:35 #151
457306 Red_arrow
pi_208767131
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 23:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Royalties medische oorbescherming uit faillissement van Noizezz (gve) levert 5 maandtermijnen op. De schade van het faillissement wordt hierdoor ook wat gedempt.
Als er geen einddatum op de royalties zit dan komt uiteindelijk misschien wel het hele bedrag terug. Ik kon zo snel niet terugvinden of er maar een aantal jaren royalties afgesproken was of voor onbeperkte duur.
  vrijdag 14 april 2023 @ 08:54:22 #152
464936 gaanmetdiebanaan
pi_208767184
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 08:46 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Als er geen einddatum op de royalties zit dan komt uiteindelijk misschien wel het hele bedrag terug. Ik kon zo snel niet terugvinden of er maar een aantal jaren royalties afgesproken was of voor onbeperkte duur.
T/m 2025 dus nog 3 jaar.
  vrijdag 14 april 2023 @ 08:58:15 #153
457306 Red_arrow
pi_208767235
Dan is toch een groot deel van de investering terug en is de schade beperkt, dat is prettig.
  vrijdag 14 april 2023 @ 09:39:56 #154
442290 obligataire
pi_208767555
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2023 08:54 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
T/m 2025 dus nog 3 jaar.
Dat heeft GVE prima geregeld, mag ook wel eens gezegd worden :)
Pecunia non olet
  vrijdag 14 april 2023 @ 11:56:27 #155
479066 Jaco078
pi_208769010
Zijn er onder ons nog investeerders die in het project van grave zitten/zaten bij matching C?
  vrijdag 14 april 2023 @ 12:03:56 #156
460176 peterc
pi_208769083
HCN Clooney open / nog 5% to go / zelf basisinleg
  vrijdag 14 april 2023 @ 12:56:59 #157
487130 Soulfreak
pi_208769495
H
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 april 2023 12:03 schreef peterc het volgende:
HCN Clooney open / nog 5% to go / zelf basisinleg
Had vorige week mijn automatisch investeren weer aangezet, dus ook meegenomen. Mijn oudste investeringen bij deze ondernemer (Volle Maan / Pavarotti Leiden) zijn intussen al flink afgelost dus kan er wel weer een nieuwe bij.
  vrijdag 14 april 2023 @ 13:20:03 #158
500337 Crowdmeister
pi_208769738
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 12:56 schreef Soulfreak het volgende:
H
[..]
Had vorige week mijn automatisch investeren weer aangezet, dus ook meegenomen. Mijn oudste investeringen bij deze ondernemer (Volle Maan / Pavarotti Leiden) zijn intussen al flink afgelost dus kan er wel weer een nieuwe bij.
Denk dat deze ondernemer genoeg vet op de botten heeft, vorig jaar geld opgehaald bij HCN voor Pavarotti Leidschendam en daar zijn ze nog steeds niet begonnen aan de verbouwing van het pand. Hij betaalt braaf iedere maand de annuïteit.
  vrijdag 14 april 2023 @ 13:28:21 #159
487130 Soulfreak
pi_208769808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:20 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Denk dat deze ondernemer genoeg vet op de botten heeft, vorig jaar geld opgehaald bij HCN voor Pavarotti Leidschendam en daar zijn ze nog steeds niet begonnen aan de verbouwing van het pand. Hij betaalt braaf iedere maand de annuïteit.
Ja, dat denk ik ook, de zaken lopen zover ik weet goed. Bij Pavarotti Leiden duurde de verbouwing heel wat langer dan oorspronkelijk gepland en dat werd ook netjes iedere maand betaald. Leidschendam zit ik ook in. En ook fijn, deze nieuwe is een procentje hoger.
  vrijdag 14 april 2023 @ 13:43:30 #160
487130 Soulfreak
pi_208769925
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:11 schreef Soulfreak het volgende:
Betalingsachterstand K*nderO*tlet (Collin)

SPOILER
Al eerder waren er problemen met deze lening, waardoor ze langere tijd alleen rente hebben betaald. Ook is het bedrijfspand verkocht waardoor er een groot deel van de lening vervroegd werd afgelost. Nu staat nog iets meer dan 20% van de oorspronkelijke leensom open.
Achterstand was gelukkig van korte duur, betaling van de maart termijn is vandaag binnen. Nu nog zien wanneer april betaald wordt.
  vrijdag 14 april 2023 @ 13:55:00 #161
485586 KrekelJapie
pi_208770050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:20 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
En in Kijkduin is het nog 1 grote bouwput waar het publiek massaal weg blijft.
  vrijdag 14 april 2023 @ 14:11:17 #162
479066 Jaco078
pi_208770214
Collin grote aanvraag

SPOILER
Is nog heel vers van de pers.
  vrijdag 14 april 2023 @ 14:19:08 #163
289714 Thomas88
pi_208770295
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 14:11 schreef Jaco078 het volgende:
Collin grote aanvraag

SPOILER
Is nog heel vers van de pers.
Moeten de hoogtes van de hyp inschrijvingen (voor collin) van het landgoed en de woning niet omgedraaid worden ?
Landgoed staat 'maar' 500k en de woning 1250k :?
  vrijdag 14 april 2023 @ 14:45:48 #164
460176 peterc
pi_208770582
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 14:19 schreef Thomas88 het volgende:

[..]
Moeten de hoogtes van de hyp inschrijvingen (voor collin) van het landgoed en de woning niet omgedraaid worden ?
Landgoed staat 'maar' 500k en de woning 1250k :?
Brabants Dagblad 8juni2021

Paardensportcentrum Schaijk na anderhalf jaar weer te koop
SPOILER
Brabants dagblad 28jan2020

Maarten van de Rakt 28-01-20, 12:31 Bron: BD
Schaijkse Stal Swanenberg verkocht: Roemenië-hulp moet alweer verkassen
SCHAIJK - Vette pech voor Schaijkenaar Wim Jilesen. Hij moet Stal Swanenberg alweer verlaten met alle voor Roemenië ingezamelde spullen, en wel voor 1 maart. Het hippische complex is verkocht aan een Oijense ondernemer.

SPOILER
Complex ziet er niet verkeerd en zeker opgeknapt uit, waardes zullen ook wel kloppen, maar wie koopt zoiets en met wat voor businessmodel?

Mayby Horsemen an idea ? *O* *O*

[ Bericht 15% gewijzigd door peterc op 14-04-2023 15:27:06 ]
  vrijdag 14 april 2023 @ 15:32:03 #165
460176 peterc
pi_208770934
SIG Geleen open en rappie vol
  vrijdag 14 april 2023 @ 15:47:05 #166
428379 Horsemen
pi_208771045
Nieuwe Collin lening met 2x borgstelling en track record maar zonder harde zekerheden:

De Giraffe Groep B.V.
¤ 60.000 | 8,5% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/de-giraffe-groep-b-v/
  vrijdag 14 april 2023 @ 17:01:51 #167
428379 Horsemen
pi_208771627
Nieuwe 6 maanden Collin lening voor voorfinanciering BTW zonder zekerheden:

DTM Auto’s
¤ 60.000 | 9,0% rente | 6 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/dtm-autos/

Voor mij veel te kort lopend. Daarnaast had ik liever het nieuwe bedrijfspand gefinancierd in plaats van alleen de BTW over de aankoop.
  vrijdag 14 april 2023 @ 17:04:54 #168
428379 Horsemen
pi_208771650
Nieuwe Collin lening voor voorraadfinanciering met een 2e hypotheek:

KR Car Center
¤ 150.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kr-car-center/
  vrijdag 14 april 2023 @ 17:33:09 #169
479742 Gustaf86
pi_208771861
Max gaat ons toch vragen om te stemmen voor het omzetten van (minimaal) twee leningen naar full bullet:

De onderstaande lening en lening #731022 van Blu*t*uch

SPOILER
  vrijdag 14 april 2023 @ 17:42:00 #170
487940 Slijker
pi_208771912
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:33 schreef Gustaf86 het volgende:
Max gaat ons toch vragen om te stemmen voor het omzetten van (minimaal) twee leningen naar full bullet:

De onderstaande lening en lening #731022 van Blu*t*uch

SPOILER
Ik heb tegengestemd! Ben inmiddels wel klaar met deze club!!!!
  vrijdag 14 april 2023 @ 17:52:16 #171
428379 Horsemen
pi_208771986
Ook GvE heeft nu haar Europese vergunning gekregen:
quote:
Wij zijn verheugd u te kunnen melden dat per 1 april de AFM een Europese vergunning voor het verrichten van crowdfundingactiviteiten aan Geldvoorelkaar.nl heeft verleend.

Door strengere regelgeving worden investeerders zo nog beter beschermd, een belangrijke volgende stap in de groei van crowdfunding als financieringsvorm. Wij zijn trots dat we dit hebben gerealiseerd door altijd hetzelfde doel voor ogen te houden: “het beste voor u als investeerder”.
Ik begrijp dat alle platforms nu gaan werken met het “Blad Essentiële Beleggingsinformatie”. Wat een waardeloos en onoverzichtelijk gedrocht is dat. Ik zal vast nog even moeten wennen maar m.i. is het een stap achterwaarts tov de oude situatie.
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:14:37 #172
485586 KrekelJapie
pi_208772136
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:52 schreef Horsemen het volgende:
Ook GvE heeft nu haar Europese vergunning gekregen:
[..]
Ik begrijp dat alle platforms nu gaan werken met het “Blad Essentiële Beleggingsinformatie”. Wat een waardeloos en onoverzichtelijk gedrocht is dat. Ik zal vast nog even moeten wennen maar m.i. is het een stap achterwaarts tov de oude situatie.
Ik vind het een slechte ontwikkeling dat je op zoek moet naar een bijlage bij een project, terwijl dit eerder gewoon onderdeel was van de pitch. De inhoud van de Beleggingsinformatie van gve vind ik wel in orde. In ieder geval veel beter dan die van waardevoorjegeld. De informatie daar vind ik veel onduidelijker bv. over de waarde en vastlegging van de (hypothecaire) zekerheden.
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:31:58 #173
465836 Aster1X
pi_208772254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 08:58 schreef Red_arrow het volgende:
Dan is toch een groot deel van de investering terug en is de schade beperkt, dat is prettig.
Met de betaling van deze week is mijn inleg in elk geval terug. Het zal niet het voorspelde rendement worden maar afschrijven op de inleg is ook niet nodig. Ik teken ervoor.
  vrijdag 14 april 2023 @ 20:01:45 #174
499819 Slingervinger
pi_208773200
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:42 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ik heb tegengestemd! Ben inmiddels wel klaar met deze club!!!!
Snap ik maar vond het verhaal van BT wel valabel, dit is geen C*rb*lo
  zaterdag 15 april 2023 @ 06:21:38 #175
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208776967
De Premiere Tiel,

¤ 1.200.000,-- verdeelt over 6 x ¤ 200.000,--.

Eerste 2 delen op KOM. Deel 2 liep erg langzaam vol

Met deel 3 dan maar proberen bij Capital Circle. Het 2e loket bij KOM.
  zaterdag 15 april 2023 @ 09:28:17 #176
457953 Zomaarevenkijken
pi_208777535
Achtergestelde lening voor een bedrijf in baggerinstallaties bij NLI, 2 jaar a 10,5 % en wat zachte zekerheden.
SPOILER
  zaterdag 15 april 2023 @ 09:43:19 #177
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208777670
Update CRE

SPOILER
  zaterdag 15 april 2023 @ 09:54:33 #178
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208777789
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 09:43 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE

SPOILER
Zit ook in de Oostvleugel en converteer niet. Geen email ontvangen.

Is dat willekeur?
  zaterdag 15 april 2023 @ 09:57:03 #179
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208777805
Ook bij CRE lijkt het allemaal wat stroever te gaan verlopen. Zij hadden daar nooit een vaste uitbetaaldatum, maar een uitbetaalweek.

SPOILER
Dit liep altijd prima, al werd de uitbetaling de laatste tijd wel steeds gefragmenteerder, en kwamen er nog regelmatig nabetalingen.
Dit is bij mijn weten de eerste keer dat ze de betaaltermijn helemaal laten voorbijgaan. Geen zorgen, zal begin komende week wel gaan komen.

Edit: op website staat dat alle betalingen 14-4 gedaan zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door InVestEerder op 15-04-2023 10:03:12 ]
  zaterdag 15 april 2023 @ 09:58:49 #180
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208777829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 09:54 schreef Zeghomaar het volgende:

Is dat willekeur?
Nee, geen willekeur. Je moet bij CRE zelf de updates op hun website in de gaten houden. Een bron van ergernis waar hier al vaak over geklaagd is.
  zaterdag 15 april 2023 @ 11:38:31 #181
454405 escortmk2
petrolhead
pi_208778886
CRE heeft mij onlangs verteld dat ze binnenkort wel mails gaan sturen mbt updates. Lijkt me ook een kleine moeite.
  zaterdag 15 april 2023 @ 11:46:34 #182
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208778994
Heeft iemand toevallig een linkje van de Giraffe Kinderopvang op CCF? Wellicht hebben de investeerders in hun 2 vorige projecten een mail gehad?
  zaterdag 15 april 2023 @ 18:56:29 #183
472285 lykkefund
pi_208782554
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 09:54 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Is dat willekeur?
Mails gaan ook vaak in batches heb ik in de loop der jaren gemerkt. Soms lees ik hier iets, en 1 dag later kreeg ik dan alsnog de mail.

[ Bericht 0% gewijzigd door lykkefund op 15-04-2023 21:28:23 ]
  zaterdag 15 april 2023 @ 19:50:08 #184
454405 escortmk2
petrolhead
pi_208783138
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:46 schreef InVestEerder het volgende:
Heeft iemand toevallig een linkje van de Giraffe Kinderopvang op CCF? Wellicht hebben de investeerders in hun 2 vorige projecten een mail gehad?
Ik zat in een project van kinderopvang de giraffe dat liep van december 2016 tot december 2019, die is toen vervroegd afgelost. Ik heb geen linkje gehad voor de nieuwe.
  zaterdag 15 april 2023 @ 22:41:15 #185
439090 impact9
pi_208785064
https://www.collincrowdfund.nl/hout-haarlem/

Nieuw project @ CCF
Voor een link hou ik mij aanbevolen
  zondag 16 april 2023 @ 07:08:00 #186
428379 Horsemen
pi_208786941
Nog een nieuw Collin project met een 2e hypotheek:

JoBabykleding
¤ 75.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/jobabykleding/
  zondag 16 april 2023 @ 07:14:43 #187
428379 Horsemen
pi_208786956
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 22:41 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/hout-haarlem/

Nieuw project @ CCF
Voor een link hou ik mij aanbevolen
Die wil ik ook wel voor mijn basisbedrag meenemen.
  zondag 16 april 2023 @ 22:43:17 #188
479066 Jaco078
pi_208797321
Korte analyse van hetgeen open gaat:

Wijnhandel
SPOILER
ongelofelijk dat als je 23 jaar een bedrijf runt, vanuit huis, 1 plekje met voorraad, geen kantoor, dat je zo'n slechte solvabiliteit hebt. Alles staat onder 0. Een no-go w.m.b.

Veenstra-Boon (1 miljoen) en Heel (1,2 mio) https://www.collincrowdfu(...)3cad5266c1cf64031e0a
zijn serieus grote aanvragen.

Hout. Idd mooie! https://www.collincrowdfund.nl/hout-haarlem/
materiele dekking en geen slottermijn

Babykleding, eveneens mooie: https://www.collincrowdfund.nl/jobabykleding/ materiele dekking en geen slottermijn

Carcenter.
https://www.collincrowdfund.nl/kr-car-center/ mooie reviews, mooie auto's. Stevig eigen vermogen. doet misschien zelfs nog een extra aflossing van 20k 😉 https://www.marktplaats.n(...)er-black-dial-326933

DTM neem ik niet mee; ik kan er online niets van vinden en de zekerheden zijn moreel van aare

wat me opvalt is dat het nu weer veel direct-leningen zijn, terwijl het me vorige week opviel dat het vooral maatwerk leningen waren. Zonder oordeel verder, maar valt me nu wel weer op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 16-04-2023 23:08:17 ]
  maandag 17 april 2023 @ 10:29:24 #189
453803 raser1981
pi_208799422
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:46 schreef InVestEerder het volgende:
Het linkje
SPOILER
  maandag 17 april 2023 @ 10:29:37 #190
454405 escortmk2
petrolhead
pi_208799424
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:50 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik zat in een project van kinderopvang de giraffe dat liep van december 2016 tot december 2019, die is toen vervroegd afgelost. Ik heb geen linkje gehad voor de nieuwe.
Nu wel:

https://www.collincrowdfu(...)748f7f184b2f72d75798
  maandag 17 april 2023 @ 10:39:39 #191
457918 quepos
pi_208799506
quote:
Heb liever het linkje van Hout Haarlem.
  maandag 17 april 2023 @ 10:51:29 #192
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208799605
  maandag 17 april 2023 @ 10:52:06 #193
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208799610
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:39 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb liever het linkje van Hout Haarlem.
Die zie ik ook graag tegemoet :)
  maandag 17 april 2023 @ 11:09:15 #194
479066 Jaco078
pi_208799743
  maandag 17 april 2023 @ 11:09:40 #195
479066 Jaco078
pi_208799745
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:52 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Die zie ik ook graag tegemoet :)
Heb je de ondernemer al gebeld? :-)
  maandag 17 april 2023 @ 11:14:02 #196
442290 obligataire
pi_208799771
quote:
Bescheiden meegepakt. Ik heb wel vertrouwen in hun bedrijf en neem de niet-harde zekerheden voor lief.
Het valt me wel op dat de winst in 2022 is gehalveerd vooral als gevolg van sterk gestegen overhead.
Tegelijk daalde het EV dus ik denk dat ze iets te enthousiast uit de eigen winkel hebben gesnoept.
Solvabiliteit blijft wel netjes op peil met 29%. De 2 voorgaande leningen hebben ze ook netjes afgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 17-04-2023 11:21:08 ]
Pecunia non olet
  maandag 17 april 2023 @ 12:06:23 #197
460176 peterc
pi_208800257
De Kinderopvang meegenomen obv trackrecord, De manege laat ik voorbij galopperen (beperkte markt voor het OG + kwetsbare sluitende exploitatie problematiek). De automeneer met horloge in Valkenswaard en de DTM meneer laat ik voorbij rijden. Hout Haarlem past wel.
  maandag 17 april 2023 @ 13:19:11 #198
496090 ShowMeTheMoney
pi_208800879
Wat me wel net wat gunstiger stemt over de manege (T.W. van Heel) is dat alhoewel de verkoop van de manege (en de uiteindelijke waarde) wat onzeker is, zijn ouders staan voor de helft van de lening garant met hun eigen huis. Dat zou toch een zekere incentive moeten geven om de zaakjes netjes op te lossen als echt alles misloopt. Diezelfde ouders hebben trouwens ook de verbouwing van de manage voor 1 miljoen betaald.

Misschien zijn de ouders wel de "echte" ondernemers hier :)
  maandag 17 april 2023 @ 13:49:06 #199
457918 quepos
pi_208801190
Voor de liefhebber, CCF Hout Haarlem

quote:
  maandag 17 april 2023 @ 14:06:08 #200
444132 Atlas_
pi_208801379
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:19 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Wat me wel net wat gunstiger stemt over de manege (T.W. van Heel) is dat alhoewel de verkoop van de manege (en de uiteindelijke waarde) wat onzeker is, zijn ouders staan voor de helft van de lening garant met hun eigen huis. Dat zou toch een zekere incentive moeten geven om de zaakjes netjes op te lossen als echt alles misloopt. Diezelfde ouders hebben trouwens ook de verbouwing van de manage voor 1 miljoen betaald.

De manage staat zo te zien al 2 jaar te koop

https://www.bd.nl/oss-e-o(...)er-te-koop~ac0d81b4/
  maandag 17 april 2023 @ 14:16:50 #201
428379 Horsemen
pi_208801523
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:49 schreef quepos het volgende:
[..]

Dank!

maandag 17 april 2023 @ 14:32:40 #202
460176 peterc
pi_208801640
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:06 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
De manage staat zo te zien al 2 jaar te koop

https://www.bd.nl/oss-e-o(...)er-te-koop~ac0d81b4/
klopt zie ook mijn post van 14apr23 14:45u, met een verwijzing naar nog een ander artikel ;

Hout Haarlem basis meegenomen / thnx for the link
  maandag 17 april 2023 @ 16:11:25 #203
457918 quepos
pi_208802779
quote:
[..]

Gaat een Fok projectje worden.
  maandag 17 april 2023 @ 16:11:56 #204
428379 Horsemen
pi_208802786
quote:
[..]

Dat gaat zo te zien een FoK! projectje worden. Al voor 80% 92% vol.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 17-04-2023 16:20:47 ]
  maandag 17 april 2023 @ 16:55:53 #205
3885 dyna18
pi_208803204
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:11 schreef quepos het volgende:

[..]
Gaat een Fok projectje worden.
Inderdaad.
Ik heb hem vol gegooid.

Met zijn allen een keer op de koffie? :D
  maandag 17 april 2023 @ 17:16:20 #206
428379 Horsemen
pi_208803431
Nieuw GvE project zonder harde zekerheden:

Project: Woningbouwvereniging Schuddebeurs
Leendoel: Overige voorzieningen
Doelbedrag: ¤ 30.000
Rente: 7,5%
Looptijd: 36 maanden
Leenvorm: Annuïtaire lening

19-4 live om 15:00 uur

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27279
  maandag 17 april 2023 @ 20:43:28 #207
453803 raser1981
pi_208806194
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:55 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Inderdaad.
Ik heb hem vol gegooid.

Met zijn allen een keer op de koffie? :D
Vervelende bezigheid dat werken. Zo mis je er een 😢

[ Bericht 7% gewijzigd door raser1981 op 17-04-2023 20:45:00 (Emoticon) ]
  maandag 17 april 2023 @ 21:59:24 #208
18685 Essebes
Blond
pi_208807240
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 20:43 schreef raser1981 het volgende:

[..]
Vervelende bezigheid dat werken. Zo mis je er een 😢
Ja, hier ook. In mijn pauze vandaag wel de Giraffe meegenomen, maar was alweer niet meer online toen de Hout Haarlem kwam.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  maandag 17 april 2023 @ 22:08:04 #209
472285 lykkefund
pi_208807319
Update S*nes Z*rg bij Collin
SPOILER
  maandag 17 april 2023 @ 23:55:45 #210
474861 Vioolblok
pi_208808254
Nieuwbouw Putte bij CRE wordt ook verlengd met 6 maanden volgens de updates.

Volgens de pitch zou echter de aankoopsom worden gerestitueerd wanneer niet binnen 24 maanden de omgevingsvergunning zou worden verleend. Die periode is volgens mij nu voorbij.
Mag CRE dan nu wel verlengen tegen een half procentje extra?
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:02:10 #211
446103 Bieselke
pi_208809441
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 23:55 schreef Vioolblok het volgende:
Nieuwbouw Putte bij CRE wordt ook verlengd met 6 maanden volgens de updates.

Volgens de pitch zou echter de aankoopsom worden gerestitueerd wanneer niet binnen 24 maanden de omgevingsvergunning zou worden verleend. Die periode is volgens mij nu voorbij.
Mag CRE dan nu wel verlengen tegen een half procentje extra?
Normaal niet zou ik zeggen, maar CRE is gonna CRE. Over half procentje extra zie ik trouwens niks in de update.

SPOILER
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:09:12 #212
442290 obligataire
pi_208810006
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:08 schreef lykkefund het volgende:
SPOILER
Dat klinkt alvast positief. Als dat lukt komen we goed weg. Dit had zomaar een vervelend dossier kunnen worden. Stelletje amateurs (de geldleners bedoel ik ).
Pecunia non olet
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:38:56 #213
428379 Horsemen
pi_208810212
Nieuwe (aanvullende) Collin lening met een 3e hypotheek:

Lindys Patisserie (2)
¤ 40.000 | 7,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/lindys-patisserie-2/

Zelf zit ik ook in de 1e Collin lening maar wil deze aanvullende lening ook wel basis meenemen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:40:26 #214
428379 Horsemen
pi_208810219
Kortlopende nieuwe Collin lening zonder harde zekerheden:

Foodcafé Mint
¤ 50.000 | 9,0% rente | 12 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/foodcafe-mint/
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:43:49 #215
453903 paardendokter
pi_208810260
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:08 schreef lykkefund het volgende:
SPOILER
Dat wordt dus een vervroegde aflossing, want het onderpand wordt verkocht.....
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:49:38 #216
428379 Horsemen
pi_208810326
WvjG: Grenzen zijn er om over te gaan!

+ Nieuwe WvjG project:

Nieuw online event met project
Komende donderdag avond, 20 april as. is er een extra online event georganiseerd. Tijdens dit event wordt online een project gepresenteerd, dat niet op de website staat. Het is ook eigenlijk een project, dat buiten ons beleid valt. Het is een startende onderneming. Maar wel een onderneming, die een enorme impact zal gaan krijgen.

Vanaf donderdag : https://teams.microsoft.c(...)&suppressPrompt=true
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:15:16 #217
428379 Horsemen
pi_208810575
Nieuw (herfinanciering) 4 jarig SiG project:

Mijnsherenlaan 82D te Rotterdam Herfinanciering LIVE 20 april 2023 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Mijnsherenlaan 82D te Rotterdam Herfinanciering. Je kunt vanaf 20 april 2023 om 11.00 uur investeren. Het betreft een appartement gelegen op de 2e verdieping met 2 semi-studio's ingedeeld met een woon-/slaapkamer, badkamer en toilet. Het object ligt in de Tarwebuurt in Charlois. In de buurt van het object is het centrum van Rotterdam waar alle dagelijkse voorzieningen te vinden zijn. Betaald parkeren aan de weg is mogelijk of met een vergunning. Het object is goed te bereiken met de auto, fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameni(...)-82d-herfinanciering
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:26:25 #218
489730 crowder07
pi_208810694
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:38 schreef Horsemen het volgende:

Lindys Patisserie (2)

Zelf zit ik ook in de 1e Collin lening maar wil deze aanvullende lening ook wel basis meenemen.
linkje is welkom
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:54:44 #219
428379 Horsemen
pi_208811009
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:38 schreef Horsemen het volgende:

Lindys Patisserie (2)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:26 schreef crowder07 het volgende:

[..]
linkje is welkom
Linkje:

SPOILER
  dinsdag 18 april 2023 @ 12:10:37 #220
500814 Belegger9
pi_208811175
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:15 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw (herfinanciering) 4 jarig SiG project:

Mijnsherenlaan 82D te Rotterdam Herfinanciering LIVE 20 april 2023 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Mijnsherenlaan 82D te Rotterdam Herfinanciering. Je kunt vanaf 20 april 2023 om 11.00 uur investeren. Het betreft een appartement gelegen op de 2e verdieping met 2 semi-studio's ingedeeld met een woon-/slaapkamer, badkamer en toilet. Het object ligt in de Tarwebuurt in Charlois. In de buurt van het object is het centrum van Rotterdam waar alle dagelijkse voorzieningen te vinden zijn. Betaald parkeren aan de weg is mogelijk of met een vergunning. Het object is goed te bereiken met de auto, fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameni(...)-82d-herfinanciering
Durf het wel aan
  dinsdag 18 april 2023 @ 12:19:53 #221
479066 Jaco078
pi_208811281
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Linkje:

SPOILER
Groot meegenomen.
Materiële dekking
Overzichtelijk bedrag
Geen slot termijn
  dinsdag 18 april 2023 @ 12:51:08 #222
442290 obligataire
pi_208811654
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:19 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Groot meegenomen.
Materiële dekking
Overzichtelijk bedrag
Geen slot termijn
Wel een beetje jammer dat haar vent nu ook in het bedrijf zit. Scheelt toch een inkomen in huis en vraag me een beetje af wat hij daar fulltime moet doen in een bedrijf met een kwart miljoen omzet.
Maar ja. Ze zullen er wel over nagedacht hebben en voor de rest een leuke pitch natuurlijk en slim dat ze de oude hyp.inschrijving van Collin weer vol laten lopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 18-04-2023 12:58:20 ]
Pecunia non olet
  dinsdag 18 april 2023 @ 12:53:10 #223
485586 KrekelJapie
pi_208811672
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:49 schreef Horsemen het volgende:
WvjG: Grenzen zijn er om over te gaan!

+ Nieuwe WvjG project:

Nieuw online event met project
Komende donderdag avond, 20 april as. is er een extra online event georganiseerd. Tijdens dit event wordt online een project gepresenteerd, dat niet op de website staat. Het is ook eigenlijk een project, dat buiten ons beleid valt. Het is een startende onderneming. Maar wel een onderneming, die een enorme impact zal gaan krijgen.

Vanaf donderdag : https://teams.microsoft.c(...)&suppressPrompt=true
Hier de link naar het project. Er is al geld ingelegd
https://waardevoorjegeld.(...)erkkapitaal-22581973
  dinsdag 18 april 2023 @ 12:56:27 #224
496090 ShowMeTheMoney
pi_208811700
quote:

[..]
Groot meegenomen.
Materiële dekking
Overzichtelijk bedrag
Geen slot termijn
En ook een nette website en zeer goede en volgens mij wel legitieme reviews sinds een paar jaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:51 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wel een beetje jammer dat haar vent nu ook in het bedrijf zit. Scheelt toch een inkomen in huis en vraag me een beetje af wat hij daar fulltime moet doen in een bedrijf met een kwart miljoen omzet.
Maar ja. Ze zullen er wel over nagedacht hebben en voor de rest een leuke pitch natuurlijk en slim dat ze de oude hyp.inschrijving weer vol laten lopen.
Ach ja, worst case kunnen ze weer banen zoeken en waarschijnlijk de lening alsnog aflossen zonder het huis aan te raken.
  dinsdag 18 april 2023 @ 13:09:35 #225
462403 ETphonehome
pi_208811820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hier de link naar het project. Er is al geld ingelegd
https://waardevoorjegeld.(...)erkkapitaal-22581973
Hier even een opvallend stukje uit de pitch:

"Dit project wordt door Waardevoorjegeld alleen administratief ondersteund. Er heeft geen volledige beoordeling plaatsgevonden vanwege het feit, dat hier sprake is van een start-up. Normaal gesproken worden dergelijke aanvragen niet toegelaten op ons platform. Echter vanwege de enorme impact die deze start-up ongetwijfeld gaat veroorzaken, willen we u deze casus niet onthouden!"

Johan gaat een nieuw concept proberen. Impact zal het sowieso wel veroorzaken, hopelijk in Afrika, mogelijk in de portemonnee van de investeerder. Het gaat in ieder geval geen impact veroorzaken in mijn portemonnee.
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:28:12 #226
468713 ML45
pi_208812978
quote:

[..]
Groot meegenomen.
Materiële dekking
Overzichtelijk bedrag
Geen slot termijn
Ik zelf ben wat minder positief over deze investering.
De dekking is zeer zeker materieel maar daar staat tegen over;
- omzet en winst zijn in 2022 gedaald tov 2021, in 2022 was er zelfs verlies
- de grootste klant is vertrokken, het aantal stijgt maar is dat ook voor de omzet?
- de partner moet nu ook zijn salaris uit het bedrijf halen
- de markt ontwikkelingen schat ik niet erg positief om de omzet stijging van 205k in 2022 naar 265k in 2023 te rechtvaardigen, plus 60k of te wel 30%!
- de kostenontwikkeling acht ik negatief en gezien de geringe winst kan deze maar moeilijk opgevangen worden
- van de winst van 56k moet ook de aflossing van lening 1 van 5k en lening 2 van 8k betaald worden zodat er voor twee werknemers 43k overblijft. De kans dat ze dus, tijdelijk, niet kunnen aflossen acht ik groot.
- voor 6,3% netto doe ik niet mee
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:43:11 #227
442290 obligataire
pi_208813262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:28 schreef ML45 het volgende:

[..]
Ik zelf ben wat minder positief over deze investering.
De dekking is zeer zeker materieel maar daar staat tegen over;
- omzet en winst zijn in 2022 gedaald tov 2021, in 2022 was er zelfs verlies
- de grootste klant is vertrokken, het aantal stijgt maar is dat ook voor de omzet?
- de partner moet nu ook zijn salaris uit het bedrijf halen
- de markt ontwikkelingen schat ik niet erg positief om de omzet stijging van 205k in 2022 naar 265k in 2023 te rechtvaardigen, plus 60k of te wel 30%!
- de kostenontwikkeling acht ik negatief en gezien de geringe winst kan deze maar moeilijk opgevangen worden
- van de winst van 56k moet ook de aflossing van lening 1 van 5k en lening 2 van 8k betaald worden zodat er voor twee werknemers 43k overblijft. De kans dat ze dus, tijdelijk, niet kunnen aflossen acht ik groot.
- voor 6,3% netto doe ik niet mee
Goede analyse. Ze leven echter van de cashflow dus winst + afschrijving. Dat scheelt wat (16K) al is het nog geen vetpot. Zoals eerder al aangegeven zijn er diverse oplossingen als het krap zou worden waaronder dat manlief weer een externe baan zoekt en/of dat ze de (schoon)ouders lief aankijken voor geld. Voor een leningbedrag ergens tussen 0 en 60K en met heel aardige woning, gaan die twee zeker weten niet ergens onder de brug slapen :)
Pecunia non olet
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:06:33 #228
460176 peterc
pi_208813544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:43 schreef obligataire het volgende:

[..]
Goede analyse. Ze leven echter van de cashflow dus winst + afschrijving. Dat scheelt wat (16K) al is het nog geen vetpot. Zoals eerder al aangegeven zijn er diverse oplossingen als het krap zou worden waaronder dat manlief weer een externe baan zoekt en/of dat ze de (schoon)ouders lief aankijken voor geld. Voor een leningbedrag ergens tussen 0 en 60K en met heel aardige woning, gaan die twee zeker weten niet ergens onder de brug slapen :)
Correct, plus tzt zal de sales-effort van manlief nog meer zichtbaar moeten worden. Inleg als een bescheiden bonbonnetje.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:31:42 #229
428379 Horsemen
pi_208813813
Nieuw 5 jarig SiG project:

Berghofstraat 145 te Eygelshoven Herfinanciering LIVE 20 april 2023 om 15.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Berghofstraat 145 te Eygelshoven Herfinanciering. Je kunt vanaf 20 april 2023 om 15.00 uur investeren. Het betreft een appartement gelegen op de 3e verdieping met 3 slaapkamers, 2 balkons en een berging. Het object is gelegen in de buurt Eygelshoven-Kom. De woning is redelijk tot goed te bereiken met veel voorzieningen in de buurt. Parkeren is mogelijk aan de openbare weg.

https://investeren.sameni(...)-145-herfinanciering
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:49:01 #230
496090 ShowMeTheMoney
pi_208814021
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:09 schreef ETphonehome het volgende:
Johan gaat een nieuw concept proberen. Impact zal het sowieso wel veroorzaken, hopelijk in Afrika, mogelijk in de portemonnee van de investeerder. Het gaat in ieder geval geen impact veroorzaken in mijn portemonnee.
Ja persoonlijk vind ik dit vervelend als er standaarden worden losgelaten voor persoonlijke drijfveren ("het is een goed doel") van het platform. Ik had een beetje hetzelfde met GVE en Musical "De Tocht", het is volgens mij een enorm risicovol project zonder zekerheden, maar wat ze bij GVE gewoon mooi vinden en daarom blijven pushen. Je ziet ook dat het project niet vol komt, waar ik dan wel een beetje om moet gniffelen. 8-)
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:57:11 #231
400021 Faraday01
Inducing
pi_208814562
Update Pr*ns d* V*l*w*

SPOILER
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:30:33 #232
500814 Belegger9
pi_208815546
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:31 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Berghofstraat 145 te Eygelshoven Herfinanciering LIVE 20 april 2023 om 15.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Berghofstraat 145 te Eygelshoven Herfinanciering. Je kunt vanaf 20 april 2023 om 15.00 uur investeren. Het betreft een appartement gelegen op de 3e verdieping met 3 slaapkamers, 2 balkons en een berging. Het object is gelegen in de buurt Eygelshoven-Kom. De woning is redelijk tot goed te bereiken met veel voorzieningen in de buurt. Parkeren is mogelijk aan de openbare weg.

https://investeren.sameni(...)-145-herfinanciering
Zat in de oude dus rol deze mooi door in 1A
  dinsdag 18 april 2023 @ 21:25:54 #233
500337 Crowdmeister
pi_208818807
Ik kan de inhoud niet lezen op AD, maar ik kan wel raden wat de strekking van de tekst is. Jeroen Lentze, grote vastgoed investeerder in Den Haag die ook panden gefinancierd heeft via Collin, heeft inmiddels al een vijfde van zijn hele woningvoorraad te koop gezet/verkocht.
Als hij geen huurders had met langere contracten, waren het er nog meer geweest.
De huurmarkt loopt echt helemaal vast.

https://www.ad.nl/den-haa(...)al-te-koop~a1824761/

[ Bericht 24% gewijzigd door Crowdmeister op 18-04-2023 21:30:57 (Aanvulling) ]
  dinsdag 18 april 2023 @ 21:40:36 #234
487130 Soulfreak
pi_208819050
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 21:25 schreef Crowdmeister het volgende:
Ik kan de inhoud niet lezen op AD, maar ik kan wel raden wat de strekking van de tekst is. Jeroen Lentze, grote vastgoed investeerder in Den Haag die ook panden gefinancierd heeft via Collin, heeft inmiddels al een vijfde van zijn hele woningvoorraad te koop gezet/verkocht.
Als hij geen huurders had met langere contracten, waren het er nog meer geweest.

https://archive.is/XADDi
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:26:57 #235
496090 ShowMeTheMoney
pi_208819844
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 21:25 schreef Crowdmeister het volgende:

Ja iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat de huizenmarkt net als de bredere economie is. Als je aan knoppen gaat draaien gebeurt er van alles, maar vaak niet helemaal wat je had bedoeld. Volgens mij is al deze wetgeving ingegeven door de grote groep mensen die vonden dat beleggers op de huizenmarkt de oorzaak waren van de huizencrisis ipv één van de symptomen.

Ik denk persoonlijk dat de hogere rente al genoeg aanleiding was voor huizen beleggers om wat te dimmen: lenen duurder, huizenprijzen dalen, vermogen begint ook op andere manieren te renderen. Obligaties en sparen worden langzamerhand weer interessant.
  woensdag 19 april 2023 @ 11:45:37 #236
457306 Red_arrow
pi_208823845
Aangezien Max het blijkbaar niet interessant vind om informatie te delen met alle investeerders in project 1090246 van R*generate R*cks bij deze:

De originele mail van 9 maart:
SPOILER
Aangezien de aflossing deze maand plaats had moeten vinden naar aanleiding van deze mail maar eens gevraagd hoe we ervoor staan. Zojuist reactie gekregen (12 dagen na mijn email 8)7).

quote:
Er is uiteindelijk een ultimatum aan de leningnemers gegeven voor de betaling en die is niet nagekomen. Daarom zijn wij nu de eerste stappen aan het zetten voor het inwinnen van de zekerheden.
Het is toch wel knap dat alle projecten bij Max in de problemen komen. Ik had nog een beetje een goed gevoel bij deze omdat het weer een andere leningnemer is dan C*rbelo en Bl*etouch, maar helaas.
  woensdag 19 april 2023 @ 12:41:56 #237
454405 escortmk2
petrolhead
pi_208824503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ja iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat de huizenmarkt net als de bredere economie is. Als je aan knoppen gaat draaien gebeurt er van alles, maar vaak niet helemaal wat je had bedoeld. Volgens mij is al deze wetgeving ingegeven door de grote groep mensen die vonden dat beleggers op de huizenmarkt de oorzaak waren van de huizencrisis ipv één van de symptomen.

Ik denk persoonlijk dat de hogere rente al genoeg aanleiding was voor huizen beleggers om wat te dimmen: lenen duurder, huizenprijzen dalen, vermogen begint ook op andere manieren te renderen. Obligaties en sparen worden langzamerhand weer interessant.
Prima toch. Er wonen vast nog mensen in deze huizen, alleen betalen die nu hypotheek ipv huur.
  woensdag 19 april 2023 @ 13:20:02 #238
442290 obligataire
pi_208825025
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:41 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Prima toch. Er wonen vast nog mensen in deze huizen, alleen betalen die nu hypotheek ipv huur.
Of juist minder. Huisjes die waren gesplitst o.a. voor arbeidsmigranten worden nu weer voor veel geld omgetimmerd naar een gewone woning. De migranten moeten maar weer wat anders zoeken :(
Pecunia non olet
  woensdag 19 april 2023 @ 13:23:48 #239
442290 obligataire
pi_208825073
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:57 schreef Faraday01 het volgende:
Update Pr*ns d* V*l*w*

SPOILER
We zullen hem een handje helpen met de verkoop oO/ De lening is toch al half afgelost.
Pecunia non olet
  woensdag 19 april 2023 @ 13:45:31 #240
460176 peterc
pi_208825322
SIG Rijksweg centrum 35A Geleen / sinds 12apr23 / een vervoegde zit erin dus
https://www.jaap.nl/te-ko(...)6161-eb-geleen-0131L
  woensdag 19 april 2023 @ 14:53:05 #241
499819 Slingervinger
pi_208825933
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:45 schreef Red_arrow het volgende:
Aangezien Max het blijkbaar niet interessant vind om informatie te delen met alle investeerders in project 1090246 van R*generate R*cks bij deze:

De originele mail van 9 maart:
SPOILER
Aangezien de aflossing deze maand plaats had moeten vinden naar aanleiding van deze mail maar eens gevraagd hoe we ervoor staan. Zojuist reactie gekregen (12 dagen na mijn email 8)7).
[..]
Het is toch wel knap dat alle projecten bij Max in de problemen komen. Ik had nog een beetje een goed gevoel bij deze omdat het weer een andere leningnemer is dan C*rbelo en Bl*etouch, maar helaas.
Dank voor delen, ik zit ook in 1090246 maar geen bericht ontvangen. Wel van een paar andere waar een procedure dreigt. Overigens komt er weer een herfinanciering aan, ze beginnen het te leren, beter laat dan nooit
Zojuist een aflossing ontvangen #917968, hopelijk de start van een serie

[ Bericht 1% gewijzigd door Slingervinger op 19-04-2023 15:54:15 ]
  woensdag 19 april 2023 @ 14:57:10 #242
428379 Horsemen
pi_208825952
Een nieuw Collin project met een 1e hypotheek op zakelijk onroerend goed:

Sprookjeshof Onroerend Goed B.V.
¤ 2.400.000 | 8,5% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/sprookjeshof-onroerend-goed-b-v/
  woensdag 19 april 2023 @ 15:33:48 #243
496090 ShowMeTheMoney
pi_208826223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:41 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ja ik gun iedereen een eigen huis met lage rente, dan ben je vrijwel altijd in een betere positie op termijn dan huren. Maar ik geloof wel dat er een groep is die MOET huren om verschillende redenen en die er gewoon nauwelijks meer tussen komen.
  woensdag 19 april 2023 @ 15:36:56 #244
496090 ShowMeTheMoney
pi_208826246
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:19 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

De rente is zojuist preventief verhoogd van 8.5% naar 9.0%. Blijkbaar voelt Collin of de ondernemer ook aan dat deze wellicht niet vol gaat komen.
  woensdag 19 april 2023 @ 15:48:56 #245
496090 ShowMeTheMoney
pi_208826333
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:57 schreef Horsemen het volgende:

Nou ben ik een simpele man, maar ik snap niet hoe je iets met een recht gezicht kan taxeren op 4 miljoen als het nu wordt verkocht voor 2,4 miljoen (+ een achtergestelde lening van 400k).

Zijn veel Google reviews over het park, best veel hebben het over achterstallig onderhoud. Verder wel OK.
  woensdag 19 april 2023 @ 16:18:42 #246
485910 zeeland6
pi_208826645
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 15:48 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Nou ben ik een simpele man, maar ik snap niet hoe je iets met een recht gezicht kan taxeren op 4 miljoen als het nu wordt verkocht voor 2,4 miljoen (+ een achtergestelde lening van 400k).

Zijn veel Google reviews over het park, best veel hebben het over achterstallig onderhoud. Verder wel OK.
Iets in de categorie 'hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn om erin te trappen '

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeland6 op 19-04-2023 17:36:16 ]
  woensdag 19 april 2023 @ 16:38:26 #247
499829 crowdfundingnederlan
d
pi_208826902
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:57 schreef Horsemen het volgende:

"Holding C.A.G. Lenferink Wijhe B.V. geeft een zakelijke borgstelling af ter hoogte van ¤ 500.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde. De solvabiliteit van Holding C.A.G. Lenferink Wijhe B.V. bedraagt 19% op een balanstotaal van ¤ 300.636.000,-."

Volgens mij heeft die Lenferink ondertussen al 300 miljoen aan borgstellingen openstaan in verschillende projecten ;)
  woensdag 19 april 2023 @ 22:14:10 #248
503177 onbekend946020
pi_208831711
Goedenavond, ik ben een bezorgde investeerder die geïnvesteerd heeft in 6 Ppt projecten. Is er nog een laatste update? Ik zag dat er 2 woningen onder bod staan….
  woensdag 19 april 2023 @ 23:27:22 #249
485910 zeeland6
pi_208832528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:14 schreef onbekend946020 het volgende:
Goedenavond, ik ben een bezorgde investeerder die geïnvesteerd heeft in 6 Ppt projecten. Is er nog een laatste update? Ik zag dat er 2 woningen onder bod staan….
Dan kan je beter contact opnemen met Douwe bij matching capital. Je krijgt overigens vanzelf info van MC als je in het betr. Project zit is de afspraak. Er zijn regelmatig updates via online sessies. Die presentaties kan je opvragen bij Douwe. Er is vorige maand een heel uitgebreide geweest met geschatte recovery percentages.
  donderdag 20 april 2023 @ 11:15:30 #250
485910 zeeland6
pi_208834765
Ilyas op SIG loopt rap vol.
Investering omgezet van schijf 2 in 1a.
  donderdag 20 april 2023 @ 11:27:20 #251
476270 tnhb
pi_208834886
Zijn er die geïnvesteerd hebben in #687369 (Woord View) bij max/mcf? Na drie weken krijg ik reactie dat de stemming inderdaad opnieuw gedaan moet worden (is gedaan?) vanwege mijn argumenten (=het onvolledig informeren, niet melden van tevens uitbreiding van financiering bij verlengingsverzoek). Ik heb overigens sterk de indruk dat ze het er niet helemaal vrijwillig gehoor aan hebben gegeven. En om antwoord te geven op een eerdere vraag op mijn reactie over dit project, ja mijn afweging wel/niet akkoord zou een ander afweging kennen als ik wist dat ze tegelijkertijd bjvoorbeeld een aanvullende lening aan zouden gaan waar ze wel rente en aflossing op zouden betalen)

Echter..., ik zit in dat project en heb dus ondanks dat z eaangegeven hebben dat er een nieuw stemming is uitgestuurd dus geen nieuw stemverzoek gekregen, iemand van jullie wel? (dus na 31/3 toen aangegeven werd dat de verlenging van 6 maanden volgens uitslag akkoord was).
  donderdag 20 april 2023 @ 12:12:56 #252
460176 peterc
pi_208835271
De manege bij Collin galoppeert toch aardig vol, ik vond het een uitdagend project, al 2 jr te koop vr een beperkte markt, weliswaar 9% met 2e+3e hypo en vlgs mij een moeilijk businessmodel een dergelijk groot paardensportcentrum, maar ja misschien zie ik het wat anders. Ik heb Ilyas meegepakt.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:37:13 #253
496090 ShowMeTheMoney
pi_208836998
Linkje voor het Sprookjesbos op CCF

SPOILER
  donderdag 20 april 2023 @ 14:53:13 #254
496090 ShowMeTheMoney
pi_208837265
quote:
12s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:12 schreef peterc het volgende:
De manege bij Collin galoppeert toch aardig vol, ik vond het een uitdagend project, al 2 jr te koop vr een beperkte markt, weliswaar 9% met 2e+3e hypo en vlgs mij een moeilijk businessmodel een dergelijk groot paardensportcentrum, maar ja misschien zie ik het wat anders. Ik heb Ilyas meegepakt.
Heel snel vol, verbaast me. Zit er zelf klein in. Toch 9% en vond vooral de zekerheden wel goed, even los van of die manage nou verkocht wordt voor een goede prijs of niet.

Sprookjeshof laat ik zelf gaan, vooral omdat de taxatie volgens mij ook een sprookje is.
  donderdag 20 april 2023 @ 15:10:39 #255
460176 peterc
pi_208837547
SIG Berghofstraat 1A + 3 rap vol, zelf basisinleg, denk dat ik Sprookjeshof bij een sprookje laat = idem als paardensportcentrum voor beperkte doelgroep bij verkoop en businessmodel is best wel kwetsbaar.
Dit in tegenstelling tot bijv. een SIG pandje waar altijd kopers voor te vinden zijn.
  donderdag 20 april 2023 @ 15:21:33 #256
428379 Horsemen
pi_208837690
quote:
12s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:10 schreef peterc het volgende:
SIG Berghofstraat 1A + 3 rap vol, zelf basisinleg, denk dat ik Sprookjeshof bij een sprookje laat = idem als paardensportcentrum voor beperkte doelgroep bij verkoop en businessmodel is best wel kwetsbaar.
Dit in tegenstelling tot bijv. een SIG pandje waar altijd kopers voor te vinden zijn.
Berghofstraat ook voor mijn basisbedrag meegenomen. Ik laat die andere twee ook lopen.
  donderdag 20 april 2023 @ 15:47:27 #257
485586 KrekelJapie
pi_208838122
Duurzame babyartikelen in de problemen. Onderneming gaat failliet, maat ondernemers blijven maandelijks vanuit prive terugbetalen. Ook de zekerheden zijn prima.
SPOILER
  donderdag 20 april 2023 @ 15:57:36 #258
428379 Horsemen
pi_208838266
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Duurzame babyartikelen in de problemen. Onderneming gaat failliet, maat ondernemers blijven maandelijks vanuit prive terugbetalen. Ook de zekerheden zijn prima.
SPOILER
Ik zit hier zelf niet in maar het lijkt mij een keurig voorstel.
  donderdag 20 april 2023 @ 16:24:23 #259
446103 Bieselke
pi_208838568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 15:48 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]

Opmerkelijk wel dat van dat achterstallig onderhoud (wat ook bv op tripadvisor terugkeert), zeker als in de pitch de huidige eigenaar omschreven wordt als "Deze ondernemer houdt zich normaal gesproken bezig het kopen, opknappen en verkopen van pretparkattracties."
  donderdag 20 april 2023 @ 17:28:34 #260
485586 KrekelJapie
pi_208839153
Poffertjespannen verkoper lost vervroegd af
quote:
U heeft geïnvesteerd in het project 23797 | CuisiNoon - NoonCom Trading.

Van dit project zijn reeds 22 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten deze lening volledig af te lossen conform hetgeen is opgenomen in de voorwaarden. Het betaalschema is hierop aangepast en zichtbaar in uw eigen omgeving op onze website.

De aflossing, termijn 61, wordt met een extra verzamelbetaling aan u uitbetaald. Project 23797 is hiermee volledig afgehandeld.
  donderdag 20 april 2023 @ 17:49:15 #261
485586 KrekelJapie
pi_208839310
Project Lex op zijn eigen platform
https://www.all4funding.n(...)-hyp-zekerheid-sb-35
  donderdag 20 april 2023 @ 19:07:30 #262
442290 obligataire
pi_208840272
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:24 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Opmerkelijk wel dat van dat achterstallig onderhoud (wat ook bv op tripadvisor terugkeert), zeker als in de pitch de huidige eigenaar omschreven wordt als "Deze ondernemer houdt zich normaal gesproken bezig het kopen, opknappen en verkopen van pretparkattracties."
Het klinkt een beetje alsof hij het park ooit voor de handel heeft gekocht maar er vervolgens mee is blijven zitten :)
Anyway hij heeft eindelijk een paar gekken gevonden die het wilden hebben en er de hoofdprijs aan huur voor wilden betalen.......

Als ik kijk naar de exploitatie dan laat die trouwens niet heel veel ruimte voor herstel van achterstallig onderhoud en andere lijken in de kast.
Pecunia non olet
  donderdag 20 april 2023 @ 23:42:50 #263
460176 peterc
pi_208846538
GVE 25652 finan OG Den Haag / aflossing stond voor deze week / wel 1e hypo / wachten af waar Jens & Paul meekomen. Maar aflossing en herfinan heeft mijn voorkeur.
SPOILER
  vrijdag 21 april 2023 @ 07:19:30 #264
306141 Tjalala
pi_208847700
Gisteravond toen ik naar Nieuwsuur schakelde zag ik net een kaartje met totale financiering crowdfunding maar toen was het item zo ongeveer alweer teneinde. Ging denk ik om het volgende item:

SPOILER
  vrijdag 21 april 2023 @ 11:04:36 #265
460176 peterc
pi_208849667
SIG R'damstraat Heerlen 1A + 3 idem als gisteren rap,
Westerbeekstr 10A van Nayan & Eshan keurig afgelost on time (blijkbaar no herfinan bij SIG) +
nw proj SIG herfinan Mgr Nolensplein 3A + 3B
= is herfinancieringstime bij SIG

Sprookje bij Collin gaat toch best wel, toch nog wel wat ¤ to go

https://www.funda.nl/huur(...)sterbeekstraat-10-a/

[ Bericht 29% gewijzigd door peterc op 21-04-2023 12:32:37 ]
  vrijdag 21 april 2023 @ 11:25:57 #266
457918 quepos
pi_208849951
En wederom 2 verlengingen bij MAX! van bluetouch met 6 maanden.

En daarna? Nog een keer 6 maanden denk ik. Trouwens ik denk het niet, ik weet het wel zeker!!!
  vrijdag 21 april 2023 @ 11:34:13 #267
500469 Bobby100
pi_208850042
Ik vind BT wel nog geloofwaardig overkomen. Blijven communiceren, zijn in NL geweest en komen met een redelijk aannemelijk verhaal. Helaas heb ik ook ervaring met onbetrouwbare overheden, vergunningsprocedures en verlengingen daarvan.
  vrijdag 21 april 2023 @ 12:02:15 #268
492087 Inductor
pi_208850385
MAX/MCF project #814839 Nid*da zou vandaag afgelost moeten worden.
Dat zal vast niet gebeuren, want loopt nu 4 maanden achter met rentebetalingen.

Er is nu een nieuw project #1576781 aangekondigd, van een andere leningnemer, dat hetzelfde object wil overnemen van bovengenoemde projecteigenaar.

Dat zou mij erg goed uitkomen ;-)
  vrijdag 21 april 2023 @ 12:19:46 #269
499819 Slingervinger
pi_208850589
quote:
88s.gif Op vrijdag 21 april 2023 12:02 schreef Inductor het volgende:
MAX/MCF project #814839 Nid*da zou vandaag afgelost moeten worden.
Dat zal vast niet gebeuren, want loopt nu 4 maanden achter met rentebetalingen.

Er is nu een nieuw project #1576781 aangekondigd, van een andere leningnemer, dat hetzelfde object wil overnemen van bovengenoemde projecteigenaar.

Dat zou mij erg goed uitkomen ;-)
Volgens mij is het zo aangekondigd: 814839 verkocht maar koper wil het project via MAX laten financieren 1576781 dus . Dit is een soort herfinanciering in mijn optiek, zouden ze vaker moeten doen. Alleen gaat aflossing nu wel minstens een maand langer duren (inschrijvingsperiode nieuwe project)

[ Bericht 2% gewijzigd door Slingervinger op 21-04-2023 12:41:39 ]
  vrijdag 21 april 2023 @ 12:24:11 #270
499819 Slingervinger
pi_208850625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:25 schreef quepos het volgende:
En wederom 2 verlengingen bij MAX! van bluetouch met 6 maanden.

En daarna? Nog een keer 6 maanden denk ik. Trouwens ik denk het niet, ik weet het wel zeker!!!
Ik vrees dat je gelijk hebt maar het ligt niet zozeer aan BT al kopen we daar weinig voor
  vrijdag 21 april 2023 @ 12:41:46 #271
496090 ShowMeTheMoney
pi_208850826
Nieuwe non-public op CCF

H*ld*ng C.*.G. L*nf*r*nk W*h* B.V.
¤ 1.500.000 | 9,0% rente | 24 maanden | Investeerders: 146

SPOILER
Ik vind het zelf wat onoverzichtelijk allemaal, maar heb nog niet echt mijn best gedaan om het te begrijpen.
  vrijdag 21 april 2023 @ 16:19:46 #272
502081 florens1234567
pi_208853235
Heeft iemand een linkje voor HSA VASTGOED?
  vrijdag 21 april 2023 @ 16:31:19 #273
428379 Horsemen
pi_208853368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 16:19 schreef florens1234567 het volgende:
Heeft iemand een linkje voor HSA VASTGOED?
Hallo, allereerst welkom hier.

Misschien handig om dan eerst even te delen over welk project je het hebt ;)

Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een perceel grond:

HSA VASTGOED B.V.
¤ 240.000 | 8,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/hsa-vastgoed-b-v/
  vrijdag 21 april 2023 @ 16:35:42 #274
428379 Horsemen
pi_208853396
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek op een motortankschip:

Till Benelux B.V.
¤ 400.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/till-benelux-b-v/
  vrijdag 21 april 2023 @ 16:40:22 #275
428379 Horsemen
pi_208853445
Nieuw Colin project van de bij ons wel bekende heer Art*m Tolmach*v met 1x een 1e hypotheek en 2x een 2e hypotheek:

Teddy Kids B.V.
¤ 1.600.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/teddy-kids-2-b-v/
  vrijdag 21 april 2023 @ 17:16:25 #276
428379 Horsemen
pi_208853773
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 12:41 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Nieuwe non-public op CCF

H*ld*ng C.*.G. L*nf*r*nk W*h* B.V.
¤ 1.500.000 | 9,0% rente | 24 maanden | Investeerders: 146

SPOILER
Ik vind het zelf wat onoverzichtelijk allemaal, maar heb nog niet echt mijn best gedaan om het te begrijpen.
Inmiddels staat hij gewoon openbaar bij de nieuwe projecten op de Collin site.
Hij loopt trouwens al aardig door voor een dergelijk groot project.
  vrijdag 21 april 2023 @ 17:25:08 #277
485586 KrekelJapie
pi_208853870
Bij gve kiezen ze nu ook voor verlenging ipv herfinanciering
quote:
U heeft geïnvesteerd in het project 25652 | Financiering vastgoed Den Haag. Op basis van de afspraken opgenomen in de leenovereenkomst heeft deze lening de einddatum bereikt. Over deze aflossing hebben de geldnemers, de heer B**man en de heer *ck*r, contact met ons opgenomen. Zij hebben verzocht deze lening te verlengen.

Voor het beoordelen van dit verzoek zijn wij in afwachting van een recente waardeverklaring van het pand. Op basis daarvan worden de voorwaarden voor een mogelijke verlenging beoordeeld. Deze verklaring verwachten wij binnen enkele werkdagen te ontvangen. Na deze beoordeling berichten wij u verder.
  vrijdag 21 april 2023 @ 17:34:10 #278
457953 Zomaarevenkijken
pi_208853970
Mgr. Nolensplein 3A en 3B Eygelshoven bij SIG:
quote:
Het plan is om het pand kadastraal te splitsen (aanvraag is in afrondende fase bij de gemeente).
(...) Het laatste jaar hebben wij ons ingezet op het kadastraal splitsen van de woning aan de Mgr Nolensplein 3 in Eygelshoven. Dit was een lang en intensief proces, gezien wij in een traject zaten om de vergunning rond te krijgen. Dit is eindelijk gelukt.
Is het nou wel, niet of bijna kadastraal gesplitst?
quote:
Paralel aan het vergunningstraject zijn wij begonnen met de verbouwing. Dit hebben wij uit eigen middelen gefinancierd. De bovenwoning wordt inmiddels verhuurd. Na de herfinanciering willen wij het als twee losse objecten gaan verbouwen en verhuren.
De bovenwoning is verbouwd en verhuurt en gaat na herfinanciering verbouwd en verhuurt worden? En het onderste deel heeft nog steeds een horecabestemming of was het wijzigen daarvan een deel van het lange en intensieve proces?
Lekker duidelijk weer.
  vrijdag 21 april 2023 @ 18:48:50 #279
502081 florens1234567
pi_208854877
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2023 16:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Hallo, allereerst welkom hier.

Misschien handig om dan eerst even te delen over welk project je het hebt ;)

Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een perceel grond:

HSA VASTGOED B.V.
¤ 240.000 | 8,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/hsa-vastgoed-b-v/
Bedankt Horsemen,

Dat is inderdaad handig. Bedankt voor je reactie. Is er misschien al zo'n linkje beschikbaar waarop er eerder op dit project ingeschreven kan worden?
  vrijdag 21 april 2023 @ 19:06:22 #280
496090 ShowMeTheMoney
pi_208855138
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 18:48 schreef florens1234567 het volgende:

[..]
Bedankt Horsemen,

Dat is inderdaad handig. Bedankt voor je reactie. Is er misschien al zo'n linkje beschikbaar waarop er eerder op dit project ingeschreven kan worden?
Rustig aan, soms verschijnen hier linkjes en soms niet. Zo niet, dan sluit men zich hier ook gewoon aan bij de rest van het gepeupel :)
  vrijdag 21 april 2023 @ 19:41:58 #281
479066 Jaco078
pi_208855646
linkje hsa

SPOILER
  vrijdag 21 april 2023 @ 19:42:51 #282
479066 Jaco078
pi_208855663
linkje nieuwe t*ddy ki*ds

SPOILER
  vrijdag 21 april 2023 @ 20:46:13 #283
485910 zeeland6
pi_208856634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 17:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Mgr. Nolensplein 3A en 3B Eygelshoven bij SIG:
[..]
Is het nou wel, niet of bijna kadastraal gesplitst?
[..]
De bovenwoning is verbouwd en verhuurt en gaat na herfinanciering verbouwd en verhuurt worden? En het onderste deel heeft nog steeds een horecabestemming of was het wijzigen daarvan een deel van het lange en intensieve proces?
Lekker duidelijk weer.
Het was bij de eerste financiering al een vaag verhaal en daarin is het niet veranderd. Het was 'nee' en blijft 'nee'.
  zaterdag 22 april 2023 @ 02:04:21 #284
487130 Soulfreak
pi_208859278
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:42 schreef Jaco078 het volgende:
linkje nieuwe t*ddy ki*ds

SPOILER
Zijn grote en dure panden daar. Lang lang geleden (toen ik nog op de lagere school zat) zat mijn orthodontistpraktijk daar op dat stuk. Zou wel eens het buurhuis op nr 7 kunnen zijn als ik zo kijk, was ook zo'n groot pand met een hele brede en statige trap.
  zaterdag 22 april 2023 @ 06:09:58 #285
485586 KrekelJapie
pi_208859419
Ondernemer project ccf in de problemen en start doneeractie om financiële schade wat te beperken
https://www.alphens.nl/ni(...)een-doneeractie.html
  zaterdag 22 april 2023 @ 08:55:07 #286
457918 quepos
pi_208859829
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 06:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Ondernemer project ccf in de problemen en start doneeractie om financiële schade wat te beperken
https://www.alphens.nl/ni(...)een-doneeractie.html
Toch al 690 euro opgehaald. Misschien dat het voor Max zijn projecten ook een idee is.🤣
  zaterdag 22 april 2023 @ 10:49:58 #287
502336 Geldstrooier
pi_208860507
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 20:46 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het was bij de eerste financiering al een vaag verhaal en daarin is het niet veranderd. Het was 'nee' en blijft 'nee'.
Ik zit in de eerste. Voor basis. Altijd netjes op tijd betaald, nooit 1 betaling gemist. Ik weet het.. resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Maar toch goed om te weten denk ik
  zaterdag 22 april 2023 @ 11:48:27 #288
442290 obligataire
pi_208860893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 08:55 schreef quepos het volgende:

[..]
Toch al 690 euro opgehaald. Misschien dat het voor Max zijn projecten ook een idee is.🤣
Dat dekt mijn schade nog niet eens ;)
Pecunia non olet
  zaterdag 22 april 2023 @ 14:27:31 #289
499819 Slingervinger
pi_208862142
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 08:55 schreef quepos het volgende:

[..]
Op dit moment staan er geen projecten open bij MAX, tot voor kort 2: eentje is vol maar de ander, een grote van >1 mio die maar niet vol kwam is totaal verdwenen. Over 2 uur gaat "herfinanciering" N*dda open, ben benieuwd
  zaterdag 22 april 2023 @ 15:56:52 #290
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208862754
Gaat steeds minder bij MAX.
Naam maar wijzigen in MIN.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeghomaar op 22-04-2023 16:00:15 (Correctie ) ]
  zaterdag 22 april 2023 @ 17:54:47 #291
499819 Slingervinger
pi_208863802
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:56 schreef Zeghomaar het volgende:
Gaat steeds minder bij MAX.
Naam maar wijzigen in MIN.
Ze hebben ook veel te weinig nieuwe projecten om te kunnen blijven bestaan. Mede daarom meer herfinancieren want betekent ook weer een nieuw project. Of zouden ze zelf geloven dat al die verlengde projecten uiteindelijk toch betalen
  zaterdag 22 april 2023 @ 17:58:25 #292
476270 tnhb
pi_208863840
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:54 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ze hebben ook veel te weinig nieuwe projecten om te kunnen blijven bestaan. Mede daarom meer herfinancieren want betekent ook weer een nieuw project. Of zouden ze zelf geloven dat al die verlengde projecten uiteindelijk toch betalen
Afgezien of die verlengde projecten uiteindelijk wel of niet gaan betalen, bij C* is er destijds aangegeven dat er bij de omzetting naar full-bullet een vorodeel voro de investeerders is omdat alleen bij de laatste en enige betaling eenmalig kosten in rekening worden gebracht in plaats van elke maand, wat een voordeel voor de investeerders is en veel minder oplevert voor het platform dus daar gaan ze uiteindelijk ook niet rijk van worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 22-04-2023 18:24:47 ]
  zaterdag 22 april 2023 @ 20:00:15 #293
442290 obligataire
pi_208865287
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:54 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Als ze nog een beetje geld op de bank hadden staan, dan hadden ze toch al lang opdracht gegeven om die @#$#$ website wat sneller te maken?
Pecunia non olet
  zondag 23 april 2023 @ 08:46:22 #294
485586 KrekelJapie
pi_208869941
Iemand nog bijzonderheden ontdekt in de KYC van gve?
  zondag 23 april 2023 @ 10:33:00 #295
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208870658
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ze nog een beetje geld op de bank hadden staan, dan hadden ze toch al lang opdracht gegeven om die @#$#$ website wat sneller te maken?
Dat is inderdaad rampzalig! En hun SMS 'service' werkt ook nog steeds niet. Een maand geleden kregen we mail dat er storing was bij hun provider en dat ze daarom sms service hadden uitgezet. Maar geen enkele melding daarvan op de website. Als je nu bij inloggen vraagt om een code per sms (ipv per mail), dan krijg je doodleuk een melding dat deze is verzonden. Maar die ontvang je dus never nooit niet meer! Verlopen bende daar..
  zondag 23 april 2023 @ 10:36:52 #296
499819 Slingervinger
pi_208870706
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Daar zijn ze mee bezig maar ik snap het wel: het duurt zo lang dat iedereen het al weer vergeten is. Op 1 april zou de nieuwe website Maximise/MC 2.0 de lucht ingaan, sindsdien taal noch teken vernomen. Inmiddels wel rode kaart gekregen van P2Pempire
  zondag 23 april 2023 @ 11:42:21 #297
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208871533
Woensdag jl. nog een mail gehad van Max CF betreffende projecten Higher Barrowfield. Donderdag zou een tussenpersoon van een mogelijke nieuwe financier de betreffende panden bezoeken, en nog dezelfde dag uitsluitsel geven of de panden inderdaad worden overgenomen.
Niets gehoord maar ik verwacht er ook helemaal niets van.
Ik neem aan dat dit gewoon weer zo'n schijnbeweging is van leningnemer om de zaken nogmaals op te kunnen rekken...
Het typeert Max dat ze al die "achtergrond-ruis" met ons deelt. Net of ze ons willen bewijzen dat ze heel goed bezig zijn. EstateGuru deelt uit zichzelf heel weinig, alleen als er daadwerkelijk concreet nieuws te melden valt. Maar die club heeft over het algemeen de zekerheden goed op orde en dan is het gewoon een kwestie van lange adem. Daar kan ik beter mee leven dan met die amateurs van MaxCF.

Ik zal op 8 mei de live sessie van MaxCF niet gaan bijwonen. Ik ken mezelf, erger me groen en geel aan dergelijk incompetent gedrag en dan word ik zéér cynisch en bijna onbeleefd. Tot dat niveau moet ik mijzelf niet gaan verlagen :{ :{
  zondag 23 april 2023 @ 12:24:44 #298
460176 peterc
pi_208871996
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 08:46 schreef KrekelJapie het volgende:
NO / gedaan en geen opm gehad / zou ook niet meer zo alle vragen weten.
  zondag 23 april 2023 @ 14:22:23 #299
476270 tnhb
pi_208873564
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 08:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik heb het geheel (zakelijk account) doorlopen en geen onoverkomenlijke zaken gezien (zover ik me kan herinneren ook niet in de aanpassingen van de AV, in elk geval niet zodaning dat ik het proces afgebroken heb :) ) . Identificatie van persoon/bestuurder via IDIN en bevestiging zakelijke tegenrekening bankrekenivg via 1 cent overmaken vanaf rekening met juiste tenaamstelling. Zoals te verwachten (bv) werd er ook om ubo gegevens gevraagd, maar ik moest geen uittreksel als bewijs uploaden (wat ik eind vorig jaar bij een andere financiele (beleggings-)instelling wel moest doen).
  zondag 23 april 2023 @ 15:15:05 #300
442290 obligataire
pi_208874532
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 14:22 schreef tnhb het volgende:

[..]
..... maar ik moest geen uittreksel als bewijs uploaden (wat ik eind vorig jaar bij een andere financiele (beleggings-)instelling wel moest doen).
Dat was positief inderdaad, je wordt tegenwoordig met een zakelijk account maar al te vaak op kosten gejaagd, zie bijvoorbeeld SAXO, het liefst zien ze je vertrekken krijg ik soms de indruk. Maar GvE is vooralsnog blij met haar zakelijke klanten :)
Pecunia non olet
  zondag 23 april 2023 @ 18:45:00 #301
502336 Geldstrooier
pi_208878108
Is de gve wallet al actief trouwens? Vraag me erg af of het een verbetering is, ik denk van niet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')