Dan zal die aerodynamisch wel anders in elkaar steken.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik ook vreemd vond tijdens het testen is dat ondanks de kleinere vleugel dan de anderen, Red Bull het grootste verschil met DRS had, al kan ik het bericht erover niet meer terug vinden.
Het blijft altijd een samenspel met de rest van de auto, vorig jaar zag je dat Red Bull de minste drag had wat resulteerde in hoge topspeed, nu lijkt het erop dat Ferrari ook iets meer op topspeed gokt maar dat gaat bij hun dan weer teveel ten koste van de bochtensnelheid en bandenslijtage (tenminste zo lijkt het). Met deze auto's is de bodem ook heel belangrijk dus moeilijk om alleen naar de vleugel te kijken maar met inhalen is het wel prettig als DRS veel oplevert.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan zal die aerodynamisch wel anders in elkaar steken.
Maar wanneer is een vleugel effectief? Als hij veel drag verlaagd bij het openen geeft of als hij veel downforce geeft als hij dicht is?
De combinatie van veel downforce en de minste drag bij het gebruik van DRS lijkt het gunstigst.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan zal die aerodynamisch wel anders in elkaar steken.
Maar wanneer is een vleugel effectief? Als hij veel drag verlaagd bij het openen geeft of als hij veel downforce geeft als hij dicht is?
Ja, dat is het grote ding met deze spec. De vloer is veel belangrijker dan-ie al was. En daar zie je bijna niks van aan de buitenkant.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met deze auto's is de bodem ook heel belangrijk dus moeilijk om alleen naar de vleugel te kijken
Dat was toch slechts een loszittend schroefje oid?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Is er trouwens al wat bekend over die voorvleugel van Ferrari waar de FIA naar zou gaan kijken?
Dat was de oorzaak van de deukneus toch?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:35 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dat was toch slechts een loszittend schroefje oid?
Die vent is ook niet weg te krijgen hequote:Op donderdag 2 maart 2023 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Btw, geen Olav Mol meer luisteren in Nederland:
Viaplee haalt radiorechten binnen.
Nope.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:35 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dat was toch slechts een loszittend schroefje oid?
Die single mount scheen ook nog wat problemen met de DRS aansturing op te leveren tijdens de testen, las ik bij AMuS.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:27 schreef tja77 het volgende:
Ferrari had ook nog een single mount rear wing bij (low downforce)? Was die qua vorm erg afwijkend?
Grand Prix Radio blijft gewoon in Nederland. Ze bestaan inmiddels al flink wat jaren. Het enige wat ze niet mogen, is het geluid van de F1 uitzenden in Nederland, en daarvoor breiden ze dus uit naar België, want daar mogen ze dat nu wel.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Die vent is ook niet weg te krijgen he
En dan het nieuws verspreiden als "Grand Prix Radio breidt uit naar België". Nee, je verhuist je hele toko naar België omdat je in Nederland de rechten kwijt bent
Die is toch legaal, omdat de FIA de bewoording in de technische reglementen heeft aangepast, door een cruciaal deel van een zin weg te halen?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Is er trouwens al wat bekend over die voorvleugel van Ferrari waar de FIA naar zou gaan kijken?
Zolang die verbindingselementen maar aan de maten ed voldoet.quote:"primarily' be there for mechanical, structural or measurement reasons."
Voor alles is er een eerste keer en nooit vergeten, to finish first you must first finish.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:00 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De winnaar van de openingsrace wordt nooit kampioen toch?
Is dat zo? Nooit bij stil gestaanquote:Op donderdag 2 maart 2023 15:00 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De winnaar van de openingsrace wordt nooit kampioen toch?
Epic weerquote:
In 2016 voor het laatst!quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:00 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De winnaar van de openingsrace wordt nooit kampioen toch?
Tijd voor een aanscherping!quote:
Bottas met mat genotquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |