abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208834886
Zijn er die geīnvesteerd hebben in #687369 (Woord View) bij max/mcf? Na drie weken krijg ik reactie dat de stemming inderdaad opnieuw gedaan moet worden (is gedaan?) vanwege mijn argumenten (=het onvolledig informeren, niet melden van tevens uitbreiding van financiering bij verlengingsverzoek). Ik heb overigens sterk de indruk dat ze het er niet helemaal vrijwillig gehoor aan hebben gegeven. En om antwoord te geven op een eerdere vraag op mijn reactie over dit project, ja mijn afweging wel/niet akkoord zou een ander afweging kennen als ik wist dat ze tegelijkertijd bjvoorbeeld een aanvullende lening aan zouden gaan waar ze wel rente en aflossing op zouden betalen)

Echter..., ik zit in dat project en heb dus ondanks dat z eaangegeven hebben dat er een nieuw stemming is uitgestuurd dus geen nieuw stemverzoek gekregen, iemand van jullie wel? (dus na 31/3 toen aangegeven werd dat de verlenging van 6 maanden volgens uitslag akkoord was).
pi_208835271
De manege bij Collin galoppeert toch aardig vol, ik vond het een uitdagend project, al 2 jr te koop vr een beperkte markt, weliswaar 9% met 2e+3e hypo en vlgs mij een moeilijk businessmodel een dergelijk groot paardensportcentrum, maar ja misschien zie ik het wat anders. Ik heb Ilyas meegepakt.
pi_208836998
Linkje voor het Sprookjesbos op CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208837265
quote:
12s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:12 schreef peterc het volgende:
De manege bij Collin galoppeert toch aardig vol, ik vond het een uitdagend project, al 2 jr te koop vr een beperkte markt, weliswaar 9% met 2e+3e hypo en vlgs mij een moeilijk businessmodel een dergelijk groot paardensportcentrum, maar ja misschien zie ik het wat anders. Ik heb Ilyas meegepakt.
Heel snel vol, verbaast me. Zit er zelf klein in. Toch 9% en vond vooral de zekerheden wel goed, even los van of die manage nou verkocht wordt voor een goede prijs of niet.

Sprookjeshof laat ik zelf gaan, vooral omdat de taxatie volgens mij ook een sprookje is.
pi_208837547
SIG Berghofstraat 1A + 3 rap vol, zelf basisinleg, denk dat ik Sprookjeshof bij een sprookje laat = idem als paardensportcentrum voor beperkte doelgroep bij verkoop en businessmodel is best wel kwetsbaar.
Dit in tegenstelling tot bijv. een SIG pandje waar altijd kopers voor te vinden zijn.
pi_208837690
quote:
12s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:10 schreef peterc het volgende:
SIG Berghofstraat 1A + 3 rap vol, zelf basisinleg, denk dat ik Sprookjeshof bij een sprookje laat = idem als paardensportcentrum voor beperkte doelgroep bij verkoop en businessmodel is best wel kwetsbaar.
Dit in tegenstelling tot bijv. een SIG pandje waar altijd kopers voor te vinden zijn.
Berghofstraat ook voor mijn basisbedrag meegenomen. Ik laat die andere twee ook lopen.
pi_208838122
Duurzame babyartikelen in de problemen. Onderneming gaat failliet, maat ondernemers blijven maandelijks vanuit prive terugbetalen. Ook de zekerheden zijn prima.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208838266
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Duurzame babyartikelen in de problemen. Onderneming gaat failliet, maat ondernemers blijven maandelijks vanuit prive terugbetalen. Ook de zekerheden zijn prima.
SPOILER
Ik zit hier zelf niet in maar het lijkt mij een keurig voorstel.
pi_208838568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 15:48 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Nou ben ik een simpele man, maar ik snap niet hoe je iets met een recht gezicht kan taxeren op 4 miljoen als het nu wordt verkocht voor 2,4 miljoen (+ een achtergestelde lening van 400k).

Zijn veel Google reviews over het park, best veel hebben het over achterstallig onderhoud. Verder wel OK.
Opmerkelijk wel dat van dat achterstallig onderhoud (wat ook bv op tripadvisor terugkeert), zeker als in de pitch de huidige eigenaar omschreven wordt als "Deze ondernemer houdt zich normaal gesproken bezig het kopen, opknappen en verkopen van pretparkattracties."
pi_208839153
Poffertjespannen verkoper lost vervroegd af
quote:
U heeft geīnvesteerd in het project 23797 | CuisiNoon - NoonCom Trading.

Van dit project zijn reeds 22 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten deze lening volledig af te lossen conform hetgeen is opgenomen in de voorwaarden. Het betaalschema is hierop aangepast en zichtbaar in uw eigen omgeving op onze website.

De aflossing, termijn 61, wordt met een extra verzamelbetaling aan u uitbetaald. Project 23797 is hiermee volledig afgehandeld.
pi_208839310
Project Lex op zijn eigen platform
https://www.all4funding.n(...)-hyp-zekerheid-sb-35
pi_208840272
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:24 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Opmerkelijk wel dat van dat achterstallig onderhoud (wat ook bv op tripadvisor terugkeert), zeker als in de pitch de huidige eigenaar omschreven wordt als "Deze ondernemer houdt zich normaal gesproken bezig het kopen, opknappen en verkopen van pretparkattracties."
Het klinkt een beetje alsof hij het park ooit voor de handel heeft gekocht maar er vervolgens mee is blijven zitten :)
Anyway hij heeft eindelijk een paar gekken gevonden die het wilden hebben en er de hoofdprijs aan huur voor wilden betalen.......

Als ik kijk naar de exploitatie dan laat die trouwens niet heel veel ruimte voor herstel van achterstallig onderhoud en andere lijken in de kast.
Pecunia non olet
pi_208846538
GVE 25652 finan OG Den Haag / aflossing stond voor deze week / wel 1e hypo / wachten af waar Jens & Paul meekomen. Maar aflossing en herfinan heeft mijn voorkeur.
SPOILER
pi_208847700
Gisteravond toen ik naar Nieuwsuur schakelde zag ik net een kaartje met totale financiering crowdfunding maar toen was het item zo ongeveer alweer teneinde. Ging denk ik om het volgende item:

SPOILER
pi_208849667
SIG R'damstraat Heerlen 1A + 3 idem als gisteren rap,
Westerbeekstr 10A van Nayan & Eshan keurig afgelost on time (blijkbaar no herfinan bij SIG) +
nw proj SIG herfinan Mgr Nolensplein 3A + 3B
= is herfinancieringstime bij SIG

Sprookje bij Collin gaat toch best wel, toch nog wel wat ¤ to go

https://www.funda.nl/huur(...)sterbeekstraat-10-a/

[ Bericht 29% gewijzigd door peterc op 21-04-2023 12:32:37 ]
pi_208849951
En wederom 2 verlengingen bij MAX! van bluetouch met 6 maanden.

En daarna? Nog een keer 6 maanden denk ik. Trouwens ik denk het niet, ik weet het wel zeker!!!
pi_208850042
Ik vind BT wel nog geloofwaardig overkomen. Blijven communiceren, zijn in NL geweest en komen met een redelijk aannemelijk verhaal. Helaas heb ik ook ervaring met onbetrouwbare overheden, vergunningsprocedures en verlengingen daarvan.
pi_208850385
MAX/MCF project #814839 Nid*da zou vandaag afgelost moeten worden.
Dat zal vast niet gebeuren, want loopt nu 4 maanden achter met rentebetalingen.

Er is nu een nieuw project #1576781 aangekondigd, van een andere leningnemer, dat hetzelfde object wil overnemen van bovengenoemde projecteigenaar.

Dat zou mij erg goed uitkomen ;-)
pi_208850589
quote:
88s.gif Op vrijdag 21 april 2023 12:02 schreef Inductor het volgende:
MAX/MCF project #814839 Nid*da zou vandaag afgelost moeten worden.
Dat zal vast niet gebeuren, want loopt nu 4 maanden achter met rentebetalingen.

Er is nu een nieuw project #1576781 aangekondigd, van een andere leningnemer, dat hetzelfde object wil overnemen van bovengenoemde projecteigenaar.

Dat zou mij erg goed uitkomen ;-)
Volgens mij is het zo aangekondigd: 814839 verkocht maar koper wil het project via MAX laten financieren 1576781 dus . Dit is een soort herfinanciering in mijn optiek, zouden ze vaker moeten doen. Alleen gaat aflossing nu wel minstens een maand langer duren (inschrijvingsperiode nieuwe project)

[ Bericht 2% gewijzigd door Slingervinger op 21-04-2023 12:41:39 ]
pi_208850625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:25 schreef quepos het volgende:
En wederom 2 verlengingen bij MAX! van bluetouch met 6 maanden.

En daarna? Nog een keer 6 maanden denk ik. Trouwens ik denk het niet, ik weet het wel zeker!!!
Ik vrees dat je gelijk hebt maar het ligt niet zozeer aan BT al kopen we daar weinig voor
pi_208850826
Nieuwe non-public op CCF

H*ld*ng C.*.G. L*nf*r*nk W*h* B.V.
¤ 1.500.000 | 9,0% rente | 24 maanden | Investeerders: 146

SPOILER
Ik vind het zelf wat onoverzichtelijk allemaal, maar heb nog niet echt mijn best gedaan om het te begrijpen.
pi_208853235
Heeft iemand een linkje voor HSA VASTGOED?
pi_208853368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 16:19 schreef florens1234567 het volgende:
Heeft iemand een linkje voor HSA VASTGOED?
Hallo, allereerst welkom hier.

Misschien handig om dan eerst even te delen over welk project je het hebt ;)

Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een perceel grond:

HSA VASTGOED B.V.
¤ 240.000 | 8,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/hsa-vastgoed-b-v/
pi_208853396
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek op een motortankschip:

Till Benelux B.V.
¤ 400.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/till-benelux-b-v/
pi_208853445
Nieuw Colin project van de bij ons wel bekende heer Art*m Tolmach*v met 1x een 1e hypotheek en 2x een 2e hypotheek:

Teddy Kids B.V.
¤ 1.600.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/teddy-kids-2-b-v/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')