Tsja, als je blind bent....quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nogal logisch als Lando voor hem ligt
Zelfde als met Leclerc toen in Copse.. toen was ie opeens lyrisch over Leclercquote:Op woensdag 1 maart 2023 08:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, als je blind bent....
Lewis ligt echt voor op Lando voor ze allebei de 2de bocht insturen. Maar ja, het is Max niet, dus doet Lewis normaal.
Anyway, water under the bridge. Max werd terecht kampioen dat seizoen.
Er was een andere mod die begon over een aanrijding van Lewis in 2021....ik liet me verleiden....excuus.quote:
Ja, was het niet de bedoeling dat de DRS minder ver open zou gaan ofzo? Niks meer over gehoord.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:07 schreef daNpy het volgende:
Gaat goed met dat "minder DRS". Wat een flop.
beter niet meer reageren op trollen ...hoe moeilijk ook.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er was een andere mod die begon over een aanrijding van Lewis in 2021....ik liet me verleiden....excuus.
Als je gewoon leest zie je inderdaad dat er minder DRS zal zijn voor race 1.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:07 schreef daNpy het volgende:
Gaat goed met dat "minder DRS". Wat een flop.
DRS gaat al open na 2 rondes.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:29 schreef Black-Death het volgende:
Bedoeling was volgens mij vooral dat DRS eerder open zou gaan, dus niet na 3 rondes maar al na 2 rondes.
Toch wel de man die ik dit jaar het liefst zie opstaan!quote:
Ja klopt, dat gaat gebeurenquote:
Is ook niet goed voor het image dus ik zie het niet terugkomen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:40 schreef shiz het volgende:
Bijtanken is denk ik te gevaarlijk, er is een reden dat ze ermee op zijn gehouden.
En je moet ook bedenken dat een pitstop dan langer duurt.
Was natuurlijk al zo. Maar vind het goed dat de eerste Drs wordt verkort. Want als die te lang is is het veel te makkelijk om in te halen. Zeker voor Max met zijn hoge topspeed.quote:
Goed punt. De generatie die met Teslas opgegroeid is 'huh wat doen die nou?!'.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is ook niet goed voor het image dus ik zie het niet terugkomen.
nee, nu is het goed en veilig met auto, die vol onder stroom staat, als het dus misgaat.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is ook niet goed voor het image dus ik zie het niet terugkomen.
Toen waren de auto's 620kg, dat is nogal een verschil met het huidige 798kg.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:51 schreef Starflyer het volgende:
En dat het aantal acties op de baan zou met bijtanken dan weer minder worden, zoals al tussen 1994 en 2009 het geval was, met 2009 als absoluut dieptepunt.
2010 liet zien wat het verbod op bijtanken opleverde, zonder DRS en Pirelli banden. Imho nog steeds een van de beste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, dat niet verpest is door slechte banden en easy DRS overtakes.
Gaat meer om het bijtanken, energieslurpen is niet zo hot tegenwoordig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, nu is het goed en veilig met auto, die vol onder stroom staat, als het dus misgaat.
veiligheid is gewoon een PR stunt
Die stadionmasten die in Dubai om de 20 meter staan, geeft geen goed signaal af om het over energie zuinig te hebben, als wij ons hier in de EU pimpelpaars betalen aan energie.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat meer om het bijtanken, energieslurpen is niet zo hot tegenwoordig.
Helemaal eens hoor maar het gaat om de perceptie, mensen die in die veel te zware electro auto's rondrijden denken ook dat ze goed bezig zijn of doen iig goed alsof.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Die stadionmasten die in Dubai om de 20 meter staan, geeft geen goed signaal af om het over energie zuinig te hebben, als wij ons hier in de EU pimpelpaars betalen aan energie.
Klopt inderdaad. Dus lichtere auto's mag wel. Maar niet door bijtanken imho, maar bijvoorbeeld door minder brandstof te gebruiken (ik meen dat het plan is om vanaf 2026 70kg te gebruiken) en andere gewichtsbesparende maatregelen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen waren de auto's 620kg, dat is nogal een verschil met het huidige 798kg.
Je bedoelt die masten die gevoed worden door zonne-energie?quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Die stadionmasten die in Dubai om de 20 meter staan, geeft geen goed signaal af om het over energie zuinig te hebben, als wij ons hier in de EU pimpelpaars betalen aan energie.
Ik denk niet dat we ooit nog auto's onder de 750 gaan krijgen, al vind ik deze generatie auto's er al wat beter uitzien dan de vorige ondanks het gewicht.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Dus lichtere auto's mag wel. Maar niet door bijtanken imho, maar bijvoorbeeld door minder brandstof te gebruiken (ik meen dat het plan is om vanaf 2026 70kg te gebruiken) en andere gewichtsbesparende maatregelen.
Al de spullen en veiligheidseisen kosten honderden miljoenen voor een seizoen. Dat was ook een grote reden toen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:40 schreef shiz het volgende:
Bijtanken is denk ik te gevaarlijk, er is een reden dat ze ermee op zijn gehouden.
Of je nou een hele race 110kg meezeult of dat je 2x tankt voor 55 liter maakt ook niet uit natuurlijkquote:Op woensdag 1 maart 2023 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat meer om het bijtanken, energieslurpen is niet zo hot tegenwoordig.
Lees nou eerst eens.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Of je nou een hele race 110kg meezeult of dat je 2x tankt voor 55 liter maakt ook niet uit natuurlijk
In het Nederlandsquote:Op woensdag 1 maart 2023 12:41 schreef Donna het volgende:
Vast al voorbij gekomen, maar toch;
[ afbeelding ]
Zo gek is dat toch niet? Albon geeft dat zelf ook aan. Dus waarom dit 'interesting' is, wat eigenlijk iedereen weet, ontgaat me.quote:
Het is de "Red Bull bouwt de auto alleen voor Max en dat is gemeen en oneerlijk!!!11111!!!" concern troll insteek, zie je nogal vaak op sites met veel Hamilton fansquote:Op woensdag 1 maart 2023 13:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet? Albon geeft dat zelf ook aan. Dus waarom dit 'interesting' is, wat eigenlijk iedereen weet, ontgaat me.
Het is gewoon achtergrond en duiding vanuit een driver zelf. Niet al te gek dat mensen dat interessant vinden om te lezen denk ik.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet? Albon geeft dat zelf ook aan. Dus waarom dit 'interesting' is, wat eigenlijk iedereen weet, ontgaat me.
2010 was wel echt genot jaquote:Op woensdag 1 maart 2023 11:51 schreef Starflyer het volgende:
En dat het aantal acties op de baan zou met bijtanken dan weer minder worden, zoals al tussen 1994 en 2009 het geval was, met 2009 als absoluut dieptepunt.
2010 liet zien wat het verbod op bijtanken opleverde, zonder DRS en Pirelli banden. Imho nog steeds een van de beste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, dat niet verpest is door slechte banden en easy DRS overtakes.
Het is 'interesting' omdat tijdens de oorlogen tussen LH44 en MV33 op de social media vaak het argument "teammaat verslaan" als argument wordt gebruikt waarom Jantje of Pietje de beste is.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet? Albon geeft dat zelf ook aan. Dus waarom dit 'interesting' is, wat eigenlijk iedereen weet, ontgaat me.
Wat Meneer Benson poogt te doen is precies hetgene dat Albon niet wil doen:quote:
.quote:“This isn’t to throw shade at anyone at Red Bull Racing or Max or anything, honestly,” the 26-year-old said.
En dat blijkt waaruit?quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat Meneer Benson poogt te doen is precies hetgene dat Albon niet wil doen:
[..]
.
Het gaat erom hoe de auto het snelst is, vorig jaar zag je met het onderstuur dat Perez er dichterbij zat alleen was de auto toen niet snel, toen de auto sneller werd was het verschil meteen weer groter.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is 'interesting' omdat tijdens de oorlogen tussen LH44 en MV33 op de social media vaak het argument "teammaat verslaan" als argument wordt gebruikt waarom Jantje of Pietje de beste is.
Benson is dan ook erelid van #TeamLH44quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat Meneer Benson poogt te doen is precies hetgene dat Albon niet wil doen:
[..]
.
Ik kan overigens het artikel op The Players Tribune, een essay van Albon zelf en geen interview, van harte aan raden, hij heeft meer te zeggen en interessantere zaken dan het kleine stukje wat die tweet weergeeft.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat erom hoe de auto het snelst is, vorig jaar zag je met het onderstuur dat Perez er dichterbij zat alleen was de auto toen niet snel, toen de auto sneller werd was het verschil meteen weer groter.
Uit het feit dat hij alleen dit kleine stukje neemt uit een heel goed verhaal van Albon. En dat dit zijn inleiding is:quote:
quote:Interesting article by Alex Albon on his F1 career, including what faces anyone partnering Max Verstappen at Red Bull
quote:
Een gedeelte wat toevallig deze zin bevat:quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uit het feit dat hij alleen dit kleine stukje neemt uit een heel goed verhaal van Albon. En dat dit zijn inleiding is:
[..]
en nog Adderal voor de focus.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:57 schreef Tijn het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar hoge sensitivity is hoe alle top Call of Duty-spelers 'm ook instellen
quote:
quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:41 schreef Donna het volgende:
Vast al voorbij gekomen, maar toch;
[ afbeelding ]
Die statements zijn altijd lekker betrouwbaar.quote:
Schijnen flink verlies te lijden en vestigingen te moeten sluiten.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die statements zijn altijd lekker betrouwbaar.
Misschien is AT buiten Nederland een enorm groot kledingmerk, maar ik heb het nog nooit ergens gezien.
Nee lijkt me geen grote speler en de grote baas is niet meer dus kan me best voorstellen dat ze kijken naar hun opties, dat McLaren op bezoek komt voor een eventuele motordeal zou daar best eens mee te maken kunnen hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die statements zijn altijd lekker betrouwbaar.
Misschien is AT buiten Nederland een enorm groot kledingmerk, maar ik heb het nog nooit ergens gezien.
Touche.....quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is de "Red Bull bouwt de auto alleen voor Max en dat is gemeen en oneerlijk!!!11111!!!" concern troll insteek, zie je nogal vaak op sites met veel Hamilton fans
Truck in de fanzone op Francorchamps, buiten dat nog nooit indd... Draaide ook heel rap om toen ik die prijzen zagquote:Op woensdag 1 maart 2023 16:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die statements zijn altijd lekker betrouwbaar.
Misschien is AT buiten Nederland een enorm groot kledingmerk, maar ik heb het nog nooit ergens gezien.
Ik heb een winkel gezien in Salzburg, volgens mij is dat de enige die ze fysiek hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Truck in de fanzone op Francorchamps, buiten dat nog nooit indd... Draaide ook heel rap om toen ik die prijzen zag![]()
[ afbeelding ]
Hier in Wenen zit er ook eentje.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb een winkel gezien in Salzburg, volgens mij is dat de enige die ze fysiek hebben.
Je kan wel online bij ze bestellen vanuit NL
Ik heb ook het idee dat het iets in die richting zit. Prestigeprojectje wat niet helemaal slaagt. Of totaal niet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:32 schreef shiz het volgende:
[..]
Hier in Wenen zit er ook eentje.
ServusTV zendt MotoGP uit een deelt de rechten voor F1 met ORF (ene week bij hun, de andere week bij de andere) (tip trouwens, als je gratis wilt kijken (wel in Duits natuurlijk), VPN-netje direkt op hun site de stream bekijken) en die presentatoren dragen vaak AlphaTauri spul (bijv. Alonso's vlam: Andrea Schlager). Verder kom ik nooit iemand daarin tegen, ik geloof dat ze dat eerder uit ijdelheid hebben gedaan... zo van 'we hebben al zoveel succes, laten we dit proefballonnetje op en proberen het met een eigen mode label, gewoon: omdat het kan'. Zoals eerst die Honda motor in de AT gooien, heeft een dochterteam natuurlijk voordelen, misschien is dat hele AT gewoon een 'front' om iets leuks met stieren/RedBull te hebben, zonder direct hetzelfde te zijn. Maar al sla je me dood...![]()
Ja, want team MV33 heeft zo enorm veel respect voor Lewis en spreken altijd objectief over hem..quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
En daarom ben ik blij dat ik gewoon Verstappen fan ben. De Verstappen fans hebben dat framen of verdraaien helemaal niet nodig en nooit nodig gehad
LH44
Jup. Zo zijn wij. Ook op fokquote:Op woensdag 1 maart 2023 23:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja, want team MV33 heeft zo enorm veel respect voor Lewis en spreken altijd objectief over hem..
Gelachen, zowel LH als MV fans zijn zo toxic als de pest.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup. Zo zijn wij. Ook op fok
Maar die Britten daarentegen![]()
Veel autosport fans zijn gewoon niet zo slim, maakt geen reet uit waar ze weg komen of voor wie ze zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:10 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Gelachen, zowel LH als MV fans zijn zo toxic als de pest.![]()
Nou ja, dat is wel waar ja. Maar vooral online is het echt ellende. Op het circuit zelf wordt het inmiddels wel steeds erger door een aantal randdebielen. Bijv. Spa 2017 was er nog relatief weinig aan de hand. Zat toen in Pouhon tussen Max fans en Ferrari fans en toen LH daar tijdens Qualy een nieuw ronderecord reed zat iedereen gewoon te klappen (zoals het zou moeten zijn..)quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Veel autosport fans zijn gewoon niet zo slim, maakt geen reet uit waar ze weg komen of voor wie ze zijn.
Zo herken ik het ook van vroeger, bij de MotoGP zie je dat nog steeds trouwens.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:14 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wel waar ja. Maar vooral online is het echt ellende. Op het circuit zelf wordt het inmiddels wel steeds erger door een aantal randdebielen. Bijv. Spa 2017 was er nog relatief weinig aan de hand. Zat toen in Pouhon tussen Max fans en Ferrari fans en toen LH daar tijdens Qualy een nieuw ronderecord reed zat iedereen gewoon te klappen (zoals het zou moeten zijn..)
Ik denk niet dat het ijdelheid is maar meer kijken of ze het merk op een andere manier uit kunnen dragen, als er een tijdperk komt waar het verboden wordt dit soort suikerhoudende drankjes te promoten, kunnen ze dat via de achterdeur doen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:32 schreef shiz het volgende:
[..]
Hier in Wenen zit er ook eentje.
ServusTV zendt MotoGP uit een deelt de rechten voor F1 met ORF (ene week bij hun, de andere week bij de andere) (tip trouwens, als je gratis wilt kijken (wel in Duits natuurlijk), VPN-netje direkt op hun site de stream bekijken) en die presentatoren dragen vaak AlphaTauri spul (bijv. Alonso's vlam: Andrea Schlager). Verder kom ik nooit iemand daarin tegen, ik geloof dat ze dat eerder uit ijdelheid hebben gedaan... zo van 'we hebben al zoveel succes, laten we dit proefballonnetje op en proberen het met een eigen mode label, gewoon: omdat het kan'. Zoals eerst die Honda motor in de AT gooien, heeft een dochterteam natuurlijk voordelen, misschien is dat hele AT gewoon een 'front' om iets leuks met stieren/RedBull te hebben, zonder direct hetzelfde te zijn. Maar al sla je me dood...![]()
Ze hebben wel mooie kleding.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat het iets in die richting zit. Prestigeprojectje wat niet helemaal slaagt. Of totaal niet.
Max' succes trekt ook weer bergen van dat dagjesvolk dat helemaal niets begrijpt van autosport, techniek en de historie. Dat is ook al een reden dat ik geen zin heb om een race te bezoeken in Zandvoort, Spa of Oostenrijk, ik erger me kapot aan al die lui.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:14 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wel waar ja. Maar vooral online is het echt ellende. Op het circuit zelf wordt het inmiddels wel steeds erger door een aantal randdebielen. Bijv. Spa 2017 was er nog relatief weinig aan de hand. Zat toen in Pouhon tussen Max fans en Ferrari fans en toen LH daar tijdens Qualy een nieuw ronderecord reed zat iedereen gewoon te klappen (zoals het zou moeten zijn..)
Correct, maar tegenwoordig mag je vooral dàt niet meer zeggen want dan vindt iedereen je ineens een soort elitaire HHFquote:Op donderdag 2 maart 2023 09:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Max' succes trekt ook weer bergen van dat dagjesvolk dat helemaal niets begrijpt van autosport, techniek en de historie. Dat is ook al een reden dat ik geen zin heb om een race te bezoeken in Zandvoort, Spa of Oostenrijk, ik erger me kapot aan al die lui.
Alsof die karren van MERC niet werden gebouwd rond Hamilton..quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is de "Red Bull bouwt de auto alleen voor Max en dat is gemeen en oneerlijk!!!11111!!!" concern troll insteek, zie je nogal vaak op sites met veel Hamilton fans
Ze vergeten "less grip mid corner"quote:
Vroegah dat Jos reed, keek ik zo'n beetje als enige in de klas naar F1 en was ik de nerd iddquote:Op donderdag 2 maart 2023 09:31 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Correct, maar tegenwoordig mag je vooral dàt niet meer zeggen want dan vindt iedereen je ineens een soort elitaire HHF
Mwa het ligt wat mij betreft ergens in het midden.. je eerste coureur is je beste, dus dan is het wel logisch dat je de auto wat meer maakt naar zijn rijstijl (mocht die keuze er liggen uiteraard.. allereerst wordt er 'gewoon' een auto gebouwd wordt die zo snel mogelijk is in theorie)quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:35 schreef opgebaarde het volgende:
Al die teams willen niet de snelste auto maar hun eerste rijder pleasen
Is gewoon even afwachten maar ze hadden zoveel vleugel staan tijdens die test dat het wel logisch is dat ze nu met wat minder doen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:37 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ze vergeten "less grip mid corner"
Er staat toch gewoon downforcequote:Op donderdag 2 maart 2023 09:37 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ze vergeten "less grip mid corner"
Heb Bottas niet horen klagen over een te gevoelige auto toen die met Lewis reed. Rosberg ook niet en George ook niet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsof die karren van MERC niet werden gebouwd rond Hamilton..
Alsof de Ferrari van begin jaren '00 niet werd gebouwd rond M Schumacher.
Daar heb je je als 2de rijder gewoon naar te schikken.
Klopt je hebt gelijk; ik was te snel met bashenquote:Op donderdag 2 maart 2023 09:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er staat toch gewoon downforce
Dat komt omdat Hamilton gewoon een doorsnee-coureur is en Max en Schumacher niet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb Bottas niet horen klagen over een te gevoelige auto toen die met Lewis reed. Rosberg ook niet en George ook niet.
Dat is wat Adrien Newey, de ontwerper van de toenmalige RB zegt, sterker nog, hij zegt dat zijn team de snelst mogelijke auto ontwerpt en dat de rijders zich maar moeten schikken en er het beste uit moeten halen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mwa het ligt wat mij betreft ergens in het midden.. je eerste coureur is je beste, dus dan is het wel logisch dat je de auto wat meer maakt naar zijn rijstijl (mocht die keuze er liggen uiteraard.. allereerst wordt er 'gewoon' een auto gebouwd wordt die zo snel mogelijk is in theorie)
Fijn voor hem natuurlijk, maar wordt lastig als je de voorbereiding al gemist hebt. Zal wel exit Q1 wordenquote:
Autosportfans?quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Veel autosport fans zijn gewoon niet zo slim, maakt geen reet uit waar ze weg komen of voor wie ze zijn.
Okequote:Op donderdag 2 maart 2023 10:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Autosportfans?
Of Formule 1 fans?
F1 heeft al weinig met autosport te maken en de echte autosportfans niet zo slim noemen is een beetje vreemd.
???quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:44 schreef daNpy het volgende:
F1 heeft al weinig met autosport te maken
Huh?quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:44 schreef daNpy het volgende:
F1 heeft al weinig met autosport te maken
Het is je vergevenquote:Op donderdag 2 maart 2023 10:51 schreef daNpy het volgende:
Oh jullie denken nog dat die autootjes die rond rijden is waar het om gaat, en niet het geld wat er mee gemoeid. Oké, sorry.
Zolang je bankhangende TV kijkers als autosportfans definieert begrijp je het idd niet.quote:
Want echte autosport fans staan ofzo?quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zolang je bankhangende TV kijkers als autosportfans definieert begrijp je het idd niet.
Dat je geen autosportfan bent, maar een bankhanger iddquote:Op donderdag 2 maart 2023 10:54 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Want echte autosport fans staan ofzo?
Je hebt mijn punt eigenlijk al bevestigd.
Zelden zo veel onzin in één post gelezen, hardop gelachen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat je geen autosportfan bent, maar een bankhanger idd
Mensen die naar Idols kijken zijn met die theorie ook muziekliefhebbers
Hamilton is zeker wel een hele goede coureur maar niet als hij geen dominante auto heeft en gewoon echt moet racen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat komt omdat Hamilton gewoon een doorsnee-coureur is en Max en Schumacher niet.
nog altijd een heel stuk slimmer dan de gemiddelde "voetbalfan"quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Veel autosport fans zijn gewoon niet zo slim, maakt geen reet uit waar ze weg komen of voor wie ze zijn.
Geeft niks, je begrijpt mijn initieele post overduidelijk niet maar hebt natuurlijk een zelf bedacht imago hoog te houden op het internet, dus toegeven of iets vragen wordt wat lastig.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:57 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zelden zo veel onzin in één post gelezen, hardop gelachen.
Ik zie het nut van deze vergelijking niet helemaal, maar het zou kunnen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:00 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
nog altijd een heel stuk slimmer dan de gemiddelde "voetbalfan"
Wat goed van je dat je met je eigen fantasie mijn leven weet in te vullen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geeft niks, je begrijpt mijn initieele post overduidelijk niet maar hebt natuurlijk een zelf bedacht imago hoog te houden op het internet, dus toegeven of iets vragen wordt wat lastig.
Als je onzin wil lezen, moet je nog eens terug zoeken naar de vele autosportfans die dom zijn. Ik vraag me af hoeveel autosportfans je kent, of dat je je baseert op wat anonieme mensen op internet zetten.
Hamilton #paperchamp #f1xedquote:Op donderdag 2 maart 2023 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet Hamilton, maar Schumacher is de recordkampioen.![]()
Volgens Ecclestone.
Jij bent meer een voorstander van amateursport, begrijp ik?quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:51 schreef daNpy het volgende:
Oh jullie denken nog dat die autootjes die rond rijden is waar het om gaat, en niet het geld wat er mee gemoeid is. Oké, sorry.
Geen auto's geen geld. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:51 schreef daNpy het volgende:
Oh jullie denken nog dat die autootjes die rond rijden is waar het om gaat, en niet het geld wat er mee gemoeid is. Oké, sorry.
F1 is business. Weet iedereen hier denk ik wel. Maar het alsnog autosport.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:51 schreef daNpy het volgende:
Oh jullie denken nog dat die autootjes die rond rijden is waar het om gaat, en niet het geld wat er mee gemoeid is. Oké, sorry.
Excuses aanvaardquote:Op donderdag 2 maart 2023 10:51 schreef daNpy het volgende:
Oh jullie denken nog dat die autootjes die rond rijden is waar het om gaat, en niet het geld wat er mee gemoeid is. Oké, sorry.
RB is de enige met een knik er in.quote:
Wat ik ook vreemd vond tijdens het testen is dat ondanks de kleinere vleugel dan de anderen, Red Bull het grootste verschil met DRS had, al kan ik het bericht erover niet meer terug vinden.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
RB is de enige met een knik er in.
Dan zal die aerodynamisch wel anders in elkaar steken.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik ook vreemd vond tijdens het testen is dat ondanks de kleinere vleugel dan de anderen, Red Bull het grootste verschil met DRS had, al kan ik het bericht erover niet meer terug vinden.
Het blijft altijd een samenspel met de rest van de auto, vorig jaar zag je dat Red Bull de minste drag had wat resulteerde in hoge topspeed, nu lijkt het erop dat Ferrari ook iets meer op topspeed gokt maar dat gaat bij hun dan weer teveel ten koste van de bochtensnelheid en bandenslijtage (tenminste zo lijkt het). Met deze auto's is de bodem ook heel belangrijk dus moeilijk om alleen naar de vleugel te kijken maar met inhalen is het wel prettig als DRS veel oplevert.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan zal die aerodynamisch wel anders in elkaar steken.
Maar wanneer is een vleugel effectief? Als hij veel drag verlaagd bij het openen geeft of als hij veel downforce geeft als hij dicht is?
De combinatie van veel downforce en de minste drag bij het gebruik van DRS lijkt het gunstigst.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan zal die aerodynamisch wel anders in elkaar steken.
Maar wanneer is een vleugel effectief? Als hij veel drag verlaagd bij het openen geeft of als hij veel downforce geeft als hij dicht is?
Ja, dat is het grote ding met deze spec. De vloer is veel belangrijker dan-ie al was. En daar zie je bijna niks van aan de buitenkant.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met deze auto's is de bodem ook heel belangrijk dus moeilijk om alleen naar de vleugel te kijken
Dat was toch slechts een loszittend schroefje oid?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Is er trouwens al wat bekend over die voorvleugel van Ferrari waar de FIA naar zou gaan kijken?
Dat was de oorzaak van de deukneus toch?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:35 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dat was toch slechts een loszittend schroefje oid?
Die vent is ook niet weg te krijgen hequote:Op donderdag 2 maart 2023 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Btw, geen Olav Mol meer luisteren in Nederland:
Viaplee haalt radiorechten binnen.
Nope.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:35 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dat was toch slechts een loszittend schroefje oid?
Die single mount scheen ook nog wat problemen met de DRS aansturing op te leveren tijdens de testen, las ik bij AMuS.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:27 schreef tja77 het volgende:
Ferrari had ook nog een single mount rear wing bij (low downforce)? Was die qua vorm erg afwijkend?
Grand Prix Radio blijft gewoon in Nederland. Ze bestaan inmiddels al flink wat jaren. Het enige wat ze niet mogen, is het geluid van de F1 uitzenden in Nederland, en daarvoor breiden ze dus uit naar België, want daar mogen ze dat nu wel.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Die vent is ook niet weg te krijgen he
En dan het nieuws verspreiden als "Grand Prix Radio breidt uit naar België". Nee, je verhuist je hele toko naar België omdat je in Nederland de rechten kwijt bent
Die is toch legaal, omdat de FIA de bewoording in de technische reglementen heeft aangepast, door een cruciaal deel van een zin weg te halen?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Is er trouwens al wat bekend over die voorvleugel van Ferrari waar de FIA naar zou gaan kijken?
Zolang die verbindingselementen maar aan de maten ed voldoet.quote:"primarily' be there for mechanical, structural or measurement reasons."
Voor alles is er een eerste keer en nooit vergeten, to finish first you must first finish.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:00 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De winnaar van de openingsrace wordt nooit kampioen toch?
Is dat zo? Nooit bij stil gestaanquote:Op donderdag 2 maart 2023 15:00 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De winnaar van de openingsrace wordt nooit kampioen toch?
Epic weerquote:
In 2016 voor het laatst!quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:00 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De winnaar van de openingsrace wordt nooit kampioen toch?
Tijd voor een aanscherping!quote:
Bottas met mat genotquote:
Als er iemand is die van dat soort onnozole statistieken gehakt maakt, is het Max wel.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:00 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De winnaar van de openingsrace wordt nooit kampioen toch?
2011: Vettel won Melbourne en het kampioenschapquote:Op donderdag 2 maart 2023 15:00 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De winnaar van de openingsrace wordt nooit kampioen toch?
Melbourne.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
2011: Vettel won Melbourne en het kampioenschap
2015: Hamilton won Melbourne en het kampioenschap
2016: Rosberg won Melbourne en het kampioenschap
F2 en F3 is sowieso wel het kijken waard hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:22 schreef PzKpfw het volgende:
Komend seizoen toch maar eens F3 gaan kijken.
Sophia Flörsch
Max staat er als de baasquote:
Dat hele kleine subtiele glimlachje aan het einde doet het hem, al moet je heel goed kijkenquote:
Hebben ze nu eigenlijk de eindstand van 2022 aangehouden? Vorig jaar leek de intro meer random.quote:
Twitter gaat los op Russell - check de tweets eronderquote:
JAZEKER.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:32 schreef Pino112 het volgende:
F1 / FOK! F1-manager 2023 is van start! #1 Met twee Nederlanders
Doen jullie ook al mee met de manager?
Ik zal het wel weer vergeten in te vullenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:32 schreef Pino112 het volgende:
F1 / FOK! F1-manager 2023 is van start! #1 Met twee Nederlanders
Doen jullie ook al mee met de manager?
Zet een paar wekkers op je telefoon voor vanavond.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zal het wel weer vergeten in te vullen
Soms geluk en soms verdriet…quote:
Maakt niet uit, je mag je mening erover geven.quote:
Doe dat dan in het live topic.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maakt niet uit, je mag je mening erover geven.
quote:
Hier welquote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:01 schreef SiGNe het volgende:
Ligt het aan mij of heeft F1 TV (weer) geen Nederlands commentaar?
En komt dat dan morgen bij de race wel of komt het weer pas later in het seizoen?
En waarom zou er geen Nederlands commentaar meer bij zitten? Vorig jaar was 't er toch ook?
Ik heb het wel, maar heb 'm op F1tv commentaar gezet.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:01 schreef SiGNe het volgende:
Ligt het aan mij of heeft F1 TV (weer) geen Nederlands commentaar?
En komt dat dan morgen bij de race wel of komt het weer pas later in het seizoen?
En waarom zou er geen Nederlands commentaar meer bij zitten? Vorig jaar was 't er toch ook?
Oh wacht, ik moest eerst de internationale stream aanklikkenquote:
Als je hier je plezier uithaalt ben je wel erg vreemd bezig.quote:
Nog even en hij heeft er meer dan Alonso.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:17 schreef SiGNe het volgende:
21e pole van Max, heeft er nu meer dan Bottas.
En Jos is ook jarig dus erg leuk verjaardagskado
gewoon een midfield driverquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je hier je plezier uithaalt ben je wel erg vreemd bezig.
We leren allemaalquote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Oh wacht, ik moest eerst de internationale stream aanklikken![]()
't is alweer een paar maanden geleden dat ik voor het laatst keek
https://www.ad.nl/formule(...)-deze-site~a5dce515/quote:Radiorechten Formule 1 vanaf dit seizoen bij Viaplay, kwalificatie en race live te beluisteren via deze site
De Nederlandse radiorechten van de Formule 1 liggen vanaf dit seizoen bij Viaplay. De streamingdienst neemt de rechten over van Olav Mol's Grand Prix Radio. Dit jaar is het commentaar van Melroy Heemskerk en Nelson Valkenburg tijdens alle racesessies live te beluisteren via de digitale platformen van deze site.
[...]
Dus eigenlijk gewoon een reden om dan niet naar het AD te gaan en blij zijn met F1 TV Pro.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:00 schreef Sally het volgende:
[Voor de liefhebber] Mogelijk al besproken, maar in het licht van het radiocommentaar van Olav Mol van GPRadio, waarvan nu ViaPlay de rechten had weggekocht: Radiocommentaar via website Algemeen Dagblad
[..]
https://www.ad.nl/formule(...)-deze-site~a5dce515/
[edit: het stond blijkbaar (al) op 1 maart in het Viaplay-topic op het forum. Dan maar hier ook, voor de liefhebber van een Nederlandstalige stream...? /edit]
-------
Kwam het tegen in de reacties onder het FP-bericht van Danny:
Viaplay wil gpradio blokkeren, Mol wijkt uit naar België
Waarom zou dat raar zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:09 schreef Nattekat het volgende:
GP Radio heeft naar het schijnt alleen een geoblock op Nederland
Als iemand een leuke workaround kan vinden die niet de aanschaf van een VPN betreft, ik heb interesse
Omdat je in bijvoorbeeld een Duitsland nog steeds GPR kan luisteren, terwijl de rechten daar toch echt niet gelden.quote:
Minder waarschijnlijk dat daar (veel) mensen willen afstemmen op GPR toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat je in bijvoorbeeld een Duitsland nog steeds GPR kan luisteren, terwijl de rechten daar toch echt niet gelden.
Geen Nederlands taalgebiedquote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat je in bijvoorbeeld een Duitsland nog steeds GPR kan luisteren, terwijl de rechten daar toch echt niet gelden.
"radiocommentaar"...quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:00 schreef Sally het volgende:
[Voor de liefhebber] Mogelijk al besproken, maar in het licht van het radiocommentaar van Olav Mol van GPRadio, waarvan nu ViaPlay de rechten had weggekocht: Radiocommentaar via website Algemeen Dagblad
[..]
Ook goedquote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:16 schreef Tokus het volgende:
[..]
"radiocommentaar"...
gewoon de audio van de stream-uitzending.
Maar wilde niet de-zoveelste-afkraker zijn van Viapleequote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:03 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gewoon een reden om dan niet naar het AD te gaan en blij zijn met F1 TV Pro.
Uit andere topic:quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:31 schreef Nattekat het volgende:
VPN gevonden, groetjes uit de VS
Nu nog een manier vinden om alleen GPR over de VPN te laten gaan.
Helpt dit?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:20 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
- http://gpradio.hole1988.nl/
- https://grandprixradio.nl/radio-luisteren/gpr-met-live-commentaar
Of de Grand Prix Radio app
Helaas heb je in alle gevallen een VPN nodig. Het maakt niet uit met welk land je verbindt, als het maar níet Nederland is. Gelukkig is een gratis VPN makkelijk te vinden.
Wat moet dat helpen precies? Het feit dat ik een VPN heb betekent al dat ik prima zit momenteelquote:
Euh. Ja, of nee.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat moet dat helpen precies? Het feit dat ik een VPN heb betekent al dat ik prima zit momenteel
Ik zeg dat ik al een oplossing heb, jij komt daarop volgend met een post die daar niet bij past, hoe moet ik daar anders op reageren?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Euh. Ja, of nee.
Ik ga voor jou ook echt geen moeite meer doen om iets op te zoeken en te kopieren/plakken.
Sorry. Not sorry.
(edit: crew op de block zetten kan/mag niet, wah? )
Zie F1-Feedback.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik al een oplossing heb, jij komt daarop volgend met een post die daar niet bij past, hoe moet ik daar anders op reageren?
Zonder VPN wordt lastig, maar je hoeft niet altijd te betalen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:09 schreef Nattekat het volgende:
GP Radio heeft naar het schijnt alleen een geoblock op Nederland
Als iemand een leuke workaround kan vinden die niet de aanschaf van een VPN betreft, ik heb interesse
Wat een gezeik. Moge dat Viaplay maar heel veel marktaandeel verliezen als de jaarabo's verlopen zijn.quote:
ik gun jou elke dag commentaar van Melroyquote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een gezeik. Moge dat Viaplay maar heel veel marktaandeel verliezen als de jaarabo's verlopen zijn.
Ik luister nog liever naar Sky. Het was vorig seizoen zelfs zo erg dat ik richting het einde met oortjes in bij iemand anders (die het gewoon vertikt om GPR te syncen) F1 zat te kijken.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik gun jou elke dag commentaar van Melroy
Mad jelly het zit diepquote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een gezeik. Moge dat Viaplay maar heel veel marktaandeel verliezen als de jaarabo's verlopen zijn.
Ze hebben het F1 kijken er niet bepaald makkelijker op gemaakt iig.quote:
Bijvoorbeeld Gasly (2020 Monza winst) en Ocon (2021 Hongarije winst) alweer vergeten?quote:Op zondag 5 maart 2023 19:35 schreef Tijn het volgende:
Volgens mij is het voor het eerst sinds 2015 dat een ander team dan Mercedes, Red Bull of Ferrari zich in de top 3 weet te mengen(toen was dat nog Williams
)
Toen stonden AlphaTauri en Alpine niet in de top 3 van de constructeurs.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:50 schreef Frank1893 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld Gasly (2020 Monza winst) en Ocon (2021 Hongarije winst) alweer vergeten?
Ah je had t over het constructeurskampioenschap, niet goed gelezenquote:Op zondag 5 maart 2023 19:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen stonden AlphaTauri en Alpine niet in de top 3 van de constructeurs.
Ja, maar de stand van vandaag is ook op basis van 1 race. Net zoals die win van Gasly en Ocon.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen stonden AlphaTauri en Alpine niet in de top 3 van de constructeurs.
Dat is waar, maar het is niet door een samenloop van omstandigheden. Op pure pace rijdt Aston Martin nu Mercedes en een Ferrari voorbij, dat is ongekend als je de afgelopen jaren erbij pakt.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:59 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, maar de stand van vandaag is ook op basis van 1 race. Net zoals die win van Gasly en Ocon.
Misschien in Zandvoort al.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:26 schreef vipergts het volgende:
Wanneer is max kampioen als hij alles wint. Zoiets zegt Russel.
Alsof ik wolff hoorde ouwehoeren.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:26 schreef vipergts het volgende:
Wanneer is max kampioen als hij alles wint. Zoiets zegt Russel.
Typisch Russell sinds het moment dat hij wist dat hij bij Mercedes ging rijdenquote:Op maandag 6 maart 2023 17:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alsof ik wolff hoorde ouwehoeren.
We hebben pas 1 race gehad, het kan ook aan het circuit liggen.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:34 schreef Black-Death het volgende:
Potverdorie wat een overmacht van Red Bull..
Gaat dit het hele seizoen?
Max heeft al gezegd dat Jeddah een heel ander circuit is, en de Ferrari heel sterk is daar. Dus daar kan het nog wel spannend worden.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:34 schreef Black-Death het volgende:
Potverdorie wat een overmacht van Red Bull..
Gaat dit het hele seizoen?
Beasted.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
nutteloos feitje: Max is nu de eerste Nederlander die een openingsrace van een F1 seizoen wint
Niet om het een of ander, maar vorig jaar met die dramatische opening van Red Bull won-ie Jeddah ookquote:Op maandag 6 maart 2023 18:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Max heeft al gezegd dat Jeddah een heel ander circuit is, en de Ferrari heel sterk is daar. Dus daar kan het nog wel spannend worden.
Ik wou het spannend houdenquote:Op maandag 6 maart 2023 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar vorig jaar met die dramatische opening van Red Bull won-ie Jeddah ook
THIS IS UNACCEPTABLE!quote:Op maandag 6 maart 2023 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Typisch Russell sinds het moment dat hij wist dat hij bij Mercedes ging rijden
Max vreet alles op wat er op zijn pad komt.quote:
Leuk zo’n record maar vind het redelijk gezocht en specifiek. Maar goed dat zijn veel van die “statistieken”.quote:
Aston Martin nu welquote:Op zondag 5 maart 2023 19:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen stonden AlphaTauri en Alpine niet in de top 3 van de constructeurs.
Moeten we even wat aannames maken.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:26 schreef vipergts het volgende:
Wanneer is max kampioen als hij alles wint. Zoiets zegt Russel.
Dat werkte de laatste keer ook zo goed voor ze.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 08:52 schreef Black-Death het volgende:
Wolf zal binnenkort wel weer reglementswijzigingen eisen
Hoe moeilijker Mercedes, Aston Martin en Ferrari het Pérez maken, hoe eerder Max wereldkampioen isquote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Moeten we even wat aannames maken.
Stel de RB is inderdaad de snelste dus Perez altijd tweede wordt.
En Perez ook de snelste race ronde pakt.
Dan is Max na US GP niet meer in te halen.
Want als Perez dan alles zou winnen kan hij max op 511 punten komen.
En heeft Max er 515.
Als mijn berekeningen kloppen.
Sprintweekends meegeteld?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Moeten we even wat aannames maken.
Stel de RB is inderdaad de snelste dus Perez altijd tweede wordt.
En Perez ook de snelste race ronde pakt.
Dan is Max na US GP niet meer in te halen.
Want als Perez dan alles zou winnen kan hij max op 511 punten komen.
En heeft Max er 515.
Als mijn berekeningen kloppen.
Dank je van zo'n scenario ging ik wel uitquote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Moeten we even wat aannames maken.
Stel de RB is inderdaad de snelste dus Perez altijd tweede wordt.
En Perez ook de snelste race ronde pakt.
Dan is Max na US GP niet meer in te halen.
Want als Perez dan alles zou winnen kan hij max op 511 punten komen.
En heeft Max er 515.
Als mijn berekeningen kloppen.
Yesquote:
Er is pas 1 race gereden, lijkt me niet dat een team dan nu al meteen denkt dat het dit seizoen niet gaat lukken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:07 schreef Newone82 het volgende:
Geruchten dat Mercedes dit seizoen als verloren beschouwd en volledig gaat focussen op 2024
https://twitter.com/formu(...)kMboGqp6PrvFGrzDDj-g
Wat ik niet veel lees, maar wat ook meespeelt is het asfalt in Bahrein, dat heeft ook invloed op hoe de vloer werkt, aangezien het asfalt in Bahrein heel ruw is. Zou me niets verbazen als we de volgende race wel weer wat meer porpoising zien, en dat sommige teams behoorlijk anders presteren. Ik denk niet dat het veel invloed op RB zal hebben, hooguit iets meer of minder erbovenuit steken, maar de verhoudingen daarachter kunnen denk ik wel redelijk anders komen te liggen. Ik hoop dat volgende races iets spannender worden iig (maar dat de uitslag niet wezenlijk anders is).quote:Op maandag 6 maart 2023 18:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben pas 1 race gehad, het kan ook aan het circuit liggen.
Op bijvoorbeeld Spa en Hungaroring (incl. spin) reed Max vorig jaar ook in z'n eigen klasse maar op veel andere circuits heeft hij er flink voor moeten knokken.
Evengoed ziet het er wel goed uit.
quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:47 schreef Dauthi het volgende:
En de aap komt uit de mouw.
"Er wordt niet geluisterd"
https://www.planetf1.com/(...)-did-not-listen-w14/
Dit is het jaar dat Mercedes zichzelf tegenkomt en we eindelijk te zien krijgen wat voor manager Toto Wolff is.
Hier heb je ook niet zoveel aanquote:I don’t know when or how we’re going to do it in terms of turning it around, but it’s going to have to happen.”
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Hier heb je ook niet zoveel aanik denk echt wel dat ze geluisterd hebben maar dat is wat anders dan het ook kunnen uitvoeren.
Het zit zeker niet goed en in principe zijn Toto en Lewis aan het lijntje gehouden sinds mid 21 zo'n beetje, ook dat gezeur over illegaliteit van de anderen vorig jaar liet al zien dat ze de boel niet op orde hadden, maar ondanks dat mochten ze toch doorgaan met hun faalconcept en ik vermoed zelfs dat als Aston Martin niet gedaan had wat ze hebben de engineerkant Toto nog langer aan het lijntje had gehouden.quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Ik denk dat er veel academische arrogantie rond loopt bij Mercedes.
Het feit dat zowel Toto als Lewis het ontwerpteam na 1 race zo hard onder de bus duwen, toont wel aan dat er grote fundamentale problemen zijn binnen Mercedes.
ik vrees een Rossi Ducati scenario. het ontwerpteam dat vriendelijk lacht knikt bij de feedback van de coureurs maar toch ijzerenheinig doorgaan met hun eigen planquote:Op woensdag 8 maart 2023 09:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Ik denk dat er veel academische arrogantie rond loopt bij Mercedes.
Het feit dat zowel Toto als Lewis het ontwerpteam na 1 race zo hard onder de bus duwen, toont wel aan dat er grote fundamentale problemen zijn binnen Mercedes.
Ik denk toch dat het ze eenvoudigweg aan de know how ontbreekt om de vloer zo efficient te maken als Red Bull doet en Aston nu ook laat zien.quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:49 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik vrees een Rossi Ducati scenario. het ontwerpteam dat vriendelijk lacht knikt bij de feedback van de coureurs maar toch ijzerenheinig doorgaan met hun eigen plan
Echte manager taalquote:Op woensdag 8 maart 2023 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Hier heb je ook niet zoveel aanik denk echt wel dat ze geluisterd hebben maar dat is wat anders dan het ook kunnen uitvoeren.
Maar hoeveel feedback kun je geven tijdens het ontwerp-proces als je wekenlang gaat skien en de wereld rondreizen?quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Hier heb je ook niet zoveel aanik denk echt wel dat ze geluisterd hebben maar dat is wat anders dan het ook kunnen uitvoeren.
Toto Wolff zei het zelf in de preshow voor de camera's van F1 TV Pro... Dat de auto (ook) dit seizoen niet daar bleek te zijn waar ze hadden gehoopt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er is pas 1 race gereden, lijkt me niet dat een team dan nu al meteen denkt dat het dit seizoen niet gaat lukken.
Of er moeten echt grote fouten in het zero-pod design zitten, er is te weinig budget om dit jaar nog echt structureel dingen te veranderen.
Je komt niet binnen in een prestigieus team als je ego groter is dan het vermogen om in teamverband te werken.quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Ik denk dat er veel academische arrogantie rond loopt bij Mercedes.
Het feit dat zowel Toto als Lewis het ontwerpteam na 1 race zo hard onder de bus duwen, toont wel aan dat er grote fundamentale problemen zijn binnen Mercedes.
Groetjes, Totoquote:Op woensdag 8 maart 2023 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je komt niet binnen in een prestigieus team als je ego groter is dan het vermogen om in teamverband te werken.
Wat hebben ze te winnen als ze weten dat wanneer ze met maximale doorontwikkeling alles uit dit seizoen persen ze nog niet goed genoeg zullen zijn om RBR te verslaan? Dat ze weer 1 of 2 races winnen? En dan alle budget erdoorheen hebben gejaagd? Ik snap het dilemma wel. Het is een beetje zoals Ferrari in 2021. Die stonden er een jaar later wel. Soms moet je dan maar iets opofferen. RBR heeft zelf ook jarenlang keihard ontwikkeld om Verstappen tevreden te houden en vaak wonnen ze aan het eind van het jaar wel wat races. Intussen had MERC dan al lang de ontwikkeling stopgezet om een jaar later weer een flinke voorsprong te hebben. Per saldo schiet je dan dus niks op.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er is pas 1 race gereden, lijkt me niet dat een team dan nu al meteen denkt dat het dit seizoen niet gaat lukken.
Of er moeten echt grote fouten in het zero-pod design zitten, er is te weinig budget om dit jaar nog echt structureel dingen te veranderen.
quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je komt niet binnen in een prestigieus team als je ego groter is dan het vermogen om in teamverband te werken.
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Toto heeft ook niet meer de positie die hij een aantal jaar heeft gehad, en dat merk je ook aan hem.
Alleen al de scene tussen Toto en Horner over het stuiteren van de wagen.
Horner: Then change the ff car!
Toto als een klein kind: you change the car!
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was een ontluisterende scene in DtS, Wolff zette zichzelf daar ontiegelijk te kijk bij zijn collega's die allemaal naar hem keken alsof hij niet goed bij zijn hoofd was.
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als hij [Toto Wolff, Sal] nu in deze positie al die arrogantie heeft, dan vraag ik mij af hoe hij in zijn hoogtijdagen met de FIA sprak.
De man moet even een reality check krijgen.
Herr Wolff is eating Humble Pie... in plaats van Kaiserschmarren - hihiquote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich is dat al redelijk aan het gebeuren
Jij denkt dat men vers van de universiteit meteen bij een F1 team wordt ingehuurd? Ja, met dat ego kan je jezelf naar binnen lullen in de industrie, maar dat brengt je niet richting de meest elite teams.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:44 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ieder prestigieus team of het nu master of phd team op een universiteit is, een brigade van worlds 50 best 3 sterren michelin restaurant, of multinational zit er vol mee.
Het is eerste dat je leert bij philosophy of science op een universiteit is, niets menselijks is iemand vreemd.
Het verschil tussen het schoolplein van een basisschool en een prestigieus team van hoogopgeleide volwassenen is veel kleiner dan jij schetst.
Vaak zijn de volwassenen kinderachtiger, want zij gebruiken politiek iets dat kinderen op het schoolplein nog ontbeert.
Probleem is denk ik ook wel een beetje dat ze nooit echt uitgedaagd zijn sinds 2014.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je komt niet binnen in een prestigieus team als je ego groter is dan het vermogen om in teamverband te werken.
Muah, ik denk dat ze best wel een goede auto hadden richting het einde van de 2017 aero regelementen. Dat ze nog steeds een raketmotor hadden aan het eind van 2021 mag overduidelijk zijn, maar ze waren wel minimaal het tweede team zonder dat voordeel.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is denk ik ook wel een beetje dat ze nooit echt uitgedaagd zijn sinds 2014.
Hun motor was zo belachelijk goed, dat aero altijd maar een bijzaak was. Red Bull en Ferrari hadden dat vaker veel beter op orde. Je zag ook dat Red Bull bijvoorbeeld grote stappen kon zetten tijdens een seizoen en Mercedes een beetje bleef steken of het gewoon simpelweg wist op te lossen door de motor nog een standje harder te zetten.
Mercedes heeft het qua aerodynamica nooit echt top gedaan. Nu de motor weer "normaal" is en niet ver ver ver boven alles en iedereen uitsteekt komt het veel meer op je ontwerp neer en daar gaan ze nu keihard op hun bek.
Ik denk dat dat reuze meevalt, die auto was ook gewoon top. Misschien niet altijd de beste van het veld, maar Williams en McLaren (tot 2012 een topteam) hadden ook een Mercedes-motor en reden toch een straatlengte achter MERC zelf. Dat de rest gedurende het seizoen inliep kwam voornamelijk omdat Mercedes toen al zo ver voor stond dat ze de aandacht konden verleggen naar het jaar erna.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is denk ik ook wel een beetje dat ze nooit echt uitgedaagd zijn sinds 2014.
Hun motor was zo belachelijk goed, dat aero altijd maar een bijzaak was. Red Bull en Ferrari hadden dat vaker veel beter op orde. Je zag ook dat Red Bull bijvoorbeeld grote stappen kon zetten tijdens een seizoen en Mercedes een beetje bleef steken of het gewoon simpelweg wist op te lossen door de motor nog een standje harder te zetten.
Mercedes heeft het qua aerodynamica nooit echt top gedaan. Nu de motor weer "normaal" is en niet ver ver ver boven alles en iedereen uitsteekt komt het veel meer op je ontwerp neer en daar gaan ze nu keihard op hun bek.
Dat heeft ze dan wel 3 jaar gekost, terwijl ze nauwelijks tegenstand hadden, geen budget cap was etc.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Muah, ik denk dat ze best wel een goede auto hadden richting het einde van de 2017 aero regelementen. Dat ze nog steeds een raketmotor hadden aan het eind van 2021 mag overduidelijk zijn, maar ze waren wel minimaal het tweede team zonder dat voordeel.
Ik bracht het denk ik iets te stellig. Wat ik bedoel te zeggen is dat aerodynamica een bijzaak was. Ze konden af en toe de plank flink misslaan en niemand had het door, want hun "package" was gewoon belachelijk sterk.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat reuze meevalt, die auto was ook gewoon top. Misschien niet altijd de beste van het veld, maar Williams en McLaren (tot 2012 een topteam) hadden ook een Mercedes-motor en reden toch een straatlengte achter MERC zelf. Dat de rest gedurende het seizoen inliep kwam voornamelijk omdat Mercedes toen al zo ver voor stond dat ze de aandacht konden verleggen naar het jaar erna.
Gaandeweg het hybride tijdperk kon met name Ferrari redelijk meekomen, zeker na de regelwijzigingen in 2017. Maar stellen dat MERC puur domineerde door de motor is mij te kort door de bocht.
quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:53 schreef Evenstar het volgende:
Ik zou echt respect krijgen voor Mercedes als ze dit voor 2026, zonder gehuil bij FIA en grote wijzigingen in het reglement voor elkaar krijgen.
Je kon het met name zien op banen waar motorvermogen niet key is, zoals Singapore en Monaco. Daar waren ze inderdaad iets minder dominant, maar wonnen ze toch regelmatig. Monaco 4 keer (zelfs de eerste 3 in het hybride tijdperk) en Singapore ook 4 van de eerste 5 jaar in het hybride tijdperk..quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik bracht het denk ik iets te stellig. Wat ik bedoel te zeggen is dat aerodynamica een bijzaak was. Ze konden af en toe de plank flink misslaan en niemand had het door, want hun "package" was gewoon belachelijk sterk.
Tuurlijk was het geen zeepkist, want daar red je het niet mee
Had je die motor in de Ferrari of Red Bull gezet dan was Mercedes opeens derde team .... ben ik van overtuigd.
Zelfs in Monaco kan motorvermogen het verschil maken.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je kon het met name zien op banen waar motorvermogen niet key is, zoals Singapore en Monaco. Daar waren ze inderdaad iets minder dominant, maar wonnen ze toch regelmatig. Monaco 4 keer (zelfs de eerste 3 in het hybride tijdperk) en Singapore ook 4 van de eerste 5 jaar in het hybride tijdperk..
Volgens Michael Schmidt van Auto Motor und Sport zou Mercedes twee alternatieve concepten overwegen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:22 schreef Sally het volgende:
Betreft deze tweet: [ twitter ]
[..]
Toto Wolff zei het zelf in de preshow voor de camera's van F1 TV Pro... Dat de auto (ook) dit seizoen niet daar bleek te zijn waar ze hadden gehoopt.
Dus een 'gerucht' als dit komt voor mij niet als grote verrassing.
Dat klinkt heel leuk totdat je bedenkt hoeveel CFD en windtunnel tijd Mercedes heeft en hoe ze het ontwikkelen van 2 prototypes in het budget gaan krijgen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens Michael Schmidt van Auto Motor und Sport zou Mercedes twee alternatieve concepten overwegen.
[ twitter ]
Dit ja, wel een gunstige bijkomstigheid van het budgetcap.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klinkt heel leuk totdat je bedenkt hoeveel CFD en windtunnel tijd Mercedes heeft en hoe ze het ontwikkelen van 2 prototypes in het budget gaan krijgen.
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Nu heeft Toto vorig jaar al aangegeven dat hij de budgetcap overschrijden niet als probleem ziet "omdat je toch niet gestraft wordt".quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klinkt heel leuk totdat je bedenkt hoeveel CFD en windtunnel tijd Mercedes heeft en hoe ze het ontwikkelen van 2 prototypes in het budget gaan krijgen.
Als ze het vorig jaar niet al overschreden hebben, boekhouden zijn ze nog wel heel goed in.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Nu heeft Toto vorig jaar al aangegeven dat hij de budgetcap overschrijden niet als probleem ziet "omdat je toch niet gestraft wordt".
Er wordt nu ook een hoop gemaakt van het gerucht dat James Allison terug zou zijn bij Mercedes (voorlopig alleen gerucht) maar dan is mijn vraag ook meteen "Wie wordt er ontslagen om plaats te maken ïn de budget cap voor zijn salaris?quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit ja, wel een gunstige bijkomstigheid van het budgetcap.
Dat en alsof hij alle plan B files al klaar heeft, hij zit nog steeds bij Mercedes en ik kan me niet voorstellen dat hij niet al regelmatig geconsulteerd is sinds hij zogenaamd aan de zeilbootjes werkt.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er wordt nu ook een hoop gemaakt van het gerucht dat James Allison terug zou zijn bij Mercedes (voorlopig alleen gerucht) maar dan is mijn vraag ook meteen "Wie wordt er ontslagen om plaats te maken ïn de budget cap voor zijn salaris?
Het lijkt me toch dat er op directie niveau besloten is om door te gaan met het zero side pod concept?quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:47 schreef Dauthi het volgende:
En de aap komt uit de mouw.
"Er wordt niet geluisterd"
https://www.planetf1.com/(...)-did-not-listen-w14/
Dit is het jaar dat Mercedes zichzelf tegenkomt en we eindelijk te zien krijgen wat voor manager Toto Wolff is.
Ja, ik denk persoonlijk dat je daar gelijk in hebt, ik denk ook dat de jacht divisie vooral een boekhoud truc is maar goed, dat terzijde.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat en alsof hij alle plan B files al klaar heeft, hij zit nog steeds bij Mercedes en ik kan me niet voorstellen dat hij niet al regelmatig geconsulteerd is sinds hij zogenaamd aan de zeilbootjes werkt.
Verder niks mee en de andere grote teams hebben ook dergelijke constructies maar een frisse kijk op zaken is het gewoon niet omdat hij hoogstwaarschijnlijk mede ontwikkelaar is.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik denk persoonlijk dat je daar gelijk in hebt, ik denk ook dat de jacht divisie vooral een boekhoud truc is maar goed, dat terzijde.
Om de een of andere reden dacht men bij Mercedes dat het dit jaar wel goed zou zitten met hun ontwerp en dat ze gelijkwaardig of beter dan RBR zouden zijn, de uitlatingen van Wolff en Russell wezen daarop in de afgelopen maanden. Nu blijkt dat in de praktijk wat anders te liggen, ze liggen verder van RB en hebben terrein verloren op de concurrentie. Dat doet pijn en de reacties vanuit Mercedes zijn nu wat paniekerig.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat er op directie niveau besloten is om door te gaan met het zero side pod concept?
Als eerste vorig jaar om ermee te beginnen, vervolgens halverwege vorig jaar om ermee door te gaan, vervolgens dit jaar om er alsnog nog een keer door mee te gaan.
En dan ligt het nu weer op tafel om halverwege het seizoen weer terug te gaan naar een traditioneel design?
Uiteindelijk is de keuze dus 3x gevallen op dit concept, en daar staat toch Toto ook achter.
En dit jaar ookquote:Op woensdag 8 maart 2023 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
Met daarbij de kanttekening dat AMR veel meer windtunnel en CFD tijd had vorig jaar dan Mercedes nu.
Ik zou wel denken dat je officieel je windtunnel/budget alleen kan uitgegeven aan de auto voor dat jaar, en niet bij wijze van spreken je 2023 windtunnel tijd inzetten voor de auto van 2024.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
Om de een of andere reden dacht men bij Mercedes dat het dit jaar wel goed zou zitten met hun ontwerp en dat ze gelijkwaardig of beter dan RBR zouden zijn, de uitlatingen van Wolff en Russell wezen daarop in de afgelopen maanden. Nu blijkt dat in de praktijk wat anders te liggen, ze liggen verder van RB en hebben terrein verloren op de concurrentie. Dat doet pijn en de reacties vanuit Mercedes zijn nu wat paniekerig.
Ik denk persoonlijk dat met de budget cap en de limieten op windtunnel en CFD tijd er nu een keuze ligt voor teams, je kan OF de auto waarmee je het seizoen ingaat verbeteren en optimaliseren OF je geeft die auto op (zie AMR 2022) en je gaat je focussen op de auto voor het volgende seizoen maar ik denk niet dat je allebei nog kan doen.
2 ??? hebben ze geen budgetcap ?quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens Michael Schmidt van Auto Motor und Sport zou Mercedes twee alternatieve concepten overwegen.
[ twitter ]
De windtunnel en CFD regels zeggen, voor zover ik weet, niet waaraan je die tijd mag besteden.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zou wel denken dat je officieel je windtunnel/budget alleen kan uitgegeven aan de auto voor dat jaar, en niet bij wijze van spreken je 2023 windtunnel tijd inzetten voor de auto van 2024.
Maar het vingerwijzen binnen mercedes is niet chique naar mijn ogen, uiteindelijk maak je als directie een afweging om voor een concept te gaan maar als dat tegenvalt moet je als directie je verantwoordelijkheid pakken (in dit geval dus Toto) en niet wijzen naar 1 afdeling onder je.
Het hele idee van nog een 2e concept achter de hand hebben lijkt me ook maar een vreemde keuze gezien de gelimiteerde tijd/resources/geld je hebt.
De keuze van Ferrari was dan wel een moedige keuze om een keer een seizoen over te slaan.
Bij mercedes klinkt het allemaal weivelend, geen keuze durven maken, 2 concepten op de plank, wijzen naar elkaar, zaken bespreken in/via de media.
Kan ook gewoon niet, Mclaren heeft al een probleem door die regelwijziging voor de vloer die vrij laat kwam.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De windtunnel en CFD regels zeggen, voor zover ik weet, niet waaraan je die tijd mag besteden.
Denk je dat ze meteen het hele budget vast hebben staan voor het hele jaar?quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er wordt nu ook een hoop gemaakt van het gerucht dat James Allison terug zou zijn bij Mercedes (voorlopig alleen gerucht) maar dan is mijn vraag ook meteen "Wie wordt er ontslagen om plaats te maken ïn de budget cap voor zijn salaris?
De allocatie van de FIA staat vast per half jaar (bij de zomerstop telt de nieuwe stand, positie van een team bepaalt de tijd die ze krijgen), hoe een team dat gebruikt is hun zaak.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Denk je dat ze meteen het hele budget vast hebben staan voor het hele jaar?
Er moet altijd ruimte zijn om door te ontwikkelen en onverwachte problemen te tackelen. Of het in mensen of materiaal gaat zitten maakt niet uit.
Je had het over salaris. Nu over tijd?quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De allocatie van de FIA staat vast per half jaar (bij de zomerstop telt de nieuwe stand, positie van een team bepaalt de tijd die ze krijgen), hoe een team dat gebruikt is hun zaak.
Volgens mij ben jij een beetje in de war? Er zijn meerdere zaken besproken, zowel salaris als windtunnel tijd speelt een rol en die hebben andere condities en restricties.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je had het over salaris. Nu over tijd?
Denk dat het wel grotendeels al gebudgetteerd is hoor, de doorontwikkelingen zijn in principe ook al gepland tot aan de zomerstop zo'n beetje, daar kan je uiteraard wel van afwijken.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Denk je dat ze meteen het hele budget vast hebben staan voor het hele jaar?
Er moet altijd ruimte zijn om door te ontwikkelen en onverwachte problemen te tackelen. Of het in mensen of materiaal gaat zitten maakt niet uit.
Wat voor feedback kan je geven?quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar hoeveel feedback kun je geven tijdens het ontwerp-proces als je wekenlang gaat skien en de wereld rondreizen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |