Vaart is er een beetje uit.quote:Op zondag 9 april 2023 13:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hoe die ABI juridisch in elkaar steekt is me niet duidelijk. In de pitch spreken ze over een VOF maar op de site staat: ABI Pocket Spring is onderdeel van ABI Handelsonderneming BV
Ik heb ook niets ontvangen van gve, en ik ben sinds 2016 al daar, en intussen wel een grote jongen bij gve.. vreemdquote:Op vrijdag 7 april 2023 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Daarnet een leuk doosje paaseitjes met de bekende paaswensen mogen ontvangen van GvE.
Altijd leuk!
Mijn dank.
die met aardbei vond ik niet zo.quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Daarnet een leuk doosje paaseitjes met de bekende paaswensen mogen ontvangen van GvE.
Altijd leuk!
Mijn dank.
Wat is wel/niet heb er MAAR 185 investeringen gedaan?quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Altijd leuk!
Mijn dank.
Tsja....312 investeringen sedert 2014, niets nada, of de postbode moet ze opgegeten hebben.quote:Op zondag 9 april 2023 17:22 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Wat is wel/niet heb er MAAR 185 investeringen gedaan?
Ja, Ja, dan ben ik met 185 investeringen sedert april 2017 nog maar een beginnerquote:Op maandag 10 april 2023 08:57 schreef obligataire het volgende:
[..]
Tsja....312 investeringen sedert 2014, niets nada, of de postbode moet ze opgegeten hebben.
Zou het zo kunnen zijn dat @Horseman deze geste heeft gekregen voor zijn inzet voor de klankbord groep van GVE? Bij mij lagen deze eitjes nl afgelopen zaterdag ook voor de deur incl. de genoemde paaswensen.quote:Op maandag 10 april 2023 10:17 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ja, Ja, dan ben ik met 185 investeringen sedert april 2017 nog maar een beginner![]()
Begrijpelijk dat GVE alleen voor de grote jongens/meisjes gaat.
Heb in mijn kinderjaren in een jeugdkoor bij de kerk gezongen.quote:Op maandag 10 april 2023 15:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zou het zo kunnen zijn dat @:horseman deze geste heeft gekregen voor zijn inzet voor de klankbord groep van GVE? Bij mij lagen deze eitjes nl afgelopen zaterdag ook voor de deur incl. de genoemde paaswensen.
Dat is een aparte manier van rekenen. De kosten daar zijn 0,05% per maand over het investeringsbedrag.quote:Op maandag 10 april 2023 17:36 schreef Crowdyfunder het volgende:
Ik overweeg om niet meer in annuïteiten bij GVE te gaan zitten. Zie bakker: de laatste maanden is de fee hoger dan de te ontvangen rente…..
8,5% bruto rente blijft netto 7,37% over……
Info uit EBI (Essentiële Beleggers Informatie)
Crowdyfunder heeft wel een punt dat de GVE kosten voor annuïtaire leningen relatief hoog zijn, vergelijkbaar met Collin Direct leningen. Dat GVE het presenteert als 0,6% van het investeringsbedrag klinkt aantrekkelijk in vergelijking met b.v. de 1,2% van Collin Direct, maar omdat GVE de fee berekent over de oorspronkelijke investering is dit percentage niet vergelijkbaar voor leningen waarop wordt afgelost.quote:Op maandag 10 april 2023 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een aparte manier van rekenen. De kosten daar zijn 0,05% per maand over het investeringsbedrag.
Als je dan zegt dat in de laatste maand de kosten hoger zijn dan de rente dan kan je net zo goed zeggen dat in de eerste maand de rente ruim 14x zo hoog is als de kosten, maar dat zegt net zo goed niets.
Beter is gewoon om te rekenen met 0,6% per jaar over het investeringsbedrag. Of dat teveel is moet ieder voor zichzelf bepalen.
Dit is na de tariefverhoging inderdaad nog niet aangepast. Zal wel voor meer platforms gelden.quote:Op dinsdag 11 april 2023 08:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
In de TP staat het daarom ook niet juist, daar staat "Geldvoorelkaar (GVE) bruto rente-0,6% = netto rente" hetgeen dus alleen geldt voor aflossingsvrije leningen, niet voor leningen waarop wordt afgelost.
Ik heb een Subway in Haarlem ooit gehad op GVE die al jaren in de schuldsanering zit. Er was toen geen dekkende zekerheid gekoppeld aan de leningquote:Op dinsdag 11 april 2023 11:08 schreef obligataire het volgende:
Bekdas staat open op CCF. Basis meegepakt. Is wel een starter maar formule (Subway) en dus redelijk goed voorspelbaar. Brengt serieus eigen geld in. En ruim dekkende zekerheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door quepos op 11-04-2023 13:41:10 ]
quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:33 schreef quepos het volgende:
Verontrustend nieuws uit Engeland, van onze C*rbelo vriend. 29 november 2022 heb ik hem proberen te benaderen via FB Messenger, en vandaag het resultaat.
Volgens hem is het over en uit, en is er totaal geen communicatie meer tussen hem en Max.
In de volgende bijlage valt het één en ander te lezen.
Dit is wat ik hem 29 november gestuurd heb: Its time to pay. We dont wait anymore!!!Zeer veel dank voor posten. Heb je MAX hierover aangesproken? Dat lijkt mij een logische eerste stap, mede gelet op de mail van MAX van 17-3 dat 6 projecten eind april verkocht zouden zijn en alles in juli afbetaald. Als dit bij de AFM zou komen kan het niet anders dan dat dit gevolgen heeft. Overigens apart dat C*rb*lo pas nu op een bericht van 29-11-22 heeft gereageerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:08 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden jullie van die kweker Jonge**ri*us. Geen onaardig project maar het lijkt me een knaap die niet echt uitblinkt door goede beslissingen waardoor hij steeds achter de feiten aanloopt? (wat is er mis met viooltjes?)
Op zich is dan wel weer positief dat hij weet om te schakelen als de situatie dat vraagt.
quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:21 schreef Horsemen het volgende:
Deze nieuwe Collin is hier geloof ik ook nog niet besproken:
Kwekerij Harmelen
¤ 515.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kwekerij-harmelen/
Ondanks dat ik nog geen reden kan bedenken waardoor over 2023 ineens de nettowinst zal toenemen en het verder voor de ondernemer allemaal erg krapjes is heb ik er wel vertrouwen in dat de ondernemer er alles aan zal doen om dit tot een succes te maken.
Als er een linkje beschikbaar is hou ik mij graag aanbevolen.
Voorzichtig mee zijn want eigenlijk hebben wij alleen met MAX te maken, de C*rb*lomeneer probeert met rechtsteeks kontakt ruis te creëren. MAX heeft nu echter wel snel wat uit te leggen, de webinar komt te laat.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:07 schreef Bobby100 het volgende:
Misschien een idee om iemand te machtigen die namens meerdere Fokkers het woord kan voeren? Laatst had iemand een peiling gehouden over de stemresultaten van een verlengvoorstel. Daar had volgens mij een hoop mensen aan meegedaan.
Als iedereen die wil zijn relatienummer en evt overzicht van corbello leningnummers in PB naar iemand stuurt zou je denken dat iemand voldoende mensen vertegenwoordigt om serieus door Max te worden genomen.
Zelf heb ik hier nu niet voldoende tijd voor en mijn belang is relatief klein.
Als de viooltjes voor een bak van 10 voor 1 euro in de supermarkt over de toonbank gaan kan ik me voorstellen dat je je op wat andere procten stort.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:08 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden jullie van die kweker Jonge**ri*us. Geen onaardig project maar het lijkt me een knaap die niet echt uitblinkt door goede beslissingen waardoor hij steeds achter de feiten aanloopt? (wat is er mis met viooltjes?)
Op zich is dan wel weer positief dat hij weet om te schakelen als de situatie dat vraagt.
Zojuist contact gehad met Max, en jawel vandaag of zo snel mogelijk komt er een mail inzake Corbelo.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:41 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Voorzichtig mee zijn want eigenlijk hebben wij alleen met MAX te maken, de C*rb*lomeneer probeert met rechtsteeks kontakt ruis te creëren. MAX heeft nu echter wel snel wat uit te leggen, de webinar komt te laat.
Wederom dank. Klopt overigens wat je zegt: ik zit -helaas- in veel projecten en die nog betalen worden er steeds minderquote:Op dinsdag 11 april 2023 15:32 schreef quepos het volgende:
[..]
Zojuist contact gehad met Max, en jawel vandaag of zo snel mogelijk komt er een mail inzake Corbelo.
17 maart heb ik nog een mail gehad van Max, dat er voor eind april 6 projecten afgelost zouden worden. En volgens die knakker van C*orbelo hebben ze al 2 maanden geen contact meer met elkaar.
Het kaartenhuis begint steeds verder in elkaar te zakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |