abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2023 @ 11:16:55 #26
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_208691264
Vanwege de nieuwe financiering van P*ter en P*ter V*s is de oude lening (42709) bij CCF nu afgelost:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208691362
Project 1090246 van R*gen*rate R*cks van Max zou ook gisteren afgelost moeten worden, ook niets van gehoord, laatste betaling op 06-01. Hadden rond 9 Maart een belafspraak met de leningnemer, maar zoals verwacht krijgen wij daar niets van te horen. Heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe het ervoor staat.

Van de 26 nog openstaande leningen die ik heb betaalt er nog maar 1 leningnemer volgens schema (leningnemer J*mes V).
pi_208691751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:09 schreef quepos het volgende:
Als ik het goed begrijp, moet je als particulier je klacht doen bij het Kifid en niet bij de AFM.
Nee, iedereen kan bij de AFM kun een melding doen over een financiele onderneming (en dat is mcf) via de webpagina "Melden heeft zin". Wat ik daarvan begrepen heb is dat ze niet op jouw individuele specifieke probleme oplossen (daar is het Kifid voor), maar juist op basis van de inhoud en het aantal klachten indien nodig overgaan tot verder onderzoek en eventuele maatregelen. Die bestaan dan voornamelijk uit een goed (advies)gesprek en in een later stadium eventueel pas handhaving en boetes indien relevant. Het Kifiid kan jouw individuele probleem (lees: bewezen schade!) behandelen en daarin een bindende of niet-bindende uitspraak doen. Maar dan moet er dus al wel aantoonbare schade zijn die diretc veroorzaakt wordt door de dienstverlener waarbij je deze (nav een formeel ingedende klacht) de kans hebt gegeven het eerst onderling op te lossen, dat kan dus normaal alleen achteraf en is dus eerder een (voor particulieren) alternatief voor een rechtszaak.

Maar juist voor het melden van feiten met betrekking tot onjuist handelen, onjuiste belangbehartiging of het niet goed uitoefenen van de zorgplicht door een financieel dienstverlener biedt een melding bij de AFM ze de mogelijkheid algemene signalen op te vangen en indien daar aanleiding voor is naar te handelen. (ze gaan dus niet jouw persoonlijke individuele problemen/schade oplossing) (zie ook "Melden heeft zin")
pi_208691927
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:06 schreef tnhb het volgende:

[..]
Nee, iedereen kan bij de AFM kun een melding doen over een financiele onderneming (en dat is mcf) via de webpagina "Melden heeft zin". Wat ik daarvan begrepen heb is dat ze niet op jouw individuele specifieke probleme oplossen (daar is het Kifid voor), maar juist op basis van de inhoud en het aantal klachten indien nodig overgaan tot verder onderzoek en eventuele maatregelen. Die bestaan dan voornamelijk uit een goed (advies)gesprek en in een later stadium eventueel pas handhaving en boetes indien relevant. Het Kifiid kan jouw individuele probleem (lees: bewezen schade!) behandelen en daarin een bindende of niet-bindende uitspraak doen. Maar dan moet er dus al wel aantoonbare schade zijn die diretc veroorzaakt wordt door de dienstverlener waarbij je deze (nav een formeel ingedende klacht) de kans hebt gegeven het eerst onderling op te lossen, dat kan dus normaal alleen achteraf en is dus eerder een (voor particulieren) alternatief voor een rechtszaak.

Maar juist voor het melden van feiten met betrekking tot onjuist handelen, onjuiste belangbehartiging of het niet goed uitoefenen van de zorgplicht door een financieel dienstverlener biedt een melding bij de AFM ze de mogelijkheid algemene signalen op te vangen en indien daar aanleiding voor is naar te handelen. (ze gaan dus niet jouw persoonlijke individuele problemen/schade oplossing) (zie ook "Melden heeft zin")
Prima verwoord! _O- En volgens deze lijn ben ik ook van plan aktie te ondernemen, ben tekst aan het voorbereiden
pi_208692429
Nog een vervroegde aflossing op ccf
quote:
Beste investeerder,
Wij hebben financiering gevraagd en gekregen om ons nieuwe schip, ms Silverwind, geheel op orde te brengen . Het schip had meer dan 2 jaar stilgelegen en er was veel achterstallig onderhoud.
Wij kregen de financiering middels Collin Crowdfund, van u als investeerder.
Als zekerheidsstelling was een hypotheek gezet op ons oude schip, ms Boschwad. Dat schip brachten wij in de verkoop. Zodra dit schip verkocht zou zijn, zou de lening ook worden afgelost.
De overdracht van de Boschwad heeft plaatsgevonden op 7 april 2023 en daarmee is de lening ook beëindigd.
Wij zijn erg blij geweest dat u middels uw investering er voor gezorgd heeft dat wij ons nieuwe schip op orde konden brengen. Wij willen u daarvoor hartelijk danken.
Met vriendelijke groet,
Mark de Waard, namens Bestuur Stichting Wadloopcentrum Pieterburen
pi_208692632
Non publieke van ccf. Wel al 84 procent vol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208693160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:32 schreef raser1981 het volgende:

SPOILER
2e hypotheek heeft totaal geen waarde in dit project.
pi_208693207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hunzestraat Enschede heeft nu ook voldaan (7 dagen te laat).
Dat project was al op 3/4 bijgeschreven, in de veegbatch eerder door mij beschreven.

Een paar projecten (bij mij 5) staan bij het inloggen van je account steeds bovenaan, met de dag en het tijdstip van inloggen. Dit is al heel de week zo. Dit probleem heeft zich in het verleden ook al eens een keer voorgedaan.
pi_208693311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:32 schreef raser1981 het volgende:

SPOILER
Een zeer bekende naam op Tholen. Maar hij verzuipt in de schulden en na de 1e hyp van 5 ton is de 2e hypotheek een lachertje natuurlijk.
pi_208693641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:23 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Prima verwoord! _O- En volgens deze lijn ben ik ook van plan aktie te ondernemen, ben tekst aan het voorbereiden
Melding verstuurd naar de AFM.
pi_208693754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Een zeer bekende naam op Tholen. Maar hij verzuipt in de schulden en na de 1e hyp van 5 ton is de 2e hypotheek een lachertje natuurlijk.
Dat vermoeden had ik eigenlijk al wel. Heb zelf ook niet ingeschreven. Twijfelde of ik hem ook wel moest delen.
pi_208693941
Daarnet een leuk doosje paaseitjes met de bekende paaswensen mogen ontvangen van GvE.

Altijd leuk!

Mijn dank.
pi_208694622
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Daarnet een leuk doosje paaseitjes met de bekende paaswensen mogen ontvangen van GvE.

Altijd leuk!

Mijn dank.
Moet je hiervoor een grote investeerder zijn, zeker? Mijn brievenbus bleef leeg 😢
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_208694682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:40 schreef Essebes het volgende:

[..]
Moet je hiervoor een grote investeerder zijn, zeker? Mijn brievenbus bleef leeg 😢
Of misschien de KYC heeft afgerond? Hier ook niets ontvangen.
pi_208694952
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:18 schreef Horsemen het volgende:

Altijd leuk!

Mijn dank.
Dat ze maar achter de projecten comfortontwikkeling aangaan. Daar heb ik meer aan.
pi_208696105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:26 schreef Red_arrow het volgende:
Project 1090246 van R*gen*rate R*cks van Max zou ook gisteren afgelost moeten worden, ook niets van gehoord, laatste betaling op 06-01. Hadden rond 9 Maart een belafspraak met de leningnemer, maar zoals verwacht krijgen wij daar niets van te horen. Heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe het ervoor staat.

Van de 26 nog openstaande leningen die ik heb betaalt er nog maar 1 leningnemer volgens schema (leningnemer J*mes V).
697417 van M*ment*m C*S Ltd had op 23-3 afgelost moeten worden, na 2x verlengen. "kon iets uitlopen" waarvan akte :X
pi_208696339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:51 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
697417 van M*ment*m C*S Ltd had op 23-3 afgelost moeten worden, na 2x verlengen. "kon iets uitlopen" waarvan akte :X
Die is toch verlengd met een lager tarief van 6%?
pi_208696504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:09 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Die is toch verlengd met een lager tarief van 6%?
dit ontving ik op 20-3

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #697417 - Weston CW2 5LP United Kingdom van M*ment*m C*S Ltd.

Deze lening is verlengt tot 23-03-23. M* is op dit moment bezig met het finaliseren van de verkoop van het pand. Zij verwachten de koop binnen een aantal dagen rond te hebben, maar er is een mogelijkheid dat er door bepaalde formaliteiten kleine vertragingen opgelopen worden. Middels deze mail willen we de investeerders graag laten weten dat de koop nagenoeg rond is en dat aflossing verwacht binnenkort verwacht kan worden.

De naar 6% verlaagde is 1018292 van dezelfde geldnemer
pi_208698427
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
De schuldenlast is inderdaad een rood vlaggetje. Nu is de loonwerkbranche op zich een kapitaalintensieve sector dus veel leaseverplichtingen zijn niet vreemd. En hij maakt een aardige winst (waar hun eigen salarissen al van af zijn). Maar de kortlopende schuld van ruim 4 ton maakt ze heel kwetsbaar.

En dan nu een bedijfswoning met loods kopen. Ik vraag me dan af, welke besparingen ze hiermee kunnen realiseren. Wonen ze nu ergens gehuurd, wordt er een woning verkocht, betalen ze nu elders voor opslag van de machines, daar wordt niet over gesproken en dat is een gemiste kans om het verhaal wat geloofwaardiger te maken.

Over drie jaar moet de tent geherfinancierd worden. Zou zomaar kunnen dat Collin in dit gat springt want wie anders :) In dat geval komt onze lening niet in gevaar. Overigens is dan al 2/3 afgelost van onze lening.
Pecunia non olet
pi_208698939
Ik heb deze week een aantal mails naar max gestuurd over update van een aantal projecten. Zie hieronder voor hun reactie

SPOILER
Dus in elk geval deze maand nog twee aflossingen, als ik ze moet geloven. Ik ben benieuwd.

Overigens kwam ik er van de week achter dat het zelfs mogelijk is om een negatief saldo bij ze te hebben.
  zaterdag 8 april 2023 @ 13:11:48 #46
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208702895
Ik was nog eens wat oude posts aan het doorlezen, uit het begintijdperk van MaxCF. In die tijd waren zij zelf ook nog heel actief op dit forum, om allerlei vragen van twijfelende investeerders snel de kop in te kunnen drukken.

Met terugwerkende kracht adviseer ik nu Atlas om als waarzegger op kermissen te gaan staan. Dat is voor hem denk ik een zeer lucratieve bezigheid :Y :Y :Y

[quote]0s.gif Op maandag 22 november 2021 11:18 schreef Atlas_ het volgende:
Ik heb ook een vraag: het buitenlandse franchisemodel van Max lijkt mij bij uitstek kwetsbaar voor oplichters. Zo'n "Nederlandse pinautomaat" lijkt me aantrekkelijk voor handige jongens die met mooie vastgoedprojecten aan komen zetten, vast ergens stempels van een notaris kunnen kopen, de eerste 12 maanden zich geen zorgen hoeven te maken over aflossing, in die tijd lekker veel "flow" aanbrengen en dan opeens niet meer bereikbaar zijn. En dan blijkt de hypothecaire zekerheid nooit officieel geregistreerd te zijn/geen enkele renovatie te hebben plaatsgevonden/de locatie volgens het bestemmingsplan gesloopt te worden/vul maar in. Hoe beheerst Max dit risico?
[/quote

Atlas for President!! w/ w/
pi_208703681
[quote]0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:11 schreef InVestEerder het volgende:
Ik was nog eens wat oude posts aan het doorlezen, uit het begintijdperk van MaxCF. In die tijd waren zij zelf ook nog heel actief op dit forum, om allerlei vragen van twijfelende investeerders snel de kop in te kunnen drukken.

Met terugwerkende kracht adviseer ik nu Atlas om als waarzegger op kermissen te gaan staan. Dat is voor hem denk ik een zeer lucratieve bezigheid :Y :Y :Y

quote:
[ afbeelding ] Op maandag 22 november 2021 11:18 schreef Atlas_ het volgende:
Ik heb ook een vraag: het buitenlandse franchisemodel van Max lijkt mij bij uitstek kwetsbaar voor oplichters. Zo'n "Nederlandse pinautomaat" lijkt me aantrekkelijk voor handige jongens die met mooie vastgoedprojecten aan komen zetten, vast ergens stempels van een notaris kunnen kopen, de eerste 12 maanden zich geen zorgen hoeven te maken over aflossing, in die tijd lekker veel "flow" aanbrengen en dan opeens niet meer bereikbaar zijn. En dan blijkt de hypothecaire zekerheid nooit officieel geregistreerd te zijn/geen enkele renovatie te hebben plaatsgevonden/de locatie volgens het bestemmingsplan gesloopt te worden/vul maar in. Hoe beheerst Max dit risico?
[/quote

Atlas for President!! w/ w/
Die twijfels aan de hypothecaire zekerheid is al zoals bekend realiteit gebleken, ga dit meenemen in mijn melding bij de AFM. Lijkt me goed om deze tekst in te brengen in het webinar
pi_208704938
Linkje A*I op collin met 1e hypotheek. Meneer kijkt wel wat ondeugend.

SPOILER
pi_208707438
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 17:21 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Wat wil je met zo'n huisnummer _O-
Pecunia non olet
pi_208714105
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 17:21 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Hoe die ABI juridisch in elkaar steekt is me niet duidelijk. In de pitch spreken ze over een VOF maar op de site staat: ABI Pocket Spring is onderdeel van ABI Handelsonderneming BV
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')