SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, iedereen kan bij de AFM kun een melding doen over een financiele onderneming (en dat is mcf) via de webpagina "Melden heeft zin". Wat ik daarvan begrepen heb is dat ze niet op jouw individuele specifieke probleme oplossen (daar is het Kifid voor), maar juist op basis van de inhoud en het aantal klachten indien nodig overgaan tot verder onderzoek en eventuele maatregelen. Die bestaan dan voornamelijk uit een goed (advies)gesprek en in een later stadium eventueel pas handhaving en boetes indien relevant. Het Kifiid kan jouw individuele probleem (lees: bewezen schade!) behandelen en daarin een bindende of niet-bindende uitspraak doen. Maar dan moet er dus al wel aantoonbare schade zijn die diretc veroorzaakt wordt door de dienstverlener waarbij je deze (nav een formeel ingedende klacht) de kans hebt gegeven het eerst onderling op te lossen, dat kan dus normaal alleen achteraf en is dus eerder een (voor particulieren) alternatief voor een rechtszaak.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:09 schreef quepos het volgende:
Als ik het goed begrijp, moet je als particulier je klacht doen bij het Kifid en niet bij de AFM.
Prima verwoord!quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:06 schreef tnhb het volgende:
[..]
Nee, iedereen kan bij de AFM kun een melding doen over een financiele onderneming (en dat is mcf) via de webpagina "Melden heeft zin". Wat ik daarvan begrepen heb is dat ze niet op jouw individuele specifieke probleme oplossen (daar is het Kifid voor), maar juist op basis van de inhoud en het aantal klachten indien nodig overgaan tot verder onderzoek en eventuele maatregelen. Die bestaan dan voornamelijk uit een goed (advies)gesprek en in een later stadium eventueel pas handhaving en boetes indien relevant. Het Kifiid kan jouw individuele probleem (lees: bewezen schade!) behandelen en daarin een bindende of niet-bindende uitspraak doen. Maar dan moet er dus al wel aantoonbare schade zijn die diretc veroorzaakt wordt door de dienstverlener waarbij je deze (nav een formeel ingedende klacht) de kans hebt gegeven het eerst onderling op te lossen, dat kan dus normaal alleen achteraf en is dus eerder een (voor particulieren) alternatief voor een rechtszaak.
Maar juist voor het melden van feiten met betrekking tot onjuist handelen, onjuiste belangbehartiging of het niet goed uitoefenen van de zorgplicht door een financieel dienstverlener biedt een melding bij de AFM ze de mogelijkheid algemene signalen op te vangen en indien daar aanleiding voor is naar te handelen. (ze gaan dus niet jouw persoonlijke individuele problemen/schade oplossing) (zie ook "Melden heeft zin")
quote:Beste investeerder,
Wij hebben financiering gevraagd en gekregen om ons nieuwe schip, ms Silverwind, geheel op orde te brengen . Het schip had meer dan 2 jaar stilgelegen en er was veel achterstallig onderhoud.
Wij kregen de financiering middels Collin Crowdfund, van u als investeerder.
Als zekerheidsstelling was een hypotheek gezet op ons oude schip, ms Boschwad. Dat schip brachten wij in de verkoop. Zodra dit schip verkocht zou zijn, zou de lening ook worden afgelost.
De overdracht van de Boschwad heeft plaatsgevonden op 7 april 2023 en daarmee is de lening ook beëindigd.
Wij zijn erg blij geweest dat u middels uw investering er voor gezorgd heeft dat wij ons nieuwe schip op orde konden brengen. Wij willen u daarvoor hartelijk danken.
Met vriendelijke groet,
Mark de Waard, namens Bestuur Stichting Wadloopcentrum Pieterburen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 13:32 schreef raser1981 het volgende:
Non publieke van ccf. Wel al 84 procent vol.2e hypotheek heeft totaal geen waarde in dit project.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat project was al op 3/4 bijgeschreven, in de veegbatch eerder door mij beschreven.quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:46 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hunzestraat Enschede heeft nu ook voldaan (7 dagen te laat).
quote:Op vrijdag 7 april 2023 13:32 schreef raser1981 het volgende:
Non publieke van ccf. Wel al 84 procent vol.Een zeer bekende naam op Tholen. Maar hij verzuipt in de schulden en na de 1e hyp van 5 ton is de 2e hypotheek een lachertje natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Melding verstuurd naar de AFM.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:23 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Prima verwoord!En volgens deze lijn ben ik ook van plan aktie te ondernemen, ben tekst aan het voorbereiden
Dat vermoeden had ik eigenlijk al wel. Heb zelf ook niet ingeschreven. Twijfelde of ik hem ook wel moest delen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 14:19 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Een zeer bekende naam op Tholen. Maar hij verzuipt in de schulden en na de 1e hyp van 5 ton is de 2e hypotheek een lachertje natuurlijk.
Moet je hiervoor een grote investeerder zijn, zeker? Mijn brievenbus bleef leeg 😢quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Daarnet een leuk doosje paaseitjes met de bekende paaswensen mogen ontvangen van GvE.
Altijd leuk!
Mijn dank.
Of misschien de KYC heeft afgerond? Hier ook niets ontvangen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 16:40 schreef Essebes het volgende:
[..]
Moet je hiervoor een grote investeerder zijn, zeker? Mijn brievenbus bleef leeg 😢
Dat ze maar achter de projecten comfortontwikkeling aangaan. Daar heb ik meer aan.quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Daarnet een leuk doosje paaseitjes met de bekende paaswensen mogen ontvangen van GvE.
Altijd leuk!
Mijn dank.
697417 van M*ment*m C*S Ltd had op 23-3 afgelost moeten worden, na 2x verlengen. "kon iets uitlopen" waarvan aktequote:Op vrijdag 7 april 2023 11:26 schreef Red_arrow het volgende:
Project 1090246 van R*gen*rate R*cks van Max zou ook gisteren afgelost moeten worden, ook niets van gehoord, laatste betaling op 06-01. Hadden rond 9 Maart een belafspraak met de leningnemer, maar zoals verwacht krijgen wij daar niets van te horen. Heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe het ervoor staat.
Van de 26 nog openstaande leningen die ik heb betaalt er nog maar 1 leningnemer volgens schema (leningnemer J*mes V).
Die is toch verlengd met een lager tarief van 6%?quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:51 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
697417 van M*ment*m C*S Ltd had op 23-3 afgelost moeten worden, na 2x verlengen. "kon iets uitlopen" waarvan akte
dit ontving ik op 20-3quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:09 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Die is toch verlengd met een lager tarief van 6%?
De schuldenlast is inderdaad een rood vlaggetje. Nu is de loonwerkbranche op zich een kapitaalintensieve sector dus veel leaseverplichtingen zijn niet vreemd. En hij maakt een aardige winst (waar hun eigen salarissen al van af zijn). Maar de kortlopende schuld van ruim 4 ton maakt ze heel kwetsbaar.quote:Op vrijdag 7 april 2023 14:19 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Een zeer bekende naam op Tholen. Maar hij verzuipt in de schulden en na de 1e hyp van 5 ton is de 2e hypotheek een lachertje natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus in elk geval deze maand nog twee aflossingen, als ik ze moet geloven. Ik ben benieuwd.
Overigens kwam ik er van de week achter dat het zelfs mogelijk is om een negatief saldo bij ze te hebben.
Die twijfels aan de hypothecaire zekerheid is al zoals bekend realiteit gebleken, ga dit meenemen in mijn melding bij de AFM. Lijkt me goed om deze tekst in te brengen in het webinarquote:[ afbeelding ] Op maandag 22 november 2021 11:18 schreef Atlas_ het volgende:
Ik heb ook een vraag: het buitenlandse franchisemodel van Max lijkt mij bij uitstek kwetsbaar voor oplichters. Zo'n "Nederlandse pinautomaat" lijkt me aantrekkelijk voor handige jongens die met mooie vastgoedprojecten aan komen zetten, vast ergens stempels van een notaris kunnen kopen, de eerste 12 maanden zich geen zorgen hoeven te maken over aflossing, in die tijd lekker veel "flow" aanbrengen en dan opeens niet meer bereikbaar zijn. En dan blijkt de hypothecaire zekerheid nooit officieel geregistreerd te zijn/geen enkele renovatie te hebben plaatsgevonden/de locatie volgens het bestemmingsplan gesloopt te worden/vul maar in. Hoe beheerst Max dit risico?
[/quote
Atlas for President!!![]()
quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:21 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje A*I op collin met 1e hypotheek. Meneer kijkt wel wat ondeugend.Wat wil je met zo'n huisnummerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:21 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje A*I op collin met 1e hypotheek. Meneer kijkt wel wat ondeugend.Hoe die ABI juridisch in elkaar steekt is me niet duidelijk. In de pitch spreken ze over een VOF maar op de site staat: ABI Pocket Spring is onderdeel van ABI Handelsonderneming BVSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |