abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208087533
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keer :@
Nou het is misschien nogal grof en hard om te zeggen.
Alleen bij mij maakt het land van herkomst dan ook niet uit
pi_208087540
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.

Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
pi_208087543
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keer :@

Het zou fijn zijn als mensen die echt hulp nodig hebben gewoon een plek kunnen krijgen en dat mensen die komen omdat ze denken dat ze slapend rijk kunnen worden, echt gewoon teruggestuurd kunnen worden. Maarja, dat is geloof ik het probleem.
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt is
pi_208087551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nou het is misschien nogal grof en hard om te zeggen.
Alleen bij mij maakt het land van herkomst dan ook niet uit
Dan kun je bij sommigen beter gelijk weer de doodstraf invoeren. Dat is dan nog humaner dan ze terug te sturen.

(Dus dat lijkt me dan weer niet zo'n goede optie)
pi_208087552
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.

Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijn
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:15:24 #106
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt is
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087559
Ik vind land van herkomst absoluut een rol spelen. Je moet mensen niet terug sturen als je weet dat ze dat niet overleven,
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208087564
Naja... dan misschien hard en (extreem) rechts daarin :@
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:16:27 #109
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind land van herkomst absoluut een rol spelen. Je moet mensen niet terug sturen als je weet dat ze dat niet overleven,
Ook dat is weer waar. Al met al is het allemaal nog niet zo simpel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087570
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.
Marokko wilde de crimineeltjes al niet terug hebben. Ik snap dat wel. Een beetje zoals Nederlanders hard roepen dat ze de ISIS mannen en vrouwen niet terug willen. Zijn ook Nederlanders.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208087579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijn
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
pi_208087590
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggen ;)
pi_208087604
Maar Candaasje heeft helemaal gelijk. Het is complexe materie en we hebben ons te houden aan wetten en internationale verdragen. Neemt niet weg dat het wel een probleem is.
pi_208087612
Moet je nagaan dat ik nog de linkse donder van de familie ben _O-
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:21:06 #115
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087614
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087625
Er zijn veel vluchtelingen, asielzoekers en allochtone Nederlanders die een groot deel van hun inkomen naar het land van herkomst sturen. Als je familie het hard nodig heeft, kan ik me nog wel soort van voorstellen dat je gaat proberen om wat extra's te verdienen als je hier verboden wordt om op een legale manier aan geld te komen. Mensen doen rare dingen in wanhoop. Een weldenkend mens gaat ook niet in zo'n gammel bootje zitten om de zee over te steken.
Spoilers!
pi_208087645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende: Een weldenkend mens gaat ook niet in zo'n gammel bootje zitten om de zee over te steken.
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
pi_208087664
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.
Spoilers!
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:26:47 #119
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb pas de film? documentaire? gezien over die Syrische zwemster. Dat was vast ook echt niet allemaal zoals het echt geweest is, maar het zet je toch wel aan het denken. En dan ken ik ook aardig nog wat verhalen van mensen die inmiddels Nederlander zijn (zijn dat nou statushouders? ik heb geen idee hoe het nou ook alweer zit, of zijn ze dat niet meer zodra ze ingeburgerd zijn?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087675
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.
Ik zou niet met hem willen ruilen. Al was het maar omdat ik denk dat 'ie de 50 niet eens haalt qua gezondheid, zo verslaafd lijkt 'ie.

Daarmee wil ik echt niet zeggen dat elke crimineel zielig is of uit pure wanhoop handelt. Maar er zijn gewoon best veel mensen die niet op zo'n goede plek geboren of terechtgekomen zijn. De een kan daar beter of handiger mee dealen dan de ander. En ik als het toppunt van white priviliged vrouw met echt niks te klagen qua financiën en qua leefomstandigheden, kan me daar eigenlijk niet eens een goede voorstelling van maken. Maar ik probeer het wel ergens te begrijpen, waarom mensen soms doen wat ze doen, hoe onhandig/onwenselijk het ook is.

Ik wil er ook niet mee zeggen dat je criminelen niet voor de rechter moet brengen. Zeker wel. Die kan per individu bekijken wat er nodig is. Psychische hulp? Schuldsanering? Boete? Celstraf? etc.
Maar het is geen homogene groep.
pi_208087693
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggen ;)
Eerst stellen dat je geen mening durft te hebben omdat je te weinig kennis hebt, terwijl je die mening wel stelt en vervolgens als iemand zegt dat het kort door de bocht is niet meer kennis willen opdoen want "mijn mening is mijn mening" rijmt wat mij betreft niet met elkaar.
Sterkheidsbaas van alles.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:30:51 #122
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087700
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.
Ik zou niet met hem willen ruilen. Al was het maar omdat ik denk dat 'ie de 50 niet eens haalt qua gezondheid, zo verslaafd lijkt 'ie.

Daarmee wil ik echt niet zeggen dat elke crimineel zielig is of uit pure wanhoop handelt. Maar er zijn gewoon best veel mensen die niet op zo'n goede plek geboren of terechtgekomen zijn. De een kan daar beter of handiger mee dealen dan de ander. En ik als het toppunt van white priviliged vrouw met echt niks te klagen qua financiën en qua leefomstandigheden, kan me daar eigenlijk niet eens een goede voorstelling van maken. Maar ik probeer het wel ergens te begrijpen, waarom mensen soms doen wat ze doen, hoe onhandig/onwenselijk het ook is.

Ik wil er ook niet mee zeggen dat je criminelen niet voor de rechter moet brengen. Zeker wel. Die kan per individu bekijken wat er nodig is. Psychische hulp? Schuldsanering? Boete? Celstraf? etc.
Maar het is geen homogene groep.
Nouja, die hulp, die ontbreekt denk ik inderdaad wel heel erg ja. Al in het begin. Want hoe je het ook went of keert en met welke reden je ook komt: je zult best getraumatiseerd zijn van alles wat je hebt meegemaakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.
Kijk ook even naar de eerste aflevering van Onze man bij de Taliban.

Mensen die aan het landingsgestel van een vliegtuig gaan hangen, op de vleugels klimmen.... welk weldenkend mens doet dit?

Mensen die niks meer te verliezen hebben... omdat er niks meer is.

Echt jongens, als ooit de dijken hier doorbreken en de rivieren nog heftiger en vaker overstromen.... waarschijnlijk zullen dan pas veel mensen dit soort ver-van-onze-bed-show-gedragingen gaan begrijpen. Ik hoop dat het nooit zover komt.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:31:25 #124
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208087706
Hallo Google, ik heb de laptop al gekocht. Je kunt nu dus stoppen met reclames voor laptops diagonaal over al mijn webpagina's .
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208087709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Eerst stellen dat je geen mening durft te hebben omdat je te weinig kennis hebt, terwijl je die mening wel stelt en vervolgens als iemand zegt dat het kort door de bocht is niet meer kennis willen opdoen want "mijn mening is mijn mening" rijmt wat mij betreft niet met elkaar.
Nee snap ik :) Laten we het zo zeggen dat ik niet snel mijn mening uit, maar meegesleept word in het onderwerp, waardoor ik een keer wel mijn bek opentrek.

Zeggen dat een mening Middeleeuws is, is ook geen sterk argument. Dus dan ga ik ook niet daar diep op in

Edit: laten we zo zeggen dat ik minder waarde hecht aan een mensenleven en dat is niet Middeleeuws, dat is een andere ethische insteek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')