Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt isquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keer
Het zou fijn zijn als mensen die echt hulp nodig hebben gewoon een plek kunnen krijgen en dat mensen die komen omdat ze denken dat ze slapend rijk kunnen worden, echt gewoon teruggestuurd kunnen worden. Maarja, dat is geloof ik het probleem.
Dan kun je bij sommigen beter gelijk weer de doodstraf invoeren. Dat is dan nog humaner dan ze terug te sturen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou het is misschien nogal grof en hard om te zeggen.
Alleen bij mij maakt het land van herkomst dan ook niet uit
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.
Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt is
Ook dat is weer waar. Al met al is het allemaal nog niet zo simpel.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind land van herkomst absoluut een rol spelen. Je moet mensen niet terug sturen als je weet dat ze dat niet overleven,
Marokko wilde de crimineeltjes al niet terug hebben. Ik snap dat wel. Een beetje zoals Nederlanders hard roepen dat ze de ISIS mannen en vrouwen niet terug willen. Zijn ook Nederlanders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijn
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende: Een weldenkend mens gaat ook niet in zo'n gammel bootje zitten om de zee over te steken.
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
Ik heb pas de film? documentaire? gezien over die Syrische zwemster. Dat was vast ook echt niet allemaal zoals het echt geweest is, maar het zet je toch wel aan het denken. En dan ken ik ook aardig nog wat verhalen van mensen die inmiddels Nederlander zijn (zijn dat nou statushouders? ik heb geen idee hoe het nou ook alweer zit, of zijn ze dat niet meer zodra ze ingeburgerd zijn?)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.
Eerst stellen dat je geen mening durft te hebben omdat je te weinig kennis hebt, terwijl je die mening wel stelt en vervolgens als iemand zegt dat het kort door de bocht is niet meer kennis willen opdoen want "mijn mening is mijn mening" rijmt wat mij betreft niet met elkaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggen
Nouja, die hulp, die ontbreekt denk ik inderdaad wel heel erg ja. Al in het begin. Want hoe je het ook went of keert en met welke reden je ook komt: je zult best getraumatiseerd zijn van alles wat je hebt meegemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.
Ik zou niet met hem willen ruilen. Al was het maar omdat ik denk dat 'ie de 50 niet eens haalt qua gezondheid, zo verslaafd lijkt 'ie.
Daarmee wil ik echt niet zeggen dat elke crimineel zielig is of uit pure wanhoop handelt. Maar er zijn gewoon best veel mensen die niet op zo'n goede plek geboren of terechtgekomen zijn. De een kan daar beter of handiger mee dealen dan de ander. En ik als het toppunt van white priviliged vrouw met echt niks te klagen qua financiën en qua leefomstandigheden, kan me daar eigenlijk niet eens een goede voorstelling van maken. Maar ik probeer het wel ergens te begrijpen, waarom mensen soms doen wat ze doen, hoe onhandig/onwenselijk het ook is.
Ik wil er ook niet mee zeggen dat je criminelen niet voor de rechter moet brengen. Zeker wel. Die kan per individu bekijken wat er nodig is. Psychische hulp? Schuldsanering? Boete? Celstraf? etc.
Maar het is geen homogene groep.
Kijk ook even naar de eerste aflevering van Onze man bij de Taliban.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.
Nee snap ikquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Eerst stellen dat je geen mening durft te hebben omdat je te weinig kennis hebt, terwijl je die mening wel stelt en vervolgens als iemand zegt dat het kort door de bocht is niet meer kennis willen opdoen want "mijn mening is mijn mening" rijmt wat mij betreft niet met elkaar.
Absoluutquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, die hulp, die ontbreekt denk ik inderdaad wel heel erg ja. Al in het begin. Want hoe je het ook went of keert en met welke reden je ook komt: je zult best getraumatiseerd zijn van alles wat je hebt meegemaakt.
Amen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Absoluut![]()
Het is ook heel geen gemakkelijk probleem natuurlijk. Je wil mensen helpen, maar ook weer niet ten koste van anderen. Maar er speelt zoveel, het is niet of nauwelijks te bevatten in veel gevallen.
Dat is dan ook geen argument, maar gewoon een oordeel over jouw visie.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee snap ikLaten we het zo zeggen dat ik niet snel mijn mening uit, maar meegesleept word in het onderwerp, waardoor ik een keer wel mijn bek opentrek.
Zeggen dat een mening Middeleeuws is, is ook geen sterk argument. Dus dan ga ik ook niet daar diep op in
Ik heb andere ethische normen en waarden, dat heeft niks met een tijdsgeest te makenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen argument, maar gewoon een oordeel over jouw visie.
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Kan je na gaan hoe extreem groot de wanhoop is. Vaak niet eens voor zichzelf maar voor hun familie.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kijk ook even naar de eerste aflevering van Onze man bij de Taliban.
Mensen die aan het landingsgestel van een vliegtuig gaan hangen, op de vleugels klimmen.... welk weldenkend mens doet dit?
Mensen die niks meer te verliezen hebben... omdat er niks meer is.
Echt jongens, als ooit de dijken hier doorbreken en de rivieren nog heftiger en vaker overstromen.... waarschijnlijk zullen dan pas veel mensen dit soort ver-van-onze-bed-show-gedragingen gaan begrijpen. Ik hoop dat het nooit zover komt.
Ik had ook gewoon barbaars, onredelijk, inhumaan etc kunnen gebruiken. Middeleeuws wordt vaak gebruikt om een soortelijke strekking uit te drukken. Kies maar wat je leuk vindt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb andere ethische normen en waarden, dat heeft niks met een tijdsgeest te maken
Ja dat ook nog eens.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En waar jij niet mee te maken zal krijgen, maar ik wel. De vakantiedagen worden uitgekeerd incl gemiddeld ort. De plb uren nietDus ik werd gewoon bestolen door die wijziging.
Inhumaan, die kies ik. Want ik ben geen humanist. Ik vind een mensenleven niet zoveel waard als jullie blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had ook gewoon barbaars, onredelijk, inhumaan etc kunnen gebruiken. Middeleeuws wordt vaak gebruikt om een soortelijke strekking uit te drukken. Kies maar wat je leuk vindt.
Maar hoe dan? 3 weken aaneengesloten vrij is 20 - (3*5) = 5 dagen vrij voor de hele rest van het jaar???quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben die PLB aan het sparen om eerder te stoppen
Dit spreekt elkaar zo tegen dat ik niet eens weet waar te beginnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Inhumaan, die kies ik. Want ik ben geen humanist. Ik vind een mensenleven niet zoveel waard als jullie blijkbaar.
Zullen we het erop houden dat onze meningen extreem verschillen? En dat dat prima isquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit spreekt elkaar zo tegen dat ik niet eens weet waar te beginnen.
Geen idee wat het kost: wrappen van keukenkastdeuren is helemaal in.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allah vindt het goed. We hebben ineens een poepchique keuken joh.
Beetje jammer voor het geheel dat we straks weer die zesdehands keukenkastjes op moeten hangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt niet fijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar hoe dan? 3 weken aaneengesloten vrij is 20 - (3*5) = 5 dagen vrij voor de hele rest van het jaar???
Helemaal niet. Je stuit op verzet, dus wil je het er niet meer over hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Inmiddels is de discussie wel deaud
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Geen idee wat het kost: wrappen van keukenkastdeuren is helemaal in.
Zelf zou ik die naast een oven overslaan.
Hoe lang nog tot de nieuwe keuken mogelijk is? Anders bovenkastjes van - jawel - ikea.
Hier moest weer het een en ander worden gehakseld. Daarin wordt ik steeds handiger. Gewoon lopende bandwerk. Twee uur lang.Dan wil je niet in je ogen wrijven... Vries je dat in of zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kloptquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je stuit op verzet, dus wil je het er niet meer over hebben.
[..]
Hoe lang nog tot de nieuwe keuken mogelijk is? Anders bovenkastjes van - jawel - ikea.
Hier moest weer het een en ander worden gehakseld. Daarin wordt ik steeds handiger. Gewoon lopende bandwerk. Twee uur lang.Het witte is knoflook? Iets anders?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Er heeft hier niemand gescholden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt
Ik stuit op schelden en dan houdt het op voor mij![]()
Dus idd, ik stuit verzet en stop ermee
[..]
Hier moest weer het een en ander worden gehakseld. Daarin wordt ik steeds handiger. Gewoon lopende bandwerk. Twee uur lang.Er zit al een of andere spuuglelijke folie over de kastjes. Die op sommige plaatsen ingescheurd is. Misschien kunnen we alles er af halen en schilderen. Hetzelfde lelijke spul zit op de onderkastjes trouwens. Ach ja. We overleven het wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe je die peper en knoflook altijd met de hand? Wauw. Ik gooi het in de hakselaar van de staafmixer en dan in een ijsblokjeshouder.Spoilers!
Waar in deze discussie is er tot nu toe gescholden? Oprechte vraagquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt
Ik stuit op schelden en dan houdt het op voor mij![]()
Dus idd, ik stuit verzet en stop ermee
Niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar in deze discussie is er tot nu toe gescholden? Oprechte vraag
3 wk aaneengesloten vrij is voor mij 72 uur opnemen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef fietsie het volgende:
Maar hoe dan? 3 weken aaneengesloten vrij is 20 - (3*5) = 5 dagen vrij voor de hele rest van het jaar???
Het ging over je visie/gedachtengoed/mening/zienswijze. Die vind ik Middeleeuws/inhumaan/etc.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Barbaar is in mijn woordenboek een scheldwoord
En dat Middeleeuws is ook zoiets
Touché over het scheldenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het ging over je visie/gedachtengoed/mening/zienswijze. Die vind ik Middeleeuws/inhumaan/etc.
Ik heb je nergens uitgemaakt voor barbaar. Dat zou wel schelden zijn inderdaad, maar ik vind niet iemand per se gelijk een barbaar omdat hij/zij op dit een andere zienswijze heeft.
Ik kan een half jaar vrij nemenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:48 schreef Blues het volgende:
3 wk aaneengesloten vrij is voor mij 72 uur opnemen.
Ik werk 3 dagen per week.
Wij hadden uitgerekend dat ik zeker een maand of 5 of 6 eerder kan stoppen. Ex nog vakantie-uren die ik die 5 eerste maanden van 2026 niet ga gebruiken. Ik ben jarig op 1/6.
1 werkmaand is voor mij 104 uur.
Ik heb nu ook al heel veel PLB staan, iets van 299, en per maand komt er 5.40 bij.
Kortom ik snap er nu al geen bal meer van daarom laat ik het uitrekenen
Dat ging over je uitspraken, dat is heel iets anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Barbaar is in mijn woordenboek een scheldwoord
En dat Middeleeuws is ook zoiets
Het punt is dat in sommige gevallen terugsturen gelijk staat met de doodstraf omdat ze hun leven niet zeker zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Mijn ding met doodstraf he. Wat nou als je je vergist hebt? Iemand terughalen uit de dood is nog niet mogelijk. Iemand uit de gevangenis halen (en een schadevergoeding geven voor de verloren jaren etc) wel, en iemand desnoods terug laten komen uit Marokko of waar je hem dan ook heen gestuurd hebt ook nog wel. Maar terughalen uit de dood, nee. Best griezelig om mensen ter dood te veroordelen dus.
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat ging over je uitspraken, dat is heel iets anders.
Een mening spuien, dat inkleden met "ik heb te weinig kennis" om te voorkomen dat mensen je erop aanspreken en als ze dat wel doen en je kennis willen geven maar roepen dat ze je uitschelden en dat je het er niet meer over wilt hebben vind ik nogal kansloos. Dat heeft niks te maken met het feit dat jouw mening mogelijk anders is dan de mijne, want ik gaf de mijne niet, maar dat heeft te maken met het feit dat je zo geen gesprek voert.
Ja dan is terugsturen dus ook geen handig plan, want dan kun je het ook niet meer goed maken als je je vergist zou hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Het punt is dat in sommige gevallen terugsturen gelijk staat met de doodstraf omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Tja dat werkt ook niet echt. Nee, het is geen erfvredebreuk zonder bordjes 'verboden toegang' en een hek, maar dat maakt het er niet minder onwenselijk op.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.
Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan een half jaar vrij nemenMaar dan krijg ik dus geen ort en mijn inkomen is heel erg afhankelijk van al die ort
onregelmatigheids toeslag, extra salaris omdat je 's avonds/'s nachts/in het weekend of met feestdagen werkt.quote:
Precies dit.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Mijn ding met doodstraf he. Wat nou als je je vergist hebt? Iemand terughalen uit de dood is nog niet mogelijk. Iemand uit de gevangenis halen (en een schadevergoeding geven voor de verloren jaren etc) wel, en iemand desnoods terug laten komen uit Marokko of waar je hem dan ook heen gestuurd hebt ook nog wel. Maar terughalen uit de dood, nee. Best griezelig om mensen ter dood te veroordelen dus.
Dan sturen we ze na twee keer wel naar jouw buurtquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja dan is terugsturen dus ook geen handig plan, want dan kun je het ook niet meer goed maken als je je vergist zou hebben.
Klein beetje gegrinnikt wel. Niet verder vertellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan sturen we ze na twee keer wel naar jouw buurt
Er zijn zo veel dingen die je kan doen als straf die niet het verplaatsen van mensen zijn. Het is duidelijk dat mensen op een random plek neerpoten zonder ze iets zinnigs te doen te geven niet werkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan sturen we ze na twee keer wel naar jouw buurt
Nee, maar toch blijven ze dat doen. En ik snap dat ze ze midden in Amsterdam ook niet willen hebben hoor, maar ze gaan nu op de grens met de Achterhoek, in een gehucht waar dus geen bus of wat voor openbaar vervoer is, zoveel jongeren onderbrengen. Ik hoop van harte dat ze ook ervoor zorgen dat die jongeren voldoende te doen krijgen, anders gaan ze zich stierlijk vervelen daar, net zoals alle andere jeugd die daar woontquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er zijn zo veel dingen die je kan doen als straf die niet het verplaatsen van mensen zijn. Het is duidelijk dat mensen op een random plek neerpoten zonder ze iets zinnigs te doen te geven niet werkt.
Ja, dat ligt eraan. Je mag 200 uur kopen en sparen. Mijn uren van voor 2019 ofzo gingen er allemaal vanzelf bij. En dan heb je dus 20 dagen plus x uur. Plus mag je natuurlijk ook uren opnemen die je gekocht hebt. En als je parttime werkt (ja hoi) kun je prrrima schuiven met je dagen en zo hier en daar een week vakantie scoren aan compensatie.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar lees ik dan wel correct dat je ook echt maar 20 vrije dagen hebt, als je al dat spaargebeuren doet?
Want ik vind die 20, gecombineerd met onze verplichting 1x per jaar 3 weken aaneengesloten verlof te nemen best een uitdaging, qua schoolvakanties de rest van het jaar.
Ik hoor dan collega's hier die hele stuwmeren van die gespaarde " bovenwettelijke uren" hebben en dan vraag ik me toch echt af " hoe dan" ?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:09 schreef Troel het volgende:
Lijkt mij wel cool zo'n ding die het huishouden voor je doet. ALleen ze zijn zo klein dat ik me afvraag of je er niet de hele dag achteraan hobbelt om hem leeg te halen en ervoor te zorgen dat-ie niet van de trap lazertSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shit, ik wist dat van die zitgrasmaaiers geliefd waren en elektrische fietsen, maar robotstofzuigers is voor mij nieuw
Ik twijfel heel erg of ik zo'n ding wilquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:10 schreef Lonaa het volgende:
* Lonaa doet blik in de hoek van de woonkamer.
Niet mijn robotstofzuiger.
Eten die dingen hamsters opquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik twijfel heel erg of ik zo'n ding wilNu er wat minder hamsters zijn is het misschien een mogelijkheid
En gaat het ook goed als je een kleed hebt liggen? Dat hij dus over het kleed gaat en ook naast het kleed?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ze vallen niet van de trap en als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er huis niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
En gaat het ook goed als je een kleed hebt liggen? Dat hij dus over het kleed gaat en ook naast het kleed?
Nee, want hij denk dat het kleed een afgrond is. Dat vind ik er zeer irritant aan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
En gaat het ook goed als je een kleed hebt liggen? Dat hij dus over het kleed gaat en ook naast het kleed?
Ah oké.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ze vallen niet van de trap en als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er huis niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
Geen idee, maar meer vanwege de hoeveelheid zaagsel die er bij komt kijkenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Eten die dingen hamsters op
Ze zijn eng bij deze
Oh dat kan ook nogquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen idee, maar meer vanwege de hoeveelheid zaagsel die er bij komt kijken
Als je geen dieren hebt, wat maakt het dan uit dat hij hamsters eetquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ah oké.
De vloer doe ik elke dag met een swiffer en eens per week met de stofzuiger (geen schoenen in huis, geen dieren in huis) dus ik denk dat het een overbodige luxe is in mijn huis
Dat piept zo hard dan en misschien moet je ze hamsters voerenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je geen dieren hebt, wat maakt het dan uit dat hij hamsters eet
Oh.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er heus niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
Ow, dat is wel weer jammer. Ik heb een kleed liggen, zonder klinkt het nogal hol. Je zou het eigenlijk gewoon een keer moeten kunnen proberen enzo.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Nee, want hij denk dat het kleed een afgrond is. Dat vind ik er zeer irritant aan.
En zand en kattengrit.quote:
Ik zou zo'n muts zijn die voor de poetsmevrouw zou gaan opruimen en schoonmakenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:21 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, wij lopen ook nooit met schoenen in huis en een keer per week komt de poetsmevrouw, dus die doet lekker het kleed
Die dingen werken toch met een timer? (de stofzuiger dan)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En zand en kattengrit.
Hij kan wel rond hoor, hier, voor het opvangbakje vol is.
Kan. Ik zet m handmatig aan want poes1 moet ik eerst opsluiten. En het kleed van de hond uitschudden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die dingen werken toch met een timer? (de stofzuiger dan)
Ja, je hebt groot gelijk hoor!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef Clubsoda het volgende:
Opruimen doe ik ook. Dat is zowel beleefd als praktisch, want wat een rommel is, kun je niet schoonmaken. Verder betaal ik haar om haar werk te doen, dus is het wel zo vriendelijk om haar haar werk te laten doen.
Net als windmolens? Qua electoraat is dat een plek waar voor beide erg veel draagvlak is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar toch blijven ze dat doen. En ik snap dat ze ze midden in Amsterdam ook niet willen hebben hoor,
Oh ja, dat is wel slimquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kan. Ik zet m handmatig aan want poes1 moet ik eerst opsluiten. En het kleed van de hond uitschudden.
Omdat je graag een hamsteretende robot wilquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:34 schreef Troel het volgende:
Waarom zit ik nu op bol.com te kijken naar een robotstofzuiger
Praat me er niet vanquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Net als windmolens? Qua electoraat is dat een plek waar voor beide erg veel draagvlak is.
Ah, dat is waarom ik op bestellen heb geklikt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat je graag een hamsteretende robot wil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |