Als ik die Peuters zie denk ik aan mijn moeder (Oh wat was dat kreng een loeder)quote:Op maandag 20 februari 2023 22:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh! Ik was nooit op Jacques Brel gekomen, maar ik ken het liedje wel. Leuk, zulke thema's, Borisz
Ik moet dit linkje hier even kwijt hoorhttps://imgur.com/gallery/12CJKIf
allemaal dit soort:
[ afbeelding ]
Nou, liever nog niet. Ik vind het echt heel fijn om bezig te zijnquote:
Verstandig, tweejarigen hebben immers de cognitieve vermogens om dat te begrijpen en er naar te handelenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik die Peuters zie denk ik aan mijn moeder (Oh wat was dat kreng een loeder)
Die zei in dat soort situaties, je houd op met huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Zoals ik zei, het was een loeder, of beter, een kutwijfquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Verstandig, tweejarigen hebben immers de cognitieve vermogens om dat te begrijpen en er naar te handelen
Dat doe ik al vanaf mijn 21equote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Begin maar vast met geld opzij te zetten.
Zal de Jextas wel zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 welk bed heb je van ikea?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het was een loeder, of beter, een kutwijf
Heb je inmiddels al een afspraak voor de mammografie?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hou van ikea meubels in elkaar zettenhelemaal zen word ik daarvan. Toen ex naar zn appartement ging verhuizen ben ik met breekbare-dingen-autolading daarheen gegaan terwijl zij in eerste lading busje oa de boxspring-bodems meenamen, en daarna heb ik de rest heen en weer laten rijden en sjouwen en ben ik het bed in elkaar gaan klussen. Heerlijk. Ik blij want niet sjouwen, hij blij want kon 's avonds gewoon meteen in bed slapen.
Ik heb weer eens een kantoordag(je) vandaag, ga zo de deur uit. Geef voor de kinder-onderzoekers een presentatie over public engagement vandaag, best zin in eigenlijk.
Nee, maar de huisarts heeft wel na m'n bericht vanochtend de verwijzing geregeld. Dus ik hoop dat ze me snel bellen voor de afspraak (ze had gezegd dat zij bellen zodra verwijzing binnen is, en beltijden zijn vanaf 9u), en als dat om 11u nog niet is gebeurd (daarvoor reizen en presentatie enzo) dan bel ik henquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Heb je inmiddels al een afspraak voor de mammografie?
Tarva. Dus simpel grenen. Ik ben van plan om het uiteindelijk nog te schuren en lakken zodat het langer meegaat. Mijn bureau was destijds ook onbewerkt grenen van Ikea, dat heb ik zelf in de parketlak gezet en bijna 15 jaar later ziet het er nog prima uit. De lak heeft wat UV-wering waardoor het niet verschrikkelijk vergeeltquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hou van ikea meubels in elkaar zettenhelemaal zen word ik daarvan. Toen ex naar zn appartement ging verhuizen ben ik met breekbare-dingen-autolading daarheen gegaan terwijl zij in eerste lading busje oa de boxspring-bodems meenamen, en daarna heb ik de rest heen en weer laten rijden en sjouwen en ben ik het bed in elkaar gaan klussen. Heerlijk. Ik blij want niet sjouwen, hij blij want kon 's avonds gewoon meteen in bed slapen.
Ik heb weer eens een kantoordag(je) vandaag, ga zo de deur uit. Geef voor de kinder-onderzoekers een presentatie over public engagement vandaag, best zin in eigenlijk.
Oh tof! Simpel maar wel mooi. Hopelijk bevalt je matras ook! Mattsleeps was het geworden toch? Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tarva. Dus simpel grenen. Ik ben van plan om het uiteindelijk nog te schuren en lakken zodat het langer meegaat. Mijn bureau was destijds ook onbewerkt grenen van Ikea, dat heb ik zelf in de parketlak gezet en bijna 15 jaar later ziet het er nog prima uit. De lak heeft wat UV-wering waardoor het niet verschrikkelijk vergeelt
Het bed is echt supermakkelijk te bouwen, maar je moet niet zonder nadenken overal deuvels in duwen
Fijn dat je ook meteen de uitslag krijgt!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Inmiddels afspraak, donderdag hele middag maar dan wel ook meteen uitslag.
Lekker @:Isabeau zo'n drillboorwekker..
Dat is wel snel!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn dat het zo snel kan en dat je meteen de uitslag hebt!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ken je de Zeven Zussen-reeks van Lucinda Riley al?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel snel!![]()
Heeft er nog iemand tips voor goede boeken? Niet te literair dat gaat mij boven de pet![]()
Ik wil weer wat meer gaan lezen maar zit altijd bij dezelfde schrijvers te zoeken en die heb ik bijna allemaal al gelezen.
Nee ken ik niet! Klinkt als een kinderboeken reeks zoquote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:57 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ken je de Zeven Zussen-reeks van Lucinda Riley al?
De mijne ook. In ze bracht het ook in de praktijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik die Peuters zie denk ik aan mijn moeder (Oh wat was dat kreng een loeder)
Die zei in dat soort situaties, je houd op met huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Haha ja, net als 'De Vijf'.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee ken ik niet! Klinkt als een kinderboeken reeks zo![]()
Ik ga ze eens opzoeken.
Wij mogen bijna 2 jaar aan ikb-uren sparen voor sabbatical of doorbetalen na uit dienst.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
Het vooruitzicht bijna een half jaar niet te werken voelt wel als een soort van pensioen
Zijn die ikb-uren net zoiets als de Persoonsgebonden Levensfase Budget uren die in de zorg zijn ingesteld door 4 vakantiedagen uit de CAO te halen en die " cadeau te doen" in de vorm van die uren? Zodat je dus 20 dagen verlof overhoudt nu als je je uren spaart?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij mogen bijna 2 jaar aan ikb-uren sparen voor sabbatical of doorbetalen na uit dienst.
Ik spaar me suf! Zo'n lekker gevoel.
Nee.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zijn die ikb-uren net zoiets als de Persoonsgebonden Levensfase Budget uren die in de zorg zijn ingesteld door 4 vakantiedagen uit de CAO te halen en die " cadeau te doen" in de vorm van die uren? Zodat je dus 20 dagen verlof overhoudt nu als je je uren spaart?
Maar lees ik dan wel correct dat je ook echt maar 20 vrije dagen hebt, als je al dat spaargebeuren doet?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee.
Rijksambtenaar. HetPASverlof
voor ouwelui is uit de cao gesloopt en in ruil daarvoor krijg je nu de hele looptijd van je dienstverband wat extra bovenwettelijke uren, ikb uren. Meer als je ouder bent en niet voor de overgangsregeling kiest. Ik zou er bij fulltime 36u 90 per jaar krijgen.
Daarnaast krijgen we 17% op ons salaris (maar geen vakantiegeld of 13e maand) te besteden als ikb, voor fiets, huisinrichting, nog meer uren, vakbond etc. Ik koop daar nog meer extra uren van. En die spaar ik dan weer in mijn ikb spaarverlof.
Zodat ik als ik eerder stop (wat ik zeker van plan ben) nog mooi 2 jaar doorbetaald krijg.
Op ereader kan ik ze je straks vis mail doorsturenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee ken ik niet! Klinkt als een kinderboeken reeks zo![]()
Ik ga ze eens opzoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, die spoiler gaat nog wel weg.
[ Bericht 34% gewijzigd door Troel op 21-02-2023 13:06:16 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dank je, ik hoor net dat mijn moeder ze ook heeft dus die stuurt ze al doorquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op ereader kan ik ze je straks vis mail doorsturen
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:21 schreef Troel het volgende:
Ik moet even een schop onder mijn kont hebben.Hoe fijn zal het dus zijn als je straks dus merkt dat hij er dan ook voor je wil zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:21 schreef Troel het volgende:
Ik moet even een schop onder mijn kont hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, die spoiler gaat nog wel weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Morgane89 op 21-02-2023 13:49:14 ]
Ik ben nu fairytale van King aan het lezen, erg vermakelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel snel!![]()
Heeft er nog iemand tips voor goede boeken? Niet te literair dat gaat mij boven de pet![]()
Ik wil weer wat meer gaan lezen maar zit altijd bij dezelfde schrijvers te zoeken en die heb ik bijna allemaal al gelezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:26 schreef Tele6 het volgende:
@:Troel herkenbaar lastig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Tip van flip: zet er wel een beetje op wat je waar in gooit. En schrijf geen 'accesoires' of 'losse dingen' of iets in die trant op 2/3 van je dozen. En hou spullen een beetje bij elkaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:10 schreef Barreltje het volgende:
tevens vanavond laatste nacht in mn huis in NL![]()
vanmiddag nog wel even 30 dozen inpakkenik heb wat meer de "donder alles in een doos" approach
dus dat moet wel te doen zijn vermoed ik..
Ok ook aangevraagd!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben nu fairytale van King aan het lezen, erg vermakelijk.
DITquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tip van flip: zet er wel een beetje op wat je waar in gooit. En schrijf geen 'accesoires' of 'losse dingen' of iets in die trant op 2/3 van je dozen. En hou spullen een beetje bij elkaar.u snapt hoe het hier is vergaan.
Ik heb op de dozen geschreven welke kast/kamer ze in moesten, dat bleek prima te werken voor m'n uitpakhulpjes. Ze hebben de dozen leeggekiept in de kasten/lades waar ze moesten en dan kon ik het zelf nog ordenenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tip van flip: zet er wel een beetje op wat je waar in gooit. En schrijf geen 'accesoires' of 'losse dingen' of iets in die trant op 2/3 van je dozen. En hou spullen een beetje bij elkaar.u snapt hoe het hier is vergaan.
Geweldig boekquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:38 schreef Candaasje het volgende:
Ik wilde gisteren weer eens beginnen aan The Name of the Wind. Ooit best ver in gekomen, maar net niet helemaal uitgelezen voor einde vakantie en ik was niet heel erg overtuigd. Maar wil het toch nog een kans geven.
Vanmorgen ging ik alvast een patiënt voorbereiden voor morgen, hij heet Kvothe. Hetzelfde als het hoofdpersonage uit dat boek
Ja dat is wel handig. Wij hadden alleen dozen/spullen/meubels in een opslag, bij mijn ouders, bij mijn schoonouders, en dan ook nog een paar hier verspreid over de kamers/zolder/kelder staan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb op de dozen geschreven welke kast/kamer ze in moesten, dat bleek prima te werken voor m'n uitpakhulpjes. Ze hebben de dozen leeggekiept in de kasten/lades waar ze moesten en dan kon ik het zelf nog ordenen
Ik heb een helft van zo'n netwerk over elektradingen gevonden. De andere helft is ook nog ergensquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:41 schreef Candaasje het volgende:
Dus we hadden op een gegeven moment wel de VR controllers en de computer, maar niet de headset. En ik heb nu wel de digitale piano staan, maar mijn god mag weten waar de adapter/stekker is gebleven.Dat soort gedoe dus.
Ja, vriend blijft hier toch tegen beter in stilletjes hopen dat deel drie er nog wel komt....quote:
En waar jij niet mee te maken zal krijgen, maar ik wel. De vakantiedagen worden uitgekeerd incl gemiddeld ort. De plb uren nietquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:06 schreef fietsie het volgende:
Zijn die ikb-uren net zoiets als de Persoonsgebonden Levensfase Budget uren die in de zorg zijn ingesteld door 4 vakantiedagen uit de CAO te halen en die " cadeau te doen" in de vorm van die uren? Zodat je dus 20 dagen verlof overhoudt nu als je je uren spaart?
Dat is fijn!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Dan had ik mazzel, het was 7.30quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:32 schreef yinu het volgende:
Dat is fijn!
Hier wordt er ook elke ochtend vanaf 7.15 geboord, gezaagd, geschuurd en getimmerd en zo te zien is het nog lang niet klaar
Ik ben die PLB aan het sparen om eerder te stoppenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:06 schreef fietsie het volgende:
Dat doet volgens mij bijna iedereen hierquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:50 schreef Blues het volgende:
Ik ben die PLB aan het sparen om eerder te stoppen
Ik weet ook niet waarom deze ploeg zo vroeg begint.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan had ik mazzel, het was 7.30
Hoe is het met de schilders, Lucky?
Kaatje, heb je het vandaag weer geprobeerd met werken?
Sommigen die fulltime werken of 4 dagen, gebruiken ze om 1 dag id week minder te werken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
Dat doet volgens mij bijna iedereen hier
Dat het probleem steeds nijpender wordt, dat is helaas wel bekend denk ik. Daar hoef je geen Wilderiaanse uitspraken voor te doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:02 schreef derLudolf het volgende:
Binnenkort gaat het een keer escaleren hier. Lees net dat één asielzoeker vannacht twee keer door burgers is betrapt ivm poging tot inbraak. Eerste keer rond 1:30. Politie er bij, heeft hem terug gebracht naar de AZC. Iets voor vieren is ie weer betrapt.
En dit is geen losstaand incident. Vorige week maandag bij m'n broertje in de straat is er nog iemand opgepakt die ook aan auto's zat. Die is enkel meegenomen door de politie omdat hij zich niet kon legitimeren. Strafbaar is het namelijk niet, maar 's nachts huis aan huis aan auto's en deuren voelen en door ramen naar binnen gluren doe je niet omdat je goede bedoelingen hebt.
Een keer treffen ze de verkeerde. En dan zijn wij hier de racistische boeren. Het wordt lastig geen Wilderiaanse uitspraken te gaan doen, want ja, het zal een kleine groep zijn, maar heb wel de indruk dat de groep groeit.
In de wetenschap met hoe het nu uiteindelijk is gewordenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:23 schreef Candaasje het volgende:
Wij keken trouwens gisteren Onze man bij de Taliban. Wat een afschuwelijke, maar goede serie is dat.
Dit. Ik denk dat heel veel mensen daar graag nu als buschauffeur, vuilnisman of wat dan ook zouden werken en zelfs met hun nagels kauwgum van de tegels zouden willen pulken als dat zou betekenen dat ze een dagbesteding hebben die nuttig is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat het probleem steeds nijpender wordt, dat is helaas wel bekend denk ik. Daar hoef je geen Wilderiaanse uitspraken voor te doen.
Het IND is fors op bezuinigd, asielzoekers mogen vaker niet dan wel gaan werken*... zie daar de voedingsbodem voor ellende.
(*Tenzij je uit Oekraïne komt, en wat bizar is dat het niet wordt doorgetrokken, want gebleken is de bereidheid tot werken en deelnemen aan de maatschappij heel groot is. Niks doen en moeten verpieteren op je veldbedje in zo'n centrum is natuurlijk afschuwelijk.)
Ik praat hier overigens (poging tot) diefstal echt niet mee goed, laat dat duidelijk zijn.
Knuffelquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Ja, hoi, ik ben wel weer helemaal klaar met vandaag. De groet'n.
Hoiquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:47 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Ogen dichtdoen en hopen dat de enorme koppijn overgaat. Dat is plan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoi
Nog ff iets leuke verzinnen voor vanmiddag ?
Hoe is het met Dora?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Inshallah is er genoeg behang voor de kleine muur zei men net. Die muur is op het westen dus ik hoop op goede wil van Allah.
Dat vind ik een bijzonder slap excuus, "we mogen niet werken dus gaan we naar boevenpad". Het zijn bovendien dikwijls geen echte asielzoekers, maar mensen wier aanvraag elders in Europa al een aantal keer is afgewezen of sowieso geen kans maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:17 schreef Candaasje het volgende:
Het IND is fors op bezuinigd, asielzoekers mogen vaker niet dan wel gaan werken*... zie daar de voedingsbodem voor ellende.
Veel Noord-Afrikanen in Drenthe op het moment. Algerijnen, Marokkanen, Libiërs. Ik hoor zelfs andere asielzoekers over die groep klagen (allemaal bij elkaar gegooid in de TT-hal). Ben je op de vlucht uit ellende, worden je schamele bezittingen in het AZC gestolenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef derLudolf het volgende:
Dat vind ik een bijzonder slap excuus, "we mogen niet werken dus gaan we naar boevenpad". Het zijn bovendien dikwijls geen echte asielzoekers, maar mensen wier aanvraag elders in Europa al een aantal keer is afgewezen of sowieso geen kans maken.
Hang je ze niet opquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allah vindt het goed. We hebben ineens een poepchique keuken joh.
Beetje jammer voor het geheel dat we straks weer die zesdehands keukenkastjes op moeten hangen
Och nee het is geen excuus, wel een verklaring.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat vind ik een bijzonder slap excuus, "we mogen niet werken dus gaan we naar boevenpad". Het zijn bovendien dikwijls geen echte asielzoekers, maar mensen wier aanvraag elders in Europa al een aantal keer is afgewezen of sowieso geen kans maken.
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien een impopulaire mening: criminaliteit = uitzetting. En dan een drie strikes systeem, oid, en fietsen zonder licht telt heus niet mee. Maar echte overlast, echte criminaliteit wel. Een fout kan iedereen maken (al snap ik niet hoe je per ongeluk steelt, maar je kan net het zelfscansysteem niet begrijpen bijv.). Alleen na drie fouten wil je volgens mij niet leren...
Nou het is misschien nogal grof en hard om te zeggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keer
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt isquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keer
Het zou fijn zijn als mensen die echt hulp nodig hebben gewoon een plek kunnen krijgen en dat mensen die komen omdat ze denken dat ze slapend rijk kunnen worden, echt gewoon teruggestuurd kunnen worden. Maarja, dat is geloof ik het probleem.
Dan kun je bij sommigen beter gelijk weer de doodstraf invoeren. Dat is dan nog humaner dan ze terug te sturen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou het is misschien nogal grof en hard om te zeggen.
Alleen bij mij maakt het land van herkomst dan ook niet uit
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.
Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt is
Ook dat is weer waar. Al met al is het allemaal nog niet zo simpel.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind land van herkomst absoluut een rol spelen. Je moet mensen niet terug sturen als je weet dat ze dat niet overleven,
Marokko wilde de crimineeltjes al niet terug hebben. Ik snap dat wel. Een beetje zoals Nederlanders hard roepen dat ze de ISIS mannen en vrouwen niet terug willen. Zijn ook Nederlanders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijn
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende: Een weldenkend mens gaat ook niet in zo'n gammel bootje zitten om de zee over te steken.
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
Ik heb pas de film? documentaire? gezien over die Syrische zwemster. Dat was vast ook echt niet allemaal zoals het echt geweest is, maar het zet je toch wel aan het denken. En dan ken ik ook aardig nog wat verhalen van mensen die inmiddels Nederlander zijn (zijn dat nou statushouders? ik heb geen idee hoe het nou ook alweer zit, of zijn ze dat niet meer zodra ze ingeburgerd zijn?)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.
Eerst stellen dat je geen mening durft te hebben omdat je te weinig kennis hebt, terwijl je die mening wel stelt en vervolgens als iemand zegt dat het kort door de bocht is niet meer kennis willen opdoen want "mijn mening is mijn mening" rijmt wat mij betreft niet met elkaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggen
Nouja, die hulp, die ontbreekt denk ik inderdaad wel heel erg ja. Al in het begin. Want hoe je het ook went of keert en met welke reden je ook komt: je zult best getraumatiseerd zijn van alles wat je hebt meegemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.
Ik zou niet met hem willen ruilen. Al was het maar omdat ik denk dat 'ie de 50 niet eens haalt qua gezondheid, zo verslaafd lijkt 'ie.
Daarmee wil ik echt niet zeggen dat elke crimineel zielig is of uit pure wanhoop handelt. Maar er zijn gewoon best veel mensen die niet op zo'n goede plek geboren of terechtgekomen zijn. De een kan daar beter of handiger mee dealen dan de ander. En ik als het toppunt van white priviliged vrouw met echt niks te klagen qua financiën en qua leefomstandigheden, kan me daar eigenlijk niet eens een goede voorstelling van maken. Maar ik probeer het wel ergens te begrijpen, waarom mensen soms doen wat ze doen, hoe onhandig/onwenselijk het ook is.
Ik wil er ook niet mee zeggen dat je criminelen niet voor de rechter moet brengen. Zeker wel. Die kan per individu bekijken wat er nodig is. Psychische hulp? Schuldsanering? Boete? Celstraf? etc.
Maar het is geen homogene groep.
Kijk ook even naar de eerste aflevering van Onze man bij de Taliban.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.
Nee snap ikquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Eerst stellen dat je geen mening durft te hebben omdat je te weinig kennis hebt, terwijl je die mening wel stelt en vervolgens als iemand zegt dat het kort door de bocht is niet meer kennis willen opdoen want "mijn mening is mijn mening" rijmt wat mij betreft niet met elkaar.
Absoluutquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, die hulp, die ontbreekt denk ik inderdaad wel heel erg ja. Al in het begin. Want hoe je het ook went of keert en met welke reden je ook komt: je zult best getraumatiseerd zijn van alles wat je hebt meegemaakt.
Amen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Absoluut![]()
Het is ook heel geen gemakkelijk probleem natuurlijk. Je wil mensen helpen, maar ook weer niet ten koste van anderen. Maar er speelt zoveel, het is niet of nauwelijks te bevatten in veel gevallen.
Dat is dan ook geen argument, maar gewoon een oordeel over jouw visie.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee snap ikLaten we het zo zeggen dat ik niet snel mijn mening uit, maar meegesleept word in het onderwerp, waardoor ik een keer wel mijn bek opentrek.
Zeggen dat een mening Middeleeuws is, is ook geen sterk argument. Dus dan ga ik ook niet daar diep op in
Ik heb andere ethische normen en waarden, dat heeft niks met een tijdsgeest te makenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen argument, maar gewoon een oordeel over jouw visie.
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Kan je na gaan hoe extreem groot de wanhoop is. Vaak niet eens voor zichzelf maar voor hun familie.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kijk ook even naar de eerste aflevering van Onze man bij de Taliban.
Mensen die aan het landingsgestel van een vliegtuig gaan hangen, op de vleugels klimmen.... welk weldenkend mens doet dit?
Mensen die niks meer te verliezen hebben... omdat er niks meer is.
Echt jongens, als ooit de dijken hier doorbreken en de rivieren nog heftiger en vaker overstromen.... waarschijnlijk zullen dan pas veel mensen dit soort ver-van-onze-bed-show-gedragingen gaan begrijpen. Ik hoop dat het nooit zover komt.
Ik had ook gewoon barbaars, onredelijk, inhumaan etc kunnen gebruiken. Middeleeuws wordt vaak gebruikt om een soortelijke strekking uit te drukken. Kies maar wat je leuk vindt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb andere ethische normen en waarden, dat heeft niks met een tijdsgeest te maken
Ja dat ook nog eens.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En waar jij niet mee te maken zal krijgen, maar ik wel. De vakantiedagen worden uitgekeerd incl gemiddeld ort. De plb uren nietDus ik werd gewoon bestolen door die wijziging.
Inhumaan, die kies ik. Want ik ben geen humanist. Ik vind een mensenleven niet zoveel waard als jullie blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had ook gewoon barbaars, onredelijk, inhumaan etc kunnen gebruiken. Middeleeuws wordt vaak gebruikt om een soortelijke strekking uit te drukken. Kies maar wat je leuk vindt.
Maar hoe dan? 3 weken aaneengesloten vrij is 20 - (3*5) = 5 dagen vrij voor de hele rest van het jaar???quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben die PLB aan het sparen om eerder te stoppen
Dit spreekt elkaar zo tegen dat ik niet eens weet waar te beginnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Inhumaan, die kies ik. Want ik ben geen humanist. Ik vind een mensenleven niet zoveel waard als jullie blijkbaar.
Zullen we het erop houden dat onze meningen extreem verschillen? En dat dat prima isquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit spreekt elkaar zo tegen dat ik niet eens weet waar te beginnen.
Geen idee wat het kost: wrappen van keukenkastdeuren is helemaal in.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allah vindt het goed. We hebben ineens een poepchique keuken joh.
Beetje jammer voor het geheel dat we straks weer die zesdehands keukenkastjes op moeten hangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt niet fijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar hoe dan? 3 weken aaneengesloten vrij is 20 - (3*5) = 5 dagen vrij voor de hele rest van het jaar???
Helemaal niet. Je stuit op verzet, dus wil je het er niet meer over hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Inmiddels is de discussie wel deaud
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Geen idee wat het kost: wrappen van keukenkastdeuren is helemaal in.
Zelf zou ik die naast een oven overslaan.
Hoe lang nog tot de nieuwe keuken mogelijk is? Anders bovenkastjes van - jawel - ikea.
Hier moest weer het een en ander worden gehakseld. Daarin wordt ik steeds handiger. Gewoon lopende bandwerk. Twee uur lang.Dan wil je niet in je ogen wrijven... Vries je dat in of zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kloptquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je stuit op verzet, dus wil je het er niet meer over hebben.
[..]
Hoe lang nog tot de nieuwe keuken mogelijk is? Anders bovenkastjes van - jawel - ikea.
Hier moest weer het een en ander worden gehakseld. Daarin wordt ik steeds handiger. Gewoon lopende bandwerk. Twee uur lang.Het witte is knoflook? Iets anders?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Er heeft hier niemand gescholden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt
Ik stuit op schelden en dan houdt het op voor mij![]()
Dus idd, ik stuit verzet en stop ermee
[..]
Hier moest weer het een en ander worden gehakseld. Daarin wordt ik steeds handiger. Gewoon lopende bandwerk. Twee uur lang.Er zit al een of andere spuuglelijke folie over de kastjes. Die op sommige plaatsen ingescheurd is. Misschien kunnen we alles er af halen en schilderen. Hetzelfde lelijke spul zit op de onderkastjes trouwens. Ach ja. We overleven het wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe je die peper en knoflook altijd met de hand? Wauw. Ik gooi het in de hakselaar van de staafmixer en dan in een ijsblokjeshouder.Spoilers!
Waar in deze discussie is er tot nu toe gescholden? Oprechte vraagquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt
Ik stuit op schelden en dan houdt het op voor mij![]()
Dus idd, ik stuit verzet en stop ermee
Niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar in deze discussie is er tot nu toe gescholden? Oprechte vraag
3 wk aaneengesloten vrij is voor mij 72 uur opnemen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef fietsie het volgende:
Maar hoe dan? 3 weken aaneengesloten vrij is 20 - (3*5) = 5 dagen vrij voor de hele rest van het jaar???
Het ging over je visie/gedachtengoed/mening/zienswijze. Die vind ik Middeleeuws/inhumaan/etc.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Barbaar is in mijn woordenboek een scheldwoord
En dat Middeleeuws is ook zoiets
Touché over het scheldenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het ging over je visie/gedachtengoed/mening/zienswijze. Die vind ik Middeleeuws/inhumaan/etc.
Ik heb je nergens uitgemaakt voor barbaar. Dat zou wel schelden zijn inderdaad, maar ik vind niet iemand per se gelijk een barbaar omdat hij/zij op dit een andere zienswijze heeft.
Ik kan een half jaar vrij nemenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:48 schreef Blues het volgende:
3 wk aaneengesloten vrij is voor mij 72 uur opnemen.
Ik werk 3 dagen per week.
Wij hadden uitgerekend dat ik zeker een maand of 5 of 6 eerder kan stoppen. Ex nog vakantie-uren die ik die 5 eerste maanden van 2026 niet ga gebruiken. Ik ben jarig op 1/6.
1 werkmaand is voor mij 104 uur.
Ik heb nu ook al heel veel PLB staan, iets van 299, en per maand komt er 5.40 bij.
Kortom ik snap er nu al geen bal meer van daarom laat ik het uitrekenen
Dat ging over je uitspraken, dat is heel iets anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Barbaar is in mijn woordenboek een scheldwoord
En dat Middeleeuws is ook zoiets
Het punt is dat in sommige gevallen terugsturen gelijk staat met de doodstraf omdat ze hun leven niet zeker zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Mijn ding met doodstraf he. Wat nou als je je vergist hebt? Iemand terughalen uit de dood is nog niet mogelijk. Iemand uit de gevangenis halen (en een schadevergoeding geven voor de verloren jaren etc) wel, en iemand desnoods terug laten komen uit Marokko of waar je hem dan ook heen gestuurd hebt ook nog wel. Maar terughalen uit de dood, nee. Best griezelig om mensen ter dood te veroordelen dus.
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat ging over je uitspraken, dat is heel iets anders.
Een mening spuien, dat inkleden met "ik heb te weinig kennis" om te voorkomen dat mensen je erop aanspreken en als ze dat wel doen en je kennis willen geven maar roepen dat ze je uitschelden en dat je het er niet meer over wilt hebben vind ik nogal kansloos. Dat heeft niks te maken met het feit dat jouw mening mogelijk anders is dan de mijne, want ik gaf de mijne niet, maar dat heeft te maken met het feit dat je zo geen gesprek voert.
Ja dan is terugsturen dus ook geen handig plan, want dan kun je het ook niet meer goed maken als je je vergist zou hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Het punt is dat in sommige gevallen terugsturen gelijk staat met de doodstraf omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Tja dat werkt ook niet echt. Nee, het is geen erfvredebreuk zonder bordjes 'verboden toegang' en een hek, maar dat maakt het er niet minder onwenselijk op.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.
Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan een half jaar vrij nemenMaar dan krijg ik dus geen ort en mijn inkomen is heel erg afhankelijk van al die ort
onregelmatigheids toeslag, extra salaris omdat je 's avonds/'s nachts/in het weekend of met feestdagen werkt.quote:
Precies dit.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Mijn ding met doodstraf he. Wat nou als je je vergist hebt? Iemand terughalen uit de dood is nog niet mogelijk. Iemand uit de gevangenis halen (en een schadevergoeding geven voor de verloren jaren etc) wel, en iemand desnoods terug laten komen uit Marokko of waar je hem dan ook heen gestuurd hebt ook nog wel. Maar terughalen uit de dood, nee. Best griezelig om mensen ter dood te veroordelen dus.
Dan sturen we ze na twee keer wel naar jouw buurtquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja dan is terugsturen dus ook geen handig plan, want dan kun je het ook niet meer goed maken als je je vergist zou hebben.
Klein beetje gegrinnikt wel. Niet verder vertellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan sturen we ze na twee keer wel naar jouw buurt
Er zijn zo veel dingen die je kan doen als straf die niet het verplaatsen van mensen zijn. Het is duidelijk dat mensen op een random plek neerpoten zonder ze iets zinnigs te doen te geven niet werkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan sturen we ze na twee keer wel naar jouw buurt
Nee, maar toch blijven ze dat doen. En ik snap dat ze ze midden in Amsterdam ook niet willen hebben hoor, maar ze gaan nu op de grens met de Achterhoek, in een gehucht waar dus geen bus of wat voor openbaar vervoer is, zoveel jongeren onderbrengen. Ik hoop van harte dat ze ook ervoor zorgen dat die jongeren voldoende te doen krijgen, anders gaan ze zich stierlijk vervelen daar, net zoals alle andere jeugd die daar woontquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er zijn zo veel dingen die je kan doen als straf die niet het verplaatsen van mensen zijn. Het is duidelijk dat mensen op een random plek neerpoten zonder ze iets zinnigs te doen te geven niet werkt.
Ja, dat ligt eraan. Je mag 200 uur kopen en sparen. Mijn uren van voor 2019 ofzo gingen er allemaal vanzelf bij. En dan heb je dus 20 dagen plus x uur. Plus mag je natuurlijk ook uren opnemen die je gekocht hebt. En als je parttime werkt (ja hoi) kun je prrrima schuiven met je dagen en zo hier en daar een week vakantie scoren aan compensatie.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar lees ik dan wel correct dat je ook echt maar 20 vrije dagen hebt, als je al dat spaargebeuren doet?
Want ik vind die 20, gecombineerd met onze verplichting 1x per jaar 3 weken aaneengesloten verlof te nemen best een uitdaging, qua schoolvakanties de rest van het jaar.
Ik hoor dan collega's hier die hele stuwmeren van die gespaarde " bovenwettelijke uren" hebben en dan vraag ik me toch echt af " hoe dan" ?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:09 schreef Troel het volgende:
Lijkt mij wel cool zo'n ding die het huishouden voor je doet. ALleen ze zijn zo klein dat ik me afvraag of je er niet de hele dag achteraan hobbelt om hem leeg te halen en ervoor te zorgen dat-ie niet van de trap lazertSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shit, ik wist dat van die zitgrasmaaiers geliefd waren en elektrische fietsen, maar robotstofzuigers is voor mij nieuw
Ik twijfel heel erg of ik zo'n ding wilquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:10 schreef Lonaa het volgende:
* Lonaa doet blik in de hoek van de woonkamer.
Niet mijn robotstofzuiger.
Eten die dingen hamsters opquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik twijfel heel erg of ik zo'n ding wilNu er wat minder hamsters zijn is het misschien een mogelijkheid
En gaat het ook goed als je een kleed hebt liggen? Dat hij dus over het kleed gaat en ook naast het kleed?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ze vallen niet van de trap en als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er huis niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
En gaat het ook goed als je een kleed hebt liggen? Dat hij dus over het kleed gaat en ook naast het kleed?
Nee, want hij denk dat het kleed een afgrond is. Dat vind ik er zeer irritant aan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
En gaat het ook goed als je een kleed hebt liggen? Dat hij dus over het kleed gaat en ook naast het kleed?
Ah oké.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ze vallen niet van de trap en als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er huis niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
Geen idee, maar meer vanwege de hoeveelheid zaagsel die er bij komt kijkenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Eten die dingen hamsters op
Ze zijn eng bij deze
Oh dat kan ook nogquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen idee, maar meer vanwege de hoeveelheid zaagsel die er bij komt kijken
Als je geen dieren hebt, wat maakt het dan uit dat hij hamsters eetquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ah oké.
De vloer doe ik elke dag met een swiffer en eens per week met de stofzuiger (geen schoenen in huis, geen dieren in huis) dus ik denk dat het een overbodige luxe is in mijn huis
Dat piept zo hard dan en misschien moet je ze hamsters voerenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je geen dieren hebt, wat maakt het dan uit dat hij hamsters eet
Oh.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er heus niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
Ow, dat is wel weer jammer. Ik heb een kleed liggen, zonder klinkt het nogal hol. Je zou het eigenlijk gewoon een keer moeten kunnen proberen enzo.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Nee, want hij denk dat het kleed een afgrond is. Dat vind ik er zeer irritant aan.
En zand en kattengrit.quote:
Ik zou zo'n muts zijn die voor de poetsmevrouw zou gaan opruimen en schoonmakenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:21 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, wij lopen ook nooit met schoenen in huis en een keer per week komt de poetsmevrouw, dus die doet lekker het kleed
Die dingen werken toch met een timer? (de stofzuiger dan)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En zand en kattengrit.
Hij kan wel rond hoor, hier, voor het opvangbakje vol is.
Kan. Ik zet m handmatig aan want poes1 moet ik eerst opsluiten. En het kleed van de hond uitschudden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die dingen werken toch met een timer? (de stofzuiger dan)
Ja, je hebt groot gelijk hoor!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef Clubsoda het volgende:
Opruimen doe ik ook. Dat is zowel beleefd als praktisch, want wat een rommel is, kun je niet schoonmaken. Verder betaal ik haar om haar werk te doen, dus is het wel zo vriendelijk om haar haar werk te laten doen.
Net als windmolens? Qua electoraat is dat een plek waar voor beide erg veel draagvlak is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar toch blijven ze dat doen. En ik snap dat ze ze midden in Amsterdam ook niet willen hebben hoor,
Oh ja, dat is wel slimquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kan. Ik zet m handmatig aan want poes1 moet ik eerst opsluiten. En het kleed van de hond uitschudden.
Omdat je graag een hamsteretende robot wilquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:34 schreef Troel het volgende:
Waarom zit ik nu op bol.com te kijken naar een robotstofzuiger
Praat me er niet vanquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Net als windmolens? Qua electoraat is dat een plek waar voor beide erg veel draagvlak is.
Ah, dat is waarom ik op bestellen heb geklikt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat je graag een hamsteretende robot wil
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah, dat is waarom ik op bestellen heb geklikt.
(Nee, het was de 30 dagen niet goed, geld terug garantie)
En wat gaat dat helpen tegen mensen die aan je autoruiten rammelen?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien een impopulaire mening: criminaliteit = uitzetting. En dan een drie strikes systeem, oid, en fietsen zonder licht telt heus niet mee. Maar echte overlast, echte criminaliteit wel. Een fout kan iedereen maken (al snap ik niet hoe je per ongeluk steelt, maar je kan net het zelfscansysteem niet begrijpen bijv.). Alleen na drie fouten wil je volgens mij niet leren...
De grote groep overlastgevers zijn de 'veiligelanders'. Dat zegt genoeg, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dan kun je bij sommigen beter gelijk weer de doodstraf invoeren. Dat is dan nog humaner dan ze terug te sturen.
(Dus dat lijkt me dan weer niet zo'n goede optie)
Euh, dat is min of meer de grondslag voor asiel. Als je weet dat ze bij thuiskomst over de kling gejaagd worden = asiel.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind land van herkomst absoluut een rol spelen. Je moet mensen niet terug sturen als je weet dat ze dat niet overleven,
😂 ben benieuwd …quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah, dat is waarom ik op bestellen heb geklikt.
(Nee, het was de 30 dagen niet goed, geld terug garantie)
Dag Uniekquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hebben ook een robotstofzuiger (Rowenta) en 2 dikke herders en 2 katten.
Ze moet wel 2 keer aan per dag maar dan heb je ook wat. Gewoon op het werk dat ding aanzetten, redt zich wel.
Dat is best wel handig van je! Waarom eerst met het mes en dan met een hakselaar?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:48 schreef AnneX het volgende:
Lekker 😉tussen alle diskussie door:
Het is rode peper en gember voorraad in de vriezer.
Eetlepel gehakselde gember en 1 theelepel gehakselde rode peper per portie.
Voorheen deed ik dit met de hand snijden 😢en nu in de braun hakselaar.
Heerlijk makkelijk om te pakken indien nodig.
Da is jammer van de reeds gehavende en gewrapte keukenkastjes @:Lucky-Strike
Voor een bekende hebben we destijds ikea kastjes uitgezocht. Betaalbaar ook.
Toen de wbv zijn keuken vernieuwde, verhuisden die naar de badkamer.
In onze schuur hangen 4 bovenkastjes, die zijn nog geplakplastikt door mijn vader. Die was een meester in fineerplakken en plakplastikken. = werkwoord. 😂
Hoera voor het bloemetjesbehang. Ben benieuwd
Omdat…quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is best wel handig van je! Waarom eerst met het mes en dan met een hakselaar?
Ik snapquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Omdat…het in grof gesneden stukken in de hakselaar gaat.
En met een mes wordt de rode peper in de lengte doorgesneden en met een scherp maatlepeltje uitgerapst van zaden.
😂quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik snapDacht dat je eerst alles fijn sneed en dan nog fijner
Ik gebruik altijd zo'n wietverkruimelaar voor de knoflookmijn broer had die gegeven toen ik ging studeren en ik dacht serieus dat die voor knoflook was. Ik ben zelden zo hard uitgelachen
NRC-columnquote:NRC-columnist Christiaan Weijts schreef vrijdag dat in Frankrijk en Spanje supermarkten een ‘inflatiemandje’ aanbieden en de prijs van dertig basisproducten (pasta, luiers) bevriezen op een betaalbaar niveau. Dat gebeurt vooralsnog allemaal op vrijwillige basis, en gaat gepaard met het nodige gedoe, maar die Franse en Spaanse kabinetsleden dringen tenminste áán op zo’n gebaar bij het bedrijfsleven.
Bij ons doen ze nog niet eens een voorzichtig vóórstel tot iets dergelijks. Van de supermarkten zelf hoef je het niet te verwachten. Ahold-topman Frans Muller zei donderdag tegen Het Parool doodleuk dat de boodschappen "veel minder duur zijn geworden dan iedereen denkt”.
Foodlog, misschien achter betaalmuurquote:En toch blijkt dat laatste waar. De prijs van de boodschappen steeg niet mee met de inflatie op voedsel; AH verhoogde de prijzen met 14,5% en slikte zelf 2,5% in. Jumbo kon 18% niet vermijden, terwijl ook de gele super uit Veghel het liever rustiger had gehouden. Sloot verwacht over 2022 geen juichende cijfers uit Veghel.
Op de sportschool in het grote naburige dorp staan kratten voor houdbare producten voor de voedselbank.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:04 schreef Troel het volgende:
Bij ons in het grote dorp staan inmiddels meerdere van die buurtkastje en daar schijnt gretig gebruik van gemaakt te worden.
Gemeten vanaf wanneer? (Kan idd niet lezen door betaalmuur)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:01 schreef sigme het volgende:
Voor @:isabeau
[..]
NRC-column
[..]
Foodlog, misschien achter betaalmuur
Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:10 schreef Lonaa het volgende:
* Lonaa doet blik in de hoek van de woonkamer.
Niet mijn robotstofzuiger.
Dan heb je een slechte.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Nee, want hij denk dat het kleed een afgrond is. Dat vind ik er zeer irritant aan.
Als je deze nou een paar weken elke dag draait, gaat dat bij jou ook over.quote:
Ik heb even geen zin meer om heel veel geld uit te geven aan Dingenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan heb je een slechte.
Probeer mijne maar eens. Die is FANTASTIES
Welke heb je? Ik heb dus ook een nieuwe nodig.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan heb je een slechte.
Probeer mijne maar eens. Die is FANTASTIES
Theo heeft net even een rondje gedaan weer.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je deze nou een paar weken elke dag draait, gaat dat bij jou ook over.
Ik kan in het stuk zelf dat niet terugvinden, dus dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Gemeten vanaf wanneer? (Kan idd niet lezen door betaalmuur)
Ik kan me er gevoelsmatig niet in vinden namelijk, net als Isabeau denk ik
Balen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Werd vanochtend gebeld nav de sollicitatie afgelopen weekend. Maar op kantoor gesprek voeren was niet handig en hij zou me na 16 uur bellen. Ik wachten maar bellen ho maar. Toen er een mailtje aan gewaagd. Hij ligt ziek op bed en wil heel graag morgen bellen.
Nu maar weer wachten.
Het gaat beter ja. Nog wel heel erg moe, uurtje geslapen vanmiddag. Nog steeds misselijk maar dat lijkt 's morgens erger te zijn (of de slaap hielp).quote:
Geluidquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
We lazen vorige week in de tuin dat men hier een paar honderd meter vandaan ook 3 windmolens wil plaatsen. Ben benieuwd.
Ik ga toch maar weer (4e keer) mailen naar de lokale krant dat we die toch heus willen ontvangen. We moeten daar wel even van op de hoogte blijven. Ik ben nog niet per se voor of tegen. Die dingen moeten toch ergens staan.
Roborock S7.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:53 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Welke heb je? Ik heb dus ook een nieuwe nodig.
Ik vind daar wat van. Ik ben gevlucht uit mijn woonwijk omdat ik t geluid van mijn buren niet kan filteren. Ik woon nu in het buitengebied, waar ik niet tig stereo's binnen krijg. Als ze hier zo'n ding neer zouden zetten en het maakt geluid, zit ik wél met een probleem. Ik zoek apparaten daar dus ook op uit. Televisies die brommen en dergelijke. De hele dag met noise cancellation devices lopen is ook niet echt je van het (die draag ik in het ov, op kantoor, noem maar op)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 17:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, dat argument is hier ook van tafel geveegd
Geluidquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
We lazen vorige week in de tuin dat men hier een paar honderd meter vandaan ook 3 windmolens wil plaatsen. Ben benieuwd.
Ik ga toch maar weer (4e keer) mailen naar de lokale krant dat we die toch heus willen ontvangen. We moeten daar wel even van op de hoogte blijven. Ik ben nog niet per se voor of tegen. Die dingen moeten toch ergens staan.
Door?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 17:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, dat argument is hier ook van tafel geveegd
Dat ligt mogelijk aan de kleur en/of hoogte van je kleed. Mijne doet dat wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Omdat het fantastisch is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:34 schreef Troel het volgende:
Waarom zit ik nu op bol.com te kijken naar een robotstofzuiger
Regelmatig/vaak noise cancellation devices of oordoppen dragen maakt je steeds gevoeliger ervoorquote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind daar wat van. Ik ben gevlucht uit mijn woonwijk omdat ik t geluid van mijn buren niet kan filteren. Ik woon nu in het buitengebied, waar ik niet tig stereo's binnen krijg. Als ze hier zo'n ding neer zouden zetten en het maakt geluid, zit ik wél met een probleem. Ik zoek apparaten daar dus ook op uit. Televisies die brommen en dergelijke. De hele dag met noise cancellation devices lopen is ook niet echt je van het (die draag ik in het ov, op kantoor, noem maar op)
Door de rechter. Er is genoeg geprotesteerd toen die dingen hier het landschap kwamen ontsieren.quote:
Ja, zo moet ik ook van de gemeente al elk jaar de uitknop voor mijn ASS vindenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Regelmatig/vaak noise cancellation devices of oordoppen dragen maakt je steeds gevoeliger ervoor
Desensitisatie (gewenning) is een meer aangewezen aanpak hiervoor doorgaans
Heerlijke reactie ditquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, zo moet ik ook van de gemeente al elk jaar de uitknop voor mijn ASS vindenIk gok dat een en ander met elkaar te maken heeft en tot nu toe heeft alles wat we geprobeerd hebben (en dat is veel) geen effect gehad.
ASS? Engels voor kont of afkorting voor voor ammoniumsulfaatsalpeter oftewel zwavelzure ammoniak, een soort kunstmest. Maar denk niet dat je dat bedoeld.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, zo moet ik ook van de gemeente al elk jaar de uitknop voor mijn ASS vindenIk gok dat een en ander met elkaar te maken heeft en tot nu toe heeft alles wat we geprobeerd hebben (en dat is veel) geen effect gehad.
IN bedrijven waar men nog denkt dat kantoortuinen geschikt zijn, kan ik niet werken tenzij noisecancelling. Dus tja.
Nee, serieusquote:
Autisme Spectrum Stoornisquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ASS? Engels voor kont of afkorting voor voor ammoniumsulfaatsalpeter oftewel zwavelzure ammoniak, een soort kunstmest. Maar denk niet dat je dat bedoeld.
Aha, ieder z'n vakgebiedquote:
Ongelooflijk dat de gemeente voor jou bepaald wat je moet kunnen. Natuurlijk iedereen moet werken aan zichzelf. Alleen iemand die je niet kent en die niet deskundige is die wat onrealistische doelen bepaald...quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, serieus
In mijn beschikking staat zoiets. Aan het einde van het jaar moet ik in staat zijn dit en dit en zus en zo zeg maar. Vrij vertaald: de uitknop vinden. Ooit eens gevraagd of mijn ambulant begeleider afgestraft werd als we de uitknop niet zouden vinden. Toen keken ze me toch raar aan van de gemeente.
Ik heb vele malen liever haalbare doelen dan dit soort dingen. Dat doel heb ik al jaren en ook al jaren niet gehaald. Als ik dan kijk welke (door mij en begeleider vastgelegde doelen) ik wel behaald heb, dan zie ik echt gewoon wel groei. Dat merk ik ook zelf.
En ik snap best dat sommige dingen wel kunnen veranderen hoor, begrijp me niet het verkeerd, maar het kwam een beetje over als een 'ow, laat dr maar een weekje bij mij logeren, dan is het wel uit met dat gezeik' zeg maarNee, het heeft wel echt een reden waarom het niet werkt
Ja dat heeft alleen eigenlijk gewoon niks met mijn post te maken, maar vervelend voor jequote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, serieus
In mijn beschikking staat zoiets. Aan het einde van het jaar moet ik in staat zijn dit en dit en zus en zo zeg maar. Vrij vertaald: de uitknop vinden. Ooit eens gevraagd of mijn ambulant begeleider afgestraft werd als we de uitknop niet zouden vinden. Toen keken ze me toch raar aan van de gemeente.
Ik heb vele malen liever haalbare doelen dan dit soort dingen. Dat doel heb ik al jaren en ook al jaren niet gehaald. Als ik dan kijk welke (door mij en begeleider vastgelegde doelen) ik wel behaald heb, dan zie ik echt gewoon wel groei. Dat merk ik ook zelf.
En ik snap best dat sommige dingen wel kunnen veranderen hoor, begrijp me niet het verkeerd, maar het kwam een beetje over als een 'ow, laat dr maar een weekje bij mij logeren, dan is het wel uit met dat gezeik' zeg maarNee, het heeft wel echt een reden waarom het niet werkt
Ja, maar het moet allemaal SMART he. En je mag dus ook elk jaar opnieuw met hele verslagen en plannen en weet ik veel wat aankomen. Voor de decentralisatie had ik een beschikking voor een aantal jaar. Toen kon dat nog.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat de gemeente voor jou bepaald wat je moet kunnen. Natuurlijk iedereen moet werken aan zichzelf. Alleen iemand die je niet kent en die niet deskundige is die wat onrealistische doelen bepaald...
Ik dacht dat je mijn reactie in twijfel trok, vandaar de uitlegquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat heeft alleen eigenlijk gewoon niks met mijn post te maken, maar vervelend voor je
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar het moet allemaal SMART he. En je mag dus ook elk jaar opnieuw met hele verslagen en plannen en weet ik veel wat aankomen. Voor de decentralisatie had ik een beschikking voor een aantal jaar. Toen kon dat nog.
Ik ben 2 weken te kort ziek geweest in mijn jeugd voor een wajong. Toen ik mijn diagnose kreeg, werd mijn ouders niet verteld dat dat soort mogelijkheden er waren. Soms vind ik het lastig, aan de andere kant ben ik blij dat ik mijn eigen geld kan verdienen. Zelfs met een beperkte hoeveelheid uren denk ik dat ik meer verdien dan alleen maar een wajong. En ik heb nu echt gewoon een baan waar ik op mijn plek ben en ze rekening houden met mijn nukken (en over een paar weken is mijn andere baantje waar ik niet alleen zit weg, dus dan heb ik geen noisecancelling meer nodig op werkquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb een andere stoornis en een wajong. Alleen jouw toestand lijkt me zo stressvol.
Die rechter heeft vast geen molen in zijn achtertuin staan. Die krengen maken wel degelijk geluid. En heel goed hoorbaar ook. Zowel van de wieken, de tandwielkast als de omvormers.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Door de rechter. Er is genoeg geprotesteerd toen die dingen hier het landschap kwamen ontsieren.
Dus geluid mag ook in andere delen van het land geen argument zijn.
Ja dat is voor mij geen optie. Helaas. Liever had ik een baan gehad. Alleen tja... het zit er echt niet in. Ik vind het knap hoe je het doet dan! Groot respecgquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken te kort ziek geweest in mijn jeugd voor een wajong. Toen ik mijn diagnose kreeg, werd mijn ouders niet verteld dat dat soort mogelijkheden er waren. Soms vind ik het lastig, aan de andere kant ben ik blij dat ik mijn eigen geld kan verdienen. Zelfs met een beperkte hoeveelheid uren denk ik dat ik meer verdien dan alleen maar een wajong. En ik heb nu echt gewoon een baan waar ik op mijn plek ben en ze rekening houden met mijn nukken (en over een paar weken is mijn andere baantje waar ik niet alleen zit weg, dus dan heb ik geen noisecancelling meer nodig op werk).
Klopt. Maar ach, het is maar in het verre Drenthe. Toen ze vlakbij Amsterdam zouden komen waren maakten ze toch misschien ineens geluid.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Die rechter heeft vast geen molen in zijn achtertuin staan. Die krengen maken wel degelijk geluid. En heel goed hoorbaar ook. Zowel van de wieken, de tandwielkast als de omvormers.
Hier in de buurt staan er een paar in de weilanden. En eigenlijk net te dicht op de bebouwing. De eerste rij huizen horen de molens goed.
Surequote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt. Maar ach, het is maar in het verre Drenthe. Toen ze vlakbij Amsterdam zouden komen waren maakten ze toch misschien ineens geluid.
Het staat hier vol en ineens wordt er gekeken of normen wel streng genoeg zijn.quote:
Je zou eens gewoon van je minderwaardigheidscomplex van buiten de Randstad wonen af kunnen komen vind ikquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het staat hier vol en ineens wordt er gekeken of normen wel streng genoeg zijn.
https://www.parool.nl/ams(...)en-voldoen~bc977c70/
Ja misschien ben ik wat bevooroordeeld, maar ja, dat was men misschien ook toen werd gezegd dat het wel meeviel door de mensen die ze niet in hun tuin kregen.
Dat is bij mij ook aardig goed gelukt in die revalidatie. Ik had eigenlijk niet door hoe extreem ik de hele dag bezig was met het vermijden van geluiden en fel licht. Dat is zo veel meer ontspannen nuquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Regelmatig/vaak noise cancellation devices of oordoppen dragen maakt je steeds gevoeliger ervoor
Desensitisatie (gewenning) is een meer aangewezen aanpak hiervoor doorgaans
Maar je blaasbeesten wel denk ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:35 schreef sigme het volgende:
Meh, ik zit al dagen met een sluimerende wel/niet blaasontsteking en ik wil dit weekend/begin volgende week voor 3 weken naar mijn eenzame berg. Morgen toch maar even huisarts bellen voor overleg over kuurtje zeker?
Ik zit helemaal niet te wachten op AB
Even goed cranberrysap?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:35 schreef sigme het volgende:
Meh, ik zit al dagen met een sluimerende wel/niet blaasontsteking en ik wil dit weekend/begin volgende week voor 3 weken naar mijn eenzame berg. Morgen toch maar even huisarts bellen voor overleg over kuurtje zeker?
Ach dan was jn op mijn dertigste al oudquote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:36 schreef sigme het volgende:
En koortslip, én (daarna! daarna!) mijn laatste pil ooit geslikt.
Old wief
Hoe jong ben jij ook alweer (ongeveer)?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:36 schreef sigme het volgende:
En koortslip, én (daarna! daarna!) mijn laatste pil ooit geslikt.
Old wief
Mogelijk je nuchtere ochtendplas inleveren. Dus hou daar rekening mee vannacht/morgenochtend. Blijven drinken (water) is wel een optie. Bij twijfel misschien een kuur meekrijgen? Indien wèl, is er ook een optie van eenmalig: bàm.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:35 schreef sigme het volgende:
Zou het maar doen. Ik vond fosfomycine wel fijn, 1 zakje innemenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:35 schreef sigme het volgende:
Te laat.quote:
Ik heb er twee, daar betaalde ik bij elkaar ¤520 voor incl voor beide een extra setje filters/dweildoek/borstels. Bij elkaar hebben ze inmiddels in 2.5 jaar (robot 1) en 1 jaar en 11 maanden (robot 2) 557 uur door het huis gewandeld en 33000 m2 vloer schoongemaakt. Ik vind het een koopjequote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:55 schreef AnneX het volgende:
Sjonge wat is zo’n dweil robotstofzuiger dingus prijzig!![]()
En zonder huisdieren zie ik hier het nut niet van. Dus neen.
Nog gefeliciteerd dan dus! 🥳🎁🎂🍻quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:11 schreef sigme het volgende:
Ik drink afgelopen dagen al extra veel, en soms denk ik dat het weg is, maar dan wat later toch weer niet.
@:annex ik zet een schone jampot klaar op de plee, voor morgenochtend.
En dan maar even bellen morgen. Als ik keuze heb zal ik aan de tip voor fosfomycine denken, @:kaatje1, al zegt het mij driewerf niets.
@:whiskers2009, ik heb net de eerste 50 in the pocket
Zou het de eerste keer zijn van een -itis?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:11 schreef sigme het volgende:
Ik drink afgelopen dagen al extra veel, en soms denk ik dat het weg is, maar dan wat later toch weer niet.
@:annex ik zet een schone jampot klaar op de plee, voor morgenochtend.
En dan maar even bellen morgen. Als ik keuze heb zal ik aan de tip voor fosfomycine denken, @:kaatje1, al zegt het mij driewerf niets.
@:whiskers2009, ik heb net de eerste 50 in the pocket
Die vraag versta ik niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zou het de eerste keer zijn van een -itis?
quote:ProtocolThanx! Ik had sowieso een netjes klein potje gepakt. Afgewassen en daarna afgespoeld met kokend water (ook het deksel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Oh jee, nou, ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb de afgelopen 15 jaar de pil doorgeslikt, dus ik ben een zeer stabiele edoch kunstmatige hormoonspiegel gewend. En daar stap ik dus nu af, geen idee wat komen gaat.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is er eigenlijk een topic over? Die perimenopauze is best een dingetje vind ik. Moet ineens ook aan de calcium- en D3-tabletten vd huisarts enzo. En er veranderdlt echt véél in je hormoonhuishouding wat dan weer gevolgen heeft voor je fysieke en mentale gezondheid. En je humeur dus.
Ik vind het maar een ondergeschoven kindje qua (medische en arbeidstechnische) aandacht. Net als bij veel (medische en arbeidstechnische) zaken die met het vrouw-zijn en het vrouwenlichaam te maken hebben.
En nogmaals, ik merk er nog maar kort iets van. En vooralsnog heel mild.
Sorry…Cyst-itis = blaas - ontsteking.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Die vraag versta ik niet?
[..]
Thanx! Ik had sowieso een netjes klein potje gepakt. Afgewassen en daarna afgespoeld met kokend water (ook het deksel)
Cystitis, denk ik. Is fancy woord voor blaasontsteking.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Die vraag versta ik niet?
[..]
Thanx! Ik had sowieso een netjes klein potje gepakt. Afgewassen en daarna afgespoeld met kokend water (ook het deksel)
Ach so!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sorry…Cyst-itis = blaas - ontsteking.
Ah, ok. Helder. Succes.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh jee, nou, ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb de afgelopen 15 jaar de pil doorgeslikt, dus ik ben een zeer stabiele edoch kunstmatige hormoonspiegel gewend. En daar stap ik dus nu af, geen idee wat komen gaat.
Ik heb er nog nooit 1 gehad. Anderen hebben ze (helaas) om de haverklap.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan een blaasontsteking? Serieuze vraag... echt sinds ik kind ben niet meer gehad.
Mijn moeder zegt dat het door seks komt, maar dat lijkt me sterkquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit 1 gehad. Anderen hebben ze (helaas) om de haverklap.
Dan veeg je vast van voor naar achterenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan een blaasontsteking? Serieuze vraag... echt sinds ik kind ben niet meer gehad.
Toch heeft je moeder gelijk, al is dat niet de enige mogelijke oorzaak.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn moeder zegt dat het door seks komt, maar dat lijkt me sterk
Kwestie van geluk of pech dus
Dat klopt inderdaad niet (wat je moeder zegt). Zat seks gehad, en nog steedsquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
SPOILER: TMIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedtijd![]()
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Google maar op honeymoon disease 😉. Dan heeft je moeder gelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zijn er vrouwen die dat andersom doen dan (van achteren naar voren?) 😱quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan veeg je vast van voor naar achteren
Het ontstaat vaak doordat je darm bacteriën naar binnen veegt.
Naast factoren als verminderde weerstand, veeeeel te weinig drinken, blaas- of nierstenen of hardnekkige bacterie die af en toe de kop opsteekt.
Mannen hebben én een langere plasbuis én die uitgang zit anatomisch een stuk meer uit de weg dus bij hen komt het minder voor.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
Truste!SPOILER: TMIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedtijd
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
N=1quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad niet (wat je moeder zegt). Zat seks gehad, en nog steeds. Maar nog nooit een blaasontsteking
Al schijnt het wel "een" factor te zijn. Tenzij dat ook een broodje aap is (ff plassen na de seks om blaasontsteking te voorkonen).
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
Oops. Sterkte.SPOILER: TMIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedtijd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |