abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208087540
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.

Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
pi_208087543
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keer :@

Het zou fijn zijn als mensen die echt hulp nodig hebben gewoon een plek kunnen krijgen en dat mensen die komen omdat ze denken dat ze slapend rijk kunnen worden, echt gewoon teruggestuurd kunnen worden. Maarja, dat is geloof ik het probleem.
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt is
pi_208087551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nou het is misschien nogal grof en hard om te zeggen.
Alleen bij mij maakt het land van herkomst dan ook niet uit
Dan kun je bij sommigen beter gelijk weer de doodstraf invoeren. Dat is dan nog humaner dan ze terug te sturen.

(Dus dat lijkt me dan weer niet zo'n goede optie)
pi_208087552
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.

Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijn
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:15:24 #106
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt is
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087559
Ik vind land van herkomst absoluut een rol spelen. Je moet mensen niet terug sturen als je weet dat ze dat niet overleven,
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208087564
Naja... dan misschien hard en (extreem) rechts daarin :@
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:16:27 #109
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind land van herkomst absoluut een rol spelen. Je moet mensen niet terug sturen als je weet dat ze dat niet overleven,
Ook dat is weer waar. Al met al is het allemaal nog niet zo simpel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087570
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.
Marokko wilde de crimineeltjes al niet terug hebben. Ik snap dat wel. Een beetje zoals Nederlanders hard roepen dat ze de ISIS mannen en vrouwen niet terug willen. Zijn ook Nederlanders.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208087579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijn
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
pi_208087590
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggen ;)
pi_208087604
Maar Candaasje heeft helemaal gelijk. Het is complexe materie en we hebben ons te houden aan wetten en internationale verdragen. Neemt niet weg dat het wel een probleem is.
pi_208087612
Moet je nagaan dat ik nog de linkse donder van de familie ben _O-
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:21:06 #115
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087614
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087625
Er zijn veel vluchtelingen, asielzoekers en allochtone Nederlanders die een groot deel van hun inkomen naar het land van herkomst sturen. Als je familie het hard nodig heeft, kan ik me nog wel soort van voorstellen dat je gaat proberen om wat extra's te verdienen als je hier verboden wordt om op een legale manier aan geld te komen. Mensen doen rare dingen in wanhoop. Een weldenkend mens gaat ook niet in zo'n gammel bootje zitten om de zee over te steken.
Spoilers!
pi_208087645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende: Een weldenkend mens gaat ook niet in zo'n gammel bootje zitten om de zee over te steken.
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
pi_208087664
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.
Spoilers!
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:26:47 #119
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb pas de film? documentaire? gezien over die Syrische zwemster. Dat was vast ook echt niet allemaal zoals het echt geweest is, maar het zet je toch wel aan het denken. En dan ken ik ook aardig nog wat verhalen van mensen die inmiddels Nederlander zijn (zijn dat nou statushouders? ik heb geen idee hoe het nou ook alweer zit, of zijn ze dat niet meer zodra ze ingeburgerd zijn?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087675
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.
Ik zou niet met hem willen ruilen. Al was het maar omdat ik denk dat 'ie de 50 niet eens haalt qua gezondheid, zo verslaafd lijkt 'ie.

Daarmee wil ik echt niet zeggen dat elke crimineel zielig is of uit pure wanhoop handelt. Maar er zijn gewoon best veel mensen die niet op zo'n goede plek geboren of terechtgekomen zijn. De een kan daar beter of handiger mee dealen dan de ander. En ik als het toppunt van white priviliged vrouw met echt niks te klagen qua financiën en qua leefomstandigheden, kan me daar eigenlijk niet eens een goede voorstelling van maken. Maar ik probeer het wel ergens te begrijpen, waarom mensen soms doen wat ze doen, hoe onhandig/onwenselijk het ook is.

Ik wil er ook niet mee zeggen dat je criminelen niet voor de rechter moet brengen. Zeker wel. Die kan per individu bekijken wat er nodig is. Psychische hulp? Schuldsanering? Boete? Celstraf? etc.
Maar het is geen homogene groep.
pi_208087693
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggen ;)
Eerst stellen dat je geen mening durft te hebben omdat je te weinig kennis hebt, terwijl je die mening wel stelt en vervolgens als iemand zegt dat het kort door de bocht is niet meer kennis willen opdoen want "mijn mening is mijn mening" rijmt wat mij betreft niet met elkaar.
Sterkheidsbaas van alles.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:30:51 #122
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087700
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.
Ik zou niet met hem willen ruilen. Al was het maar omdat ik denk dat 'ie de 50 niet eens haalt qua gezondheid, zo verslaafd lijkt 'ie.

Daarmee wil ik echt niet zeggen dat elke crimineel zielig is of uit pure wanhoop handelt. Maar er zijn gewoon best veel mensen die niet op zo'n goede plek geboren of terechtgekomen zijn. De een kan daar beter of handiger mee dealen dan de ander. En ik als het toppunt van white priviliged vrouw met echt niks te klagen qua financiën en qua leefomstandigheden, kan me daar eigenlijk niet eens een goede voorstelling van maken. Maar ik probeer het wel ergens te begrijpen, waarom mensen soms doen wat ze doen, hoe onhandig/onwenselijk het ook is.

Ik wil er ook niet mee zeggen dat je criminelen niet voor de rechter moet brengen. Zeker wel. Die kan per individu bekijken wat er nodig is. Psychische hulp? Schuldsanering? Boete? Celstraf? etc.
Maar het is geen homogene groep.
Nouja, die hulp, die ontbreekt denk ik inderdaad wel heel erg ja. Al in het begin. Want hoe je het ook went of keert en met welke reden je ook komt: je zult best getraumatiseerd zijn van alles wat je hebt meegemaakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.
Kijk ook even naar de eerste aflevering van Onze man bij de Taliban.

Mensen die aan het landingsgestel van een vliegtuig gaan hangen, op de vleugels klimmen.... welk weldenkend mens doet dit?

Mensen die niks meer te verliezen hebben... omdat er niks meer is.

Echt jongens, als ooit de dijken hier doorbreken en de rivieren nog heftiger en vaker overstromen.... waarschijnlijk zullen dan pas veel mensen dit soort ver-van-onze-bed-show-gedragingen gaan begrijpen. Ik hoop dat het nooit zover komt.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:31:25 #124
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208087706
Hallo Google, ik heb de laptop al gekocht. Je kunt nu dus stoppen met reclames voor laptops diagonaal over al mijn webpagina's .
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208087709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Eerst stellen dat je geen mening durft te hebben omdat je te weinig kennis hebt, terwijl je die mening wel stelt en vervolgens als iemand zegt dat het kort door de bocht is niet meer kennis willen opdoen want "mijn mening is mijn mening" rijmt wat mij betreft niet met elkaar.
Nee snap ik :) Laten we het zo zeggen dat ik niet snel mijn mening uit, maar meegesleept word in het onderwerp, waardoor ik een keer wel mijn bek opentrek.

Zeggen dat een mening Middeleeuws is, is ook geen sterk argument. Dus dan ga ik ook niet daar diep op in

Edit: laten we zo zeggen dat ik minder waarde hecht aan een mensenleven en dat is niet Middeleeuws, dat is een andere ethische insteek
pi_208087714
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, die hulp, die ontbreekt denk ik inderdaad wel heel erg ja. Al in het begin. Want hoe je het ook went of keert en met welke reden je ook komt: je zult best getraumatiseerd zijn van alles wat je hebt meegemaakt.
Absoluut :Y

Het is ook heel geen gemakkelijk probleem natuurlijk. Je wil mensen helpen, maar ook weer niet ten koste van anderen. Maar er speelt zoveel, het is niet of nauwelijks te bevatten in veel gevallen.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:33:47 #127
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087724
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Absoluut :Y

Het is ook heel geen gemakkelijk probleem natuurlijk. Je wil mensen helpen, maar ook weer niet ten koste van anderen. Maar er speelt zoveel, het is niet of nauwelijks te bevatten in veel gevallen.
Amen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087728
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee snap ik :) Laten we het zo zeggen dat ik niet snel mijn mening uit, maar meegesleept word in het onderwerp, waardoor ik een keer wel mijn bek opentrek.

Zeggen dat een mening Middeleeuws is, is ook geen sterk argument. Dus dan ga ik ook niet daar diep op in
Dat is dan ook geen argument, maar gewoon een oordeel over jouw visie.
pi_208087735
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat is dan ook geen argument, maar gewoon een oordeel over jouw visie.
Ik heb andere ethische normen en waarden, dat heeft niks met een tijdsgeest te maken
pi_208087747
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Kijk ook even naar de eerste aflevering van Onze man bij de Taliban.

Mensen die aan het landingsgestel van een vliegtuig gaan hangen, op de vleugels klimmen.... welk weldenkend mens doet dit?

Mensen die niks meer te verliezen hebben... omdat er niks meer is.

Echt jongens, als ooit de dijken hier doorbreken en de rivieren nog heftiger en vaker overstromen.... waarschijnlijk zullen dan pas veel mensen dit soort ver-van-onze-bed-show-gedragingen gaan begrijpen. Ik hoop dat het nooit zover komt.
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Kan je na gaan hoe extreem groot de wanhoop is. Vaak niet eens voor zichzelf maar voor hun familie.
Spoilers!
pi_208087750
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb andere ethische normen en waarden, dat heeft niks met een tijdsgeest te maken
Ik had ook gewoon barbaars, onredelijk, inhumaan etc kunnen gebruiken. Middeleeuws wordt vaak gebruikt om een soortelijke strekking uit te drukken. Kies maar wat je leuk vindt.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:36:49 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208087757
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En waar jij niet mee te maken zal krijgen, maar ik wel. De vakantiedagen worden uitgekeerd incl gemiddeld ort. De plb uren niet *O* Dus ik werd gewoon bestolen door die wijziging.
Ja dat ook nog eens.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208087762
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik had ook gewoon barbaars, onredelijk, inhumaan etc kunnen gebruiken. Middeleeuws wordt vaak gebruikt om een soortelijke strekking uit te drukken. Kies maar wat je leuk vindt.
Inhumaan, die kies ik. Want ik ben geen humanist. Ik vind een mensenleven niet zoveel waard als jullie blijkbaar.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:37:50 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208087764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben die PLB aan het sparen om eerder te stoppen *)
Maar hoe dan? 3 weken aaneengesloten vrij is 20 - (3*5) = 5 dagen vrij voor de hele rest van het jaar???
pi_208087787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Inhumaan, die kies ik. Want ik ben geen humanist. Ik vind een mensenleven niet zoveel waard als jullie blijkbaar.
Dit spreekt elkaar zo tegen dat ik niet eens weet waar te beginnen.
pi_208087790
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dit spreekt elkaar zo tegen dat ik niet eens weet waar te beginnen.
Zullen we het erop houden dat onze meningen extreem verschillen? En dat dat prima is
pi_208087793
Inmiddels is de discussie wel deaud
pi_208087800
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allah vindt het goed. We hebben ineens een poepchique keuken joh.

Beetje jammer voor het geheel dat we straks weer die zesdehands keukenkastjes op moeten hangen -O-
Geen idee wat het kost: wrappen van keukenkastdeuren is helemaal in.
Zelf zou ik die naast een oven overslaan.
Hoe lang nog tot de nieuwe keuken mogelijk is? Anders bovenkastjes van - jawel - ikea.

Hier moest weer het een en ander worden gehakseld. Daarin wordt ik steeds handiger. Gewoon lopende bandwerk. Twee uur lang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:41:35 #139
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087803
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar hoe dan? 3 weken aaneengesloten vrij is 20 - (3*5) = 5 dagen vrij voor de hele rest van het jaar???
Dat klinkt niet fijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Inmiddels is de discussie wel deaud
Helemaal niet. Je stuit op verzet, dus wil je het er niet meer over hebben.
pi_208087815
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hoe lang nog tot de nieuwe keuken mogelijk is? Anders bovenkastjes van - jawel - ikea.

Hier moest weer het een en ander worden gehakseld. Daarin wordt ik steeds handiger. Gewoon lopende bandwerk. Twee uur lang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan wil je niet in je ogen wrijven... Vries je dat in of zo?
pi_208087817
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Helemaal niet. Je stuit op verzet, dus wil je het er niet meer over hebben.
Klopt :)

Ik stuit op schelden en dan houdt het op voor mij :)
Dus idd, ik stuit verzet en stop ermee
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:43:12 #143
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087821
quote:

[..]

SPOILER
Het witte is knoflook? Iets anders?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Er heeft hier niemand gescholden.
pi_208087836
quote:

[..]

SPOILER
Er zit al een of andere spuuglelijke folie over de kastjes. Die op sommige plaatsen ingescheurd is. Misschien kunnen we alles er af halen en schilderen. Hetzelfde lelijke spul zit op de onderkastjes trouwens. Ach ja. We overleven het wel.

Doe je die peper en knoflook altijd met de hand? Wauw. Ik gooi het in de hakselaar van de staafmixer en dan in een ijsblokjeshouder.
Spoilers!
pi_208087840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Waar in deze discussie is er tot nu toe gescholden? Oprechte vraag :@
pi_208087846
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waar in deze discussie is er tot nu toe gescholden? Oprechte vraag :@
Niet.
pi_208087852
Barbaar is in mijn woordenboek een scheldwoord
En dat Middeleeuws is ook zoiets
pi_208087868
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:37 schreef fietsie het volgende:

3 wk aaneengesloten vrij is voor mij 72 uur opnemen.
Ik werk 3 dagen per week.
Wij hadden uitgerekend dat ik zeker een maand of 5 of 6 eerder kan stoppen. Ex nog vakantie-uren die ik die 5 eerste maanden van 2026 niet ga gebruiken. Ik ben jarig op 1/6.
1 werkmaand is voor mij 104 uur.
Ik heb nu ook al heel veel PLB staan, iets van 299, en per maand komt er 5.40 bij.
Kortom ik snap er nu al geen bal meer van daarom laat ik het uitrekenen _O-
pi_208087879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het ging over je visie/gedachtengoed/mening/zienswijze. Die vind ik Middeleeuws/inhumaan/etc.

Ik heb je nergens uitgemaakt voor barbaar. Dat zou wel schelden zijn inderdaad, maar ik vind niet iemand per se gelijk een barbaar omdat hij/zij op dit een andere zienswijze heeft.
pi_208087892
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Het ging over je visie/gedachtengoed/mening/zienswijze. Die vind ik Middeleeuws/inhumaan/etc.

Ik heb je nergens uitgemaakt voor barbaar. Dat zou wel schelden zijn inderdaad, maar ik vind niet iemand per se gelijk een barbaar omdat hij/zij op dit een andere zienswijze heeft.
Touché over het schelden

maar goed...
pi_208087902
Mijn ding met doodstraf he. Wat nou als je je vergist hebt? Iemand terughalen uit de dood is nog niet mogelijk. Iemand uit de gevangenis halen (en een schadevergoeding geven voor de verloren jaren etc) wel, en iemand desnoods terug laten komen uit Marokko of waar je hem dan ook heen gestuurd hebt ook nog wel. Maar terughalen uit de dood, nee. Best griezelig om mensen ter dood te veroordelen dus.
pi_208087914
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:48 schreef Blues het volgende:

3 wk aaneengesloten vrij is voor mij 72 uur opnemen.
Ik werk 3 dagen per week.
Wij hadden uitgerekend dat ik zeker een maand of 5 of 6 eerder kan stoppen. Ex nog vakantie-uren die ik die 5 eerste maanden van 2026 niet ga gebruiken. Ik ben jarig op 1/6.
1 werkmaand is voor mij 104 uur.
Ik heb nu ook al heel veel PLB staan, iets van 299, en per maand komt er 5.40 bij.
Kortom ik snap er nu al geen bal meer van daarom laat ik het uitrekenen _O-
Ik kan een half jaar vrij nemen *O* Maar dan krijg ik dus geen ort en mijn inkomen is heel erg afhankelijk van al die ort :X
pi_208087918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat ging over je uitspraken, dat is heel iets anders.

Een mening spuien, dat inkleden met "ik heb te weinig kennis" om te voorkomen dat mensen je erop aanspreken en als ze dat wel doen en je kennis willen geven maar roepen dat ze je uitschelden en dat je het er niet meer over wilt hebben vind ik nogal kansloos. Dat heeft niks te maken met het feit dat jouw mening mogelijk anders is dan de mijne, want ik gaf de mijne niet, maar dat heeft te maken met het feit dat je zo geen gesprek voert.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:52:53 #155
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Mijn ding met doodstraf he. Wat nou als je je vergist hebt? Iemand terughalen uit de dood is nog niet mogelijk. Iemand uit de gevangenis halen (en een schadevergoeding geven voor de verloren jaren etc) wel, en iemand desnoods terug laten komen uit Marokko of waar je hem dan ook heen gestuurd hebt ook nog wel. Maar terughalen uit de dood, nee. Best griezelig om mensen ter dood te veroordelen dus.
Het punt is dat in sommige gevallen terugsturen gelijk staat met de doodstraf omdat ze hun leven niet zeker zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dat ging over je uitspraken, dat is heel iets anders.

Een mening spuien, dat inkleden met "ik heb te weinig kennis" om te voorkomen dat mensen je erop aanspreken en als ze dat wel doen en je kennis willen geven maar roepen dat ze je uitschelden en dat je het er niet meer over wilt hebben vind ik nogal kansloos. Dat heeft niks te maken met het feit dat jouw mening mogelijk anders is dan de mijne, want ik gaf de mijne niet, maar dat heeft te maken met het feit dat je zo geen gesprek voert.
Je hebt gelijk
pi_208087936
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Het punt is dat in sommige gevallen terugsturen gelijk staat met de doodstraf omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Ja dan is terugsturen dus ook geen handig plan, want dan kun je het ook niet meer goed maken als je je vergist zou hebben. :Y
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 14:57:11 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208087963
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:

Tja dat werkt ook niet echt. Nee, het is geen erfvredebreuk zonder bordjes 'verboden toegang' en een hek, maar dat maakt het er niet minder onwenselijk op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208087994
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Isabeau het volgende:

Ik kan een half jaar vrij nemen *O* Maar dan krijg ik dus geen ort en mijn inkomen is heel erg afhankelijk van al die ort :X
:{
Ik kon na mijn scheiding qua finance van 32 naar 24 u pw omdat ik alleen nog maar avond en nachtdiensten draaide.
ORT = O+
pi_208088016
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat is ORT?
onregelmatigheids toeslag, extra salaris omdat je 's avonds/'s nachts/in het weekend of met feestdagen werkt.
pi_208088019
Onregelmatigheidstoeslag :)
pi_208088020
Oh spuit11
pi_208088028
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Precies dit.
Tegen doodstraf hier.
En het verlaagd jezelf ook vind ik, als mens.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 15:02:16 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208088036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja dan is terugsturen dus ook geen handig plan, want dan kun je het ook niet meer goed maken als je je vergist zou hebben. :Y
Dan sturen we ze na twee keer wel naar jouw buurt :@
pi_208088059
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klein beetje gegrinnikt wel. Niet verder vertellen.
pi_208088065
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Er zijn zo veel dingen die je kan doen als straf die niet het verplaatsen van mensen zijn. Het is duidelijk dat mensen op een random plek neerpoten zonder ze iets zinnigs te doen te geven niet werkt.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:06:40 #169
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Er zijn zo veel dingen die je kan doen als straf die niet het verplaatsen van mensen zijn. Het is duidelijk dat mensen op een random plek neerpoten zonder ze iets zinnigs te doen te geven niet werkt.
Nee, maar toch blijven ze dat doen. En ik snap dat ze ze midden in Amsterdam ook niet willen hebben hoor, maar ze gaan nu op de grens met de Achterhoek, in een gehucht waar dus geen bus of wat voor openbaar vervoer is, zoveel jongeren onderbrengen. Ik hoop van harte dat ze ook ervoor zorgen dat die jongeren voldoende te doen krijgen, anders gaan ze zich stierlijk vervelen daar, net zoals alle andere jeugd die daar woont :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar lees ik dan wel correct dat je ook echt maar 20 vrije dagen hebt, als je al dat spaargebeuren doet?

Want ik vind die 20, gecombineerd met onze verplichting 1x per jaar 3 weken aaneengesloten verlof te nemen best een uitdaging, qua schoolvakanties de rest van het jaar.

Ik hoor dan collega's hier die hele stuwmeren van die gespaarde " bovenwettelijke uren" hebben en dan vraag ik me toch echt af " hoe dan" ?

Ja, dat ligt eraan. Je mag 200 uur kopen en sparen. Mijn uren van voor 2019 ofzo gingen er allemaal vanzelf bij. En dan heb je dus 20 dagen plus x uur. Plus mag je natuurlijk ook uren opnemen die je gekocht hebt. En als je parttime werkt (ja hoi) kun je prrrima schuiven met je dagen en zo hier en daar een week vakantie scoren aan compensatie.

Maar de meeste mensen werken gewoon net iets meer dan ze betaald krijgen en gebruiken de compensatie daarvan voor extra vakantie.
Verder hebben wij geen 3 weken verplicht maar maar 2.
Ik voel geen uitdaging.
Maar ik werk dan ook maar weinig. En ben bepaald niet alle schoolvakanties vrij.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:09:45 #171
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088140
Twee mannen van 34 en 49 jaar oud zijn in de nacht van maandag op dinsdag in Enschede aangehouden voor heling. Bij de aanhouding zijn veel sieraden, een mobiele telefoon, een fotocamera en een robotstofuiger in beslag genomen.

Shit, ik wist dat van die zitgrasmaaiers geliefd waren en elektrische fietsen, maar robotstofzuigers is voor mij nieuw :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Troel op 21-02-2023 15:14:56 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088159
* Lonaa doet blik in de hoek van de woonkamer.

Niet mijn robotstofzuiger.
pi_208088163
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:09 schreef Troel het volgende:
SPOILER
Shit, ik wist dat van die zitgrasmaaiers geliefd waren en elektrische fietsen, maar robotstofzuigers is voor mij nieuw :P
Lijkt mij wel cool zo'n ding die het huishouden voor je doet. ALleen ze zijn zo klein dat ik me afvraag of je er niet de hele dag achteraan hobbelt om hem leeg te halen en ervoor te zorgen dat-ie niet van de trap lazert
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:15:55 #174
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:10 schreef Lonaa het volgende:
* Lonaa doet blik in de hoek van de woonkamer.

Niet mijn robotstofzuiger.
Ik twijfel heel erg of ik zo'n ding wil :P Nu er wat minder hamsters zijn is het misschien een mogelijkheid O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088227
Ze vallen niet van de trap en als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er heus niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208088231
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik twijfel heel erg of ik zo'n ding wil :P Nu er wat minder hamsters zijn is het misschien een mogelijkheid O-)
Eten die dingen hamsters op :o
Ze zijn eng bij deze
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:16:52 #177
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ze vallen niet van de trap en als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er huis niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
En gaat het ook goed als je een kleed hebt liggen? Dat hij dus over het kleed gaat en ook naast het kleed?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088241
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Troel het volgende:

[..]
En gaat het ook goed als je een kleed hebt liggen? Dat hij dus over het kleed gaat en ook naast het kleed?
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, want hij denk dat het kleed een afgrond is. Dat vind ik er zeer irritant aan.
pi_208088245
quote:
Ze vallen niet van de trap en als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er huis niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
Ah oké.
De vloer doe ik elke dag met een swiffer en eens per week met de stofzuiger (geen schoenen in huis, geen dieren in huis) dus ik denk dat het een overbodige luxe is in mijn huis
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:17:42 #180
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Eten die dingen hamsters op :o
Ze zijn eng bij deze
Geen idee, maar meer vanwege de hoeveelheid zaagsel die er bij komt kijken :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088254
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Geen idee, maar meer vanwege de hoeveelheid zaagsel die er bij komt kijken :D
Oh dat kan ook nog :P
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:18:29 #182
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ah oké.
De vloer doe ik elke dag met een swiffer en eens per week met de stofzuiger (geen schoenen in huis, geen dieren in huis) dus ik denk dat het een overbodige luxe is in mijn huis
Als je geen dieren hebt, wat maakt het dan uit dat hij hamsters eet :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088277
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Als je geen dieren hebt, wat maakt het dan uit dat hij hamsters eet :+
Dat piept zo hard dan en misschien moet je ze hamsters voeren
pi_208088282
quote:
als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er heus niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
Oh. ;(
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:20:01 #185
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
[..]
Nee, want hij denk dat het kleed een afgrond is. Dat vind ik er zeer irritant aan.
Ow, dat is wel weer jammer. Ik heb een kleed liggen, zonder klinkt het nogal hol. Je zou het eigenlijk gewoon een keer moeten kunnen proberen enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:20:32 #186
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh. ;(
Hondenharen gaan hard ben ik bang ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088302
Nou ja, wij lopen ook nooit met schoenen in huis en een keer per week komt de poetsmevrouw, dus die doet lekker het kleed O-)
pi_208088307
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Hondenharen gaan hard ben ik bang ;)
En zand en kattengrit.

Hij kan wel rond hoor, hier, voor het opvangbakje vol is.
pi_208088313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh. ;(
Als je geen hond en twee katten hebt :*
pi_208088316
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:21 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, wij lopen ook nooit met schoenen in huis en een keer per week komt de poetsmevrouw, dus die doet lekker het kleed O-)
Ik zou zo'n muts zijn die voor de poetsmevrouw zou gaan opruimen en schoonmaken :@
pi_208088321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]
En zand en kattengrit.

Hij kan wel rond hoor, hier, voor het opvangbakje vol is.
Die dingen werken toch met een timer? (de stofzuiger dan)
pi_208088335
Opruimen doe ik ook. Dat is zowel beleefd als praktisch, want wat een rommel is, kun je niet schoonmaken. Verder betaal ik haar om haar werk te doen, dus is het wel zo vriendelijk om haar haar werk te laten doen.
pi_208088337
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Die dingen werken toch met een timer? (de stofzuiger dan)
Kan. Ik zet m handmatig aan want poes1 moet ik eerst opsluiten. En het kleed van de hond uitschudden.
pi_208088346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef Clubsoda het volgende:
Opruimen doe ik ook. Dat is zowel beleefd als praktisch, want wat een rommel is, kun je niet schoonmaken. Verder betaal ik haar om haar werk te doen, dus is het wel zo vriendelijk om haar haar werk te laten doen.
Ja, je hebt groot gelijk hoor!
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 15:23:38 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208088347
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, maar toch blijven ze dat doen. En ik snap dat ze ze midden in Amsterdam ook niet willen hebben hoor,
Net als windmolens? Qua electoraat is dat een plek waar voor beide erg veel draagvlak is.
pi_208088359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Kan. Ik zet m handmatig aan want poes1 moet ik eerst opsluiten. En het kleed van de hond uitschudden.
Oh ja, dat is wel slim :)

Ik vind van die filmpjes van poezen op zo'n ding altijd grappig :@
pi_208088390
Ik was benieuwd naar waar de meeste windmolens staan, dat is Flevoland nog steeds (als je per provincie kijkt)

Amsterdam heeft er inderdaad vrij weinig. (niet heel wonderlijk denk ik, met zoveel dichte bebouwing. Maar toch, je hebt er dan ook geen last van).
pi_208088458
Nederland heeft de langste lijst met "veilige landen". Vergeet niet dat Nederland nog mensen naar Afghanistan terugstuurde toen de Taliban al mensen doormidden schoot. En Jamaica is een veilig land, voor ons, maar niet wanneer je LHBTIQ bent. Maar voor de IND moet je overtuigend bewijs leveren dat je daartoe behoort.
En tja...die overlastgevende knullen mogen van mij ook teruggestuurd worden. Maar ze komen zo weer terug. Want ook al voelen ze zich hier ellendig, terug naar huis kunnen ze ook niet, na alle mooie verhalen die ze opgehangen hebben. En in Afrikaanse landen zijn er hele dorpen waar bewoners samen geld bij elkaar gesprokkeld hebben om 1 kanshebber naar Europa te sturen. Levens gevaarlijk voor hem (en zijn achtergebleven familie) om terug te gaan.

@Lucky_Strike Juist de weldenkende mensen gaan in zo'n bootje zitten. Want de wanhoop is zo groot dat dat het enige is om de familie in veiligheid te brengen.

@Troel Wanneer je een verblijfsvergunning hebt als asielzoeker ben je statushouder. Vergunning is 1 of 3 of 5 jaar. Na 3 of 5 jaar kan je Nederlands staatsburgerschap aanvragen (bijvoorbeeld syriers van palestijnse afkomst, die waren statenloos, mochten dat na 3 jaar). Alle Syriers waar ik mee te maken heb gehad zijn nu Nederlands staatsburger.

Vandaag las ik een uitspraak ook die zo waar is. De huisdieren van de Oekraïners krijgen in Nederland een betere behandeling dan asielzoekers (of het nou kanshebbers of asiel zijn of niet).

Gisteren nog een syrier naar een sociaal juridische loket doorgestuurd. Hij heeft status maar geen vangnet. Is nu 5 jaar aan het werk, leidinggevende in een fabriek, maar moet iedere zoveel tijd stoppen met werken, krijgt betaald via een (louche) uitzendbureau. Daar gaat volgens mij zoveel mis dat ik niet eens de moed had om het uit te zoeken, zoveel weet ik ook niet van arbeidsrecht.
We have far more in common than that which devides us..
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:34:20 #199
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088491
Waarom zit ik nu op bol.com te kijken naar een robotstofzuiger :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088510
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:34 schreef Troel het volgende:
Waarom zit ik nu op bol.com te kijken naar een robotstofzuiger :(
Omdat je graag een hamsteretende robot wil
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:36:02 #201
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088517
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Net als windmolens? Qua electoraat is dat een plek waar voor beide erg veel draagvlak is.
Praat me er niet van :P Zo fijn dat ze nu per gemeente mogen beslissen en dat de mensen in de gemeente ernaast, waar ze tegenaan gebouwd worden, niets in te brengen hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:38:34 #202
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Omdat je graag een hamsteretende robot wil
Ah, dat is waarom ik op bestellen heb geklikt.

(Nee, het was de 30 dagen niet goed, geld terug garantie)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')